Ga door naar hoofdinhoud

Inleiding

Gebruik deze handleiding om een ​​oude of defecte batterij in de Nintendo Switch-spelcomputer te vervangen.

Als je de beschermplaat vervangt, zul je de koelpasta tussen de plaat en het koellichaam ook moeten vervangen. Aangezien normale koelpasta niet is ontworpen om grote openingen te overbruggen, raden we je aan om K5 Pro viskeuze koelpasta te gebruiken.

Deze handleiding en het onderdeel dat we verkopen, zijn compatibel met het originele Nintendo Switch-model dat in 2017 is uitgebracht, evenals het nieuwere model dat in 2019 is uitgebracht (respectievelijke modelnummers HAC-001 en HAC-001(-01).

Sommige schroeven op de Switch zijn erg strak aangedraaid en daarom makkelijk dol te draaien. Hoewel de schroeven JIS-profielen bevatten, zal een Phillips #00 of een Phillips #000 soms toch beter werken. Werk langzaam en probeer een ander bitje als het voelt alsof je het risico loopt een schroef te strippen.

Ontlaad de batterij van je toestel, voor je eigen veiligheid, tot onder de 25% voordat je begint met het demonteren van je Switch. Dit verkleint het risico op een thermisch ongeluk bij het tijdens de reparatie per ongeluk doorboren van de batterij. Neem, als je batterij gezwollen is, tevens de juiste voorzorgsmaatregelen.

Video overzicht

  1. Zorg dat console en de controllers volledig zijn uitgeschakeld voordat je met deze reparatie begint. Druk de kleine ronde knop aan de achterkant van de Joy Con-controller in en houd deze ingedrukt. Schuif je controller, terwijl je de knop nog steeds ingedrukt houdt, omhoog.
    • Zorg dat console en de controllers volledig zijn uitgeschakeld voordat je met deze reparatie begint.

    • Druk de kleine ronde knop aan de achterkant van de Joy Con-controller in en houd deze ingedrukt.

    • Schuif je controller, terwijl je de knop nog steeds ingedrukt houdt, omhoog.

  2. Blijf de Joy-Con omhoog schuiven totdat deze volledig van de console verwijderd is. Herhaal ditzelfde proces bij de andere Joy-Con. Herhaal ditzelfde proces bij de andere Joy-Con.
    • Blijf de Joy-Con omhoog schuiven totdat deze volledig van de console verwijderd is.

    • Herhaal ditzelfde proces bij de andere Joy-Con.

  3. Gebruik een Y00-schroevendraaier of -bitje om de vier 6.3 mm lange schroeven die het achterste paneel bevestigen los te schroeven.
    • Gebruik een Y00-schroevendraaier of -bitje om de vier 6.3 mm lange schroeven die het achterste paneel bevestigen los te schroeven.

    • Zorg dat je, tijdens deze reparatie, bijhoudt welke schroeven waar vandaan komen, zodat je zeker weet dat ze op de juiste plek terug geplaatst worden.

  4. Gebruik een JIS 000- of een officiële iFixit PH 000-schroevendraaier of -bitje om de volgende schroeven te verwijderen waarmee het achterpaneel is bevestigd: Eén 2.5 mm lange schroef aan de bovenkant van het toestel.
    • Gebruik een JIS 000- of een officiële iFixit PH 000-schroevendraaier of -bitje om de volgende schroeven te verwijderen waarmee het achterpaneel is bevestigd:

    • Eén 2.5 mm lange schroef aan de bovenkant van het toestel.

    • Twee 2.5 mm lange schroeven aan de onderkant van het toestel.

    • Om te voorkomen dat deze schroeven, die strak vastgedraaid zijn, strippen of doordraaien, zul je een stevig neerwaarste kracht moeten zetten, langzaam te werk moeten gaan en gebruik moeten maken van een andere schroevendraaier als de schroeven niet los willen komen.

