Ga door naar hoofdinhoud

Inleiding

De thuisknop van de iPhone 8 Plus is eigenlijk een solid-state sensor, welke ook de Touch ID-functie (vingerafdrukherkenning) bevat.

De meeste vervangende thuisknoppen zullen niet werken, dus check dit voorzichtig voordat je je reparatie begint. De originele thuisknop van je iPhone is in de fabriek exclusief gecombineerd met het logic board—en zonder Apple's exclusieve calibratieproces zal zelfs een originele thuisknop van een andere iPhone niet werken. Om een kapotte thuisknop te repareren, zul je een speciaal gemaakte universele thuisknop moeten installeren. Besef wel dat deze thuisknop enkel als knop zal werken; de Touch ID-functie zal niet werken.

Als je enkel een kapot scherm vervangt, kun je deze handleiding gebruiken om je werkende thuisknop te verwijderen en deze over te zetten naar een nieuw scherm, waarbij je alle functies, inclusief Touch ID, behoudt.

Om te voorkomen dat je de schermkabels per ongeluk scheurt of anderszins beschadigt, is het beter om de schermmodule eerst volledig te verwijderen, voordat je begint met de reparatie van de thuisknop/Touch ID-sensor. Maar als je je comfortabel genoeg voelt om met de thuisknop/Touch ID-sensor aan de slag te gaan zonder de schermmodule eerst te verwijderen, kun je de stappen over de schermmodule overslaan.

  1. iPhone 8 Plus Vervanging van de thuisknop/touch ID sensor, Pentalobe schroeven: stap 1, afbeelding 1 van 1

    what do I do about super stripped screws?

    Ean Palacios - Antwoord

    I’m sorry, your comment slipped past my radar earlier. For future fixers that might see this and ask the same question, you can check out our stripped screw guide for some detailed advice.

    Adam O'Camb -

    Do you need a toolkit like the essential toolkit

    Adam Palmer - Antwoord

    Hi Adam. Having a tool kit with all of the listed parts above is best. The screw heads are very small and each set of screws needs a very specific type of driver to remove them without stripping any of them.

    Kyle Luksa -

  2. iPhone 8 Plus Vervanging van de thuisknop/touch ID sensor, Openingsprocedure: stap 2, afbeelding 1 van 1

    • Gebruik een föhn of een warmtepistool, of prepareer een iOpener en leg deze op de onderkant van de iPhone gedurende ongeveer 90 seconden om zo de lijm die eronder zit te verzachten.

  3. iPhone 8 Plus Vervanging van de thuisknop/touch ID sensor: stap 3, afbeelding 1 van 2 iPhone 8 Plus Vervanging van de thuisknop/touch ID sensor: stap 3, afbeelding 2 van 2
    • Druk een zuignap op de onderste helft van het voorste paneel, net boven de thuisknop.

    Warning ! If you pull too hard (reheat the underside of the display again), you create an gap of air between the glass and the lcd display !

    When you replace the display assembly you end up with gray stains on the display.

    Result: you have to buy a new display (assembly).

    Arnoud - Antwoord

    Using just the single suction cup that is included in the battery replacement kit probably wouldn’t open the device. An iOpener and an iSlack should be the recommended method. However, you can get it open with just the single suction cup and iOpener, but does take a lot of time.

    Get an iOpener and iSlack with the battery replacement kit.

    Chris - Antwoord

    I used a flat x-acto (#18) blade knife tool to gently pry back the screen enough to allow me to insert the pick near the bottom corner. I then worked the pick under the screen as mentioned in steps 5 & 6 below then. This worked really well for me.

    Kyle Luksa - Antwoord

    I used the suction cup without heating the phone - the adhesive came away quite easily without applying any heat. Maybe due to age of phone (nearly 4 years old). Worth trying.

    Ben Vinnerd - Antwoord

    I can’t get the single suction cup to work. Hate being stuck on the simplest step!

    Donny - Antwoord

    My screen was very shattered, and was quite hard to get suction, as my tape was very low quality. However, after pulling it up a little bit, I was able to insert a regular razor blade into the very small gap and used that as a lever.

