Ga door naar hoofdinhoud
Engels
Nederlands

MacBook Pro 13" met Twee Thunderbolt-poorten 2019 Vervanging van de batterij

Handleidingsinformatie

= Klaar = Onvolledig

      Maak een titel aan.

      Stappen

      Stap 1 — Verwijder de batterij

      Gebruik een T5 Torx-schroevendraaier om de twee 3.1 mm schroeven, die het batterijbord bevestigen, te verwijderen.

      Stap 2

      Het batterijbord is permanent bevestigd aan de batterij. Zorg dat je zeker weet dat er niets in de weg zit, zodat je beide onderdelen kan verwijderen zonder deze te beschadigen door andere onderdelen.

      Stap 3

      De vloeibare lijmverwijderaar die bij de kit zit inbegrepen kan de anti-reflectieve coating op het scherm van je MacBook Pro beïnvloeden.

      Stap 4

      Nu dat je MacBook Pro volledig klaar is gemaakt, is het tijd om jezelf klaar te maken.

      Stap 5

      Trek de zwarte, rubberen sluiting van de fles met lijmverwijderaar.

      Stap 6

      Dien een aantal druppels aan lijmverwijderaar toe onder de voorkant van de batterijcel die het dichtst bij de ventilator ligt.

      Stap 7

      Til de voorkant van je MacBook Pro lichtjes omhoog zodat de lijmverwijderaar onder de batterijcel stroomt.

      Stap 8

      Als je 2-3 minuten hebt gewacht, schuif je een plastic kaart onder de kant van de batterij waar je de lijmverwijderaar hebt toegediend.

      Stap 9

      Schuif de kaart op voorzichtige wijze verder onder de batterijcel om de lijm die zich daar bevindt los te maken.

      Stap 10

      Kantel de kaart om de batterijcel net zo lang omhoog te drukken totdat deze loskomt van de aluminium behuizing.

      Stap 11

      Laat de plastic kaart tijdelijk op z'n plek onder de batterijcel zitten.

      Stap 12

      Herhaal de vorige zes stappen om de andere, buitenste batterijcel van de behuizing te scheiden.

      Stap 13

      Om de middelste batterijcel los te maken, moet je de achterkant van je MacBook Pro omhoogtillen en deze op een stuk schuim of een boek leggen, zodat de lijmverwijderaar van het logic board weg stroomt.

      Stap 14

      Het kan voorkomen dat de uitsnedes in de aluminium behuizing, tussen de middelste batterijcel en het trackpad, ervoor zorgen dat de lijmverwijderaar niet volledig tot onder de batterij kan stromen.

      Stap 15

      Schuif een plastic kaart onder een van de zijkanten van de middelste batterijcel.

      Stap 16

      Gebruik de kaart om de batterijcel omhoog te duwen totdat deze zich volledig losmaakt van de aluminium behuizing.

      Stap 17

      Til de batterij omhoog en verwijder deze volledig.