Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Winkel

Inleiding

Gebruik deze handleiding om een volledige schermmodule van je MacBook Pro te vervangen, om zo een kapot of niet langer goed werkend scherm te repareren. Deze module bevat tevens de geïntegreerde lintkabels voor het scherm en de backlight.

Hoewel we deze procedure succesvol hebben getest met originele, vervangende Apple-schermen, kan het zijn dat "Apple's T2 chip ervoor zorgt dat een niet-origineel vervangend scherm niet zal werken" en dat je MacBook Pro dus niet meer op zal starten.

Ontlaad de batterij van je MacBook Pro, voor je eigen veiligheid, tot onder de 25% voordat je met deze procedure begint. Een geladen lithium-ion batterij kan voor een gevaarlijke en oncontroleerbare brand zorgen als deze per ongeluk wordt beschadigd.

    • Zet je Mac aan en open Terminal.

    • sudo nvram AutoBoot=%00

    • sudo nvram AutoBoot=%03

    Is this step necessary? I can’t perform this step as I am attempting to repair water damage and need to remove logic board & most likely replace the battery.

    lamajr - Antwoord

    @mac_medic You definitely don’t want the power coming on while the board is wet. In your case, I think powering on the machine to disable Auto Boot would do more damage than it prevents. I agree, skip this step and be prepared to disconnect the battery quickly if the laptop automatically powers on. Good luck!

    Jeff Suovanen -

    This did not work when running High Sierra.

    Kyle B - Antwoord

    Tried this on a 2018 MBP 13” Touchbar (there’s no iFixit guide for this model yet). Need to replace a broken screen.

    Luckily I managed to connect to an external screen (Cmd-Down Brightness to switch displays) and enter above command. Seems to work, but there’s another problem with this model - it powers up as soon as any key is pressed……. ffs <gnashes teeth>

    Cool_Breeze - Antwoord

    I unscrew the battery first and wrap electrical tape over the logic board battery connector before attempting any repairs to the board. Haven’t had any problems yet and I’ve worked on about 10 of these models already. Also when you open the bottom case use a suction cup at the bottom and pull up then run a plastic spudger along the edges to disconnect the clips. Also only use a plastic spudger on the board. Saw a youtube video from a repair shop and he did not disconnect the power and used all metal tools during the entire process of removing the board. His last step was to disconnect the battery terminal.

    Brian - Antwoord

    Is this step necessary if my mac can turn on? Battery fully dead(

    Nursat b - Antwoord

    BEFORE YOU START: The included torx head stripped off before I was done (and you might need an additional T4) so stop now and go buy a good one. Also they fail to warn you above to get some blue threadlocker ahead of time.

    Jason Sherron - Antwoord

    This command did not work for me and I read that sometime in later 2020 Apple stopped this command from working…any ideas on a work around?

    Patrick Machacek - Antwoord

    Not able to do that with damaged screen

    richardjgreen - Antwoord

    Hi. This does not work on 2018 13” MacBook Pro with Touch Bar. I did exactly this to disable auto boot. But when I check by using nvram -p it says: auto-boot true. Am I doing something incorrectly? I did everything step by step. Copied and pasted the sudo command, pressed enter and then entered my password. I have Big Sur 11.1 installed. Is there any other way since I need to replace the screen. Thank you. Adrian

    Adrian Vizik - Antwoord

    Hi everyone. This is also a little pointless if you can’t see anything on the screen, and you don’t have a display adapter to USB C to display it. I agree with Brian about removing the back and disconnecting the battery cable before you even think about opening the lid of the MacBook. Applying the insulation tape is also a handy little tip that just makes sure there is no way to discharge from either the board or battery.

    Roberto Enrieu - Antwoord

    running `nvram -p | grep 'AutoBoot'` in terminal verifies that it was accepted

    result: `AutoBoot %00`

    Marek Polák - Antwoord

    This step is completely unnecessary if you follow the guide to disconnect the battery properly. Just put some tape between the battery and logic board connection to prevent it from accidentally touching and therefore powering on the laptop.

