Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Winkel

Inleiding

Gebruik deze handleiding om je iPhone 7 Plus nieuw leven in te blazen met een nieuwe batterij. Neem, als je batterij gezwollen is, de juiste voorzorgsmaatregelen.

Deze handleiding toont je hoe je de volledige schermmodule verwijdert; dit is bedoeld om schade aan de schermkabels te voorkomen. Als je je comfortabel genoeg voelt om de batterij te verwijderen zonder de schermkabels daarbij te veel te belasten, kun je de stappen voor het verwijderen van de schermmodule overslaan.

Kalibreer, voor een optimale performance, je nieuw geplaatste batterij: laad deze op tot 100% en blijf deze opladen voor minstens twee uur langer. Gebruik je telefoon vervolgens totdat de batterij volledig leeg is en je telefoon daarom uitvalt. Laad je telefoon, tot slot, weer helemaal op naar 100%.

Video overzicht

    • Schakel je iPhone uit voordat je met de demontage begint.

  3. Druk een zuignap op de onderste helft van het voorste paneel, net boven de thuisknop. Zorg dat de zuignap niet overlapt met de thuisknop, aangezien dit ervoor zal zorgen dat de zuignap zich niet vast kan zuigen aan het scherm.
    • Druk een zuignap op de onderste helft van het voorste paneel, net boven de thuisknop.

  4. Trek de zuignap omhoog met een stevige, constante kracht om zo een kleine opening tussen het voorste paneel en de achterste behuizing te creëren. Steek het platte einde van een spudger in de opening. De waterdichte lijm die het scherm op z'n plek houdt is erg sterk; het creëren van de opening kan dus heel wat kracht vereisen. Als je moeite hebt met het openen van de telefoon, dien dan meer warmte toe en wiebel het scherm op en neer om de lijm te verzachten totdat de opening groot genoeg is voor je tool.

    • Steek het platte einde van een spudger in de opening.

    • Draai je spudger lichtjes omhoog terwijl je aan de zuignap trekt, om de opening tussen het scherm en de achterste behuizing iets te vergroten.

  5. Steek het platte einde van de spudger aan de onderkant van de iPhone tussen het voorste paneel en de achterste behuizing . Schuif je spudger langs de linkerkant van de telefoon omhoog, beginnend bij de onderkant en in de richting van de volumeknoppen en de stilteknop, en snijd onderweg alle lijm door die het scherm op z'n plek houdt. Probeer de bovenkant van het scherm niet los te krijgen van de achterste behuizing, aangezien deze met elkaar verbonden zijn door middel van plastic klemmen die mogelijk kunnen breken als je dit probeert.
    • Steek het platte einde van de spudger aan de onderkant van de iPhone tussen het voorste paneel en de achterste behuizing .

    • Schuif je spudger langs de linkerkant van de telefoon omhoog, beginnend bij de onderkant en in de richting van de volumeknoppen en de stilteknop, en snijd onderweg alle lijm door die het scherm op z'n plek houdt.

    • Probeer de bovenkant van het scherm niet los te krijgen van de achterste behuizing, aangezien deze met elkaar verbonden zijn door middel van plastic klemmen die mogelijk kunnen breken als je dit probeert.

  6. Verwijder de spudger uit de linkerkant van de telefoon en steek het platte eind in de rechter onderhoek. Schuif de spudger langs de rechterkant van de telefoon omhoog naar de rechter bovenhoek en snijd alle lijm die het scherm vasthoudt door.
    • Verwijder de spudger uit de linkerkant van de telefoon en steek het platte eind in de rechter onderhoek.

    • Schuif de spudger langs de rechterkant van de telefoon omhoog naar de rechter bovenhoek en snijd alle lijm die het scherm vasthoudt door.

  7. Trek aan de zuignap om het scherm omhoog te tillen en de iPhone te openen. Til het scherm niet verder dan 10º omhoog om te voorkomen dat je de kwetsbare lintkabels die langs de rechterkant van de telefoon liggen en het scherm aan het logic board verbinden scheurt of kapot maakt.
    • Trek aan de zuignap om het scherm omhoog te tillen en de iPhone te openen.

    • Til het scherm niet verder dan 10º omhoog om te voorkomen dat je de kwetsbare lintkabels die langs de rechterkant van de telefoon liggen en het scherm aan het logic board verbinden scheurt of kapot maakt.

