Ga door naar hoofdinhoud

Inleiding

Als het scherm van je iPhone 11 gebarsten is, niet meer reageert op aanraking of geen beeld toont wanneer je iPhone aanstaat, kun je deze handleiding gebruiken om je iPhone weer te laten functioneren door midden van een nieuw scherm, a.k.a. schermmodule.

Als de achterkant van je nieuwe scherm al een dunne, metalen LCD-beschermplaat bevat, volg je deze kortere handleiding voor een makkelijkere reparatieprocedure. Als het scherm er echter niet bij zit, blijf lezen—deze handleiding zal je laten zien hoe je je scherm vervangt terwijl je de LCD-beschermplaat laat zitten.

De gecombineerde speaker in het oorstuk + de sensormodule die aan de achterkant van het scherm vastzitten, zijn in de fabriek exclusief aan jouw iPhone gekoppeld—daarom moet je deze handleiding gebruiken om ook deze modules over te zetten naar je nieuwe scherm. Deze module bevat de infraroodschijnwerper, welke onderdeel is van de biometrische Face ID-beveiligingsfeature. Als deze wordt beschadigd of vervangen, zal de Face ID-functie niet langer functioneren. Zorg er daarom voor dat er geen onderdelen beschadigd raken gedurende deze reparatie. Als er wel iets beschadigd raakt, kan alleen Apple de Face ID- functie herstellen.

Note: de True Tone functie zal ook niet langer functioneren na het vervangen van een scherm, zelfs als je een origineel Apple-scherm gebruikt.

Video overzicht

  1. Ontlaad de batterij van je iPhone, voordat je begint, tot onder de 25%. Een opgeladen lithium-ion batterij kan in brand vliegen of exploderen als deze per ongeluk wordt doorboord. Zet je iPhone uit voordat je begint met het demonteren van de telefoon.
    • Ontlaad de batterij van je iPhone, voordat je begint, tot onder de 25%. Een opgeladen lithium-ion batterij kan in brand vliegen of exploderen als deze per ongeluk wordt doorboord.

    • Zet je iPhone uit voordat je begint met het demonteren van de telefoon.

    • Het openen van het scherm van de iPhone zal de waterdichte sluitingen aantasten. Zorg dat je vervangende sluitingen hebt voordat je verder gaat, of zorg ervoor dat je ieder contact met vloeistoffen vermijdt als je je iPhone in elkaar zet zonder vervangende waterdichte sluitingen.

    the right screws wouldn’t come off

    Yusef San Inocencio - Antwoord

    Hello guys, I still haven't found away to power off the iphone without using the screen. Cheers!

    danielaguirre93 - Antwoord

  2. Wanneer je iPhone-scherm gebarsten is, kun je verdere schade beperken en lichamelijke schade voorkomen door je scherm af te plakken voorafgaand aan de reparatie. Plak je iPhone-scherm af met overlappende lagen tape totdat het volledige oppervlak is afgedekt. De tape houdt de losse scherven bij elkaar en biedt een betrouwbare structuur bij het wrikken en omhoogtillen van het scherm.
    • Wanneer je iPhone-scherm gebarsten is, kun je verdere schade beperken en lichamelijke schade voorkomen door je scherm af te plakken voorafgaand aan de reparatie.

    • Plak je iPhone-scherm af met overlappende lagen tape totdat het volledige oppervlak is afgedekt.

    • De tape houdt de losse scherven bij elkaar en biedt een betrouwbare structuur bij het wrikken en omhoogtillen van het scherm.

    • Draag tijdens de reparatie een veiligheidsbril om je ogen te beschermen tegen mogelijk loskomende glasscherven.

    • Als het gebroken glas het plaatsen van een zuignap bemoeilijkt, kun je proberen een steviger stuk tape (zoals ducttape) in een van de zuignappen te vouwen om zo het scherm omhoog te tillen.

    How to detect my Iphone what screen it is, OLED or LCD?

    sabrihakulii - Antwoord

    It’s OLED. You can find the specs here, https://support.apple.com/en-us/HT201296

    When you find your phone, at the bottom of the description click on, See the tech specs…

    mcr4u2 -

    The included suction cups were stiff and worthless. They would not lift the screen. Also, I tried every type of tape on the screen to help the suction cups stick without success. Heavy duty suction cups were for my bathroom also failed. However, I had an old GoPro mount with some preapplied double sided 3M VSB tape and stuck that on the screen near the bottom. Magic! This method had the added bonus of being able to use a GoPro attachment as a handle to lift the screen, and propped up the screen like a kickstand in step 12.

