Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Onderdelen & Gereedschap

Inleiding

Gebruik deze handleiding om je iPhone 6s nieuw leven in te blazen met een nieuwe batterij. Neem, als je batterij gezwollen is, de juiste voorzorgsmaatregelen.

Deze handleiding toont je hoe je de volledige schermmodule verwijdert; dit is bedoeld om schade aan de schermkabels te voorkomen. Als je je comfortabel genoeg voelt om de batterij te verwijderen zonder de schermkabels daarbij te veel te belasten, kun je de stappen voor het verwijderen van de schermmodule overslaan.

Kalibreer, voor een optimale performance, je nieuw geplaatste batterij: laad deze op tot 100% en blijf deze opladen voor minstens twee uur langer. Gebruik je telefoon vervolgens totdat de batterij volledig leeg is en je telefoon daarom uitvalt. Laad je telefoon, tot slot, weer helemaal op naar 100%.

Je kunt deze handleiding ook gebruiken om het plaatje op de batterijaansluiting te vervangen.

  1. Ontlaad je batterij, voordat je je iPhone uit elkaar haalt, tot onder de 25%. Een geladen lithium-ion batterij kan in brand vliegen en/of ontploffen als deze per ongeluk wordt doorboord.
    • Ontlaad je batterij, voordat je je iPhone uit elkaar haalt, tot onder de 25%. Een geladen lithium-ion batterij kan in brand vliegen en/of ontploffen als deze per ongeluk wordt doorboord.

    • Verwijder de twee 3.4 mm lange P2 Pentalobe schroeven aan de onderkant van de iPhone, naast de Lightning-connector.

  2. Het is een optie om de onderkant van de iPhone gedurende een minuut te verwarmen met het gebruik van een iOpener of een föhn.
    • Het is een optie om de onderkant van de iPhone gedurende een minuut te verwarmen met het gebruik van een iOpener of een föhn.

    • Warmte helpt de lijm die het scherm bevestigt te verzachten, waardoor het openen van de telefoon makkelijker zal zijn.

  3. Het openen van het scherm van de 6s zal ervoor zorgen dat er een strip aan lijm rondom de rand van de telefoon los zal komen. Zorg dat je, als je de lijm wilt vervangen, vervangende lijm klaar hebt liggen voordat je verdergaat. Het is mogelijk om de reparatie te voltooien zonder de lijm te vervangen en je zult hierbij geen functies inleveren.
    • Het openen van het scherm van de 6s zal ervoor zorgen dat er een strip aan lijm rondom de rand van de telefoon los zal komen. Zorg dat je, als je de lijm wilt vervangen, vervangende lijm klaar hebt liggen voordat je verdergaat. Het is mogelijk om de reparatie te voltooien zonder de lijm te vervangen en je zult hierbij geen functies inleveren.

    • Druk een zuignap op de linker onderhoek van de schermmodule.

    • Zorg dat je de zuignap niet over de thuisknop heen plaatst.

  4. Trek de zuignap omhoog met een stevige, constante kracht om zo een kleine opening tussen het voorste paneel en de achterste behuizing te creëren. Neem je tijd en zorg dat je een stevige, maar constante druk uitoefent. De schermmodule zit strakker vast dan de meeste toestellen en wordt ook nog eens vastgehouden door een laag lijm.

    • Neem je tijd en zorg dat je een stevige, maar constante druk uitoefent. De schermmodule zit strakker vast dan de meeste toestellen en wordt ook nog eens vastgehouden door een laag lijm.

    • Je loopt het risico de schermmodule te beschadigen als je te hard trekt. Oefen net genoeg druk uit om een kleine opening tussen de schermmodule en de achterste behuizing te creëren.

    • Als je moeite hebt met het openen van het scherm, verwarm dan de voorkant van de iPhone met een iOpener, föhn of warmtepistool totdat deze net iets te heet is om comfortabel aan te raken. Dit helpt de lijm, die de hoeken van het scherm bevestigt, te verzachten.

