Ga door naar hoofdinhoud

Inleiding

Gebruik deze handleiding om een gebarsten of beschadigde digitizer van je Nintendo Switch Lite te vervangen. Ondanks dat deze reparatie niet vereist dat je ook de joysticks of de knoppen verwijdert, maakt dit de reparatie wel gemakkelijker.

Let op: Deze procedure vereist dat je de beschermplaat en het koellichaam verwijdert. Je zult daarom de thermische lijm van beide onderdelen moeten verwijderen—alsook de CPU—voordat je de beschermplaat en het koellichaam weer herbevestigt.

Let op: Als het scherm niet langer werkt, kan het ook zijn dat je je scherm moet vervangen in plaats van de digitizer.

  1. Zorg dat je toestel, voordat je met deze procedure begint, volledig is uitgeschakeld.
    • Zorg dat je toestel, voordat je met deze procedure begint, volledig is uitgeschakeld.

    • Gebruik een Y00-schroevendraaier om de vier 6.3 mm lange schroeven die het achterste paneel bevestigen los te schroeven.

    • Zorg dat je, tijdens deze reparatie, bijhoudt welke schroef waar vandaan komt zodat je zorgt dat alle schroeven op de juiste plek worden terug geplaatst.

  2. Gebruik een Phillips-schroevendraaier om de volgende schroeven die het achterste paneel bevestigen te verwijderen: Twee 3.6 mm lange schroeven aan de bovenkant van het toestel.
    • Gebruik een Phillips-schroevendraaier om de volgende schroeven die het achterste paneel bevestigen te verwijderen:

    • Twee 3.6 mm lange schroeven aan de bovenkant van het toestel.

    • Twee 3.6 mm lange schroeven aan de onderkant van het toestel.

  3. Steek een openingstool in de linker speakergrill, aan de onderkant van het toestel. Kantel je openingstool om de klemmen die het achterste paneel bevestigen los te maken.
    • Steek een openingstool in de linker speakergrill, aan de onderkant van het toestel.

    • Kantel je openingstool om de klemmen die het achterste paneel bevestigen los te maken.

    • Probeer je openingstool niet verder dan nodig in het toestel te steken om te voorkomen dat je de speakermodule beschadigt.

  4. Schuif je openingstool langs de linker onderhoek om de klemmen aan de linkerkant van het toestel los te klikken. Schuif je openingstool langs de linker onderhoek om de klemmen aan de linkerkant van het toestel los te klikken.
    • Schuif je openingstool langs de linker onderhoek om de klemmen aan de linkerkant van het toestel los te klikken.

  5. Steek een openingstool in de rechter speakergrill die zich aan de onderkant van het toestel bevindt. Kantel je openingstool om de klemmen los te klikken.
    • Steek een openingstool in de rechter speakergrill die zich aan de onderkant van het toestel bevindt.

    • Kantel je openingstool om de klemmen los te klikken.

    • Voorkom dat je je openingstool te diep in het toestel steekt, aangezien je daarmee riskeert de speakermodule te beschadigen.

  6. Schuif je openingstool richting en om de rechter onderhoek en duw ondertussen de behuizing van het toestel open. Als het goed is komen de klemmen aan de rechterkant van het toestel los. Schuif je openingstool richting en om de rechter onderhoek en duw ondertussen de behuizing van het toestel open. Als het goed is komen de klemmen aan de rechterkant van het toestel los.
    • Schuif je openingstool richting en om de rechter onderhoek en duw ondertussen de behuizing van het toestel open. Als het goed is komen de klemmen aan de rechterkant van het toestel los.

  7. Schuif je openingstool langs de opening aan de bovenkant van het toestel en wrik de behuizing onderwijl open om de klemmen ook hier los te maken. Schuif je openingstool langs de opening aan de bovenkant van het toestel en wrik de behuizing onderwijl open om de klemmen ook hier los te maken.
    • Schuif je openingstool langs de opening aan de bovenkant van het toestel en wrik de behuizing onderwijl open om de klemmen ook hier los te maken.

  8. Til de onderkant van het achterste paneel omhoog, waardoor het toestel zich opent als een boek. Verwijder het achterste paneel. Verwijder het achterste paneel.
    • Til de onderkant van het achterste paneel omhoog, waardoor het toestel zich opent als een boek.

    • Verwijder het achterste paneel.