    Tawan Khamapirad - Antwoord

    Very cool! Thanks

    Antonio -

    My screen was pretty stuck… would not budge. Heated, super glued the suction cup, tried gorilla tape. Ended up doing the GoPro mount with 3M VSB tape method mentioned. Worked great. That 3M tape is the bomb.

    Rich Wachtel - Antwoord

    The included suction cup took a few tries but ended up working for me.

    charlotte - Antwoord

    If you have flat feeler gauges (for adjusting engine valve tappet clearance, ignition points … old school) the .003 thick goes right in. Work your way up until you can get the pick or supplied pry tool in.

    William Olstad - Antwoord

    where can I buy 3M VSB plis!!

    gerardo artigas cuellar - Antwoord

    I used the tweezers that came with the replacement screen and jammed one of them into the glass and that eventually worked. Heating with a blow dryer is also important. The suction cup was helpful in loosening the adhesive for sure, but just not enough to get the display to come out.

    J Olin - Antwoord

  3. Het verwarmen van de onderkant van de iPhone helpt de lijm, die het scherm vasthoudt, te verzachten waardoor het makkelijker wordt om deze te openen.
    • Het verwarmen van de onderkant van de iPhone helpt de lijm, die het scherm vasthoudt, te verzachten waardoor het makkelijker wordt om deze te openen.

    • Gebruik een föhn of warmtepistool of prepareer een iOpener en leg deze op de onderkant van de iPhone gedurende een minuut.

  4. De volgende twee stappen introduceren de iSclack, een handige tool die we aanraden aan eenieder die regelmatig reparaties uitvoert. Als je de iSclack niet gebruikt, sla dan de volgende twee stappen over voor een alternatieve methode. Als de plastic dieptemeter nog in het midden aan de iSclack verbonden is, kun je het nu verwijderen — deze is niet nodig voor grotere iPhone's zoals de iPhone 11.
    • De volgende twee stappen introduceren de iSclack, een handige tool die we aanraden aan eenieder die regelmatig reparaties uitvoert. Als je de iSclack niet gebruikt, sla dan de volgende twee stappen over voor een alternatieve methode.

    • Als de plastic dieptemeter nog in het midden aan de iSclack verbonden is, kun je het nu verwijderen — deze is niet nodig voor grotere iPhone's zoals de iPhone 11.

    • Plaats de zuignappen dichtbij de onderkant van de telefoon — één op de voorkant en één aan de achterkant.

    • Druk beide zuignappen stevig op hun plaats.

    • Als je scherm of glazen achterkant gebarsten is, kun je het beplakken met doorzichtige tape zodat de zuignappen zich wel vast kunnen zuigen. De iSclack bevat ook twee stukken tape voor precies dit doeleinde.

  5. Zorg dat je iPhone niet valt en druk de hendels van de iSclack dicht om het scherm voorzichtig en niet te veel te scheiden van de achterste behuizing van de telefoon. Probeer niet het gehele scherm open te krijgen en uit de telefoon te halen; een kleine opening aan de onderkant is meer dan genoeg. Schuif een openingsplectrum in de zojuist gecreëerde opening onder het scherm aan de onderkant van de iPhone.
    • Zorg dat je iPhone niet valt en druk de hendels van de iSclack dicht om het scherm voorzichtig en niet te veel te scheiden van de achterste behuizing van de telefoon.

    • Probeer niet het gehele scherm open te krijgen en uit de telefoon te halen; een kleine opening aan de onderkant is meer dan genoeg.

    • Schuif een openingsplectrum in de zojuist gecreëerde opening onder het scherm aan de onderkant van de iPhone.

    • Sla de volgende twee stappen over.

    where do i get this from g

    Sami Pala - Antwoord

  6. Als je een enkele zuignap gebruikt, druk deze dan op de onderkant van de telefoon en zorg dat je de gebogen hoeken van de telefoon vermijdt. Als je scherm gebarsten is, kun je deze beplakken met een laag doorzichtige tape zodat de zuignap kan blijven plakken. Als alternatief zou je ook zeer plakkerige tape kunnen gebruiken in plaats van de zuignap. Als niets van dit alles lukt, kun je de zuignap ook aan je scherm vastmaken met secondelijm.
    • Als je een enkele zuignap gebruikt, druk deze dan op de onderkant van de telefoon en zorg dat je de gebogen hoeken van de telefoon vermijdt.

    • Als je scherm gebarsten is, kun je deze beplakken met een laag doorzichtige tape zodat de zuignap kan blijven plakken. Als alternatief zou je ook zeer plakkerige tape kunnen gebruiken in plaats van de zuignap. Als niets van dit alles lukt, kun je de zuignap ook aan je scherm vastmaken met secondelijm.