  8. Trek aan het lipje op de zuignap om deze van het voorste paneel te verwijderen. Trek aan het lipje op de zuignap om deze van het voorste paneel te verwijderen.
    • Trek aan het lipje op de zuignap om deze van het voorste paneel te verwijderen.

  9. Schuif een openingsplectrum onder het scherm en langs de bovenkant van de telefoon om de laatste lijm door te snijden. Schuif een openingsplectrum onder het scherm en langs de bovenkant van de telefoon om de laatste lijm door te snijden.
    • Schuif een openingsplectrum onder het scherm en langs de bovenkant van de telefoon om de laatste lijm door te snijden.

  10. Trek de schermmodule lichtjes weg van de bovenkant van de telefoon om deze los te krijgen uit de plastic klemmen die de module aan de achterste behuizing bevestigen. Open de iPhone door het scherm open te slaan vanaf de linkerkant, net zoals je de achterkant van een boek zou openslaan. Probeer het scherm niet volledig los te maken van de telefoon, aangezien het het scherm nog steeds verbonden is met het logic board van de iPhone door middel van een aantal kwetsbare lintkabels.
    • Trek de schermmodule lichtjes weg van de bovenkant van de telefoon om deze los te krijgen uit de plastic klemmen die de module aan de achterste behuizing bevestigen.

    • Open de iPhone door het scherm open te slaan vanaf de linkerkant, net zoals je de achterkant van een boek zou openslaan.

    • Probeer het scherm niet volledig los te maken van de telefoon, aangezien het het scherm nog steeds verbonden is met het logic board van de iPhone door middel van een aantal kwetsbare lintkabels.

  11. OPEN ALLE TABBLADEN

    RAM-upgradekits voor Mac

    Koop kits

    Genoeg RAM
    voor al je tabbladen

    Koop kits
  12. Verwijder de volgende vier tri-point Y000 schroeven die het plaatje op de onderste schermkabel aan het logic board bevestigen:
    • Verwijder de volgende vier tri-point Y000 schroeven die het plaatje op de onderste schermkabel aan het logic board bevestigen:

    • Drie 1.2 mm schroeven

    • Eén 2.6 mm schroef

  13. Verwijder het plaatje op de onderste schermkabel. Verwijder het plaatje op de onderste schermkabel.
    • Verwijder het plaatje op de onderste schermkabel.

  14. Gebruik de punt van een spudger om de batterijaansluiting uit het contact op het logic board omhoog te duwen. Buig de schermkabel lichtjes weg om te voorkomen dat deze tijdens de reparaties contact maakt met het contact en de iPhone per ongeluk inschakelt. Buig de schermkabel lichtjes weg om te voorkomen dat deze tijdens de reparaties contact maakt met het contact en de iPhone per ongeluk inschakelt.
    • Gebruik de punt van een spudger om de batterijaansluiting uit het contact op het logic board omhoog te duwen.

    • Buig de schermkabel lichtjes weg om te voorkomen dat deze tijdens de reparaties contact maakt met het contact en de iPhone per ongeluk inschakelt.

  15. Zorg dat de batterij is losgekoppeled voordat je de kabels in deze stap los- of vastkoppelt. Gebruik het platte einde van een spudger of je nagel om de twee onderste schermaansluitingen los te koppelen door deze in een rechte beweging uit het contact op het logic board omhoog te duwen. Om drukaansluitingen zoals deze weer aan te sluiten, positioneer je deze totdat op z'n plek lijkt te zitten en duw je één kant van de aansluiting omlaag tot deze vastklikt, om vervolgens hetzelfde te doen aan de andere kant. Druk niet op het midden, want als de aansluiting verkeerd zit, zul je de pinnen buigen en zo schade veroorzaken.
    • Zorg dat de batterij is losgekoppeled voordat je de kabels in deze stap los- of vastkoppelt.

    • Gebruik het platte einde van een spudger of je nagel om de twee onderste schermaansluitingen los te koppelen door deze in een rechte beweging uit het contact op het logic board omhoog te duwen.

    • Als je witte lijnen op het scherm of een volledig wit scherm ziet, of de touchscreen-functie werkt gedeeltelijk of helemaal niet na het in elkaar zetten van je telefoon, kun je proberen deze kabels weer los te koppelen en opnieuw aan te sluiten. Zorg ervoor dat ze goed en stevig aangesloten zijn.