    Grant Ormsby - Antwoord

    It took me a few tries to make this command work, as I was able to copy and paste the command into Terminal, but could not type in my laptop’s password. I finally typed my password into a text document, copied it (command C), and then pasted it into Terminal and it worked.

    tommy404 - Antwoord

    • Schakel je MacBook Pro uit en haal deze van de oplader voordat je met deze procedure begint. Sluit het scherm en draai de laptop om, zodat de onderkant naar boven wijst.

    • Gebruik een P5 Pentalobe-schroevendraaier om de zes schroeven die de onderste behuizing bevestigen te verwijderen. Deze hebben de volgende lengtes:

    • Vier 3.7 mm lange schroeven

    • Twee 7.3 mm lange schroeven

    • Let erop dat de schroeven in een bepaalde hoek uit de laptop komen—je zult ze op dezelfde wijze terug moeten draaien.

    • Zorg dat je, tijdens deze reparatie, bijhoudt welke schroef waar vandaan kwam, zodat je kunt zorgen dat alles weer op de juiste plek terug geplaatst wordt en om zo te voorkomen dat je je toestel beschadigt.

  2. Druk een zuignap in de buurt van de voorkant van de onderste behuizing, tussen de twee schroefgaten. Trek de zuignap voldoende omhoog om slechts een kleine opening te creëren tussen de onderste behuizing en de laptop.
    • Druk een zuignap in de buurt van de voorkant van de onderste behuizing, tussen de twee schroefgaten.

    • Trek de zuignap voldoende omhoog om slechts een kleine opening te creëren tussen de onderste behuizing en de laptop.

  3. Schuif een hoek van een openingsplectrum in de opening die je zojuist met de onderste behuizing hebt gecreëerd. Schuif je openingsplectrum langs de meest dichtbijzijnde hoek en vervolgens tot halverwege de zijkant van de MacBook Pro omhoog. Dit zorgt ervoor dat de eerste van de verborgen klemmen los wordt gemaakt. Als het goed is, hoor en voel je de klem losklikken.
    • Schuif een hoek van een openingsplectrum in de opening die je zojuist met de onderste behuizing hebt gecreëerd.

    • Schuif je openingsplectrum langs de meest dichtbijzijnde hoek en vervolgens tot halverwege de zijkant van de MacBook Pro omhoog.

    • Dit zorgt ervoor dat de eerste van de verborgen klemmen los wordt gemaakt. Als het goed is, hoor en voel je de klem losklikken.

  4. Herhaal de vorige stap aan de andere kant met behulp van een andere openingsplectrum en zorg dat je de tweede klem losklikt. Herhaal de vorige stap aan de andere kant met behulp van een andere openingsplectrum en zorg dat je de tweede klem losklikt. Herhaal de vorige stap aan de andere kant met behulp van een andere openingsplectrum en zorg dat je de tweede klem losklikt.
    • Herhaal de vorige stap aan de andere kant met behulp van een andere openingsplectrum en zorg dat je de tweede klem losklikt.

  5. Til de voorkant van de onderste behuizing (de kant tegenovergesteld aan de kant van de scharnieren) voldoende op om je vingertoppen eronder te plaatsen voor een goede grip.
    • Til de voorkant van de onderste behuizing (de kant tegenovergesteld aan de kant van de scharnieren) voldoende op om je vingertoppen eronder te plaatsen voor een goede grip.

    • Twee extra verborgen klemmen bij het midden van de behuizing zouden op dit punt moeten loskomen, als ze nog niet los waren gekomen.

    • Til de behuizing echter niet meer dan 2 cm omhoog en probeer ook de onderste behuizing nog niet volledig te verwijderen.

  6. Trek met een stevige kracht om de onderste behuizing richting de voorkant van de MacBook te schuiven (weg van de scharnieren) om zo de laatste klemmen die de onderste behuizing bevestigen los te maken. Trek eerst aan de ene hoek, dan aan de andere. Trek naar de zijkant, niet omhoog.
    • Trek met een stevige kracht om de onderste behuizing richting de voorkant van de MacBook te schuiven (weg van de scharnieren) om zo de laatste klemmen die de onderste behuizing bevestigen los te maken.

