Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Winkel

Inleiding

Gebruik deze handleiding om het scherm van je Samsung Galaxy Note10+ te verwijderen en/of te vervangen.

Door het ontwerp van de Note10+ zul je het achterste paneel eerst moeten verwijderen om de schermkabel los te kunnen koppelen.

Zorg dat je vervangende kleefstrips voor zowel het achterste paneel als het scherm klaar hebt liggen voordat je met deze procedure begint.

  1. Schakel je telefoon volledig uit voordat je begint met het demonteren ervan.
    • Schakel je telefoon volledig uit voordat je begint met het demonteren ervan.

    • Verwarm een iOpener en leg deze gedurende een minuut op de linkerkant van het achterste paneel.

    • Je kunt hiervoor ook een föhn, warmtepistool of kookplaat gebruiken, maar wees hierbij voorzichtig dat je je telefoon niet oververhit—de batterij en het scherm zijn beide erg vatbaar voor warmteschade.

  2. Druk een zuignap op de verwarmde zijde van het achterste paneel, zo dicht mogelijk bij de rand. Als je glazen achterkant is gebarsten, kun je deze beplakken met doorzichtige tape, zodat de zuignap zich vast kan zuigen. Als alternatief kun je sterke tape gebruiken in plaats van de zuignap. Als dat alles niet werkt, kun je de zuignap vastlijmen met secondelijm. Trek de zuignap met een stevige, constante kracht omhoog om een opening te creëren tussen het achterste paneel en het frame.
    • Druk een zuignap op de verwarmde zijde van het achterste paneel, zo dicht mogelijk bij de rand.

    • Als je glazen achterkant is gebarsten, kun je deze beplakken met doorzichtige tape, zodat de zuignap zich vast kan zuigen. Als alternatief kun je sterke tape gebruiken in plaats van de zuignap. Als dat alles niet werkt, kun je de zuignap vastlijmen met secondelijm.

    • Trek de zuignap met een stevige, constante kracht omhoog om een opening te creëren tussen het achterste paneel en het frame.

    • Dit kan, afhankelijk van de leeftijd van je telefoon, lastig zijn. Als je moeite hebt met deze stap gebruik je meer warmte en probeer je het nog eens.

    • Steek de punt van een openingsplectrum in de opening.

  3. Schuif je openingsplectrum langs de linkerzijde richting de linker onderhoek om de lijm door te snijden. Steek je plectrum niet verder dan halverwege in de telefoon. Doe je dit niet, dan riskeer je de onderdelen binnenin te beschadigen. Laat je plectrum in de linker onderhoek zitten om te voorkomen dat de lijm zich opnieuw gaat hechten.
    • Schuif je openingsplectrum langs de linkerzijde richting de linker onderhoek om de lijm door te snijden.

    • Steek je plectrum niet verder dan halverwege in de telefoon. Doe je dit niet, dan riskeer je de onderdelen binnenin te beschadigen.

    • Laat je plectrum in de linker onderhoek zitten om te voorkomen dat de lijm zich opnieuw gaat hechten.

  4. Herhaal de vorige verwarm- en doorsnijdprocedure bij de overige drie kanten van de telefoon. Laat een openingsplectrum aan beide zijden zitten als je verder gaat naar de volgende om te voorkomen dat de lijm zich niet opnieuw gaat hechten. Het achterste paneel zal nu los gaan komen van de telefoon als je de overige drie kanten voltooit.
    • Herhaal de vorige verwarm- en doorsnijdprocedure bij de overige drie kanten van de telefoon.

    • Laat een openingsplectrum aan beide zijden zitten als je verder gaat naar de volgende om te voorkomen dat de lijm zich niet opnieuw gaat hechten.

    • Het achterste paneel zal nu los gaan komen van de telefoon als je de overige drie kanten voltooit.

  5. Til het achterste paneel in een rechte beweging omhoog en verwijder deze. Til het achterste paneel in een rechte beweging omhoog en verwijder deze.
    • Til het achterste paneel in een rechte beweging omhoog en verwijder deze.