  16. Verwijder de drie tri-point Y000 schroeven die het plaatje bovenop de aansluiting van de sensormodule in het voorste paneel bevestigen: Eén 1.3 mm schroef Twee 1.0 mm schroeven
    • Verwijder de drie tri-point Y000 schroeven die het plaatje bovenop de aansluiting van de sensormodule in het voorste paneel bevestigen:

    • Eén 1.3 mm schroef

    • Twee 1.0 mm schroeven

    • Verwijder het plaatje.

  17. Koppel de aansluiting van de sensormodule in het voorste paneel los van het contact op het logic board. Zorg dat je, bij het opnieuw aansluiten van deze drukaansluiting, één kant per keer vastklikt om het risico te vermijden dat je de aansluiting verbuigt.
    • Koppel de aansluiting van de sensormodule in het voorste paneel los van het contact op het logic board.

    • Zorg dat je, bij het opnieuw aansluiten van deze drukaansluiting, één kant per keer vastklikt om het risico te vermijden dat je de aansluiting verbuigt.

  18. Verwijder de schermmodule.
  19. Verwijder de volgende twee Phillips schroeven die de barometrische ventilatieopening aan de achterste behuizing bevestigen:
    • Verwijder de volgende twee Phillips schroeven die de barometrische ventilatieopening aan de achterste behuizing bevestigen:

    • Eén 2.9 mm lange schroef

    • Eén 2.1 mm lange schroef

  20. Duw de barometrische ventilatieopening voorzichtig in de richting van de trilmotor om de lijm die het aan de onderkant van de iPhone bevestigt, los te krijgen. Duw de barometrische ventilatieopening voorzichtig in de richting van de trilmotor om de lijm die het aan de onderkant van de iPhone bevestigt, los te krijgen.
    • Duw de barometrische ventilatieopening voorzichtig in de richting van de trilmotor om de lijm die het aan de onderkant van de iPhone bevestigt, los te krijgen.

  21. Verwijder de barometrische ventilatieopening.
    • Verwijder de barometrische ventilatieopening.

  22. Gebruik het platte einde van een spudger om de trilmotoraansluiting los te koppelen van het contact op het logic board. Gebruik het platte einde van een spudger om de trilmotoraansluiting los te koppelen van het contact op het logic board.
    • Gebruik het platte einde van een spudger om de trilmotoraansluiting los te koppelen van het contact op het logic board.

  23. Verwijder de drie 1.5 mm Phillips schroeven die de trilmotor aan de achterste behuizing bevestigen.
    • Verwijder de drie 1.5 mm Phillips schroeven die de trilmotor aan de achterste behuizing bevestigen.

  24. Verwijder de trilmotor. Verwijder de trilmotor.
    • Verwijder de trilmotor.

  25. Peuter de drie kleefstrips aan de onderkant van de batterij los. Gebruik, indien mogelijk, je nagels of een bot pincet. Zorg dat je niet in de batterij steekt met scherpe tools. Gebruik, indien mogelijk, je nagels of een bot pincet. Zorg dat je niet in de batterij steekt met scherpe tools.
    • Peuter de drie kleefstrips aan de onderkant van de batterij los.

    • Gebruik, indien mogelijk, je nagels of een bot pincet. Zorg dat je niet in de batterij steekt met scherpe tools.

  26. Probeer de kleefstrips recht en vlak te houden tijdens deze procedure; gedraaide of gebogen strips zullen, in plaats van makkelijk loskomen, vast blijven plakken en breken. Trek een van de kleefstrips langzaam weg van de batterij, in de richting van de onderkant van de iPhone. Trek met een gelijkmatige kracht en houd constante druk op de kleefstrip totdat deze losschiet tussen de batterij en de achterste behuizing. Trek de kleefstrip, voor de beste resultaten, in een hoek van 60º of minder.
    • Probeer de kleefstrips recht en vlak te houden tijdens deze procedure; gedraaide of gebogen strips zullen, in plaats van makkelijk loskomen, vast blijven plakken en breken.

    • Trek een van de kleefstrips langzaam weg van de batterij, in de richting van de onderkant van de iPhone.

    • Trek met een gelijkmatige kracht en houd constante druk op de kleefstrip totdat deze losschiet tussen de batterij en de achterste behuizing. Trek de kleefstrip, voor de beste resultaten, in een hoek van 60º of minder.

