Ga door naar hoofdinhoud

Inleiding

Gebruik deze handleiding om een versleten of kapotte batterij van je Nintendo Switch Lite te vervangen.

Ontlaad de batterij van je toestel, voor je eigen veiligheid, tot onder de 25% voordat je begint met het demonteren van je Switch. Dit verkleint het risico op een ongeluk als de batterij per ongeluk wordt doorboord of anderszins wordt beschadigd tijdens deze reparatie. Neem, als je batterij gezwollen is, de juiste voorzorgsmaatregelen.

Let op: deze procedure vereist dat je de beschermplaat verwijdert, welke aan het koellichaam is bevestigd met behulp van thermische lijm. De thermische lijm moet worden verwijderd en opnieuw worden aangebracht voordat je de beschermplaat herbevestigt.

  1. Zorg dat je toestel, voordat je met deze procedure begint, volledig is uitgeschakeld.
    • Zorg dat je toestel, voordat je met deze procedure begint, volledig is uitgeschakeld.

    • Gebruik een Y00-schroevendraaier om de vier 6.3 mm lange schroeven die het achterste paneel bevestigen los te schroeven.

    • Zorg dat je, tijdens deze reparatie, bijhoudt welke schroef waar vandaan komt zodat je zorgt dat alle schroeven op de juiste plek worden terug geplaatst.

  2. Gebruik een Phillips-schroevendraaier om de volgende schroeven die het achterste paneel bevestigen te verwijderen: Twee 3.6 mm lange schroeven aan de bovenkant van het toestel.
    • Gebruik een Phillips-schroevendraaier om de volgende schroeven die het achterste paneel bevestigen te verwijderen:

    • Twee 3.6 mm lange schroeven aan de bovenkant van het toestel.

    • Twee 3.6 mm lange schroeven aan de onderkant van het toestel.

  3. Steek een openingstool in de linker speakergrill, aan de onderkant van het toestel. Kantel je openingstool om de klemmen die het achterste paneel bevestigen los te maken.
    • Steek een openingstool in de linker speakergrill, aan de onderkant van het toestel.

    • Kantel je openingstool om de klemmen die het achterste paneel bevestigen los te maken.

    • Probeer je openingstool niet verder dan nodig in het toestel te steken om te voorkomen dat je de speakermodule beschadigt.

  4. Schuif je openingstool langs de linker onderhoek om de klemmen aan de linkerkant van het toestel los te klikken. Schuif je openingstool langs de linker onderhoek om de klemmen aan de linkerkant van het toestel los te klikken.
    • Schuif je openingstool langs de linker onderhoek om de klemmen aan de linkerkant van het toestel los te klikken.

  5. Steek een openingstool in de rechter speakergrill die zich aan de onderkant van het toestel bevindt. Kantel je openingstool om de klemmen los te klikken.
    • Steek een openingstool in de rechter speakergrill die zich aan de onderkant van het toestel bevindt.

    • Kantel je openingstool om de klemmen los te klikken.

    • Voorkom dat je je openingstool te diep in het toestel steekt, aangezien je daarmee riskeert de speakermodule te beschadigen.

  6. Schuif je openingstool richting en om de rechter onderhoek en duw ondertussen de behuizing van het toestel open. Als het goed is komen de klemmen aan de rechterkant van het toestel los. Schuif je openingstool richting en om de rechter onderhoek en duw ondertussen de behuizing van het toestel open. Als het goed is komen de klemmen aan de rechterkant van het toestel los.
    • Schuif je openingstool richting en om de rechter onderhoek en duw ondertussen de behuizing van het toestel open. Als het goed is komen de klemmen aan de rechterkant van het toestel los.

  7. Schuif je openingstool langs de opening aan de bovenkant van het toestel en wrik de behuizing onderwijl open om de klemmen ook hier los te maken. Schuif je openingstool langs de opening aan de bovenkant van het toestel en wrik de behuizing onderwijl open om de klemmen ook hier los te maken.
    • Schuif je openingstool langs de opening aan de bovenkant van het toestel en wrik de behuizing onderwijl open om de klemmen ook hier los te maken.

  8. Til de onderkant van het achterste paneel omhoog, waardoor het toestel zich opent als een boek. Verwijder het achterste paneel. Verwijder het achterste paneel.
    • Til de onderkant van het achterste paneel omhoog, waardoor het toestel zich opent als een boek.

    • Verwijder het achterste paneel.

  9. Gebruik een Phillips-schroevendraaier om de volgende vier schroeven te verwijderen:
    • Gebruik een Phillips-schroevendraaier om de volgende vier schroeven te verwijderen:

    • Drie 3.1 mm lange schroeven

    • Eén 4.5 mm lange schroef

  10. Gebruik een spudger of je vingers om de beschermplaat uit het toestel omhoog te tillen en te verwijderen. Je kunt wat weerstand voelen in deze stap. Dit is normaal, aangezien de beschermplaat lichtjes aan het koellichaam is bevestigd met behulp van thermische lijm. Verwijder de beschermplaat.
    • Gebruik een spudger of je vingers om de beschermplaat uit het toestel omhoog te tillen en te verwijderen.

