Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Onderdelen & Gereedschap

Inleiding

Gebruik deze handleiding om je iPhone 8 Plus nieuw leven in te blazen met een nieuwe batterij.

Neem de juist voorzorgsmaatregelen als je batterij gezwollen is.

Deze handleiding toont je hoe je de volledige schermmodule verwijdert; dit is bedoeld om incidentele schade aan de schermkabels te voorkomen. Als je je comfortabel genoeg voelt om de batterij te verwijderen zonder de schermkabels daarbij te veel te belasten, kun je de stappen voor het verwijderen van de schermmodule overslaan. Daarbij raadt deze handleiding het aan, hoewel het mogelijk is om de kleefstrips direct na het openen van de telefoon te verwijderen, om eerst de trilmotor te verwijderen. Dit verkleint het risico op het breken van de onderste kleefstrips op de trilmotor of door het trekken in een te scherpe hoek.

Kalibreer, voor een optimale performance, je nieuw geplaatste batterij: laad deze op tot 100% en blijf deze opladen voor minstens twee uur langer. Gebruik je telefoon vervolgens totdat de batterij volledig leeg is en je telefoon daarom uitvalt. Laad je telefoon, tot slot, weer helemaal op naar 100%.

Video overzicht

    • Gebruik een föhn of een warmtepistool, of prepareer een iOpener en leg deze op de onderkant van de iPhone gedurende ongeveer 90 seconden om zo de lijm die eronder zit te verzachten.

  3. Druk een zuignap op de onderste helft van het voorste paneel, net boven de thuisknop. Zorg dat de zuignap niet overlapt met de thuisknop, aangezien dit ervoor zal zorgen dat de zuignap zich niet vast kan zuigen aan het scherm.
    • Druk een zuignap op de onderste helft van het voorste paneel, net boven de thuisknop.

  4. Trek de zuignap omhoog met een stevige, constante kracht om zo een kleine opening tussen het voorste paneel en de achterste behuizing te creëren. Steek een openingsplectrum of een andere dunne wriktool een aantal millimeter diep in de opening. De waterdichte lijm die het scherm op z'n plek houdt is erg sterk; het creëren van de opening kan dus heel wat kracht vereisen. Als je moeite hebt met het openen van de telefoon, dien dan meer warmte toe en wiebel het scherm op en neer om de lijm te verzachten totdat de opening groot genoeg is voor je tool.

    • Steek een openingsplectrum of een andere dunne wriktool een aantal millimeter diep in de opening.

  5. Schuif je openingsplectrum langs de linker onderhoek en via de linkerzijde van de iPhone naar boven richting de volumeknoppen en de stil-/geluidsschakelaar. Snijd daarbij alle lijm door die het scherm aan het frame bevestigt. Stop in de buurt van de linker bovenhoek van het scherm. Stop in de buurt van de linker bovenhoek van het scherm.
    • Schuif je openingsplectrum langs de linker onderhoek en via de linkerzijde van de iPhone naar boven richting de volumeknoppen en de stil-/geluidsschakelaar. Snijd daarbij alle lijm door die het scherm aan het frame bevestigt.

    • Stop in de buurt van de linker bovenhoek van het scherm.

  6. Steek je openingsplectrum opnieuw in de rechter onderhoek van de iPhone en schuif deze nu langs de rechterzijkant omhoog. Snijd ook hier alle lijm door die je onderweg tegenkomt. Schuif de plectrum niet te ver in de telefoon, aangezien je hiermee de schermkabels, die aan deze kant van de telefoon liggen, kunt beschadigen. Steek je plectrum slechts een aantal millimeters in de telefoon, ongeveer zo ver als het schermframe breed is. Schuif de plectrum niet te ver in de telefoon, aangezien je hiermee de schermkabels, die aan deze kant van de telefoon liggen, kunt beschadigen. Steek je plectrum slechts een aantal millimeters in de telefoon, ongeveer zo ver als het schermframe breed is.
    • Steek je openingsplectrum opnieuw in de rechter onderhoek van de iPhone en schuif deze nu langs de rechterzijkant omhoog. Snijd ook hier alle lijm door die je onderweg tegenkomt.