    • De kleefstrip zal een aantal keer haar eigen lengte lang worden. Blijf doortrekken en pak de strip telkens dichter bij de batterij opnieuw vast indien nodig.

  27. Herhaal de vorige stap voor de tweede en de derde kleefstrip. Zorg dat je de batterij enigszins vasthoudt bij het verwijderen van de tweede strip. Anders kan het zijn dat je de batterij onverwachts uit de iPhone lanceert.
    • Herhaal de vorige stap voor de tweede en de derde kleefstrip.

    • Zorg dat je de batterij enigszins vasthoudt bij het verwijderen van de tweede strip. Anders kan het zijn dat je de batterij onverwachts uit de iPhone lanceert.

    • Als je alle kleefstrips met succes hebt weten te verwijderen, kun je de volgende stap overslaan.

    • Anders, als een van de kleefstrips is afgebroken onder de batterij en niet opnieuw kan worden vastgepakt, ga je verder met de volgende stap.

  28. Als een van de kleefstrips onder de batterij is afgebroken en de batterij nog steeds vastzit, prepareer je een iOpener of gebruik je een föhn om de achterste behuizing, direct achter de batterij, te verwarmen. De telefoon moet net iets te warm zijn om comfortabel aan te raken. Het oververhitten van de iPhone kan leiden tot het in brand vliegen van de batterij.
    • Als een van de kleefstrips onder de batterij is afgebroken en de batterij nog steeds vastzit, prepareer je een iOpener of gebruik je een föhn om de achterste behuizing, direct achter de batterij, te verwarmen. De telefoon moet net iets te warm zijn om comfortabel aan te raken.

    • Het oververhitten van de iPhone kan leiden tot het in brand vliegen van de batterij.

    • Draai de telefoon om en gebruik een plasticen kaart om achtergebleven lijmresten achter de batterij door te snijden.

    • Steek de kaart niet in het gebied tussen de 'minder volume-knop' (-) en de bovenkant van de batterij, aangezien je daarmee de kabel van de volumeregeling eronder kunt beschadigen.

    • Duw niet tegen of onder het logic board, aangezien je daarmee de telefoon serieus kunt beschadigen.

    • Houd de kaart zo vlak mogelijk om te voorkomen dat je de batterij buigt. Dit kan er namelijk toe leiden dat de batterij beschadigd raakt en gevaarlijke chemicaliën gaat lekken of in brand vliegt. Gebruik daarom ook geen scherpe tools om de batterij los te krijgen.

    • Als alternatief kun je ook een stuk flosdraad gebruiken om de batterij van de achterste behuizing los te krijgen. Een nog sterker alternatief is een gitaarsnaar, zoals een 0.009 E-snaar van een 12-snarenset.

    • Rijg de flosdraad of snaar achter de bovenste hoeken van de batterij, breng de eindes bij elkaar, wikkel deze om een stuk stof of doek en trek het vervolgens met gelijke kracht onder de batterij door.

  29. Verwijder de batterij.
    • Verwijder de batterij.

    • Als je vervangende batterij is geleverd in een plastic huls, verwijder dan, voordat je aan de reparatie begint, de huls door deze van de lintkabel weg te trekken.

    • Als je nieuwe batterij nog geen vervangende kleefstrips bevat, kun je deze handleiding gebruiken om deze alsnog aan te brengen.

    • Voer een geforceerde herstart uit na het weer in elkaar zetten van je telefoon. Dit kan een aantal problemen voorkomen en probleemoplossing vergemakkelijken.

Conclusie

90%

Begin met vertalen ›

Scott Havard

Lid sinds: 27-06-16

41.287 Reputatie

can the battery from iPhone 7plus fit in the 6s plus? looks to me like is the same type of connector and same dimensions so it would be an easy way to gain 150 extra mah by using the iphone 7 plus battery

Alex

alexandrupaulpopa - Antwoord

Of course you can! WHY NOT?

Manuel Tugentman - Antwoord

How can I attach the screen back to the body after replacing the old battery,do i need any adhesive to attach the screen to the body?

Kaustubh Iyer - Antwoord

Not necessarily.

Anan Venasakulchai -

Do I need any adhesive to attach the screen back to the body after replacing the old battery with a new one?

Kaustubh Iyer - Antwoord

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 172

Afgelopen 7 dagen: 1,267

Afgelopen 30 dagen: 6,068

Altijd: 244,933