  9. Gebruik een Phillips-schroevendraaier om de volgende vier schroeven te verwijderen:
    • Gebruik een Phillips-schroevendraaier om de volgende vier schroeven te verwijderen:

    • Drie 3.1 mm lange schroeven

    • Eén 4.5 mm lange schroef

  10. Gebruik een spudger of je vingers om de beschermplaat uit het toestel omhoog te tillen en te verwijderen. Je kunt wat weerstand voelen in deze stap. Dit is normaal, aangezien de beschermplaat lichtjes aan het koellichaam is bevestigd met behulp van thermische lijm. Verwijder de beschermplaat.
    • Gebruik een spudger of je vingers om de beschermplaat uit het toestel omhoog te tillen en te verwijderen.

    • Je kunt wat weerstand voelen in deze stap. Dit is normaal, aangezien de beschermplaat lichtjes aan het koellichaam is bevestigd met behulp van thermische lijm.

    • Verwijder de beschermplaat.

    • Verwijder de oude thermische lijm van de beschermplaat en het koellichaam met behulp van wat isopropyl alcohol en een stuk stofvrij doek. Breng nieuwe thermische lijm aan op het koellichaam voordat je je telefoon weer volledig in elkaar zet en sluit.

  11. Gebruik een openingstool of je nagel om de kleine, gescharnierde bevestigingsklem op de ZIF-aansluiting van de interconnectkabel van het moederbord open te klappen. Gebruik een openingstool of je nagel om de kleine, gescharnierde bevestigingsklem op de ZIF-aansluiting van de interconnectkabel van het moederbord open te klappen.
    • Gebruik een openingstool of je nagel om de kleine, gescharnierde bevestigingsklem op de ZIF-aansluiting van de interconnectkabel van het moederbord open te klappen.

  12. Gebruik een pincet om de interconnectkabel uit het contact op het moederbord te schuiven. Gebruik een pincet om de interconnectkabel uit het contact op het moederbord te schuiven.
    • Gebruik een pincet om de interconnectkabel uit het contact op het moederbord te schuiven.

  13. Gebruik de punt van een spudger om de batterijaansluiting in een rechte beweging uit het contact op het moederbord te duwen. Gebruik de punt van een spudger om de batterijaansluiting in een rechte beweging uit het contact op het moederbord te duwen.
    • Gebruik de punt van een spudger om de batterijaansluiting in een rechte beweging uit het contact op het moederbord te duwen.

  14. Gebruik je vingers of het platte einde van een spudger om het schuim dat aan de ventilator bevestigd is eraf te trekken.
    • Gebruik je vingers of het platte einde van een spudger om het schuim dat aan de ventilator bevestigd is eraf te trekken.

    • Het schuimt hoeft enkel ver genoeg te worden verwijderd om de ventilator vrij te maken.

  15. Gebruik een Phillips-schroevendraaier om de drie 3 mm lange schroeven die het koellichaam op het moederbord bevestigen te verwijderen.
    • Gebruik een Phillips-schroevendraaier om de drie 3 mm lange schroeven die het koellichaam op het moederbord bevestigen te verwijderen.

  16. Gebruik je vingers of een spudger om het koellichaam omhoog te tillen van het moederbord en deze te verwijderen. Het kan zijn dat je wat weerstand tegenkomt. Dit is normaal, aangezien het koellichaam lichtjes aan de CPU is bevestigd door middel van thermische lijm. Verwijder de oude thermische lijm van het koellichaam en de CPU met behulp van wat isopropyl alcohol en een stuk stofvrij doek. Breng nieuwe thermische lijm aan op de CPU voordat je je toestel weer in elkaar zet.
    • Gebruik je vingers of een spudger om het koellichaam omhoog te tillen van het moederbord en deze te verwijderen.

    • Het kan zijn dat je wat weerstand tegenkomt. Dit is normaal, aangezien het koellichaam lichtjes aan de CPU is bevestigd door middel van thermische lijm.

    • Verwijder de oude thermische lijm van het koellichaam en de CPU met behulp van wat isopropyl alcohol en een stuk stofvrij doek. Breng nieuwe thermische lijm aan op de CPU voordat je je toestel weer in elkaar zet.

  17. Gebruik een openingstool of je nagel om de kleine, gescharnierde sluitklep op de ZIF-aansluiting van de gamekaartlezerkabel omhoog te klappen. Gebruik een openingstool of je nagel om de kleine, gescharnierde sluitklep op de ZIF-aansluiting van de gamekaartlezerkabel omhoog te klappen.
    • Gebruik een openingstool of je nagel om de kleine, gescharnierde sluitklep op de ZIF-aansluiting van de gamekaartlezerkabel omhoog te klappen.

