Ga door naar hoofdinhoud

Inleiding

Gebruik deze handleiding om een kapot of beschadigd scherm van je Nintendo Switch Lite te vervangen.

Let op: het verwijderen van de joysticks en de knoppen is niet noodzakelijk, maar het maakt deze reparatie wel veel makkelijker.

Let op: Als het glas van het scherm gebarsten is, maar het scherm werkt nog steeds, zul je de digitizer, niet het scherm, moeten vervangen.

Let op: Deze procedure vereist dat je de schildplaat en het koellichaam verwijdert. Je zult daarbij de thermische lijm van beide onderdelen moeten verwijderen—alsook de CPU—en weer opnieuw moeten aanbrengen voordat je de beschermplaat en het koellichaam weer installeert.

  1. Zorg dat je toestel, voordat je met deze procedure begint, volledig is uitgeschakeld.
    • Zorg dat je toestel, voordat je met deze procedure begint, volledig is uitgeschakeld.

    • Gebruik een Y00-schroevendraaier om de vier 6.3 mm lange schroeven die het achterste paneel bevestigen los te schroeven.

    • Zorg dat je, tijdens deze reparatie, bijhoudt welke schroef waar vandaan komt zodat je zorgt dat alle schroeven op de juiste plek worden terug geplaatst.

    All my screws got stripped any ideas on how to remove?

    Almost A Mammal - Antwoord

  2. Gebruik een JIS 000- of een officiële iFixit  Phillips 000-schroevendraaier om de volgende schroeven, waarmee het achterste paneel bevestigd is, te verwijderen: Twee 3.6 mm lange schroeven aan de bovenkant van het toestel.
    • Gebruik een JIS 000- of een officiële iFixit Phillips 000-schroevendraaier om de volgende schroeven, waarmee het achterste paneel bevestigd is, te verwijderen:

    • Twee 3.6 mm lange schroeven aan de bovenkant van het toestel.

    • Twee 3.6 mm lange schroeven aan de onderkant van het toestel.

    • Om te voorkomen dat je deze strakke schroeven doordraait of stript, zorg je dat je een stevige neerwaartse kracht uitoefent, langzaam te werk gaat en een andere schroevendraaier probeert als de schroeven er niet uit komen.

  3. Steek een openingstool in de linker speakergrill, aan de onderkant van het toestel. Kantel je openingstool om de klemmen die het achterste paneel bevestigen los te maken.
    • Steek een openingstool in de linker speakergrill, aan de onderkant van het toestel.

    • Kantel je openingstool om de klemmen die het achterste paneel bevestigen los te maken.

    • Probeer je openingstool niet verder dan nodig in het toestel te steken om te voorkomen dat je de speakermodule beschadigt.

  4. Schuif je openingstool langs de linker onderhoek om de klemmen aan de linkerkant van het toestel los te klikken. Schuif je openingstool langs de linker onderhoek om de klemmen aan de linkerkant van het toestel los te klikken.
    • Schuif je openingstool langs de linker onderhoek om de klemmen aan de linkerkant van het toestel los te klikken.

  5. Steek een openingstool in de rechter speakergrill die zich aan de onderkant van het toestel bevindt. Kantel je openingstool om de klemmen los te klikken.
    • Steek een openingstool in de rechter speakergrill die zich aan de onderkant van het toestel bevindt.

    • Kantel je openingstool om de klemmen los te klikken.

    • Voorkom dat je je openingstool te diep in het toestel steekt, aangezien je daarmee riskeert de speakermodule te beschadigen.

  6. Schuif je openingstool richting en om de rechter onderhoek en duw ondertussen de behuizing van het toestel open. Als het goed is komen de klemmen aan de rechterkant van het toestel los. Schuif je openingstool richting en om de rechter onderhoek en duw ondertussen de behuizing van het toestel open. Als het goed is komen de klemmen aan de rechterkant van het toestel los.
    • Schuif je openingstool richting en om de rechter onderhoek en duw ondertussen de behuizing van het toestel open. Als het goed is komen de klemmen aan de rechterkant van het toestel los.

  7. Schuif je openingstool langs de opening aan de bovenkant van het toestel en wrik de behuizing onderwijl open om de klemmen ook hier los te maken. Schuif je openingstool langs de opening aan de bovenkant van het toestel en wrik de behuizing onderwijl open om de klemmen ook hier los te maken.
    • Schuif je openingstool langs de opening aan de bovenkant van het toestel en wrik de behuizing onderwijl open om de klemmen ook hier los te maken.

  8. Til de onderkant van het achterste paneel omhoog, waardoor het toestel zich opent als een boek. Verwijder het achterste paneel. Verwijder het achterste paneel.
    • Til de onderkant van het achterste paneel omhoog, waardoor het toestel zich opent als een boek.