    Michael Scroop - Antwoord

  4. iPhone 8 Plus Vervanging van de thuisknop/touch ID sensor: stap 4, afbeelding 1 van 3 iPhone 8 Plus Vervanging van de thuisknop/touch ID sensor: stap 4, afbeelding 2 van 3 iPhone 8 Plus Vervanging van de thuisknop/touch ID sensor: stap 4, afbeelding 3 van 3

    • Steek een openingsplectrum of een andere dunne wriktool een aantal millimeter diep in de opening.

    After multiple tries and using a very hot iOpener, it will not open.

    Kenneth Ewald, Sr. - Antwoord

    In sheer frustration, I pulled out my trusty pocket knife and managed to lift the bottom of the screen slightly, but in the process, cracked the glass from the bottom to the home button. The case is open now.

    Kenneth Ewald, Sr. - Antwoord

    this was by far the most difficult part. be diligent and follow the “firm and constant pressure” guide... the “gap” will be extremely “slight”. you will be able to slide a corner of the pry tool even if you cannot see the gap.

    Colleen V - Antwoord

    • Schuif je openingsplectrum langs de linker onderhoek en via de linkerzijde van de iPhone naar boven richting de volumeknoppen en de stil-/geluidsschakelaar. Snijd daarbij alle lijm door die het scherm aan het frame bevestigt.

    • Stop in de buurt van de linker bovenhoek van het scherm.

    Do not go over the top otherwise you can crack the screen. Sadly happened to me :(

    The instruction should be:

    “Stop near BUT BEFORE REACHING the top left corner of the display”

    Leonardo Piga - Antwoord

    • Steek je openingsplectrum opnieuw in de rechter onderhoek van de iPhone en schuif deze nu langs de rechterzijkant omhoog. Snijd ook hier alle lijm door die je onderweg tegenkomt.

    I had really good luck using a hairdryer on some of the more stubborn portions of adhesive.

    Jessica Kirsh - Antwoord

  7. iPhone 8 Plus Vervanging van de thuisknop/touch ID sensor: stap 7, afbeelding 1 van 1
    • Trek met beleid aan de zuignap om zo de onderkant van het scherm op te tillen.

    • Til het scherm niet meer dan 15º omhoog of je riskeert het afklemmen of afscheuren van de lintkabels die het scherm verbinden.

    • Trek aan het kleine lipje op de zuignap om deze van het voorste paneel te verwijderen.

    • Schuif een openingsplectrum onder het scherm langs de bovenkant van de telefoon om ook daar de laatste lijm door te snijden.

    Be very careful at this step. The glass at the top will break very easy when the display is lifted too much.

    Gerdschi D - Antwoord

    • Schuif de schermmodule een beetje omlaag (weg van de bovenkant van de telefoon) om deze los te krijgen uit de klemmen die het scherm aan de achterste behuizing bevestigen.

    • Open de iPhone door het scherm van de linkerkant naar rechts te kantelen, alsof je de achterste kaft van een boek opent.

    • Probeer het scherm nog niet volledig los te koppelen, aangezien deze nog steeds aan het logic board van de iPhone verbonden is met een aantal kwetsbare lintkabels.

    • Om het scherm open te houden en aan de telefoon te kunnen werken, kun je het scherm tegen een object laten leunen.

    Das “links” ist auf dem Foto rechts.

    Matze Diamond - Antwoord

    Das ist falsch. Wenn man auf das iPhone sieht, ist der Home Button unten. Auf dem Photo ist deutlich sichtbar, dass die linke Seite angehoben wird.

    Hans - Antwoord

    • Verwijder de vier Phillips (JIS) schroeven die het paneel van de onderste schermkabel aan het logic board bevestigen, met de volgende lengtes:

    • Twee 1.3 mm schroeven

    • Eén 1.4 mm schroef

    • Eén 2.7 mm schroef

    • Zorg dat je, tijdens deze reparatie, bijhoudt welke schroef waarvandaan komt, zodat je deze op de juiste plek weer terug kan schroeven. Een schroef op de verkeerde plek kan leiden tot permanente schade.