  7. Trek met een stevige en constante kracht aan de zuignap om zo een kleine opening te creëren tussen het schermpaneel en de achterste behuizing. Steek een openingsplectrum in de zojuist gecreëerde opening. De waterdichte lijm die het scherm op z'n plek houdt is erg sterk: het vereist dan ook veel kracht om deze te openen. Als je moeite hebt met het openen, dien dan meer warmte toe en wiebel het scherm omhoog en omlaag om zo de lijm te verzwakken totdat je opening groot genoeg is om je tool in te brengen.
    • Trek met een stevige en constante kracht aan de zuignap om zo een kleine opening te creëren tussen het schermpaneel en de achterste behuizing.

    • Steek een openingsplectrum in de zojuist gecreëerde opening.

    • De waterdichte lijm die het scherm op z'n plek houdt is erg sterk: het vereist dan ook veel kracht om deze te openen. Als je moeite hebt met het openen, dien dan meer warmte toe en wiebel het scherm omhoog en omlaag om zo de lijm te verzwakken totdat je opening groot genoeg is om je tool in te brengen.

  8. Schuif je openingsplectrum om de linker onderhoek heen en langs de linkerzijde van de iPhone omhoog en snijd daarmee de lijm door die het scherm vasthoudt. Schuif je openingsplectrum niet te ver in de iPhone, aangezien je op die manier de interne onderdelen zou kunnen beschadigen. Schuif je openingsplectrum niet te ver in de iPhone, aangezien je op die manier de interne onderdelen zou kunnen beschadigen.
    • Schuif je openingsplectrum om de linker onderhoek heen en langs de linkerzijde van de iPhone omhoog en snijd daarmee de lijm door die het scherm vasthoudt.

    • Schuif je openingsplectrum niet te ver in de iPhone, aangezien je op die manier de interne onderdelen zou kunnen beschadigen.

  9. Steek je plectrum opnieuw in de onderkant van de iPhone en schuif deze om de rechter onderhoek heen en langs de rechterzijde omhoog om ook daar de lijm door te snijden. Steek je plectrum ook hier niet te ver aangezien je hier de schermkabels, die aan de zijkant van de iPhone zitten, kunt beschadigen. Steek het slechts een aantal millimeters naar binnen, ongeveer zo ver als de dikte van het schermframe. Steek je plectrum ook hier niet te ver aangezien je hier de schermkabels, die aan de zijkant van de iPhone zitten, kunt beschadigen. Steek het slechts een aantal millimeters naar binnen, ongeveer zo ver als de dikte van het schermframe.
    • Steek je plectrum opnieuw in de onderkant van de iPhone en schuif deze om de rechter onderhoek heen en langs de rechterzijde omhoog om ook daar de lijm door te snijden.

    • Steek je plectrum ook hier niet te ver aangezien je hier de schermkabels, die aan de zijkant van de iPhone zitten, kunt beschadigen. Steek het slechts een aantal millimeters naar binnen, ongeveer zo ver als de dikte van het schermframe.

  10. De bovenkant van het scherm is vastgemaakt met zowel lijm als klemmen. Trek de rechterhoek van het scherm voorzichtig een klein stukje naar beneden (in de richting van de Lightning-poort). Steek je plectrum in de rechter bovenhoek van de telefoon.
    • De bovenkant van het scherm is vastgemaakt met zowel lijm als klemmen.

    • Trek de rechterhoek van het scherm voorzichtig een klein stukje naar beneden (in de richting van de Lightning-poort).

    • Steek je plectrum in de rechter bovenhoek van de telefoon.

  11. Trek het scherm vervolgens nog iets verder naar beneden (in de richting van de Lightning-poort) om zo een opening te creëren waar je plectrum in past. Schuif je plectrum naar de linker bovenhoek en snijd de overgebleven lijm die het scherm nog vasthoudt ook door.
    • Trek het scherm vervolgens nog iets verder naar beneden (in de richting van de Lightning-poort) om zo een opening te creëren waar je plectrum in past.

    • Schuif je plectrum naar de linker bovenhoek en snijd de overgebleven lijm die het scherm nog vasthoudt ook door.

    • Nogmaals, steek je plectrum niet te ver in de telefoon — zover als de breedte van het schermframe is genoeg — of je loopt het risico om de Face-ID sensormodule te beschadigen.

  12. Trek aan de kleine uitstulping op de zuignap om deze los te maken van het scherm.
    • Trek aan de kleine uitstulping op de zuignap om deze los te maken van het scherm.

    • Als je een iSclack hebt gebruikt en deze zit nog steeds aan de iPhone bevestigd, dan is dit het moment om deze los te maken.