  5. Gebruik een JIS 000- of een officiële iFixit PH 000-schroevendraaier of -bitje om de twee 3.8 mm lange middelste schroeven aan de zijkanten van het toestel (een aan beide zijden) te verwijderen. Gebruik een JIS 000- of een officiële iFixit PH 000-schroevendraaier of -bitje om de twee 3.8 mm lange middelste schroeven aan de zijkanten van het toestel (een aan beide zijden) te verwijderen.
    • Gebruik een JIS 000- of een officiële iFixit PH 000-schroevendraaier of -bitje om de twee 3.8 mm lange middelste schroeven aan de zijkanten van het toestel (een aan beide zijden) te verwijderen.

  6. Gebruik je vinger om de standaard aan de achterkant van het apparaat omhoog te klappen. Zorg dat je, als er een microSD-kaart in de microSD-kaarthouder zit, deze nu verwijdert voordat je verdergaat met de volgende stap.
    • Gebruik je vinger om de standaard aan de achterkant van het apparaat omhoog te klappen.

    • Zorg dat je, als er een microSD-kaart in de microSD-kaarthouder zit, deze nu verwijdert voordat je verdergaat met de volgende stap.

  7. Gebruik een JIS 000 schroevendraaier om de 1.6 mm lange schroef in de ruimte onder de standaard te verwijderen.
    • Gebruik een JIS 000 schroevendraaier om de 1.6 mm lange schroef in de ruimte onder de standaard te verwijderen.

    • Sluit de standaard.

  8. Open de klep van de gamekaart-cartridge. De klep van de gamekaart-cartridge is aan de andere helft van de plastic behuizing bevestigd, zodat je het achterpaneel niet volledig kunt optillen als deze is gesloten. Til het achterpaneel vanaf de onderkant van het apparaat omhoog en verwijder het.
    • Open de klep van de gamekaart-cartridge.

    • De klep van de gamekaart-cartridge is aan de andere helft van de plastic behuizing bevestigd, zodat je het achterpaneel niet volledig kunt optillen als deze is gesloten.

    • Til het achterpaneel vanaf de onderkant van het apparaat omhoog en verwijder het.

  9. Gebruik een JIS 000- of een officiële iFixit PH 000-schroevendraaier om de 3.1 mm lange schroef, die de microSD-kaartlezer aan het toestel bevestigt, te verwijderen.
    • Gebruik een JIS 000- of een officiële iFixit PH 000-schroevendraaier om de 3.1 mm lange schroef, die de microSD-kaartlezer aan het toestel bevestigt, te verwijderen.

  10. Gebruik je vingers of een pincet om de microSD-kaartlezer in een rechte beweging uit het toestel omhoog te tillen, deze los te koppelen en tot slot te verwijderen. Zorg dat je, tijdens het weer in elkaar zetten van je toestel, de drukaansluiting onder het schuimkussen stevig met het moederbord hebt verbonden. Het kan handig zijn om het schuimen kussen te verwijderen alvorens de kaartlezer te herinstalleren.
    • Gebruik je vingers of een pincet om de microSD-kaartlezer in een rechte beweging uit het toestel omhoog te tillen, deze los te koppelen en tot slot te verwijderen.

    • Zorg dat je, tijdens het weer in elkaar zetten van je toestel, de drukaansluiting onder het schuimkussen stevig met het moederbord hebt verbonden. Het kan handig zijn om het schuimen kussen te verwijderen alvorens de kaartlezer te herinstalleren.

  11. Gebruik een JIS 000- of een officiële iFixit PH 000-schroevendraaier om de zes 3 mm lange schroeven, die het warmteschild aan het toestel bevestigen, te verwijderen.
    • Gebruik een JIS 000- of een officiële iFixit PH 000-schroevendraaier om de zes 3 mm lange schroeven, die het warmteschild aan het toestel bevestigen, te verwijderen.

  12. Gebruik je vingers of een pincet om het stuk schuim aan de bovenkant van het toestel, bij de ventilatie-uitlaat, los te trekken. Als het schuim niet makkelijk los te peuteren is, forceer het dan niet. In dat geval kan het namelijk scheuren. Probeer het in plaats daarvan vanaf verschillende kanten los te peuteren om het schuim los te krijgen.
    • Gebruik je vingers of een pincet om het stuk schuim aan de bovenkant van het toestel, bij de ventilatie-uitlaat, los te trekken.