    • Trek eerst aan de ene hoek, dan aan de andere.

    • Trek naar de zijkant, niet omhoog.

    • Deze handeling kan aardig wat kracht vereisen.

    This was made a lot easier by using a lever in the hinge area in combination with pulling. The amount of force required was more than the grip I could get on the metal allowed for my macbook.

    James Andariese - Antwoord

  7. Verwijder de onderste behuizing. Om de onderste behuizing weer te installeren: Breng je het op de juiste plek aan en zorg je ervoor dat de schuivende klemmen op de juiste positie naast de scharnieren van het scherm zitten. Vervolgens druk je alles naar beneden en schuif je de behuizing in de richting van de scharnieren. Als de klemmen in elkaar grijpen, zou het schuiven moeten stoppen.
    • Verwijder de onderste behuizing.

    • Om de onderste behuizing weer te installeren:

    • Breng je het op de juiste plek aan en zorg je ervoor dat de schuivende klemmen op de juiste positie naast de scharnieren van het scherm zitten. Vervolgens druk je alles naar beneden en schuif je de behuizing in de richting van de scharnieren. Als de klemmen in elkaar grijpen, zou het schuiven moeten stoppen.

    • Als de schuivende klemmen volledig in elkaar hebben gegrepen en de behuizing op z'n plek lijkt te zitten, druk je stevig op de onderste behuizing om de vier verborgen klemmen ook vast te klikken. Als het goed is, hoor en voel je ze in elkaar klikken.

  8. Peuter de isolerende sticker, die aan de kant van het logic board het dichtst bij de batterij over het batterijbord zit, los en verwijder deze.
    • Peuter de isolerende sticker, die aan de kant van het logic board het dichtst bij de batterij over het batterijbord zit, los en verwijder deze.

    • Als de cover er niet makkelijk af komt, kun je wat milde warmte toedienen met een iOpener, een föhn of een warmtepistool om de lijm eronder te verzachten en het vervolgens nog eens te proberen.

  9. Peuter de tape die over de datakabelaansluiting van het batterijbord is geplakt los. Peuter de tape die over de datakabelaansluiting van het batterijbord is geplakt los.
    • Peuter de tape die over de datakabelaansluiting van het batterijbord is geplakt los.

  10. Gebruik een spudger om de bevestigingsklem van de ZIF-aansluiting van de datakabel van het batterijbord omhoog te duwen. Gebruik een spudger om de bevestigingsklem van de ZIF-aansluiting van de datakabel van het batterijbord omhoog te duwen.
    • Gebruik een spudger om de bevestigingsklem van de ZIF-aansluiting van de datakabel van het batterijbord omhoog te duwen.

  11. Koppel de datakabel van het batterijbord los door deze uit het contact op het logic board te schuiven. Schuif parallel aan het logic board en zorg dat je niet naar boven trekt.
    • Koppel de datakabel van het batterijbord los door deze uit het contact op het logic board te schuiven.

    • Schuif parallel aan het logic board en zorg dat je niet naar boven trekt.

  12. Peuter de tape die over de datakabelaansluiting van het batterijbord is geplakt los. Duw de bevestigingsklem op de aansluiting aan de andere kant van de datakabel van het batterijbord omhoog en koppel de aansluiting los.

    • Duw de bevestigingsklem op de aansluiting aan de andere kant van de datakabel van het batterijbord omhoog en koppel de aansluiting los.

  13. Schuif de datakabel van het batterijbord uit het contact op het batterijbord en verwijder deze in z'n geheel. Zorg dat je deze kabel niet achterstevoren of ondersteboven weer bevestigt.
    • Schuif de datakabel van het batterijbord uit het contact op het batterijbord en verwijder deze in z'n geheel.

    • Zorg dat je deze kabel niet achterstevoren of ondersteboven weer bevestigt.

