Ga door naar hoofdinhoud

Inleiding

iPhone-batterijen zijn in staat om ongeveer 80% van hun batterijcapaciteit gedurende 500 oplaadcycli te behouden. Dit duurt voor de gemiddelde gebruiker vaak 18-24 maanden. Daarna kan het zijn dat je je iPhone vaker op moet laden en dat iOS je waarschuwt dat de performance van de telefoon achteruit is gegaan, wat betekent dat je telefoon langzamer wordt. Gebruik daarom deze handleiding om de batterij van je iPhone te vervangen en deze weer nieuw leven in te blazen.

Neem, als je batterij gezwollen is, de juiste voorzorgsmaatregelen.

Let op: Het kan voorkomen dat je iPhone, na het voltooien van deze reparatie, een waarschuwing toont over de "echtheid" van de batterij, zelfs als je gebruik hebt gemaakt van een officiële Apple-batterij. Als je iPhone op normale wijze werkt, kun je deze waarschuwing echter negeren.

Zorg dat je je nieuwe batterij, na het voltooien van deze handleiding, opnieuw kalibreert: Laad je batterij volledig op en laat 'm nog minstens twee uur aan de oplader liggen. Gebruik je iPhone vervolgens tot deze zichzelf uitschakelt als gevolg van een lege batterij. Laad je iPhone tot slot nog een keer ononderbroken op tot 100%.

  1. iPhone 12 Pro Max Vervanging van de batterij, Verwijder de pentalobe-schroeven: stap 1, afbeelding 1 van 1
    • Let op: Ontlaad de batterij van je telefoon tot onder de 25% voordat je met deze procedure begint. Een geladen lithium-ion batterij kan in brand vliegen en/of exploderen als deze per ongeluk wordt doorboord of beschadigd raakt.

    • Schakel je iPhone uit voordat je begint met de demontage.

    • Verwijder de twee 6.7 mm lange pentalobe P2-schroeven aan de onderkant van je iPhone.

    • Het openen van de iPhone zal de waterdichte pakkingen aantasten. Zorg daarom dat je vervangende pakkingen klaar hebt liggen voordat je verdergaat of zorg ervoor dat je telefoon niet in aanraking komt met water als je de pakkingen besluit niet te vervangen.

  2. iPhone 12 Pro Max Vervanging van de batterij, Verwarm de onderkant van de iPhone: stap 2, afbeelding 1 van 1
    • Verwarm een iOpener en leg deze gedurende een minuut op de onderkant van de iPhone om de lijm eronder te verzwakken.

    • Je kunt hiervoor ook een föhn, warmtepistool of een kookplaat gebruiken, maar wees bij het gebruik hiervan voorzichtig en zorg dat je je toestel niet oververhit—het scherm en de batterij zijn beide erg gevoelig voor warmteschade.

  3. iPhone 12 Pro Max Vervanging van de batterij, Druk je zuignap(pen) op het scherm: stap 3, afbeelding 1 van 2 iPhone 12 Pro Max Vervanging van de batterij, Druk je zuignap(pen) op het scherm: stap 3, afbeelding 2 van 2
    • De volgende twee stappen laten zien hoe je de iSclack gebruikt—een handige tool die we aanraden aan iedereen die frequente reparaties uitvoert. Als je geen gebruik maakt van de iSclack, sla je twee stappen over voor een alternatieve methode.

    • Als de plastic dieptemeter in het midden van de iSclack zit, kun je deze nu verwijderen—deze is namelijk niet nodig voor grotere iPhone's zoals de iPhone 12 Pro Max.

    • Plaats de zuignappen dichtbij de onderkant van de telefoon—één aan de voorkant en één aan de achterkant.

    • Druk beide zuignappen stevig vast.

    • Als het glas van je scherm of je glazen achterkant gebarsten is, kun je deze beplakken met doorzichtige tape, zodat de zuignap zich erop vast kan zuigen. De iSclack bevat om deze reden ook twee stukken tape.

