Ga door naar hoofdinhoud

Inleiding

Volg de instructies in deze handleiding om de oorstukspeaker en de voorste sensormodule van je iPhone X te verwijderen of te vervangen. Deze module bevat onder meer de oorstukspeaker, microfoon, omgevingslichtsensor, infraroodschijnwerper en de nabijheidssensor.

Deze module is in de fabriek op unieke en exclusieve wijze gekoppeld met jouw individuele iPhone en dus zul je deze bij het vervangen van je scherm van je oude naar je nieuwe scherm over moeten zetten.

De infraroodschijnwerper is onderdeel van de biometrische Face ID-beveiligingsfeature en deze functies zullen dus niet langer werken als een van de onderdelen beschadigd raakt of niet correct wordt geïnstalleerd. Ook als je deze onderdelen vervangt, zullen de Face ID-functies niet langer werken, dus ga extra voorzichtig te werken en zorg dat je tijdens deze procedure geen van deze onderdelen beschadigt. Als je deze wel per ongeluk beschadigt, kan enkel Apple de Face ID-functies herstellen.

  1. Ontlaad je batterij, voordat je begint, tot onder de 25%. Een geladen lithium-ion batterij kan in brand vliegen en/of exploderen als deze per ongeluk wordt doorboord.
    • Ontlaad je batterij, voordat je begint, tot onder de 25%. Een geladen lithium-ion batterij kan in brand vliegen en/of exploderen als deze per ongeluk wordt doorboord.

    • Schakel je iPhone uit voordat je begint met het uit elkaar halen van je telefoon.

    • Als de schroeven zijn beschadigd, vervang je de schroeven.

    There are 6.81mm long screws!

    Daniel - Antwoord

    One of the pentalobe screws is stripped :( - suggestions for how to get it out?

    cgtyoder - Antwoord

    same situation here

    kaunomarcius - Antwoord

    Same issue for me too, how do I get the stripped screw out?

    patronics - Antwoord

    Update: I was able to get the “stripped” screw out using another Pentalobe-2 screwdriver bit from another company. It seems it wasn’t the screw, but the screw driver that was actually stripped. Hence why the other screwdriver kit I got came with 3 of this bit, I suppose.

    patronics - Antwoord

    I ended up going to a jewelry store, and they drilled down into the screw, with of course an incredibly tiny bit. That allowed me to insert the P2 driver, and I was able to unscrew it at that point. Good luck!

    cgtyoder - Antwoord

    Same issue with the stripping. The tip of the iFixit P2 head in my $70 kit just ground off on the first screw and that was that. Not much you can do.

    Kyle Harris - Antwoord

    yes correct the same happened to me, the screws were perfect shaped never been open and as soon as i used the P2 it stripped the screws, seems like the P2 is slightly smaller but Dremel kit with a very small drill bits and precise knife tool is the way to go.

    Dulce Vidal - Antwoord

    Hi, there this is a great informative post that is really shareable to all newbies who are interested in the Guide for the mobile phone repair industry. Really the mobile phone repair blogging is a great way to make money online. Thank you for sharing the post.

    You may know more about iPhone Repair, https://fixnrepair.org/iphone-repair/

    Muhammad Forhad - Antwoord

    This step in automatically followed through, without any thought. Why remove these screws? Can anybody explain? The Screen is detachable all the same, with them well screwed in…

    Uri - Antwoord

    These screws attach to a plate that’s part of the screen half of the phone. If you succeed in detaching the screen without removing those, it would seem reasonable that you will have damaged that plate or its ability to keep the two halves together.

    Dan Long -

    General tip regarding heating necessary to remove adhesive:

    consider using a heated tip of a small screwdriver or metal spudger (not the one made of plastic, provided in kit), rather than to heat the device itself.

    Uri - Antwoord

    You then need to be careful about the temp of the tool which if hot enough can melt plastic components or harm them. Keeping the heat source (heat gun) far enough away from the object that you’ll eventually melt the glue but would be much harder to melt components. I try to keep 4” or 5” gap between the source & object

    Sandman619 -

    Thanks for the info. Could a air convector do the job

    dominique.br - Antwoord

    When opening a device that has previously been worked on, and on which the adhesive might not have been replaced, be extremely carful when opening the phone. It will open much more easily than expected. If you’re not careful you might rip a cable.

    jonpol - Antwoord

  3. De volgende twee stappen demonstreren het gebruik van de iSclack, een handige tool die we aan iedereen aanraden die vaker reparaties uitvoert. Als je de iSclack niet gbruikt, sla je twee stappen over voor een alternatieve methode. Als de plastic dieptemeter nog aan de iSclack bevestigd is, verwijder deze dan nu—deze is niet nodig voor grotere telefoons als de iPhone X.
    • De volgende twee stappen demonstreren het gebruik van de iSclack, een handige tool die we aan iedereen aanraden die vaker reparaties uitvoert. Als je de iSclack niet gbruikt, sla je twee stappen over voor een alternatieve methode.

    • Als de plastic dieptemeter nog aan de iSclack bevestigd is, verwijder deze dan nu—deze is niet nodig voor grotere telefoons als de iPhone X.

    • Plaats de zuignap dichtbij de onderkant van de iPhone—één aan de voorkant en één aan de achterkant.

