Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Onderdelen & Gereedschap

Inleiding

Gebruik deze handleiding om de vastgelijmde batterij van je MacBook Pro veilig te verwijderen met behulp van een iFixit-kit met lijmverwijderaar. De lijmverwijderaar zal de lijm die de batterij vasthoudt oplossen, waardoor je deze gemakkelijker kunt verwijderen.

iFixit's lijmverwijderaar is ontvlambaar. Voer deze procedure uit in een goed geventileerde ruimte. Rook niet tijdens het proces en voer deze reparatie ook niet uit in de buurt van een open vuur.

Het vervangen van de batterij vereist geen verwijdering van het logic board, wat deze procedure een heel stuk makkelijker maakt.

Om de kans op schade te minimaliseren, zet je je MacBook aan en laat je de batterij volledig ontladen voordat je met deze procedure begint. Een geladen lithium-ion batterij kan een gevaarlijke en oncontroleerbare brand veroorzaken als deze per ongeluk wordt doorboord. Neem, als je batterij gezwollen is extra voorzorgsmaatregelen.

Let op: de oplossing die je gebruikt om de lijm onder de batterij op te lossen kan sommige soorten plastic beschadigen. Volg alle instructies op en wees voorzichtig bij het toedienen van de lijmverwijderaar.

    • Zet je Mac aan en open Terminal.

    • sudo nvram AutoBoot=%00

    • sudo nvram AutoBoot=%03

    • Trek, voordat je begint, de oplader uit je laptop en schakel je MacBook uit. Klap het scherm dicht en leg deze op een zachte ondergrond, met de bovenkant naar beneden.

    • Gebruik een P5 Pentalobe schroevendraaier om de zes schroeven die de onderste behuizing bevestigen, los te draaien:

    • Twee 6.2 mm lange schroeven

    • Twee 5.3 mm lange schroeven

    • Twee 3.4 mm lange schroeven

    • Zorg dat je, tijdens deze reparatie, goed in de gaten houdt welke schroef waarvandaan komt en deze niet verliest, zodat je deze ook weer op de juiste plek terug kunt zetten en zo te voorkomen dat je je toestel onnodig beschadigt.

  2. Druk, in het midden van de onderkant van de onderste behuizing, een zuignap vast. Til de zuignap langzaam op om een kleine opening tussen de onderste behuizing en het chassis te creëren.
    • Druk, in het midden van de onderkant van de onderste behuizing, een zuignap vast.

    • Til de zuignap langzaam op om een kleine opening tussen de onderste behuizing en het chassis te creëren.

  3. Steek een punt van een openingsplectrum in de zojuist gecreëerde opening tussen de onderste behuizing en het chassis. Schuif de openingsplectrum langs de dichtstbijzijnde hoek en tot de helft van de zijkant omhoog. Hiermee maak je de eerste van de verborgen klemmen, die de onderste behuizing aan het chassis bevestigen, los. Als het goed is, zou je de klem moeten horen en voelen als deze los schiet.
    • Steek een punt van een openingsplectrum in de zojuist gecreëerde opening tussen de onderste behuizing en het chassis.

    • Schuif de openingsplectrum langs de dichtstbijzijnde hoek en tot de helft van de zijkant omhoog.

    • Hiermee maak je de eerste van de verborgen klemmen, die de onderste behuizing aan het chassis bevestigen, los. Als het goed is, zou je de klem moeten horen en voelen als deze los schiet.

  4. Herhaal de vorige stap aan de andere kant van je MacBook Pro. Schuif je openingsplectrum onder de onderste behuizing en langs de hoek en langs de zijkant omhoog zodat ook de tweede klem loskomt. Herhaal de vorige stap aan de andere kant van je MacBook Pro. Schuif je openingsplectrum onder de onderste behuizing en langs de hoek en langs de zijkant omhoog zodat ook de tweede klem loskomt. Herhaal de vorige stap aan de andere kant van je MacBook Pro. Schuif je openingsplectrum onder de onderste behuizing en langs de hoek en langs de zijkant omhoog zodat ook de tweede klem loskomt.
    • Herhaal de vorige stap aan de andere kant van je MacBook Pro. Schuif je openingsplectrum onder de onderste behuizing en langs de hoek en langs de zijkant omhoog zodat ook de tweede klem loskomt.