  4. iPhone 12 Pro Max Vervanging van de batterij, Til het scherm lichtjes omhoog: stap 4, afbeelding 1 van 3 iPhone 12 Pro Max Vervanging van de batterij, Til het scherm lichtjes omhoog: stap 4, afbeelding 2 van 3 iPhone 12 Pro Max Vervanging van de batterij, Til het scherm lichtjes omhoog: stap 4, afbeelding 3 van 3
    • Houd je iPhone stevig vast en sluit het handvat van de iSclack om het scherm van de achterste behuizing van de telefoon te scheiden.

    • Probeer het scherm nog niet volledig van de achterste behuizing te scheiden. Een kleine opening aan de onderkant is meer dan genoeg.

    • Steek een openingsplectrum in de zojuist door jou gecreëerde opening aan de onderkant van de iPhone.

    • Sla de volgende twee stappen over.

  5. iPhone 12 Pro Max Vervanging van de batterij, Druk een zuignap op je scherm: stap 5, afbeelding 1 van 2 iPhone 12 Pro Max Vervanging van de batterij, Druk een zuignap op je scherm: stap 5, afbeelding 2 van 2
    • Als je een enkele zuignap gebruikt, druk je deze nu op de onderkant van het scherm van je iPhone. Vermijd wel de rand van de telefoon, aangezien de zuignap zich daar niet zal vastzuigen.

    • Als het glas van je scherm gebarsten is, kun je dit beplakken met wat doorzichtige tape, zodat de zuignap zich vast kan zuigen. Als alternatief kun je een stuk sterke tape gebruiken in plaats van de zuignap. Als dat alles niet werkt, kun je je zuignap met secondelijm op je scherm vastlijmen.

    • Trek de zuignap met een stevige, constante kracht omhoog om zo een kleine opening te creëren tussen het voorste paneel en de achterste behuizing.

    • Steek een openingsplectrum in de zojuist door jou gecreëerde opening.

    • De waterdichte lijm die het scherm vasthoudt is erg sterk; daarom vereist het openen van je toestel aardig wat kracht. Als je moeite hebt met het creëren van een opening gebruik je meer warmte en wiebel je het scherm lichtjes op en neer om de lijm te verzwakken totdat je genoeg ruimte hebt gecreëerd om je tool in te brengen.

  7. iPhone 12 Pro Max Vervanging van de batterij, Scheid het scherm van de lijm: stap 7, afbeelding 1 van 3 iPhone 12 Pro Max Vervanging van de batterij, Scheid het scherm van de lijm: stap 7, afbeelding 2 van 3 iPhone 12 Pro Max Vervanging van de batterij, Scheid het scherm van de lijm: stap 7, afbeelding 3 van 3
    • Schuif je openingsplectrum langs de linker onderhoek en de linkerzijde van je iPhone en snijd onderweg alle lijm door die het scherm vasthoudt.

    • Steek je plectrum enkel een aantal millimeters (ongeveer de breedte van de rand van het scherm) in het toestel. Als je dit niet doet, loop je het risico de schermkabels langs deze kant van de iPhone te beschadigen.

  8. iPhone 12 Pro Max Vervanging van de batterij: stap 8, afbeelding 1 van 3 iPhone 12 Pro Max Vervanging van de batterij: stap 8, afbeelding 2 van 3 iPhone 12 Pro Max Vervanging van de batterij: stap 8, afbeelding 3 van 3
    • Steek je plectrum opnieuw in de opening aan de onderkant van het toestel en schuif deze ditmaal langs de rechter onderhoek en de rechterzijde naar boven om de lijm door te snijden.

    • Steek je plectrum niet te diep in je iPhone, aangezien je daarmee riskeert de onderdelen in de telefoon te beschadigen.

    • De bovenkant van het scherm is bevestigd door middel van zowel lijm als klemmen.

    • Steek je plectrum in de opening aan de rechterzijde van de telefoon en schuif 'm omhoog, langs de rechter bovenhoek en de bovenkant van de telefoon.

    • Steek je plectrum opnieuw niet meer dan een aantal millimeters—ongeveer de breedte van de rand van je toestel—in het toestel, aangezien je anders riskeert de sensormodule in het voorste paneel te beschadigen.

