Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Winkel

Inleiding

Gebruik deze handleiding om een oude of niet meer goed werkende batterij uit de Huawei Honor 9 te verwijderen.

Ontlaad de batterij, voordat je begint met het uit elkaar halen van je telefoon, tot onder de 25%. Verwarm je telefoon niet als je batterij gezwollen is. Gezwollen batterijen kunnen erg gevaarlijk zijn, dus zorg ervoor dat je oogbescherming draagt en voorzichtig bent of je toestel in dat geval naar een professional brengt als je niet zeker weet hoe je dit moet aanpakken.

Om bepaalde onderdelen bij het in elkaar zetten van je telefoon weer te bevestigen, zul je vervangende lijm nodig hebben.

Kalibreer, voor een optimale performance, je nieuw geplaatste batterij: laad deze op tot 100% en blijf deze opladen voor minstens twee uur langer. Gebruik je telefoon vervolgens totdat de batterij volledig leeg is en je telefoon daarom uitvalt. Laad je telefoon, tot slot, weer helemaal op naar 100%.

  1. Schakel je telefoon uit.
    • Schakel je telefoon uit.

    • Verwarm een iOpener en leg deze op de achterkant van de telefoon gedurende twee minuten. Dit helpt de lijm, die de glazen achterkant vasthoudt, te verzachten.

    • Het kan zijn dat je de iOpener meerdere malen zult moeten verwarmen en op de telefoon moet leggen tijdens het verwijderen van de glazen achterkant.

    • Een föhn, warmtepistool of een kookplaat kunnen ook worden gebruikt, maar hierbij zul je voorzichtig moeten zijn dat je de telefoon niet oververhit—het scherm en de batterij zijn beide erg vatbaar voor warmteschade.

  2. Zet een zuignap vast aan de onderkant van de glazen achterkant, zo dicht mogelijk bij de onderkant. Als de glazen achterkant van de telefoon gebarsten is, kan het zijn dat de zuignap niet werkt. Probeer het in dat geval op te tillen met stevige tape of lijm de zuignap vast met secondelijm en geef het wat tijd om uit te harden voordat je verdergaat.
    • Zet een zuignap vast aan de onderkant van de glazen achterkant, zo dicht mogelijk bij de onderkant.

    • Als de glazen achterkant van de telefoon gebarsten is, kan het zijn dat de zuignap niet werkt. Probeer het in dat geval op te tillen met stevige tape of lijm de zuignap vast met secondelijm en geef het wat tijd om uit te harden voordat je verdergaat.

    • Til de glazen achterkant omhoog met behulp van de zuignap en creëer zo een opening tussen het glas en het frame.

    • Steek een openingsplectrum in de zojuist gecreëerde opening.

    • Als je moeite hebt met deze stap, kun je proberen meer warmte toe te dienen om de lijm zo nog meer te verzachten en verzwakken. Volg de instructies voor de iOpener om oververhitting te voorkomen.

  3. Schuif je openingsplectrum in de rechteronderhoek van de telefoon. Steek een tweede openingsplectrum in de linker onderhoek van de telefoon. Laat je openingsplectrums in de telefoon zitten om te voorkomen dat de lijm zich weer aan het scherm gaat hechten.
    • Schuif je openingsplectrum in de rechteronderhoek van de telefoon.

    • Steek een tweede openingsplectrum in de linker onderhoek van de telefoon.

    • Laat je openingsplectrums in de telefoon zitten om te voorkomen dat de lijm zich weer aan het scherm gaat hechten.

  4. Steek een derde openingsplectrum in de linker onderhoek van de telefoon. Schuif de punt van deze plectrum nu van de linker onderhoek langs de gehele linkerzijde van de Huawei Honor 9 om zo de lijm door te snijden. Laat je openingsplectrum op z'n plaats zitten in de linker bovenhoek om te voorkomen dat de lijm zich weer aan het scherm gaat hechten.
    • Steek een derde openingsplectrum in de linker onderhoek van de telefoon.

    • Schuif de punt van deze plectrum nu van de linker onderhoek langs de gehele linkerzijde van de Huawei Honor 9 om zo de lijm door te snijden.

    • Laat je openingsplectrum op z'n plaats zitten in de linker bovenhoek om te voorkomen dat de lijm zich weer aan het scherm gaat hechten.

