Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Onderdelen & Gereedschap

Inleiding

iPhone batterijen behouden tot 80% van hun capaciteit tot 500 oplaadcycli, wat ongeveer 18-24 maanden duurt bij de meeste gebruikers. Daarna kan het zijn dat je iPhone veel vaker moet worden opgeladen en dat iOS je zelfs waarschuwt dat je batterijprestaties beïnvloed worden (met andere woorden, dat je telefoon trager wordt). Gebruik deze handleiding om je batterij te vervangen en je iPhone weer optimaal te laten presteren.

Neem de juist voorzorgsmaatregelen als je batterij gezwollen is.

Note: het kan zijn dat je iPhone, na de reparatie, een waarschuwing toont over de "echtheid" van de iPhone-batterij, zelfs als je originele Apple-onderdelen gebruikt. Als je iPhone gewoon normaal functioneert, kun je deze waarschuwing negeren.

Kalibreer, voor een optimale performance, je nieuw geplaatste batterij: laad deze op tot 100% en blijf deze opladen voor minstens twee uur langer. Gebruik je telefoon vervolgens totdat de batterij volledig leeg is en je telefoon daarom uitvalt. Laad je telefoon, tot slot, weer helemaal op naar 100%.

  1. Ontlaad, voordat je begint, de batterij van je iPhone tot onder de 25%. Een geladen lithium-ion batterij kan in brand vliegen en/of exploderen als deze per ongeluk wordt doorboord of beschadigd.
    • Ontlaad, voordat je begint, de batterij van je iPhone tot onder de 25%. Een geladen lithium-ion batterij kan in brand vliegen en/of exploderen als deze per ongeluk wordt doorboord of beschadigd.

    • Schakel je iPhone uit voordat je met de demontage begint.

    • Het openen van het scherm van de iPhone zal de waterdichtheid van de telefoon aantasten. Zorg er daarom voor dat je vervangende pakkingen hebt voordat je verdergaat of wees extra voorzichtig met de blootstelling aan water als je ervoor kiest de waterdichte pakkingen niet te vervangen.

  3. De volgende twee stappen demonstreren het gebruik van de iSclack, een handige tool die we aan iedereen aanraden die vaker reparaties uitvoert. Als je de iSclack niet gbruikt, sla je twee stappen over voor een alternatieve methode. Als de plastic dieptemeter nog aan de iSclack bevestigd is, verwijder deze dan nu—deze is niet nodig voor grotere telefoons als de iPhone XS.
    • De volgende twee stappen demonstreren het gebruik van de iSclack, een handige tool die we aan iedereen aanraden die vaker reparaties uitvoert. Als je de iSclack niet gbruikt, sla je twee stappen over voor een alternatieve methode.

    • Als de plastic dieptemeter nog aan de iSclack bevestigd is, verwijder deze dan nu—deze is niet nodig voor grotere telefoons als de iPhone XS.

    • Plaats de zuignap dichtbij de onderkant van de iPhone—één aan de voorkant en één aan de achterkant.

    • Druk beide zuignappen stevig op hun plek.

    • Als je scherm of glazen achterkant gebarsten is, kun je het beplakken met lagen stevige tape zodat het één geheel blijft en de zuignap kan blijven plakken. De iSclack bevat ook twee stukken tape precies voor dit doeleinde.

  4. Houd je iPhone stevig vast en druk de handvatten van de iSclack naar elkaar toe om het scherm zo van de achterste behuizing van de telefoon te scheiden. Probeer het scherm nog niet volledig los te krijgen; een kleine opening langs de onderkant is meer dan genoeg. Steek een openingsplectrum in de opening onder het scherm aan de onderkant van de iPhone.
    • Houd je iPhone stevig vast en druk de handvatten van de iSclack naar elkaar toe om het scherm zo van de achterste behuizing van de telefoon te scheiden.

    • Probeer het scherm nog niet volledig los te krijgen; een kleine opening langs de onderkant is meer dan genoeg.