    • Verwijder het achterste paneel.

  9. Gebruik een JIS 000- of een officiële iFixit Phillips 000-schroevendraaier om de volgende vier schroeven te verwijderen:
    • Gebruik een JIS 000- of een officiële iFixit Phillips 000-schroevendraaier om de volgende vier schroeven te verwijderen:

    • Drie 3.1 mm lange schroeven

    • Eén 4.5 mm lange schroef

    There are four screws instead of three mentioned

    Khurram Chaudry - Antwoord

  10. Gebruik een spudger of je vingers om de beschermplaat uit het toestel omhoog te tillen en te verwijderen. Je kunt wat weerstand voelen in deze stap. Dit is normaal, aangezien de beschermplaat lichtjes aan het koellichaam is bevestigd met behulp van thermische lijm. Verwijder de beschermplaat.
    • Gebruik een spudger of je vingers om de beschermplaat uit het toestel omhoog te tillen en te verwijderen.

    • Je kunt wat weerstand voelen in deze stap. Dit is normaal, aangezien de beschermplaat lichtjes aan het koellichaam is bevestigd met behulp van thermische lijm.

    • Verwijder de beschermplaat.

    • Verwijder de oude thermische lijm van de beschermplaat en het koellichaam met behulp van wat isopropyl alcohol en een stuk stofvrij doek. Breng nieuwe thermische lijm aan op het koellichaam voordat je je telefoon weer volledig in elkaar zet en sluit.

  11. Gebruik een openingstool of je nagel om de kleine, gescharnierde bevestigingsklem op de ZIF-aansluiting van de interconnectkabel van het moederbord open te klappen. Gebruik een openingstool of je nagel om de kleine, gescharnierde bevestigingsklem op de ZIF-aansluiting van de interconnectkabel van het moederbord open te klappen.
    • Gebruik een openingstool of je nagel om de kleine, gescharnierde bevestigingsklem op de ZIF-aansluiting van de interconnectkabel van het moederbord open te klappen.

  12. Gebruik een pincet om de interconnectkabel uit het contact op het moederbord te schuiven. Gebruik een pincet om de interconnectkabel uit het contact op het moederbord te schuiven.
    • Gebruik een pincet om de interconnectkabel uit het contact op het moederbord te schuiven.

    I turned the unit off beforehand, I used tweezers just like the instructions said (ifixit branded) , my device sparked and now it won’t turn back on

    User Service - Antwoord

    The flap came off is it important or is there a way t fix it?

    Jose Cruz R Rangel Cordero - Antwoord

  13. Gebruik de punt van een spudger om de batterijaansluiting in een rechte beweging uit het contact op het moederbord te duwen. Gebruik de punt van een spudger om de batterijaansluiting in een rechte beweging uit het contact op het moederbord te duwen.
    • Gebruik de punt van een spudger om de batterijaansluiting in een rechte beweging uit het contact op het moederbord te duwen.

    Caution the connector may not be properly soldered onto the motherboard. For me it snapped off the pins and now have to find a place to get that fixed if even possible. may have bricked it.

    Craig Osman - Antwoord

    Yup, broke the connector right off the motherboard. Thanks, ifixit -_-

    Justin Kerr - Antwoord

    I backed out when I reached this point. I couldn't risk damaging it. Do u just need to pull it up? Did you mean that it might have been soldered shut below?

    Jannalyzer - Antwoord

    You should just need to pull straight up, but make sure you’re pulling on the wires or the gray plug—do not pull on the black socket or it can snap off of the motherboard.

    Adam O'Camb -

  14. Gebruik je vingers of het platte einde van een spudger om het schuim dat aan de ventilator bevestigd is eraf te trekken.
    • Gebruik je vingers of het platte einde van een spudger om het schuim dat aan de ventilator bevestigd is eraf te trekken.

    • Het schuimt hoeft enkel ver genoeg te worden verwijderd om de ventilator vrij te maken.

    When reassembling, the foam may fold down between the fan and heatsink, blocking airflow. Gently lift the foam back up on top of the fan. The adhesive film should hold the foam together.

    Kean Stump - Antwoord

    Is removing the heat sink absolutely necessary?

    Clark Aulden - Antwoord

    It’s not necessary, but it makes it much easier to remove and replace the game card reader, since the heat sink partially covers the connector.

    Craig Lloyd -

    Not really…….. I never remove it. It slides out quite easily once disconnected.

    Alan Sears - Antwoord

  15. Gebruik een Phillips-schroevendraaier om de drie 3 mm lange schroeven die het koellichaam op het moederbord bevestigen te verwijderen.
    • Gebruik een Phillips-schroevendraaier om de drie 3 mm lange schroeven die het koellichaam op het moederbord bevestigen te verwijderen.

