Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Onderdelen & Gereedschap

Inleiding

Leer hoe je het scherm van je iPhone 8 Plus vervangt. Dit onderdeel wordt geleverd met een vooraf geïnstalleerde naar voren gerichte camera, oorstukspeaker en EMI-schild, wat reparatie makkelijker maakt.

Om de Touch ID-functie te behouden in je nieuwe scherm te behouden, zul je het oude scherm moeten verwijderen en je originele, oude thuisknop over moeten zetten naar je nieuwe scherm.

Note: Als de automatische helderheidfunctie van je iPhone na je schermreparatie niet meer werkt, zorg dan dat je je iPhone update naar iOS 12. De TrueTone-functie is, na een schermvervanging, uitgeschakeld, zelfs als je een origineel Apple-scherm gebruikt ter vervanging.

  2. Als het glas van je scherm gebroken is, kun je het verder breken van het glas en lichamelijke schade tijdens de reparatie voorkomen door het glas te beplakken met tape. Leg overlappende stukken doorzichtige tape over het scherm van de iPhone totdat het volledig is beplakt. Dit zal ervoor zorgen dat de glasscherven bij elkaar blijven en dat er een structuur wordt geboden bij het eruit duwen en tillen van het scherm.
    • Als het glas van je scherm gebroken is, kun je het verder breken van het glas en lichamelijke schade tijdens de reparatie voorkomen door het glas te beplakken met tape.

    • Leg overlappende stukken doorzichtige tape over het scherm van de iPhone totdat het volledig is beplakt.

    • Dit zal ervoor zorgen dat de glasscherven bij elkaar blijven en dat er een structuur wordt geboden bij het eruit duwen en tillen van het scherm.

    • Draag tijdens de reparatie een veiligheidsbril om je ogen te beschermen tegen mogelijk vrijkomende glasscherven.

    • Als het gebroken scherm het onmogelijk maakt om een zuignap vast te laten zuigen op het scherm, kun je proberen een sterk stuk tape (zoals ducttape) dubbel te vouwen in een handvat, dit op het scherm te plakken en zo het scherm omhoog te tillen.

    • Gebruik een föhn of een warmtepistool, of prepareer een iOpener en leg deze op de onderkant van de iPhone gedurende ongeveer 90 seconden om zo de lijm die eronder zit te verzachten.

  4. Druk een zuignap op de onderste helft van het voorste paneel, net boven de thuisknop. Zorg dat de zuignap niet overlapt met de thuisknop, aangezien dit ervoor zal zorgen dat de zuignap zich niet vast kan zuigen aan het scherm.
    • Druk een zuignap op de onderste helft van het voorste paneel, net boven de thuisknop.

  5. Trek de zuignap omhoog met een stevige, constante kracht om zo een kleine opening tussen het voorste paneel en de achterste behuizing te creëren. Steek een openingsplectrum of een andere dunne wriktool een aantal millimeter diep in de opening. De waterdichte lijm die het scherm op z'n plek houdt is erg sterk; het creëren van de opening kan dus heel wat kracht vereisen. Als je moeite hebt met het openen van de telefoon, dien dan meer warmte toe en wiebel het scherm op en neer om de lijm te verzachten totdat de opening groot genoeg is voor je tool.

    • Steek een openingsplectrum of een andere dunne wriktool een aantal millimeter diep in de opening.

  6. Schuif je openingsplectrum langs de linker onderhoek en via de linkerzijde van de iPhone naar boven richting de volumeknoppen en de stil-/geluidsschakelaar. Snijd daarbij alle lijm door die het scherm aan het frame bevestigt. Stop in de buurt van de linker bovenhoek van het scherm. Stop in de buurt van de linker bovenhoek van het scherm.
    • Schuif je openingsplectrum langs de linker onderhoek en via de linkerzijde van de iPhone naar boven richting de volumeknoppen en de stil-/geluidsschakelaar. Snijd daarbij alle lijm door die het scherm aan het frame bevestigt.

    • Stop in de buurt van de linker bovenhoek van het scherm.