    • Steek een openingsplectrum in de opening onder het scherm aan de onderkant van de iPhone.

    • Sla de volgende twee stappen over.

  5. Als je een enkele zuignap met handvat gebruikt, druk deze dan vast aan de onderkant van de telefoon, maar vermijd het bolle deel van het glas. Als je scherm gebarsten is, kun je het beplakken met een laag doorzichtige tape, waarop de zuignap wel kan blijven plakken. Als alternatief kun je de tape ook gebruiken in plaats van de zuignap. Als alles mislukt, kun je de zuignap ook aan het gebarsten scherm vastlijmen met secondelijm.
    • Als je een enkele zuignap met handvat gebruikt, druk deze dan vast aan de onderkant van de telefoon, maar vermijd het bolle deel van het glas.

    • Als je scherm gebarsten is, kun je het beplakken met een laag doorzichtige tape, waarop de zuignap wel kan blijven plakken. Als alternatief kun je de tape ook gebruiken in plaats van de zuignap. Als alles mislukt, kun je de zuignap ook aan het gebarsten scherm vastlijmen met secondelijm.

  6. Trek de zuignap omhoog met een stevige, constante kracht om zo een kleine opening tussen het voorste paneel en de achterste behuizing te creëren. Steek een openingsplectrum in de opening. De waterdichte lijm die het scherm op z'n plek houdt is erg sterk; het creëren van de opening kan dus heel wat kracht vereisen. Als je moeite hebt met het openen van de telefoon, dien dan meer warmte toe en wiebel het scherm op en neer om de lijm te verzachten totdat de opening groot genoeg is voor je tool.

    • Steek een openingsplectrum in de opening.

  7. Schuif je openingsplectrum langs de linker onderhoek en via de linkerzijde van de iPhone naar boven. Snijd daarbij alle lijm door die het scherm aan het frame bevestigt. Schuif je openingsplectrum niet te ver in de iPhone, aangezien je hiermee interne onderdelen kunt beschadigen. Schuif je openingsplectrum niet te ver in de iPhone, aangezien je hiermee interne onderdelen kunt beschadigen.
    • Schuif je openingsplectrum langs de linker onderhoek en via de linkerzijde van de iPhone naar boven. Snijd daarbij alle lijm door die het scherm aan het frame bevestigt.

    • Schuif je openingsplectrum niet te ver in de iPhone, aangezien je hiermee interne onderdelen kunt beschadigen.

  8. Steek je openingsplectrum opnieuw in de onderkant van de telefoon en schuif deze nu langs de rechter onderhoek en via de rechterzijkant omhoog. Snijd ook hier alle lijm door die je onderweg tegenkomt. Schuif de plectrum niet te ver in de telefoon, aangezien je hiermee de schermkabels, die aan deze kant van de telefoon liggen, kunt beschadigen. Steek je plectrum slechts een aantal millimeters in de telefoon, ongeveer zo ver als het schermframe breed is. Schuif de plectrum niet te ver in de telefoon, aangezien je hiermee de schermkabels, die aan deze kant van de telefoon liggen, kunt beschadigen. Steek je plectrum slechts een aantal millimeters in de telefoon, ongeveer zo ver als het schermframe breed is.
    • Steek je openingsplectrum opnieuw in de onderkant van de telefoon en schuif deze nu langs de rechter onderhoek en via de rechterzijkant omhoog. Snijd ook hier alle lijm door die je onderweg tegenkomt.

  9. De bovenkant van het scherm is bevestigd met zowel lijm als klemmen. Schuif je openingsplectrum langs de bovenste hoek van het scherm, terwijl je het scherm voorzichtig naar beneden loopt of trekt, in de richting van de Lightning-poort. Als je te veel kracht gebruikt, zullen de klemmen breken. Wees voorzichtig en heb geduld.
    • De bovenkant van het scherm is bevestigd met zowel lijm als klemmen.