  7. Trek met beleid aan de zuignap om zo de onderkant van het scherm op te tillen.
    • Trek met beleid aan de zuignap om zo de onderkant van het scherm op te tillen.

    • Til het scherm niet meer dan 15º omhoog of je riskeert het afklemmen of afscheuren van de lintkabels die het scherm verbinden.

  8. Trek aan het kleine lipje op de zuignap om deze van het voorste paneel te verwijderen.
    • Trek aan het kleine lipje op de zuignap om deze van het voorste paneel te verwijderen.

  9. Schuif een openingsplectrum onder het scherm langs de bovenkant van de telefoon om ook daar de laatste lijm door te snijden. Schuif een openingsplectrum onder het scherm langs de bovenkant van de telefoon om ook daar de laatste lijm door te snijden. Schuif een openingsplectrum onder het scherm langs de bovenkant van de telefoon om ook daar de laatste lijm door te snijden.
    • Schuif een openingsplectrum onder het scherm langs de bovenkant van de telefoon om ook daar de laatste lijm door te snijden.

  10. Schuif de schermmodule een beetje omlaag (weg van de bovenkant van de telefoon) om deze los te krijgen uit de klemmen die het scherm aan de achterste behuizing bevestigen. Schuif de schermmodule een beetje omlaag (weg van de bovenkant van de telefoon) om deze los te krijgen uit de klemmen die het scherm aan de achterste behuizing bevestigen.
    • Schuif de schermmodule een beetje omlaag (weg van de bovenkant van de telefoon) om deze los te krijgen uit de klemmen die het scherm aan de achterste behuizing bevestigen.

  11. Open de iPhone door het scherm van de linkerkant naar rechts te kantelen, alsof je de achterste kaft van een boek opent. Probeer het scherm nog niet volledig los te koppelen, aangezien deze nog steeds aan het logic board van de iPhone verbonden is met een aantal kwetsbare lintkabels. Om het scherm open te houden en aan de telefoon te kunnen werken, kun je het scherm tegen een object laten leunen.
    • Open de iPhone door het scherm van de linkerkant naar rechts te kantelen, alsof je de achterste kaft van een boek opent.

    • Probeer het scherm nog niet volledig los te koppelen, aangezien deze nog steeds aan het logic board van de iPhone verbonden is met een aantal kwetsbare lintkabels.

    • Om het scherm open te houden en aan de telefoon te kunnen werken, kun je het scherm tegen een object laten leunen.

    • Verwijder de vier Phillips (JIS) schroeven die het paneel van de onderste schermkabel aan het logic board bevestigen, met de volgende lengtes:

    • Twee 1.3 mm schroeven

    • Eén 1.4 mm schroef

    • Eén 2.7 mm schroef

    • Zorg dat je, tijdens deze reparatie, bijhoudt welke schroef waarvandaan komt, zodat je deze op de juiste plek weer terug kan schroeven. Een schroef op de verkeerde plek kan leiden tot permanente schade.

  12. Manta schroevendraaierset

    112 bitjes voor elke reparatie.

    Upgrade Your Toolbox

    Manta schroevendraaierset

    Upgrade Your Toolbox
  13. Verwijder het onderste paneel van de schermkabel.
    • Verwijder het onderste paneel van de schermkabel.

  14. Gebruik de punt van een spudger om de batterijaansluiting uit z'n contact op het logic board omhoog te duwen. Buig de kabel lichtjes omhoog en weg van het contact om te voorkomen dat deze per ongeluk contact maakt en zo de telefoon inschakelt tijdens de reparatie.
    • Gebruik de punt van een spudger om de batterijaansluiting uit z'n contact op het logic board omhoog te duwen.

    • Buig de kabel lichtjes omhoog en weg van het contact om te voorkomen dat deze per ongeluk contact maakt en zo de telefoon inschakelt tijdens de reparatie.

  15. Gebruik de punt van een spudger of een nagel om de grote, onderste schermaansluiting los te koppelen door deze in een rechte beweging uit het contact omhoog te duwen. Om drukaansluitingen zoals deze weer aan te sluiten, positioneer je deze totdat op z'n plek lijkt te zitten en duw je één kant van de aansluiting omlaag tot deze vastklikt, om vervolgens hetzelfde te doen aan de andere kant. Druk niet op het midden, want als de aansluiting verkeerd zit, zul je de pinnen buigen en zo schade veroorzaken.
    • Gebruik de punt van een spudger of een nagel om de grote, onderste schermaansluiting los te koppelen door deze in een rechte beweging uit het contact omhoog te duwen.