    • Als het schuim niet makkelijk los te peuteren is, forceer het dan niet. In dat geval kan het namelijk scheuren. Probeer het in plaats daarvan vanaf verschillende kanten los te peuteren om het schuim los te krijgen.

  13. Steek een spudger langs de zijkant van het toestel onder het warmteschild. Wrik het warmteschild omhoog en verwijder het uit het toestel. Het kan zijn dat je wat weerstand voelt. Dit is normaal, aangezien het warmteschild lichtjes aan het koellichaam is bevestigd door middel van thermische pasta.
    • Steek een spudger langs de zijkant van het toestel onder het warmteschild.

    • Wrik het warmteschild omhoog en verwijder het uit het toestel.

    • Het kan zijn dat je wat weerstand voelt. Dit is normaal, aangezien het warmteschild lichtjes aan het koellichaam is bevestigd door middel van thermische pasta.

    • De ruimte tussen het warmteschild en het koperen koellichaam wordt overbrugd door een dikke, roze thermische substantie. Om te zorgen dat het koellichaam effectief blijft functioneren, is het handig om, bij het verwijderen van het warmteschild, gebruik te maken van onze handleiding voor het verwijderen en vervangen van de thermische pasta (zoals K5 Pro).

  14. Gebruik de punt van je spudger om de batterijaansluiting in een rechte beweging uit het contact op het moederbord omhoog te duwen. Gebruik de punt van je spudger om de batterijaansluiting in een rechte beweging uit het contact op het moederbord omhoog te duwen.
    • Gebruik de punt van je spudger om de batterijaansluiting in een rechte beweging uit het contact op het moederbord omhoog te duwen.

  15. Dien een aantal druppels lijmverwijderaar of hoog geconcentreerde (>90%) isopropyl alcohol toe aan de bovenkant van het reces waarin de batterij zich bevindt. Op deze manier verzwak je de lijm en wordt het makkelijker de batterij te verwijderen. Zorg dat je, als je gebruik maakt van lijmverwijderaar, deze voorbereidende stappen eerst volgt.
    • Dien een aantal druppels lijmverwijderaar of hoog geconcentreerde (>90%) isopropyl alcohol toe aan de bovenkant van het reces waarin de batterij zich bevindt. Op deze manier verzwak je de lijm en wordt het makkelijker de batterij te verwijderen.

    • Zorg dat je, als je gebruik maakt van lijmverwijderaar, deze voorbereidende stappen eerst volgt.

  16. Kantel de bovenkant van het toestel naar boven zodat de isopropyl alcohol onder de batterij kan lopen. Houd het toestel gedurende 1-2 minuten omhoog zodat je de alcohol de tijd geeft om de lijm te verzwakken.
    • Kantel de bovenkant van het toestel naar boven zodat de isopropyl alcohol onder de batterij kan lopen.

    • Houd het toestel gedurende 1-2 minuten omhoog zodat je de alcohol de tijd geeft om de lijm te verzwakken.

  17. Steek een van je openingsplectrums in de opening tussen de batterij en de zijkant van het reces waar de batterij zich in bevindt. Duw de punt van je openingsplectrum op voorzichtige wijze onder de batterij en schuif deze langs de bovenkant om een begin te maken met het doorsnijden van de lijm. Ga voorzichtig te werk en voorkom dat je de batterij met je tool verbuigt of beschadigt—een doorboorde of verbogen batterij kan gevaarlijke chemicaliën lekken of een gevaarlijk thermisch ongeluk veroorzaken.
    • Steek een van je openingsplectrums in de opening tussen de batterij en de zijkant van het reces waar de batterij zich in bevindt.

    • Duw de punt van je openingsplectrum op voorzichtige wijze onder de batterij en schuif deze langs de bovenkant om een begin te maken met het doorsnijden van de lijm.

    • Ga voorzichtig te werk en voorkom dat je de batterij met je tool verbuigt of beschadigt—een doorboorde of verbogen batterij kan gevaarlijke chemicaliën lekken of een gevaarlijk thermisch ongeluk veroorzaken.