    • Schuif je openingsplectrum langs de bovenste hoek van het scherm, terwijl je het scherm voorzichtig naar beneden loopt of trekt, in de richting van de Lightning-poort.

    • Als je te veel kracht gebruikt, zullen de klemmen breken. Wees voorzichtig en heb geduld.

    • Nogmaals, steek je openingsplectrum niet meer dan een paar millimeter in de telefoon—ongeveer de breedte van het schermframe—of je loopt het risico dat je de sensormodule in het voorste paneel beschadigt.

    • Schuif je plectrum naar de tegenoverliggende bovenste hoek en snijd alle lijm daartussen door.

  10. Trek aan het kleine uiteinde van de zuignap om deze van het scherm te verwijderen.
    • Trek aan het kleine uiteinde van de zuignap om deze van het scherm te verwijderen.

    • Als je een iSclack hebt gebruikt en deze nog steeds aan de telefoon zit, kun je deze er nu afhalen.

  11. Open de iPhone door het scherm van links naar rechts open te klappen, alsof je de achterkant van een boek opent. Probeer het scherm nog niet volledig los te krijgen, aangezien deze nog steeds aan het logic board van de iPhone verbonden is met een aantal kwetsbare lintkabels. Laat het scherm op een object leunen, zodat je niet te veel spanning op de kabels zet en je nog steeds aan de telefoon kunt werken.
    • Open de iPhone door het scherm van links naar rechts open te klappen, alsof je de achterkant van een boek opent.

    • Probeer het scherm nog niet volledig los te krijgen, aangezien deze nog steeds aan het logic board van de iPhone verbonden is met een aantal kwetsbare lintkabels.

    • Laat het scherm op een object leunen, zodat je niet te veel spanning op de kabels zet en je nog steeds aan de telefoon kunt werken.

    • Tijdens de hermontage breng je het scherm in positie, op één lijn met de klemmen aan de bovenkant, en druk je de bovenkant van het scherm voorzichtig in de klemmen voordat je de rest van het scherm vastklikt. Als het scherm niet goed vastklikt, controleer je de klemmen om zeker te weten dat ze niet gebogen zijn.

    • Verwijder de vijf schroeven die het paneel op de logic board-aansluiting bevestigen, met de volgende lengtes:

    • Drie 1.0 mm Y000 schroeven

    • Eén 1.3 mm Y000 schroef

    • Eén 3.7 mm Phillips schroef

  12. Verwijder het paneel.
    • Verwijder het paneel.

    • Het kan zijn dat het paneel ietwat vastzit. Til het voorzichtig, maar wel met wat kracht, omhoog om het los te maken.

    • Tijdens de hermontage is dit een goed moment om je iPhone weer aan te zetten om alle functies te testen voordat je de telefoon weer helemaal sluit. Vergeet je telefoon niet weer uit te schakelen als je verdergaat met de reparatie.

  13. Gebruik een spudger of een schone vingernagel om de batterijaansluiting uit het contact op het logic board omhoog te duwen. Zorg dat je de zwarte, siliconen afdichtingen rondom deze en andere aansluitingen niet beschadigt. Deze afdichtingen zorgen voor extra bescherming tegen water en stof.
    • Gebruik een spudger of een schone vingernagel om de batterijaansluiting uit het contact op het logic board omhoog te duwen.

    • Zorg dat je de zwarte, siliconen afdichtingen rondom deze en andere aansluitingen niet beschadigt. Deze afdichtingen zorgen voor extra bescherming tegen water en stof.

    • Zorg dat je de aansluiting wegbuigt van het logic board om zo te voorkomen dat deze tijdens de reparatie per ongeluk contact maakt met het contact en zo de telefoon mogelijk aanzet.

  14. Gebruik een spudger of een vingernagel om de aansluiting van de sensormodule in het voorste paneel omhoog te duwen en te ontkoppelen. Gebruik een spudger of een vingernagel om de aansluiting van de sensormodule in het voorste paneel omhoog te duwen en te ontkoppelen.
    • Gebruik een spudger of een vingernagel om de aansluiting van de sensormodule in het voorste paneel omhoog te duwen en te ontkoppelen.