  16. Gebruik je vingers of een spudger om het koellichaam omhoog te tillen van het moederbord en deze te verwijderen. Het kan zijn dat je wat weerstand tegenkomt. Dit is normaal, aangezien het koellichaam lichtjes aan de CPU is bevestigd door middel van thermische lijm. Verwijder de oude thermische lijm van het koellichaam en de CPU met behulp van wat isopropyl alcohol en een stuk stofvrij doek. Breng nieuwe thermische lijm aan op de CPU voordat je je toestel weer in elkaar zet.
    • Gebruik je vingers of een spudger om het koellichaam omhoog te tillen van het moederbord en deze te verwijderen.

    • Het kan zijn dat je wat weerstand tegenkomt. Dit is normaal, aangezien het koellichaam lichtjes aan de CPU is bevestigd door middel van thermische lijm.

    • Verwijder de oude thermische lijm van het koellichaam en de CPU met behulp van wat isopropyl alcohol en een stuk stofvrij doek. Breng nieuwe thermische lijm aan op de CPU voordat je je toestel weer in elkaar zet.

    16.5 remove cartridge / headphones jack……….

    Calvin Martin - Antwoord

    I've read that there are different ways to apply thermal paste, which should I use?

    Kai B - Antwoord

  17. Gebruik een openingstool of je nagel om de kleine, gescharnierde sluitklep op de ZIF-aansluiting van de gamekaartlezerkabel omhoog te klappen. Gebruik een openingstool of je nagel om de kleine, gescharnierde sluitklep op de ZIF-aansluiting van de gamekaartlezerkabel omhoog te klappen.
    • Gebruik een openingstool of je nagel om de kleine, gescharnierde sluitklep op de ZIF-aansluiting van de gamekaartlezerkabel omhoog te klappen.

  18. Gebruik een Phillips-schroevendraaier om de zeven 3.1 mm lange schroeven, die de gamekaartlezer en hoofdtelefoonjack bevestigen, te verwijderen.
    • Gebruik een Phillips-schroevendraaier om de zeven 3.1 mm lange schroeven, die de gamekaartlezer en hoofdtelefoonjack bevestigen, te verwijderen.

  19. Gebruik een pincet of je vingers om de gamekaartlezer voorzichtig omhoog te tillen en deze naar links te bewegen om de kabel uit het contact te kunnen schuiven. Verwijder de gamekaartlezer en hoofdtelefoonjack. Verwijder de gamekaartlezer en hoofdtelefoonjack.
    • Gebruik een pincet of je vingers om de gamekaartlezer voorzichtig omhoog te tillen en deze naar links te bewegen om de kabel uit het contact te kunnen schuiven.

    • Verwijder de gamekaartlezer en hoofdtelefoonjack.

  20. Gebruik een Phillips-schroevendraaier om de twee 4.5 mm lange schroeven die de rechter triggerknopmodule aan het moederbord bevestigen te verwijderen.
    • Gebruik een Phillips-schroevendraaier om de twee 4.5 mm lange schroeven die de rechter triggerknopmodule aan het moederbord bevestigen te verwijderen.

    I think a whole step to remove the game card reader and speaker jack was skipped here…

    ConfusedAzn Random - Antwoord

  21. Verwijder de rechter triggerknopmodule. Verwijder de rechter triggerknopmodule.
    • Verwijder de rechter triggerknopmodule.

  22. Gebruik een pincet of je vingers om het rubberen kussen van de rechter triggerknopmodule te verwijderen als deze niet aan de knopmodule is blijven hangen. Gebruik een pincet of je vingers om het rubberen kussen van de rechter triggerknopmodule te verwijderen als deze niet aan de knopmodule is blijven hangen.
    • Gebruik een pincet of je vingers om het rubberen kussen van de rechter triggerknopmodule te verwijderen als deze niet aan de knopmodule is blijven hangen.

  23. Gebruik de punt van je spudger om de zwarte antennekabel in een rechte beweging uit het contact op het moederbord omhoog te duwen. Herhaal hetzelfde proces voor de witte antennekabel. Herhaal hetzelfde proces voor de witte antennekabel.
    • Gebruik de punt van je spudger om de zwarte antennekabel in een rechte beweging uit het contact op het moederbord omhoog te duwen.

    • Herhaal hetzelfde proces voor de witte antennekabel.

  24. Gebruik een openingstool of je nagel om de kleine, gescharnierde bevestigingsklem op de ZIF-aansluiting van de ventilatorkabel omhoog te klappen.
    • Gebruik een openingstool of je nagel om de kleine, gescharnierde bevestigingsklem op de ZIF-aansluiting van de ventilatorkabel omhoog te klappen.

