Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Winkel

Inleiding

Gebruik deze handleiding om de batterij van een Nintendo Switch gameconsole te vervangen.

Ontlaad je batterij, voordat je je toestel demonteert en voor je eigen veiligheid, tot onder de 25%. Dit verkleint het risico op een gevaarlijk thermisch ongeluk bij het tijdens de reparatie per ongeluk beschadigen van de batterij. Neem, als je batterij gezwollen is, de juist voorzorgsmaatregelen.

Let op: Als je de beschermplaat verwijdert, zul je de thermische pasta tussen de plaat en het koellichaam moeten vervangen. Aangezien normale thermische pasta niet gemaakt is om grote afstanden tussen onderdelen te overbruggen, raden we je aan K5 Pro viscose thermische pasta te gebruiken.

Let op: Deze handleiding en het onderdeel dat we verkopen, zijn beide compatibel met zowel het originele Nintendo Switch model uit 2017 alsook het nieuwere, heruitgegeven model uit 2019 (waarvan de modelnummers respectievelijk HAC-001 en HAC-001(-01) zijn).

Video overzicht

  1. Zorg dat console en de controllers volledig zijn uitgeschakeld voordat je met deze reparatie begint. Druk de kleine ronde knop aan de achterkant van de Joy Con-controller in en houd deze ingedrukt. Schuif je controller, terwijl je de knop nog steeds ingedrukt houdt, omhoog.
    • Zorg dat console en de controllers volledig zijn uitgeschakeld voordat je met deze reparatie begint.

    • Druk de kleine ronde knop aan de achterkant van de Joy Con-controller in en houd deze ingedrukt.

    • Schuif je controller, terwijl je de knop nog steeds ingedrukt houdt, omhoog.

  2. Blijf de controller omhoog schuiven totdat deze volledig van de console verwijderd is. Herhaal ditzelfde proces bij de andere controller. Herhaal ditzelfde proces bij de andere controller.
    • Blijf de controller omhoog schuiven totdat deze volledig van de console verwijderd is.

    • Herhaal ditzelfde proces bij de andere controller.

  3. Gebruik een Y00-schroevendraaier om de vier 6.3 mm lange schroeven die het achterste paneel bevestigen los te schroeven.
    • Gebruik een Y00-schroevendraaier om de vier 6.3 mm lange schroeven die het achterste paneel bevestigen los te schroeven.

    • Zorg dat je, tijdens deze reparatie, bijhoudt welke schroeven waar vandaan komen, zodat je zeker weet dat ze op de juiste plek terug geplaatst worden.

  4. Gebruik een JIS 000-schroevendraaier om de volgende schroeven uit het achterste paneel te verwijderen: Eén 2.5 mm lange schroef aan de bovenkant van het toestel.
    • Gebruik een JIS 000-schroevendraaier om de volgende schroeven uit het achterste paneel te verwijderen:

    • Eén 2.5 mm lange schroef aan de bovenkant van het toestel.

    • Twee 2.5 mm lange schroeven aan de onderkant van het toestel.

  5. Gebruik een JIS 000-schroevendraaier om de twee 3.8 mm lange middelste schroeven aan de zijkanten van het toestel (een aan beide zijden) te verwijderen. Gebruik een JIS 000-schroevendraaier om de twee 3.8 mm lange middelste schroeven aan de zijkanten van het toestel (een aan beide zijden) te verwijderen.
    • Gebruik een JIS 000-schroevendraaier om de twee 3.8 mm lange middelste schroeven aan de zijkanten van het toestel (een aan beide zijden) te verwijderen.

  6. Gebruik je vinger om de kickstand aan de achterkant van het toestel omhoog te klappen. Zorg dat je, als er een microSD-kaart in de microSD-kaarthouder zit, deze nu verwijdert voordat je verdergaat met de volgende stap.
    • Gebruik je vinger om de kickstand aan de achterkant van het toestel omhoog te klappen.

    • Zorg dat je, als er een microSD-kaart in de microSD-kaarthouder zit, deze nu verwijdert voordat je verdergaat met de volgende stap.

  7. Gebruik een JIS 000-schroevendraaier om de 1.6 mm lange schroef in de ruimte onder de kickstand te verwijderen.
    • Gebruik een JIS 000-schroevendraaier om de 1.6 mm lange schroef in de ruimte onder de kickstand te verwijderen.

  8. Til het achterste paneel op vanaf de onderkant van het toestel en verwijder deze. Til het achterste paneel op vanaf de onderkant van het toestel en verwijder deze. Til het achterste paneel op vanaf de onderkant van het toestel en verwijder deze.
    • Til het achterste paneel op vanaf de onderkant van het toestel en verwijder deze.