  18. Gebruik een Phillips-schroevendraaier om de zeven 3.1 mm lange schroeven, die de gamekaartlezer en hoofdtelefoonjack bevestigen, te verwijderen.
    • Gebruik een Phillips-schroevendraaier om de zeven 3.1 mm lange schroeven, die de gamekaartlezer en hoofdtelefoonjack bevestigen, te verwijderen.

  19. Gebruik een pincet of je vingers om de gamekaartlezer voorzichtig omhoog te tillen en deze naar links te bewegen om de kabel uit het contact te kunnen schuiven. Verwijder de gamekaartlezer en hoofdtelefoonjack. Verwijder de gamekaartlezer en hoofdtelefoonjack.
    • Gebruik een pincet of je vingers om de gamekaartlezer voorzichtig omhoog te tillen en deze naar links te bewegen om de kabel uit het contact te kunnen schuiven.

    • Verwijder de gamekaartlezer en hoofdtelefoonjack.

  20. Gebruik een Phillips-schroevendraaier om de twee 4.5 mm lange schroeven die de rechter triggerknopmodule aan het moederbord bevestigen te verwijderen.
    • Gebruik een Phillips-schroevendraaier om de twee 4.5 mm lange schroeven die de rechter triggerknopmodule aan het moederbord bevestigen te verwijderen.

  21. Verwijder de rechter triggerknopmodule. Verwijder de rechter triggerknopmodule.
    • Verwijder de rechter triggerknopmodule.

  22. Gebruik een pincet of je vingers om het rubberen kussen van de rechter triggerknopmodule te verwijderen als deze niet aan de knopmodule is blijven hangen. Gebruik een pincet of je vingers om het rubberen kussen van de rechter triggerknopmodule te verwijderen als deze niet aan de knopmodule is blijven hangen.
    • Gebruik een pincet of je vingers om het rubberen kussen van de rechter triggerknopmodule te verwijderen als deze niet aan de knopmodule is blijven hangen.

  23. Gebruik de punt van je spudger om de zwarte antennekabel in een rechte beweging uit het contact op het moederbord omhoog te duwen. Herhaal hetzelfde proces voor de witte antennekabel. Herhaal hetzelfde proces voor de witte antennekabel.
    • Gebruik de punt van je spudger om de zwarte antennekabel in een rechte beweging uit het contact op het moederbord omhoog te duwen.

    • Herhaal hetzelfde proces voor de witte antennekabel.

  24. Gebruik een openingstool of je nagel om de kleine, gescharnierde bevestigingsklem op de ZIF-aansluiting van de ventilatorkabel omhoog te klappen.
    • Gebruik een openingstool of je nagel om de kleine, gescharnierde bevestigingsklem op de ZIF-aansluiting van de ventilatorkabel omhoog te klappen.

  25. Gebruik een pincet om de ventilatorkabel uit het contact op het moederbord te schuiven. Gebruik een pincet om de ventilatorkabel uit het contact op het moederbord te schuiven.
    • Gebruik een pincet om de ventilatorkabel uit het contact op het moederbord te schuiven.

  26. Gebruik een openingstool of je nagel om de kleine, gescharnierde bevestigingsklem op de ZIF-aansluiting van de schermkabel omhoog te klappen. Gebruik een openingstool of je nagel om de kleine, gescharnierde bevestigingsklem op de ZIF-aansluiting van de schermkabel omhoog te klappen.
    • Gebruik een openingstool of je nagel om de kleine, gescharnierde bevestigingsklem op de ZIF-aansluiting van de schermkabel omhoog te klappen.

  27. Gebruik een pincet om de schermkabel uit het contact op het moederbord te schuiven. Gebruik een pincet om de schermkabel uit het contact op het moederbord te schuiven.
    • Gebruik een pincet om de schermkabel uit het contact op het moederbord te schuiven.

  28. Gebruik een openingstool of je nagel om de kleine, gescharnierde bevestigingsklem op de ZIF-aansluiting van de digitizerkabel omhoog te klappen. Gebruik een openingstool of je nagel om de kleine, gescharnierde bevestigingsklem op de ZIF-aansluiting van de digitizerkabel omhoog te klappen.
    • Gebruik een openingstool of je nagel om de kleine, gescharnierde bevestigingsklem op de ZIF-aansluiting van de digitizerkabel omhoog te klappen.