    • Verwijder het onderste paneel van de schermkabel.

    • Gebruik de punt van een spudger om de batterijaansluiting uit z'n contact op het logic board omhoog te duwen.

    • Buig de kabel lichtjes omhoog en weg van het contact om te voorkomen dat deze per ongeluk contact maakt en zo de telefoon inschakelt tijdens de reparatie.

    When I reassembled the iPhone 8 Plus, I had to plug it into a Lightning cable to wake it up (just pushing power button wasn’t sufficient).

    browniestarmite - Antwoord

  14. iPhone 8 Plus Vervanging van de thuisknop/touch ID sensor, Schermmodule: stap 15, afbeelding 1 van 2 iPhone 8 Plus Vervanging van de thuisknop/touch ID sensor, Schermmodule: stap 15, afbeelding 2 van 2
    • Gebruik de punt van een spudger of een nagel om de grote, onderste schermaansluiting los te koppelen door deze in een rechte beweging uit het contact omhoog te duwen.

    I got hold of a iPhone 8 Plus with cracked screen that I am planning to fix.

    Here is my problem:

    When I tried to take out the screen from my phone, (step 15-18) I was curious about the new screen, so I tried to connect it. It was completely dead! Then I tried the old cracked one, and suddenly that was dead to! This is a phone that some fool has been inside earlier and changed battery, but I suspect he has done some more really stupid things. The Taptic Engine is living its own life and vibrating every time I slightly touch the home button. (I have a new Taptic Engine) The phone is also full of dust and small particles that does not belong there. One tri-point Y000 screw (step 18) is even missing! Now the biggest problem is that both screens are black! I know the phone is on, because I hear voice command speak when I turn on the power. The screen worked before I tried to change it? And one last thing: My new LCD screen came with new flex cables. Is it possible to switch over, so I can use the old ones?

    smikalsen - Antwoord

    Hi,

    Is your problem solved?

    Daniel Leprince -

    Be careful of damaging MOSFETs by the LH side of the large lower display cable. After replacing the battery and turning the device on, the phone showed low charge and didn't have a charging symbol even after plugging into multiple cables and chargers. Turns out I had damaged the logic board attempting to disconnect the connector.

    Chris Cerrudo - Antwoord

    • Koppel de tweede onderste schermkabelaansluiting los, direct achter degene die je in de vorige stap los hebt gekoppeld.

    I used the other end of the spudger on this connector and it seemed to work a little better for me. I came in from underneath the top-right edge instead of the bottom right.

    Jessica Kirsh - Antwoord

    • Verwijder de twee tri-point Y000 schroeven die het plaatje over de aansluiting van de sensormodule in het voorste paneel bevestigen:

    • Eén 1.0 mm schroef

    • Eén 1.2 mm schroef

    una vite da 1mm e due viti da 1.2 mm???

    Matteo Carachino - Antwoord

    Ciao Matteo! Grazie per l’osservazione. Ho appena modificato il testo :) La traduzione è aperta a tutti. Hai quindi la possibilità di fare le tue suggestione direttamente nel testo e sei il benvenuto se vuoi usare di questa possibilità nel futuro. Grazie ancora per la vigilanza! Saluti, Claire

    Claire Miesch -

    The tool kit does include a 1.0 or1.2mm screwdriver! How am I supposed to remove those screws?

    peter frommer - Antwoord

    Bought the screwdriver that supposedly fits these screws and it still doesn’t work.

    hypercarduser - Antwoord

    My bracket looks different. Can’t get these screws out.

    Ray Rushing - Antwoord

    kit came with wrong bit. i received 2x P02 (penta tips) and no tri point y000.

    Christopher Shane Gripp - Antwoord

    There is no such thing as a trigger point y000 screwdriver. Why couldn't they use Philips like the rest of the screws.Nobody knows what these trips point y000 even look like. this is a scam to force you to buy a new phone.