    • Druk beide zuignappen stevig op hun plek.

    • Als je scherm of glazen achterkant gebarsten is, kun je het beplakken met lagen stevige tape zodat het één geheel blijft en de zuignap kan blijven plakken. De iSclack bevat ook twee stukken tape precies voor dit doeleinde.

  4. Houd je iPhone stevig vast en druk de handvatten van de iSclack naar elkaar toe om het scherm zo van de achterste behuizing van de telefoon te scheiden. Probeer het scherm nog niet volledig los te krijgen; een kleine opening langs de onderkant is meer dan genoeg. Steek een openingsplectrum in de zojuist gecreëerde opening.
    • Houd je iPhone stevig vast en druk de handvatten van de iSclack naar elkaar toe om het scherm zo van de achterste behuizing van de telefoon te scheiden.

    • Probeer het scherm nog niet volledig los te krijgen; een kleine opening langs de onderkant is meer dan genoeg.

    • Steek een openingsplectrum in de zojuist gecreëerde opening.

    • Sla de volgende twee stappen over.

  5. Als je een enkele zuignap met handvat gebruikt, druk deze dan vast aan de onderkant van de telefoon, maar vermijd het bolle deel van het glas. Als je scherm gebarsten is, kun je het beplakken met een laag doorzichtige tape, waarop de zuignap wel kan blijven plakken. Als alternatief kun je de tape ook gebruiken in plaats van de zuignap. Als alles mislukt, kun je de zuignap ook aan het gebarsten scherm vastlijmen met secondelijm.
    • Als je een enkele zuignap met handvat gebruikt, druk deze dan vast aan de onderkant van de telefoon, maar vermijd het bolle deel van het glas.

    • Als je scherm gebarsten is, kun je het beplakken met een laag doorzichtige tape, waarop de zuignap wel kan blijven plakken. Als alternatief kun je de tape ook gebruiken in plaats van de zuignap. Als alles mislukt, kun je de zuignap ook aan het gebarsten scherm vastlijmen met secondelijm.

    If you were using some form of screen protector, it may come off first as soon as you pull on the suction cup. Do not be alarmed. That is normal behavior.

    Alain-Daniel Wa-Baguma - Antwoord

    3m VSB double stick tape will stick to the screen when the suction cups fail (see my comment on step 1)

    Tawan Khamapirad - Antwoord

  6. Trek de zuignap omhoog met een stevige, constante kracht om zo een kleine opening tussen het voorste paneel en de achterste behuizing te creëren. Steek een openingsplectrum in de opening. De waterdichte lijm die het scherm op z'n plek houdt is erg sterk; het creëren van de opening kan dus heel wat kracht vereisen. Als je moeite hebt met het openen van de telefoon, dien dan meer warmte toe en wiebel het scherm op en neer om de lijm te verzachten totdat de opening groot genoeg is voor je tool.

    • Steek een openingsplectrum in de opening.

    In addition to safety goggles, I would recommend you also wear good gloves to avoid getting cut with the glass as you try to pry it open.

    Alain-Daniel Wa-Baguma - Antwoord

  7. Schuif je openingsplectrum langs de linker onderhoek en via de linkerzijde van de iPhone naar boven. Snijd daarbij alle lijm door die het scherm aan het frame bevestigt. Schuif je openingsplectrum niet te ver in de iPhone, aangezien je hiermee interne onderdelen kunt beschadigen. Schuif je openingsplectrum niet te ver in de iPhone, aangezien je hiermee interne onderdelen kunt beschadigen.
    • Schuif je openingsplectrum langs de linker onderhoek en via de linkerzijde van de iPhone naar boven. Snijd daarbij alle lijm door die het scherm aan het frame bevestigt.

    • Schuif je openingsplectrum niet te ver in de iPhone, aangezien je hiermee interne onderdelen kunt beschadigen.

  8. Steek je openingsplectrum opnieuw in de onderkant van de telefoon en schuif deze nu langs de rechter onderhoek en via de rechterzijkant omhoog. Snijd ook hier alle lijm door die je onderweg tegenkomt. Schuif de plectrum niet te ver in de telefoon, aangezien je hiermee de schermkabels, die aan deze kant van de telefoon liggen, kunt beschadigen. Steek je plectrum slechts een aantal millimeters in de telefoon, ongeveer zo ver als het schermframe breed is. Schuif de plectrum niet te ver in de telefoon, aangezien je hiermee de schermkabels, die aan deze kant van de telefoon liggen, kunt beschadigen. Steek je plectrum slechts een aantal millimeters in de telefoon, ongeveer zo ver als het schermframe breed is.
    • Steek je openingsplectrum opnieuw in de onderkant van de telefoon en schuif deze nu langs de rechter onderhoek en via de rechterzijkant omhoog. Snijd ook hier alle lijm door die je onderweg tegenkomt.

  9. De bovenkant van het scherm is bevestigd met zowel lijm als klemmen. Schuif je openingsplectrum langs de bovenste hoek van het scherm, terwijl je het scherm voorzichtig naar beneden loopt of trekt, in de richting van de Lightning-poort. Als je te veel kracht gebruikt, zullen de klemmen breken. Wees voorzichtig en heb geduld.
    • De bovenkant van het scherm is bevestigd met zowel lijm als klemmen.