  5. Steek je openingsplectrum opnieuw onder de voorkant van de onderste behuizing, in de buurt van de twee middelste schroefgaten. Kantel je plectrum om ook de derde klem, die de onderste behuizing aan het chassis bevestigt, los te maken. Herhaal deze procedure bij de andere van de twee middelste schroefgaten en maak ook de vierde klem los.
    • Steek je openingsplectrum opnieuw onder de voorkant van de onderste behuizing, in de buurt van de twee middelste schroefgaten.

    • Kantel je plectrum om ook de derde klem, die de onderste behuizing aan het chassis bevestigt, los te maken.

    • Herhaal deze procedure bij de andere van de twee middelste schroefgaten en maak ook de vierde klem los.

  6. Trek de onderste behuizing met wat kracht in de richting van de voorkant van je MacBook (weg van de scharnieren) om deze ook van de laatste klemmen te verlossen. Het kan helpen om eerst aan een hoek te trekken en daarna aan de andere. Trek naar de zijkant—niet omhoog.
    • Trek de onderste behuizing met wat kracht in de richting van de voorkant van je MacBook (weg van de scharnieren) om deze ook van de laatste klemmen te verlossen.

    • Het kan helpen om eerst aan een hoek te trekken en daarna aan de andere.

    • Trek naar de zijkant—niet omhoog.

    • Het kan zijn dat dit heel wat kracht vereist.

  7. Verwijder de onderste behuizing.
    • Verwijder de onderste behuizing.

    • Om de onderste behuizing opnieuw te bevestigen:

    • Positioneer deze op de juiste plek en breng de schuifklemmen op de juiste positie in de buurt van de schermscharnieren. Druk deze dan naar beneden en schuif de cover in de richting van het scharnier. Het schuiven stopt zodra de klemmen in elkaar grijpen.

    • Als de schuifklemmen in elkaar hebben gegrepen en de onderste behuizing goed lijkt te zijn gepositioneerd, kun je deze naar beneden vastdrukken om ook de vier verborgen klemmen eronder vast te laten klikken. Ook nu hoor en voel je deze, als het goed is, in elkaar klikken.

  8. Peuter het grote stuk tape, dat aan de zijkant van het logic board bij de batterij over de batterijaansluiting zit, voorzichtig los. Verwijder de tape.
    • Peuter het grote stuk tape, dat aan de zijkant van het logic board bij de batterij over de batterijaansluiting zit, voorzichtig los.

    • Verwijder de tape.

  9. Peuter het kleine stuk tape dat over de datakabelaansluiting van het batterijbord zit. De tape is in de lintkabel geïntegreerd en zal niet volledig loskomen. Maak het daarom los totdat je simpelweg toegang hebt tot de aansluiting.
    • Peuter het kleine stuk tape dat over de datakabelaansluiting van het batterijbord zit.

    • De tape is in de lintkabel geïntegreerd en zal niet volledig loskomen. Maak het daarom los totdat je simpelweg toegang hebt tot de aansluiting.

  10. Gebruik de punt van een spudger om de kleine, zwarte sluitklep, die de kabel in de aansluiting vasthoudt, omhoog te klappen. Gebruik de punt van een spudger om de kleine, zwarte sluitklep, die de kabel in de aansluiting vasthoudt, omhoog te klappen.
    • Gebruik de punt van een spudger om de kleine, zwarte sluitklep, die de kabel in de aansluiting vasthoudt, omhoog te klappen.

  11. Koppel de datakabel van het batterijbord door deze uit het contact te schuiven. Schuif deze parallel aan het logic board, in de richting van de kabel.
    • Koppel de datakabel van het batterijbord door deze uit het contact te schuiven.

    • Schuif deze parallel aan het logic board, in de richting van de kabel.

  12. Trek de datakabel van het batterijbord weg en zorg dat deze niet in de weg komt te zitten tijdens de rest van de reparatie.
    • Trek de datakabel van het batterijbord weg en zorg dat deze niet in de weg komt te zitten tijdens de rest van de reparatie.

    • Als je je batterij aan het vervangen bent, kan het nodig zijn dat je deze kabel volledig verwijdert en mee overzet naar je nieuwe batterij. Koppel in dit geval beide einden los en verwijder de kabel. Zorg ervoor dat je de kabel, tijdens het installeren, niet op z'n kop of achterstevoren installeert—check de foto's voor de juiste installatie.