  5. Er bevindt zich een kleine inkeping aan de onderkant van het scherm, net boven de hoofdtelefoonjack. Dit is de veiligste plek om te beginnen met het openwrikken van de telefoon. Plaats het platte einde van een spudger in de opening tussen het scherm en de achterste behuizing, direct boven de hoofdtelefoonjack.
    • Er bevindt zich een kleine inkeping aan de onderkant van het scherm, net boven de hoofdtelefoonjack. Dit is de veiligste plek om te beginnen met het openwrikken van de telefoon.

    • Plaats het platte einde van een spudger in de opening tussen het scherm en de achterste behuizing, direct boven de hoofdtelefoonjack.

  6. Kantel je spudger lichtjes terwijl deze in de opening zit om zo de opening tussen de schermmodule en de rest van de telefoon te vergroten. Kantel je spudger lichtjes terwijl deze in de opening zit om zo de opening tussen de schermmodule en de rest van de telefoon te vergroten.
    • Kantel je spudger lichtjes terwijl deze in de opening zit om zo de opening tussen de schermmodule en de rest van de telefoon te vergroten.

  7. Steek het platte einde van je spudger aan de linkerkant in de telefoon, tussen de schermmodule en de achterste behuizing. Schuif de spudger langs de zijkant van de telefoon omhoog om zo de lijm door te snijden en het scherm uit de klemmen los te maken.
    • Steek het platte einde van je spudger aan de linkerkant in de telefoon, tussen de schermmodule en de achterste behuizing.

    • Schuif de spudger langs de zijkant van de telefoon omhoog om zo de lijm door te snijden en het scherm uit de klemmen los te maken.

  8. Verwijder de spudger en breng deze opnieuw in de onderkant van de telefoon, waar je begonnen bent met het openen van de telefoon. Schuif de spudger naar de rechterkant, langs de onderkant van de telefoon.
    • Verwijder de spudger en breng deze opnieuw in de onderkant van de telefoon, waar je begonnen bent met het openen van de telefoon.

    • Schuif de spudger naar de rechterkant, langs de onderkant van de telefoon.

  9. Schuif je spudger langs de rechterkant van de telefoon omhoog en snijd daarbij de lijm door en duw het scherm los uit de klemmen in de achterste behuizing. Schuif je spudger langs de rechterkant van de telefoon omhoog en snijd daarbij de lijm door en duw het scherm los uit de klemmen in de achterste behuizing.
    • Schuif je spudger langs de rechterkant van de telefoon omhoog en snijd daarbij de lijm door en duw het scherm los uit de klemmen in de achterste behuizing.

  10. Manta schroevendraaierset

    112 bitjes voor elke reparatie.

    Upgrade Your Toolbox

    Manta schroevendraaierset

    Upgrade Your Toolbox
  11. Gebruik de zuignap om het scherm open te maken en breek daarbij de laatste stukjes lijm. Open het scherm niet meer dan 90º, aangezien het nog steeds is verbonden aan de bovenkant door middel van drie kabels die kunnen breken als je er druk op zet.
    • Gebruik de zuignap om het scherm open te maken en breek daarbij de laatste stukjes lijm.

    • Open het scherm niet meer dan 90º, aangezien het nog steeds is verbonden aan de bovenkant door middel van drie kabels die kunnen breken als je er druk op zet.

  12. Trek aan het kleine lipje op de zuignap om deze van het scherm te verwijderen. Trek aan het kleine lipje op de zuignap om deze van het scherm te verwijderen.
    • Trek aan het kleine lipje op de zuignap om deze van het scherm te verwijderen.

  13. Pak de schermmodule voorzichtig vast en til deze op om de telefoon te openen. Gebruik de klemmen aan de bovenkant van het scherm als een scharnier om de telefoon te openen. Open het scherm totdat deze ongeveer een hoek van 90º beschrijft en laat het scherm vervolgens leunen op een voorwerp, zodat je aan de telefoon kunt werken. Je kunt bijvoorbeeld een elastiek gebruiken om de schermmodule te verbinden aan een voorwerp, waardoor deze rechtop blijft staan. Dit voorkomt ook dat je de kabels onbedoeld en te veel belast.
    • Pak de schermmodule voorzichtig vast en til deze op om de telefoon te openen. Gebruik de klemmen aan de bovenkant van het scherm als een scharnier om de telefoon te openen.