  29. Gebruik een pincet om de digitizerkabel uit het contact op het moederbord te schuiven. Gebruik een pincet om de digitizerkabel uit het contact op het moederbord te schuiven.
    • Gebruik een pincet om de digitizerkabel uit het contact op het moederbord te schuiven.

  30. Gebruik een openingstool of je nagel om de kleine, gescharnierde bevestigingsklem op de ZIF-aansluiting van de rechter joystickkabel omhoog te klappen. Gebruik een openingstool of je nagel om de kleine, gescharnierde bevestigingsklem op de ZIF-aansluiting van de rechter joystickkabel omhoog te klappen.
    • Gebruik een openingstool of je nagel om de kleine, gescharnierde bevestigingsklem op de ZIF-aansluiting van de rechter joystickkabel omhoog te klappen.

  31. Gebruik een pincet om de rechter joystickkabel uit het contact op het moederbord te schuiven. Gebruik een pincet om de rechter joystickkabel uit het contact op het moederbord te schuiven.
    • Gebruik een pincet om de rechter joystickkabel uit het contact op het moederbord te schuiven.

  32. Gebruik een Phillips-schroevendraaier om de volgende zes schroeven, die het moederbord bevestigen, te verwijderen:
    • Gebruik een Phillips-schroevendraaier om de volgende zes schroeven, die het moederbord bevestigen, te verwijderen:

    • Drie 3.1 mm lange schroeven

    • Drie 4.5 mm lange schroeven

  33. Steek een spudger in de opening tussen het frame en het moederbord en til het moederbord uit de inkeping omhoog. Verwijder de moederbordmodule. Verwijder de moederbordmodule.
    • Steek een spudger in de opening tussen het frame en het moederbord en til het moederbord uit de inkeping omhoog.

    • Verwijder de moederbordmodule.

  34. Gebruik een Phillips-schroevendraaier om de twee 3.5 mm lange schroeven die de joystick bevestigen te verwijderen.
    • Gebruik een Phillips-schroevendraaier om de twee 3.5 mm lange schroeven die de joystick bevestigen te verwijderen.

  35. Gebruik je vingers om de joystick te verwijderen. Er bevindt zich een dunne, zwarte pakking rondom het gat waar de joystick zich door het frame heen steekt. Probeer deze pakking bij het verwijderen van de joystick zo veel mogelijk met rust te laten.
    • Gebruik je vingers om de joystick te verwijderen.

    • Er bevindt zich een dunne, zwarte pakking rondom het gat waar de joystick zich door het frame heen steekt. Probeer deze pakking bij het verwijderen van de joystick zo veel mogelijk met rust te laten.

  36. Gebruik een pincet of je vingers om de linker speakerkabel in een rechte beweging uit het contact op het dochterbord te verwijderen. Trek niet aan de kabel zelf, aangezien je daarmee riskeert het draad van de aansluiting af te scheuren.
    • Gebruik een pincet of je vingers om de linker speakerkabel in een rechte beweging uit het contact op het dochterbord te verwijderen.

    • Trek niet aan de kabel zelf, aangezien je daarmee riskeert het draad van de aansluiting af te scheuren.

  37. Gebruik een Phillips-schroevendraaier om de 4.5 mm lange schroeven die de linker speakermodule bevestigen te verwijderen.
    • Gebruik een Phillips-schroevendraaier om de 4.5 mm lange schroeven die de linker speakermodule bevestigen te verwijderen.

  38. Gebruik je vingers om de speakermodule omhoog en uit de inkeping te tillen. Een deel van de speakermodule bevindt zich onder een fragiele lintkabel. Zorg dat je de kabel niet beschadigt bij het verwijderen van de speakermodule. Een deel van de speakermodule bevindt zich onder een fragiele lintkabel. Zorg dat je de kabel niet beschadigt bij het verwijderen van de speakermodule.
    • Gebruik je vingers om de speakermodule omhoog en uit de inkeping te tillen.

    • Een deel van de speakermodule bevindt zich onder een fragiele lintkabel. Zorg dat je de kabel niet beschadigt bij het verwijderen van de speakermodule.