  9. Gebruik een JIS 000-schroevendraaier om de 3.1 mm lange schroef, die de microSD-kaartlezer aan het toestel bevestigt, te verwijderen.
    • Gebruik een JIS 000-schroevendraaier om de 3.1 mm lange schroef, die de microSD-kaartlezer aan het toestel bevestigt, te verwijderen.

  10. Gebruik je vingers of een pincet om de microSD-kaartlezer in een rechte beweging uit het toestel omhoog te tillen, deze los te koppelen en tot slot te verwijderen. Zorg dat je, tijdens het weer in elkaar zetten van je toestel, de drukaansluiting onder het schuimkussen stevig met het moederbord hebt verbonden.
    • Gebruik je vingers of een pincet om de microSD-kaartlezer in een rechte beweging uit het toestel omhoog te tillen, deze los te koppelen en tot slot te verwijderen.

    • Zorg dat je, tijdens het weer in elkaar zetten van je toestel, de drukaansluiting onder het schuimkussen stevig met het moederbord hebt verbonden.

  11. Gebruik een JIS 000-schroevendraaier om de zes 3 mm lange schoreven, die het warmteschild aan het toestel bevestigen, te verwijderen.
    • Gebruik een JIS 000-schroevendraaier om de zes 3 mm lange schoreven, die het warmteschild aan het toestel bevestigen, te verwijderen.

  12. Gebruik je vingers of een pincet om het stuk schuim aan de bovenkant van het toestel, bij de ventilatie-uitlaat, los te trekken. Gebruik je vingers of een pincet om het stuk schuim aan de bovenkant van het toestel, bij de ventilatie-uitlaat, los te trekken.
    • Gebruik je vingers of een pincet om het stuk schuim aan de bovenkant van het toestel, bij de ventilatie-uitlaat, los te trekken.

  13. Steek een spudger langs de zijkant van het toestel onder het warmteschild. Duw je tool omlaag om het warmteschild omhoog te wrikken. Het kan zijn dat je wat weerstand voelt. Dit is normaal, aangezien het warmteschild lichtjes aan het koellichaam is bevestigd door middel van thermische pasta.
    • Steek een spudger langs de zijkant van het toestel onder het warmteschild.

    • Duw je tool omlaag om het warmteschild omhoog te wrikken.

    • Het kan zijn dat je wat weerstand voelt. Dit is normaal, aangezien het warmteschild lichtjes aan het koellichaam is bevestigd door middel van thermische pasta.

    • Verwijder het warmteschild.

    • Verwijder de oude thermische pasta van het warmteschild en het koellichaam door middel van wat hooggeconcentreerde isopropyl alcohol (>90%) en een stofvrij stuk doek. Breng nieuwe thermische pasta aan op het koellichaam voordat je je toestel weer in elkaar zet.

  14. Gebruik de punt van je spudger om de batterijaansluiting in een rechte beweging uit het contact op het moederbord omhoog te duwen. Gebruik de punt van je spudger om de batterijaansluiting in een rechte beweging uit het contact op het moederbord omhoog te duwen.
    • Gebruik de punt van je spudger om de batterijaansluiting in een rechte beweging uit het contact op het moederbord omhoog te duwen.

  15. Dien een aantal druppels lijmverwijderaar of hoog geconcentreerde (>90%) isopropyl alcohol toe aan de bovenkant van het reces waarin de batterij zich bevindt. Op deze manier verzwak je de lijm en wordt het makkelijker de batterij te verwijderen. Zorg dat je, als je gebruik maakt van lijmverwijderaar, deze voorbereidende stappen eerst volgt.
    • Dien een aantal druppels lijmverwijderaar of hoog geconcentreerde (>90%) isopropyl alcohol toe aan de bovenkant van het reces waarin de batterij zich bevindt. Op deze manier verzwak je de lijm en wordt het makkelijker de batterij te verwijderen.

    • Zorg dat je, als je gebruik maakt van lijmverwijderaar, deze voorbereidende stappen eerst volgt.

  16. Kantel de bovenkant van het toestel naar boven zodat de isopropyl alcohol onder de batterij kan lopen. Houd het toestel gedurende 1-2 minuten omhoog zodat je de alcohol de tijd geeft om de lijm te verzwakken.
    • Kantel de bovenkant van het toestel naar boven zodat de isopropyl alcohol onder de batterij kan lopen.

    • Houd het toestel gedurende 1-2 minuten omhoog zodat je de alcohol de tijd geeft om de lijm te verzwakken.