    • Open het scherm totdat deze ongeveer een hoek van 90º beschrijft en laat het scherm vervolgens leunen op een voorwerp, zodat je aan de telefoon kunt werken.

    • Je kunt bijvoorbeeld een elastiek gebruiken om de schermmodule te verbinden aan een voorwerp, waardoor deze rechtop blijft staan. Dit voorkomt ook dat je de kabels onbedoeld en te veel belast.

    • Je kunt creatief zijn, je kunt ook een blikje drinken gebruiken om het scherm open te houden.

    • Verwijder de twee Phillips schroeven die het plaatje op de batterijaansluiting bevestigen, met de volgende lengtes:

    • Eén 2.9 mm lange schroef

    • Eén 2.2 mm lange schroef

  14. Verwijder het plaatje boven de batterijaansluiting uit de iPhone. Verwijder het plaatje boven de batterijaansluiting uit de iPhone.
    • Verwijder het plaatje boven de batterijaansluiting uit de iPhone.

  15. Gebruik de punt van een spudger om de batterijaansluiting los te koppelen door deze in een rechte beweging omhoog te duwen van het logic board. Gebruik de punt van een spudger om de batterijaansluiting los te koppelen door deze in een rechte beweging omhoog te duwen van het logic board. Gebruik de punt van een spudger om de batterijaansluiting los te koppelen door deze in een rechte beweging omhoog te duwen van het logic board.
    • Gebruik de punt van een spudger om de batterijaansluiting los te koppelen door deze in een rechte beweging omhoog te duwen van het logic board.

  16. Duw de batterijaansluiting weg van het contact op het logic board om zo te voorkomen dat deze tijdens de reparatie per ongeluk contact maakt en de telefoon mogelijk inschakelt. Duw de batterijaansluiting weg van het contact op het logic board om zo te voorkomen dat deze tijdens de reparatie per ongeluk contact maakt en de telefoon mogelijk inschakelt.
    • Duw de batterijaansluiting weg van het contact op het logic board om zo te voorkomen dat deze tijdens de reparatie per ongeluk contact maakt en de telefoon mogelijk inschakelt.

  17. Verwijder de volgende vier Phillips schroeven die het plaatje boven op de schermkabel bevestigen:
    • Verwijder de volgende vier Phillips schroeven die het plaatje boven op de schermkabel bevestigen:

    • Drie 1.2 mm lange schroeven

    • Eén 2.8 mm lange schroef

  18. Verwijder het plaatje bovenop de schermkabel. Verwijder het plaatje bovenop de schermkabel.
    • Verwijder het plaatje bovenop de schermkabel.

  19. Gebruik een spudger of een schone nagel om de flexkabel van de voorste camera los te koppelen door deze in een rechte beweging uit het contact op het logic board omhoog te duwen. Gebruik een spudger of een schone nagel om de flexkabel van de voorste camera los te koppelen door deze in een rechte beweging uit het contact op het logic board omhoog te duwen.
    • Gebruik een spudger of een schone nagel om de flexkabel van de voorste camera los te koppelen door deze in een rechte beweging uit het contact op het logic board omhoog te duwen.

  20. Ontkoppel de digitizerkabel door ook deze in een rechte beweging uit het contact op het logic board omhoog te duwen. Druk, bij het weer aansluiten van de digitizerkabel, niet op het middel van de aansluiting. Druk de aansluiting aan een kant aan en druk dan de andere kant aan. Als je de aansluiting in het midden vastdrukt, loop je het risico een pin in de aansluiting te buigen en de digitizer permanent te beschadigen.
    • Ontkoppel de digitizerkabel door ook deze in een rechte beweging uit het contact op het logic board omhoog te duwen.

