Ga door naar hoofdinhoud

Inleiding

De Auto Boot-functie schakelt je laptop in zodra je het deksel opent, dus deze moet worden uitgeschakeld voordat je bepaalde reparaties uitvoert. Auto Boot is te vinden op MacBook Pro's vanaf 2016 en 12" Retina MacBooks vanaf 2017.

Deze handleiding leidt je door het proces van het uitschakelen van de Auto Boot-functie en het na het voltooien van deze handleiding weer inschakelen van de Auto Boot-functie.

Opmerking: het uitschakelen van Auto Boot werkt mogelijk niet op Apple's nieuwere ARM-gebaseerde M1 MacBook Pro of MacBook Air, die eind 2020 is uitgebracht. Op dit moment kennen we geen procedure voor het uitschakelen van Auto Boot op apparaten die zijn uitgerust met met Big Sur v11.1 of hoger.

  1. Schakel je Mac in en start de Terminal op. Om de Terminal te starten, kun je de Spotlight-zoekfunctie gebruiken, die te vinden is door de toetscombinatie command + spatiebalk te gebruiken, of door naar Toepassingen / Hulpprogramma's in Finder te navigeren en te dubbelklikken op het Terminal-pictogram. Om de Terminal te starten, kun je de Spotlight-zoekfunctie gebruiken, die te vinden is door de toetscombinatie command + spatiebalk te gebruiken, of door naar Toepassingen / Hulpprogramma's in Finder te navigeren en te dubbelklikken op het Terminal-pictogram.
    • Schakel je Mac in en start de Terminal op.

    • Om de Terminal te starten, kun je de Spotlight-zoekfunctie gebruiken, die te vinden is door de toetscombinatie command + spatiebalk te gebruiken, of door naar Toepassingen / Hulpprogramma's in Finder te navigeren en te dubbelklikken op het Terminal-pictogram.

  2. Kopieer en plak of type de volgende opdracht in de Terminal: sudo nvram AutoBoot=%00
    • Kopieer en plak of type de volgende opdracht in de Terminal:

    • sudo nvram AutoBoot=%00

    • Druk op [enter].

    • De [enter]-toets kan ook het label ⏎ of [return] hebben.

    • Als je om een beheerderswachtwoord wordt gevraagd, type je het wachtwoord in en druk je wederom op [enter].

    • Je wachtwoord zal niet worden weergegeven in Terminal.

  3. Je kunt je Mac nu veilig uitschakelen en de onderkant van de behuizing verwijderen, zonder dat je je Mac daarbij per ongeluk aanzet.
    • Je kunt je Mac nu veilig uitschakelen en de onderkant van de behuizing verwijderen, zonder dat je je Mac daarbij per ongeluk aanzet.

    • Denk eraan dat je de batterij nog steeds moet loskoppelen voordat je onderhoud aan interne componenten uitvoert.

  4. Wanneer je reparatie is voltooid en je Mac met succes weer in elkaar is gezet, kun je de Auto Boot-functie opnieuw inschakelen. Schakel je Mac in en start de Terminal. Kopieer en plak of type de volgende opdracht in de Terminal:
    • Wanneer je reparatie is voltooid en je Mac met succes weer in elkaar is gezet, kun je de Auto Boot-functie opnieuw inschakelen.

    • Schakel je Mac in en start de Terminal.

    • sudo nvram AutoBoot=%03

    • Druk op [enter].

    • Als je om een beheerderswachtwoord wordt gevraagd, type je het wachtwoord in en druk je op [enter].

    • Je wachtwoord zal niet worden weergegeven in de Terminal.

    • Je kunt als alternatief ook het NVRAM van je Mac resetten om Auto Boot opnieuw in te schakelen.

Conclusie

Gefeliciteerd! Je bent klaar.

en nl

100%

Begin met vertalen ›

Jeff Suovanen

Lid sinds: 06-08-13

377.108 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

145 Leden

12 Opmerkingen

hello may i ask, how do u make it Jeff$? mine’s scarlet$ and i want to change it but idk how

srhshahdzan - Antwoord

I can’t type anything into the terminal…what am I doing wrong?

Linda Sussman - Antwoord

HELP

it doesn’t work on MacBook Air><

my sister’s pro did work, thanks!! but mine can’t do so. what should I do???

Ching-Hsien Chou - Antwoord

This code change DOES NOT work.

MFMauceri - Antwoord

yer wrong there buddy, that code is 100% correct and will work. you’re doing it wrong cuz you don’t know this ish and just come on and say dumb stuff like “DOES NOT work”, whatever bro, you DONT WORK!

don’t come up on here and not contribute to this great community support site, go do that ish over on parler

RYTHM LLC -

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 83

Afgelopen 7 dagen: 730

Afgelopen 30 dagen: 3,142

Altijd: 51,285