  15. LCD iPhone-scherm fixkits

    De goedkope optie, ondersteund door onze levenslange garantie.

    Koop kits

    LCD iPhone-scherm fixkits

    Bespaar op reparatiekosten, niet op kwaliteit.

    Koop kits
  16. Gebruik een spudger of een vingernagel om de aansluiting van de OLED-schermkabel los te koppelen. Om drukaansluitingen zoals deze weer aan te sluiten, positioneer je deze totdat op z'n plek lijkt te zitten en duw je één kant van de aansluiting omlaag tot deze vastklikt, om vervolgens hetzelfde te doen aan de andere kant. Druk niet op het midden, want als de aansluiting verkeerd zit, zul je de pinnen buigen en zo schade veroorzaken.
    • Gebruik een spudger of een vingernagel om de aansluiting van de OLED-schermkabel los te koppelen.

  17. Gebruik een spudger of een vingernagel om de aansluiting van de digitizerkabel uit het contact omhoog te duwen. De inkeping waar deze aansluiting in zit, bemoeilijkt het opnieuw aansluiten van deze kabel. Neem je tijd en positioneer het met zorg, om het dan voorzichtig op z'n plek te drukken met het topje van je vinger—eerste de ene kant, dan de andere kant. Als het goed is, voel je het wanneer de aansluiting vastklikt.
    • Gebruik een spudger of een vingernagel om de aansluiting van de digitizerkabel uit het contact omhoog te duwen.

    • De inkeping waar deze aansluiting in zit, bemoeilijkt het opnieuw aansluiten van deze kabel. Neem je tijd en positioneer het met zorg, om het dan voorzichtig op z'n plek te drukken met het topje van je vinger—eerste de ene kant, dan de andere kant. Als het goed is, voel je het wanneer de aansluiting vastklikt.

    • Als er een deel van je scherm niet op aanraking reageert na de reparatie, ontkoppel je de batterij en sluit je deze aansluiting opnieuw aan. Zorg hierbij dat deze volledig op z'n plaats klikt en dat er geen stof of andere dingen in het contact zitten.

  18. De flexkabel van de sensormodule in het voorste paneel zit lichtjes vast op z'n plek. Til de kabel voorzichtig omhoog totdat deze loskomt van de lijm eronder. Til de kabel voorzichtig omhoog totdat deze loskomt van de lijm eronder.
    • De flexkabel van de sensormodule in het voorste paneel zit lichtjes vast op z'n plek.

    • Til de kabel voorzichtig omhoog totdat deze loskomt van de lijm eronder.

  19. Verwijder de schermmodule.
  20. Verwijder de vijf schroeven die de twee plaatjes onder de trilmotor en de hoofdspeaker bevestigen: Eén 1.0 mm tri-point Y000 schroef
    • Verwijder de vijf schroeven die de twee plaatjes onder de trilmotor en de hoofdspeaker bevestigen:

    • Eén 1.0 mm tri-point Y000 schroef

    • Twee 1.3 mm Phillips schroeven

    • Eén 1.7 mm Phillips schroef

    • Eén 1.8 mm Phillips schroef

  21. De plaatjes zitten lichtjes vast op hun plek. Til ze voorzichtig omhoog om ze los te maken en wees voorzichtig dat je ze hierbij niet buigt. Indien nodig kun je wat warmte toedienen met een föhn of warmtepistool om de lijm te verzachten. (Het gebruik van een iOpener is niet slim, aangezien dit de veercontacten aan de bovenkant kan buigen.)
    • De plaatjes zitten lichtjes vast op hun plek.

    • Til ze voorzichtig omhoog om ze los te maken en wees voorzichtig dat je ze hierbij niet buigt.

    • Indien nodig kun je wat warmte toedienen met een föhn of warmtepistool om de lijm te verzachten. (Het gebruik van een iOpener is niet slim, aangezien dit de veercontacten aan de bovenkant kan buigen.)