    • Schuif je openingsplectrum langs de bovenste hoek van het scherm, terwijl je het scherm voorzichtig naar beneden loopt of trekt, in de richting van de Lightning-poort.

    • Als je te veel kracht gebruikt, zullen de klemmen breken. Wees voorzichtig en heb geduld.

    • Nogmaals, steek je openingsplectrum niet meer dan een paar millimeter in de telefoon—ongeveer de breedte van het schermframe—of je loopt het risico dat je de sensormodule in het voorste paneel beschadigt.

    • Schuif je plectrum naar de tegenoverliggende bovenste hoek en snijd alle lijm daartussen door.

    These are the best instructions I’ve ever read for anything.! Thank you!

    Peter Andrew - Antwoord

  10. Trek aan het kleine uiteinde van de zuignap om deze van het scherm te verwijderen.
    • Trek aan het kleine uiteinde van de zuignap om deze van het scherm te verwijderen.

    • Als je een iSclack hebt gebruikt en deze nog steeds aan de telefoon zit, kun je deze er nu afhalen.

  11. Open de iPhone door het scherm van links naar rechts open te klappen, alsof je de achterkant van een boek opent. Probeer het scherm nog niet volledig los te krijgen, aangezien deze nog steeds aan het logic board van de iPhone verbonden is met een aantal kwetsbare lintkabels. Zorg dat je, zoals je op de foto kunt zien, het frame inclusief het scherm uit het toestel haalt en voorkom dat het frame in de telefoon blijft hangen.
    • Open de iPhone door het scherm van links naar rechts open te klappen, alsof je de achterkant van een boek opent.

    • Probeer het scherm nog niet volledig los te krijgen, aangezien deze nog steeds aan het logic board van de iPhone verbonden is met een aantal kwetsbare lintkabels.

    • Zorg dat je, zoals je op de foto kunt zien, het frame inclusief het scherm uit het toestel haalt en voorkom dat het frame in de telefoon blijft hangen.

    • Laat het scherm op een object leunen, zodat je niet te veel spanning op de kabels zet en je nog steeds aan de telefoon kunt werken.

    • Tijdens de hermontage breng je het scherm in positie, op één lijn met de klemmen aan de bovenkant, en druk je de bovenkant van het scherm voorzichtig in de klemmen voordat je de rest van het scherm vastklikt. Als het scherm niet goed vastklikt, controleer je de klemmen om zeker te weten dat ze niet gebogen zijn.

    My phone came apart in a different way and looks not right the little box at the top of the display as actually bolted to the top of the frame body I think something went really wrong when I opened it.

    Mike Kostersitz - Antwoord

    It opens like a book but be careful not to open it all the way — only as far as shown in the photo. Otherwise it will strain the thin cable that connects the sensor module and then no more FaceID for you (or, as it turns out me). This could have been made more explicit in the instructions.

    Richard Tucker - Antwoord

    It opens like a book but be careful not to open it all the way  … the small stainless steel tabs that hold the screen around the metal frame, that are on the bend place (right side of the phone)… are tend to bend, you can straighten them back to 90 deg. but the plastic base that they are on? very fragile- watch out not to break the plastic bezel … it may come apart of the glass.

    dabur872 - Antwoord

    • Verwijder de vijf Y000 schroeven die het beschermpaneel op het logic board bevestigen, met de volgende lengtes:

    • Drie 1.1 mm schroeven

    • Eén 3.1 mm schroef

    • Eén 3.7 mm schroef

    One thing I found helpful for replacing the screws was to use only the 000screwdriver tip, without the handle. This way, the tip isn’t magnetized and the screw doesn’t tend to ‘roll’ off the screwdriver tip (the screw has almost no mass, so the head (largest surface) is pulled around to the side of the screwdriver tip when magnetized).

    Rich May 23, 2020

    ungodly - Antwoord

    My 3.1mm screw had a stripped head, could not remove it. (Factory defect, this iPhone was never opened)

    So I had to give up removing the display assembly, and jumped directly to battery replacement, Step 20.

    That was tricky as I had to keep the display at 90º with a risk of breaking display connectors, but hopefully the replacement went well.

    I would not recommend to do this but to follow the guide, but, in case someone encounters a similar issue, that could help!

    vingu - Antwoord

    My 1.1mm screw had a stripped head. Used a 3mm steel drill to cut the head off (just 1 mm deep haha) so i could remove the bracket.

    Renout v Oijen - Antwoord

  12. Verwijder het paneel.
    • Verwijder het paneel.

    • Het kan zijn dat het paneel ietwat vastzit. Til het voorzichtig, maar wel met wat kracht, omhoog om het los te maken.

    • Tijdens de hermontage is dit een goed moment om je iPhone weer aan te zetten om alle functies te testen voordat je de telefoon weer helemaal sluit. Vergeet je telefoon niet weer uit te schakelen als je verdergaat met de reparatie.

    I tested it, then proceeded to close up the device without the bracket. Do I need to reopen and install? All connections are good?

    monastra7 - Antwoord

    The bracket helps those many connectors underneath maintain good contact. Probably in the short term nothing bad will happen, but I’d hang onto the bracket and reinstall it when convenient.