  13. Nintendo Switch-kits

    Een snelle oplossing die je weer mee laat doen

    Koop Switchkits

    Nintendo Switch-kits

    Koop Switchkits
  14. Gebruik een T5 Torx-schroevendraaier om de 3.7 mm lange pannenkoekschroef, die de stroomaansluiting van de batterij bevestigt, te verwijderen. Gebruik een T5 Torx-schroevendraaier om de 3.7 mm lange pannenkoekschroef, die de stroomaansluiting van de batterij bevestigt, te verwijderen.
    • Gebruik een T5 Torx-schroevendraaier om de 3.7 mm lange pannenkoekschroef, die de stroomaansluiting van de batterij bevestigt, te verwijderen.

  15. Gebruik een spudger om de stroomaansluiting van de batterij op voorzichtige wijze omhoog te tillen en zo de batterij los te koppelen. Til de aansluiting zodanig omhoog dat deze geen contact meer kan maken met het contact. Als deze namelijk wel contact maakt tijdens de reparatie, kun je je MacBook Pro permanent beschadigen.
    • Gebruik een spudger om de stroomaansluiting van de batterij op voorzichtige wijze omhoog te tillen en zo de batterij los te koppelen.

    • Til de aansluiting zodanig omhoog dat deze geen contact meer kan maken met het contact. Als deze namelijk wel contact maakt tijdens de reparatie, kun je je MacBook Pro permanent beschadigen.

  16. Gebruik een T5 Torx-schroevendraaier om de twee 1.9 mm lange schroeven, die het plaatje op de kabelaansluiting van het trackpad bevestigen, te verwijderen.
    • Gebruik een T5 Torx-schroevendraaier om de twee 1.9 mm lange schroeven, die het plaatje op de kabelaansluiting van het trackpad bevestigen, te verwijderen.

  17. Verwijder het plaatje op de kabelaansluiting van het trackpad.
    • Verwijder het plaatje op de kabelaansluiting van het trackpad.

  18. Gebruik een spudger om de lintkabel van het trackpad los te koppelen door deze in een rechte beweging uit het contact op het logic board omhoog te duwen. Gebruik een spudger om de lintkabel van het trackpad los te koppelen door deze in een rechte beweging uit het contact op het logic board omhoog te duwen.
    • Gebruik een spudger om de lintkabel van het trackpad los te koppelen door deze in een rechte beweging uit het contact op het logic board omhoog te duwen.

  19. Prepareer een iOpener en leg deze op de lintkabel van het trackpad gedurende ongeveer een minuut. Hiermee verzacht je de lijm die de lintkabel van het trackpad bovenop de batterij bevestigt.
    • Prepareer een iOpener en leg deze op de lintkabel van het trackpad gedurende ongeveer een minuut. Hiermee verzacht je de lijm die de lintkabel van het trackpad bovenop de batterij bevestigt.

    • Als je geen iOpener hebt, kun je ook een föhn gebruik om de kabel op te warmen. De kabel moet warm zijn, maar niet te heet om aan te raken. Wees daarbij ook voorzichtig dat je de batterij niet oververhit.

  20. Peuter de lintkabel van het trackpad voorzichtig van de batterij af en zorg dat je deze uit de weg haalt. Vouw of scheur de kabel niet. Vouw of scheur de kabel niet.
    • Peuter de lintkabel van het trackpad voorzichtig van de batterij af en zorg dat je deze uit de weg haalt.

    • Vouw of scheur de kabel niet.

  21. Gebruik een T5 Torx-schroevendraaier om de tien schroeven, die de trackpadmodule bevestigen, te verwijderen:
    • Gebruik een T5 Torx-schroevendraaier om de tien schroeven, die de trackpadmodule bevestigen, te verwijderen:

    • Twee 4.3 mm lange schroeven

    • Acht 5.8 mm lange schroeven

  22. Verwijder de trackpadmodule. Je zult het scherm open moeten zetten om het trackpad te kunnen verwijderen. Zorg dat je de lintkabel van het trackpad door het frame van je MacBook Pro begeleidt zonder deze onderweg te scheuren of anderszins te beschadigen.
    • Verwijder de trackpadmodule.

    • Je zult het scherm open moeten zetten om het trackpad te kunnen verwijderen.

    • Zorg dat je de lintkabel van het trackpad door het frame van je MacBook Pro begeleidt zonder deze onderweg te scheuren of anderszins te beschadigen.

    • Zorg dat je de zes kleine sluitringen (twee ronde en vier rechthoekige), die aan de onderkant van het trackpad zitten, niet verliest.