  16. Koppel de tweede onderste schermkabelaansluiting los, direct achter degene die je in de vorige stap los hebt gekoppeld. Koppel de tweede onderste schermkabelaansluiting los, direct achter degene die je in de vorige stap los hebt gekoppeld.
    • Koppel de tweede onderste schermkabelaansluiting los, direct achter degene die je in de vorige stap los hebt gekoppeld.

  17. Verwijder de twee tri-point Y000 schroeven die het plaatje over de aansluiting van de sensormodule in het voorste paneel bevestigen: Eén 1.0 mm schroef
    • Verwijder de twee tri-point Y000 schroeven die het plaatje over de aansluiting van de sensormodule in het voorste paneel bevestigen:

    • Eén 1.0 mm schroef

    • Eén 1.2 mm schroef

  18. Verwijder het plaatje op de aansluiting van de sensormodule in het voorste paneel.
    • Verwijder het plaatje op de aansluiting van de sensormodule in het voorste paneel.

  19. Gebruik de punt van een spudger of een nagel om de aansluiting van de sensormodule in het voorste paneel los te koppelen van het contact. Gebruik de punt van een spudger of een nagel om de aansluiting van de sensormodule in het voorste paneel los te koppelen van het contact.
    • Gebruik de punt van een spudger of een nagel om de aansluiting van de sensormodule in het voorste paneel los te koppelen van het contact.

  20. Verwijder de schermmodule.
  21. Verwijder de drie schroeven die het L-vormige plaatje aan de trilmotor bevestigen: Eén 1.3 mm Y000 schroef
    • Verwijder de drie schroeven die het L-vormige plaatje aan de trilmotor bevestigen:

    • Eén 1.3 mm Y000 schroef

    • Eén 2.6 mm Phillips schroef

    • Eén 3.5 mm Phillips schroef

  22. Verwijder het plaatje.
    • Verwijder het plaatje.

  23. Gebruik een openingsplectrum om het vastgelijmde deel van de flexkabel van de antenne op voorzichtige wijze los te maken van het oppervlak van de speaker. Dit deel van de flexkabel is lichtjes vastgelijmd. Gebruik, indien nodig, wat warmte van een iOpener of een föhn om de lijm te verzachten. Dit zorgt ervoor dat het makkelijker is om de flexkabel op een veilige manier los te maken (en te herbevestigen). Dit deel van de flexkabel is lichtjes vastgelijmd. Gebruik, indien nodig, wat warmte van een iOpener of een föhn om de lijm te verzachten. Dit zorgt ervoor dat het makkelijker is om de flexkabel op een veilige manier los te maken (en te herbevestigen).
    • Gebruik een openingsplectrum om het vastgelijmde deel van de flexkabel van de antenne op voorzichtige wijze los te maken van het oppervlak van de speaker.

    • Dit deel van de flexkabel is lichtjes vastgelijmd. Gebruik, indien nodig, wat warmte van een iOpener of een föhn om de lijm te verzachten. Dit zorgt ervoor dat het makkelijker is om de flexkabel op een veilige manier los te maken (en te herbevestigen).

  24. Gebruik de punt van een spudger om de flexkabel van de antenne van het logic board omhoog te duwen en deze los te koppelen. Gebruik de punt van een spudger om de flexkabel van de antenne van het logic board omhoog te duwen en deze los te koppelen.
    • Gebruik de punt van een spudger om de flexkabel van de antenne van het logic board omhoog te duwen en deze los te koppelen.