  39. Gebruik een openingstool of je nagels om de kleine, gescharnierde bevestigingsklem op de ZIF-aansluiting van de interconnectkabel op het moederbord omhoog te klappen. Gebruik een openingstool of je nagels om de kleine, gescharnierde bevestigingsklem op de ZIF-aansluiting van de interconnectkabel op het moederbord omhoog te klappen.
    • Gebruik een openingstool of je nagels om de kleine, gescharnierde bevestigingsklem op de ZIF-aansluiting van de interconnectkabel op het moederbord omhoog te klappen.

  40. Gebruik een pincet om de interconnectkabel van het moederbord uit het contact op het dochterbord te schuiven. Gebruik een pincet om de interconnectkabel van het moederbord uit het contact op het dochterbord te schuiven.
    • Gebruik een pincet om de interconnectkabel van het moederbord uit het contact op het dochterbord te schuiven.

  41. Gebruik een openingstool of je nagels om de kleine, gescharnierde bevestigingsklemmen op de twee ZIF-aansluitingen van de lintkabels omhoog te klappen. Gebruik een openingstool of je nagels om de kleine, gescharnierde bevestigingsklemmen op de twee ZIF-aansluitingen van de lintkabels omhoog te klappen.
    • Gebruik een openingstool of je nagels om de kleine, gescharnierde bevestigingsklemmen op de twee ZIF-aansluitingen van de lintkabels omhoog te klappen.

  42. Gebruik een pincet om de schermkabel op het dochterbord uit het contact op het moederbord te schuiven. Herhaal deze procedure bij de volumeknopkabel. Herhaal deze procedure bij de volumeknopkabel.
    • Gebruik een pincet om de schermkabel op het dochterbord uit het contact op het moederbord te schuiven.

    • Herhaal deze procedure bij de volumeknopkabel.

  43. Gebruik een pincet of je vingers om de volumeknoppen te verwijderen. Gebruik een pincet of je vingers om de volumeknoppen te verwijderen.
    • Gebruik een pincet of je vingers om de volumeknoppen te verwijderen.

  44. Gebruik een openingstool of je nagel om de kleine, gescharnierde bevestigingsklem op de ZIF-aansluiting van de linker joystickkabel omhoog te klappen. Gebruik een openingstool of je nagel om de kleine, gescharnierde bevestigingsklem op de ZIF-aansluiting van de linker joystickkabel omhoog te klappen.
    • Gebruik een openingstool of je nagel om de kleine, gescharnierde bevestigingsklem op de ZIF-aansluiting van de linker joystickkabel omhoog te klappen.

  45. Gebruik een pincet om de linker joystickkabel uit het contact op het dochterbord te schuiven. Gebruik een pincet om de linker joystickkabel uit het contact op het dochterbord te schuiven.
    • Gebruik een pincet om de linker joystickkabel uit het contact op het dochterbord te schuiven.

  46. Gebruik een Phillips-schroevendraaier om de twee 4.5 mm lange schroeven die de linker triggerknopmodule bevestigen te verwijderen.
    • Gebruik een Phillips-schroevendraaier om de twee 4.5 mm lange schroeven die de linker triggerknopmodule bevestigen te verwijderen.

  47. Verwijder de linker triggerknopmodule. Verwijder de linker triggerknopmodule.
    • Verwijder de linker triggerknopmodule.

    • Twee 4.5 mm lange schroeven

    • Twee 6 mm lange schroeven

  49. Gebruik je vingers om het dochterbord omhoog en uit de inkeping te tillen om deze vervolgens te kunnen verwijderen. Gebruik je vingers om het dochterbord omhoog en uit de inkeping te tillen om deze vervolgens te kunnen verwijderen.
    • Gebruik je vingers om het dochterbord omhoog en uit de inkeping te tillen om deze vervolgens te kunnen verwijderen.

  50. Gebruik een Phillips-schroevendraaier om de twee 3.5 mm lange schroeven die de linker joystick bevestigen te verwijderen.
    • Gebruik een Phillips-schroevendraaier om de twee 3.5 mm lange schroeven die de linker joystick bevestigen te verwijderen.

  51. Gebruik het platte einde van een spudger om de joystick omhoog en uit de inkeping te tillen. Gebruik je vingers om de joystick te verwijderen. Er bevindt zich een dunne, zwarte pakking rondom het gat waar de joystick door het frame heen komt. Zorg dat je deze pakking zo veel mogelijk met rust laat bij het verwijderen van de joystick.
    • Gebruik het platte einde van een spudger om de joystick omhoog en uit de inkeping te tillen.

