Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Onderdelen & Gereedschap

Inleiding

De thuisknop van de iPhone 7 Plus is eigenlijk een solid-state sensor, welke ook de Touch ID-functie (vingerafdrukherkenning) bevat.

De meeste vervangende thuisknoppen zullen niet werken, dus check dit voorzichtig voordat je je reparatie begint. De originele thuisknop van je iPhone is in de fabriek exclusief gecombineerd met het logic board—en zonder Apple's exclusieve calibratieproces zal zelfs een originele thuisknop van een andere iPhone niet werken. Om een kapotte thuisknop te repareren, zul je een speciaal gemaakte universele thuisknop moeten installeren. Besef wel dat deze thuisknop enkel als knop zal werken; de Touch ID-functie zal niet werken.

Als je enkel een kapot scherm vervangt, kun je deze handleiding gebruiken om je werkende thuisknop te verwijderen en deze over te zetten naar een nieuw scherm, waarbij je alle functies, inclusief Touch ID, behoudt.

Om te voorkomen dat je de schermkabels per ongeluk scheurt of anderszins beschadigt, is het beter om de schermmodule eerst volledig te verwijderen, voordat je begint met de reparatie van de thuisknop/Touch ID-sensor. Maar als je je comfortabel genoeg voelt om met de thuisknop/Touch ID-sensor aan de slag te gaan zonder de schermmodule eerst te verwijderen, kun je de stappen over de schermmodule overslaan.

    • Schakel je iPhone uit voordat je met de demontage begint.

  3. Druk een zuignap op de onderste helft van het voorste paneel, net boven de thuisknop. Zorg dat de zuignap niet overlapt met de thuisknop, aangezien dit ervoor zal zorgen dat de zuignap zich niet vast kan zuigen aan het scherm.
    • Druk een zuignap op de onderste helft van het voorste paneel, net boven de thuisknop.

  4. Trek de zuignap omhoog met een stevige, constante kracht om zo een kleine opening tussen het voorste paneel en de achterste behuizing te creëren. Steek het platte einde van een spudger in de opening. De waterdichte lijm die het scherm op z'n plek houdt is erg sterk; het creëren van de opening kan dus heel wat kracht vereisen. Als je moeite hebt met het openen van de telefoon, dien dan meer warmte toe en wiebel het scherm op en neer om de lijm te verzachten totdat de opening groot genoeg is voor je tool.

    • Steek het platte einde van een spudger in de opening.

    • Draai je spudger lichtjes omhoog terwijl je aan de zuignap trekt, om de opening tussen het scherm en de achterste behuizing iets te vergroten.

  5. Steek het platte einde van de spudger aan de onderkant van de iPhone tussen het voorste paneel en de achterste behuizing . Schuif je spudger langs de linkerkant van de telefoon omhoog, beginnend bij de onderkant en in de richting van de volumeknoppen en de stilteknop, en snijd onderweg alle lijm door die het scherm op z'n plek houdt. Probeer de bovenkant van het scherm niet los te krijgen van de achterste behuizing, aangezien deze met elkaar verbonden zijn door middel van plastic klemmen die mogelijk kunnen breken als je dit probeert.
    • Steek het platte einde van de spudger aan de onderkant van de iPhone tussen het voorste paneel en de achterste behuizing .

    • Schuif je spudger langs de linkerkant van de telefoon omhoog, beginnend bij de onderkant en in de richting van de volumeknoppen en de stilteknop, en snijd onderweg alle lijm door die het scherm op z'n plek houdt.

    • Probeer de bovenkant van het scherm niet los te krijgen van de achterste behuizing, aangezien deze met elkaar verbonden zijn door middel van plastic klemmen die mogelijk kunnen breken als je dit probeert.

  6. Verwijder de spudger uit de linkerkant van de telefoon en steek het platte eind in de rechter onderhoek. Schuif de spudger langs de rechterkant van de telefoon omhoog naar de rechter bovenhoek en snijd alle lijm die het scherm vasthoudt door.
    • Verwijder de spudger uit de linkerkant van de telefoon en steek het platte eind in de rechter onderhoek.

    • Schuif de spudger langs de rechterkant van de telefoon omhoog naar de rechter bovenhoek en snijd alle lijm die het scherm vasthoudt door.