    • Je kunt wat weerstand voelen in deze stap. Dit is normaal, aangezien de beschermplaat lichtjes aan het koellichaam is bevestigd met behulp van thermische lijm.

    • Verwijder de beschermplaat.

    • Verwijder de oude thermische lijm van de beschermplaat en het koellichaam met behulp van wat isopropyl alcohol en een stuk stofvrij doek. Breng nieuwe thermische lijm aan op het koellichaam voordat je je telefoon weer volledig in elkaar zet en sluit.

  11. Gebruik een openingstool of je nagel om de kleine, gescharnierde bevestigingsklem op de ZIF-aansluiting van de interconnectkabel van het moederbord open te klappen. Gebruik een openingstool of je nagel om de kleine, gescharnierde bevestigingsklem op de ZIF-aansluiting van de interconnectkabel van het moederbord open te klappen.
    • Gebruik een openingstool of je nagel om de kleine, gescharnierde bevestigingsklem op de ZIF-aansluiting van de interconnectkabel van het moederbord open te klappen.

  12. Gebruik een pincet om de interconnectkabel uit het contact op het moederbord te schuiven. Gebruik een pincet om de interconnectkabel uit het contact op het moederbord te schuiven.
    • Gebruik een pincet om de interconnectkabel uit het contact op het moederbord te schuiven.

  13. Gebruik de punt van een spudger om de batterijaansluiting in een rechte beweging uit het contact op het moederbord te duwen. Gebruik de punt van een spudger om de batterijaansluiting in een rechte beweging uit het contact op het moederbord te duwen.
    • Gebruik de punt van een spudger om de batterijaansluiting in een rechte beweging uit het contact op het moederbord te duwen.

  14. Dien wat druppels lijmverwijderaar of hooggeconcentreerde isopropyl alcohol toe (90% of hoger) in de inkeping aan de bovenkant van de batterij. Als je lijmverwijderaar gebruikt, volg je eerst deze instructies om alles in orde te maken voordat je begint.
    • Dien wat druppels lijmverwijderaar of hooggeconcentreerde isopropyl alcohol toe (90% of hoger) in de inkeping aan de bovenkant van de batterij.

    • Als je lijmverwijderaar gebruikt, volg je eerst deze instructies om alles in orde te maken voordat je begint.

  15. Kantel de bovenkant van het toestel zodat de isopropyl alcohol onder de batterij door kan lopen. Houd het toestel gedurende 1-2 minuten zo, zodat de vloeistof de tijd heeft om de lijm te verzwakken.
    • Kantel de bovenkant van het toestel zodat de isopropyl alcohol onder de batterij door kan lopen.

    • Houd het toestel gedurende 1-2 minuten zo, zodat de vloeistof de tijd heeft om de lijm te verzwakken.

  16. Steek een openingsplectrum in de opening tussen de batterij en de rand van de batterijruimte. Steek de punt van je openingsplectrum voorzichtig onder de batterij en schuif deze langs de kanten om de lijm door te snijden. Zorg dat je niet in de batterij steekt of de batterij vervormt met je tool—een doorboorde of gebogen batterij kan gevaarlijke chemicaliën lekken of een gevaarlijk ongeluk teweegbrengen.
    • Steek een openingsplectrum in de opening tussen de batterij en de rand van de batterijruimte.

    • Steek de punt van je openingsplectrum voorzichtig onder de batterij en schuif deze langs de kanten om de lijm door te snijden.

    • Zorg dat je niet in de batterij steekt of de batterij vervormt met je tool—een doorboorde of gebogen batterij kan gevaarlijke chemicaliën lekken of een gevaarlijk ongeluk teweegbrengen.

  17. Laat je openingsplectrum op z'n plek zitten en dien wat meer druppels lijmverwijderaar of isopropyl alcohol toe in de ruimte waar de batterij zich bevindt. Kantel de bovenkant van het toestel naar boven en wacht ongeveer 1-2 minuten om de isopropyl alcohol in te laten trekken en de lijm te verzwakken.
    • Laat je openingsplectrum op z'n plek zitten en dien wat meer druppels lijmverwijderaar of isopropyl alcohol toe in de ruimte waar de batterij zich bevindt.

    • Kantel de bovenkant van het toestel naar boven en wacht ongeveer 1-2 minuten om de isopropyl alcohol in te laten trekken en de lijm te verzwakken.

    • Ga vervolgens door met het schuiven van je openingsplectrum langs de bovenkant van de batterij en snijd hierbij alle lijm door die je tegenkomt.