  25. Gebruik de punt van een spudger om het andere einde van de flexkabel van de antenne uit het contact, naast de Lightning-aansluiting, omhoog te duwen en los te koppelen. Het opnieuw verbinden van deze kabel kan lastig zijn. Je kunt het jezelf makkelijker maken door een pincet te gebruiken om de aansluiting zo in een lijn te brengen met het contact en deze vervolgens met je spudger naar beneden te duwen totdat deze vastklikt. Het opnieuw verbinden van deze kabel kan lastig zijn. Je kunt het jezelf makkelijker maken door een pincet te gebruiken om de aansluiting zo in een lijn te brengen met het contact en deze vervolgens met je spudger naar beneden te duwen totdat deze vastklikt.
    • Gebruik de punt van een spudger om het andere einde van de flexkabel van de antenne uit het contact, naast de Lightning-aansluiting, omhoog te duwen en los te koppelen.

    • Het opnieuw verbinden van deze kabel kan lastig zijn. Je kunt het jezelf makkelijker maken door een pincet te gebruiken om de aansluiting zo in een lijn te brengen met het contact en deze vervolgens met je spudger naar beneden te duwen totdat deze vastklikt.

  26. Verwijder de Wi-Fi diversiteitsantenne.
    • Verwijder de Wi-Fi diversiteitsantenne.

  27. Verwijder de drie schroeven die de trilmotor bevestigen: Twee 1.5 mm Phillips schroeven
    • Verwijder de drie schroeven die de trilmotor bevestigen:

    • Twee 1.5 mm Phillips schroeven

    • Eén 2.4 mm standoff-schroef

    • Je kunt standoff-schroeven het beste verwijderen met een iPhone Standoff schroevendraaierbitje en een schroevendraaierhandvat.

    • Een kleine platkopschroevendraaier voldoet ook—maar wees in dat geval extra voorzichtig datje niet uitschiet en per ongeluk omliggende onderdelen beschadigt.

  28. Gebruik de punt van je spudger om de flexkabel van de trilmotor omhoog te duwen en los te koppelen. Gebruik de punt van je spudger om de flexkabel van de trilmotor omhoog te duwen en los te koppelen.
    • Gebruik de punt van je spudger om de flexkabel van de trilmotor omhoog te duwen en los te koppelen.

  29. Verwijder de trilmotor.
    • Verwijder de trilmotor.

  30. De batterij van de iPhone 8 Plus is vastgemaakt door middel van vier kleefstrips met treklipjes—twee aan de bovenkant en twee aan de onderkant.
    • De batterij van de iPhone 8 Plus is vastgemaakt door middel van vier kleefstrips met treklipjes—twee aan de bovenkant en twee aan de onderkant.

    • Iedere kleefstrip heeft een zwarte treklip aan het einde welke lichtjes vastzit aan de voorkant van de batterij.

  31. Peuter de eerste kleefstrip, aan de rechter onderkant, los van de batterij. Gebruik, als het kan, je nagels of een bot pincet. Wees voorzichtig dat je de batterij niet doorboort met scherpe tools. Gebruik, als het kan, je nagels of een bot pincet. Wees voorzichtig dat je de batterij niet doorboort met scherpe tools.
    • Peuter de eerste kleefstrip, aan de rechter onderkant, los van de batterij.

    • Gebruik, als het kan, je nagels of een bot pincet. Wees voorzichtig dat je de batterij niet doorboort met scherpe tools.

  32. Probeer de kleefstrips recht en vlak te houden tijdens deze procedure; gedraaide of gebogen strips zullen, in plaats van makkelijk loskomen, vast blijven plakken en breken. Druk ook niet op de batterij tijdens het trekken aan de kleefstrips. Druk op de batterij zal ervoor zorgen dat de kleefstrips breken. Trek een kleefstrip, langzaam, weg van de batterij in de richting van de onderkant van de iPhone.
    • Probeer de kleefstrips recht en vlak te houden tijdens deze procedure; gedraaide of gebogen strips zullen, in plaats van makkelijk loskomen, vast blijven plakken en breken.

    • Druk ook niet op de batterij tijdens het trekken aan de kleefstrips. Druk op de batterij zal ervoor zorgen dat de kleefstrips breken.

    • Trek een kleefstrip, langzaam, weg van de batterij in de richting van de onderkant van de iPhone.

    • Trek met een gelijkmatige kracht en houd constante druk op de kleefstrip totdat deze losschiet tussen de batterij en de achterste behuizing. Trek de kleefstrip, voor het beste resultaat, vanuit een zo laag mogelijke hoek zonder de kleefstrip daarbij op een ander onderdeel te scheuren of breken.