  13. Open de iPhone door het scherm open te klappen vanaf de linkerzijde, zoals je de achterkant van een boek zou openklappen. Probeer het scherm er niet volledig af te halen, aangezien het scherm nog steeds met een aantal kwetsbare lintkabels aan het moederbord vastzit. Laat het scherm tegen iets stevigs aanleunen.
    • Open de iPhone door het scherm open te klappen vanaf de linkerzijde, zoals je de achterkant van een boek zou openklappen.

    • Probeer het scherm er niet volledig af te halen, aangezien het scherm nog steeds met een aantal kwetsbare lintkabels aan het moederbord vastzit.

    • Laat het scherm tegen iets stevigs aanleunen.

    • Tijdens het hermonteren van de telefoon leg je het scherm in de juiste positie, positioneer je de klemmen aan de bovenkant en druk je de bovenkant voorzichtig vast voordat je de rest van het scherm vastklikt. Als het niet klikt, controleer je de klemmen langs de buitenkant van de telefoon en het scherm om te kijken of deze niet zijn gebogen.

  14. Om de schroeven, die in de volgende stap worden besproken, te kunnen bereiken, kantel je het scherm door de onderste zijkant lichtjes op te tillen. Wees voorzichtig dat je de schermkabels niet afklemt of scheurt.
    • Om de schroeven, die in de volgende stap worden besproken, te kunnen bereiken, kantel je het scherm door de onderste zijkant lichtjes op te tillen.

    • Wees voorzichtig dat je de schermkabels niet afklemt of scheurt.

  15. Gebruik een Y000 schroevendraaier om de drie 1.1 mm lange schroeven, die het paneel boven de batterijaansluiting bevestigen, te verwijderen. Zorg dat je, tijdens deze reparatie, goed bijhoudt welke schroef waar vandaan komt en dat je zorgt dat deze op dezelfde plek weer terugkomt.
    • Gebruik een Y000 schroevendraaier om de drie 1.1 mm lange schroeven, die het paneel boven de batterijaansluiting bevestigen, te verwijderen.

    • Zorg dat je, tijdens deze reparatie, goed bijhoudt welke schroef waar vandaan komt en dat je zorgt dat deze op dezelfde plek weer terugkomt.

    • Tijdens het weer in elkaar zetten van je telefoon is dit een goed moment om je iPhone weer even aan te zetten en te testen of alles werkt, voordat je je telefoon weer sluit. Vergeet je iPhone niet weer uit te zetten voordat je verdergaat.

    During reassembly, I had to connect my phone to the charger before it would power up.

    Austin Culberson - Antwoord

  16. Verwijder het paneel.
    • Verwijder het paneel.

  17. Gebruik een spudger of een schone nagel om de batterijaansluiting uit het contact op het logic board te duwen. Zorg dat je de zwarte siliconen afdichting om de aansluitingen heen niet beschadigt. Deze afdichtingen bieden extra bescherming tegen water en stof.
    • Gebruik een spudger of een schone nagel om de batterijaansluiting uit het contact op het logic board te duwen.

    • Zorg dat je de zwarte siliconen afdichting om de aansluitingen heen niet beschadigt. Deze afdichtingen bieden extra bescherming tegen water en stof.

    • Buig de aansluiting voorzichtig weg van het logic board om te voorkomen dat deze tijdens de reparatie per ongeluk contact maakt.

  18. Gebruik een Y000 schroevendraaier om de vijf 1.1 mm schroeven die het paneel boven het logic board bevestigen, los te schroeven. Gebruik een Y000 schroevendraaier om de vijf 1.1 mm schroeven die het paneel boven het logic board bevestigen, los te schroeven.
    • Gebruik een Y000 schroevendraaier om de vijf 1.1 mm schroeven die het paneel boven het logic board bevestigen, los te schroeven.

  19. Verwijder het paneel.
    • Verwijder het paneel.

  20. Gebruik een spudger of een nagel om de kabelaansluiting van het LCD-scherm te ontkoppelen. Ontkoppel ook de digitizeraansluiting die ernaast zit. Ontkoppel ook de digitizeraansluiting die ernaast zit.
    • Gebruik een spudger of een nagel om de kabelaansluiting van het LCD-scherm te ontkoppelen.

    • Ontkoppel ook de digitizeraansluiting die ernaast zit.

  21. Gebruik de punt van een spudger of een nagel om de aansluiting van de sensormodule van het scherm los te koppelen. Gebruik de punt van een spudger of een nagel om de aansluiting van de sensormodule van het scherm los te koppelen.
    • Gebruik de punt van een spudger of een nagel om de aansluiting van de sensormodule van het scherm los te koppelen.