  14. Gebruik een T5 Torx-schroevendraaier om de 3.7 mm lange pannenkoekschroef die de stroomaansluiting van de batterij bevestigt te verwijderen. Gebruik een T5 Torx-schroevendraaier om de 3.7 mm lange pannenkoekschroef die de stroomaansluiting van de batterij bevestigt te verwijderen.
    • Gebruik een T5 Torx-schroevendraaier om de 3.7 mm lange pannenkoekschroef die de stroomaansluiting van de batterij bevestigt te verwijderen.

  15. Gebruik een spudger om de stroomaansluiting van de batterij omhoog te duwen en de batterij los te koppelen. Til de aansluiting hoog genoeg om deze weg te houden van het contact terwijl je aan het werk bent. Als het per ongeluk contact maakt, kan het je MacBook Pro beschadigen.
    • Gebruik een spudger om de stroomaansluiting van de batterij omhoog te duwen en de batterij los te koppelen.

    • Til de aansluiting hoog genoeg om deze weg te houden van het contact terwijl je aan het werk bent. Als het per ongeluk contact maakt, kan het je MacBook Pro beschadigen.

  16. Gebruik een T3 Torx-schroevendraaier om de twee 3.5 mm lange schroeven die de cover over de flexkabel van het schermbord bevestigen te verwijderen. Verwijder de flexkabelcover van het schermbord.
    • Gebruik een T3 Torx-schroevendraaier om de twee 3.5 mm lange schroeven die de cover over de flexkabel van het schermbord bevestigen te verwijderen.

    • Verwijder de flexkabelcover van het schermbord.

    Thats actually T4

    richardjgreen - Antwoord

  17. Gebruik een T3 Torx-schroevendraaier om de twee 1.7 mm lange schroeven die de beugel van de kabelaansluiting van het schermbord bevestigen te verwijderen. Verwijder de beugel van de kabelaansluiting van het schermbord.
    • Gebruik een T3 Torx-schroevendraaier om de twee 1.7 mm lange schroeven die de beugel van de kabelaansluiting van het schermbord bevestigen te verwijderen.

    • Verwijder de beugel van de kabelaansluiting van het schermbord.

    Again T4 Torx

    richardjgreen - Antwoord

  18. Wrik de flexkabel van het schermbord in een rechte beweging uit het contact omhoog om deze van het schermbord los te koppelen. Wrik de flexkabel van het schermbord in een rechte beweging uit het contact omhoog om deze van het schermbord los te koppelen.
    • Wrik de flexkabel van het schermbord in een rechte beweging uit het contact omhoog om deze van het schermbord los te koppelen.

  19. Gebruik een T3 Torx-schroevendraaier om de vier 2.0 mm lange schroeven van de scharniercovers te verwijderen (twee aan iedere zijde). Gebruik een T3 Torx-schroevendraaier om de vier 2.0 mm lange schroeven van de scharniercovers te verwijderen (twee aan iedere zijde).
    • Gebruik een T3 Torx-schroevendraaier om de vier 2.0 mm lange schroeven van de scharniercovers te verwijderen (twee aan iedere zijde).

  20. Verwijder beide scharniercovers. Verwijder beide scharniercovers. Verwijder beide scharniercovers.
    • Verwijder beide scharniercovers.

  21. Gebruik een T5 Torx-schroevendraaier om de enkele 2.9 mm lange schroef die de antennekabelbundel bevestigt te verwijderen. Gebruik een T5 Torx-schroevendraaier om de enkele 2.9 mm lange schroef die de antennekabelbundel bevestigt te verwijderen.
    • Gebruik een T5 Torx-schroevendraaier om de enkele 2.9 mm lange schroef die de antennekabelbundel bevestigt te verwijderen.

  22. Koppel alle drie de antennekabels los door deze een voor een uit hun contact omhoog te duwen. Schuif je pincet of het platte einde van je spudger onder iedere kabel totdat deze zich dichtbij het contact bevindt en kantel je tool dan op voorzichtige wijze om deze los te koppelen.
    • Koppel alle drie de antennekabels los door deze een voor een uit hun contact omhoog te duwen.

    • Schuif je pincet of het platte einde van je spudger onder iedere kabel totdat deze zich dichtbij het contact bevindt en kantel je tool dan op voorzichtige wijze om deze los te koppelen.