  5. Als de lijm te hard is om te worden doorgesneden dan is het waarschijnlijk nog te koud. Gebruik je iOpener om het opnieuw op te warmen. Schuif een vierde openingsplectrum in de linker bovenhoek van de glazen achterkant.
    • Als de lijm te hard is om te worden doorgesneden dan is het waarschijnlijk nog te koud. Gebruik je iOpener om het opnieuw op te warmen.

    • Schuif een vierde openingsplectrum in de linker bovenhoek van de glazen achterkant.

    • Schuif je plectrum langs de gehele bovenkant van de telefoon om daar de lijm door te snijden.

    • Laat je openingsplectrum in de rechter bovenhoek zitten om te voorkomen dat de lijm zich weer aan het scherm zal hechten.

  6. Schuif een vijfde openingsplectrum in de rechter bovenhoek van de telefoon. Schuif deze openingsplectrum langs de gehele rechterzijde van de telefoon om de resterende lijm door te snijden.
    • Schuif een vijfde openingsplectrum in de rechter bovenhoek van de telefoon.

    • Schuif deze openingsplectrum langs de gehele rechterzijde van de telefoon om de resterende lijm door te snijden.

  7. OPEN ALLE TABBLADEN

    RAM-upgradekits voor Mac

    Koop kits

    Genoeg RAM
    voor al je tabbladen

    Koop kits
    • Til de glazen achterkant voorzichtig omhoog en verwijder deze.

    • Bevestig de nieuwe glazen achterkant met op maat gesneden kleefstrips of dubbelzijdige tape.

    • Na het installeren van de nieuwe glazen achterkant, zet je een stevige, constante druk op je telefoon gedurende een aantal minuten om er zo voor te zorgen dat de lijm zich goed aan de telefoon hecht. Je kunt dit doen door een aantal boeken op je telefoon te leggen.

  8. Verwijder de drie Phillips #00 schroeven (3.45 mm lang).
    • Verwijder de drie Phillips #00 schroeven (3.45 mm lang).

    • Verwijder de vijf Phillips #00 schroeven (2.9 mm lang).

  9. Trek op voorzichtige wijze de zwarte warmteafvoerfolie los en verwijder deze. Deze folie is erg dun en kwetsbaar en kan dus gemakkelijk scheuren.
    • Trek op voorzichtige wijze de zwarte warmteafvoerfolie los en verwijder deze.

    • Deze folie is erg dun en kwetsbaar en kan dus gemakkelijk scheuren.

    • Verwijder de Phillips #00 schroef die in het midden aan de onderkant van het moederbord onder de folie is bevestigd.

  10. Schuif een openingsplectrum onder de rechterzijde van de moederbordplaat. Kantel je openingsplectrum lichtjes om de plaat zo los te maken uit de klemmen die de plaat op z'n plaats houden.
    • Schuif een openingsplectrum onder de rechterzijde van de moederbordplaat.

    • Kantel je openingsplectrum lichtjes om de plaat zo los te maken uit de klemmen die de plaat op z'n plaats houden.

    • Herhaal dit proces aan alle kanten van de moederbordplaat totdat deze in z'n geheel loskomt.

  11. Verwijder de moederbordplaat.
    • Verwijder de moederbordplaat.

  12. Gebruik een spudger om de flexkabel van de batterij omhoog te duwen en los te koppelen. Gebruik een spudger om de flexkabel van de batterij omhoog te duwen en los te koppelen.
    • Gebruik een spudger om de flexkabel van de batterij omhoog te duwen en los te koppelen.

  13. Leg een iOpener op het midden van het scherm om zo de lijm onder de batterij te verzachten. De lijm onder de batterij is erg sterk. Het kan zijn dat je dit proces een aantal keer moet herhalen. Als warmte niet voldoende werkt, kun je ervoor kiezen om isopropyl alcohol (90+%) onder de hoeken van de batterij aan te brengen. Geef deze een aantal minuten de tijd om in te trekken voordat je verder gaat. Op de foto kun je zien hoe de flexkabels onder de batterij zijn gelegd. Probeer deze gebieden te vermijden om te voorkomen dat je deze kabels beschadigt.
    • Leg een iOpener op het midden van het scherm om zo de lijm onder de batterij te verzachten.