  7. Trek aan de zuignap om het scherm omhoog te tillen en de iPhone te openen. Til het scherm niet verder dan 10º omhoog om te voorkomen dat je de kwetsbare lintkabels die langs de rechterkant van de telefoon liggen en het scherm aan het logic board verbinden scheurt of kapot maakt.
    • Trek aan de zuignap om het scherm omhoog te tillen en de iPhone te openen.

    • Til het scherm niet verder dan 10º omhoog om te voorkomen dat je de kwetsbare lintkabels die langs de rechterkant van de telefoon liggen en het scherm aan het logic board verbinden scheurt of kapot maakt.

  8. Trek aan het lipje op de zuignap om deze van het voorste paneel te verwijderen. Trek aan het lipje op de zuignap om deze van het voorste paneel te verwijderen.
    • Trek aan het lipje op de zuignap om deze van het voorste paneel te verwijderen.

  9. Nintendo Switch-kits

    Een snelle oplossing die je weer mee laat doen

    Koop Switchkits

    Nintendo Switch-kits

    Koop Switchkits
  10. Schuif een openingsplectrum onder het scherm en langs de bovenkant van de telefoon om de laatste lijm door te snijden. Schuif een openingsplectrum onder het scherm en langs de bovenkant van de telefoon om de laatste lijm door te snijden.
    • Schuif een openingsplectrum onder het scherm en langs de bovenkant van de telefoon om de laatste lijm door te snijden.

  11. Trek de schermmodule lichtjes weg van de bovenkant van de telefoon om deze los te krijgen uit de plastic klemmen die de module aan de achterste behuizing bevestigen. Open de iPhone door het scherm open te slaan vanaf de linkerkant, net zoals je de achterkant van een boek zou openslaan. Probeer het scherm niet volledig los te maken van de telefoon, aangezien het het scherm nog steeds verbonden is met het logic board van de iPhone door middel van een aantal kwetsbare lintkabels.
    • Trek de schermmodule lichtjes weg van de bovenkant van de telefoon om deze los te krijgen uit de plastic klemmen die de module aan de achterste behuizing bevestigen.

    • Open de iPhone door het scherm open te slaan vanaf de linkerkant, net zoals je de achterkant van een boek zou openslaan.

    • Probeer het scherm niet volledig los te maken van de telefoon, aangezien het het scherm nog steeds verbonden is met het logic board van de iPhone door middel van een aantal kwetsbare lintkabels.

  12. Verwijder de volgende vier tri-point Y000 schroeven die het plaatje op de onderste schermkabel aan het logic board bevestigen:
    • Verwijder de volgende vier tri-point Y000 schroeven die het plaatje op de onderste schermkabel aan het logic board bevestigen:

    • Drie 1.2 mm schroeven

    • Eén 2.6 mm schroef

  13. Verwijder het plaatje op de onderste schermkabel. Verwijder het plaatje op de onderste schermkabel.
    • Verwijder het plaatje op de onderste schermkabel.

  14. Gebruik de punt van een spudger om de batterijaansluiting uit het contact op het logic board omhoog te duwen. Buig de schermkabel lichtjes weg om te voorkomen dat deze tijdens de reparaties contact maakt met het contact en de iPhone per ongeluk inschakelt. Buig de schermkabel lichtjes weg om te voorkomen dat deze tijdens de reparaties contact maakt met het contact en de iPhone per ongeluk inschakelt.
    • Gebruik de punt van een spudger om de batterijaansluiting uit het contact op het logic board omhoog te duwen.

    • Buig de schermkabel lichtjes weg om te voorkomen dat deze tijdens de reparaties contact maakt met het contact en de iPhone per ongeluk inschakelt.

  15. Zorg dat de batterij is losgekoppeled voordat je de kabels in deze stap los- of vastkoppelt. Gebruik het platte einde van een spudger of je nagel om de twee onderste schermaansluitingen los te koppelen door deze in een rechte beweging uit het contact op het logic board omhoog te duwen. Om drukaansluitingen zoals deze weer aan te sluiten, positioneer je deze totdat op z'n plek lijkt te zitten en duw je één kant van de aansluiting omlaag tot deze vastklikt, om vervolgens hetzelfde te doen aan de andere kant. Druk niet op het midden, want als de aansluiting verkeerd zit, zul je de pinnen buigen en zo schade veroorzaken.
    • Zorg dat de batterij is losgekoppeled voordat je de kabels in deze stap los- of vastkoppelt.