    Al tb - Antwoord

    • Verwijder het plaatje op de aansluiting van de sensormodule in het voorste paneel.

    • Gebruik de punt van een spudger of een nagel om de aansluiting van de sensormodule in het voorste paneel los te koppelen van het contact.

    What happens is this strip is torn and how does one fix it

    Mijinyawa Dauda - Antwoord

    Should there be a step somewhere in here to point out when to remove the blue plastic from the new iFixit screen?

    Paul Santora - Antwoord

  20. iPhone 8 Plus Vervanging van de thuisknop/touch ID sensor, Thuisknop/Touch ID sensor: stap 21, afbeelding 1 van 2 iPhone 8 Plus Vervanging van de thuisknop/touch ID sensor, Thuisknop/Touch ID sensor: stap 21, afbeelding 2 van 2
    • Verwijder de vier Y000 schroeven die het plaatje bovenop de thuisknop/Touch ID-sensor bevestigen:

    • Eén 1.2 mm schroef

    • Drie 1.3 mm schroeven

    • Wees, tijdens de hermontage, voorzichtig dat je deze schroeven niet te strak aandraait en om zo te voorkomen dat je thuisknop mogelijk niet meer werkt.

    The 1.2mm screw on the home button stripped for me. I ended up bending the bracket on each side in order to remove the home button. I then bent it back as best I could during reassembly and screwing it down.

    browniestarmite - Antwoord

    The leftmost screw here (attaching the display bracket to the front panel plastic) was not present on my aftermarket screen assembly. Had to pull it from the original.

    handemail - Antwoord

    • Verwijder het plaatje dat de thuisknop/Touch ID-sensor bevestigt.

    • Wrik onder de linkerkant van de kabelaansluiting van de thuisknop om deze uit het contact los te koppelen.

    • Als de gehele aansluiting omhoog begint te komen zonder los te komen, duw dan, met de platte kant van je spudger, op de kabel aan de bovenkant van de connector, terwijl je aan de linkerkant van de aansluiting blijft wrikken. Wees wel voorzichtig dat je de kabel of aansluiting niet beschadigt, aangezien dat permanente schade aan de sensor oplevert.

    • Het verwarmen van het gebied om de thuisknop/Touch ID-sensor heen zal helpen om de lijm, die de kwetsbare kabels op hun plek houdt, te verzachten en het verwijderen ervan te vergemakkelijken.

    • Draai de schermmodule om. Gebruik een föhn of prepareer een iOpener en leg deze op de onderkant van het scherm gedurende ongeveer 90 seconden om zo de lijm eronder te verzachten.

    • Oververhit het scherm niet. Het zou zo warm moeten zijn dat het nét niet comfortabel genoeg is om aan te raken.

    • Gebruik een openingsplectrum om de lijm die de kabel van de thuisknop/Touch ID-sensor aan de achterkant van het schermpaneel vasthoudt, los te maken.

    This did not work for me…. ended up breaking the connector from the home button. Most likely messed up the customer’s iPhone… the adhesive would not pry up with just pick… does iFixit offer a home button replacement?

    Sidar M Caceres - Antwoord

    did not work for me either, also ended up breaking the connector, just use the tweezer to separate it. do not use opening pick!!!!! it’s too thick for it!!

    Jeffrey Tang - Antwoord

    Isopropanol and heat will loosen the adhesive and its possible to gently remove with plastic pick, metal tweezers risk damaging the Home button cable and disabling the Touch facility.

    Chris Smith - Antwoord

    Pretty easy to follow instructions if you have patience and careful hands. If you have clumsy hands you will not succeed in fixing any small electronics. There are some small things you should use to help you succeed at fixing small electronics, like some scotch tape or other clear tape to hold some of the cables in place while you work on small electronics items, also a small heavy bottle or object to propped the iPhones cases against to hold them from falling over so that your hands can be free to perform your tasks. Great job you are doing iFixit personel and I am with you all the way with fighting for our rights to fix our electronics equipment.

    wogriffith - Antwoord

    Isopropanol in conjunction with the heat really did the trick here. Heat up first, then use plenty of the alcohol to pry it up carefully using the pick.