    Jeff Suovanen -

    Agree with Jeff

    cgtyoder -

  13. Gebruik de punt van een spudger of een schone vingernagel om de batterijaansluiting uit het contact op het logic board omhoog te duwen. Zorg dat je de zwarte, siliconen afdichtingen rondom deze en andere aansluitingen niet beschadigt. Deze afdichtingen zorgen voor extra bescherming tegen water en stof.
    • Gebruik de punt van een spudger of een schone vingernagel om de batterijaansluiting uit het contact op het logic board omhoog te duwen.

    • Zorg dat je de zwarte, siliconen afdichtingen rondom deze en andere aansluitingen niet beschadigt. Deze afdichtingen zorgen voor extra bescherming tegen water en stof.

    • Zorg dat je de aansluiting wegbuigt van het logic board om zo te voorkomen dat deze tijdens de reparatie per ongeluk contact maakt met het contact en zo de telefoon mogelijk aanzet.

    cosa può succedere se non si disconnette la scheda logica'?

    luca.valli - Antwoord

    note: be careful not to crush or puncture your battery at this step!! I gave mine a minor dent, which I hope wont be a problem.. but something to keep in mind for fxlks in the future!

    Noal Balint - Antwoord

    Thanks, already did it)

    Stephen Hedrick -

  14. Gebruik de punt van een spudger of een vingernagel om de aansluiting van de sensormodule in het voorste paneel omhoog te duwen en te ontkoppelen. Gebruik de punt van een spudger of een vingernagel om de aansluiting van de sensormodule in het voorste paneel omhoog te duwen en te ontkoppelen.
    • Gebruik de punt van een spudger of een vingernagel om de aansluiting van de sensormodule in het voorste paneel omhoog te duwen en te ontkoppelen.

  15. Gebruik de punt van een spudger of een vingernagel om de aansluiting van de OLED-schermkabel los te koppelen. Om drukaansluitingen zoals deze weer aan te sluiten, positioneer je deze totdat op z'n plek lijkt te zitten en duw je één kant van de aansluiting omlaag tot deze vastklikt, om vervolgens hetzelfde te doen aan de andere kant. Druk niet op het midden, want als de aansluiting verkeerd zit, zul je de pinnen buigen en zo schade veroorzaken.
    • Gebruik de punt van een spudger of een vingernagel om de aansluiting van de OLED-schermkabel los te koppelen.

    Snap ‘em in like little Legos.

    Ray Johnson - Antwoord

    Maybe the manual should flip step 17 and 18 (as the digitizer cable from 18, is in the way of the OLED cable of step 17) ?

    Renout v Oijen - Antwoord

  16. Gebruik de punt van een spudger om de aansluiting van de digitizerkabel uit het contact omhoog te duwen. De inkeping waar deze aansluiting in zit, bemoeilijkt het opnieuw aansluiten van deze kabel. Neem je tijd en positioneer het met zorg, om het dan voorzichtig op z'n plek te drukken met het topje van je vinger—eerste de ene kant, dan de andere kant. Als het goed is, voel je het wanneer de aansluiting vastklikt.
    • Gebruik de punt van een spudger om de aansluiting van de digitizerkabel uit het contact omhoog te duwen.

    • De inkeping waar deze aansluiting in zit, bemoeilijkt het opnieuw aansluiten van deze kabel. Neem je tijd en positioneer het met zorg, om het dan voorzichtig op z'n plek te drukken met het topje van je vinger—eerste de ene kant, dan de andere kant. Als het goed is, voel je het wanneer de aansluiting vastklikt.

    • Als er een deel van je scherm niet op aanraking reageert na de reparatie, ontkoppel je de batterij en sluit je deze aansluiting opnieuw aan. Zorg hierbij dat deze volledig op z'n plaats klikt en dat er geen stof of andere dingen in het contact zitten.

    This was probably the hardest part other than trying to get the screen off with the crappy suction cups. I re-installed the bracket only the find out that the touch screen would not respond to touch. Had to remove the five screws, remove the bracket and reseat the recessed screen connector. Reseating the bracket took another 10+ minutes. I carefully used the angled forceps to grab the cable and align the connector being careful not to damage the cable.

    Once you have the connector seated, I would reconnect the battery, power on the phone, and check the touch screen response before re-installing the bracket (step 13).

    Tawan Khamapirad - Antwoord

    Yeah, this was probably the trickiest part of the reassembly. The power connector cable kept getting in the way so I moved it carefully but fully out of the way. Then it was a matter of fiddling around with it a bit and being careful not to force it on.

    Jeffrey Hoy -

  17. De flexkabel van de sensormodule in het voorste paneel zit lichtjes vast op z'n plek. Til de kabel voorzichtig omhoog totdat deze loskomt van de lijm eronder. Til de kabel voorzichtig omhoog totdat deze loskomt van de lijm eronder.
    • De flexkabel van de sensormodule in het voorste paneel zit lichtjes vast op z'n plek.

    • Til de kabel voorzichtig omhoog totdat deze loskomt van de lijm eronder.

    Do this sensor affect face id?

    bonglkv - Antwoord

    It is part of the face id part so yes. This is the ear piece too so if the ribbon tears there is a chance the ear piece will stop working as well.

