Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Onderdelen & Gereedschap

Inleiding

Gebruik deze handleiding om de glazen achterkant van de Huawei Honor 9 te verwijderen.

Om bepaalde onderdelen bij het in elkaar zetten van je telefoon weer te bevestigen, zul je vervangende lijm nodig hebben.

  1. Schakel je telefoon uit.
    • Schakel je telefoon uit.

    • Verwarm een iOpener en leg deze op de achterkant van de telefoon gedurende twee minuten. Dit helpt de lijm, die de glazen achterkant vasthoudt, te verzachten.

    • Het kan zijn dat je de iOpener meerdere malen zult moeten verwarmen en op de telefoon moet leggen tijdens het verwijderen van de glazen achterkant.

    • Een föhn, warmtepistool of een kookplaat kunnen ook worden gebruikt, maar hierbij zul je voorzichtig moeten zijn dat je de telefoon niet oververhit—het scherm en de batterij zijn beide erg vatbaar voor warmteschade.

  2. Zet een zuignap vast aan de onderkant van de glazen achterkant, zo dicht mogelijk bij de onderkant. Als de glazen achterkant van de telefoon gebarsten is, kan het zijn dat de zuignap niet werkt. Probeer het in dat geval op te tillen met stevige tape of lijm de zuignap vast met secondelijm en geef het wat tijd om uit te harden voordat je verdergaat.
    • Zet een zuignap vast aan de onderkant van de glazen achterkant, zo dicht mogelijk bij de onderkant.

    • Als de glazen achterkant van de telefoon gebarsten is, kan het zijn dat de zuignap niet werkt. Probeer het in dat geval op te tillen met stevige tape of lijm de zuignap vast met secondelijm en geef het wat tijd om uit te harden voordat je verdergaat.

    • Til de glazen achterkant omhoog met behulp van de zuignap en creëer zo een opening tussen het glas en het frame.

    • Steek een openingsplectrum in de zojuist gecreëerde opening.

    • Als je moeite hebt met deze stap, kun je proberen meer warmte toe te dienen om de lijm zo nog meer te verzachten en verzwakken. Volg de instructies voor de iOpener om oververhitting te voorkomen.

  3. Schuif je openingsplectrum in de rechteronderhoek van de telefoon. Steek een tweede openingsplectrum in de linker onderhoek van de telefoon. Laat je openingsplectrums in de telefoon zitten om te voorkomen dat de lijm zich weer aan het scherm gaat hechten.
    • Schuif je openingsplectrum in de rechteronderhoek van de telefoon.

    • Steek een tweede openingsplectrum in de linker onderhoek van de telefoon.

    • Laat je openingsplectrums in de telefoon zitten om te voorkomen dat de lijm zich weer aan het scherm gaat hechten.

  4. Nintendo Switch-kits

    Een snelle oplossing die je weer mee laat doen

    Koop Switchkits

    Nintendo Switch-kits

    Koop Switchkits
  5. Steek een derde openingsplectrum in de linker onderhoek van de telefoon. Schuif de punt van deze plectrum nu van de linker onderhoek langs de gehele linkerzijde van de Huawei Honor 9 om zo de lijm door te snijden. Laat je openingsplectrum op z'n plaats zitten in de linker bovenhoek om te voorkomen dat de lijm zich weer aan het scherm gaat hechten.
    • Steek een derde openingsplectrum in de linker onderhoek van de telefoon.

    • Schuif de punt van deze plectrum nu van de linker onderhoek langs de gehele linkerzijde van de Huawei Honor 9 om zo de lijm door te snijden.

    • Laat je openingsplectrum op z'n plaats zitten in de linker bovenhoek om te voorkomen dat de lijm zich weer aan het scherm gaat hechten.

  6. Als de lijm te hard is om te worden doorgesneden dan is het waarschijnlijk nog te koud. Gebruik je iOpener om het opnieuw op te warmen. Schuif een vierde openingsplectrum in de linker bovenhoek van de glazen achterkant.
    • Als de lijm te hard is om te worden doorgesneden dan is het waarschijnlijk nog te koud. Gebruik je iOpener om het opnieuw op te warmen.

    • Schuif een vierde openingsplectrum in de linker bovenhoek van de glazen achterkant.

    • Schuif je plectrum langs de gehele bovenkant van de telefoon om daar de lijm door te snijden.

    • Laat je openingsplectrum in de rechter bovenhoek zitten om te voorkomen dat de lijm zich weer aan het scherm zal hechten.

  7. Schuif een vijfde openingsplectrum in de rechter bovenhoek van de telefoon. Schuif deze openingsplectrum langs de gehele rechterzijde van de telefoon om de resterende lijm door te snijden.
    • Schuif een vijfde openingsplectrum in de rechter bovenhoek van de telefoon.

    • Schuif deze openingsplectrum langs de gehele rechterzijde van de telefoon om de resterende lijm door te snijden.

    • Til de glazen achterkant voorzichtig omhoog en verwijder deze.

    • Bevestig de nieuwe glazen achterkant met op maat gesneden kleefstrips of dubbelzijdige tape.

    • Na het installeren van de nieuwe glazen achterkant, zet je een stevige, constante druk op je telefoon gedurende een aantal minuten om er zo voor te zorgen dat de lijm zich goed aan de telefoon hecht. Je kunt dit doen door een aantal boeken op je telefoon te leggen.

Conclusie

Ging je reparatie niet zoals gepland? Check dan ons Antwoordencommunity voor hulp bij het oplossen van je probleem.

100%

Begin met vertalen ›

Dominik Schnabelrauch

Lid sinds: 23-11-16

64.362 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

123 Leden

Één commentaar

Bon tuto, mais la pièce de rechange n’est pas en vente… :( Comment puis-je me la procurer?

Roxane - Antwoord

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 3

Afgelopen 7 dagen: 23

Afgelopen 30 dagen: 119

Altijd: 1,039