    • Gebruik het platte einde van een spudger of je nagel om de twee onderste schermaansluitingen los te koppelen door deze in een rechte beweging uit het contact op het logic board omhoog te duwen.

    • Als je witte lijnen op het scherm of een volledig wit scherm ziet, of de touchscreen-functie werkt gedeeltelijk of helemaal niet na het in elkaar zetten van je telefoon, kun je proberen deze kabels weer los te koppelen en opnieuw aan te sluiten. Zorg ervoor dat ze goed en stevig aangesloten zijn.

  16. Verwijder de drie tri-point Y000 schroeven die het plaatje bovenop de aansluiting van de sensormodule in het voorste paneel bevestigen: Eén 1.3 mm schroef Twee 1.0 mm schroeven
    • Verwijder de drie tri-point Y000 schroeven die het plaatje bovenop de aansluiting van de sensormodule in het voorste paneel bevestigen:

    • Eén 1.3 mm schroef

    • Twee 1.0 mm schroeven

    • Verwijder het plaatje.

  17. Koppel de aansluiting van de sensormodule in het voorste paneel los van het contact op het logic board. Zorg dat je, bij het opnieuw aansluiten van deze drukaansluiting, één kant per keer vastklikt om het risico te vermijden dat je de aansluiting verbuigt.
    • Koppel de aansluiting van de sensormodule in het voorste paneel los van het contact op het logic board.

    • Zorg dat je, bij het opnieuw aansluiten van deze drukaansluiting, één kant per keer vastklikt om het risico te vermijden dat je de aansluiting verbuigt.

  18. Verwijder de schermmodule.
  19. Verwijder de vier Y000 schroeven die het plaatje op de thuisknop/Touch ID-sensor bevestigen:
    • Verwijder de vier Y000 schroeven die het plaatje op de thuisknop/Touch ID-sensor bevestigen:

    • Eén 1.1 mm schroef

    • Drie 1.3 mm schroeven

    • Wees, tijdens het weer in elkaar zetten van je telefoon, voorzichtig dat je deze schroeven niet te strak vastdraait, aangezien dat ervoor kan zorgen dat je thuisknop niet zal werken.

  20. Verwijder het plaatje dat de thuisknop/Touch ID-sensor bevestigt.
    • Verwijder het plaatje dat de thuisknop/Touch ID-sensor bevestigt.

  21. Gebruik een openingstool om deze onder de linkerkant van de kabelaansluiting van de thuisknop te duwen en deze zo uit het contact omhoog te duwen. Als de gehele connector omhoog komt zonder los te laten, zet dan, met het platte einde van je spudger, druk op de bovenkant van de kabel, terwijl je de aansluiting via de linkerkant omhoog probeert te duwen. Zorg dat je de kabel of aansluiting niet beschadigt, aangezien je dan riskeert de sensor permanent te beschadigen. Als de gehele connector omhoog komt zonder los te laten, zet dan, met het platte einde van je spudger, druk op de bovenkant van de kabel, terwijl je de aansluiting via de linkerkant omhoog probeert te duwen. Zorg dat je de kabel of aansluiting niet beschadigt, aangezien je dan riskeert de sensor permanent te beschadigen.
    • Gebruik een openingstool om deze onder de linkerkant van de kabelaansluiting van de thuisknop te duwen en deze zo uit het contact omhoog te duwen.

    • Als de gehele connector omhoog komt zonder los te laten, zet dan, met het platte einde van je spudger, druk op de bovenkant van de kabel, terwijl je de aansluiting via de linkerkant omhoog probeert te duwen. Zorg dat je de kabel of aansluiting niet beschadigt, aangezien je dan riskeert de sensor permanent te beschadigen.

  22. Duw de onderliggende aansluiting voorzichtig omhoog en haal deze uit de buurt van de thuisknop/Touch ID-kabel. Het is erg gemakkelijk om je iPhone te beschadigen in deze stap. Werk langzaam en zorg dat je voorzichtig bent bij het plaatsen van en wrikken met je tool. Als je de Touch ID-hardware beschadigt, kan deze enkel door Apple worden vervangen.
    • Duw de onderliggende aansluiting voorzichtig omhoog en haal deze uit de buurt van de thuisknop/Touch ID-kabel.