    Stephen Patterson - Antwoord

    Be super careful handling this ribbon particularly. I did a battery install and, when I was done, I had a phone with a new battery and no Face ID. That’s a $300 Apple repair, and no 3rd party shop will touch it. I believe the ribbon lays vertically (i.e., perpendicular to the “floor” of the phone, against the side edge of the battery. During the re-install, I must have forced the ribbon into position after seating the connector, causing fatal flexing of the ribbon. (Don’t know this for sure, but I see another comment saying that this cable is part of Face ID.) Anyway, bottom line: BE CAREFUL REMOVING AND REINSTALLING THIS RIBBON!

    Jonathan Pines - Antwoord

  18. Verwijder de schermmodule.

    I tried this and broke the cable can it still repair

    Alexis Rodriguez - Antwoord

    At this point I would have found it easier to remove the glue from the edges than later on when I was reassembling it. I bought the kit that had the replacement glue in it.

    Grant - Antwoord

    Excellent guide! Would love to have a link to moving the sensor assembly from the old display to the new here.

    Nicole - Antwoord

  19. Verwijder de 1.2 mm lange Y000-schroef aan de achterkant van de schermmodule, in de buurt van de infrarood-camerapoort.
    • Verwijder de 1.2 mm lange Y000-schroef aan de achterkant van de schermmodule, in de buurt van de infrarood-camerapoort.

    Not sure as of what to do now, I have stripped this screw.

    Kelvin - Antwoord

    It might be your driver tip that is no good. Try a new driver tip Y000

    carol - Antwoord

    when I opened my iPhone the screw was already stripped, I had the phone once at an Apple store for repair about 2 years ago. Had not opened it in between so it seems they stripped the screw there or it came like that from the factory. Any ideas? I don’t want to try and force it out.

    Mike Kostersitz - Antwoord

    Be careful: the metal clip beneath this screw it’s really small, make sure not losing it.

    Luca Ciprian - Antwoord

    I lost the clip - now I am screwed :-(((( I removed the screw not being aware that there was a tiny clip under the screw. I must somehow lost the clip while I put the screw aside. The clip was mentioned in the NEXT step. The clip should really have been mentioned in THIS step (21)!!!!!!!!!!!!!!!!

    Alexander Nowak - Antwoord

  20. Er bevindt zich een kleine, metalen aardingsklem onder de schroef die je zojuist hebt verwijderd. Als deze er niet met de verwijderde schroef uit kwam, verwijder je deze nu. Positioneer de klem, tijdens het weer in elkaar zetten van je toestel, zoals op de foto getoond wordt. Houd de klem vast terwijl je de schroef vastdraait. Positioneer de klem, tijdens het weer in elkaar zetten van je toestel, zoals op de foto getoond wordt. Houd de klem vast terwijl je de schroef vastdraait.
    • Er bevindt zich een kleine, metalen aardingsklem onder de schroef die je zojuist hebt verwijderd. Als deze er niet met de verwijderde schroef uit kwam, verwijder je deze nu.

    • Positioneer de klem, tijdens het weer in elkaar zetten van je toestel, zoals op de foto getoond wordt. Houd de klem vast terwijl je de schroef vastdraait.

    sin ese clip la señal wifi se recibe a duras penas

    Harizola Taberna Margari - Antwoord

    Is there a way to just buy the gold grounding clip because my phone cannot search for wifi anymore!

    Anonymous - Antwoord

    Is there any way we buy the ground metal clip separately please if there’s a way to get it emailed me

    Sisthanu Iman - Antwoord

    Reinstalling this clip + screw is super hard =P

    Josh Estelle - Antwoord

  21. Verwijder de twee Y000-schroeven die de speaker-/sensormodule bevestigen:
    • Verwijder de twee Y000-schroeven die de speaker-/sensormodule bevestigen:

    • Eén 1.6 mm lange schroef.

    • Eén 1.3 mm lange schroef.

    What do you do if the 1.6mm tripoint screw won’t come out…? I think it may be stripped :(

    Salvatore Boenzi - Antwoord

    You could try using an old screwdriver & carefully adding a dab of superglue to the screw to attach it to the screwdriver, Then the screw may come out, Superglue’s strength is holding 2 pieces together when the stress point is pulling the 2 pieces away from each other. Superglue becomes surprisingly easy to break when twisting the 2 pieces. So be careful since the rotation of the screw will put the stress point at the weakest of the glue’s strength.

    Sandman619 - Antwoord

    I would suggest:

    1. Try a small precision flat head, a good quality one, I bought some that were supposed to be to remove stripped screws, about 20-30 bucks for 4 or 5 of them, and they have saved my butt many times.

    2. I have been able to remove stripped screws with wire cutters. Or you can try some vamp pliers but they are probably too large for this situation.

    3. If the last two fail, the course of action is to basically destroy the head of that screw (assuming you are removing the stuff you need for your new lcd, which is very likely) they have drill bits called easy outs or screw removing drill bit, which is a drill bit with the spiral going the opposite direction (for a screw that tiny you can take a small drill bit, cut and sharpen the end that normally has no spiral, I have made that work in the past) the point is that as you drill in, the drill bit is digging and moving counterclockwise, so at some point as it digs in it will get “stuck” and keep spinning go the screw, thus removing it.

    Victor Miranda - Antwoord

    what to do if during assembly the 1.6mm doesn’t want to go in it’s hole in the new screen but it fits perfectly in the old one??