    • Om iedere kabel weer aan te sluiten, positioneer je iedere aansluiting op de juiste plek over het contact om ze vervolgens naar beneden op hun plek te duwen.

  23. Gebruik een T5 Torx-schroevendraaier om de vier 3.3 mm lange schroeven die het schermbord bevestigen te verwijderen. Voordat je deze schroeven weer opnieuw installeert: Zorg je dat de flexkabel van het schermbord bovenop het bord ligt en niet onder het bord vast komt te zitten.
    • Gebruik een T5 Torx-schroevendraaier om de vier 3.3 mm lange schroeven die het schermbord bevestigen te verwijderen.

    • Voordat je deze schroeven weer opnieuw installeert:

    • Zorg je dat de flexkabel van het schermbord bovenop het bord ligt en niet onder het bord vast komt te zitten.

    Needed a T4, not T5 on mine. It’s unclear if it’s my bits or my laptop that disagree with this step’s directions. If your T5 doesn’t fit though, don’t force it. See if a T4 fits. If it’s like mine, it will fit perfectly with no play.

    James Andariese - Antwoord

  24. Gebruik een P2 Pentalobe-schroevendraaier om de zestien 1.5 mm lange schroeven die de antennemodule bevestigen te verwijderen (8 aan iedere zijde). Deze kleine schroef zijn makkelijk door te draaien, dus zorg dat je een stevige, constante kracht uitoefent als je deze probeert te verwijderen.
    • Gebruik een P2 Pentalobe-schroevendraaier om de zestien 1.5 mm lange schroeven die de antennemodule bevestigen te verwijderen (8 aan iedere zijde).

    • Deze kleine schroef zijn makkelijk door te draaien, dus zorg dat je een stevige, constante kracht uitoefent als je deze probeert te verwijderen.

    Before this step, note those two yellow circles (copper) towards the inside of the laptop and next to the red circles around the antenna screws. They are the result of two T4s that were removed.

    You can see the black screw heads in Step 24 and they’re just copper rings with no screw in Step 25.

    There are two additional screws along this row which will need to be removed. Once done, the assembly they were holding down will be loose and your antenna assembly will also feel more free. Gently pry it upwards. It will not require much force. Significantly less than I was trying to apply to it before realizing the instructions were wrong.

    If your antenna assembly won’t budge after following the directions, this is what’s missing.

    James Andariese - Antwoord

    Hey James! I'm not sure which screws you’re talking about. Are these screws in addition to the four already marked in Step 24?

    Carsten Frauenheim -

  25. Gebruik een openingsplectrum om de antennemodule omhoog te duwen en deze van de MacBook Pro te scheiden. Pas op voor de kwetsbare lintkabels in de middelste sectie. Voorkom dat je je openingsplectrum van de ene naar de andere kant schuift zodat je de kabels niet beschadigt. Pas op voor de kwetsbare lintkabels in de middelste sectie. Voorkom dat je je openingsplectrum van de ene naar de andere kant schuift zodat je de kabels niet beschadigt.
    • Gebruik een openingsplectrum om de antennemodule omhoog te duwen en deze van de MacBook Pro te scheiden.

    • Pas op voor de kwetsbare lintkabels in de middelste sectie. Voorkom dat je je openingsplectrum van de ene naar de andere kant schuift zodat je de kabels niet beschadigt.

  26. Verwijder de antennemodule op voorzichtige wijze en zorg dat je de antennekabelbundel tegelijkertijd onder het koellichaam door begeleidt zonder deze te beschadigen. Druk de kabelbundel, tijdens het weer in elkaar zetten van je toestel, samen en begeleid deze onder het koellichaam door en breng deze op de juiste positie. Gebruik, indien nodig, je tools om dit te bewerkstelligen, maar forceer dit absoluut niet. Druk de kabelbundel, tijdens het weer in elkaar zetten van je toestel, samen en begeleid deze onder het koellichaam door en breng deze op de juiste positie. Gebruik, indien nodig, je tools om dit te bewerkstelligen, maar forceer dit absoluut niet.
    • Verwijder de antennemodule op voorzichtige wijze en zorg dat je de antennekabelbundel tegelijkertijd onder het koellichaam door begeleidt zonder deze te beschadigen.