  7. Steek je openingsplectrum opnieuw in de rechter onderhoek van de iPhone en schuif deze nu langs de rechterzijkant omhoog. Snijd ook hier alle lijm door die je onderweg tegenkomt. Schuif de plectrum niet te ver in de telefoon, aangezien je hiermee de schermkabels, die aan deze kant van de telefoon liggen, kunt beschadigen. Steek je plectrum slechts een aantal millimeters in de telefoon, ongeveer zo ver als het schermframe breed is. Schuif de plectrum niet te ver in de telefoon, aangezien je hiermee de schermkabels, die aan deze kant van de telefoon liggen, kunt beschadigen. Steek je plectrum slechts een aantal millimeters in de telefoon, ongeveer zo ver als het schermframe breed is.
    • Steek je openingsplectrum opnieuw in de rechter onderhoek van de iPhone en schuif deze nu langs de rechterzijkant omhoog. Snijd ook hier alle lijm door die je onderweg tegenkomt.

  8. Trek met beleid aan de zuignap om zo de onderkant van het scherm op te tillen.
    • Trek met beleid aan de zuignap om zo de onderkant van het scherm op te tillen.

    • Til het scherm niet meer dan 15º omhoog of je riskeert het afklemmen of afscheuren van de lintkabels die het scherm verbinden.

  9. Trek aan het kleine lipje op de zuignap om deze van het voorste paneel te verwijderen.
    • Trek aan het kleine lipje op de zuignap om deze van het voorste paneel te verwijderen.

  10. Nintendo Switch-kits

    Een snelle oplossing die je weer mee laat doen

    Koop Switchkits

    Nintendo Switch-kits

    Koop Switchkits
  11. Schuif een openingsplectrum onder het scherm langs de bovenkant van de telefoon om ook daar de laatste lijm door te snijden. Schuif een openingsplectrum onder het scherm langs de bovenkant van de telefoon om ook daar de laatste lijm door te snijden. Schuif een openingsplectrum onder het scherm langs de bovenkant van de telefoon om ook daar de laatste lijm door te snijden.
    • Schuif een openingsplectrum onder het scherm langs de bovenkant van de telefoon om ook daar de laatste lijm door te snijden.

  12. Schuif de schermmodule een beetje omlaag (weg van de bovenkant van de telefoon) om deze los te krijgen uit de klemmen die het scherm aan de achterste behuizing bevestigen. Schuif de schermmodule een beetje omlaag (weg van de bovenkant van de telefoon) om deze los te krijgen uit de klemmen die het scherm aan de achterste behuizing bevestigen.
    • Schuif de schermmodule een beetje omlaag (weg van de bovenkant van de telefoon) om deze los te krijgen uit de klemmen die het scherm aan de achterste behuizing bevestigen.

  13. Open de iPhone door het scherm van de linkerkant naar rechts te kantelen, alsof je de achterste kaft van een boek opent. Probeer het scherm nog niet volledig los te koppelen, aangezien deze nog steeds aan het logic board van de iPhone verbonden is met een aantal kwetsbare lintkabels. Om het scherm open te houden en aan de telefoon te kunnen werken, kun je het scherm tegen een object laten leunen.
    • Open de iPhone door het scherm van de linkerkant naar rechts te kantelen, alsof je de achterste kaft van een boek opent.

    • Probeer het scherm nog niet volledig los te koppelen, aangezien deze nog steeds aan het logic board van de iPhone verbonden is met een aantal kwetsbare lintkabels.

    • Om het scherm open te houden en aan de telefoon te kunnen werken, kun je het scherm tegen een object laten leunen.

    • Verwijder de vier Phillips (JIS) schroeven die het paneel van de onderste schermkabel aan het logic board bevestigen, met de volgende lengtes:

    • Twee 1.3 mm schroeven

    • Eén 1.4 mm schroef

    • Eén 2.7 mm schroef

    • Zorg dat je, tijdens deze reparatie, bijhoudt welke schroef waarvandaan komt, zodat je deze op de juiste plek weer terug kan schroeven. Een schroef op de verkeerde plek kan leiden tot permanente schade.

  14. Verwijder het onderste paneel van de schermkabel.
    • Verwijder het onderste paneel van de schermkabel.

  15. Gebruik de punt van een spudger om de batterijaansluiting uit z'n contact op het logic board omhoog te duwen. Buig de kabel lichtjes omhoog en weg van het contact om te voorkomen dat deze per ongeluk contact maakt en zo de telefoon inschakelt tijdens de reparatie.
    • Gebruik de punt van een spudger om de batterijaansluiting uit z'n contact op het logic board omhoog te duwen.

