Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Winkel

Inleiding

Gebruik deze instructie voor het correct vervangen van de zelfklevende afdichting van het scherm van jouw iPhone na een reparatie. Het vervangen van de zelfklevende afdichting kan helpen bij het behouden van de waterdichtheid van jouw iPhone. De voorgesneden kleefstrips zijn zeer kwetsbaar en zijn makkelijk te beschadigen bij onjuiste plaatsing. Het is dus verstandig een hand vrij te hebben als je dit voor de eerste keer doet.

Let op dat je de juiste kleefstrip(s) koopt om de originele look van je telefoon te behouden. Zorg in dat geval dat je kleefstrip dezelfde kleur is als het scherm.

Deze instructie is van toepassing op alle iPhone 6s, 6s Plus, 7, 7 Plus, 8, 8 Plus, X, XS, XS Max, en SE 2020 modellen. (Voorgaande modellen maakten geen gebruik van kleefstrips.)

Zorg dat je de schermmodule van je iPhone, voordat je begint met deze procedure, al verwijderd hebt. Hieronder vind je de gedetailleerde instructies voor het verwijderen van het telefoonscherm per iPhone-model:

Video overzicht

  1. Begin met het verwijderen van alle oude kleefstrips langs de buitenkant van de iPhone-behuizing. Je kunt de kleefstof verwijderen met behulp van een pincet of een spudger. Als je een spudger gebruikt, rol je de kleefstrip op de punt van je spudger met een rol-en-trek-beweging. Je kunt de kleefstof verwijderen met behulp van een pincet of een spudger. Als je een spudger gebruikt, rol je de kleefstrip op de punt van je spudger met een rol-en-trek-beweging.
    • Begin met het verwijderen van alle oude kleefstrips langs de buitenkant van de iPhone-behuizing.

    • Je kunt de kleefstof verwijderen met behulp van een pincet of een spudger. Als je een spudger gebruikt, rol je de kleefstrip op de punt van je spudger met een rol-en-trek-beweging.

  2. Gebruik de punt van je spudger om de kleinere restanten kleefstrip te verwijderen. Gebruik de punt van je spudger om de kleinere restanten kleefstrip te verwijderen.
    • Gebruik de punt van je spudger om de kleinere restanten kleefstrip te verwijderen.

  3. Als je geen nieuw scherm plaatst maar het oude scherm hergebruikt, is het belangrijk dat je de resterende kleefstrips uit je oude scherm verwijdert en je je scherm schoonmaakt voordat je deze hergebruikt.
    • Als je geen nieuw scherm plaatst maar het oude scherm hergebruikt, is het belangrijk dat je de resterende kleefstrips uit je oude scherm verwijdert en je je scherm schoonmaakt voordat je deze hergebruikt.

  4. Gebruik een pluisvrije doek (of een koffiefilter) met een beetje isopropyl alcohol om de plekken in het scherm en de behuizing waar de oude kleefstrips zich bevonden schoon te maken. Voor het beste resultaat veeg je je schoonmaakdoek in één richting en niet heen en weer.
    • Gebruik een pluisvrije doek (of een koffiefilter) met een beetje isopropyl alcohol om de plekken in het scherm en de behuizing waar de oude kleefstrips zich bevonden schoon te maken.

    • Voor het beste resultaat veeg je je schoonmaakdoek in één richting en niet heen en weer.

    • Dit helpt om achtergebleven resten kleefstof te verwijderen en de oppervlakten voor te bereiden voor de nieuwe kleefstrip.

  5. Haal de beschermfolie van de vervangende kleefstrip af en begin daarvoor aan de onderkant. Je vindt meestal een grote treklip aan de onderkant van de kleefstrip. Deze kun je gebruiken om de folie weg te trekken.
    • Haal de beschermfolie van de vervangende kleefstrip af en begin daarvoor aan de onderkant.

    • Je vindt meestal een grote treklip aan de onderkant van de kleefstrip. Deze kun je gebruiken om de folie weg te trekken.