  6. Gebruik een Phillips-schroevendraaier om de vijf 4 mm lange schroeven die de draadloze oplaadspoel bevestigen los te schroeven.
    • Gebruik een Phillips-schroevendraaier om de vijf 4 mm lange schroeven die de draadloze oplaadspoel bevestigen los te schroeven.

  7. Gebruik een pincet om het metalen schild over de batterijaansluiting omhoog te tillen en naar achteren te klappen. Gebruik een pincet om het metalen schild over de batterijaansluiting omhoog te tillen en naar achteren te klappen. Gebruik een pincet om het metalen schild over de batterijaansluiting omhoog te tillen en naar achteren te klappen.
    • Gebruik een pincet om het metalen schild over de batterijaansluiting omhoog te tillen en naar achteren te klappen.

  8. Gebruik de punt van je spudger om de batterijaansluiting, terwijl je het metalen schild omhoog en uit de weg houdt, omhoog te duwen en deze los te koppelen. Gebruik de punt van je spudger om de batterijaansluiting, terwijl je het metalen schild omhoog en uit de weg houdt, omhoog te duwen en deze los te koppelen.
    • Gebruik de punt van je spudger om de batterijaansluiting, terwijl je het metalen schild omhoog en uit de weg houdt, omhoog te duwen en deze los te koppelen.

  9. Gebruik de punt van je spudger om de draadloze oplaadspoel van het moederbord los te koppelen. Gebruik de punt van je spudger om de draadloze oplaadspoel van het moederbord los te koppelen.
    • Gebruik de punt van je spudger om de draadloze oplaadspoel van het moederbord los te koppelen.

  10. Kantel het metalen schild omhoog zodat je deze met je vingers vast kunt pakken. Trek de draadloze oplaadspoel omhoog en weg uit het toestel. De draadloze oplaadspoel is met wat milde lijm aan de telefoon bevestigd.
    • Kantel het metalen schild omhoog zodat je deze met je vingers vast kunt pakken.

    • Trek de draadloze oplaadspoel omhoog en weg uit het toestel.

    • De draadloze oplaadspoel is met wat milde lijm aan de telefoon bevestigd.

    • Verwijder de draadloze oplaadspoel.

  11. Gebruik de punt van je spudger om de schermkabel van het moederbord los te koppelen. Om drukaansluitingen zoals deze weer aan te sluiten, breng je deze op de juiste positie en druk je deze aan een kant aan totdat het op z'n plek klikt. Dan druk je ook de andere kant vast. Druk niet op het midden: als je aansluiting niet goed zit, kan druk op het midden ervoor zorgen dat de pinnen buigen en je de aansluiting permanent beschadigt.
    • Gebruik de punt van je spudger om de schermkabel van het moederbord los te koppelen.

    • Om drukaansluitingen zoals deze weer aan te sluiten, breng je deze op de juiste positie en druk je deze aan een kant aan totdat het op z'n plek klikt. Dan druk je ook de andere kant vast. Druk niet op het midden: als je aansluiting niet goed zit, kan druk op het midden ervoor zorgen dat de pinnen buigen en je de aansluiting permanent beschadigt.

  12. Gebruik de punt van je spudger om de S-Pen touchlaagkabelaansluiting van het moederbord los te koppelen. Gebruik de punt van je spudger om de S-Pen touchlaagkabelaansluiting van het moederbord los te koppelen.
    • Gebruik de punt van je spudger om de S-Pen touchlaagkabelaansluiting van het moederbord los te koppelen.

  13. Verwarm een iOpener en leg deze gedurende een minuut op de linkerkant van het scherm.
    • Verwarm een iOpener en leg deze gedurende een minuut op de linkerkant van het scherm.