  22. Verwijder de 1.9 mm Phillips schroef die het paneel op de speakeraansluiting bevestigt. Verwijder de 1.9 mm Phillips schroef die het paneel op de speakeraansluiting bevestigt.
    • Verwijder de 1.9 mm Phillips schroef die het paneel op de speakeraansluiting bevestigt.

  23. Verwijder het paneel van de speakeraansluiting.
    • Verwijder het paneel van de speakeraansluiting.

  24. Gebruik de punt van een spudger om de speakeraansluiting omhoog te duwen en los te koppelen. Gebruik de punt van een spudger om de speakeraansluiting omhoog te duwen en los te koppelen.
    • Gebruik de punt van een spudger om de speakeraansluiting omhoog te duwen en los te koppelen.

  25. Zorg dat je bij het omhoogduwen van de speaker niet ook de schermflexkabel die je zojuist los hebt gekoppeld, beschadigt. Indien nodig kun je de kabel in de richting van de batterij buigen, zodat de speaker de ruimte heeft om eruit gehaald te worden. Steek een spudger onder de bovenkant van de speaker, dichtbij de zijkant van de behuizing van de iPhone.
    • Zorg dat je bij het omhoogduwen van de speaker niet ook de schermflexkabel die je zojuist los hebt gekoppeld, beschadigt. Indien nodig kun je de kabel in de richting van de batterij buigen, zodat de speaker de ruimte heeft om eruit gehaald te worden.

    • Steek een spudger onder de bovenkant van de speaker, dichtbij de zijkant van de behuizing van de iPhone.

    • Duw de bovenkant van de speaker voorzichtig omhoog en til de speaker lichtjes omhoog.

    • Zorg dat je bij het herinstalleren van de speaker checkt of de flexkabel van de speaker niet vast komt te zitten onder de speaker.

  26. Gebruik, bij het omhoog duwen van de speaker, een pincet om de plastic "bumper strip" aan de bovenkant van de speaker weg te halen. Indien nodig kun je wat warmte gebruiken om de lijm onder de bumper strip te verzachten en het losmaken te vergemakkelijken.
    • Gebruik, bij het omhoog duwen van de speaker, een pincet om de plastic "bumper strip" aan de bovenkant van de speaker weg te halen.

    • Indien nodig kun je wat warmte gebruiken om de lijm onder de bumper strip te verzachten en het losmaken te vergemakkelijken.

  27. Pak de speaker aan beide kanten vast en wiebel deze heen en weer om deze zo los te maken van de lijm die 'm aan de onderkant van de iPhone bevestigt. Trek de speaker weg van de onderkant van de iPhone totdat deze gescheiden is van de gelijmde afdichting. Trek de speaker weg van de onderkant van de iPhone totdat deze gescheiden is van de gelijmde afdichting.
    • Pak de speaker aan beide kanten vast en wiebel deze heen en weer om deze zo los te maken van de lijm die 'm aan de onderkant van de iPhone bevestigt.

    • Trek de speaker weg van de onderkant van de iPhone totdat deze gescheiden is van de gelijmde afdichting.

  28. Verwijder de speaker. De gelijmde afdichting van de speaker is niet herbruikbaar. Gebruik een pincet om alle lijmresten aldaar te verwijderen.
    • Verwijder de speaker.

    • De gelijmde afdichting van de speaker is niet herbruikbaar. Gebruik een pincet om alle lijmresten aldaar te verwijderen.

    • Om te zorgen dat je telefoon beschermd blijft tegen water- en stofschade, is het handig om tijdens de remontage de afdichting te vervangen. Maak de plek schoon met wat isopropyl alcohol en een stuk stofvrij doek of een koffiefilter om ervoor te zorgen dat de afdichting goed kan hechten. Breng een nieuwe afdichting aan op de speaker en installeer dan pas de speaker.