  23. Gebruik een T5 Torx-schroevendraaier om de twee 3.1 mm schroeven, die het batterijbord bevestigen, te verwijderen.
    • Gebruik een T5 Torx-schroevendraaier om de twee 3.1 mm schroeven, die het batterijbord bevestigen, te verwijderen.

    • Deze schroeven zitten onder de datakabel van het batterijbord. Het kan zijn dat je de kabel van de ene naar de andere kant moet verplaatsen om bij alle schroeven te kunnen.

    • Beide schroeven kunnen een waterschade-indicatorsticker bevatten. In dat geval kun je deze met een pincet verwijderen en wegleggen voordat je de schroeven verwijdert.

  24. Het batterijbord is permanent bevestigd aan de batterij. Zorg dat je zeker weet dat er niets in de weg zit, zodat je beide onderdelen kan verwijderen zonder deze te beschadigen door andere onderdelen.
    • Het batterijbord is permanent bevestigd aan de batterij. Zorg dat je zeker weet dat er niets in de weg zit, zodat je beide onderdelen kan verwijderen zonder deze te beschadigen door andere onderdelen.

    • Steek het platte einde van een spudger onder het batterijbord, aan de kant die zich het dichtst bij het logic board bevindt.

    • Til het batterijbord omhoog totdat deze een hoek van ongeveer 45 graden beschrijft. Indien nodig, kun je de stroomaansluiting van de batterij uit de weg tillen om extra ruimte te creëren voor het batterijbord om eruit te worden gehaald.

  25. De vloeibare lijmverwijderaar die bij de kit zit inbegrepen kan de anti-reflectieve coating op het scherm van je MacBook Pro beïnvloeden. Om je scherm te beschermen kun je een laag aluminiumfolie tussen het scherm en je toetsenbord leggen en deze tijdens de reparatie laten liggen.
    • De vloeibare lijmverwijderaar die bij de kit zit inbegrepen kan de anti-reflectieve coating op het scherm van je MacBook Pro beïnvloeden.

    • Om je scherm te beschermen kun je een laag aluminiumfolie tussen het scherm en je toetsenbord leggen en deze tijdens de reparatie laten liggen.

    • Daarbij is het verstandig om een absorberende (hand)doek onder het trackpadgebied te leggen om ervoor te zorgen dat overvloedige lijmverwijderaar wordt opgenomen door het doek.

  26. Nu dat je MacBook Pro volledig klaar is gemaakt, is het tijd om jezelf klaar te maken. iFixit lijmverwijderaar bevat aceton, een middel dat milde huid- en oogirritaties kan veroorzaken.
    • Nu dat je MacBook Pro volledig klaar is gemaakt, is het tijd om jezelf klaar te maken.

    • iFixit lijmverwijderaar bevat aceton, een middel dat milde huid- en oogirritaties kan veroorzaken.

    • Draag oogbescherming bij het gebruiken en toedienen van de lijmverwijderaar. (Oogbescherming is ook in de kit inbegrepen).

    • Draag geen contactlenzen zonder oogbescherming.

    • Handschoenen zitten ook bij de kit inbegrepen. Als je bang bent voor mogelijke huidirritaties, is dit het moment om je handschoenen aan te trekken.

  27. Trek de zwarte, rubberen sluiting van de fles met lijmverwijderaar. Draai aan de dop om deze te verwijderen, voordat je punt van het flesje openknipt. Dit zorgt ervoor dat de fles wordt geopend, zodat de druk zich gelijk kan verdelen voordat je de fles knipt. Als je deze stap overslaat, kan de lijmverwijderaar er onverwachts uit spuiten bij het knippen van het topje.
    • Trek de zwarte, rubberen sluiting van de fles met lijmverwijderaar.

    • Draai aan de dop om deze te verwijderen, voordat je punt van het flesje openknipt.

    • Dit zorgt ervoor dat de fles wordt geopend, zodat de druk zich gelijk kan verdelen voordat je de fles knipt. Als je deze stap overslaat, kan de lijmverwijderaar er onverwachts uit spuiten bij het knippen van het topje.

    • Gebruik een schaar om de verzegelde punt van het flesje te knippen.

    • Hoe dichter bij de top je het flesje openknipt, des te meer controle zul je hebben bij het toedienen. Hierdoor zal het makkelijker zijn kleine hoeveelheden toe te dienen.