  10. iPhone 12 Pro Max Vervanging van de batterij, Open je iPhone: stap 10, afbeelding 1 van 3 iPhone 12 Pro Max Vervanging van de batterij, Open je iPhone: stap 10, afbeelding 2 van 3 iPhone 12 Pro Max Vervanging van de batterij, Open je iPhone: stap 10, afbeelding 3 van 3
    • Als je je zuignap of iSclack nog niet hebt verwijderd, doe je dat nu.

    • Open je iPhone door het scherm vanaf de rechterkant open te klappen, zoals je ook bij een boek zou doen.

    • Probeer het scherm nog niet volledig van de telefoon te scheiden, aangezien deze nog steeds met een aantal kwetsbare lintkabel aan het logic board van de iPhone verbonden is.

    • Laat het scherm tegen een object leunen om ervoor te zorgen dat je scherm rechtop blijft staan terwijl je in de binnenkant van de telefoon verder werkt.

    • Leg het scherm, tijdens het weer in elkaar zetten van je toestel, op de juiste positie, plaats de klemmen aan de bovenkant van het toestel bij de inkepingen in het frame en druk de bovenkant als eerst vast. Als dit niet makkelijk gaat, check je de staat van de klemmen langs de buitenkant van het toestel en zorg je dat deze niet gebogen zijn.

  11. iPhone 12 Pro Max Vervanging van de batterij, Verwijder de cover van de batterij- en schermaansluiting: stap 11, afbeelding 1 van 1
    • Verwijder de vier 1.1 mm lange Y000-schroeven die de cover op de batterij- en de schermaansluiting bevestigen.

    • Zorg dat je, tijdens deze reparatie, goed bijhoudt waar welke schroeven vandaan komen. Zo weet je zeker dat je ze op de juiste plek terug plaatst en voorkom je schade aan je iPhone.

    • Dit is, tijdens het weer in elkaar zetten van je telefoon, een goed moment om je iPhone in te schakkelen en alle functies te testen voordat je je toestel definitief sluit. Zorg dat je je iPhone weer uitschakelt voordat je verdergaat met het weer in elkaar zetten van je telefoon.

  12. iPhone 12 Pro Max Vervanging van de batterij, Verwijder de cover op de batterij- en schermaansluiting: stap 12, afbeelding 1 van 1
    • Verwijder de cover die over de batterij- en de schermaansluiting heen is geplaatst.

  13. iPhone 12 Pro Max Vervanging van de batterij, Koppel de batterij los: stap 13, afbeelding 1 van 2 iPhone 12 Pro Max Vervanging van de batterij, Koppel de batterij los: stap 13, afbeelding 2 van 2
    • Gebruik een spudger of een van je nagels om de batterijaansluiting uit het contact op het logic board te verwijderen.

    • Probeer de zwarte siliconen pakkingen die om deze en andere bordaansluitingen zitten niet te beschadigen. Deze pakkingen bieden extra bescherming tegen water- en stofschade.

    • Buig de aansluiting weg van het logic board om te voorkomen dat deze tijdens de reparatie per ongeluk contact maakt met het contact en zo de telefoon inschakelt.

  14. iPhone 12 Pro Max Vervanging van de batterij, Koppel de schermkabel los: stap 14, afbeelding 1 van 2 iPhone 12 Pro Max Vervanging van de batterij, Koppel de schermkabel los: stap 14, afbeelding 2 van 2
    • Gebruik een spudger of een van je nagels om de schermkabelaansluiting los te koppelen.

    • Om drukaansluitingen als deze weer aan te sluiten, breng je deze op de juiste positie aan en druk je een kant naar beneden tot deze vastklikt. Vervolgens druk je ook de andere kant van de aansluiting vast. Druk niet op het midden; als de aansluiting niet goed zit en je drukt het midden omlaag kunnen de pinnen buigen en beschadig je je telefoon.

