Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Winkel

Inleiding

Leer hoe je het scherm van je iPhone 7 vervangt. Deze handleiding is bedoeld voor een vervangend scherm dat alle andere onderdelen ook bevat. Het complete onderdeel bevat de reeds geïnstalleerde voorste module, oorstukspeaker en het EMI-schild, wat de reparatie vergemakkelijkt.

Om de Touch ID-functie te behouden in je nieuwe scherm te behouden, zul je het oude scherm moeten verwijderen en je originele, oude thuisknop over moeten zetten naar je nieuwe scherm.

Video overzicht

  2. Als het glas van je scherm gebroken is, kun je het verder breken van het glas en lichamelijke schade tijdens de reparatie voorkomen door het glas te beplakken met tape. Leg overlappende stukken doorzichtige tape over het scherm van de iPhone totdat het volledig is beplakt. Dit zal ervoor zorgen dat de glasscherven bij elkaar blijven en dat er een structuur wordt geboden bij het eruit duwen en tillen van het scherm.
    • Als het glas van je scherm gebroken is, kun je het verder breken van het glas en lichamelijke schade tijdens de reparatie voorkomen door het glas te beplakken met tape.

    • Leg overlappende stukken doorzichtige tape over het scherm van de iPhone totdat het volledig is beplakt.

    • Dit zal ervoor zorgen dat de glasscherven bij elkaar blijven en dat er een structuur wordt geboden bij het eruit duwen en tillen van het scherm.

    • Draag tijdens de reparatie een veiligheidsbril om je ogen te beschermen tegen mogelijk vrijkomende glasscherven.

    • Als het gebroken scherm het onmogelijk maakt om een zuignap vast te laten zuigen op het scherm, kun je proberen een sterk stuk tape (zoals ducttape) dubbel te vouwen in een handvat, dit op het scherm te plakken en zo het scherm omhoog te tillen.

  4. Druk een zuignap op de onderste helft van het scherm, net boven de thuisknop. Zorg dat de zuignap niet overlapt met de thuisknop, aangezien dit ervoor zal zorgen dat de zuignap zich niet vast kan zuigen aan het scherm.
    • Druk een zuignap op de onderste helft van het scherm, net boven de thuisknop.

  5. Trek de zuignap omhoog met een constante kracht om zo een kleine opening tussen de schermmodule en de achterste behuizing te creëren. Steek het platte einde van een spudger in de zojuist gecreëerde opening. De waterdichte lijm die het scherm op z'n plek houdt is erg sterk; het creëren van de opening kan dus heel wat kracht vereisen. Als je moeite hebt met het openen van de telefoon, dien dan meer warmte toe en wiebel het scherm op en neer om de lijm te verzachten totdat de opening groot genoeg is voor je tool.
    • Trek de zuignap omhoog met een constante kracht om zo een kleine opening tussen de schermmodule en de achterste behuizing te creëren.

    • Steek het platte einde van een spudger in de zojuist gecreëerde opening.

  6. Schuif de spudger naar links langs de linker onderhoek van de iPhone. Draai de spudger lichtjes omhoog om de opening tussen het scherm en de achterste behuizing iets te vergroten. Draai de spudger lichtjes omhoog om de opening tussen het scherm en de achterste behuizing iets te vergroten.
    • Schuif de spudger naar links langs de linker onderhoek van de iPhone.

    • Draai de spudger lichtjes omhoog om de opening tussen het scherm en de achterste behuizing iets te vergroten.

  7. Schuif de spudger langs de linkerkant van de iPhone, beginnend bij de linker onderhoek en in de richting van de volumeknoppen en de luid-/stilschakelaar. Wrik niet langs de bovenkant van de telefoon, omdat je dan riskeert de plastic klemmen die het scherm vasthouden te beschadigen. Wrik niet langs de bovenkant van de telefoon, omdat je dan riskeert de plastic klemmen die het scherm vasthouden te beschadigen.
    • Schuif de spudger langs de linkerkant van de iPhone, beginnend bij de linker onderhoek en in de richting van de volumeknoppen en de luid-/stilschakelaar.

    • Wrik niet langs de bovenkant van de telefoon, omdat je dan riskeert de plastic klemmen die het scherm vasthouden te beschadigen.

  8. Steek het platte eind van een spudger in de rechter onderhoek van het toestel. Kantel je spudger lichtjes om de opening tussen het scherm en de achterste behuizing iets te vergroten. Schuif het platte einde van de spudger langs de rechterkant van de telefoon omhoog om zo de lijm, die het scherm vasthoudt, door te snijden.
    • Steek het platte eind van een spudger in de rechter onderhoek van het toestel.

