Ga door naar hoofdinhoud

Inleiding

Gebruik deze handleiding om de kleefstrips voor het bevestigen van de batterij van je iPhone 8, iPhone 8 Plus, iPhone XR of iPhone SE 2020 op de juiste wijze te bevestigen. (Voor oudere iPhone-modellen kun je gebruik maken van deze handleiding.) Iedere keer dat je de batterij verwijdert, zul je de kleefstrips eronder moeten vervangen. De kleefstrips zijn, als deze niet op de juiste wijze worden bevestigd, makkelijk te beschadigen. Het is dus handig om een extra setje kleefstrips bij de hand te hebben als je deze handleiding voor de eerste keer raadpleegt.

Deze kleefstrips verschillen van de kleefstrips in de iPhone's van eerdere generaties. Dit komt door de aanwezigheid van de draadloze oplaadspoel in nieuwere modellen. De spoel bevindt zich direct onder de batterij, welke bevestigd is door middel van vier kleefstrips die allemaal netjes om de spoel heen zijn geplakt om schade aan de oplaadspoel te voorkomen.

Zorg dat je, voordat je met deze handleiding begint, een van de volgende handleidingen hebt geraadpleegd om de batterij van je iPhone te verwijderen:

iPhone 8 Vervanging van de batterij

Als je de kleefstrips van een ander iPhone-model wilt vervangen, kun je gebruik maken van een van de volgende handleidingen:

Gereedschap

Onderdelen

Geen onderdelen opgegeven.

  1. Als je nieuwe batterij met vooraf geïnstalleerde kleefstrips is geleverd, kun je direct verdergaan met Stap 8. Als dat niet het geval is, trek je het grote, blauwe stuk beschermfolie van de kleefstrips af en gooi je deze weg. Zorg dat je de kleefstrip, als de beschermfolie eenmaal verwijderd is, zo min mogelijk en het liefst helemaal niet aanraakt.
    • Als je nieuwe batterij met vooraf geïnstalleerde kleefstrips is geleverd, kun je direct verdergaan met Stap 8.

    • Als dat niet het geval is, trek je het grote, blauwe stuk beschermfolie van de kleefstrips af en gooi je deze weg.

    • Zorg dat je de kleefstrip, als de beschermfolie eenmaal verwijderd is, zo min mogelijk en het liefst helemaal niet aanraakt.

  2. Als de kleefstrip eenmaal aan de batterij blijft plakken, kun je deze niet meer lostrekken of herpositioneren—mocht je dus een fout maken bij het plaatsen van de kleefstrip dan zul je opnieuw moeten beginnen met een nieuwe kleefstrip. Check de positie van de kleefstrips nog een keer en plak ze vervolgens op de achterkant van de batterij.
    • Als de kleefstrip eenmaal aan de batterij blijft plakken, kun je deze niet meer lostrekken of herpositioneren—mocht je dus een fout maken bij het plaatsen van de kleefstrip dan zul je opnieuw moeten beginnen met een nieuwe kleefstrip.

    • Check de positie van de kleefstrips nog een keer en plak ze vervolgens op de achterkant van de batterij.

    • Zorg dat de twee kortere kleefstrips het dichtst bij de kabelaansluiting van de batterij worden geplaatst.

    • Centreer de kleefstrips zodanig dat de vier zwarte treklipjes aan alle kanten even ver buiten de batterij uitsteken.

  3. Gebruik je vingers of een doek om de kleefstrips stevig op de batterij te drukken. Gebruik je vingers of een doek om de kleefstrips stevig op de batterij te drukken. Gebruik je vingers of een doek om de kleefstrips stevig op de batterij te drukken.
    • Gebruik je vingers of een doek om de kleefstrips stevig op de batterij te drukken.

  4. Draai de batterij om en trek de twee blauwe, plastic stukken beschermfolie, aan de uiteinden van de kleefstrips, los. Draai de batterij om en trek de twee blauwe, plastic stukken beschermfolie, aan de uiteinden van de kleefstrips, los. Draai de batterij om en trek de twee blauwe, plastic stukken beschermfolie, aan de uiteinden van de kleefstrips, los.
    • Draai de batterij om en trek de twee blauwe, plastic stukken beschermfolie, aan de uiteinden van de kleefstrips, los.

  5. Pak het roze, plastic stuk beschermfolie aan de onderkant van de batterij vast en trek deze strak. Vouw de roze folie vervolgens om de hoek van de batterij heen en druk deze vast. Laat de folie los. Als het goed is, zitten de twee zwarte treklippen nu aan de onderkant van de batterij vastgeplakt.
    • Pak het roze, plastic stuk beschermfolie aan de onderkant van de batterij vast en trek deze strak.