  15. iPhone 12 Pro Max Vervanging van de batterij, Schroef de cover van de voorste sensoraansluiting los: stap 15, afbeelding 1 van 1
    • Verwijder, met behulp van een Y000-schroevendraaier, de vier 1.1 mm lange schroeven die de cover van de voorste sensoraansluiting bevestigen.

  16. iPhone 12 Pro Max Vervanging van de batterij, Verwijder de cover van de voorste sensoraansluiting: stap 16, afbeelding 1 van 3 iPhone 12 Pro Max Vervanging van de batterij, Verwijder de cover van de voorste sensoraansluiting: stap 16, afbeelding 2 van 3 iPhone 12 Pro Max Vervanging van de batterij, Verwijder de cover van de voorste sensoraansluiting: stap 16, afbeelding 3 van 3
    • Klap de cover vanaf de linkerzijde open tot de kleine klem aan de rechterkant loskomt.

    • Verwijder de cover.

    • Zorg dat je, tijdens het weer in elkaar zetten van je toestel, eerst de klem aan de rechterzijde in de inkeping in het frame steekt en vervolgens pas de rest van de cover op z'n plekt aanbrengt.

  17. iPhone 12 Pro Max Vervanging van de batterij, Koppel de voorste sensoren los: stap 17, afbeelding 1 van 2 iPhone 12 Pro Max Vervanging van de batterij, Koppel de voorste sensoren los: stap 17, afbeelding 2 van 2
    • Gebruik een spudger of een van je nagels om de kabelaansluiting van de voorste sensormodule los te koppelen.

  18. iPhone 12 Pro Max Vervanging van de batterij, Verwijder de schermmodule: stap 18, afbeelding 1 van 1
  19. iPhone 12 Pro Max Vervanging van de batterij, Schroef de luidspreker los: stap 19, afbeelding 1 van 1
    • Gebruik een Phillips-schroevendraaier om de vier 1.4 mm lange schroeven, die de luidspreker bevestigen, los te schroeven.

  20. iPhone 12 Pro Max Vervanging van de batterij, Verwijder de luidspreker: stap 20, afbeelding 1 van 3 iPhone 12 Pro Max Vervanging van de batterij, Verwijder de luidspreker: stap 20, afbeelding 2 van 3 iPhone 12 Pro Max Vervanging van de batterij, Verwijder de luidspreker: stap 20, afbeelding 3 van 3
    • Til de luidspreker langzaam en op voorzichtige wijze uit de inkeping en zorg dat je deze van de kleefstrip los trekt. Zorg dat je de kleefstrip weer gebruikt om je nieuwe luidspreker te bevestigen.

    • Verwijder de luidspreker.

  21. iPhone 12 Pro Max Vervanging van de batterij, Verwijder de plastic cover over de trilmotor: stap 21, afbeelding 1 van 1
    • Gebruik een Phillips-schroevendraaier om de 1.4 mm lange schroeven, die de plastic cover over de trilmotor bevestigt, te verwijderen.

  22. iPhone 12 Pro Max Vervanging van de batterij: stap 22, afbeelding 1 van 1
    • Verwijder de plastic cover.

  23. iPhone 12 Pro Max Vervanging van de batterij, Verwijder de trilmotor: stap 23, afbeelding 1 van 2 iPhone 12 Pro Max Vervanging van de batterij, Verwijder de trilmotor: stap 23, afbeelding 2 van 2
    • Gebruik de punt van je spudger om de aansluiting van de trilmotor in een rechte beweging omhoog en uit het contact te duwen.

    • Verwijder de drie schroeven die de trilmotor op z'n plek houden:

    • Twee 2.8 mm lange standoff-schroeven.

    • Standoff-schroeven kun je het beste verwijderen met behulp van een standoff-schroevendraaier of -bitje.

    • Als alternatief kun je ook een platkopschroevendraaier gebruiken—wees hierbij wel extra voorzichtig en zorg dat je schroevendraaier niet wegschiet en omliggende onderdelen beschadigt.

    • Eén 1.6 mm lange Phillips-schroef.

