Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Onderdelen & Gereedschap

Inleiding

Vooraf vereiste handleiding voor het loskoppelen van de schermmodule van de iPhone 8.

    • Gebruik een föhn of een warmtepistool, of prepareer een iOpener en leg deze op de onderkant van de iPhone gedurende ongeveer 90 seconden om zo de lijm die eronder zit te verzachten.

  3. Druk een zuignap op de onderste helft van het voorste paneel, net boven de thuisknop. Zorg dat de zuignap niet overlapt met de thuisknop, aangezien dit ervoor zal zorgen dat de zuignap zich niet vast kan zuigen aan het scherm.
    • Druk een zuignap op de onderste helft van het voorste paneel, net boven de thuisknop.

  4. Trek de zuignap omhoog met een stevige, constante kracht om zo een kleine opening tussen het voorste paneel en de achterste behuizing te creëren. Steek een openingsplectrum een aantal millimeter diep in de opening. De waterdichte lijm die het scherm op z'n plek houdt is erg sterk; het creëren van de opening kan dus heel wat kracht vereisen. Als je moeite hebt met het openen van de telefoon, dien dan meer warmte toe en wiebel het scherm op en neer om de lijm te verzachten totdat de opening groot genoeg is voor je tool.

    • Steek een openingsplectrum een aantal millimeter diep in de opening.

  5. Schuif je openingsplectrum langs de linkerkant van de telefoon omhoog, beginnend bij de onderkant en in de richting van de volumeknoppen en de stilteknop, en snijd onderweg alle lijm door die het scherm op z'n plek houdt. Stop in de buurt van de linker bovenhoek van het scherm. Probeer de bovenkant van het scherm niet los te wrikken van de achterste behuizing, aangezien deze wordt vastgehouden door middel van plastic klemmen die kunnen breken.
    • Schuif je openingsplectrum langs de linkerkant van de telefoon omhoog, beginnend bij de onderkant en in de richting van de volumeknoppen en de stilteknop, en snijd onderweg alle lijm door die het scherm op z'n plek houdt.

    • Stop in de buurt van de linker bovenhoek van het scherm.

    • Probeer de bovenkant van het scherm niet los te wrikken van de achterste behuizing, aangezien deze wordt vastgehouden door middel van plastic klemmen die kunnen breken.

  6. Steek je openingsplectrum opnieuw in de rechter onderhoek van de iPhone en schuif deze nu langs de rechterzijkant omhoog. Snijd ook hier alle lijm door die je onderweg tegenkomt. Schuif de plectrum niet te ver in de telefoon, aangezien je hiermee de schermkabels, die aan deze kant van de telefoon liggen, kunt beschadigen. Steek je plectrum slechts een aantal millimeters in de telefoon, ongeveer zo ver als het schermframe breed is. Schuif de plectrum niet te ver in de telefoon, aangezien je hiermee de schermkabels, die aan deze kant van de telefoon liggen, kunt beschadigen. Steek je plectrum slechts een aantal millimeters in de telefoon, ongeveer zo ver als het schermframe breed is.
    • Steek je openingsplectrum opnieuw in de rechter onderhoek van de iPhone en schuif deze nu langs de rechterzijkant omhoog. Snijd ook hier alle lijm door die je onderweg tegenkomt.

  7. Essentiële Electronica Toolkit

    Kleine toolkit. Grote dromen.

    Shop Toolkits

    Essentiële
    Electronica
    Toolkit

    Shop Toolkits
  8. Trek met beleid aan de zuignap om zo de onderkant van het scherm op te tillen. Til het scherm niet meer dan 15º omhoog of je riskeert het afklemmen of afscheuren van de lintkabels die het scherm verbinden.
    • Trek met beleid aan de zuignap om zo de onderkant van het scherm op te tillen.

    • Til het scherm niet meer dan 15º omhoog of je riskeert het afklemmen of afscheuren van de lintkabels die het scherm verbinden.

    • Trek aan het kleine lipje op de zuignap om deze van het voorste paneel te kunnen verwijderen.

  9. Steek een openingsplectrum onder het scherm en schuif deze langs de linker onderhoek en linkerzijde omhoog om de laatste lijm door te snijden. Steek een openingsplectrum onder het scherm en schuif deze langs de linker onderhoek en linkerzijde omhoog om de laatste lijm door te snijden. Steek een openingsplectrum onder het scherm en schuif deze langs de linker onderhoek en linkerzijde omhoog om de laatste lijm door te snijden.
    • Steek een openingsplectrum onder het scherm en schuif deze langs de linker onderhoek en linkerzijde omhoog om de laatste lijm door te snijden.