  18. Laat je openingsplectrum op z'n plek zitten en dien wat extra druppels lijmverwijderaar of isopropyl alcohol toe in het reces van de batterij.
    • Laat je openingsplectrum op z'n plek zitten en dien wat extra druppels lijmverwijderaar of isopropyl alcohol toe in het reces van de batterij.

    • Kantel de bovenkant van het toestel naar boven en wacht ongeveer 1-2 minuten zodat je de alcohol de tijd geeft om in te trekken en de lijm te verzwakken.

  19. Schuif je openingsplectrum verder langs de bovenkant van de batterij en snijd meer van de lijm onder de batterij door.
    • Schuif je openingsplectrum verder langs de bovenkant van de batterij en snijd meer van de lijm onder de batterij door.

  20. Als er eenmaal genoeg ruimte is, steek je een plastic kaart onder de batterij en wrik je deze langzaam en op voorzichtige wijze omhoog. Dien, als je moeite hebt met het loswrikken van de batterij, wat meer isopropyl alcohol toe. Wees voorzichtig en zorg dat je de batterij niet verbuigt bij het loswrikken.
    • Als er eenmaal genoeg ruimte is, steek je een plastic kaart onder de batterij en wrik je deze langzaam en op voorzichtige wijze omhoog.

    • Dien, als je moeite hebt met het loswrikken van de batterij, wat meer isopropyl alcohol toe.

    • Wees voorzichtig en zorg dat je de batterij niet verbuigt bij het loswrikken.

    • Verwijder de batterij.

    • Hergebruik de batterij niet nadat deze is verwijderd, aangezien dit altijd een potentieel risico met zich meebrengt. Vervang je verwijderde batterij altijd door een nieuwe.

  21. Gebruik wat lijmverwijderaar of isopropyl alcohol en een stuk stofvrij doek om de lijmresten in de batterij-inkeping te verwijderen voordat je de nieuwe batterij installeert.
Conclusie

Zorg dat je je nieuwe batterij, voor een optimale performance, kalibreert na het voltooien van deze handleiding.

Ging je reparatie niet zoals gepland? Bezoek dan onze pagina over probleemoplossing of stel je vraag op ons Nintendo Switch-antwoordenforum voor hulp bij het oplossen van je probleem.

en nl

100%

Begin met vertalen ›

Craig Lloyd

Lid sinds: 10-02-16

23.226 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

146 Leden

28 Opmerkingen

Can anyone confirm that Switch will NOT work with the battery removed or dead (dead as in once it’s totally non-functional as all lithium batteries eventually are, not dead as in just discharged but the battery works).

PSP works with the battery dead or pulled, as far as I know DS, 3DS, Vita and Switch do NOT, which is a gigantic design flaw.

Tester - Antwoord

Why can't you reuse the switch's battery?, if I'm just replacing the shell of the switch and have to move the battery why can't I reuse the battery in the new shell?

Matt - Antwoord

Good question!

For safety reasons, we strongly discourage people from reusing a battery once it has been removed. Bending a lithium-ion battery even slightly can create uneven spots between the thin layers inside the battery. The battery may function fine for awhile, but over time and charge cycles, the uneven area can wear down faster, eventually resulting in an electrical short. The battery would fail, swell up, and possibly catch on fire.

Arthur Shi -

I left my switch off for months, and now I cant charge it in anyway. It was a hacked switch, it doesnt turn on, doesnt indicate that's its charging or show anything on screen even after being plugged in for few days, does replacing the battery fix my issue?

Matt B - Antwoord

Hi Matt. With a modded switch, once the battery loses power you will not see anything on the screen while it is charging. After plugging it in for a while just try booting it in the method you normally do. (I prefer using the RCM loader tool as it lets you bypass the annoying jig method.) If that doesn’t work for you, then yes, it’s most likely your battery. Hope that helps!

Rich Isaninja -

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 288

Afgelopen 7 dagen: 2,258

Afgelopen 30 dagen: 10,648

Altijd: 327,298