  25. iPhone 12 Pro Max Vervanging van de batterij, Verwijder de trilmotor: stap 25, afbeelding 1 van 3 iPhone 12 Pro Max Vervanging van de batterij, Verwijder de trilmotor: stap 25, afbeelding 2 van 3 iPhone 12 Pro Max Vervanging van de batterij, Verwijder de trilmotor: stap 25, afbeelding 3 van 3
    • Verwijder de trilmotor.

    • Verwijder, als je de trilmotor van plan bent te vervangen, de kleefstrip van de trilmotor en verplaats deze naar je nieuwe trilmotor voordat je je toestel weer in elkaar begint te zetten.

  26. iPhone 12 Pro Max Vervanging van de batterij, Localiseer de kleefstrips: stap 26, afbeelding 1 van 1
    • De batterij wordt op z'n plek in de achterste behuizing gehouden door vier kleefstrips met treklip—twee aan de onderkant van de batterij en twee aan de bovenkant.

    • Iedere kleefstrip bevat een zwarte treklip aan het eind welke lichtjes op de batterij bevestigd is.

    • In de volgende stappen zul je de treklipjes een voor een onder de batterij weg gaan trekken. Deze "command-strip" style kleefstrips komen los wanneer ze uitgerekt worden, zodat je de batterij gemakkelijk kunt verwijderen.

    • Raak niet in paniek als de kleefstrips afbreken of scheuren! Ze werken niet altijd zoals bedoeld. Lees verder voor tips die je helpen bij het verwijderen van kapotte strips.

  27. iPhone 12 Pro Max Vervanging van de batterij, Verwijder de kleefstrips met treklip: stap 27, afbeelding 1 van 2 iPhone 12 Pro Max Vervanging van de batterij, Verwijder de kleefstrips met treklip: stap 27, afbeelding 2 van 2
    • Peuter de eerste treklip los van de onderkant van de batterij.

    • De ruimte rondom sommige delen van de batterij is erg klein. Het kan handig zijn om een openingsplectrum tussen de batterij en de kleefstrips te steken om de batterij van de kleefstrips te kunnen scheiden.

    • Let op: probeer de batterij niet omhoog of los te wrikken met scherpe tools. Een doorboorde of beschadigde batterij kan gevaarlijke chemicaliën lekken of zelfs in brand vliegen.

  28. iPhone 12 Pro Max Vervanging van de batterij: stap 28, afbeelding 1 van 2 iPhone 12 Pro Max Vervanging van de batterij: stap 28, afbeelding 2 van 2
    • Peuter de tweede kleefstrip met treklip aan de onderkant van de batterij los.

    • Pak de eerste treklip tussen je vingers vast en trek deze langzaam maar zeker van de batterij weg, richting de onderkant van je iPhone.

    • Trek hard genoeg om de spanning op de kleefstrip te houden, maar forceer het niet. Geef de kleefstrip alle tijd om rustig uit te rekken en onder de batterij vandaan te komen.

    • Zet geen druk op de batterij bij het wegtrekken van de kleefstrips. Houd de iPhone in plaats daarvan vast aan de zijkanten van het frame.

    • Houd de kleefstrips zo vlak en ongerimpeld mogelijk. Probeer de trekkracht te verdelen over de hele strip en niet enkel in het midden of aan de zijkant te trekken.

    • Zorg dat je de kleefstrip in een kleine hoek onder de batterij vandaan trekt. Zo voorkom je dat de batterij scheurt op het frame aan de zijkant van de telefoon.

    • Als de kleefstrip afbreekt, probeer je deze met je vingers of een pincet met botte uiteinden weer vast te pakken om deze vervolgens weer verder los te trekken. Probeer de batterij echter nooit omhoog te wrikken.

    • Als een van de kleefstrips onder de batterij scheurt of afbreekt en niet meer kan worden vastgepakt, probeer je eerst de andere strips te verwijderen en ga je vervolgens verder met de volgende stap.

    • Pak de tweede kleefstrip met je vinger vast en trek deze onder de batterij vandaan in de richting van de onderkant van de telefoon.