    • Kantel je spudger lichtjes om de opening tussen het scherm en de achterste behuizing iets te vergroten.

    • Schuif het platte einde van de spudger langs de rechterkant van de telefoon omhoog om zo de lijm, die het scherm vasthoudt, door te snijden.

    • Steek de spudger niet verder dan de lijm om te voorkomen dat je de kwetsbare lintkabels langs de rechterkant van de telefoon beschadigt.

  9. Trek de zuignap en zo het scherm omhoog en open de iPhone. Til het scherm niet meer dan 10º omhoog, aangezien er lintkabels langs de rechterkant van het toestel zitten die het scherm aan het logic board verbinden.
    • Trek de zuignap en zo het scherm omhoog en open de iPhone.

    • Til het scherm niet meer dan 10º omhoog, aangezien er lintkabels langs de rechterkant van het toestel zitten die het scherm aan het logic board verbinden.

  10. SLA DE UPGRADE OVER

    Bespaar door het te repareren met een alles-in-één kit.

    Koop iPhone-reparatiekits

    SLA DE UPGRADE OVER

    Koop iPhone-reparatiekits
  11. Trek aan het kleine lipje op de zuignap om deze los te krijgen en van het voorste paneel te verwijderen.
    • Trek aan het kleine lipje op de zuignap om deze los te krijgen en van het voorste paneel te verwijderen.

  12. Schuif een openingsplectrum langs de bovenkant van de iPhone, tussen de achterste behuizing en het voorste paneel, om zo de overige lijm die het scherm vasthoudt, door te snijden. Zorg ervoor dat je de plastic klemmen aan de bovenkant van de telefoon niet beschadigt.
    • Schuif een openingsplectrum langs de bovenkant van de iPhone, tussen de achterste behuizing en het voorste paneel, om zo de overige lijm die het scherm vasthoudt, door te snijden.

    • Zorg ervoor dat je de plastic klemmen aan de bovenkant van de telefoon niet beschadigt.

  13. Trek de schermmodule lichtjes weg van de bovenkant van de telefoon om deze los te maken uit de klemmen die de module aan de achterkant bevestigen. Open de iPhone door het scherm open te slaan vanaf de linkerkant, alsof je de achterkant van een boek openslaat. Probeer het scherm nog niet volledig los te krijgen van de telefoon, aangezien deze nog steeds met het logic board van de iPhone verbonden is door middel van een aantal kwetsbare lintkabels.
    • Trek de schermmodule lichtjes weg van de bovenkant van de telefoon om deze los te maken uit de klemmen die de module aan de achterkant bevestigen.

    • Open de iPhone door het scherm open te slaan vanaf de linkerkant, alsof je de achterkant van een boek openslaat.

    • Probeer het scherm nog niet volledig los te krijgen van de telefoon, aangezien deze nog steeds met het logic board van de iPhone verbonden is door middel van een aantal kwetsbare lintkabels.

    • Verwijder de vier tri-point Y000 schroeven die het plaatje op de onderste batterijaansluiting bevestigen, met de volgende lengtes:

    • Drie 1.2 mm schroeven

    • Eén 2.4 mm schroef

    • Zorg dat je, tijdens deze reparatie, bijhoudt welke schroef waarvandaan komt, zodat je deze op de juiste plek weer terug kan schroeven en zo kan voorkomen dat je je telefoon beschadigt.

  14. Verwijder het plaatje op de onderste batterijaansluiting.
    • Verwijder het plaatje op de onderste batterijaansluiting.

  15. Gebruik de punt van een spudger om de batterijaansluiting uit het contact op het logic board omhoog te duwen. Buig de kabel lichtjes omhoog om te voorkomen dat deze tijdens de reparatie per ongeluk contact maakt met het contact en de telefoon inschakelt. Buig de kabel lichtjes omhoog om te voorkomen dat deze tijdens de reparatie per ongeluk contact maakt met het contact en de telefoon inschakelt.
    • Gebruik de punt van een spudger om de batterijaansluiting uit het contact op het logic board omhoog te duwen.

    • Buig de kabel lichtjes omhoog om te voorkomen dat deze tijdens de reparatie per ongeluk contact maakt met het contact en de telefoon inschakelt.