    • De lijm onder de batterij is erg sterk. Het kan zijn dat je dit proces een aantal keer moet herhalen. Als warmte niet voldoende werkt, kun je ervoor kiezen om isopropyl alcohol (90+%) onder de hoeken van de batterij aan te brengen. Geef deze een aantal minuten de tijd om in te trekken voordat je verder gaat.

    • Op de foto kun je zien hoe de flexkabels onder de batterij zijn gelegd. Probeer deze gebieden te vermijden om te voorkomen dat je deze kabels beschadigt.

    • Flexkabel van het scherm

    • Interconnectflexkabel

  14. Doe je best de batterij niet te vervormen tijdens het verwijderproces. Soft-shell lithium-ion batterijen kunnen gevaarlijke chemicaliën lekker, in brand vliegen of zelfs exploderen als deze worden beschadigd. Gebruik geen excessieve kracht en vermijd contact met de batterij als je metalen gereedschap gebruikt. Steek het platte eind van een spudger onder de rechter bovenhoek van de batterij, waar de flexkabel ligt, en begin met het langzaam omhoog duwen van de batterij. Herhaal dit proces langs de rechterzijde van de batterij en maak deze los van de lijm met behulp van de spudger.
    • Doe je best de batterij niet te vervormen tijdens het verwijderproces. Soft-shell lithium-ion batterijen kunnen gevaarlijke chemicaliën lekker, in brand vliegen of zelfs exploderen als deze worden beschadigd. Gebruik geen excessieve kracht en vermijd contact met de batterij als je metalen gereedschap gebruikt.

    • Steek het platte eind van een spudger onder de rechter bovenhoek van de batterij, waar de flexkabel ligt, en begin met het langzaam omhoog duwen van de batterij.

    • Herhaal dit proces langs de rechterzijde van de batterij en maak deze los van de lijm met behulp van de spudger.

  15. Steek het platte einde van een spudger onder de linker bovenhoek van de batterij en duw deze omhoog. Steek het platte einde van een spudger onder de linker bovenhoek van de batterij en duw deze omhoog. Steek het platte einde van een spudger onder de linker bovenhoek van de batterij en duw deze omhoog.
    • Steek het platte einde van een spudger onder de linker bovenhoek van de batterij en duw deze omhoog.

  16. De scherm- en interconnectflexkabel lopen onder de batterij door. Beschadig deze niet bij het doorsnijden van de resterende lijm. Steek een openingsplectrum of een plastic kaart tussen het frame en de batterij. Snijd de overige lijm onder de batterij ook door.
    • De scherm- en interconnectflexkabel lopen onder de batterij door. Beschadig deze niet bij het doorsnijden van de resterende lijm.

    • Steek een openingsplectrum of een plastic kaart tussen het frame en de batterij.

    • Snijd de overige lijm onder de batterij ook door.

    • Wrik de batterij omhoog totdat deze ver genoeg los is om vast te pakken.

    • Verwijder de batterij.

    • Hergebruik de batterij niet nadat deze verwijderd is, aangezien dit een potentieel gevaar kan vormen. Vervang deze altijd met een nieuwe batterij.

    • Verwijder, voordat je de nieuwe batterij installeert, alle lijmresten van de telefoon en maak de gelijmde gebieden schoon met isopropyl alcohol en een stuk stofvrij doek.

    • Indien mogelijk kun je op dit punt je telefoon aanzetten en testen of je reparatie is gelukt, voordat je de nieuwe lijm aanbrengt en je je telefoon weer sluit.

    • Bevestig de nieuwe batterij met op maat gesneden kleefstrips of dubbelzijdige tape. Om ervoor te zorgen dat de batterij uiteindelijk juist gepositioneerd wordt, breng je de lijm aan op de plaatsen waar de vroegere lijm zat en niet op de batterij zelf. Druk de nieuwe batterij stevig op z'n plek.

Conclusie

Ging je reparatie niet zoals gepland? Check dan ons Antwoordenforum voor hulp bij het oplossen van je problemen.

100%

Begin met vertalen ›

Dominik Schnabelrauch

Lid sinds: 23-11-16

69.067 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

130 Leden

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 14

Afgelopen 7 dagen: 128

Afgelopen 30 dagen: 638

Altijd: 6,802