Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Winkel

Engels
Nederlands

Vervanging van de kleefstrips van een iPhone-scherm

Handleidingsinformatie

= Klaar = Onvolledig

      Maak een titel aan.

      Stappen

      Stap 1

      Begin met het verwijderen van alle oude kleefstrips langs de buitenkant van de iPhone-behuizing.

      Stap 2

      Gebruik de punt van je spudger om de kleinere restanten kleefstrip te verwijderen.

      Stap 3

      Als je geen nieuw scherm plaatst maar het oude scherm hergebruikt, is het belangrijk dat je de resterende kleefstrips uit je oude scherm verwijdert en je je scherm schoonmaakt voordat je deze hergebruikt.

      Stap 4

      Gebruik een pluisvrije doek (of een koffiefilter) met een beetje isopropyl alcohol om de plekken in het scherm en de behuizing waar de oude kleefstrips zich bevonden schoon te maken.

      Stap 5

      Haal de beschermfolie van de vervangende kleefstrip af en begin daarvoor aan de onderkant.

      Stap 6

      Zorg er, alvorens het plaatsen van de kleefstrip, voor dat de aansluiting van de batterij plat ligt zodat deze niet tegen de blauwe folie aandrukt. Het is, indien nodig, mogelijk om de batterij tijdelijk weer aan te sluiten. Zorg er wel voor dat je deze weer loskoppelt voordat je verdergaat en het scherm installeert.

      Stap 7

      Ga verder met het verwijderen van de folie op de strip en druk de kleefstrip van onder naar boven stevig aan.

      Stap 8

      Verwijder nu de volledige beschermfolie van de strip en gooi deze weg.

      Stap 9

      Gebruik de punt van een spudger om de randen van de kleefstrip rondom de telefoon aan te drukken.

      Stap 10

      Gebruik de platte kant van je spudger om de kleefstrips in alle vier de hoeken van de telefoon goed en stevig aan te drukken.

      Stap 11

      Pak de kleine treklip (die je in een van de hoeken kunt vinden) vast en trek de grotere laag beschermfolie aan de voorkant van de telefoon van de kleefstrip los.

      Stap 12

      Verwijder de voorste beschermfolie van de kleefstrip in z'n geheel en gooi deze weg.

      Stap 13

      Raadpleeg de schermvervangingshandleiding van jouw specifieke iPhone-model om te zien hoe je:

      Stap 14

      Alleen voor iPhone 7 / 7 Plus: Controleer, alvorens je het scherm installeert, de staat van de zwarte pakkingen (o-ringen) die zich op de twee kleine schroefgaten aan de onderzijde van het scherm, vlakbij de thuisknop, bevinden.

      Stap 15

      Zorg dat je, terwijl je het scherm blijft ondersteunen, de laatste stukken beschermfolie van de kleefstrip verwijdert met behulp van een pincet.

      Stap 16

      Ga verder met het verwijderen van de beschermfolie rondom de gehele buitenkant van de iPhone.

      Stap 17

      Het kan zijn dat de beschermfolie uit twee of meer delen bestaat. Het kan ook voorkomen dat je, na het verwijderen van het laatste stukje folie, het scherm weer opnieuw moet positioneren.

      Stap 18

      Houd het scherm uit de weg en verwijder het laatste stuk van de beschermfolie.

      Stap 19

      Breng de bovenkant van het scherm op één lijn met de bovenkant van de behuizing van de telefoon.

      Stap 20

      Controleer goed of er geen kabels in de weg zitten alvorens het scherm te plaatsen.

      Stap 21

      Zet, bij het in de telefoon laten zakken van het scherm, een beetje druk op de onderkant van het scherm. Zo zorg je ervoor dat de bovenkant van het scherm op één lijn blijft zitten met de bovenkant van de iPhone.

      Stap 22

      Om ervoor te zorgen dat de kleefstrip goed hecht, moet er rondom een gelijkwaardige druk gecreëerd worden. De cameraheuvel maakt het er niet makkelijker op maar dit is op te lossen door de telefoon met het scherm naar beneden neer te leggen zodat je de rand met munten kunt bedekken. Zo compenseer je voor het verschil in hoogte.

      Stap 23

      Verzamel, terwijl je iPhone nog steeds heet is, vier of vijf van je zwaarste boeken en plaats deze bovenop je iPhone.

      Stap 24

      Verwijder de boeken en munten en gebruik je vingers om alle vier de hoeken van het scherm stevig vast te drukken.