    • Druk de kabelbundel, tijdens het weer in elkaar zetten van je toestel, samen en begeleid deze onder het koellichaam door en breng deze op de juiste positie. Gebruik, indien nodig, je tools om dit te bewerkstelligen, maar forceer dit absoluut niet.

  27. Gebruik een T3 Torx-schroevendraaier om de vier 3.9 mm lange schroeven die de beschermveren van de schermkabel bevestigen te verwijderen. Gebruik een T3 Torx-schroevendraaier om de vier 3.9 mm lange schroeven die de beschermveren van de schermkabel bevestigen te verwijderen.
    • Gebruik een T3 Torx-schroevendraaier om de vier 3.9 mm lange schroeven die de beschermveren van de schermkabel bevestigen te verwijderen.

  28. Gebruik een T8 Torx-schroevendraaier om de twee 5.0 mm lange schroeven uit ieder scharnier te verwijderen (vier schroeven in totaal). Ieder scharnier heeft een derde schroef, welke je voor nu op z'n plek moet laten zitten.
    • Gebruik een T8 Torx-schroevendraaier om de twee 5.0 mm lange schroeven uit ieder scharnier te verwijderen (vier schroeven in totaal).

    • Ieder scharnier heeft een derde schroef, welke je voor nu op z'n plek moet laten zitten.

  29. Gebruik een T3 Torx-schroevendraaier om de twee 1.5 mm lange schroeven die de beschermbeugel over de aansluitingen van de Touch Bar-digitizer en de dekselhoeksensor bevestigen te verwijderen.
    • Gebruik een T3 Torx-schroevendraaier om de twee 1.5 mm lange schroeven die de beschermbeugel over de aansluitingen van de Touch Bar-digitizer en de dekselhoeksensor bevestigen te verwijderen.

  30. Schuif de beugel richting de zijkant van de MacBook Pro met behulp van je pincet totdat deze vrijkomt uit de bevestiginsklep op het logic board. Verwijder de beugel. Verwijder de beugel.
    • Schuif de beugel richting de zijkant van de MacBook Pro met behulp van je pincet totdat deze vrijkomt uit de bevestiginsklep op het logic board.

    • Verwijder de beugel.

  31. Koppel de schermhoeksensorkabel los door deze in een rechte beweging uit het contact op het logic board omhoog te duwen. Koppel de schermhoeksensorkabel los door deze in een rechte beweging uit het contact op het logic board omhoog te duwen.
    • Koppel de schermhoeksensorkabel los door deze in een rechte beweging uit het contact op het logic board omhoog te duwen.

  32. Installeer, tijdens het weer in elkaar zetten van je toestel, eerst losjes de schroeven van de scharnieren. Zorg vervolgens dat het scherm op de juiste plek komt te zitten en als deze goed is gepositioneerd kun je de schroeven strak aandraaien. Als je scherm klikt of een ander geluid maakt bij het openen, schroef de schroeven in de scharnieren dan wat losser en pas de positie van het scherm aan. Zorg dat het scherm niet te ver naar voren staat of dat het tegen de main body van de laptop aan schuurt bij het openen en sluiten ervan.
    • Installeer, tijdens het weer in elkaar zetten van je toestel, eerst losjes de schroeven van de scharnieren. Zorg vervolgens dat het scherm op de juiste plek komt te zitten en als deze goed is gepositioneerd kun je de schroeven strak aandraaien.

    • Als je scherm klikt of een ander geluid maakt bij het openen, schroef de schroeven in de scharnieren dan wat losser en pas de positie van het scherm aan. Zorg dat het scherm niet te ver naar voren staat of dat het tegen de main body van de laptop aan schuurt bij het openen en sluiten ervan.

    • Als je wilt, kun je een beetje blauwe schroefdraadborging op de schroefdraad aanbrengen om te voorkomen dat de schroeven na verloop van tijd lostrillen.

