Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Winkel

Inleiding

Gebruik deze handleiding om de batterij van een Nintendo Switch gameconsole te vervangen.

Omdat de batterij stevig is vastgelijmd, zul je voor het vervangen van de batterij een lijmverwijderaar nodig hebben.

Ontlaad je batterij, voor het demonteren van je toestel, tot onder de 25%. De batterij kan namelijk in brand vliegen en/of exploderen als deze per ongeluk wordt doorboord, maar het risico hierop is vele malen kleiner als deze ver ontladen is.

Verwarm je Nintendo Switch niet als je batterij gezwollen is. Gebruik een pipet of een spuit om isopropyl alcohol (90+%) onder de batterij toe te dienen en zo de lijm te verzachten. Gezwollen batterijen kunnen erg gevaarlijk zijn, dus draag altijd oogbescherming en wees extra voorzichtig tijdens deze procedure. Als je niet zeker weet hoe je verder moet gaan, is het wellicht beter om een professional te raadplegen.

  1. Verwijder de vier 6.3 mm Tri-point Y00 schroeven van het achterste paneel.
    • Verwijder de vier 6.3 mm Tri-point Y00 schroeven van het achterste paneel.

  2. Verwijder de enkele 6.1 mm Phillips #000 schroef onder de kickstand.
    • Verwijder de enkele 6.1 mm Phillips #000 schroef onder de kickstand.

  3. Verwijder de twee 2.7 mm Phillips #000 schroeven aan de onderkant van het toestel.
    • Verwijder de twee 2.7 mm Phillips #000 schroeven aan de onderkant van het toestel.

  4. Verwijder de enkele 2.7 mm Phillips #000 schroef aan de bovenkant van het toestel.
    • Verwijder de enkele 2.7 mm Phillips #000 schroef aan de bovenkant van het toestel.

  5. Verwijder de enkele 3.8 mm Phillips #000 schroef van de rechter Joy-Con rail. Verwijder de enkele 3.8 mm Phillips #000 schroef van de linker Joy-Con rail.
    • Verwijder de enkele 3.8 mm Phillips #000 schroef van de rechter Joy-Con rail.

    • Verwijder de enkele 3.8 mm Phillips #000 schroef van de linker Joy-Con rail.

  6. OPEN ALLE TABBLADEN

    RAM-upgradekits voor Mac

    Koop kits

    Genoeg RAM
    voor al je tabbladen

    Koop kits
  7. Til het achterste paneel omhoog en los van het toestel. Til het achterste paneel omhoog en los van het toestel. Til het achterste paneel omhoog en los van het toestel.
    • Til het achterste paneel omhoog en los van het toestel.

  8. Verwijder de enkele 3.1 mm Phillips schroef op de micro SD kaarthouder.
    • Verwijder de enkele 3.1 mm Phillips schroef op de micro SD kaarthouder.

  9. Til de micro SD kaarthouder op voorzichtige wijze recht omhoog, weg van de Switch, om deze zo los te koppelen en te verwijderen. Tijdens het weer in elkaar zetten van de Switch, positioneer je de micro SD kaarthouder op de juiste plek en druk je deze zachtjes in het schuim eronder totdat je de drukaansluiting vast hoort klikken en deze dus weer is aangesloten.
    • Til de micro SD kaarthouder op voorzichtige wijze recht omhoog, weg van de Switch, om deze zo los te koppelen en te verwijderen.

    • Tijdens het weer in elkaar zetten van de Switch, positioneer je de micro SD kaarthouder op de juiste plek en druk je deze zachtjes in het schuim eronder totdat je de drukaansluiting vast hoort klikken en deze dus weer is aangesloten.

  10. Verwijder de zes 3.1 mm Phillips #000 schroeven van het warmteschild.
    • Verwijder de zes 3.1 mm Phillips #000 schroeven van het warmteschild.