    • Draai de dop er weer op en zorg ervoor dat het flesje goed gesloten is, voordat je weer verder gaat.

  28. Dien een aantal druppels aan lijmverwijderaar toe onder de voorkant van de batterijcel die het dichtst bij de ventilator ligt. Je hebt niet veel lijmverwijderaar nodig. De kleine fles bevat meer dan twee keer de hoeveelheid aan vloeistof die je nodig hebt om alle batterijcellen te verwijderen.
    • Dien een aantal druppels aan lijmverwijderaar toe onder de voorkant van de batterijcel die het dichtst bij de ventilator ligt.

    • Je hebt niet veel lijmverwijderaar nodig. De kleine fles bevat meer dan twee keer de hoeveelheid aan vloeistof die je nodig hebt om alle batterijcellen te verwijderen.

  29. Til de voorkant van je MacBook Pro lichtjes omhoog zodat de lijmverwijderaar onder de batterijcel stroomt.
    • Til de voorkant van je MacBook Pro lichtjes omhoog zodat de lijmverwijderaar onder de batterijcel stroomt.

    • Wacht 2-3 minuten voordat je verdergaat met de volgende step om zo de lijmverwijderaar de tijd te geven om in te trekken en haar werk te doen.

  30. Als je 2-3 minuten hebt gewacht, schuif je een plastic kaart onder de kant van de batterij waar je de lijmverwijderaar hebt toegediend. Het kan helpen om de kaart lichtjes te kantelen zodat er een kleine opening ontstaat tussen de batterijcel en de behuizing van je MacBook Pro. Het kan helpen om de kaart lichtjes te kantelen zodat er een kleine opening ontstaat tussen de batterijcel en de behuizing van je MacBook Pro.
    • Als je 2-3 minuten hebt gewacht, schuif je een plastic kaart onder de kant van de batterij waar je de lijmverwijderaar hebt toegediend.

    • Het kan helpen om de kaart lichtjes te kantelen zodat er een kleine opening ontstaat tussen de batterijcel en de behuizing van je MacBook Pro.

  31. Schuif de kaart op voorzichtige wijze verder onder de batterijcel om de lijm die zich daar bevindt los te maken. Dit zou niet veel kracht moeten vereisen—de lijmverwijderaar doet namelijk het meeste werk voor je. Als je niet in staat bent om de kaart onder de batterijcel te schuiven, moet je wat meer lijmverwijderaar toedienen en wederom 2-3 minuten wachten voordat je verdergaat.
    • Schuif de kaart op voorzichtige wijze verder onder de batterijcel om de lijm die zich daar bevindt los te maken.

    • Dit zou niet veel kracht moeten vereisen—de lijmverwijderaar doet namelijk het meeste werk voor je. Als je niet in staat bent om de kaart onder de batterijcel te schuiven, moet je wat meer lijmverwijderaar toedienen en wederom 2-3 minuten wachten voordat je verdergaat.

  32. Kantel de kaart om de batterijcel net zo lang omhoog te drukken totdat deze loskomt van de aluminium behuizing. Probeer de batterijcel nog niet volledig te verwijderen—deze zit namelijk nog steeds vast aan de rest van de batterijcellen.
    • Kantel de kaart om de batterijcel net zo lang omhoog te drukken totdat deze loskomt van de aluminium behuizing.

    • Probeer de batterijcel nog niet volledig te verwijderen—deze zit namelijk nog steeds vast aan de rest van de batterijcellen.

  33. Laat de plastic kaart tijdelijk op z'n plek onder de batterijcel zitten.
    • Laat de plastic kaart tijdelijk op z'n plek onder de batterijcel zitten.

    • Dit voorkomt dat de batterij zich opnieuw aan de behuizing gaat hechten terwijl je de andere batterijcellen probeert los te maken.

  34. Herhaal de vorige zes stappen om de andere, buitenste batterijcel van de behuizing te scheiden. Herhaal de vorige zes stappen om de andere, buitenste batterijcel van de behuizing te scheiden. Herhaal de vorige zes stappen om de andere, buitenste batterijcel van de behuizing te scheiden.
    • Herhaal de vorige zes stappen om de andere, buitenste batterijcel van de behuizing te scheiden.