  33. Als je je scherm nog wilt gebruiken, open je het scherm en dien je een stuk tape op het glas toe, direct boven de scharnieren. Dit beschermt het glas tegen krassen die mogelijk worden veroorzaakt in de volgende stap. Open het scherm volledig en zet je MacBook Pro op een kant.
    • Als je je scherm nog wilt gebruiken, open je het scherm en dien je een stuk tape op het glas toe, direct boven de scharnieren. Dit beschermt het glas tegen krassen die mogelijk worden veroorzaakt in de volgende stap.

    • Open het scherm volledig en zet je MacBook Pro op een kant.

  34. Gebruik een T8 Torx-schroevendraaier om de twee overgebleven 5.0 mm lange scharnierschroeven te verwijderen (een in ieder scharnier). Verwijder de bovenste schroef als laatste en gebruik daarbij een hand om beide helften van je MacBook Pro tegen te houden. Zo voorkom je dat deze uit elkaar vallen en mogelijk beschadigd raken. Verwijder de bovenste schroef als laatste en gebruik daarbij een hand om beide helften van je MacBook Pro tegen te houden. Zo voorkom je dat deze uit elkaar vallen en mogelijk beschadigd raken.
    • Gebruik een T8 Torx-schroevendraaier om de twee overgebleven 5.0 mm lange scharnierschroeven te verwijderen (een in ieder scharnier).

    • Verwijder de bovenste schroef als laatste en gebruik daarbij een hand om beide helften van je MacBook Pro tegen te houden. Zo voorkom je dat deze uit elkaar vallen en mogelijk beschadigd raken.

  35. Houd zowel het scherm als de main body van de MacBook Pro stevig vast. Beide helften kunnen onverwachts loskomen en vallen tijdens deze stap. Duw beide helften van de MacBook Pro samen zodat je de scharnieren uit hun inkepingen in het chassis kunt tillen. Duw de main body van je MacBook Pro weg van je terwijl je het scherm tegelijkertijd naar je toe trekt.
    • Houd zowel het scherm als de main body van de MacBook Pro stevig vast. Beide helften kunnen onverwachts loskomen en vallen tijdens deze stap.

    • Duw beide helften van de MacBook Pro samen zodat je de scharnieren uit hun inkepingen in het chassis kunt tillen.

    • Duw de main body van je MacBook Pro weg van je terwijl je het scherm tegelijkertijd naar je toe trekt.

  36. Verwijder het scherm.
    • Verwijder het scherm.

Conclusie

100%

Begin met vertalen ›

Carsten Frauenheim

Lid sinds: 10-03-20

35.136 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

135 Leden

Anybody know the screen part# or where to find it?

lamajr - Antwoord

Ou est ce qu’on trouve l’écran ?

haddad biadja - Antwoord

Ou est ce qu’on trouve l’écran ?

Jean Christophe BOURBON - Antwoord

Is it possible to boot up the machine without the screen attached (and use external displays only)?

Pravin Jayasinghe - Antwoord

Great guide, covers the details nicely. I would add that the nvram command no longer works as of firmware in Big Sur. We don’t have too much trouble with that, however. Shut down the machine, and make sure to not open the lid or do anything else until the battery is disconnected.

I will also note that we’ve never had a T3 screwdriver not strip unless we cut the tip off the torx; the screws Apple uses never seem to be happy until that is done. Haven’t see anyone else complain about that, though, so maybe it’s just us!

In case anyone is wondering: as long as your part is OEM, it shouldn’t give any issues with the T2 chip. Most assemblies are not sold with the screen angle sensor, however, so that needs to be transferred to the new assembly. That’s just a matter of unscrewing the one screw that holds it to the clutch and then attaching it to the new one in the same way.

help - Antwoord

My Macbook is space gray and the display you guys have is grey.The description is clear but i don’t think i’ll be able to replace it by myself.I better make an effort and buy another one.

mtffreire - Antwoord

My screen gets glitch lines but only if I open it up past 25-30 degrees. So I’m thinking it is something mechanical with the hinge and the connecting wires. any insight?

gregg curtis - Antwoord

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 78

Afgelopen 7 dagen: 301

Afgelopen 30 dagen: 1,282

Altijd: 10,754