    Maximilian Krause - Antwoord

    Heat dryer on high worked for me.

    Stephen Smith - Antwoord

    I followed exactly the method in Step 37. First, turn the screen over and warm up slightly around the home/Touch ID sensor , making the cable easier to come loose from the screen. I didn't use an opening pick, I used a spudger it worked fine, but be careful

    clbr - Antwoord

    why is my home button attached to the lcd? there is no clip and makes it impossible to easily remove home button. help!!

    Joel - Antwoord

    I also was mystified as to why I could not remove the home button after successfully removing the cable. Then I remembered that I had suggestion at step 4 and covered shattered screen with clear tape! Once tape was removed, button came out! LOL!

    bseagrave - Antwoord

    I heated the tip of a thin knife with a hot air gun and slide it under the flexible cable. When I hit resistance I reheated the knife. Keeping it parallel to the board while doing this. After 4 heatings the knife moved the rest of the way and the cable lifted easily off of the iPhone back. This method left enough glue on the cable that it restuck fine when moved to the new iPhone.

    Bill Auerbach - Antwoord

    Apple loves to make this the most difficult thing. I've been successful many times, and not so on other repairs. I just finished a repair and everything was in tact, but sadly it didn't work. Took a part and put back. So I turned on the assistive touch home button. They will be getting a new phone soon, so not a big issue except Pride.

    Shawn Bailey - Antwoord

    • Verwijder de thuisknop/Touch ID-sensormodule door deze door het gat in de voorkant van het scherm te begeleiden.

    • Om deze weer te installeren, begeleid je eerst de kabel door het gat in de voorkant van het scherm, zoals op de foto getoond wordt.

    • Het kan zijn dat je vervangende onderdeel wordt geleverd met extra Y000-schroeven die al zijn bevestigd naast de thuisknop. Verwijder de overbodige schroeven zodat je het plaatje van de thuisknop weer kan installeren.

Conclusie

Als je vervangende scherm niet is geleverd met een voorste camera en sensorkabel, volg je deze stappenom deze over te zetten naar je nieuwe scherm.

en nl

90%

Begin met vertalen ›

Jeff Suovanen

Lid sinds: 06-08-13

396.445 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

146 Leden

6 opmerkingen

aiuto mi son cadute e quindi perso

sensore home/Touch ID Una vite da 1,2 mm Tre viti da 1,3 mm

dove le trovo?

Giovanni Giuffrida - Antwoord

Every time I have tried to transfer the home button from the broken screen to the replacement LCD - the home button has not worked. No tears in the cable. The connector is attached. Screw isn’t too tight. What could I be missing?

Zoe Shadzad - Antwoord

ATTENTION: Don’t screw in that one screw over the home button too much, or the button breaks! I just found one proper explanation for it in this YouTube video (https://www.youtube.com/watch?v=rDVnp90a...). Basically, that one screw that goes over the Home button should not be tightened too much, so that the metal plate doesn't bend (which it did for me).

Manuele Vaccari - Antwoord

Anybody have the issue where the button works when the phone is in 2 pieces, but when you assemble the screen onto the phone body, the button no longer responds after a restart??

Power on phone while in 2 pieces -> home button is working

Attach screen to phone body -> home button is still working

Restart phone with phone assembled -> home button not responding

Morrious - Antwoord

Hallo Zusammen

Wird bei diesen Mikroschrauben nur das Gewinde gemessen oder die gesammte Schraube inkl. Schraubenkopf? Ich frage, weil mir die Schrauben des Homebutton weggespickt sind 1.2 und 1.3mm...

Danke

LG

alex delpiero - Antwoord

Hallo Alex!

We measure the entire screw for our guides.

Arthur Shi -

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 69

Afgelopen 7 dagen: 457

Afgelopen 30 dagen: 2,505

Altijd: 93,109