  25. Gebruik een pincet om de ventilatorkabel uit het contact op het moederbord te schuiven. Gebruik een pincet om de ventilatorkabel uit het contact op het moederbord te schuiven.
    • Gebruik een pincet om de ventilatorkabel uit het contact op het moederbord te schuiven.

    There’s a step missing after this to remove the screws that hold the orange game cartridge slot. Those 7 screws have to be undone and the ribbon unclipped first before moving on to the next step.

    Heather Thrasher - Antwoord

  26. Gebruik een openingstool of je nagel om de kleine, gescharnierde bevestigingsklem op de ZIF-aansluiting van de schermkabel omhoog te klappen. Gebruik een openingstool of je nagel om de kleine, gescharnierde bevestigingsklem op de ZIF-aansluiting van de schermkabel omhoog te klappen.
    • Gebruik een openingstool of je nagel om de kleine, gescharnierde bevestigingsklem op de ZIF-aansluiting van de schermkabel omhoog te klappen.

    skipped a step or two about removing the golden piece in the photo above, and the other little board

    Eddy Whitaker - Antwoord

  27. Gebruik een pincet om de schermkabel uit het contact op het moederbord te schuiven. Gebruik een pincet om de schermkabel uit het contact op het moederbord te schuiven.
    • Gebruik een pincet om de schermkabel uit het contact op het moederbord te schuiven.

  28. Gebruik een openingstool of je nagel om de kleine, gescharnierde bevestigingsklem op de ZIF-aansluiting van de digitizerkabel omhoog te klappen. Gebruik een openingstool of je nagel om de kleine, gescharnierde bevestigingsklem op de ZIF-aansluiting van de digitizerkabel omhoog te klappen.
    • Gebruik een openingstool of je nagel om de kleine, gescharnierde bevestigingsklem op de ZIF-aansluiting van de digitizerkabel omhoog te klappen.

  29. Gebruik een pincet om de digitizerkabel uit het contact op het moederbord te schuiven. Gebruik een pincet om de digitizerkabel uit het contact op het moederbord te schuiven.
    • Gebruik een pincet om de digitizerkabel uit het contact op het moederbord te schuiven.

  30. Gebruik een openingstool of je nagel om de kleine, gescharnierde bevestigingsklem op de ZIF-aansluiting van de rechter joystickkabel omhoog te klappen. Gebruik een openingstool of je nagel om de kleine, gescharnierde bevestigingsklem op de ZIF-aansluiting van de rechter joystickkabel omhoog te klappen.
    • Gebruik een openingstool of je nagel om de kleine, gescharnierde bevestigingsklem op de ZIF-aansluiting van de rechter joystickkabel omhoog te klappen.

  31. Gebruik een pincet om de rechter joystickkabel uit het contact op het moederbord te schuiven. Gebruik een pincet om de rechter joystickkabel uit het contact op het moederbord te schuiven.
    • Gebruik een pincet om de rechter joystickkabel uit het contact op het moederbord te schuiven.

  32. Gebruik een Phillips-schroevendraaier om de volgende zes schroeven, die het moederbord bevestigen, te verwijderen:
    • Gebruik een Phillips-schroevendraaier om de volgende zes schroeven, die het moederbord bevestigen, te verwijderen:

    • Drie 3.1 mm lange schroeven

    • Drie 4.5 mm lange schroeven

    how to get the c port off

    Dustin Cronk - Antwoord

  33. Steek een spudger in de opening tussen het frame en het moederbord en til het moederbord uit de inkeping omhoog. Verwijder de moederbordmodule. Verwijder de moederbordmodule.
    • Steek een spudger in de opening tussen het frame en het moederbord en til het moederbord uit de inkeping omhoog.

    • Verwijder de moederbordmodule.

  34. Gebruik een Phillips-schroevendraaier om de twee 3.5 mm lange schroeven die de joystick bevestigen te verwijderen.
    • Gebruik een Phillips-schroevendraaier om de twee 3.5 mm lange schroeven die de joystick bevestigen te verwijderen.

  35. Gebruik je vingers om de joystick te verwijderen. Er bevindt zich een dunne, zwarte pakking rondom het gat waar de joystick zich door het frame heen steekt. Probeer deze pakking bij het verwijderen van de joystick zo veel mogelijk met rust te laten.
    • Gebruik je vingers om de joystick te verwijderen.

    • Er bevindt zich een dunne, zwarte pakking rondom het gat waar de joystick zich door het frame heen steekt. Probeer deze pakking bij het verwijderen van de joystick zo veel mogelijk met rust te laten.

    Where are parts for the right joystick?