    Khalil - Antwoord

  22. De oorstukspeaker is lichtjes op z'n plek vastgemaakt. Pak je spudger en steek deze op voorzichtige wijze onder de bovenkant van de speakermodule. Wrik deze vervolgens voorzichtig omhoog en klap de module om—omlaag en weg van de bovenkant van het scherm.
    • De oorstukspeaker is lichtjes op z'n plek vastgemaakt.

    • Pak je spudger en steek deze op voorzichtige wijze onder de bovenkant van de speakermodule. Wrik deze vervolgens voorzichtig omhoog en klap de module om—omlaag en weg van de bovenkant van het scherm.

    • De speaker blijft met een zeer dunne flexkabel verbonden aan het toestel. Wees daarom voorzichtig en zorg dat je geen onnodige druk op de kabel zet of deze beschadigt.

    i damage the cable, where can i buy a replacemnt

    Haoyu Li - Antwoord

  23. Gebruik een föhn, warmtepistool of verwarm een iOpener en leg deze gedurende ongeveer een minuutje op de bovenkant van de voorkant van het scherm. Zo verzwak je de lijm die de sensoren bevestigt.
    • Gebruik een föhn, warmtepistool of verwarm een iOpener en leg deze gedurende ongeveer een minuutje op de bovenkant van de voorkant van het scherm. Zo verzwak je de lijm die de sensoren bevestigt.

  24. Schuif het platte deel van je spudger op voorzichtige wijze onder de flexkabel onder de microfoon. Draai je spudger rustig om om de microfoon van de lijm te scheiden. Ga hierbij wel voorzichtig te werk en zorg dat je de flexkabel niet onnodig onder druk zet of beschadigt. Indien nodig kun je de punt van je spudger gebruiken om het laatste deel van de microfoon uit de inkeping in het voorste paneel te halen.
    • Schuif het platte deel van je spudger op voorzichtige wijze onder de flexkabel onder de microfoon.

    • Draai je spudger rustig om om de microfoon van de lijm te scheiden. Ga hierbij wel voorzichtig te werk en zorg dat je de flexkabel niet onnodig onder druk zet of beschadigt.

    • Indien nodig kun je de punt van je spudger gebruiken om het laatste deel van de microfoon uit de inkeping in het voorste paneel te halen.

  25. Schuif je openingsplectrum, van links naar rechts, onder de flexkabel en onder de nabijheidssensor + infraroodschijnwerpermodule. Wiebel de module lichtjes en voorzichtig heen en weer en til deze op om de module uit de inkeping in het voorste paneel te verwijderen. Het kan helpen om de speaker ietwat omhoog te tillen en uit de weg te houden, zodat je betere toegang hebt. Wees in ieder geval voorzichtig en zorg dat je tijdens deze stap geen druk zet op de dunne flexkabel.
    • Schuif je openingsplectrum, van links naar rechts, onder de flexkabel en onder de nabijheidssensor + infraroodschijnwerpermodule.

    • Wiebel de module lichtjes en voorzichtig heen en weer en til deze op om de module uit de inkeping in het voorste paneel te verwijderen.

    • Het kan helpen om de speaker ietwat omhoog te tillen en uit de weg te houden, zodat je betere toegang hebt. Wees in ieder geval voorzichtig en zorg dat je tijdens deze stap geen druk zet op de dunne flexkabel.

    i can i purchase this part

    M. Brown - Antwoord

  26. Gebruik een pincet om de omgevingslichtsensor heen en weer te wiebelen en til deze uit de inkeping in het scherm. De sensor blijft, door middel van een zeer dunne flexkabel, aan de rest van de sensormodule vastzitten. Ga dus voorzichtig te werk en zorg dat je schade aan de kabel voorkomt.
    • Gebruik een pincet om de omgevingslichtsensor heen en weer te wiebelen en til deze uit de inkeping in het scherm.

    • De sensor blijft, door middel van een zeer dunne flexkabel, aan de rest van de sensormodule vastzitten. Ga dus voorzichtig te werk en zorg dat je schade aan de kabel voorkomt.

  27. Als je de volledige omgevingslichtsensor hebt weten te verwijderen, zoals op de eerste foto, ga je verder met de volgende stap. Als de witte verdeelstrip los is gekomen maar wel in het scherm vast blijft zitten, zoals je op de tweede foto kunt zien, zul je deze op voorzichtige wijze vanaf de bovenkant los moeten wrikken met een dun mesje of een wriktool. Het eerst toedienen van warmte zal deze stap vergemakkelijken. Installeer de verdeler, tijdens het weer in elkaar zetten van je toestel, eerst in het scherm en zorg dat deze naar de juiste kant toewijst (de naar voren gerichte kant is op de eerste afbeelding te zien en de naar achteren gerichte kant is op de derde afbeelding te zien).
    • Als je de volledige omgevingslichtsensor hebt weten te verwijderen, zoals op de eerste foto, ga je verder met de volgende stap.

    • Als de witte verdeelstrip los is gekomen maar wel in het scherm vast blijft zitten, zoals je op de tweede foto kunt zien, zul je deze op voorzichtige wijze vanaf de bovenkant los moeten wrikken met een dun mesje of een wriktool. Het eerst toedienen van warmte zal deze stap vergemakkelijken.