  11. Verwijder het warmteschild van het toestel. Een dikke, roze substantie verbindt het warmteschild en het koperen koellichaam eronder. Voor het beste resultaat, gebruik je onze handleiding betreffende temperatuurbestendige substanties om de roze substantie te verwijderen en deze, tijdens de herinstallatie, te vervangen met een geschikt, dik mengsel zoals K5 Pro. Een dikke, roze substantie verbindt het warmteschild en het koperen koellichaam eronder. Voor het beste resultaat, gebruik je onze handleiding betreffende temperatuurbestendige substanties om de roze substantie te verwijderen en deze, tijdens de herinstallatie, te vervangen met een geschikt, dik mengsel zoals K5 Pro.
    • Verwijder het warmteschild van het toestel.

    • Een dikke, roze substantie verbindt het warmteschild en het koperen koellichaam eronder. Voor het beste resultaat, gebruik je onze handleiding betreffende temperatuurbestendige substanties om de roze substantie te verwijderen en deze, tijdens de herinstallatie, te vervangen met een geschikt, dik mengsel zoals K5 Pro.

  12. Steek de punt van een spudger onder de witte aansluiting en duw deze omhoog om de batterij van het moederbord los te koppelen. Steek de punt van een spudger onder de witte aansluiting en duw deze omhoog om de batterij van het moederbord los te koppelen.
    • Steek de punt van een spudger onder de witte aansluiting en duw deze omhoog om de batterij van het moederbord los te koppelen.

    • De batterij van de Nintendo Switch zit stevig vastgelijmd. Voor het beste resultaat raden we je aan om wat hooggeconcentreerde isopropyl alcohol (90% of meer) toe te dienen, of gebruik te maken van onze lijmverwijderaar, zoals in deze stap wordt getoond, voordat je begint met het verwijderen van de batterij.

    • Dien een kleine hoeveelheid lijmverwijderaar of isopropyl alcohol (ongeveer 1 ml) toe en probeer dit zo te doen dat het gelijk is verdeeld aan een zijkant van de batterijcel.

    • Kantel de Switch lichtjes omhoog zodat de lijm onder de batterij kan lopen.

    • Wacht ongeveer 2-3 minuten, zodat de vloeistof in kan trekken en zo de lijm kan verzwakken, voordat je verdergaat met de volgende stap.

  13. Gebruik een wriktool om de batterij eruit te wrikken. Gebruik geen excessieve kracht. Een beschadigde lithium-ion batterij kan gevaarlijke chemicaliën lekker en/of in brand vliegen. Als je de batterij er niet gemakkelijk uit gewrikt krijgt, kun je ervoor kiezen meer lijmverwijderaar toe te dienen en het nog eens te proberen.
    • Gebruik een wriktool om de batterij eruit te wrikken.

    • Gebruik geen excessieve kracht. Een beschadigde lithium-ion batterij kan gevaarlijke chemicaliën lekker en/of in brand vliegen. Als je de batterij er niet gemakkelijk uit gewrikt krijgt, kun je ervoor kiezen meer lijmverwijderaar toe te dienen en het nog eens te proberen.

    • Verwijder de batterij van de Switch-console.

    • Hergebruik de batterij niet als deze eenmaal is verwijderd.

    • Gebruik dubbelzijdige tape om de nieuwe batterij te bevestigen.

Conclusie

100%

Begin met vertalen ›

Blake Klein

Lid sinds: 29-01-17

54.558 Reputatie

You forgot the part where you need to remove, or at least disconnect the SD card reader, before removing the shield ;)

WiN6MaN - Antwoord

Good catch! should be fixed now, thanks!

Blake Klein -

Should I use new adhesive when I replace the battery? If so, what adhesive should I use?

Aaron Loyd - Antwoord

yes, at first I just replaced the battery but the battery would slide around. There is plastic all around the battery housing so it probably wouldn’t damage anything. I went back in and added a small piece of 3M double sided tape and have not had any issues.

John -

it would be worth noting that Nintendo has put some kind of thermal paste between the heat shield and the heatpipe/cooler on the chip. This thermal paste is much thicker than PC thermal paste and my switch was fine just pressing the 2 back together.

John - Antwoord

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 286

Afgelopen 7 dagen: 1,646

Afgelopen 30 dagen: 7,246

Altijd: 132,883