    John - Antwoord

  36. Gebruik een pincet of je vingers om de linker speakerkabel in een rechte beweging uit het contact op het dochterbord te verwijderen. Trek niet aan de kabel zelf, aangezien je daarmee riskeert het draad van de aansluiting af te scheuren.
    • Gebruik een pincet of je vingers om de linker speakerkabel in een rechte beweging uit het contact op het dochterbord te verwijderen.

    • Trek niet aan de kabel zelf, aangezien je daarmee riskeert het draad van de aansluiting af te scheuren.

    pulled from the connector, not the wires, and ended up ripping them off the connector anyways since it encountered tension from the other end (the gray chamber on the left)

    consider doing step 15 before pulling the wire, just in case.

    Phillipe Legenda - Antwoord

    Why even disconnect this cable. Not worth the risk leave it connected to daughter board.

    Michael McNally - Antwoord

    while doing this I ripped the pad on the circuit board off. Should i risk trying to repair it or should i just try to go without the speaker???

    sarah.carney203 - Antwoord

  37. Gebruik een Phillips-schroevendraaier om de 4.5 mm lange schroeven die de linker speakermodule bevestigen te verwijderen.
    • Gebruik een Phillips-schroevendraaier om de 4.5 mm lange schroeven die de linker speakermodule bevestigen te verwijderen.

  38. Gebruik je vingers om de speakermodule omhoog en uit de inkeping te tillen. Een deel van de speakermodule bevindt zich onder een fragiele lintkabel. Zorg dat je de kabel niet beschadigt bij het verwijderen van de speakermodule. Een deel van de speakermodule bevindt zich onder een fragiele lintkabel. Zorg dat je de kabel niet beschadigt bij het verwijderen van de speakermodule.
    • Gebruik je vingers om de speakermodule omhoog en uit de inkeping te tillen.

    • Een deel van de speakermodule bevindt zich onder een fragiele lintkabel. Zorg dat je de kabel niet beschadigt bij het verwijderen van de speakermodule.

    Pulling the lower screw on the speaker assembly gave me a little more wiggle room to get it out without damaging the flat cable.

    Spacer - Antwoord

  39. Gebruik een openingstool of je nagels om de kleine, gescharnierde bevestigingsklem op de ZIF-aansluiting van de interconnectkabel op het moederbord omhoog te klappen. Gebruik een openingstool of je nagels om de kleine, gescharnierde bevestigingsklem op de ZIF-aansluiting van de interconnectkabel op het moederbord omhoog te klappen.
    • Gebruik een openingstool of je nagels om de kleine, gescharnierde bevestigingsklem op de ZIF-aansluiting van de interconnectkabel op het moederbord omhoog te klappen.

  40. Gebruik een pincet om de interconnectkabel van het moederbord uit het contact op het dochterbord te schuiven. Gebruik een pincet om de interconnectkabel van het moederbord uit het contact op het dochterbord te schuiven.
    • Gebruik een pincet om de interconnectkabel van het moederbord uit het contact op het dochterbord te schuiven.

  41. Gebruik een openingstool of je nagels om de kleine, gescharnierde bevestigingsklemmen op de twee ZIF-aansluitingen van de lintkabels omhoog te klappen. Gebruik een openingstool of je nagels om de kleine, gescharnierde bevestigingsklemmen op de twee ZIF-aansluitingen van de lintkabels omhoog te klappen.
    • Gebruik een openingstool of je nagels om de kleine, gescharnierde bevestigingsklemmen op de twee ZIF-aansluitingen van de lintkabels omhoog te klappen.

  42. Gebruik een pincet om de schermkabel op het dochterbord uit het contact op het moederbord te schuiven. Herhaal deze procedure bij de volumeknopkabel. Herhaal deze procedure bij de volumeknopkabel.
    • Gebruik een pincet om de schermkabel op het dochterbord uit het contact op het moederbord te schuiven.

    • Herhaal deze procedure bij de volumeknopkabel.

  43. Gebruik een pincet of je vingers om de volumeknoppen te verwijderen. Gebruik een pincet of je vingers om de volumeknoppen te verwijderen.
    • Gebruik een pincet of je vingers om de volumeknoppen te verwijderen.

  44. Gebruik een openingstool of je nagel om de kleine, gescharnierde bevestigingsklem op de ZIF-aansluiting van de linker joystickkabel omhoog te klappen. Gebruik een openingstool of je nagel om de kleine, gescharnierde bevestigingsklem op de ZIF-aansluiting van de linker joystickkabel omhoog te klappen.
    • Gebruik een openingstool of je nagel om de kleine, gescharnierde bevestigingsklem op de ZIF-aansluiting van de linker joystickkabel omhoog te klappen.

  45. Gebruik een pincet om de linker joystickkabel uit het contact op het dochterbord te schuiven. Gebruik een pincet om de linker joystickkabel uit het contact op het dochterbord te schuiven.
    • Gebruik een pincet om de linker joystickkabel uit het contact op het dochterbord te schuiven.