    • Je kunt hiervoor ook een föhn, warmtepistool of een kookplaat gebruiken, maar wees hierbij voorzichtig dat je je telefoon niet oververhit—het scherm en de batterij zijn erg vatbaar voor warmteschade.

  14. Druk, zo dicht mogelijk bij de rand, een zuignap op de verwarmde zijde van het scherm. Als je scherm gebarsten is, kun je ervoor kiezen het te beplakken met doorzichtige tape, zodat de zuignap zich vast kan zuigen. Als alternatief kun je ook sterke tape gebruiken in plaats van een zuignap. Als dat alles niet lukt, kun je je zuignap aan je scherm vastlijmen met secondelijm. Trek de zuignap met een stevige, constante kracht omhoog om zo een kleine opening te creëren tussen het scherm en het frame.
    • Druk, zo dicht mogelijk bij de rand, een zuignap op de verwarmde zijde van het scherm.

    • Als je scherm gebarsten is, kun je ervoor kiezen het te beplakken met doorzichtige tape, zodat de zuignap zich vast kan zuigen. Als alternatief kun je ook sterke tape gebruiken in plaats van een zuignap. Als dat alles niet lukt, kun je je zuignap aan je scherm vastlijmen met secondelijm.

    • Trek de zuignap met een stevige, constante kracht omhoog om zo een kleine opening te creëren tussen het scherm en het frame.

    • Afhankelijk van je telefoons leeftijd, kan deze stap lastig zijn. Als je moeite hebt deze stap te voltooien, gebruik je meer warmte bij de rand en probeer je het nog eens.

  15. Schuif je plectrum langs de linkerzijde van de telefoon richting de linker onderhoek en snijd onderweg alle lijm die je tegenkomt door. Steek je plectrum niet verder dan halverwege in de telefoon, aangezien je anders riskeert de onderdelen binnenin de telefoon te beschadigen.
    • Schuif je plectrum langs de linkerzijde van de telefoon richting de linker onderhoek en snijd onderweg alle lijm die je tegenkomt door.

    • Steek je plectrum niet verder dan halverwege in de telefoon, aangezien je anders riskeert de onderdelen binnenin de telefoon te beschadigen.

  16. Breng een tweede plectrum aan in je telefoon en schuif deze via de linkerzijde naar de linker bovenhoek en snijd onderweg alle lijm door die je tegenkomt. Laat je plectrum in de linker bovenhoek zitten om te voorkomen dat de lijm zich opnieuw gaat hechten.
    • Breng een tweede plectrum aan in je telefoon en schuif deze via de linkerzijde naar de linker bovenhoek en snijd onderweg alle lijm door die je tegenkomt.

    • Laat je plectrum in de linker bovenhoek zitten om te voorkomen dat de lijm zich opnieuw gaat hechten.

  17. Verwarm een iOpener en leg deze gedurende een minuut op de onderkant van de telefoon.
    • Verwarm een iOpener en leg deze gedurende een minuut op de onderkant van de telefoon.

  18. Steek een derde openingsplectrum in de opening aan de onderkant van de telefoon. Schuif je plectrum naar de rechter onderhoek van de telefoon en snijd onderweg alle lijm door die je tegenkomt.
    • Steek een derde openingsplectrum in de opening aan de onderkant van de telefoon.

    • Schuif je plectrum naar de rechter onderhoek van de telefoon en snijd onderweg alle lijm door die je tegenkomt.

    • Laat je plectrum in de rechter onderhoek zitten om te voorkomen dat de lijm zich opnieuw gaat hechten.

  19. Verwarm een iOpener en leg deze gedurende een minuut op de bovenkant van de telefoon.
    • Verwarm een iOpener en leg deze gedurende een minuut op de bovenkant van de telefoon.

  20. Steek een vierde openingsplectrum in de opening aan de bovenkant van de telefoon. Schuif je plectrum richting de rechter bovenhoek en snijd onderweg alle lijm door.
    • Steek een vierde openingsplectrum in de opening aan de bovenkant van de telefoon.