  6. Zorg er, alvorens het plaatsen van de kleefstrip, voor dat de aansluiting van de batterij plat ligt zodat deze niet tegen de blauwe folie aandrukt. Het is, indien nodig, mogelijk om de batterij tijdelijk weer aan te sluiten. Zorg er wel voor dat je deze weer loskoppelt voordat je verdergaat en het scherm installeert. Breng het reeds blootliggende deel aan de onderkant van de kleefstrip op één lijn met de onderkant van de behuizing van je iPhone. Als je de kleefstrip eenmaal op zijn plek hebt gedrukt, kan deze niet meer verplaatst worden. Als het is mislukt zul je de kleefstrip in z'n geheel moeten verwijderen om vervolgens een nieuwe strip te plaatsen.
    • Zorg er, alvorens het plaatsen van de kleefstrip, voor dat de aansluiting van de batterij plat ligt zodat deze niet tegen de blauwe folie aandrukt. Het is, indien nodig, mogelijk om de batterij tijdelijk weer aan te sluiten. Zorg er wel voor dat je deze weer loskoppelt voordat je verdergaat en het scherm installeert.

    • Breng het reeds blootliggende deel aan de onderkant van de kleefstrip op één lijn met de onderkant van de behuizing van je iPhone.

    • Als je de kleefstrip eenmaal op zijn plek hebt gedrukt, kan deze niet meer verplaatst worden. Als het is mislukt zul je de kleefstrip in z'n geheel moeten verwijderen om vervolgens een nieuwe strip te plaatsen.

    • Als de kleefstrip op de juiste positie is aangebracht, druk je de blootliggende onderkant van de strip stevig op z'n plek.

  7. Ga verder met het verwijderen van de folie op de strip en druk de kleefstrip van onder naar boven stevig aan. Als je de onderkant van de kleefstrip op de juiste positie hebt aangebracht, zullen de zij- en bovenkanten perfect op hun plaats vallen. Als de strip verkeerd is geplaatst, zul je deze moeten verwijderen en opnieuw moeten beginnen met een nieuwe kleefstrip. Mocht je geen extra kleefstrips bij de hand hebben, dan is het ook mogelijk om de telefoon weer in elkaar te zetten zonder kleefstrip. Bedenk wel dat je iPhone in dat geval niet meer waterdicht is, totdat je een nieuwe kleefstrip plaatst.
    • Ga verder met het verwijderen van de folie op de strip en druk de kleefstrip van onder naar boven stevig aan.

    • Als je de onderkant van de kleefstrip op de juiste positie hebt aangebracht, zullen de zij- en bovenkanten perfect op hun plaats vallen. Als de strip verkeerd is geplaatst, zul je deze moeten verwijderen en opnieuw moeten beginnen met een nieuwe kleefstrip.

    • Mocht je geen extra kleefstrips bij de hand hebben, dan is het ook mogelijk om de telefoon weer in elkaar te zetten zonder kleefstrip. Bedenk wel dat je iPhone in dat geval niet meer waterdicht is, totdat je een nieuwe kleefstrip plaatst.

  8. Verwijder nu de volledige beschermfolie van de strip en gooi deze weg. Verwijder nu de volledige beschermfolie van de strip en gooi deze weg.
    • Verwijder nu de volledige beschermfolie van de strip en gooi deze weg.

  9. Gebruik de punt van een spudger om de randen van de kleefstrip rondom de telefoon aan te drukken. Let op dat je geen interne onderdelen (zoals de camera) raakt bij het aandrukken. Let op dat je geen interne onderdelen (zoals de camera) raakt bij het aandrukken.
    • Gebruik de punt van een spudger om de randen van de kleefstrip rondom de telefoon aan te drukken.

    • Let op dat je geen interne onderdelen (zoals de camera) raakt bij het aandrukken.

  10. Gebruik de platte kant van je spudger om de kleefstrips in alle vier de hoeken van de telefoon goed en stevig aan te drukken. Gebruik de platte kant van je spudger om de kleefstrips in alle vier de hoeken van de telefoon goed en stevig aan te drukken.
    • Gebruik de platte kant van je spudger om de kleefstrips in alle vier de hoeken van de telefoon goed en stevig aan te drukken.