    The connector for my left joystick broke. Is there a way to fix it?

    Christopher Shackelford - Antwoord

    How badly did it broke?

    Daniele Carminati -

  46. Gebruik een Phillips-schroevendraaier om de twee 4.5 mm lange schroeven die de linker triggerknopmodule bevestigen te verwijderen.
    • Gebruik een Phillips-schroevendraaier om de twee 4.5 mm lange schroeven die de linker triggerknopmodule bevestigen te verwijderen.

  47. Verwijder de linker triggerknopmodule. Verwijder de linker triggerknopmodule.
    • Verwijder de linker triggerknopmodule.

  48. Gebruik een Phillips-schroevendraaier om de volgende vier schroeven te verwijderen:
    • Gebruik een Phillips-schroevendraaier om de volgende vier schroeven te verwijderen:

    • Twee 4.5 mm lange schroeven

    • Twee 6 mm lange schroeven

  49. Gebruik je vingers om het dochterbord omhoog en uit de inkeping te tillen om deze vervolgens te kunnen verwijderen. Gebruik je vingers om het dochterbord omhoog en uit de inkeping te tillen om deze vervolgens te kunnen verwijderen.
    • Gebruik je vingers om het dochterbord omhoog en uit de inkeping te tillen om deze vervolgens te kunnen verwijderen.

    Stop here if repairing Switch Lite for joycon drift. After removing daughter card you can see the bottom of the joystick. This thin metal actually bends during use causing bad connection of joystick. If you cut out a business card the same size as the joycon and put it on the bottom of the joystick it gives the metal enough backing to fix the issue. I used two layers with just a small bit of glue stick to adhere it. Put it all back together and you will find your issue is fixed.

    Michael McNally - Antwoord

  50. Gebruik een Phillips-schroevendraaier om de twee 3.5 mm lange schroeven die de linker joystick bevestigen te verwijderen.
    • Gebruik een Phillips-schroevendraaier om de twee 3.5 mm lange schroeven die de linker joystick bevestigen te verwijderen.

  51. Gebruik het platte einde van een spudger om de joystick omhoog en uit de inkeping te tillen. Gebruik je vingers om de joystick te verwijderen. Er bevindt zich een dunne, zwarte pakking rondom het gat waar de joystick door het frame heen komt. Zorg dat je deze pakking zo veel mogelijk met rust laat bij het verwijderen van de joystick.
    • Gebruik het platte einde van een spudger om de joystick omhoog en uit de inkeping te tillen.

    • Er bevindt zich een dunne, zwarte pakking rondom het gat waar de joystick door het frame heen komt. Zorg dat je deze pakking zo veel mogelijk met rust laat bij het verwijderen van de joystick.

    • Drie 2.5 mm lange schroeven

    • Eén 6 mm lange schroef

    Be careful not to get the upper far-left screw stuck on the digitizer cable.

    Hayden - Antwoord

  53. Gebruik een spudger of je vingers om de midframemodule uit de inkeping omhoog te tillen. Verwijder de midframemodule. Verwijder de midframemodule.
    • Gebruik een spudger of je vingers om de midframemodule uit de inkeping omhoog te tillen.

    • Verwijder de midframemodule.

  54. Verwijder alle knoppen op dit punt in de reparatieprocedure als je dat nog niet gedaan hebt. Zo voorkom je dat ze tijdens de reparatie uit het toestel vallen en mogelijk kwijt raken. Gebruik deze twee foto's om te zien welke knoppen je kunt verwijderen.
    • Verwijder alle knoppen op dit punt in de reparatieprocedure als je dat nog niet gedaan hebt. Zo voorkom je dat ze tijdens de reparatie uit het toestel vallen en mogelijk kwijt raken.

    • Gebruik deze twee foto's om te zien welke knoppen je kunt verwijderen.

  55. Verwarm een iOpener en leg deze, langs de bovenkant, op de achterkant van het scherm gedurende 1-2 minuten om de lijm eronder te verwarmen.
    • Verwarm een iOpener en leg deze, langs de bovenkant, op de achterkant van het scherm gedurende 1-2 minuten om de lijm eronder te verwarmen.

    • Je kunt ook een föhn of een warmtepistool gebruiken, maar wees hierbij extra voorzichtig en zorg dat je het scherm niet oververhit als je deze wilt hergebruiken. Het scherm is erg vatbaar voor warmteschade.

  56. Steek een openingsplectrum tussen het frame en de bovenkant van het scherm om de twee elementen van elkaar te scheiden. Steek een openingsplectrum tussen het frame en de bovenkant van het scherm om de twee elementen van elkaar te scheiden.
    • Steek een openingsplectrum tussen het frame en de bovenkant van het scherm om de twee elementen van elkaar te scheiden.