    • Installeer de verdeler, tijdens het weer in elkaar zetten van je toestel, eerst in het scherm en zorg dat deze naar de juiste kant toewijst (de naar voren gerichte kant is op de eerste afbeelding te zien en de naar achteren gerichte kant is op de derde afbeelding te zien).

    • Vervolgens plaats je de omgevingslichtsensor bovenop de verdeler. Je zult de oorstukspeaker/sensormodule vast moeten blijven houden bij het vastdraaien van de schroeven. Als de schroeven eenmaal vastgedraaid zijn, zal de sensor blijven zitten en op normale wijze functioneren.

    quá rõ ràng, cảm ơn ifixit

    Dang Tuan - Antwoord

  28. Verwijder de oorstukspeaker en de voorste sensormodule. Check, tijdens het weer in elkaar zetten van je telefoon, de positie van de zwarte, plastic module die de volgende onderdelen bevat: Nabijheidssensor
    • Verwijder de oorstukspeaker en de voorste sensormodule.

    • Check, tijdens het weer in elkaar zetten van je telefoon, de positie van de zwarte, plastic module die de volgende onderdelen bevat:

    • Nabijheidssensor

    • Infraroodschijnwerper

    • De module moet zo worden gepositioneerd dat deze onderdelen niet in de weg worden gezeten door lijm.

    there was no bracket on my new screen I purchased from here.. am I supposed to heat up and remove the old one, or was their supposed to be one on the new screen ??

    0perationguttertech - Antwoord

    @br0k3nilluzion If your new display didn’t come with a front camera frame, you can (and should) remove the old one from your broken display and transfer it over. Use heat and careful wiggling/prying to remove it—and if it’s stubborn, add a few drops of isopropyl alcohol. Hope this helps!

    Jeff Suovanen - Antwoord

    Does face-id stop working if the black plastic separates from the flex(The orange and red dot)?

    tharshan91 - Antwoord

    If the black plastic piece with the flood illuminator and the proximity sensor is separated from the flex cable, then Face ID will definitely not work. Be very careful not to damage any of the parts in the front sensor assembly.

    Adam O'Camb -

    There is some sort of a tape in front of the flood illuminator which is not present on the replacement screen! Is that gonna cause a problem too?

    BTW, it’s so difficult to position the front camera frame without glue. I guess it takes a few attempts of trial and error!

    shoeib - Antwoord

    It might not cause any major problems, but there’s a chance that it could effect FaceID functionality. If possible, transfer the tape from the old screen to the new one.

    Adam O'Camb -

    I find it better, regardless of if your new screen comes with the transparent front camera frame, to remove the front sensor assembly from the old screen with the frame, and lifting up the whole assembly using the frame. That way you do not need to apply heat directly to the fragile assembly, but apply it to the other side, the front of the screen at the top, instead, to soften the frame adhesive. The frame is then usually easy to pry loose using a narrow spudger, and comes off cleanly. After that it is much easier to remove the sensors and microphone from the frame, no heat needed usually. And if your new screen doesn’t come with the frame, just plonk the whole frame/sensor assembly down in the right place, and boom, Bob’s your uncle.

    Lars - Antwoord

    Hello I have an iPhone X i Bought it in 2019 with Face ID not working ( not available try later ) I think the screen was changed with another original , tru tone Off , Als off no auto brightness (and the PROXIMITY SENSOR too ! ) no black screen in calls, i would like to ask u if the earpiece speaker flex was changed with another one (all components ) not the original , did proximity sensor still work ?? Because I don’t know is the original flex of my iphone or not ? I found some scratches in the flex it appears to have small cut so I don’t know the PROXIMITY SENSOR not working because there are a small cut in the flex or because the flex is not the same ?? And if the flex is not the original it can disable (proximity sensor)too not only flood and als ?? Thank you

    Ach - Antwoord

    Yes it should still work. If you change the assembly to one that isn’t original to that iPhone X everything except the FaceID should still work - I have done so several times for clients. So the reason for yours not working is probably the same small scratches and cuts you have seen. The cable is a bit fragile and some of the copper leads running through it are extremely thin.

    Lars -

    To keep True Tone function on the replacement screen you’ll need a chip data programmer EEPROM to copay data from the old screen onto the new one. There a device called JC-V1 which should do the trick.

    Yousef Ghalib - Antwoord

    Screen glitching slightly after changing the screen. Any suggestion to what it can be?

    Tim Morell - Antwoord

    Tim. I had a glitchy screen as well. It would force touch out of nowhere, and “ghost touch” every now and then. Eventually, the top half of the screen stopped responding. Reach out to customer service ASAP. You may have a defective screen.

    Alex Hurtado -

    My front ear speaker not working . The mic it’s working . Apple said you have to replace all the screen to fix the ear speaker because it’s connected with one cable all together. If I buy the speaker and change it myself it will work after or I’m getting into trouble?

    josh - Antwoord

    I have the same problem. I have the same problem. how did you solve?

    xX_Sn4k3x_Xx - Official -

    Be sure to remove the blue protective film from the BACK of a replacement screen.