    • Buig de kabel lichtjes omhoog en weg van het contact om te voorkomen dat deze per ongeluk contact maakt en zo de telefoon inschakelt tijdens de reparatie.

  16. Gebruik de punt van een spudger of een nagel om de grote, onderste schermaansluiting los te koppelen door deze in een rechte beweging uit het contact omhoog te duwen. Om drukaansluitingen zoals deze weer aan te sluiten, positioneer je deze totdat op z'n plek lijkt te zitten en duw je één kant van de aansluiting omlaag tot deze vastklikt, om vervolgens hetzelfde te doen aan de andere kant. Druk niet op het midden, want als de aansluiting verkeerd zit, zul je de pinnen buigen en zo schade veroorzaken.
    • Gebruik de punt van een spudger of een nagel om de grote, onderste schermaansluiting los te koppelen door deze in een rechte beweging uit het contact omhoog te duwen.

  17. Koppel de tweede onderste schermkabelaansluiting los, direct achter degene die je in de vorige stap los hebt gekoppeld. Koppel de tweede onderste schermkabelaansluiting los, direct achter degene die je in de vorige stap los hebt gekoppeld.
    • Koppel de tweede onderste schermkabelaansluiting los, direct achter degene die je in de vorige stap los hebt gekoppeld.

  18. Verwijder de twee tri-point Y000 schroeven die het plaatje over de aansluiting van de sensormodule in het voorste paneel bevestigen: Eén 1.0 mm schroef
    • Verwijder de twee tri-point Y000 schroeven die het plaatje over de aansluiting van de sensormodule in het voorste paneel bevestigen:

    • Eén 1.0 mm schroef

    • Eén 1.2 mm schroef

  19. Verwijder het plaatje op de aansluiting van de sensormodule in het voorste paneel.
    • Verwijder het plaatje op de aansluiting van de sensormodule in het voorste paneel.

  20. Gebruik de punt van een spudger of een nagel om de aansluiting van de sensormodule in het voorste paneel los te koppelen van het contact. Gebruik de punt van een spudger of een nagel om de aansluiting van de sensormodule in het voorste paneel los te koppelen van het contact.
    • Gebruik de punt van een spudger of een nagel om de aansluiting van de sensormodule in het voorste paneel los te koppelen van het contact.

  21. Verwijder de schermmodule.
  22. Verwijder de vier Y000 schroeven die het plaatje bovenop de thuisknop/Touch ID-sensor bevestigen: Eén 1.2 mm schroef
    • Verwijder de vier Y000 schroeven die het plaatje bovenop de thuisknop/Touch ID-sensor bevestigen:

    • Eén 1.2 mm schroef

    • Drie 1.3 mm schroeven

    • Wees, tijdens de hermontage, voorzichtig dat je deze schroeven niet te strak aandraait en om zo te voorkomen dat je thuisknop mogelijk niet meer werkt.

  23. Verwijder het plaatje dat de thuisknop/Touch ID-sensor bevestigt.
    • Verwijder het plaatje dat de thuisknop/Touch ID-sensor bevestigt.

  24. Wrik onder de linkerkant van de kabelaansluiting van de thuisknop om deze uit het contact los te koppelen. Als de gehele aansluiting omhoog begint te komen zonder los te komen, duw dan, met de platte kant van je spudger, op de kabel aan de bovenkant van de connector, terwijl je aan de linkerkant van de aansluiting blijft wrikken. Wees wel voorzichtig dat je de kabel of aansluiting niet beschadigt, aangezien dat permanente schade aan de sensor oplevert. Als de gehele aansluiting omhoog begint te komen zonder los te komen, duw dan, met de platte kant van je spudger, op de kabel aan de bovenkant van de connector, terwijl je aan de linkerkant van de aansluiting blijft wrikken. Wees wel voorzichtig dat je de kabel of aansluiting niet beschadigt, aangezien dat permanente schade aan de sensor oplevert.
    • Wrik onder de linkerkant van de kabelaansluiting van de thuisknop om deze uit het contact los te koppelen.