  57. Schuif je plectrum langs de bovenkant van het scherm om de lijm aldaar door te snijden. Schuif je plectrum langs de bovenkant van het scherm om de lijm aldaar door te snijden. Schuif je plectrum langs de bovenkant van het scherm om de lijm aldaar door te snijden.
    • Schuif je plectrum langs de bovenkant van het scherm om de lijm aldaar door te snijden.

  58. Verwarm de achterkant van het scherm, deze keer aan de rechterkant, gedurende 1-2 minuten om de lijm aldaar te verwarmen.
    • Verwarm de achterkant van het scherm, deze keer aan de rechterkant, gedurende 1-2 minuten om de lijm aldaar te verwarmen.

  59. Blijf je plectrum langs de rechterkant van het scherm schuiven om de lijm daar ook door te snijden. De scherm- en digitizerkabels zijn zo geplaatst dat het moeilijk is om de kabels met je plectrum te beschadigen. Wees echter nog steeds voorzichtig bij het schuiven van je plectrum. De scherm- en digitizerkabels zijn zo geplaatst dat het moeilijk is om de kabels met je plectrum te beschadigen. Wees echter nog steeds voorzichtig bij het schuiven van je plectrum.
    • Blijf je plectrum langs de rechterkant van het scherm schuiven om de lijm daar ook door te snijden.

    • De scherm- en digitizerkabels zijn zo geplaatst dat het moeilijk is om de kabels met je plectrum te beschadigen. Wees echter nog steeds voorzichtig bij het schuiven van je plectrum.

  60. Verwarm de achterkant van het scherm, deze keer aan de onderkant, gedurende 1-2 minuten om de lijm eronder te verwarmen.
    • Verwarm de achterkant van het scherm, deze keer aan de onderkant, gedurende 1-2 minuten om de lijm eronder te verwarmen.

  61. Blijf je plectrum langs de onderkant van het scherm schuiven om de lijm door te snijden. Je zult je plectrum een aantal keer uit het toestel moeten halen en opnieuw in de opening moeten plaatsen om je weg langs het gehele frame te kunnen afmaken. Je zult je plectrum een aantal keer uit het toestel moeten halen en opnieuw in de opening moeten plaatsen om je weg langs het gehele frame te kunnen afmaken.
    • Blijf je plectrum langs de onderkant van het scherm schuiven om de lijm door te snijden.

    • Je zult je plectrum een aantal keer uit het toestel moeten halen en opnieuw in de opening moeten plaatsen om je weg langs het gehele frame te kunnen afmaken.

  62. Verwarm de achterkant van het scherm, deze keer langs de linkerkant, gedurende 1-2 minuten om de  lijm eronder te verwarmen.
    • Verwarm de achterkant van het scherm, deze keer langs de linkerkant, gedurende 1-2 minuten om de lijm eronder te verwarmen.

  63. Schuif je plectrum langs de linkerkant van het scherm om de lijm door te snijden. Zorg dat je de kabel van het dochterbord van het scherm niet beschadigt met je plectrum.
    • Schuif je plectrum langs de linkerkant van het scherm om de lijm door te snijden.

    • Zorg dat je de kabel van het dochterbord van het scherm niet beschadigt met je plectrum.

  64. Gebruik het platte einde van je spudger of je vingers om het scherm omhoog en uit het frame te tillen, Als je je scherm hergebruikt (of als je nieuwe scherm niet met een vooraf geïnstalleerde kleefstrip wordt geleverd) kun je deze handleiding gebruiken om de vooraf op maat gesneden kleefstrips rondom de buitenkant te plaatsen voordat je je toestel weer in elkaar zet. Als je je scherm hergebruikt (of als je nieuwe scherm niet met een vooraf geïnstalleerde kleefstrip wordt geleverd) kun je deze handleiding gebruiken om de vooraf op maat gesneden kleefstrips rondom de buitenkant te plaatsen voordat je je toestel weer in elkaar zet.
    • Gebruik het platte einde van je spudger of je vingers om het scherm omhoog en uit het frame te tillen,

    • Als je je scherm hergebruikt (of als je nieuwe scherm niet met een vooraf geïnstalleerde kleefstrip wordt geleverd) kun je deze handleiding gebruiken om de vooraf op maat gesneden kleefstrips rondom de buitenkant te plaatsen voordat je je toestel weer in elkaar zet.

  65. Als je ook de digitizer vervangt, kun je deze stap overslaan. Gebruik het platte einde van je spudger om de resterende lijm langs de buitenkant van de digitizer weg te schrapen. Gebruik wat isopropyl alcohol en een stuk stofvrij doek om de lijmresten van de achterkant van de digitizer te verwijderen en het oppervlak schoon te maken voordat je het nieuwe scherm installeert. Wacht een aantal minuten zodat de alcohol kan opdrogen en installeer daarna pas het nieuwe scherm.
    • Als je ook de digitizer vervangt, kun je deze stap overslaan.