    • Vouw de roze folie vervolgens om de hoek van de batterij heen en druk deze vast.

    • Laat de folie los. Als het goed is, zitten de twee zwarte treklippen nu aan de onderkant van de batterij vastgeplakt.

  6. Herhaal de vorige stap om de uiteinden van de overige twee kleefstrips aan de bovenkant van de batterij te bevestigen. Herhaal de vorige stap om de uiteinden van de overige twee kleefstrips aan de bovenkant van de batterij te bevestigen. Herhaal de vorige stap om de uiteinden van de overige twee kleefstrips aan de bovenkant van de batterij te bevestigen.
    • Herhaal de vorige stap om de uiteinden van de overige twee kleefstrips aan de bovenkant van de batterij te bevestigen.

  7. Peuter het kleine stuk oranje beschermfolie op de uiteinden van de kleefstrips aan de bovenkant van de batterij los en gooi deze weg. Peuter het kleine stuk oranje beschermfolie op de uiteinden van de kleefstrips aan de bovenkant van de batterij los en gooi deze weg.
    • Peuter het kleine stuk oranje beschermfolie op de uiteinden van de kleefstrips aan de bovenkant van de batterij los en gooi deze weg.

  8. Plaats de batterij, met het grote stuk roze beschermfolie er nog op, in je iPhone.
    • Plaats de batterij, met het grote stuk roze beschermfolie er nog op, in je iPhone.

  9. Breng de batterijaansluiting op de juiste positie en druk deze vast. Breng de batterijaansluiting op de juiste positie en druk deze vast. Breng de batterijaansluiting op de juiste positie en druk deze vast.
    • Breng de batterijaansluiting op de juiste positie en druk deze vast.

  10. Til de batterij vanaf de buitenste zijkant op en kantel de batterij op haar zijkant zodat je het laatste stuk beschermfolie kunt bereiken. Laat je batterij aan het logic board verbonden zitten. Dit helpt je bij het op de juiste plek aanbrengen van de batterij.
    • Til de batterij vanaf de buitenste zijkant op en kantel de batterij op haar zijkant zodat je het laatste stuk beschermfolie kunt bereiken.

    • Laat je batterij aan het logic board verbonden zitten. Dit helpt je bij het op de juiste plek aanbrengen van de batterij.

  11. Trek het laatste, grote, roze stuk beschermfolie los en gooi dit weg. Trek het laatste, grote, roze stuk beschermfolie los en gooi dit weg. Trek het laatste, grote, roze stuk beschermfolie los en gooi dit weg.
    • Trek het laatste, grote, roze stuk beschermfolie los en gooi dit weg.

  12. Positioneer de batterij op voorzichtige wijze en bevestig deze tot slot in de iPhone. Positioneer de batterij op voorzichtige wijze en bevestig deze tot slot in de iPhone.
    • Positioneer de batterij op voorzichtige wijze en bevestig deze tot slot in de iPhone.

  13. Druk de boven- en onderkant van de batterij stevig op hun plek en geef de kleefstrips wat tijd om zich goed aan de achterste behuizing te hechten. Druk de boven- en onderkant van de batterij stevig op hun plek en geef de kleefstrips wat tijd om zich goed aan de achterste behuizing te hechten.
    • Druk de boven- en onderkant van de batterij stevig op hun plek en geef de kleefstrips wat tijd om zich goed aan de achterste behuizing te hechten.

  14. Zorg dat je de batterij opnieuw loskoppelt voordat je verder gaat met het in elkaar zetten van je iPhone.
    • Zorg dat je de batterij opnieuw loskoppelt voordat je verder gaat met het in elkaar zetten van je iPhone.

    • Als je in je telefoon werkt terwijl de batterij nog steeds aangesloten is, loop je het risico om gevoelige onderdelen te beschadigen.

Conclusie

Om je iPhone weer in elkaar te zetten, kun je wederom gebruik maken van de handleiding die je hebt gebruikt voor het verwijderen van je batterij. Volg de instructies in die handleiding in omgekeerde volgorde.

iPhone 8 Vervanging van de batterij

iPhone 8 Plus Vervanging van de batterij

iPhone XR Vervanging van de batterij

iPhone SE 2020 Vervanging van de batterij

Vergeet je oude batterij niet naar een door R2 of e-Stewards gecertificeerde recycler te brengen.

en nl

100%

Begin met vertalen ›

Jeff Suovanen

Lid sinds: 06-08-13

385.923 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

142 Leden

Één commentaar

Can I make my own adhesive strips from 3M double-sided tape?

Joel - Antwoord

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 31

Afgelopen 7 dagen: 171

Afgelopen 30 dagen: 655

Altijd: 19,589