    • Er bevindt zich een dunne, zwarte pakking rondom het gat waar de joystick door het frame heen komt. Zorg dat je deze pakking zo veel mogelijk met rust laat bij het verwijderen van de joystick.

    • Drie 2.5 mm lange schroeven

    • Eén 6 mm lange schroef

  53. Gebruik een spudger of je vingers om de midframemodule uit de inkeping omhoog te tillen. Verwijder de midframemodule. Verwijder de midframemodule.
    • Gebruik een spudger of je vingers om de midframemodule uit de inkeping omhoog te tillen.

    • Verwijder de midframemodule.

  54. Verwijder alle knoppen op dit punt in de reparatieprocedure als je dat nog niet gedaan hebt. Zo voorkom je dat ze tijdens de reparatie uit het toestel vallen en mogelijk kwijt raken. Gebruik deze twee foto's om te zien welke knoppen je kunt verwijderen.
    • Verwijder alle knoppen op dit punt in de reparatieprocedure als je dat nog niet gedaan hebt. Zo voorkom je dat ze tijdens de reparatie uit het toestel vallen en mogelijk kwijt raken.

    • Gebruik deze twee foto's om te zien welke knoppen je kunt verwijderen.

  55. Verwarm een iOpener en leg deze, langs de bovenkant, op de achterkant van het scherm gedurende 1-2 minuten om de lijm eronder te verwarmen.
    • Verwarm een iOpener en leg deze, langs de bovenkant, op de achterkant van het scherm gedurende 1-2 minuten om de lijm eronder te verwarmen.

    • Je kunt ook een föhn of een warmtepistool gebruiken, maar wees hierbij extra voorzichtig en zorg dat je het scherm niet oververhit als je deze wilt hergebruiken. Het scherm is erg vatbaar voor warmteschade.

  56. Steek een openingsplectrum tussen het frame en de bovenkant van het scherm om de twee elementen van elkaar te scheiden. Steek een openingsplectrum tussen het frame en de bovenkant van het scherm om de twee elementen van elkaar te scheiden.
    • Steek een openingsplectrum tussen het frame en de bovenkant van het scherm om de twee elementen van elkaar te scheiden.

  57. Schuif je plectrum langs de bovenkant van het scherm om de lijm aldaar door te snijden. Schuif je plectrum langs de bovenkant van het scherm om de lijm aldaar door te snijden. Schuif je plectrum langs de bovenkant van het scherm om de lijm aldaar door te snijden.
    • Schuif je plectrum langs de bovenkant van het scherm om de lijm aldaar door te snijden.

  58. Verwarm de achterkant van het scherm, deze keer aan de rechterkant, gedurende 1-2 minuten om de lijm aldaar te verwarmen.
    • Verwarm de achterkant van het scherm, deze keer aan de rechterkant, gedurende 1-2 minuten om de lijm aldaar te verwarmen.

  59. Blijf je plectrum langs de rechterkant van het scherm schuiven om de lijm daar ook door te snijden. De scherm- en digitizerkabels zijn zo geplaatst dat het moeilijk is om de kabels met je plectrum te beschadigen. Wees echter nog steeds voorzichtig bij het schuiven van je plectrum. De scherm- en digitizerkabels zijn zo geplaatst dat het moeilijk is om de kabels met je plectrum te beschadigen. Wees echter nog steeds voorzichtig bij het schuiven van je plectrum.
    • Blijf je plectrum langs de rechterkant van het scherm schuiven om de lijm daar ook door te snijden.

    • De scherm- en digitizerkabels zijn zo geplaatst dat het moeilijk is om de kabels met je plectrum te beschadigen. Wees echter nog steeds voorzichtig bij het schuiven van je plectrum.

  60. Verwarm de achterkant van het scherm, deze keer aan de onderkant, gedurende 1-2 minuten om de lijm eronder te verwarmen.
    • Verwarm de achterkant van het scherm, deze keer aan de onderkant, gedurende 1-2 minuten om de lijm eronder te verwarmen.

  61. Blijf je plectrum langs de onderkant van het scherm schuiven om de lijm door te snijden. Je zult je plectrum een aantal keer uit het toestel moeten halen en opnieuw in de opening moeten plaatsen om je weg langs het gehele frame te kunnen afmaken. Je zult je plectrum een aantal keer uit het toestel moeten halen en opnieuw in de opening moeten plaatsen om je weg langs het gehele frame te kunnen afmaken.
    • Blijf je plectrum langs de onderkant van het scherm schuiven om de lijm door te snijden.

