Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Winkel

Engels
Nederlands

MacBook Pro 15" Retina-scherm mid 2012 Vervanging van de batterij

Handleidingsinformatie

= Klaar = Onvolledig

      Maak een titel aan.

      Stappen

      Stap 1

      Verwijder de twee 3.9 mm lange T5 Torx-schroeven die het batterijbord bevestigen.

      Stap 2

      De vloeibare lijmverwijderaar die in je kit werd geleverd kan de antireflectieve coating van het scherm van je MacBook Pro aantasten.

      Stap 3

      Met de voorkant van de MacBook Pro naar je toe wijzend, til je de rechterkant op en leg je deze op een boek of een stuk schuim, zodat deze een lichte hoek beschrijft.

      Stap 4

      Nu je MacBook Pro voorbereid is, is het tijd om je zelf voor te bereiden.

      Stap 5

      Trek de zwarte, rubberen stopper van het flesje met lijmverwijderaar.

      Stap 6

      Verdeel een aantal druppels lijmverwijderaar over de zijkant van de buitenste rechter batterijcel, aan de opgetilde kant van de laptop.

      Stap 7

      Schuif een hoek van een plastic kaart onder de buitenkant van de batterijcel.

      Stap 8

      Til de batterijcel op om deze van de bovenste behuizing van de MacBook Pro te scheiden, maar probeer deze nog niet volledig te verwijderen.

      Stap 9

      Verdeel een aantal druppels lijmverwijderaar over de opgetilde zijkant van de naastgelegen batterijcel.

      Stap 10

      Schuif een hoek van je plastic kaart onder de tweede batterijcel.

      Stap 11

      Het is tijd om om te draaien. Verwijder het boek of stuk schuim onder je laptop en plaats deze onder de andere kant van je MacBook Pro.

      Stap 12

      Verwijder het boek of stuk schuim en plaats deze nu onder de achterkant van je MacBook Pro, in de buurt van de schermscharnieren.

      Stap 13

      Pak de batterijaansluiting of de bovenkant van het plasticen batterijframe vast en til deze lichtjes omhoog, zodat je bovenkant van de twee middelste batterijcellen zichtbaar wordt.

      Stap 14

      Dien, terwijl je het plastic batterijframe uit de weg houdt, een aantal druppels lijmverwijderaar toe onder de bovenkant van iedere cel.

      Stap 15

      Duw een hoek van je plastic kaart, terwijl je het plastic frame nog steeds uit de weg tilt, onder de buitenste kant van de eerste middelste batterijcel.

      Stap 16

      Herhaal de bovengenoemde procedure om de laatste batterijcel van de bovenste behuizing van je MacBook Pro te scheiden.

      Stap 17

      Til de batterij met het plastic frame omhoog en schuif deze achterwaarts naar de scharnieren van de MacBook Pro totdat deze los komt uit de schroefgaten die het aan de bovenste behuizing houden.

      Stap 18

      Til de batterij omhoog en verwijder deze uit de laptop.