  22. Verwijder de schermmodule.

    After this step its probably a good idea to test the new screen (you dont have to plug in the front camera assembly)

    Richard Kraus - Antwoord

  23. Verwijder de vier schroeven die de speaker/sensormodule bevestigen:
    • Verwijder de vier schroeven die de speaker/sensormodule bevestigen:

    • Drie 1.6 mm Phillips schroeven

    • Eén 1.3 mm Y000 schroef

    Correct me if I am wrong but you no longer need to do this as of IOS 15.2 as apple doesnt disable Face ID on 3rd party repairs

    Oliver Pressello - Antwoord

  24. Gebruik de punt van een spudger om de bovenkant van de speaker voorzichtig omhoog te duwen. Draai de speakermodule vervolgens om — richting de onderkant en weg van de bovenkant van het scherm. De speaker blijft vastzitten met zeer dunne lintkabels. Wees voorzichtig dat je de kabels niet afklemt of beschadigt.
    • Gebruik de punt van een spudger om de bovenkant van de speaker voorzichtig omhoog te duwen.

    • Draai de speakermodule vervolgens om — richting de onderkant en weg van de bovenkant van het scherm.

    • De speaker blijft vastzitten met zeer dunne lintkabels. Wees voorzichtig dat je de kabels niet afklemt of beschadigt.

  25. Gebruik een föhn of warmtepistool of prepareer een iOpener en leg deze op de voorste bovenkant van het scherm gedurende 1-2 minuten om zo de lijm die de sensors vasthoudt te verzachten.
    • Gebruik een föhn of warmtepistool of prepareer een iOpener en leg deze op de voorste bovenkant van het scherm gedurende 1-2 minuten om zo de lijm die de sensors vasthoudt te verzachten.

  26. Schuif voorzichtig de punt van je openingsplectrum onder de flexkabel onder de microfoon. Kantel je plectrum vervolgens lichtjes om de microfoon los te krijgen en zorg daarbij dat je de flexkabel niet afklemt of beschadigt. Gebruik, indien nodig, de punt van een spudger om de microfoon definitief los te krijgen uit de inkeping in het voorste paneel.
    • Schuif voorzichtig de punt van je openingsplectrum onder de flexkabel onder de microfoon.

    • Kantel je plectrum vervolgens lichtjes om de microfoon los te krijgen en zorg daarbij dat je de flexkabel niet afklemt of beschadigt.

    • Gebruik, indien nodig, de punt van een spudger om de microfoon definitief los te krijgen uit de inkeping in het voorste paneel.

    This step was a little bit confusing. I thought that the entire ribbon assm should be removed once the speaker was detached. The entire assm doesn’t actually come off until Step 30.

    Andre LeBlanc - Antwoord

  27. Gebruik een pincet om het kleine plaatje dat over de omgevingslichtsensor zit, in een rechte beweging omhoog te liften. Gebruik een pincet om het kleine plaatje dat over de omgevingslichtsensor zit, in een rechte beweging omhoog te liften.
    • Gebruik een pincet om het kleine plaatje dat over de omgevingslichtsensor zit, in een rechte beweging omhoog te liften.

  28. Gebruik een pincet om de omgevingslichtsensor los te wiebelen en deze uit z'n inkeping in het scherm te tillen. Als de sensor niet na een aantal seconde losgewiebeld is, dien dan wat meer warmte toe en probeer het nog eens.
    • Gebruik een pincet om de omgevingslichtsensor los te wiebelen en deze uit z'n inkeping in het scherm te tillen.

    • Als de sensor niet na een aantal seconde losgewiebeld is, dien dan wat meer warmte toe en probeer het nog eens.

    • De sensor blijft nog steeds verbonden met de rest van de sensormodule via een erg dunnen flexkabel. Wees voorzichtig dat je deze niet afklemt of beschadigt.

  29. Schuif een openingsplectrum, van links naar rechts, onder de flexkabel en onder de nabijheidssensor + infraroodschijnwerper. Wiebel voorzichtig je plectrum omhoog en omlaag om de module van de inkeping in het voorste paneel te scheiden. Het kan helpen om de speaker, tijdens deze stappen, uit de weg te tillen om jezelf zo een betere toegang te verschaffen. Wees hierbij wel voorzichtig dat je, terwijl je dit doet, niet aan de dunne flexkabel trekt.
    • Schuif een openingsplectrum, van links naar rechts, onder de flexkabel en onder de nabijheidssensor + infraroodschijnwerper.

    • Wiebel voorzichtig je plectrum omhoog en omlaag om de module van de inkeping in het voorste paneel te scheiden.