    • Je zult je plectrum een aantal keer uit het toestel moeten halen en opnieuw in de opening moeten plaatsen om je weg langs het gehele frame te kunnen afmaken.

  62. Verwarm de achterkant van het scherm, deze keer langs de linkerkant, gedurende 1-2 minuten om de  lijm eronder te verwarmen.
    • Verwarm de achterkant van het scherm, deze keer langs de linkerkant, gedurende 1-2 minuten om de lijm eronder te verwarmen.

  63. Schuif je plectrum langs de linkerkant van het scherm om de lijm door te snijden. Zorg dat je de kabel van het dochterbord van het scherm niet beschadigt met je plectrum.
    • Schuif je plectrum langs de linkerkant van het scherm om de lijm door te snijden.

    • Zorg dat je de kabel van het dochterbord van het scherm niet beschadigt met je plectrum.

  64. Gebruik het platte einde van je spudger of je vingers om het scherm omhoog en uit het frame te tillen, Als je je scherm hergebruikt (of als je nieuwe scherm niet met een vooraf geïnstalleerde kleefstrip wordt geleverd) kun je deze handleiding gebruiken om de vooraf op maat gesneden kleefstrips rondom de buitenkant te plaatsen voordat je je toestel weer in elkaar zet. Als je je scherm hergebruikt (of als je nieuwe scherm niet met een vooraf geïnstalleerde kleefstrip wordt geleverd) kun je deze handleiding gebruiken om de vooraf op maat gesneden kleefstrips rondom de buitenkant te plaatsen voordat je je toestel weer in elkaar zet.
    • Gebruik het platte einde van je spudger of je vingers om het scherm omhoog en uit het frame te tillen,

    • Als je je scherm hergebruikt (of als je nieuwe scherm niet met een vooraf geïnstalleerde kleefstrip wordt geleverd) kun je deze handleiding gebruiken om de vooraf op maat gesneden kleefstrips rondom de buitenkant te plaatsen voordat je je toestel weer in elkaar zet.

  65. Als je ook de digitizer vervangt, kun je deze stap overslaan. Gebruik het platte einde van je spudger om de resterende lijm langs de buitenkant van de digitizer weg te schrapen. Gebruik wat isopropyl alcohol en een stuk stofvrij doek om de lijmresten van de achterkant van de digitizer te verwijderen en het oppervlak schoon te maken voordat je het nieuwe scherm installeert. Wacht een aantal minuten zodat de alcohol kan opdrogen en installeer daarna pas het nieuwe scherm.
    • Als je ook de digitizer vervangt, kun je deze stap overslaan.

    • Gebruik het platte einde van je spudger om de resterende lijm langs de buitenkant van de digitizer weg te schrapen.

    • Gebruik wat isopropyl alcohol en een stuk stofvrij doek om de lijmresten van de achterkant van de digitizer te verwijderen en het oppervlak schoon te maken voordat je het nieuwe scherm installeert. Wacht een aantal minuten zodat de alcohol kan opdrogen en installeer daarna pas het nieuwe scherm.

  66. Verwarm de voorkant van de digitizer aan de linkerkant gedurende 1-2 minuten om de lijm te verzwakken.
    • Verwarm de voorkant van de digitizer aan de linkerkant gedurende 1-2 minuten om de lijm te verzwakken.

  67. Buig de linkerzijde van het frame lichtjes om om zodoende een opening te creëren tussen de digitizer en het frame. Steek een openingsplectrum in de zojuist gecreëerde opening. Als je moeite hebt met het maken van een opening zul je meer warmte toe moeten dienen.
    • Buig de linkerzijde van het frame lichtjes om om zodoende een opening te creëren tussen de digitizer en het frame.

    • Steek een openingsplectrum in de zojuist gecreëerde opening.

    • Als je moeite hebt met het maken van een opening zul je meer warmte toe moeten dienen.

  68. Schuif je plectrum langs de linkerzijde van de digitizer en snijd onderweg alle lijm door. Schuif je plectrum langs de linkerzijde van de digitizer en snijd onderweg alle lijm door.
    • Schuif je plectrum langs de linkerzijde van de digitizer en snijd onderweg alle lijm door.

  69. Verwarm de voorkant van de digitizer aan de bovenkant gedurende 1-2 minuten om de lijm te verzwakken.
    • Verwarm de voorkant van de digitizer aan de bovenkant gedurende 1-2 minuten om de lijm te verzwakken.