    Jim Breef - Antwoord

    can this piece assembly cause for the back camera and flashlight not work? All I did was change the screen and transfer this earpiece and it says warning sign that the flashlight needs to cool down and back camera not working

    Dulce Vidal - Antwoord

    disregard my last post, problem solved on my end customer had a bad back camera due to bad fall and so i replaced it and now the back camera and flashlight works. :)

    Dulce Vidal - Antwoord

    Hello I replaced today the second time iphone x display. The first time after a while the front camera stopped working. Today mounted the second time the display and the front camera works, while the rear one does not work. What can I do? Thanks

    Mimmo Cordola - Antwoord

Conclusie

Vergelijk je nieuwe met het originele onderdeel om te zien of je nog meer onderdelen mee over moet zetten of om te zien of je beschermfolie moet verwijderen voordat je je nieuwe onderdeel kunt bevestigen.

Ging je reparatie niet zoals gepland? Bezoek dan onze pagina over probleemoplossing of stel je vraag op ons antwoordenforum voor hulp bij het oplossen van je probleem.

en nl

100%

Begin met vertalen ›

Adam O'Camb

Lid sinds: 11-04-15

145.759 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

138 Leden

20 Opmerkingen

Is it possible to fix the ““Face ID Is Not Available” problem? There seems to be a problem with the TrueDepth camera. Thanks!

Alejandro D - Antwoord

@alejandrod I’m afraid Face ID won’t work if this part is replaced. As stated in the introduction, this component is paired to the logic board from the factory (similar to the home button on earlier iPhones). Currently, if you need to replace this part, you’ll have to sacrifice Face ID, or else pay Apple directly to perform the repair. (They have a software calibration tool that pairs the new part to your phone to re-enable Face ID, but they don’t share it with anyone outside of Apple.)

Jeff Suovanen -

The flex cable was too bent, and now is broken. I’m going to buy another flex cable, but… Are there any ways to recover the Face ID functionality? Desoldering some components from the old one and weld them in the new flex cable?

Andrea Giacon - Antwoord

Flex cables can be repaired by a skilled microsolderer. It’s not a DIY however. If it’s a phone you care about, you’ll want to find yourself a good repair shop with the right equipment and skills. Apple can also repair it, but they will most likely just charge you $279 to replace the entire screen.

Jeff Suovanen -

My proximity sensor is defective and puts my phone in a boot loop when connected. To replace that, would I need to use a skilled microsolderer to replace that?

oosaghae - Antwoord

My earpiece is broken would replacing mean that I’m sacrificing Face ID?

Mujtaba Suhrawardy - Antwoord

Just did mine, and yes, my face ID doesn’t work anymore.

Dane Frederick -

Hey does anyone know what’s wrong with my Iphone X. I thought I had a blown ear speaker. So I just replaced the assembly, but after reassembling it doesn’t sound any different. Anyone speaking is extremely quiet. And yes my Bluetooth is off, no I don’t have any headphones in it. and the volume is all the way up. Any other ideas what is happening? It has been a major inconvenience to have to put everyone on speaker phone just to talk to them.

Dane Frederick - Antwoord

Have you checked the speaker grille/mesh to make sure it’s clean? They can get clogged with pocket lint over time, blocking sound from the speaker.

Jeff Suovanen -

شكرا علي كلشيء

Corva Loco - Antwoord

Hi All,

I replaced the screen on the iPhone X and now the camera and face ID don’t work. The camera app is black when I open it. I can’t test the proximity sensor because there is no cell service on the phone. I assumed I damaged the flex cable so I put a new one in and same result.

I put the original flex back on the original screen and same result. I am not sure if face ID or the camera was working before the repair. I normally check what is working and what isn’t, but I forgot to this time.

Thanks!

Mitch - Antwoord

Hey i was repair my iphone x battery when this broke off. i bought a new earpiece thing and the sensor part but i heard that apple pairs specific parts to the logic board so if i replace it will the mic still work?

Mak - Antwoord

I lost the screw and grounding clip. Your step 21, “Beneath the screw you just removed lies a small metal grounding clip. “ Any ideal where I can get the screw and grounding clip?

Melvin Hamill - Antwoord

Your step 21, “Beneath the screw you just removed lies a small metal grounding clip. “ I have lost the screw and grounding clip. Any ideal where I can find the screw and grounding clip/

Thank you

MEL

Melvin Hamill - Antwoord

I have replaced the battery, the dock connector and this component and I forgot to install the grounding clip while closing the phone. Now everything works expect the charging; the phone recognizes the charger as an accessory but it does not charge at all. It charges only if it is not powered on (without showing any charging symbol, by the way). Do you know if this might be due to this missing grounding clip? Thanks!

Andrea Giammanco - Antwoord

Hola, con este proceso mi face id dejará de funcionar?

Saludos desde México!

Horlando Anzures Quiroz - Antwoord

Correcto, no funcionará

Terranova -

Si el Face ID deja de funcionar.

Terranova - Antwoord

What adhesive do you recommend for reattaching the earpiece speaker on to the replacement display?

mcvtech - Antwoord

I have iPhone X and the ear speaker not working. But I have one more iPhone X with cracked screen. Can I remove the ear speaker from the second  iPhone and replace it to my iPhone? Is the Face ID will work after if it’s original Apple part?

josh - Antwoord

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 97

Afgelopen 7 dagen: 672

Afgelopen 30 dagen: 2,788

Altijd: 134,971