  35. Om de middelste batterijcel los te maken, moet je de achterkant van je MacBook Pro omhoogtillen en deze op een stuk schuim of een boek leggen, zodat de lijmverwijderaar van het logic board weg stroomt. Dien een aantal druppels lijmverwijderaar toe langs de achterkant van de de batterijcel. Dien een aantal druppels lijmverwijderaar toe langs de achterkant van de de batterijcel.
    • Om de middelste batterijcel los te maken, moet je de achterkant van je MacBook Pro omhoogtillen en deze op een stuk schuim of een boek leggen, zodat de lijmverwijderaar van het logic board weg stroomt.

    • Dien een aantal druppels lijmverwijderaar toe langs de achterkant van de de batterijcel.

  36. Het kan voorkomen dat de uitsnedes in de aluminium behuizing, tussen de middelste batterijcel en het trackpad, ervoor zorgen dat de lijmverwijderaar niet volledig tot onder de batterij kan stromen. Om dit te compenseren, kun je langs iedere kant van de middelste batterijcel wat extra druppels lijmverwijderaar toedienen.
    • Het kan voorkomen dat de uitsnedes in de aluminium behuizing, tussen de middelste batterijcel en het trackpad, ervoor zorgen dat de lijmverwijderaar niet volledig tot onder de batterij kan stromen.

    • Om dit te compenseren, kun je langs iedere kant van de middelste batterijcel wat extra druppels lijmverwijderaar toedienen.

    • Wacht 2-3 minuten voordat je verdergaat met de volgende stap.

  37. Schuif een plastic kaart onder een van de zijkanten van de middelste batterijcel. Probeer je kaart weg te houden van het logic board om te voorkomen dat je een van de kwetsbare onderdelen beschadigt.
    • Schuif een plastic kaart onder een van de zijkanten van de middelste batterijcel.

    • Probeer je kaart weg te houden van het logic board om te voorkomen dat je een van de kwetsbare onderdelen beschadigt.

    • Het kan helpen om de kaart lichtjes te kantelen om zo een kleine opening te creëren tussen de batterijcel en de behuizing van je MacBook Pro.

  38. Gebruik de kaart om de batterijcel omhoog te duwen totdat deze zich volledig losmaakt van de aluminium behuizing.
    • Gebruik de kaart om de batterijcel omhoog te duwen totdat deze zich volledig losmaakt van de aluminium behuizing.

  39. Til de batterij omhoog en verwijder deze volledig. Verwijder, voordat je je nieuwe batterij installeert, alle overgebleven lijmresten van de behuizing van je MacBook Pro.
    • Til de batterij omhoog en verwijder deze volledig.

    • Verwijder, voordat je je nieuwe batterij installeert, alle overgebleven lijmresten van de behuizing van je MacBook Pro.

    • Met een beetje geluk kun je alle lijmstrips rustig met je vingers lostrekken.

    • Als dat niet lukt, kun je wat lijmverwijderaar in iedere lijmstrip laten trekken gedurende 2-3 minuten om het vervolgens eruit te schrapen met een plastic tool. Dit kan even duren, dus wees geduldig.

    • Veeg alle achtergebleven lijmverwijderaar weg en geef je MacBook Pro een aantal minuten om te drogen.

    • De vervangende batterij in je iFixit-kit wordt geleverd met vooraf geïnstalleerde kleefstrips. Test de posities van je nieuwe batterij voordat je de folie van de kleefstrips aftrekt, en druk daarna pas alles stevig op z'n plek. Als er extra folie op de batterij zit die niet op je oude batterij zaten, kun je ook deze nu verwijderen.

    • Kalibreer je nieuwe batterij: laad deze op tot 100% en laat deze nog doorladen voor minstens 2 uur. Haal deze dan van de oplader af en gebruik je laptop. Als je de melding van een bijna ontladen batterij ziet, sla je je werk op en wacht je tot je laptop zich uitschakelt. Wacht dan minstens 5 uur en laad je laptop zonder onderbreking op tot 100%.

    • Als je enige vorm van onverwachts gedrag of andere problemen waarneemt na het installeren van je nieuwe batterij, kan het zijn dat je je MacBook Pro's SMC moet resetten.

Conclusie

Ging je reparatie niet zoals gepland? Bezoek dan de pagina over probleemoplossing of zoek of stel je vraag op ons antwoordenforum en vind de juiste hulp voor het oplossen van je probleem.

100%

Begin met vertalen ›

Carsten Frauenheim

Lid sinds: 10-03-20

6.360 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

124 Leden

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 9

Afgelopen 7 dagen: 65

Afgelopen 30 dagen: 304

Altijd: 891