Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Winkel

Inleiding

Gebruik deze handleiding om de batterij van je Samsung Galaxy Note10+ te verwijderen of te vervangen. Neem, als je batterij gezwollen is, de juiste voorzorgsmaatregelen.

Ontlaad de batterij van je telefoon, voor je eigen veiligheid, tot onder de 25% voordat je begint met het demonteren van je telefoon. Dit verkleint het risico op een ongeluk als je batterij tijdens het proces per ongeluk beschadigd raakt.

  1. Schakel je telefoon volledig uit voordat je begint met het demonteren ervan.
    • Schakel je telefoon volledig uit voordat je begint met het demonteren ervan.

    • Verwarm een iOpener en leg deze gedurende een minuut op de linkerkant van het achterste paneel.

    • Je kunt hiervoor ook een föhn, warmtepistool of kookplaat gebruiken, maar wees hierbij voorzichtig dat je je telefoon niet oververhit—de batterij en het scherm zijn beide erg vatbaar voor warmteschade.

  2. Druk een zuignap op de verwarmde zijde van het achterste paneel, zo dicht mogelijk bij de rand. Als je glazen achterkant is gebarsten, kun je deze beplakken met doorzichtige tape, zodat de zuignap zich vast kan zuigen. Als alternatief kun je sterke tape gebruiken in plaats van de zuignap. Als dat alles niet werkt, kun je de zuignap vastlijmen met secondelijm. Trek de zuignap met een stevige, constante kracht omhoog om een opening te creëren tussen het achterste paneel en het frame.
    • Druk een zuignap op de verwarmde zijde van het achterste paneel, zo dicht mogelijk bij de rand.

    • Als je glazen achterkant is gebarsten, kun je deze beplakken met doorzichtige tape, zodat de zuignap zich vast kan zuigen. Als alternatief kun je sterke tape gebruiken in plaats van de zuignap. Als dat alles niet werkt, kun je de zuignap vastlijmen met secondelijm.

    • Trek de zuignap met een stevige, constante kracht omhoog om een opening te creëren tussen het achterste paneel en het frame.

    • Dit kan, afhankelijk van de leeftijd van je telefoon, lastig zijn. Als je moeite hebt met deze stap gebruik je meer warmte en probeer je het nog eens.

    • Steek de punt van een openingsplectrum in de opening.

  3. Schuif je openingsplectrum langs de linkerzijde richting de linker onderhoek om de lijm door te snijden. Steek je plectrum niet verder dan halverwege in de telefoon. Doe je dit niet, dan riskeer je de onderdelen binnenin te beschadigen. Laat je plectrum in de linker onderhoek zitten om te voorkomen dat de lijm zich opnieuw gaat hechten.
    • Schuif je openingsplectrum langs de linkerzijde richting de linker onderhoek om de lijm door te snijden.

    • Steek je plectrum niet verder dan halverwege in de telefoon. Doe je dit niet, dan riskeer je de onderdelen binnenin te beschadigen.

    • Laat je plectrum in de linker onderhoek zitten om te voorkomen dat de lijm zich opnieuw gaat hechten.

  4. Herhaal de vorige verwarm- en doorsnijdprocedure bij de overige drie kanten van de telefoon. Laat een openingsplectrum aan beide zijden zitten als je verder gaat naar de volgende om te voorkomen dat de lijm zich niet opnieuw gaat hechten. Het achterste paneel zal nu los gaan komen van de telefoon als je de overige drie kanten voltooit.
    • Herhaal de vorige verwarm- en doorsnijdprocedure bij de overige drie kanten van de telefoon.

    • Laat een openingsplectrum aan beide zijden zitten als je verder gaat naar de volgende om te voorkomen dat de lijm zich niet opnieuw gaat hechten.

    • Het achterste paneel zal nu los gaan komen van de telefoon als je de overige drie kanten voltooit.

  5. Til het achterste paneel in een rechte beweging omhoog en verwijder deze. Til het achterste paneel in een rechte beweging omhoog en verwijder deze.
    • Til het achterste paneel in een rechte beweging omhoog en verwijder deze.

  6. Gebruik een Phillips-schroevendraaier om de vijf 4 mm lange schroeven die de draadloze oplaadspoel bevestigen los te schroeven.
    • Gebruik een Phillips-schroevendraaier om de vijf 4 mm lange schroeven die de draadloze oplaadspoel bevestigen los te schroeven.

  7. Gebruik een pincet om het metalen schild over de batterijaansluiting omhoog te tillen en naar achteren te klappen. Gebruik een pincet om het metalen schild over de batterijaansluiting omhoog te tillen en naar achteren te klappen. Gebruik een pincet om het metalen schild over de batterijaansluiting omhoog te tillen en naar achteren te klappen.
    • Gebruik een pincet om het metalen schild over de batterijaansluiting omhoog te tillen en naar achteren te klappen.

  8. Gebruik de punt van je spudger om de batterijaansluiting, terwijl je het metalen schild omhoog en uit de weg houdt, omhoog te duwen en deze los te koppelen. Gebruik de punt van je spudger om de batterijaansluiting, terwijl je het metalen schild omhoog en uit de weg houdt, omhoog te duwen en deze los te koppelen.
    • Gebruik de punt van je spudger om de batterijaansluiting, terwijl je het metalen schild omhoog en uit de weg houdt, omhoog te duwen en deze los te koppelen.

  9. Gebruik de punt van je spudger om de draadloze oplaadspoel van het moederbord los te koppelen. Gebruik de punt van je spudger om de draadloze oplaadspoel van het moederbord los te koppelen.
    • Gebruik de punt van je spudger om de draadloze oplaadspoel van het moederbord los te koppelen.