  11. Pak de kleine treklip (die je in een van de hoeken kunt vinden) vast en trek de grotere laag beschermfolie aan de voorkant van de telefoon van de kleefstrip los. Sommige versies van deze kleefstrip bestaan uit vier kleinere stukken in plaats van één groot stuk. Sommige versies van deze kleefstrip bestaan uit vier kleinere stukken in plaats van één groot stuk.
    • Pak de kleine treklip (die je in een van de hoeken kunt vinden) vast en trek de grotere laag beschermfolie aan de voorkant van de telefoon van de kleefstrip los.

    • Sommige versies van deze kleefstrip bestaan uit vier kleinere stukken in plaats van één groot stuk.

  12. Verwijder de voorste beschermfolie van de kleefstrip in z'n geheel en gooi deze weg. Wellicht zitten er nu nog hele dunne stukjes beschermfolie op de kleefstrip. Dit is om te voorkomen dat de kleefstrip per ongeluk ergens aan blijft plakken bij het in elkaar zetten van je iPhone. Laat deze strips daarom nog even zitten.
    • Verwijder de voorste beschermfolie van de kleefstrip in z'n geheel en gooi deze weg.

    • Wellicht zitten er nu nog hele dunne stukjes beschermfolie op de kleefstrip. Dit is om te voorkomen dat de kleefstrip per ongeluk ergens aan blijft plakken bij het in elkaar zetten van je iPhone. Laat deze strips daarom nog even zitten.

  13. Raadpleeg de schermvervangingshandleiding van jouw specifieke iPhone-model om te zien hoe je: Alle schermkabels opnieuw aansluit.
    • Raadpleeg de schermvervangingshandleiding van jouw specifieke iPhone-model om te zien hoe je:

    • Alle schermkabels opnieuw aansluit.

    • De batterij weer aansluit.

    • De beugels van de cover van de kabelaansluiting weer te installeren en de bijbehorende schroeven te bevestigen.

    • Nu is het verstandig om de iPhone op te starten en alle functies te testen alvorens je het vervangende scherm plaatst. Let op dat je de iPhone hierna weer volledig uitschakelt alvorens verder te gaan met deze procedure.

  14. Alleen voor iPhone 7 / 7 Plus: Controleer, alvorens je het scherm installeert, de staat van de zwarte pakkingen (o-ringen) die zich op de twee kleine schroefgaten aan de onderzijde van het scherm, vlakbij de thuisknop, bevinden. Als de pakkingen niet langer op de juiste plek zitten, kun je een pincet pakken om deze weer op de juiste positie terug te brengen.
    • Alleen voor iPhone 7 / 7 Plus: Controleer, alvorens je het scherm installeert, de staat van de zwarte pakkingen (o-ringen) die zich op de twee kleine schroefgaten aan de onderzijde van het scherm, vlakbij de thuisknop, bevinden.

    • Als de pakkingen niet langer op de juiste plek zitten, kun je een pincet pakken om deze weer op de juiste positie terug te brengen.

    • iPhone 6s- en 6s Plus-modellen bevatten deze pakkingen niet.

  15. Zorg dat je, terwijl je het scherm blijft ondersteunen, de laatste stukken beschermfolie van de kleefstrip verwijdert met behulp van een pincet. Zorg dat je, terwijl je het scherm blijft ondersteunen, de laatste stukken beschermfolie van de kleefstrip verwijdert met behulp van een pincet. Zorg dat je, terwijl je het scherm blijft ondersteunen, de laatste stukken beschermfolie van de kleefstrip verwijdert met behulp van een pincet.
    • Zorg dat je, terwijl je het scherm blijft ondersteunen, de laatste stukken beschermfolie van de kleefstrip verwijdert met behulp van een pincet.

  16. Ga verder met het verwijderen van de beschermfolie rondom de gehele buitenkant van de iPhone. Zorg ervoor dat je de reeds blootliggende delen van de kleefstrip niet aanraakt. Zorg ervoor dat je de reeds blootliggende delen van de kleefstrip niet aanraakt.
    • Ga verder met het verwijderen van de beschermfolie rondom de gehele buitenkant van de iPhone.

    • Zorg ervoor dat je de reeds blootliggende delen van de kleefstrip niet aanraakt.