  18. Als er eenmaal genoeg ruimte is gecreëerd, steek je een spudger onder de batterij en duw je deze langzaam omhoog. Het kan nodig zijn om meer isopropyl alcohol toe te dienen als je moeite hebt met het omhoog duwen van de batterij. Probeer de batterij niet te verbuigen tijdens het omhoog duwen.
    • Als er eenmaal genoeg ruimte is gecreëerd, steek je een spudger onder de batterij en duw je deze langzaam omhoog.

    • Het kan nodig zijn om meer isopropyl alcohol toe te dienen als je moeite hebt met het omhoog duwen van de batterij.

    • Probeer de batterij niet te verbuigen tijdens het omhoog duwen.

    • Verwijder de batterij.

    • Hergebruik een gebruikte batterij nooit nadat deze is verwijderd, aangezien dit een potentieel gevaar kan opleveren. Vervang deze altijd door een nieuwe batterij.

  19. Gebruik lijmverwijderaar of isopropyl alcohol en een stuk stofvrij doek om de lijmresten in de ruimte waar de batterij zich bevond te verwijderen voordat je die nieuwe batterij installeert.
    • Gebruik lijmverwijderaar of isopropyl alcohol en een stuk stofvrij doek om de lijmresten in de ruimte waar de batterij zich bevond te verwijderen voordat je die nieuwe batterij installeert.

    • Als je nieuwe batterij niet wordt geleverd met vooraf op maat gesneden kleefstrips kun je deze handleiding gebruiken om op maat gesneden kleefstrips of dubbelzijdige tape aan de onderkant van de batterij te bevestigen.

Conclusie

Kalibreer je nieuwe batterij voor een optimale performance na het voltooien van deze handleiding.

Ging je reparatie niet zoals gepland? Bezoek dan onze pagina over probleemoplossing of stel je vraag op ons Nintendo Switch Lite antwoordenforum voor hulp bij het oplossen van je probleem.

en nl

83%

Begin met vertalen ›

Craig Lloyd

Lid sinds: 10-02-16

20.142 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

140 Leden

8 Opmerkingen

Hello!

I am preparing to repair my daughters nintendo switch light. It has stopped charging out of no where. I have all the tools, I just can't find the battery anywhere. Where would you recommend buying it from?

Aryana Lograsso - Antwoord

Thanks for the guide. Battery replacement kits are now available on Amazon: https://www.amazon.com/Nintendo-HDH-001-... (they weren’t in November! I was also looking for this during that time)

Unfortunately, the battery was much harder to remove than I expected. I did use a lot of isopropyl alcohol, but the adhesive they use really was giving me a lot of trouble. I should’ve wisened up and googled other adhesive removal methods or tried a new approach other than prying with the spudgers.

Well, now the LCD now has what looks like pressure damage in the bottom left where I’d imagine a lot of the prying pressure went. It is much more noticeable when the screen goes all-white, and not too bad with darker colors.

I don’t blame iFixit for my mistake of course, and it is really disappointing that Nintendo used the amount of adhesive that they did. But I hope this comment can serve as a warning to others attempting this repair to be more gentle even if it’s refusing to come off.

vmgm - Antwoord

Yikes! Sorry to hear this. How did you pry with the spudger exactly? If you kept it around the top edge of the battery well then I would assume it wouldn’t damage the screen, but if you inserted the end of the spudger deeper in the battery well and used that point as the fulcrum, then I could see that putting a lot of pressure on the back of the LCD.

Craig Lloyd -

@craiglloyd I did an embarrassing amount of spudger prying pretty much everywhere along the top/bottom of the battery, I actually broke a few spudger tips in the process so that might reveal something about my approach…

But, I’m starting to think it may not be LCD damage after all, but rather some isopropyl alcohol caught behind the screen– During my prying, the Switch case was getting pretty heavily warped, so maybe some of the alcohol (that I definitely used in excess) slipped in and got sandwiched under the screen? I started to notice this since the blotches seem like they’ve moved over time. Here’s an image of the screen now https://imgur.com/DjYmFnJ (and the dark gray blotch along the leftside isn’t a shadow, white spots in bottom left I thought were pressure damage)

It’s still very usable / not noticeable on black colors and thanks again for the guide! I can give the screen more time to see if it improves at all, or maybe try going back in and trying to see it is trapped alcohol that can be released

vmgm -

Have the marks faded over time? We have had the ame issue and believe it is the isopropyl alcohol :/ we didn't use loads but found there was a gap at the bottom of where the battery is held which clearly let some of the alcohol through. I'm really hoping it will evaporate over time but not sure :/

Bryony Ellis -

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 124

Afgelopen 7 dagen: 776

Afgelopen 30 dagen: 3,805

Altijd: 29,118