    • Als de gehele aansluiting omhoog begint te komen zonder los te komen, duw dan, met de platte kant van je spudger, op de kabel aan de bovenkant van de connector, terwijl je aan de linkerkant van de aansluiting blijft wrikken. Wees wel voorzichtig dat je de kabel of aansluiting niet beschadigt, aangezien dat permanente schade aan de sensor oplevert.

  25. Het verwarmen van het gebied om de thuisknop/Touch ID-sensor heen zal helpen om de lijm, die de kwetsbare kabels op hun plek houdt, te verzachten en het verwijderen ervan te vergemakkelijken.
    • Het verwarmen van het gebied om de thuisknop/Touch ID-sensor heen zal helpen om de lijm, die de kwetsbare kabels op hun plek houdt, te verzachten en het verwijderen ervan te vergemakkelijken.

    • Draai de schermmodule om. Gebruik een föhn of prepareer een iOpener en leg deze op de onderkant van het scherm gedurende ongeveer 90 seconden om zo de lijm eronder te verzachten.

    • Oververhit het scherm niet. Het zou zo warm moeten zijn dat het nét niet comfortabel genoeg is om aan te raken.

  26. Gebruik een openingsplectrum om de lijm die de kabel van de thuisknop/Touch ID-sensor aan de achterkant van het schermpaneel vasthoudt, los te maken. Gebruik een openingsplectrum om de lijm die de kabel van de thuisknop/Touch ID-sensor aan de achterkant van het schermpaneel vasthoudt, los te maken. Gebruik een openingsplectrum om de lijm die de kabel van de thuisknop/Touch ID-sensor aan de achterkant van het schermpaneel vasthoudt, los te maken.
    • Gebruik een openingsplectrum om de lijm die de kabel van de thuisknop/Touch ID-sensor aan de achterkant van het schermpaneel vasthoudt, los te maken.

  27. Verwijder de thuisknop/Touch ID-sensormodule door deze door het gat in de voorkant van het scherm te begeleiden.
    • Verwijder de thuisknop/Touch ID-sensormodule door deze door het gat in de voorkant van het scherm te begeleiden.

    • Om deze weer te installeren, begeleid je eerst de kabel door het gat in de voorkant van het scherm, zoals op de foto getoond wordt.

    • Het kan zijn dat je vervangende onderdeel wordt geleverd met extra Y000-schroeven die al zijn bevestigd naast de thuisknop. Verwijder de overbodige schroeven zodat je het plaatje van de thuisknop weer kan installeren.

Conclusie

100%

Begin met vertalen ›

Jeff Suovanen

Lid sinds: 06-08-13

299.533 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

123 Leden

Very useful information…

Flica Hussey - Antwoord

Has anyone found out any info about replacing the Apple iPhone 8 Front glass. Last I checked Apple had made it that if you install a non OEM screen and updates their phone, it will brick there phone. I have not been fixing any iPhone 8’s or iPhone x’s due to this. I So if someone knows if this has been resolved or if this still holds true can you please let me know. Also, Fixing back glass. From what I have seen they use some crazy glue. Does anyone have any methods on a easy way to replace back glass on the iPhone 8’s ? do you still basically have to gut the phone ? what kind of glue is used to glue it back on? Any help with these issues would greatly be appreciated I have been repairing phones for over 8 years + and turning away customers because apple is so dumb with these things upsets me greatly. I loved repairing iPhone up until this point. Help please.

service - Antwoord

Replacing the screen will not Brick the iPhone, although the 8/8Plus & iPhone X all have an issue with the Ambient Sensor when a new screen is fitted. Although a way around this is to use a EEPROM device to copy the firmware from the original screen. It is also rumored that Apple are fixing the Ambient Sensor issue in iOS 12.

Donald -

Anyone know if the ambient sensor is fixed?

alexaamo91 - Antwoord

Hi. My iphone 8 plus screen is broken. I purchased it from USA, I’m in Turkey, Istanbul right know. When I took it to the apple store over there, they told me I need a code to replace the screen, and every country has different code. In order for me to replace the screen, I need that code.

Would some one please tell me what to do. I really appreciate it.

Thanks.

Sean Nouhi - Antwoord

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 253

Afgelopen 7 dagen: 1,582

Afgelopen 30 dagen: 7,209

Altijd: 173,312