  29. Gebruik een spudger om de flexkabel van de trilmotor los te koppelen door deze in een rechte beweging uit het contact omhoog te duwen. Gebruik een spudger om de flexkabel van de trilmotor los te koppelen door deze in een rechte beweging uit het contact omhoog te duwen.
    • Gebruik een spudger om de flexkabel van de trilmotor los te koppelen door deze in een rechte beweging uit het contact omhoog te duwen.

  30. Verwijder de twee 1.9 mm Phillips schroeven die de trilmotor bevestigen. Verwijder de twee 1.9 mm Phillips schroeven die de trilmotor bevestigen.
    • Verwijder de twee 1.9 mm Phillips schroeven die de trilmotor bevestigen.

  31. Pak de plastic bumper strip vast en til deze voorzichtig over de speakeraansluiting heen. Pak de plastic bumper strip vast en til deze voorzichtig over de speakeraansluiting heen.
    • Pak de plastic bumper strip vast en til deze voorzichtig over de speakeraansluiting heen.

  32. Verwijder de trilmotormodule.
    • Verwijder de trilmotormodule.

  33. De batterij is vastgemaakt aan de achterste behuizing door middel van vier stukken kleefstrips met treklipjes—één onder het bovenste gedeelte van de batterij en drie onder het onderste gedeelte.
    • De batterij is vastgemaakt aan de achterste behuizing door middel van vier stukken kleefstrips met treklipjes—één onder het bovenste gedeelte van de batterij en drie onder het onderste gedeelte.

    • Iedere kleefstrip heeft een zwarte treklip aan het einde welke lichtjes vastzit aan de zijkant van de batterij.

  34. Scheid de eerste kleefstrip onder de batterij van de onderkant van de batterij. Ieder treklipje heeft een klein gat in het midden; steek een tool door het gat als je moeite hebt om het treklipje vast te pakken.
    • Scheid de eerste kleefstrip onder de batterij van de onderkant van de batterij.

    • Ieder treklipje heeft een klein gat in het midden; steek een tool door het gat als je moeite hebt om het treklipje vast te pakken.

    • Zorg er wel voor dat je de batterij niet steekt met scherpe voorwerpen. Een doorboorde of beschadigde batterij kan gevaarlijke chemicaliën lekker of in brand vliegen.

  35. Herhaal de stap hiervoor om de resterende twee kleefstrips aan de onderkant van de batterij los te maken. Zorg dat je de speakerkabelaansluiting, die dichtbij de middelste kleefstrip zit, niet beschadigt. Zorg dat je de speakerkabelaansluiting, die dichtbij de middelste kleefstrip zit, niet beschadigt.
    • Herhaal de stap hiervoor om de resterende twee kleefstrips aan de onderkant van de batterij los te maken.

    • Zorg dat je de speakerkabelaansluiting, die dichtbij de middelste kleefstrip zit, niet beschadigt.

  36. In de volgende stappen zul je aan ieder lipje trekken om zo de kleefstrips onder de batterij uit te rekken. De kleefstrips laten door het uitrekken uiteindelijk los en zorgen ervoor dat de batterij makkelijker uit de telefoon te verwijderen is. Als de strips breken, geen paniek! Ze werken niet altijd zoals het hoort. Lees verder voor wat extra tips voor het verwijderen van afgebroken strips. Om je kans van slagen te vergroten:
    • In de volgende stappen zul je aan ieder lipje trekken om zo de kleefstrips onder de batterij uit te rekken. De kleefstrips laten door het uitrekken uiteindelijk los en zorgen ervoor dat de batterij makkelijker uit de telefoon te verwijderen is.

    • Als de strips breken, geen paniek! Ze werken niet altijd zoals het hoort. Lees verder voor wat extra tips voor het verwijderen van afgebroken strips.

    • Om je kans van slagen te vergroten:

    • Zet geen extra druk op de batterij. Zorg dat je de iPhone aan de zijkanten vast hebt.

    • Houd de strips plat en vlak terwijl je trekt.