  17. Steek een van je openingsplectrums in de opening tussen de batterij en de zijkant van het reces waar de batterij zich in bevindt. Duw de punt van je openingsplectrum op voorzichtige wijze onder de batterij en schuif deze langs de bovenkant om een begin te maken met het doorsnijden van de lijm. Ga voorzichtig te werk en voorkom dat je de batterij met je tool verbuigt of beschadigt—een doorboorde of verbogen batterij kan gevaarlijke chemicaliën lekken of een gevaarlijk thermisch ongeluk veroorzaken.
    • Steek een van je openingsplectrums in de opening tussen de batterij en de zijkant van het reces waar de batterij zich in bevindt.

    • Duw de punt van je openingsplectrum op voorzichtige wijze onder de batterij en schuif deze langs de bovenkant om een begin te maken met het doorsnijden van de lijm.

    • Ga voorzichtig te werk en voorkom dat je de batterij met je tool verbuigt of beschadigt—een doorboorde of verbogen batterij kan gevaarlijke chemicaliën lekken of een gevaarlijk thermisch ongeluk veroorzaken.

  18. Laat je openingsplectrum op z'n plek zitten en dien wat extra druppels lijmverwijderaar of isopropyl alcohol toe in het reces van de batterij.
    • Laat je openingsplectrum op z'n plek zitten en dien wat extra druppels lijmverwijderaar of isopropyl alcohol toe in het reces van de batterij.

    • Kantel de bovenkant van het toestel naar boven en wacht ongeveer 1-2 minuten zodat je de alcohol de tijd geeft om in te trekken en de lijm te verzwakken.

  19. Schuif je openingsplectrum verder langs de bovenkant van de batterij en snijd meer van de lijm onder de batterij door.
    • Schuif je openingsplectrum verder langs de bovenkant van de batterij en snijd meer van de lijm onder de batterij door.

  20. Als er eenmaal genoeg ruimte is, steek je het platte einde van je spudger onder de batterij en wrik je deze langzaam en op voorzichtige wijze omhoog. Dien, als je moeite hebt met het loswrikken van de batterij, wat meer isopropyl alcohol toe. Wees voorzichtig en zorg dat je de batterij niet verbuigt bij het loswrikken.
    • Als er eenmaal genoeg ruimte is, steek je het platte einde van je spudger onder de batterij en wrik je deze langzaam en op voorzichtige wijze omhoog.

    • Dien, als je moeite hebt met het loswrikken van de batterij, wat meer isopropyl alcohol toe.

    • Wees voorzichtig en zorg dat je de batterij niet verbuigt bij het loswrikken.

    • Verwijder de batterij.

    • Hergebruik de batterij niet nadat deze is verwijderd, aangezien dit altijd een potentieel risico met zich meebrengt. Vervang je verwijderde batterij altijd door een nieuwe.

  21. Gebruik wat lijmverwijderaar of isopropyl alcohol en een stuk stofvrij doek om de lijmresten in de batterij-inkeping te verwijderen voordat je de nieuwe batterij installeert.
Conclusie

Zorg dat je je nieuwe batterij, voor een optimale performance, kalibreert na het voltooien van deze handleiding.

Ging je reparatie niet zoals gepland? Bezoek dan onze pagina over probleemoplossing of stel je vraag op ons Nintendo Switch-antwoordenforum voor hulp bij het oplossen van je probleem.

100%

Begin met vertalen ›

Craig Lloyd

Lid sinds: 10-02-16

16.258 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

133 Leden

Can anyone confirm that Switch will NOT work with the battery removed or dead (dead as in once it’s totally non-functional as all lithium batteries eventually are, not dead as in just discharged but the battery works).

PSP works with the battery dead or pulled, as far as I know DS, 3DS, Vita and Switch do NOT, which is a gigantic design flaw.

Tester - Antwoord

Why can't you reuse the switch's battery?, if I'm just replacing the shell of the switch and have to move the battery why can't I reuse the battery in the new shell?

Matt - Antwoord

Good question!

For safety reasons, we strongly discourage people from reusing a battery once it has been removed. Bending a lithium-ion battery even slightly can create uneven spots between the thin layers inside the battery. The battery may function fine for awhile, but over time and charge cycles, the uneven area can wear down faster, eventually resulting in an electrical short. The battery would fail, swell up, and possibly catch on fire.

Arthur Shi -

I left my switch off for months, and now I cant charge it in anyway. It was a hacked switch, it doesnt turn on, doesnt indicate that's its charging or show anything on screen even after being plugged in for few days, does replacing the battery fix my issue?

Matt B - Antwoord

Hi Matt. With a modded switch, once the battery loses power you will not see anything on the screen while it is charging. After plugging it in for a while just try booting it in the method you normally do. (I prefer using the RCM loader tool as it lets you bypass the annoying jig method.) If that doesn’t work for you, then yes, it’s most likely your battery. Hope that helps!

Rich Isaninja -

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 256

Afgelopen 7 dagen: 2,038

Afgelopen 30 dagen: 11,526

Altijd: 201,448