    • Schuif je plectrum richting de rechter bovenhoek en snijd onderweg alle lijm door.

    • Laat je plectrum in de rechter bovenhoek zitten om te voorkomen dat de lijm zich opnieuw gaat hechten.

  21. Verwarm een iOpener en leg deze gedurende een minuut op de rechterzijde van de telefoon.
    • Verwarm een iOpener en leg deze gedurende een minuut op de rechterzijde van de telefoon.

  22. Schuif je plectrum van de rechter bovenhoek richting de rechter onderhoek van de telefoon. Snijd onderweg alle lijm door die je tegenkomt. Het scherm zal op dit punt, des te dichter je bij de onderkant van de telefoon komt, los beginnen te komen van de telefoon.
    • Schuif je plectrum van de rechter bovenhoek richting de rechter onderhoek van de telefoon. Snijd onderweg alle lijm door die je tegenkomt.

    • Het scherm zal op dit punt, des te dichter je bij de onderkant van de telefoon komt, los beginnen te komen van de telefoon.

    • Schuif je plectrum heen en weer langs de gehele buitenkant van de telefoon om lijmresten door te snijden. Als je moeite hebt met een stuk lijm, verwarm je dit deel opnieuw en probeer je het nog eens.

  23. Probeer het scherm nog niet volledig te verwijderen, aangezien het nog steeds door middel van een aantal kabels, dat door het frame loopt, is verbonden. Til het scherm omhoog vanaf de bovenkant van de telefoon.
    • Probeer het scherm nog niet volledig te verwijderen, aangezien het nog steeds door middel van een aantal kabels, dat door het frame loopt, is verbonden.

    • Til het scherm omhoog vanaf de bovenkant van de telefoon.

    • Til het scherm niet verder op dan tot hoek van ongeveer 15º ten opzichte van het toestel.

  24. Begeleid de kabels van het scherm en de S-Pen touchlaag door de gaten in het frame van de telefoon. Verwijder het scherm. Verwijder alle lijmresten voordat je het nieuwe scherm installeert.
    • Begeleid de kabels van het scherm en de S-Pen touchlaag door de gaten in het frame van de telefoon.

    • Verwijder het scherm.

    • Verwijder alle lijmresten voordat je het nieuwe scherm installeert.

    • Gebruik de instructies van deze handleiding om te zien hoe je de kleefstrips of lijm aanbrengt op je nieuwe scherm.

    • Zorg dat je je reparaties test, voordat je de nieuwe kleefstrips aanbrengt.

Conclusie

Vergelijk je nieuwe onderdeel met het origineel—het kan nodig zijn dat je sommige onderdelen mee over zet naar je nieuwe onderdeel of dat je de folie van je nieuwe onderdeel af haalt voordat je deze bevestigt.

Ging je reparatie niet zoals gepland? Bezoek dan onze pagina over probleemoplossing of stel je vraag op ons antwoordenforum voor hulp bij het oplossen van je probleem.

100%

Begin met vertalen ›

Carsten Frauenheim

Lid sinds: 10-03-20

35.409 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

135 Leden

Thanks for the hard work that was put into this so are able to fix our own phones. Very much appreciated!

George Ray - Antwoord

How do you take the front glass screen off the OLED display/ screen? I couldn't find anything on this site. You would think they would because you can buy just glass screen that goes on the front of the OLED display.

Austin Morrison - Antwoord

Hi Austin,

Removing the front glass requires slicing through the LOCA (liquid optically clear adhesive), which is pretty tricky to complete and requires specialty tools. The screen glass part by itself is bought primarily by refurbishment/repair shop companies that have the necessary tools to complete that kind of repair.

Arthur Shi -

Hello, does fingerprint sensor and face recognition works after replacing display+frame assembly? New part is original, not OEM.

Dominik Horňák - Antwoord

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 10

Afgelopen 7 dagen: 100

Afgelopen 30 dagen: 446

Altijd: 2,730