    • Trek zo langzaam mogelijk, zodat je de strips de tijd geeft om uit te rekken en los te komen. Het duurt ongeveer 15-30 seconden voordat de strips zijn uitgerekt en loskomen.

    • Trek in een zo laag mogelijke hoek aan de lipjes, zodat je zeker weet dat de strips niet scheuren op de zijkant van de batterij.

    • Als één van de strips wel afbreekt terwijl deze nog onder de batterij vastzit en niet kan worden verwijderd, ga je gewoon verder met de andere strips en de hierna volgende stappen.

  37. Pak één van de buitenste kleefstrips onder de batterij vast en trek deze langzaam weg van de batterij, in de richting van de onderkant van je iPhone. Trek met een constante kracht zodat er steeds spanning op de strip staat, totdat deze tussen de batterij en de achterkant van het frame wegschiet. De kleefstrip zal een stuk langer worden — meerdere keren z'n eigen lengte. Blijf trekken en herpak de strip dichter bij de batterij als dat nodig is.
    • Pak één van de buitenste kleefstrips onder de batterij vast en trek deze langzaam weg van de batterij, in de richting van de onderkant van je iPhone.

    • Trek met een constante kracht zodat er steeds spanning op de strip staat, totdat deze tussen de batterij en de achterkant van het frame wegschiet.

    • De kleefstrip zal een stuk langer worden — meerdere keren z'n eigen lengte. Blijf trekken en herpak de strip dichter bij de batterij als dat nodig is.

    • Als de kleefstrips tijdens het verwijderingsproces breken, kun je je vingers of een pincet gebruiken om de overgebleven lengte van de strip te pakken te krijgen om hieraan te kunnen trekken.

    • Als één van de strips breekt en niet meer kan worden gepakt, ga je gewoon verder met de overige kleefstrips en daarna met de volgende stappen.

  38. Herhaal de vorige stap om de kleefstrip aan de overkant los te maken en laat de middelste van de drie onderste kleefstrips zitten om als laatste los te trekken. Herhaal de vorige stap om de kleefstrip aan de overkant los te maken en laat de middelste van de drie onderste kleefstrips zitten om als laatste los te trekken. Herhaal de vorige stap om de kleefstrip aan de overkant los te maken en laat de middelste van de drie onderste kleefstrips zitten om als laatste los te trekken.
    • Herhaal de vorige stap om de kleefstrip aan de overkant los te maken en laat de middelste van de drie onderste kleefstrips zitten om als laatste los te trekken.

  39. Verwijder de middelste kleefstrip. Wees voorzichtig dat je deze niet breekt op de flexkabel van de speaker. Verwijder de middelste kleefstrip. Wees voorzichtig dat je deze niet breekt op de flexkabel van de speaker. Verwijder de middelste kleefstrip. Wees voorzichtig dat je deze niet breekt op de flexkabel van de speaker.
    • Verwijder de middelste kleefstrip. Wees voorzichtig dat je deze niet breekt op de flexkabel van de speaker.

  40. De laatste kleefstrip ligt erg dicht bij de hardware van de Face ID. Als deze beschadigd raakt, kan dit enkel worden gerepareerd door Apple, dus wees extra voorzichtig. Peuter het laatste treklipje, aan de bovenkant van de bovenste batterijcel, los en scheid deze van de batterij.
    • De laatste kleefstrip ligt erg dicht bij de hardware van de Face ID. Als deze beschadigd raakt, kan dit enkel worden gerepareerd door Apple, dus wees extra voorzichtig.

    • Peuter het laatste treklipje, aan de bovenkant van de bovenste batterijcel, los en scheid deze van de batterij.

  41. Trek en verwijder de laatste kleefstrip. Als je de laatste kleefstrip lostrekt, kan het zijn dat je de batterij meetrekt, dus zorg dat je deze vasthoudt zodat deze niet wegvliegt—maar druk niet op de batterij zelf aangezien deze druk ervoor kan zorgen dat de kleefstrip eronder breekt. Als je alle kleefstrips succesvol hebt weten te verwijderen, kun je de volgende stap overslaan.
    • Trek en verwijder de laatste kleefstrip.