  10. Kantel het metalen schild omhoog zodat je deze met je vingers vast kunt pakken. Trek de draadloze oplaadspoel omhoog en weg uit het toestel. De draadloze oplaadspoel is met wat milde lijm aan de telefoon bevestigd.
    • Kantel het metalen schild omhoog zodat je deze met je vingers vast kunt pakken.

    • Trek de draadloze oplaadspoel omhoog en weg uit het toestel.

    • De draadloze oplaadspoel is met wat milde lijm aan de telefoon bevestigd.

    • Verwijder de draadloze oplaadspoel.

  11. Gebruik een Phillips-schroevendraaier om de vijf 4 mm lange schroeven die de dochterbordcover bevestigen te verwijderen.
    • Gebruik een Phillips-schroevendraaier om de vijf 4 mm lange schroeven die de dochterbordcover bevestigen te verwijderen.

  12. Gebruik een pincet om de dochterbordcover te verwijderen. Gebruik een pincet om de dochterbordcover te verwijderen. Gebruik een pincet om de dochterbordcover te verwijderen.
    • Gebruik een pincet om de dochterbordcover te verwijderen.

  13. Gebruik de punt van je spudger om de hoofd interconnectkabel van het moederbord los te koppelen. Koppel ook de secundaire interconnectkabel van het moederbord los. Koppel ook de secundaire interconnectkabel van het moederbord los.
    • Gebruik de punt van je spudger om de hoofd interconnectkabel van het moederbord los te koppelen.

    • Koppel ook de secundaire interconnectkabel van het moederbord los.

  14. Gebruik de punt van je spudger om de hoofd interconnectkabel van het dochterbord los te koppelen. Koppel de secundaire interconnectkabel ook los van het dochterbord. Koppel de secundaire interconnectkabel ook los van het dochterbord.
    • Gebruik de punt van je spudger om de hoofd interconnectkabel van het dochterbord los te koppelen.

    • Koppel de secundaire interconnectkabel ook los van het dochterbord.

  15. Verwijder beide interconnectkabels. Verwijder beide interconnectkabels.
    • Verwijder beide interconnectkabels.

  16. Gebruik de punt van je spudger om de schermkabelaansluiting los te koppelen van het moederbord. Gebruik de punt van je spudger om de schermkabelaansluiting los te koppelen van het moederbord.
    • Gebruik de punt van je spudger om de schermkabelaansluiting los te koppelen van het moederbord.

  17. Druppel wat hooggeconcentreerde isopropyl alcohol (>90%) onder de batterij, in de druppelvormige openingen bij de hoeken van de batterij. Wacht ongeveer twee minuten voor de isopropyl alcohol om in te trekken en de lijm te verzwakken voordat je verder gaat met de volgende stap.
    • Druppel wat hooggeconcentreerde isopropyl alcohol (>90%) onder de batterij, in de druppelvormige openingen bij de hoeken van de batterij.

    • Wacht ongeveer twee minuten voor de isopropyl alcohol om in te trekken en de lijm te verzwakken voordat je verder gaat met de volgende stap.

  18. Druk een zuignap op de achterkant van de batterij. Trek de zuignap met een sterke, constante kracht omhoog om de batterij van het frame te scheiden. Als je hier veel moeite mee hebt, dien je wat extra druppels isopropyl alcohol onder de batterij toe, laat je dit twee minuten intrekken en probeer je het nog eens.
    • Druk een zuignap op de achterkant van de batterij.

    • Trek de zuignap met een sterke, constante kracht omhoog om de batterij van het frame te scheiden.

    • Als je hier veel moeite mee hebt, dien je wat extra druppels isopropyl alcohol onder de batterij toe, laat je dit twee minuten intrekken en probeer je het nog eens.

    • Steek de punt van een openingsplectrum in de opening die je tussen de batterij en het frame hebt weten te creëren.

    • Steek je plectrum niet verder dan halverwege in je telefoon, aangezien je daarmee riskeert de vingerafdruksensor te beschadigen.

    • Trek de zuignap omhoog om de batterij te verwijderen.

    • De batterij zou vrij gemakkelijk los moeten komen als de isopropyl alcohol eenmaal voldoende onder de batterij is ingetrokken.

    • Verwijder, bij het weer in elkaar zetten van je telefoon, de oude lijm en breng kleefstrips met treklip, dubbelzijdige tape of vooraf op maat gesneden kleefstrips aan om de nieuwe batterij te bevestigen.

Conclusie

Kalibreer je nieuwe batterij voor een optimale performance na het voltooien van deze handleiding.

Vergelijk je vervangende onderdeel met het originele onderdeel—het kan zijn dat je onderdelen moet overzetten naar je nieuwe onderdeel of dat je de folie van het nieuwe onderdeel moet verwijderen voordat je deze bevestigt.

Ging je reparatie niet zoals gepland? Bezoek dan onze pagina over probleemoplossing of stel je vraag op ons antwoordenforum voor hulp bij het oplossen van je probleem.

en nl

90%

Begin met vertalen ›

Carsten Frauenheim

Lid sinds: 10-03-20

41.229 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

133 Leden

What kind of adhesive would you recommend to adhere the back glass to the phone after repair?

Andrew Johnson - Antwoord

Hey! Here’s a link to the rear cover adhesive!

Carsten Frauenheim -

Thank you! I have all my stuff ordered now. I can’t wait to follow this guide and get my battery back to new!

Andrew Johnson -

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 1

Afgelopen 7 dagen: 43

Afgelopen 30 dagen: 212

Altijd: 1,308