    • Het kan helpen om de speaker, tijdens deze stappen, uit de weg te tillen om jezelf zo een betere toegang te verschaffen. Wees hierbij wel voorzichtig dat je, terwijl je dit doet, niet aan de dunne flexkabel trekt.

  30. Verwijder de oorstukspeaker en de voorste sensormodule. Check, tijdens het weer in elkaar zetten van je toestel, de positie van de zwarte, plasticen module die de volgende componenten bevat: Nabijheidssensor
    • Verwijder de oorstukspeaker en de voorste sensormodule.

    • Check, tijdens het weer in elkaar zetten van je toestel, de positie van de zwarte, plasticen module die de volgende componenten bevat:

    • Nabijheidssensor

    • Infraroodschijnwerper

    • De module moet zodanig zijn gepositioneerd dat deze componenten niet in de weg worden gezeten door lijm of andere soorten kleefmiddel.

    Also, your iPhone 11 will now display a notification that the screen on it is not original.

    Rob - Antwoord

    Also if I‘m using an original Display? Will coping screen data with iCopy help? Or is there any other solution to get rid of this?

    Katrin -

    How about LCD shield plate removal instructions?

    Os Reini - Antwoord

  31. Gebruik een Y000-schroevendraaier om de 1.1 mm schroeven die de LCD-plaat bevestigen, te verwijderen: Drie schroeven die dichtbij de schermkabels zitten Nog twee schroeven aan de andere kant
    • Gebruik een Y000-schroevendraaier om de 1.1 mm schroeven die de LCD-plaat bevestigen, te verwijderen:

    • Drie schroeven die dichtbij de schermkabels zitten

    • Nog twee schroeven aan de andere kant

    • Duw je schroevendraaier stevig in de schroef bij het losdraaien. Indien nodig, kun je je spudger gebruiken om de schroef van achteren te ondersteunen, zodat je meer kracht op de schroef kunt zetten zonder het plaatje te verbuigen.

    There is two more screws at the bottom !

    ubrunner - Antwoord

    L’appui sur les vis est réellement important, au risque de foirer celles-ci. N’hésitez donc pas à appuyer, en faisant contre-poids du côté opposé bien évidemment.

    Tristan Nans - Antwoord

  32. Verwijder de overige 1.1 mm Y000-schroeven aan de boven- en onderkant van de LCD-plaat: Twee schroeven dichtbij de uitsnedes voor de camera
    • Verwijder de overige 1.1 mm Y000-schroeven aan de boven- en onderkant van de LCD-plaat:

    • Twee schroeven dichtbij de uitsnedes voor de camera

    • Twee schroeven bij de onderste hoeken

  33. Gebruik wat warmte van een iOpener (of föhn / warmtepistool) aan de achterkant van het scherm om de lijm, die de schermkabels bevestigt aan de LCD-plaat, te verzachten. Gebruik wat warmte van een iOpener (of föhn / warmtepistool) aan de achterkant van het scherm om de lijm, die de schermkabels bevestigt aan de LCD-plaat, te verzachten.
    • Gebruik wat warmte van een iOpener (of föhn / warmtepistool) aan de achterkant van het scherm om de lijm, die de schermkabels bevestigt aan de LCD-plaat, te verzachten.

  34. Schuif een openingsplectrum tussen de schermkabels en de LCD-plaat. Schuif het in de richting van de onderkant van het scherm om de schermkabels langzaam los te krijgen.
    • Schuif een openingsplectrum tussen de schermkabels en de LCD-plaat.

    • Schuif het in de richting van de onderkant van het scherm om de schermkabels langzaam los te krijgen.

    • Stop als je het einde van de eerste kabel hebt bereikt.

  35. Gebruik opnieuw je openingsplectrum. Schuif 'm deze keer tussen de twee kabels. Schuif de openingsplectrum richting de onderkant van het scherm om de twee kabels van elkaar te scheiden. Schuif de openingsplectrum richting de onderkant van het scherm om de twee kabels van elkaar te scheiden.
    • Gebruik opnieuw je openingsplectrum. Schuif 'm deze keer tussen de twee kabels.

    • Schuif de openingsplectrum richting de onderkant van het scherm om de twee kabels van elkaar te scheiden.

  36. Pak de kabels vast bij de 90° hoek en peuter ze voorzichtig uit elkaar. Pak de kabels vast bij de 90° hoek en peuter ze voorzichtig uit elkaar.
    • Pak de kabels vast bij de 90° hoek en peuter ze voorzichtig uit elkaar.