    • Het is erg gemakkelijk om je iPhone te beschadigen in deze stap. Werk langzaam en zorg dat je voorzichtig bent bij het plaatsen van en wrikken met je tool. Als je de Touch ID-hardware beschadigt, kan deze enkel door Apple worden vervangen.

    • Als je aansluiting niet gemakkelijk omhoog komt, kun je een föhn of een iOpener gebruiken om deze te verwarmen en de lijm die de aansluiting vasthoudt zo te verzachten, om het vervolgens nog eens te proberen.

    • Probeer de aansluiting niet volledig los te koppelen—haal deze enkel uit de weg zodat de onderliggende sensorkabel van de thuisknop/Touch ID kan worden verwijderd.

  23. Het verwarmen van het gebied om de thuisknop/Touch ID-sensor heen zal helpen om de lijm, die de kwetsbare kabels op hun plek houdt, te verzachten en het verwijderen ervan te vergemakkelijken.
    • Het verwarmen van het gebied om de thuisknop/Touch ID-sensor heen zal helpen om de lijm, die de kwetsbare kabels op hun plek houdt, te verzachten en het verwijderen ervan te vergemakkelijken.

    • Draai de schermmodule om. Gebruik een föhn of prepareer een iOpener en leg deze op de onderkant van het scherm gedurende ongeveer 90 seconden om zo de lijm eronder te verzachten.

  24. Gebruik een openingsplectrum om de lijm die de kabel van de thuisknop/Touch ID-sensor aan de achterkant van het schermpaneel vasthoudt, los te maken. Gebruik een openingsplectrum om de lijm die de kabel van de thuisknop/Touch ID-sensor aan de achterkant van het schermpaneel vasthoudt, los te maken. Gebruik een openingsplectrum om de lijm die de kabel van de thuisknop/Touch ID-sensor aan de achterkant van het schermpaneel vasthoudt, los te maken.
    • Gebruik een openingsplectrum om de lijm die de kabel van de thuisknop/Touch ID-sensor aan de achterkant van het schermpaneel vasthoudt, los te maken.

  25. Verwijder de thuisknop/Touch ID-sensormodule door deze door het gat in de voorkant van het scherm te begeleiden.
    • Verwijder de thuisknop/Touch ID-sensormodule door deze door het gat in de voorkant van het scherm te begeleiden.

    • Om deze weer te installeren, begeleid je eerst de kabel door het gat in de voorkant van het scherm, zoals op de foto getoond wordt.

    • Het kan zijn dat je vervangende onderdeel wordt geleverd met een extra Y000-schroef die al is bevestigd naast de thuisknop. Verwijder de overbodige schroef zodat je het plaatje van de thuisknop weer kan installeren.

    • Volg deze handleiding om de vervangende lijm rondom je scherm te installeren.

Conclusie

83%

Begin met vertalen ›

Paige Reisman

Lid sinds: 07-04-14

19.522 Reputatie

Correct, and that is also stated in the introduction. This guide is primarily for folks who need to transfer the home button onto a new/replacement display. So Jeff if I'm transferring button to a new display will I retain Touch ID functionality? Or would it be lost? My screen is cracked and I want to replace it. Thanks.

Victor Rodriguez - Antwoord

Yes, if you carefully move your original home button to your new display, it should be good as new, Touch ID and all.

Jeff Suovanen -

Can the home button not be removed through the back? Does it only come through the front?

Talon - Antwoord

You can replace the home button but your touch ID wont work anymore. Apple has it coded with your logic board. once you remove it yes, the home button will work well but you can't use the touch ID.

Rachelle - Antwoord

Hello,

The home button was cracked with keys in my pocket when it cracked the home button is started to heat when screen is turned off , when i use with display turned on the home button we not heat, Am wondering what could be wrong,

Any suggestion is appreciated

Does home button will work? after replacing with after-market home button, i just want know any one tried it?

i know touch id will not work.

Recently i have replaced the home button with after market, the phone will not boot up, just flashing with apple logo.

after replacing original it worked for me.

kishore.k kishore.k - Antwoord

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 77

Afgelopen 7 dagen: 541

Afgelopen 30 dagen: 2,941

Altijd: 39,965