    • Volg dezelfde procedure als bij de vorige kleefstrip: zet geen druk op de batterij, houd de kleefstrip zo vlak en ongerimpeld als mogelijk en trek deze in een kleine hoek onder de batterij weg.

    • Als de kleefstrip afbreekt, probeer je deze weer vast te pakken met je vingers of een pincet met botte uiteinden en ga je verder met het wegtrekken. Wrik de batterij nooit omhoog.

    • Als de kleefstrip onder de batterij afbreekt en niet meer kan worden vastgepakt, ga je verder met de volgende stap.

    • Peuter de twee resterende kleefstrips met treklip los van de bovenkant van de batterij.

    • Er is niet veel ruimte om de kleefstrips hier vast te pakken—het kan wel helpen om de treklipjes van de batterij te scheiden met behulp van een openingsplectrum voordat je de treklip vastpakt met een pincet.

    • Trek de twee overige treklipjes, gebruikmakend van dezelfde instructies als hiervoor, een voor een onder de batterij vandaan om ze uit te rekken en los te trekken. Probeer te voorkomen dat de treklipjes en kleefstrips scheuren of afbreken.

    • Wees voorzichtig bij het wegtrekken van de laatste kleefstrips: het kan voorkomen dat de batterij, bij het wegtrekken van de kleefstrips, uit het toestel vliegt.

    • Als je alle kleefstrips met succes hebt weten te verwijderen, kun je de volgende stap overslaan.

    • Als het je niet gelukt is alle kleefstrips met succes te verwijderen, ga je verder met de volgende stap.

  33. iPhone 12 Pro Max Vervanging van de batterij, Het verwijderen van een vastzittende batterij: stap 33, afbeelding 1 van 2 iPhone 12 Pro Max Vervanging van de batterij, Het verwijderen van een vastzittende batterij: stap 33, afbeelding 2 van 2
    • Als je nog steeds moeite hebt met het verwijderen van de batterij kun je ervoor kiezen wat druppels isopropyl alcohol (>90%) onder de batterij toe te dienen. Dien de alcohol in de buurt van de afgebroken kleefstrip toe.

    • Wacht ongeveer een minuutje zodat de alcohol in kan trekken en de lijm kan verzwakken.

    • Til de batterij op voorzichtige wijze omhoog met behulp van een openingsplectrum of het platte einde van een spudger.

    • Probeer de batterij er nooit geforceerd uit te wrikken. Indien nodig kun je wat meer alcohol toedienen om de lijm nog verder te verzwakken. Als je je batterij los wilt wrikken, loop je het risico de batterij te doorboren of vervormen.

  34. iPhone 12 Pro Max Vervanging van de batterij, Verwijder de batterij: stap 34, afbeelding 1 van 1
    • Verwijder de batterij.

    • Als er zich nog alcoholresten in de telefoon bevinden, kun je dit nu wegvegen of laat je dit drogen voordat je je nieuwe batterij installeert.

    • Als je nieuwe batterij niet met vooraf geïnstalleerde kleefstrips is geleverd, kun je deze handleiding gebruiken om de kleefstrips te vervangen.

    • Voer een geforceerde herstart uit nadat je je toestel weer in elkaar hebt gezet. Dit kan een aantal problemen voorkomen en mogelijke probleemoplossing vergemakkelijken.

Conclusie

Vergelijke je nieuwe onderdeel met het originele onderdeel om te zien of je nog meer onderdelen over moet zetten naar je nieuwe onderdeel of om te zien of je beschermfolie moet verwijderen voordat je je nieuwe onderdeel kunt bevestigen.

Ging je reparatie niet zoals gepland? Bezoek dan onze pagina over probleemoplossing of stel je vraag op ons iPhone 12 Pro Max-antwoordenforum voor hulp bij het oplossen van je probleem.

en nl

94%

Begin met vertalen ›

Adam O'Camb

Lid sinds: 11-04-15

166.537 Reputatie

Één commentaar

Will you ship to England from your us store I am after the battery

Glenn hinds - Antwoord

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 119

Afgelopen 7 dagen: 836

Afgelopen 30 dagen: 4,458

Altijd: 34,104