  10. Schuif de schermmodule een beetje omlaag (weg van de bovenkant van de telefoon) om deze los te krijgen uit de klemmen die het scherm aan de achterste behuizing bevestigen. Schuif de schermmodule een beetje omlaag (weg van de bovenkant van de telefoon) om deze los te krijgen uit de klemmen die het scherm aan de achterste behuizing bevestigen.
    • Schuif de schermmodule een beetje omlaag (weg van de bovenkant van de telefoon) om deze los te krijgen uit de klemmen die het scherm aan de achterste behuizing bevestigen.

  11. Open de iPhone door het scherm van de linkerkant naar rechts te kantelen, alsof je de achterste kaft van een boek opent. Probeer het scherm nog niet volledig los te koppelen, aangezien deze nog steeds aan het logic board van de iPhone verbonden is met een aantal kwetsbare lintkabels. Om het scherm open te houden en aan de telefoon te kunnen werken, kun je het scherm tegen een object laten leunen.
    • Open de iPhone door het scherm van de linkerkant naar rechts te kantelen, alsof je de achterste kaft van een boek opent.

    • Probeer het scherm nog niet volledig los te koppelen, aangezien deze nog steeds aan het logic board van de iPhone verbonden is met een aantal kwetsbare lintkabels.

    • Om het scherm open te houden en aan de telefoon te kunnen werken, kun je het scherm tegen een object laten leunen.

    • Verwijder de vier Phillips-schroeven die het plaatje van de onderste schermkabel aan het logic board bevestigen, met de volgende lengtes:

    • Twee 1.3 mm schroeven

    • Twee 2.8 mm schroeven

    • Zorg dat je, tijdens deze reparatie, bijhoudt welke schroef waarvandaan komt, zodat je deze op de juiste plek weer terug kan schroeven. Een schroef op de verkeerde plek kan leiden tot permanente schade.

    • Verwijder het plaatje.

  12. Gebruik de punt van een spudger om de batterijaansluitinguit het contact op het logic board omhoog te duwen. Buig de kabel van de batterijaansluiting voorzichtig weg van het logic board om te voorkomen dat deze per ongeluk contact maakt met het contact en de telefoon inschakelt tijdens de reparatie.
    • Gebruik de punt van een spudger om de batterijaansluitinguit het contact op het logic board omhoog te duwen.

    • Buig de kabel van de batterijaansluiting voorzichtig weg van het logic board om te voorkomen dat deze per ongeluk contact maakt met het contact en de telefoon inschakelt tijdens de reparatie.

  13. Gebruik de punt van een spudger om de onderste schermaansluiting uit het contact omhoog te duwen. Om drukaansluitingen zoals deze weer aan te sluiten, positioneer je deze totdat op z'n plek lijkt te zitten en duw je één kant van de aansluiting omlaag tot deze vastklikt, om vervolgens hetzelfde te doen aan de andere kant. Druk niet op het midden, want als de aansluiting verkeerd zit, zul je de pinnen buigen en zo schade veroorzaken.
    • Gebruik de punt van een spudger om de onderste schermaansluiting uit het contact omhoog te duwen.

  14. Gebruik de punt van een spudger om de tweede van de onderste schermkabels los te koppelen. Gebruik de punt van een spudger om de tweede van de onderste schermkabels los te koppelen.
    • Gebruik de punt van een spudger om de tweede van de onderste schermkabels los te koppelen.

  15. Verwijder de drie 1.3 mm lange Phillips schroeven die het plaatje op de aansluiting van de sensormodule in het voorste paneel bevestigen. Verwijder het plaatje.
    • Verwijder de drie 1.3 mm lange Phillips schroeven die het plaatje op de aansluiting van de sensormodule in het voorste paneel bevestigen.

    • Verwijder het plaatje.

  16. Gebruik de punt van een spudger om de aansluiting van de sensormodule in het voorste paneel los te koppelen. Gebruik de punt van een spudger om de aansluiting van de sensormodule in het voorste paneel los te koppelen.
    • Gebruik de punt van een spudger om de aansluiting van de sensormodule in het voorste paneel los te koppelen.

  17. Verwijder de schermmodule.
Conclusie

100%

Begin met vertalen ›

Adam O'Camb

Lid sinds: 11-04-15

84.466 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

114 Leden

Any suggestions for cleaning/clearing the old adhesive from the phone and the best way to install the new adhesive without getting it tangled up on itself or any other phone parts??? Thx!

Thomas Daniel - Antwoord

@a340mech Detailed instructions for the adhesive are linked in the final step.

Jeff Suovanen -

Actually, about five minutes after I posted, I found the link. Thanks!

Thomas Daniel - Antwoord

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 3

Afgelopen 7 dagen: 25

Afgelopen 30 dagen: 180

Altijd: 2,376