    • Druk, bij het weer aansluiten van de digitizerkabel, niet op het middel van de aansluiting. Druk de aansluiting aan een kant aan en druk dan de andere kant aan. Als je de aansluiting in het midden vastdrukt, loop je het risico een pin in de aansluiting te buigen en de digitizer permanent te beschadigen.

  21. Zorg dat de batterij is losgekoppeld voordat je de kabel in deze stap loskoppelt of weer aansluit. Ontkoppel de schermkabel door deze in een rechte beweging uit het contact op het logic board omhoog te duwen.
    • Zorg dat de batterij is losgekoppeld voordat je de kabel in deze stap loskoppelt of weer aansluit.

    • Ontkoppel de schermkabel door deze in een rechte beweging uit het contact op het logic board omhoog te duwen.

  22. Verwijder de schermmodule.
  23. Gebruik een pincet om de uiteindes van de twee kleefstrips aan de onderkant van de batterij los te peuteren. Gebruik je vingers of een pincet met botte uiteindes. Wees voorzichtig als je dichtbij de batterij werkt; bij het doorboren van een lithium-ion batterij kunnen gevaarlijke chemicaliën vrijkomen en/of kan er brand ontstaan. Je kunt er ook voor kiezen om de trilmotor te verwijderen bij deze stap. Het is erg gemakkelijk te verwijderen en zal ervoor zorgen dat je een betere toegang hebt tot de kleefstrips.
    • Gebruik een pincet om de uiteindes van de twee kleefstrips aan de onderkant van de batterij los te peuteren.

    • Gebruik je vingers of een pincet met botte uiteindes. Wees voorzichtig als je dichtbij de batterij werkt; bij het doorboren van een lithium-ion batterij kunnen gevaarlijke chemicaliën vrijkomen en/of kan er brand ontstaan.

    • Je kunt er ook voor kiezen om de trilmotor te verwijderen bij deze stap. Het is erg gemakkelijk te verwijderen en zal ervoor zorgen dat je een betere toegang hebt tot de kleefstrips.

  24. Probeer de kleefstrips recht en vlak te houden tijdens deze procedure; gedraaide of gebogen strips zullen, in plaats van makkelijk loskomen, vast blijven plakken en breken. Trek een van de kleefstrips langzaam weg van de batterij, in de richting van de onderkant van de iPhone.
    • Probeer de kleefstrips recht en vlak te houden tijdens deze procedure; gedraaide of gebogen strips zullen, in plaats van makkelijk loskomen, vast blijven plakken en breken.

    • Trek een van de kleefstrips langzaam weg van de batterij, in de richting van de onderkant van de iPhone.

    • Zorg, om te voorkomen dat je de kleefstrips scheurt, dat je deze niet langs de batterij of andere onderdelen trekt.

    • Trek met een gelijkmatige kracht en houd constante druk op de kleefstrip totdat deze losschiet tussen de batterij en de achterste behuizing. Trek de kleefstrip, voor de beste resultaten, in een hoek van 60º of minder.

    • De kleefstrip zal een aantal keer haar eigen lengte lang worden. Blijf doortrekken en pak de strip telkens dichter bij de batterij opnieuw vast indien nodig.

  25. Herhaal dit voor de tweede kleefstrip.
    • Herhaal dit voor de tweede kleefstrip.

    • Houd de batterij vast bij het verwijderen van de tweede kleefstrips, aangezien de batterij er anders uit kan vliegen wanneer deze losschiet.

    • Als je beide kleefstrips met succes hebt weten te verwijderen, kun je de volgende stap overslaan.

    • Als een van de kleefstrips is afgebroken in het proces en deze vastzit onder batterij en niet meer kan worden vastgepakt, ga je verder met de volgende stap.