  17. Het kan zijn dat de beschermfolie uit twee of meer delen bestaat. Het kan ook voorkomen dat je, na het verwijderen van het laatste stukje folie, het scherm weer opnieuw moet positioneren. Het kan zijn dat de beschermfolie uit twee of meer delen bestaat. Het kan ook voorkomen dat je, na het verwijderen van het laatste stukje folie, het scherm weer opnieuw moet positioneren.
    • Het kan zijn dat de beschermfolie uit twee of meer delen bestaat. Het kan ook voorkomen dat je, na het verwijderen van het laatste stukje folie, het scherm weer opnieuw moet positioneren.

  18. Houd het scherm uit de weg en verwijder het laatste stuk van de beschermfolie. Houd het scherm uit de weg en verwijder het laatste stuk van de beschermfolie. Houd het scherm uit de weg en verwijder het laatste stuk van de beschermfolie.
    • Houd het scherm uit de weg en verwijder het laatste stuk van de beschermfolie.

  19. Breng de bovenkant van het scherm op één lijn met de bovenkant van de behuizing van de telefoon. Positioneer het scherm zo dat de lipjes aan de bovenzijde van het scherm precies in de uitsparingen net onder de bovenkant van de behuizing van de telefoon vallen.
    • Breng de bovenkant van het scherm op één lijn met de bovenkant van de behuizing van de telefoon.

    • Positioneer het scherm zo dat de lipjes aan de bovenzijde van het scherm precies in de uitsparingen net onder de bovenkant van de behuizing van de telefoon vallen.

  20. Controleer goed of er geen kabels in de weg zitten alvorens het scherm te plaatsen. Indien er een kabel klem komt te zitten tussen het scherm en de behuizing van de telefoon, kan deze dusdanig beschadigen dat vervanging noodzakelijk is.
    • Controleer goed of er geen kabels in de weg zitten alvorens het scherm te plaatsen.

    • Indien er een kabel klem komt te zitten tussen het scherm en de behuizing van de telefoon, kan deze dusdanig beschadigen dat vervanging noodzakelijk is.

  21. Zet, bij het in de telefoon laten zakken van het scherm, een beetje druk op de onderkant van het scherm. Zo zorg je ervoor dat de bovenkant van het scherm op één lijn blijft zitten met de bovenkant van de iPhone. Dit voorkomt ook dat de twee kleine pakkingen bij de thuisknop tegen de onderkant van de iPhone aan gaan schuren. Druk de zijkanten van het scherm, beginnend bij de bovenkant van de iPhone, omlaag en doe dit totdat je het gehele scherm op de juiste plek hebt vastgedrukt.
    • Zet, bij het in de telefoon laten zakken van het scherm, een beetje druk op de onderkant van het scherm. Zo zorg je ervoor dat de bovenkant van het scherm op één lijn blijft zitten met de bovenkant van de iPhone.

    • Dit voorkomt ook dat de twee kleine pakkingen bij de thuisknop tegen de onderkant van de iPhone aan gaan schuren.

    • Druk de zijkanten van het scherm, beginnend bij de bovenkant van de iPhone, omlaag en doe dit totdat je het gehele scherm op de juiste plek hebt vastgedrukt.

  22. Om ervoor te zorgen dat de kleefstrip goed hecht, moet er rondom een gelijkwaardige druk gecreëerd worden. De cameraheuvel maakt het er niet makkelijker op maar dit is op te lossen door de telefoon met het scherm naar beneden neer te leggen zodat je de rand met munten kunt bedekken. Zo compenseer je voor het verschil in hoogte. Als alternatieve methode kun je ook schermklemmen langs de buitenkant van je toestel bevestigen om zeker te weten dat de nieuwe kleefstrips goed zullen hechten. Je kunt zowat iedere munt gebruiken zolang deze allemaal hetzelfde zijn en even dik of iets dikker dan het camera eiland zijn.
    • Om ervoor te zorgen dat de kleefstrip goed hecht, moet er rondom een gelijkwaardige druk gecreëerd worden. De cameraheuvel maakt het er niet makkelijker op maar dit is op te lossen door de telefoon met het scherm naar beneden neer te leggen zodat je de rand met munten kunt bedekken. Zo compenseer je voor het verschil in hoogte.

    • Als alternatieve methode kun je ook schermklemmen langs de buitenkant van je toestel bevestigen om zeker te weten dat de nieuwe kleefstrips goed zullen hechten.

