Ga door naar hoofdinhoud

Inleiding

Schermklemmen zijn verstelbare klemmen die je langs de buitenkant van je telefoon-, tablet- en smartwatch-scherm of -paneel kunt bevestigen om ervoor te zorgen dat de nieuwe lijm zich goed aan je toestel hecht.

Volg deze instructies om de klemmen op de juiste manier te gebruiken en bevestigen en zo schade aan je toestel te voorkomen.

Let op: Gebruik de schermklemmen niet om een toestel dat niet goed wil sluiten met botte kracht alsnog te sluiten.

Voor gedetailleerde instructies die specifiek betrekking hebben op jouw toestel en reparatie, bezoek je onze pagina met reparatiehandleidingen.

Onderdelen

Geen onderdelen opgegeven.

    • Om ervoor te zorgen dat de lijm zich goed aan je toestel hecht, zul je een gelijke druk over het gehele scherm van je toestel moeten creëren.

    • Gebruik je schermklemmen niet om je toestel met botte kracht te sluiten.

    • We raden je aan om, voordat je met deze reparatie begint, je toestel eerst schoon te maken om te voorkomen dat er stof of vuil tussen het scherm en de schermklemmen komt te zitten.

    • Open een schermklem en schuif deze over de rand van je toestel totdat deze niet meer verder schuift.

  1. Als je toestel een cameraheuvel bevat en de schermklem kan de druk evenredig over de lenzen verdelen, heb je slechts één schermklem nodig voor de cameraheuvel. Als de schermklem niet in staat is om de druk evenredig om de cameraheuvel te verdelen, gebruik je meerdere schermklemmen om de druk op de cameraheuvel te verdelen.
    • Als je toestel een cameraheuvel bevat en de schermklem kan de druk evenredig over de lenzen verdelen, heb je slechts één schermklem nodig voor de cameraheuvel.

    • Als de schermklem niet in staat is om de druk evenredig om de cameraheuvel te verdelen, gebruik je meerdere schermklemmen om de druk op de cameraheuvel te verdelen.

  2. Bij een horloge raden we je aan de schermklemmen bij de hoeken van het toestel te plaatsen. Zorg dat de klemmen vlak op het scherm bevestigd worden en zorg dat ze niet in een hoek op het scherm drukken. Bij een horloge raden we je aan de schermklemmen bij de hoeken van het toestel te plaatsen. Zorg dat de klemmen vlak op het scherm bevestigd worden en zorg dat ze niet in een hoek op het scherm drukken.
    • Bij een horloge raden we je aan de schermklemmen bij de hoeken van het toestel te plaatsen. Zorg dat de klemmen vlak op het scherm bevestigd worden en zorg dat ze niet in een hoek op het scherm drukken.

  3. Als je de klemmen te strak op je toestel bevestigt, loop je het risico je scherm of het achterste paneel te beschadigen. Draai de knop op de schermklem met de klok mee om de bovenste kaak van de klem op het scherm te laten zakken.
    • Als je de klemmen te strak op je toestel bevestigt, loop je het risico je scherm of het achterste paneel te beschadigen.

    • Draai de knop op de schermklem met de klok mee om de bovenste kaak van de klem op het scherm te laten zakken.

    • Draai de knop totdat de bovenste kaak van de klem lichtjes contact maakt met het scherm en draai de knop vervolgens nog een halve draai verder.

    • De klem hoeft op dit punt nog niet strak te worden aangedraaid.

  4. Herhaal de vorige stappen voor de vijf overige klemmen: plaats een klem in iedere hoek en een klem in het midden van iedere lange zijkant. Bij grotere tablets kan het nodig zijn dat je meer dan zes schermklemmen gebruikt om ervoor te zorgen dat de druk evenredig wordt verdeeld en de lijm onder het scherm zich goed aan het toestel hecht. Gebruik een föhn of warmtepistool om alle kanten van het toestel evenredig te verwarmen totdat deze net te warm zijn om aan te raken. De warmte zal de lijm verzachten en ervoor zorgen dat deze zich beter aan het toestel zal hechten.
    • Herhaal de vorige stappen voor de vijf overige klemmen: plaats een klem in iedere hoek en een klem in het midden van iedere lange zijkant.

    • Bij grotere tablets kan het nodig zijn dat je meer dan zes schermklemmen gebruikt om ervoor te zorgen dat de druk evenredig wordt verdeeld en de lijm onder het scherm zich goed aan het toestel hecht.

    • Gebruik een föhn of warmtepistool om alle kanten van het toestel evenredig te verwarmen totdat deze net te warm zijn om aan te raken. De warmte zal de lijm verzachten en ervoor zorgen dat deze zich beter aan het toestel zal hechten.

    • Oververhit het toestel echter niet. Als je té veel warmte gebruikt, loop je het risico dat de batterij in brand vliegt of andere warmtegevoelige onderdelen, zoals het scherm, beschadigt.

    • Draai de knoppen van alle zes de schermklemmen, nu het toestel nog warm is, één hele draai aan.

    • Draai de schermklemmen niet verder aan om schade aan het toestel te voorkomen.

    • Laat de schermklemmen ongeveer dertig minuten op hun plek zitten.

Eindstreep

Één andere persoon heeft deze handleiding voltooid.

en nl

100%

Begin met vertalen ›

Carsten Frauenheim

Lid sinds: 10-03-20

45.528 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

137 Leden

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 12

Afgelopen 7 dagen: 71

Afgelopen 30 dagen: 288

Altijd: 819