  26. Als je beide kleefstrips met succes hebt weten te verwijderen, ga je verder met de volgende stap. Anders zul je de batterij uit de achterste behuizing moeten wrikken. Prepareer een iOpener en leg deze op de achterkant van de achterste behuizing, op de plaats waar de batterij zich bevindt. Als alternatief kun je ook een warmtepistool of een föhn gebruiken.
    • Als je beide kleefstrips met succes hebt weten te verwijderen, ga je verder met de volgende stap. Anders zul je de batterij uit de achterste behuizing moeten wrikken.

    • Prepareer een iOpener en leg deze op de achterkant van de achterste behuizing, op de plaats waar de batterij zich bevindt. Als alternatief kun je ook een warmtepistool of een föhn gebruiken.

    • Na ongeveer een minuut draai je de telefoon om en gebruik je een plastic kaart om de overgebleven lijm achter de batterij door te snijden.

    • Steek de kaart niet in het gebied tussen de 'minder volume-knop' (-) en de bovenkant van de batterij, aangezien je daarmee de kabel van de volumeregeling eronder kunt beschadigen.

    • Duw niet tegen of onder het logic board, aangezien je daarmee de telefoon serieus kunt beschadigen.

    • Houd de kaart zo vlak mogelijk om te voorkomen dat je de batterij buigt. Dit kan er namelijk toe leiden dat de batterij beschadigd raakt en gevaarlijke chemicaliën gaat lekken of in brand vliegt. Gebruik daarom ook geen scherpe tools om de batterij los te krijgen.

    • Als alternatief kun je ook een stuk flosdraad gebruiken om de batterij van de achterste behuizing los te krijgen. Een nog sterker alternatief is een gitaarsnaar, zoals een 0.009 E-snaar van een 12-snarenset.

    • Rijg de flosdraad of snaar achter de bovenste hoeken van de batterij, breng de eindes bij elkaar, wikkel deze om een stuk stof of doek en trek het vervolgens met gelijke kracht onder de batterij door.

  27. Verwijder de batterij.
    • Verwijder de batterij.

    • Als je vervangende batterij werd geleverd in een plastic hoes, verwijder je de hoes voordat je de batterij installeert door deze weg te trekken van de lintkabel.

    • Als je nieuwe batterij nog geen vervangende kleefstrips bevat, kun je deze handleiding gebruiken om deze alsnog aan te brengen.

    • Voer een geforceerde herstart uit na het weer in elkaar zetten van je telefoon. Dit kan een aantal problemen voorkomen en probleemoplossing vergemakkelijken.

Conclusie

100%

Begin met vertalen ›

Evan Noronha

Lid sinds: 05-02-15

189.703 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

116 Leden

157 Opmerkingen

Easy fix. I would recommend getting the adhesive for the screen, as I completely destroyed about half of it when I removed the screen.

cziebell937 - Antwoord

the adhesive strip under the battery do not use your hand to pull out, use tweezer and a stick roll it up slowly.......

luke foxy - Antwoord

That's a good idea! But on the other hand it looks a bit funny expanding it to about 1 meter ;-) - especially nice, if the owner is there watching …

Michael Gasperl -

That was actually way better than the original suggestion. If you hold the tweezer a little to the side while you roll up the adhesive, it will come off a little bit easier.

KatSeiko -

So Apple has this great battery replacement program, I put in my S/N and found out my phone was eligible! Great right? Except I live about 290 miles from the nearest Apple Store, and there was an authorized repair shop that was about an hour away. I called them up, found out Apple had a shortfall of inventory and that I'd have to be added to a list as the batteries would come in. A couple weeks later I get a call and find that I'd have to leave my phone there for half a day and the phone would be wiped. Rather than drive an hour so I could leave my phone there half a day I just ordered the repair kit. When it came in I opened up the phone, rather slowly I might add due to the adhesive. I took my time separating the screen and the adhesive snapped back into the frame. If you truly take your time with it and keep consistent force separating the screen with spudgers slowly and gradually you won't ruin the strips. The rest was a cakewalk, screen went back together flawlessly and you can't tell it was opened.

Mike Jacobs - Antwoord

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 3,552

Afgelopen 7 dagen: 3,645

Afgelopen 30 dagen: 18,416

Altijd: 848,409