    • Je kunt zowat iedere munt gebruiken zolang deze allemaal hetzelfde zijn en even dik of iets dikker dan het camera eiland zijn.

    • Als jouw iPhone een hoogglans afwerking heeft, zoals de "Jet Black", is het verstandig om de behuizing eerst met een stuk tape te plakken alvorens er munten op te leggen. Zo voorkom je schade aan de afwerking.

    • Plaats een munt in iedere hoek van de telefoon en plaats een munt aan beide zijden van de cameraheuvel.

    • Vul vervolgens de gehele buitenkant van de telefoon met munten.

    • Gebruik een föhn of een warmtepistool om de rand van de behuizing gelijkmatig te verwarmen totdat deze net te heet is om comfortabel aan te raken. De warmte zal ervoor zorgen dat de kleefstrip beter hecht. Oververhit de iPhone echter niet, aangezien dit de batterij en het scherm kan beschadigen.

  23. Verzamel, terwijl je iPhone nog steeds heet is, vier of vijf van je zwaarste boeken en plaats deze bovenop je iPhone. De munten kunnen een kleine afdruk achterlaten op je boeken. Gebruik dus niets kostbaars. Laat de boeken vervolgens een minuut of dertig op de iPhone liggen.
    • Verzamel, terwijl je iPhone nog steeds heet is, vier of vijf van je zwaarste boeken en plaats deze bovenop je iPhone.

    • De munten kunnen een kleine afdruk achterlaten op je boeken. Gebruik dus niets kostbaars.

    • Laat de boeken vervolgens een minuut of dertig op de iPhone liggen.

  24. Verwijder de boeken en munten en gebruik je vingers om alle vier de hoeken van het scherm stevig vast te drukken. Druk gedurende ongeveer drie seconden aan en laat het scherm dan los.
    • Verwijder de boeken en munten en gebruik je vingers om alle vier de hoeken van het scherm stevig vast te drukken.

    • Druk gedurende ongeveer drie seconden aan en laat het scherm dan los.

    • Vergeet niet om de twee pentalobe-schroefjes aan de onderkant van je iPhone terug te plaatsen.

Eindstreep

en nl

100%

Begin met vertalen ›

Jeff Suovanen

Lid sinds: 06-08-13

344.147 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

134 Leden

I just bought few iPhone 7 adhesives from my supplier, and I noticed that the adhesive is not really fitting on the frame.

The iFixit shop pictures show us the iPhone 7 Plus adhesive for black color and the iPhone 7 adhesive for white color.

The iPhone 7 Plus seems to be more precise and correct than the iPhone 7 one : the iPhone 7 Plus one respect the screw hole at upper left corner for example, but the iPhone 7 one doesn’t, it has extra curves (same as iPhone 6s lower left corner) and it doesn’t take up the full width of the frame edge.

Can anyone show us the shape of an original adhesive from a brand new iPhone 7 to compare ?

Martial B - Antwoord

This was the trickiest part of my screen replacement. Slim double sided adhesives always intimidate me because you only get one chance to line it up. I succeeded on my first attempt by following this guide and taking my time to line up the first edge as best as I could. The sides are the hardest part as they are very thin and I almost failed getting them lined up. Luckily I hadn’t pressed them down and was able to correct my alignment. Good preperation of the phone by removing the old adhesive completely and cleaning the area is my number one recommendation.

Nathan Stark - Antwoord

Adhesive makes everything harder. I chose to replace the adheasive on my 6s plus during a battery replacement, and it was easily the hardest part. No fault of Ifixit or this guide… the instructions above are spot on. But the cleaning of the adheasive takes forever, easily tripled my total repair time. And its really, really nerve racking to place the new adheasive. I do stuff like that all the time, but this was nuts. The strips are so tiny and delicate! Be really, really careful and take your time. This earns its “moderate” difficulty and then some.

Corban Young - Antwoord

wow that was hard to get in place. clean the edges well and use isopropyl alcohol. also practice a lot before removing the cover protection.

ericrose62 - Antwoord

am working on this now

BRONIC MUSIC (NowTv) - Antwoord

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 248

Afgelopen 7 dagen: 1,918

Afgelopen 30 dagen: 9,127

Altijd: 418,801