  37. Scheid dan voorzichtig de gehele digitizerkabel van de LCD-plaat en vouw het open tot buiten het scherm. Scheid dan voorzichtig de gehele digitizerkabel van de LCD-plaat en vouw het open tot buiten het scherm.
    • Scheid dan voorzichtig de gehele digitizerkabel van de LCD-plaat en vouw het open tot buiten het scherm.

    Be very careful of all parts of the ribbon cable connected to the screen, especially the segment close to the top, as it can tear easily at this

    crtrue - Antwoord

  38. Steek, aan de bovenkant, een openingsplectrum onder de LCD-plaat en draai de plectrum een klein beetje om de plaat van het scherm los te krijgen. Steek, aan de bovenkant, een openingsplectrum onder de LCD-plaat en draai de plectrum een klein beetje om de plaat van het scherm los te krijgen.
    • Steek, aan de bovenkant, een openingsplectrum onder de LCD-plaat en draai de plectrum een klein beetje om de plaat van het scherm los te krijgen.

  39. Pak de LCD-plaat vast aan de bovenkant en tilt het een aantal graden naar boven. Druk, met je spudger, voorzichtig op het onderste deel van de schermkabel en duw het zo door de uitsnede in de LCD-plaat.
    • Pak de LCD-plaat vast aan de bovenkant en tilt het een aantal graden naar boven.

    • Druk, met je spudger, voorzichtig op het onderste deel van de schermkabel en duw het zo door de uitsnede in de LCD-plaat.

  40. Lift de bovenkant van de LCD-plaat verder omhoog en begeleid de rest van de schermkabel door de uitsnede in de plaat. Lift de bovenkant van de LCD-plaat verder omhoog en begeleid de rest van de schermkabel door de uitsnede in de plaat. Lift de bovenkant van de LCD-plaat verder omhoog en begeleid de rest van de schermkabel door de uitsnede in de plaat.
    • Lift de bovenkant van de LCD-plaat verder omhoog en begeleid de rest van de schermkabel door de uitsnede in de plaat.

  41. Til de LCD-plaat nog verder omhoog, totdat je de rest van de schermkabel, die aan de achterkant van de plaat vast zit, kunt zien. Schuif een spudger tussen de LCD-plaat en de schermkabel en scheid ze volledig van elkaar. Schuif een spudger tussen de LCD-plaat en de schermkabel en scheid ze volledig van elkaar.
    • Til de LCD-plaat nog verder omhoog, totdat je de rest van de schermkabel, die aan de achterkant van de plaat vast zit, kunt zien.

    • Schuif een spudger tussen de LCD-plaat en de schermkabel en scheid ze volledig van elkaar.

  42. Bij het verder omhoog liften van de LCD-plaat, kun je de pinnen aan de onderkant zien. Zorg er, bij het in elkaar zetten van het scherm, voor dat deze pinnen (a.k.a. EMI-fingers) op de juiste wijze in het LCD-frame schuiven, zoals op de foto te zien is. Zorg er, bij het in elkaar zetten van het scherm, voor dat deze pinnen (a.k.a. EMI-fingers) op de juiste wijze in het LCD-frame schuiven, zoals op de foto te zien is.
    • Bij het verder omhoog liften van de LCD-plaat, kun je de pinnen aan de onderkant zien.

    • Zorg er, bij het in elkaar zetten van het scherm, voor dat deze pinnen (a.k.a. EMI-fingers) op de juiste wijze in het LCD-frame schuiven, zoals op de foto te zien is.

    hello whaty if one of the golden contact pins ( i guess it is) to be exact right one has freyed up a bit and looks messy. could it cause harm or it is not very important?

    thetroll1401 - Antwoord

    On reassembly leave the adhesive cover on the digitizer cable so that it doesn’t get caught on the LCD shield while working the other cable in place and positioning the shield on the frame. When you are ready to stick the digitizer cable to the shield remove the protective plastic.

    pgrobin - Antwoord

  43. Verwijder de LCD-plaat.
    • Verwijder de LCD-plaat.

  44. De LCD en de digitizer blijven over.
    • De LCD en de digitizer blijven over.

    Tech nor working my iphone xr

    Mohammed Chand - Antwoord

Conclusie

Ging je reparatie niet zoals gepland? Check dan onze hulp bij probleemoplossing of vraag onze iPhone 11-antwoordenforum voor hulp om je probleem op te lossen.

en nl

80%

Begin met vertalen ›

Jeff Suovanen

Lid sinds: 06-08-13

385.917 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

142 Leden

18 Opmerkingen

I am a repair technician from California, and I use your company’s tools and I gotta say that I love them. Very sleek, and the powerful magnetic bits help me get the job done. I did 5 repairs yesterday and each one finished was a good feeling of satisfaction. In the future, if you guys decide to make some sort of in-depth manual for the newer iPhones, that would be great because diagrams are not only a great way for me to sharpen my own skills, but will help make training new techs a breeze.