    • De kleefstrip zal een aantal keer haar eigen lengte lang worden. Blijf doortrekken en pak de strip telkens dichter bij de batterij opnieuw vast indien nodig.

    • Als een van de kleefstrips tijdens het proces breekt, kun je je vingers op een bot pincet gebruiken om het resterende deel weer te pakken te krijgen en door te gaan met trekken.

    • Als een van de kleefstrips onder de batterij breekt en je deze niet weer te pakken krijgt, probeer dan de overige strips te verwijderen en ga verder met de instructies.

  33. Herhaal de bovengenoemde stappen om de overige drie kleefstrips te verwijderen. Zorg dat je de batterij enigszins vasthoudt bij het verwijderen van de laatste strip. Anders kan het zijn dat je de batterij onverwachts uit de iPhone lanceert.
    • Herhaal de bovengenoemde stappen om de overige drie kleefstrips te verwijderen.

    • Zorg dat je de batterij enigszins vasthoudt bij het verwijderen van de laatste strip. Anders kan het zijn dat je de batterij onverwachts uit de iPhone lanceert.

    • Als je met succes alle kleefstrips hebt weten te verwijderen, kun je de volgende stap overslaan.

    • Als een van je kleefstrips onder de batterij is gebroken en je deze niet meer te pakken hebt weten te krijgen, ga je verder met de volgende stap.

  34. Als een van de kleefstrips onder de batterij is afgebroken en de batterij nog steeds vastzit, prepareer je een iOpener of gebruik je een föhn om de achterste behuizing, direct achter de batterij, te verwarmen. Dit zal de lijm onder de batterij verzachten. Verwarm de iPhone tot de achterste behuizing net te warm is om comfortabel aan te raken. Oververhit de iPhone niet, aangezien je dan het risico loopt om de batterij per ongeluk te laten ontvlammen.
    • Als een van de kleefstrips onder de batterij is afgebroken en de batterij nog steeds vastzit, prepareer je een iOpener of gebruik je een föhn om de achterste behuizing, direct achter de batterij, te verwarmen. Dit zal de lijm onder de batterij verzachten.

    • Verwarm de iPhone tot de achterste behuizing net te warm is om comfortabel aan te raken. Oververhit de iPhone niet, aangezien je dan het risico loopt om de batterij per ongeluk te laten ontvlammen.

    • Draai de iPhone om en rijg een sterk stuk draad (zoals flosdraad of een deel van een gitaarsnaar) onder de batterij door.

    • Trek het draad in een zagende beweging van kant naar kant en doe dit over de gehele lengte van de batterij om de lijm zo los te snijden. Beschadig of vervorm de batterij niet.

    • Draag, om je handen en vingers te beschermen, handschoenen of wikkel de einden van de snaar om een tool (zoals de twee schroevendraaiers op de foto) heen.

    • Als je voor het omhoogwrikken van de batterij kiest om wriktools te gebruiken, wees dan extra voorzichtig dat je de lintkabels en de draadloze oplaadspoel direct onder de batterij niet beschadigt.

  35. Verwijder de batterij uit de iPhone.
    • Verwijder de batterij uit de iPhone.

    • Als je vervangende batterij werd geleverd in een plasticen hulsel, verwijder dan eerst het hulsel voordat je de batterij installeert.

    • Als je nieuwe batterij geen vooraf geïnstalleerde kleefstrips bevat, gebruik dan deze handleiding om de kleefstrips ook te vervangen.

    • Voer een geforceerde herstart uit na het weer in elkaar zetten van je telefoon. Dit kan een aantal problemen voorkomen en probleemoplossing vergemakkelijken.

Conclusie

100%

Begin met vertalen ›

Adam O'Camb

Lid sinds: 11-04-15

85.621 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

115 Leden

Do I have to remove the display to replace the battery? Or can I leave the display in

Peter - Antwoord

You can leave the display connected and skip steps 15-20, as long as you’re careful to support the display so as not to damage the display cables while you work.

Jeff Suovanen -

Don’t do it,you can EASILY RIP LCD RIBBON CABLE

Vegeta Barrett -

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 0

Afgelopen 7 dagen: 726

Afgelopen 30 dagen: 3,936

Altijd: 78,971