  16. Zorg dat de batterij is losgekoppeled voordat je de kabels in deze stap los- of vastkoppelt. Gebruik een spudger of je nagel om de twee onderste schermaansluitingen los te koppelen door deze in een rechte beweging uit het contact op het logic board omhoog te duwen. Om drukaansluitingen zoals deze weer aan te sluiten, positioneer je deze totdat op z'n plek lijkt te zitten en duw je één kant van de aansluiting omlaag tot deze vastklikt, om vervolgens hetzelfde te doen aan de andere kant. Druk niet op het midden, want als de aansluiting verkeerd zit, zul je de pinnen buigen en zo schade veroorzaken.
    • Zorg dat de batterij is losgekoppeled voordat je de kabels in deze stap los- of vastkoppelt.

    • Gebruik een spudger of je nagel om de twee onderste schermaansluitingen los te koppelen door deze in een rechte beweging uit het contact op het logic board omhoog te duwen.

    • Als je witte lijnen op het scherm of een volledig wit scherm ziet, of de touchscreen-functie werkt gedeeltelijk of helemaal niet na het in elkaar zetten van je telefoon, kun je proberen deze kabels weer los te koppelen en opnieuw aan te sluiten. Zorg ervoor dat ze goed en stevig aangesloten zijn.

  17. Verwijder de twee 1.3 mm Phillips schroeven die het plaatje bovenop de aansluiting van de sensormodule in het voorste paneel bevestigen. Verwijder het plaatje. Verwijder het plaatje.
    • Verwijder de twee 1.3 mm Phillips schroeven die het plaatje bovenop de aansluiting van de sensormodule in het voorste paneel bevestigen.

    • Verwijder het plaatje.

  18. Koppel de aansluiting van de sensormodule in het voorste paneel los van het contact op het logic board. Zorg dat je, bij het opnieuw aansluiten van deze drukaansluiting, één kant per keer vastklikt om het risico te vermijden dat je de aansluiting verbuigt.
    • Koppel de aansluiting van de sensormodule in het voorste paneel los van het contact op het logic board.

    • Zorg dat je, bij het opnieuw aansluiten van deze drukaansluiting, één kant per keer vastklikt om het risico te vermijden dat je de aansluiting verbuigt.

  19. Verwijder de schermmodule.
  20. Verwijder de vier Y000 schroeven die het plaatje op de thuisknop/Touch ID-sensor bevestigen:
    • Verwijder de vier Y000 schroeven die het plaatje op de thuisknop/Touch ID-sensor bevestigen:

    • Eén 1.1 mm schroef

    • Drie 1.3 mm schroeven

    • Wees, tijdens het weer in elkaar zetten van je telefoon, voorzichtig dat je deze schroeven niet te strak vastdraait, aangezien dat ervoor kan zorgen dat je thuisknop niet zal werken.

  21. Verwijder het plaatje dat de thuisknop/Touch ID-sensor bevestigt.
    • Verwijder het plaatje dat de thuisknop/Touch ID-sensor bevestigt.

  22. Gebruik een openingstool om deze onder de linkerkant van de kabelaansluiting van de thuisknop te duwen en deze zo uit het contact omhoog te duwen. Als de gehele connector omhoog komt zonder los te laten, zet dan, met het platte einde van je spudger, druk op de bovenkant van de kabel, terwijl je de aansluiting via de linkerkant omhoog probeert te duwen. Zorg dat je de kabel of aansluiting niet beschadigt, aangezien je dan riskeert de sensor permanent te beschadigen. Als de gehele connector omhoog komt zonder los te laten, zet dan, met het platte einde van je spudger, druk op de bovenkant van de kabel, terwijl je de aansluiting via de linkerkant omhoog probeert te duwen. Zorg dat je de kabel of aansluiting niet beschadigt, aangezien je dan riskeert de sensor permanent te beschadigen.
    • Gebruik een openingstool om deze onder de linkerkant van de kabelaansluiting van de thuisknop te duwen en deze zo uit het contact omhoog te duwen.

    • Als de gehele connector omhoog komt zonder los te laten, zet dan, met het platte einde van je spudger, druk op de bovenkant van de kabel, terwijl je de aansluiting via de linkerkant omhoog probeert te duwen. Zorg dat je de kabel of aansluiting niet beschadigt, aangezien je dan riskeert de sensor permanent te beschadigen.

