Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Winkel

Onderdelen

Geen onderdelen opgegeven.

  1. We raden je aan je magnetron schoon te maken voordat je verdergaat, zodat je voorkomt dat er viezigheid op je iOpener komt en eraan blijft hangen. Plaats de iOpener in het midden van de magnetron.
    • We raden je aan je magnetron schoon te maken voordat je verdergaat, zodat je voorkomt dat er viezigheid op je iOpener komt en eraan blijft hangen.

    • Plaats de iOpener in het midden van de magnetron.

    • Voor carousel-magnetrons: zorg dat de schijf vrij kan draaien. Als je iOpener klem komt te zitten, kan deze oververhit raken en verbranden.

  2. SLA DE UPGRADE OVER

    Bespaar door het te repareren met een alles-in-één kit.

    Koop iPhone-reparatiekits

    SLA DE UPGRADE OVER

    Koop iPhone-reparatiekits
  3. Verwarm de iOpener gedurende dertig seconden.
    • Verwarm de iOpener gedurende dertig seconden.

    • Tijdens de reparatieprocedure, en terwijl de iOpener afkoelt, kun je deze opnieuw verwarmen in fases van dertig seconden.

    • Let erop dat je de iOpener niet oververhit tijdens de reparatie. Oververhitting kan ervoor zorgen dat de iOpener barst.

    • Raak de iOpener nooit aan als deze gezwollen is.

    • Als de iOpener in het midden nog steeds te heet is om aan te raken, kun je het nog steeds gebruiken, maar moet je wachten tot deze iets is afgekoeld voordat je deze opnieuw opwarmt. Een goed opgewarmde iOpener zou ongeveer 10 minuten warm moeten blijven.

  4. Verwijder de iOpener uit de magnetron door deze bij een van de twee platte eindes te pakken en het midden te vermijden.
    • Verwijder de iOpener uit de magnetron door deze bij een van de twee platte eindes te pakken en het midden te vermijden.

    • De iOpener zal erg heet zijn dus wees voorzichtig bij het vastpakken ervan. Gebruik, indien nodig, een overhandschoen.

Conclusie

100%

Begin met vertalen ›

Andrew Optimus Goldheart

Lid sinds: 17-10-09

456.490 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

129 Leden

I do not have a microwave because I think it is unhealthy for food preparation. When I need fastfood I often just eat raw fruit which is much faster, healtier, and tastier than most microwave foods.

Does the iOpener Heating also work when it is baked in a frying pan?

R de Bruin - Antwoord

Hello! Thanks for the good question. Actually we dissuade from using a frying pan to heat the iOpener because the coating would melt. Instead, use a saucepan filled with cold water and heat it on the stove. But be very careful not to overheat the iOpener and not to hurt yourself handling with the hot iOpener! You can do as well without iOpener and alternatively use a hairdryer to heat directly the device you want to open. Good fix!

Claire Rapp -

You are aware thought that there are no proven side effects of microwaving your food though right? A microwave isn’t inherently unhealthy. I think it helps to look at how a microwave works. A microwave oven heats food by passing microwave radiation through it. While microwave radiation sounds scary its really not. Microwaves are a form of non-ionizing electromagnetic radiation. Non ionizing meaning that it doesn’t make stuff radioactive. Water, fat, and other substances in the food absorb energy from the microwaves in a process called dielectric heating. The water molecules are electric dipoles, meaning that they have a positive charge at one end and a negative charge at the other, and so they rotate as they try to align themselves with the alternating electric field of the microwaves. The friction of the incredibly fast movement heats up the various molecules. Sometimes microwaves are in fact healthier and safer than there counterparts, because the microwave heats food quickly, the nutrients have less time to seep into the water making it more nutrient filled when compared to alternatives. Also, steamed vegetables tend to maintain more nutrients when microwaved than when cooked on a stovetop.

[All sources can be found https://en.wikipedia.org/wiki/Microwave_... at the bottom of the wikipedia page]

Nithin Danday -

Its actually halarious that hes like “sure thing! Fry that thing up, lol…gotta put some water down, …but yeah…lmao…too funny

dannyhall16 -

Answered my question on alt-method as I also do not own a microwave for same reasons as Rde Bruin cited. I would use either heat gun or hairdryer to heat the iOpener.

Edward Gallagher - Antwoord

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 196

Afgelopen 7 dagen: 1,404

Afgelopen 30 dagen: 6,076

Altijd: 166,961