    • Als je de laatste kleefstrip lostrekt, kan het zijn dat je de batterij meetrekt, dus zorg dat je deze vasthoudt zodat deze niet wegvliegt—maar druk niet op de batterij zelf aangezien deze druk ervoor kan zorgen dat de kleefstrip eronder breekt.

    • Als je alle kleefstrips succesvol hebt weten te verwijderen, kun je de volgende stap overslaan.

    • Als één van de kleefstrips onder de batterij is afgebroken en deze niet meer los te krijgen was, ga je verder met de volgende stap.

  42. Als één van de kleefstrips is afgebroken en de batterij nog steeds aan de achterkant van het frame vastgeplakt zit, prepareer je een iOpener of gebruik je een föhn om de achterkant, direct achter de batterij, te verwarmen. Verwarm de iPhone totdat de achterste behuizing net iets te heet is om comfortabel aan te raken, maar maak het niet heter aangezien je de batterij hiermee kan ontsteken. Draai de iPhone weer om en rijg een sterk stuk dun draad (zoals flosdraad of een stuk van een dunne gitaarsnaar) onder de batterij door.
    • Als één van de kleefstrips is afgebroken en de batterij nog steeds aan de achterkant van het frame vastgeplakt zit, prepareer je een iOpener of gebruik je een föhn om de achterkant, direct achter de batterij, te verwarmen.

    • Verwarm de iPhone totdat de achterste behuizing net iets te heet is om comfortabel aan te raken, maar maak het niet heter aangezien je de batterij hiermee kan ontsteken.

    • Draai de iPhone weer om en rijg een sterk stuk dun draad (zoals flosdraad of een stuk van een dunne gitaarsnaar) onder de batterij door.

    • Draag handschoenen om je vingers je beschermen of wikkel ieder eind van het stuk draad om een tool die fijner vast te houden is.

    • Trek het stuk draad van links naar rechts in een zagende beweging om zo de kleefstrip los te krijgen. Dit kan even duren, aangezien de kleefstrip langzaam loskomt, maar met wat geduld moet dit lukken. Zorg dat je de batterij niet vervormt of beschadigt.

    • Begin bij de boven- of onderkant van de batterij en ga richting het midden. Trek het stuk draad echter niet door het middelste een-derde deel van de batterij, aangezien je dan de lintkabels of de draadloze oplaadspoel daaronder kunt beschadigen.

    • Als je ervoor kiest om de batterij uit de iPhone te wrikken, wees dan extreem voorzichtig aangezien je met gemak de lintkabels of de draadloze oplaadspoel direct onder de batterij kan beschadigen.

  43. Pak de batterij aan de onderkant vast en verwijder deze uit je iPhone.
    • Pak de batterij aan de onderkant vast en verwijder deze uit je iPhone.

    • Herinstalleer de trilmotor en de speaker voordat je de nieuwe batterij installeert. Dit zorgt ervoor dat je nieuwe batterij makkelijker correct te positioneren is bij het installeren.

    • Als je nieuwe batterij niet wordt geleverd met vooraf geïnstalleerde kleefstrips, kun je deze handleiding gebruiken om de kleefstrips te vervangen.

    • Voer een geforceerde herstart uit na het weer in elkaar zetten van je telefoon. Dit kan een aantal problemen voorkomen en eventuele probleemoplossing makkelijker maken.

Conclusie

Ging je reparatie niet zoals gepland? Check dan onze

Antwoordencommunity voor hulp bij het oplossen van je probleem.

100%

Begin met vertalen ›

Jeff Suovanen

Lid sinds: 06-08-13

277.871 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

111 Leden

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 44

Afgelopen 7 dagen: 405

Afgelopen 30 dagen: 1,695

Altijd: 18,995