  23. Duw de onderliggende aansluiting voorzichtig omhoog en haal deze uit de buurt van de thuisknop/Touch ID-kabel. Het is erg gemakkelijk om je iPhone te beschadigen in deze stap. Werk langzaam en zorg dat je voorzichtig bent bij het plaatsen van en wrikken met je tool. Als je de Touch ID-hardware beschadigt, kan deze enkel door Apple worden vervangen.
    • Duw de onderliggende aansluiting voorzichtig omhoog en haal deze uit de buurt van de thuisknop/Touch ID-kabel.

    • Het is erg gemakkelijk om je iPhone te beschadigen in deze stap. Werk langzaam en zorg dat je voorzichtig bent bij het plaatsen van en wrikken met je tool. Als je de Touch ID-hardware beschadigt, kan deze enkel door Apple worden vervangen.

    • Als je aansluiting niet gemakkelijk omhoog komt, kun je een föhn of een iOpener gebruiken om deze te verwarmen en de lijm die de aansluiting vasthoudt zo te verzachten, om het vervolgens nog eens te proberen.

    • Probeer de aansluiting niet volledig los te koppelen—haal deze enkel uit de weg zodat de onderliggende sensorkabel van de thuisknop/Touch ID kan worden verwijderd.

  24. Het verwarmen van het gebied om de thuisknop/Touch ID-sensor heen zal helpen om de lijm, die de kwetsbare kabels op hun plek houdt, te verzachten en het verwijderen ervan te vergemakkelijken.
    • Het verwarmen van het gebied om de thuisknop/Touch ID-sensor heen zal helpen om de lijm, die de kwetsbare kabels op hun plek houdt, te verzachten en het verwijderen ervan te vergemakkelijken.

    • Draai de schermmodule om. Gebruik een föhn of prepareer een iOpener en leg deze op de onderkant van het scherm gedurende ongeveer 90 seconden om zo de lijm eronder te verzachten.

  25. Gebruik een openingsplectrum om de lijm die de kabel van de thuisknop/Touch ID-sensor aan de achterkant van het schermpaneel vasthoudt, los te maken. Gebruik een openingsplectrum om de lijm die de kabel van de thuisknop/Touch ID-sensor aan de achterkant van het schermpaneel vasthoudt, los te maken. Gebruik een openingsplectrum om de lijm die de kabel van de thuisknop/Touch ID-sensor aan de achterkant van het schermpaneel vasthoudt, los te maken.
    • Gebruik een openingsplectrum om de lijm die de kabel van de thuisknop/Touch ID-sensor aan de achterkant van het schermpaneel vasthoudt, los te maken.

  26. Verwijder de thuisknop/Touch ID-sensormodule door deze door het gat in de voorkant van het scherm te begeleiden.
    • Verwijder de thuisknop/Touch ID-sensormodule door deze door het gat in de voorkant van het scherm te begeleiden.

    • Om deze weer te installeren, begeleid je eerst de kabel door het gat in de voorkant van het scherm, zoals op de foto getoond wordt.

    • Het kan zijn dat je vervangende onderdeel wordt geleverd met een extra Y000-schroef die al is bevestigd naast de thuisknop. Verwijder de overbodige schroef zodat je het plaatje van de thuisknop weer kan installeren.

    • Volg deze handleiding om de vervangende lijm rondom je scherm te installeren.

Conclusie

Om je toestel weer in elkaar te zetten, vervang je de lijm van het scherm en volg je deze instructies in omgekeerde volgorde.

80%

Begin met vertalen ›

Evan Noronha

Lid sinds: 05-02-15

196.689 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

128 Leden

When putting the screen back on will the device loose it's water-resistant properties?

Joseph - Antwoord

Wondering this too.

Draydan -

It will for sure lose it's water-resistant properties. So, please replace the water-resistant adhesive before assembly.

Jojo -

Yes, but you can buy a new replacement seal for a few bucks. However, it is extremely thin and very sticky so its almost impossible to do it right the first time (imagine placing a needle thin sized rubber band covered in glue around the tiny ledge you phone screen sits on). I would suggest you buy two because it is likely you’ll need a second shot at it…because if any part gets misplaced and sticks to the wrong spot, it will not come off, and that “sticky rubber band” turns into this horrible stringy tar/chewing gum ring that is impossible to manipulate…fair warning… it will most likely be pretty water resistant even if you don’t add a new seal to it… its not a waterproof phone in the first place :)

jaicdc -

Yes it will lose the water-resistant abilities. It is very hard to seal it back to it's original state.

Alec - Antwoord

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 410

Afgelopen 7 dagen: 3,331

Afgelopen 30 dagen: 14,275

Altijd: 881,032