    • Gebruik het platte einde van je spudger om de resterende lijm langs de buitenkant van de digitizer weg te schrapen.

    • Gebruik wat isopropyl alcohol en een stuk stofvrij doek om de lijmresten van de achterkant van de digitizer te verwijderen en het oppervlak schoon te maken voordat je het nieuwe scherm installeert. Wacht een aantal minuten zodat de alcohol kan opdrogen en installeer daarna pas het nieuwe scherm.

Conclusie

Ging je reparatie niet zoals gepland? Bezoek dan onze pagina over probleemoplossing of stel je vraag op ons http://www.ifixit.com/Answers/Device/Nin...)|Nintendo Switch Lite antwoordenforum] voor hulp bij het oplossen van je probleem.

en nl

86%

Begin met vertalen ›

Craig Lloyd

Lid sinds: 10-02-16

23.188 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

146 Leden

11 Opmerkingen

Followed the guide to replaced a cracked screen on a Switch Lite, all good, guide was easy to follow and refitting wasn't too hard either, just a reversal of the disassembly

Luke Randall - Antwoord

Fantastic guide, exactly what I was looking for! Unfortunately I managed to make the tape unusable and I need tape to connect the lcd to the digitizer and the digitizer to the case. I will likely use 2-3mm tape for the lcd to digitizer but I'm unsure what to use to connect the digitizer to the case. Any suggestions?

Sam Red - Antwoord

Thanks for taking the time to type this up. Really appreciate the effort that went in to this guide.

Matthew D. H. - Antwoord

Great guide, I wish it would mention some of the procedures to tape the screen back in. After that, reversing the process was easy.

Stephen Hotchkiss - Antwoord

For gluing the screen and digitizer back in, I would strongly recommend liquid glue, like Zhanlida T-8000 for example. You can apply it very precisely and you can also correct/remove it if needed pretty easily. I used this stuff to repair around 200 phones and tablets in the last couple of years and were never disappointed.

Also I would remove the digitizer AND the screen together, before removing the screen first from the digitizer… This will make the process of removing the screen from the digitizer a lot easier and safer.

I have ordered a crystal replacement case and a used lite with a scratched digitizer.. Have glued in the replacement digitizer so far, the console should arrive tomorrow.

Gluing in the digitizer was a breeze, just applied some glue all around (be careful not to use too much) and then just pressed down the digitizer all around and put a book on the top… Let the glue harden for around 24 hours and you are good to go.

Will leave some feedback how the screen removal went tomorrow. ;)

mathiasludewig - Antwoord

Yeah.. The display was actually glued completely together with the digitizer! So not just only on the sides, but on the whole display with an UV reactive transparent glue, like with most smartphones nowadays…

This way this whole tutorial obsolete, because there is almost no way you can remove the digitizer from the display an vise versa…

Also my suggestion was totally right to remove the digitizer and display together.. The way it is shown here is absolutely over complicated.

Maybe the UV glue is used in a new revision ifixit wasn't aware of, but this has to be updated!!!

mathiasludewig -

So I Need to replace Just the glass over the screen but I cant find a replacement or a guide

Jack Hadad - Antwoord

I just did this repair the other day. You would still need to follow this guide because of the ribbon cable you need to plug in. You just need to take the digitizer off in the end. I would buy an lcd just incase it breaks while trying to get it separated which there is a good chance that will happen.

Derek Osmulski -

I was wondering if 99% IPA could be an issue to a screen, I am definitely an amateur at this but originally I was going to replace the joysticks and wanted to clean the console.

In a moment of carelessness I spilled IPA on the midframe assembly and some on the side, which seeped to the screen. I had accidentally doused the screen with a relatively small amount of IPA but I dried off what I could and turned on the screen successfully but there was a light colored splotch on the screen. After a couple of days the splotch on the screen is much smaller but it doesn’t seem like it will go away, is this permanent damage? I am wondering if it is possible to clean or fix this, if I get under the screen is it possible to clean, fix it or do I need a new LCD?

Thank you for any guidance in advance.

Helios - Antwoord

What about the outer screen part of the switch lite?

Daniel Bumgardner - Antwoord

Just a heads up, steps 34, 35 and 50, 51 are uneccessary as the joysticks don't obstruct anything being removed in this repair. They can be left in. Just saves an extra couple of steps :)

Tom - Antwoord

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 83

Afgelopen 7 dagen: 572

Afgelopen 30 dagen: 2,695

Altijd: 42,010