  70. Blijf je plectrum langs de linker bovenkant schuiven om de lijm aldaar door te snijden. Blijf je plectrum langs de linker bovenkant schuiven om de lijm aldaar door te snijden. Blijf je plectrum langs de linker bovenkant schuiven om de lijm aldaar door te snijden.
    • Blijf je plectrum langs de linker bovenkant schuiven om de lijm aldaar door te snijden.

  71. Schuif je plectrum langs de bovenkant van de digitizer om de lijm door te snijden. Schuif je plectrum langs de bovenkant van de digitizer om de lijm door te snijden.
    • Schuif je plectrum langs de bovenkant van de digitizer om de lijm door te snijden.

  72. Verwarm de voorkant van de digitizer aan de onderkant gedurende 1-2 minuten om de lijm te verzwakken.
    • Verwarm de voorkant van de digitizer aan de onderkant gedurende 1-2 minuten om de lijm te verzwakken.

  73. Blijf je plectrum rondom het toestel schuiven, ditmaal langs de linkerkant van de digitizer, en snijd onderweg alle lijm door die je tegenkomt. Blijf je plectrum rondom het toestel schuiven, ditmaal langs de linkerkant van de digitizer, en snijd onderweg alle lijm door die je tegenkomt. Blijf je plectrum rondom het toestel schuiven, ditmaal langs de linkerkant van de digitizer, en snijd onderweg alle lijm door die je tegenkomt.
    • Blijf je plectrum rondom het toestel schuiven, ditmaal langs de linkerkant van de digitizer, en snijd onderweg alle lijm door die je tegenkomt.

  74. Schuif je plectrum langs de onderkant van de digitizer om de lijm door te snijden. Schuif je plectrum langs de onderkant van de digitizer om de lijm door te snijden.
    • Schuif je plectrum langs de onderkant van de digitizer om de lijm door te snijden.

  75. Verwarm de voorkant van de digitizer aan de rechterkant gedurende 1-2 minuten om de lijm te verzwakken.
    • Verwarm de voorkant van de digitizer aan de rechterkant gedurende 1-2 minuten om de lijm te verzwakken.

  76. Til de linkerkant van de digitizer langzaam en voorzichtig op met je handen, waardoor ook deze zou moeten openen als een boek. De positie van de digitizerkabels zorgen ervoor dat het niet mogelijk is om de digitizer in een rechte beweging uit het frame te verwijderen. De positie van de digitizerkabels zorgen ervoor dat het niet mogelijk is om de digitizer in een rechte beweging uit het frame te verwijderen.
    • Til de linkerkant van de digitizer langzaam en voorzichtig op met je handen, waardoor ook deze zou moeten openen als een boek.

    • De positie van de digitizerkabels zorgen ervoor dat het niet mogelijk is om de digitizer in een rechte beweging uit het frame te verwijderen.

  77. Til de rechterkant van de digitizer in een rechte beweging uit het frame als deze een hoek van ongeveer 45 graden beschrijft om deze te verwijderen. Til de rechterkant van de digitizer in een rechte beweging uit het frame als deze een hoek van ongeveer 45 graden beschrijft om deze te verwijderen.
    • Til de rechterkant van de digitizer in een rechte beweging uit het frame als deze een hoek van ongeveer 45 graden beschrijft om deze te verwijderen.

Conclusie

Ging je reparatie niet zoals gepland? Bezoek dan onze pagina over probleemoplossing of stel je vraag op het Nintendo Switch Lite antwoordenforum voor hulp bij het oplossen van je probleem.

en nl

100%

Begin met vertalen ›

Craig Lloyd

Lid sinds: 10-02-16

20.172 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

142 Leden

2 Opmerkingen

Great guide, but quick tip when removing the screen. There are two pieces of the screen sandwiched together and when I took mine apart, these two pieces came unstuck and ruined the screen itself. The digitizer was fine, but the LCD came apart. So make sure the opening pick gets under both of these parts rather than just the reflective back.

Bridger Caicedo - Antwoord

I bought this Switch Lite with a broken LCD to repair and sell, so the screen was already blown out, but I had the same issue. The LCD was still connected to the digitizer and it actually peeled the LCD apart. As I said earlier, the LCD was already broke so it wasn’t a big issue, but I would of been fairly angry if it hadn’t of been.

Matthew D. H. -

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 14

Afgelopen 7 dagen: 136

Afgelopen 30 dagen: 690

Altijd: 6,585