Cheers all the way from Fresno!

anthony_brletic - Antwoord

Hi, I replaced the display independently, not in the Apple service, to my disappointment I found a message in the device that warned me that the part is not original, consequently the FaceID was disabled. Can you tell me about ear? Thank you

954kuki - Antwoord

Getting a message saying not genuine is known issue. there is no workaround yet. as far as face ID not working, you need to check for tear on the flex as you probably damaged it during transfer. If it’s broken, there is no way to fix.

ifixsmartphone -

The Important Display Message can be removed, check here: https://www.youtube.com/watch?v=bLo0_p7O...

Ricky LV -

Great repair guide. My only issues:

1. There are no instructions for removing the metal panel from the back of the old screen (nor how to reinstall it).

2. There are no instructions for removing the old, black adhesive from around the edge of the old case (nor the much needed instructions for reinstalling the new adhesive without damaging it or compromising the purpose of replacing this adhesive). This info is also missing from the adhesive replacement page for the iPhone 11.

I was able to patiently work my way through both of these issues and complete the repair on an iPhone 11. Covering these issues as additional steps of the repair guide would be very helpful for future iFixers.

Ryan R. Smith - Antwoord

Anyone have the phone randomly reboot after screen replacement? All aspects work on the phone after replacement. It just randomly goes black and then restarts

Cory Schumacher - Antwoord

Maybe just a bad battery connection or a stained/bent connector

Richard Kraus -

I am a repair tech at a repair shop we do more but thats what we are called and i love you’re tools, they are just perfect for everything and all i can say really is, be super careful with the screen and the prox flex, they can be eaisly ripped and really ruin you’re day because to restore the face id with a new prox requires micro sodering but other then that just be careful

Zach Mentz - Antwoord

I find the OEM screen looks more yellowish, is it me only?

Victor Santana - Antwoord

OEM screens tend to have the colors a little bit off, could also be caused by disabled true tone.

Richard Kraus -

Overall a very useful repair guide, there´s just one issue I came across:

Different display manufactors.

Been looking around, due to some issues and so far I´ve seen some different manufactors for the iPhone 11 (and the XR):

Toshiba (the print on the display starts with C11 or F7C, as seen on the last picture)

LG (DTP or C3F)

Sharp (DKH)

someone else stumbled across this?

Günter Scherf - Antwoord

Apple doesnt offer new displays, however afaik the original apple product manufacturer foxconn refurbishes original screens. Or you could just get a refurbished screen from somewhere else…

Richard Kraus -

Awesome guide, thank you very much! By the way, after the replacement the true tone function will most likely be disabled, which can as far as i know only be fixed by copying the firmware from the old screen over to the new one with a programmer (for example Qianli iCopy Plus). Also, the phone will notify you that the screen is not genuine after every restart and it will always show a notification in the settings. The only way to get around that is to swap the chip on the display cable with a hot air station and solder paste (not worth the hustle in my opinion, i dont mind the one notification in settings). https://www.youtube.com/watch?v=agq2HPK-...

Cheers!

Richard Kraus - Antwoord

Hi, since replacing my screen my ear speaker has been very muffed/static. Is there any way I can fix this? Thanks

caoife98 - Antwoord

I’d suggest checking the mesh under the earpiece for dirt and stuff that could be blocking the sound and maybe trying to refit it, maybe it’s not properly seated. Could also be fixed by just reseating the earpiece flex…

Richard Kraus -

completed the guide. thx. my iphone claimed the screen is not original. anyway, seems to work correct

Miguel Cretu - Antwoord

Hello I was wondering if anyone could help me. I recently replaced the screen of an iphone 11. The phone was good for the first couple of days but now the customer is having some issues. His display is something randomly scrolling up, mainly while watching videos and sometimes the screens just starts to act crazy and press random things. I’ve been doing some research and I found that something i could do is reset the phone to factory settings. However i’m unsure if this is like a software or a hardware issue. Any advice is helpful, thanks!

Andres - Antwoord

From my experience this sound like a ghost touch issue. Usually caused by a loose/broken/dirty connection or an overly tight screw somewhere. It's unlikely, but if you installed a screen protector afterwards, it may have a fingerprint or dirt between the protector and the phone screen. Same thing happened when we did my sisters phone at our store, a connection was loose and a screw was a little bit tight. Maybe a more experienced tech could offer more in-depth insight.

Teejay R -

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 463

Afgelopen 7 dagen: 3,202

Afgelopen 30 dagen: 14,435

Altijd: 287,526