Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Onderdelen & Gereedschap

Inleiding

Gebruik deze handleiding om je iPhone 7 nieuw leven in te blazen met een nieuwe batterij. Neem, als je batterij gezwollen is, de juiste voorzorgsmaatregelen.

Deze handleiding toont je hoe je de volledige schermmodule verwijdert; dit is bedoeld om schade aan de schermkabels te voorkomen. Als je je comfortabel genoeg voelt om de batterij te verwijderen zonder de schermkabels daarbij te veel te belasten, kun je de stappen voor het verwijderen van de schermmodule overslaan.

Kalibreer, voor een optimale performance, je nieuw geplaatste batterij: laad deze op tot 100% en blijf deze opladen voor minstens twee uur langer. Gebruik je telefoon vervolgens totdat de batterij volledig leeg is en je telefoon daarom uitvalt. Laad je telefoon, tot slot, weer helemaal op naar 100%.

Video overzicht

  3. Druk een zuignap op de onderste helft van het scherm, net boven de thuisknop. Zorg dat de zuignap niet overlapt met de thuisknop, aangezien dit ervoor zal zorgen dat de zuignap zich niet vast kan zuigen aan het scherm.
    • Druk een zuignap op de onderste helft van het scherm, net boven de thuisknop.

  4. Trek de zuignap omhoog met een constante kracht om zo een kleine opening tussen de schermmodule en de achterste behuizing te creëren. Steek het platte einde van een spudger in de zojuist gecreëerde opening. De waterdichte lijm die het scherm op z'n plek houdt is erg sterk; het creëren van de opening kan dus heel wat kracht vereisen. Als je moeite hebt met het openen van de telefoon, dien dan meer warmte toe en wiebel het scherm op en neer om de lijm te verzachten totdat de opening groot genoeg is voor je tool.
    • Trek de zuignap omhoog met een constante kracht om zo een kleine opening tussen de schermmodule en de achterste behuizing te creëren.

    • Steek het platte einde van een spudger in de zojuist gecreëerde opening.

  5. Schuif de spudger naar links langs de linker onderhoek van de iPhone. Draai de spudger lichtjes omhoog om de opening tussen het scherm en de achterste behuizing iets te vergroten. Draai de spudger lichtjes omhoog om de opening tussen het scherm en de achterste behuizing iets te vergroten.
    • Schuif de spudger naar links langs de linker onderhoek van de iPhone.

    • Draai de spudger lichtjes omhoog om de opening tussen het scherm en de achterste behuizing iets te vergroten.

  6. Schuif de spudger langs de linkerkant van de iPhone, beginnend bij de linker onderhoek en in de richting van de volumeknoppen en de luid-/stilschakelaar. Wrik niet langs de bovenkant van de telefoon, omdat je dan riskeert de plastic klemmen die het scherm vasthouden te beschadigen. Wrik niet langs de bovenkant van de telefoon, omdat je dan riskeert de plastic klemmen die het scherm vasthouden te beschadigen.
    • Schuif de spudger langs de linkerkant van de iPhone, beginnend bij de linker onderhoek en in de richting van de volumeknoppen en de luid-/stilschakelaar.

    • Wrik niet langs de bovenkant van de telefoon, omdat je dan riskeert de plastic klemmen die het scherm vasthouden te beschadigen.

  7. Steek het platte eind van een spudger in de rechter onderhoek van het toestel. Kantel je spudger lichtjes om de opening tussen het scherm en de achterste behuizing iets te vergroten. Schuif het platte einde van de spudger langs de rechterkant van de telefoon omhoog om zo de lijm, die het scherm vasthoudt, door te snijden.
    • Steek het platte eind van een spudger in de rechter onderhoek van het toestel.

    • Kantel je spudger lichtjes om de opening tussen het scherm en de achterste behuizing iets te vergroten.

    • Schuif het platte einde van de spudger langs de rechterkant van de telefoon omhoog om zo de lijm, die het scherm vasthoudt, door te snijden.

    • Steek de spudger niet verder dan de lijm om te voorkomen dat je de kwetsbare lintkabels langs de rechterkant van de telefoon beschadigt.

  8. Trek de zuignap en zo het scherm omhoog en open de iPhone. Til het scherm niet meer dan 10º omhoog, aangezien er lintkabels langs de rechterkant van het toestel zitten die het scherm aan het logic board verbinden.
    • Trek de zuignap en zo het scherm omhoog en open de iPhone.

    • Til het scherm niet meer dan 10º omhoog, aangezien er lintkabels langs de rechterkant van het toestel zitten die het scherm aan het logic board verbinden.

  9. Trek aan het kleine lipje op de zuignap om deze los te krijgen en van het voorste paneel te verwijderen.
    • Trek aan het kleine lipje op de zuignap om deze los te krijgen en van het voorste paneel te verwijderen.

  10. Schuif een openingsplectrum langs de bovenkant van de iPhone, tussen de achterste behuizing en het voorste paneel, om zo de overige lijm die het scherm vasthoudt, door te snijden. Zorg ervoor dat je de plastic klemmen aan de bovenkant van de telefoon niet beschadigt.
    • Schuif een openingsplectrum langs de bovenkant van de iPhone, tussen de achterste behuizing en het voorste paneel, om zo de overige lijm die het scherm vasthoudt, door te snijden.

    • Zorg ervoor dat je de plastic klemmen aan de bovenkant van de telefoon niet beschadigt.

  11. Nintendo Switch-kits

    Een snelle oplossing die je weer mee laat doen

    Koop Switchkits

    Nintendo Switch-kits

    Koop Switchkits
  12. Trek de schermmodule lichtjes weg van de bovenkant van de telefoon om deze los te maken uit de klemmen die de module aan de achterkant bevestigen. Open de iPhone door het scherm open te slaan vanaf de linkerkant, alsof je de achterkant van een boek openslaat. Probeer het scherm nog niet volledig los te krijgen van de telefoon, aangezien deze nog steeds met het logic board van de iPhone verbonden is door middel van een aantal kwetsbare lintkabels.
    • Trek de schermmodule lichtjes weg van de bovenkant van de telefoon om deze los te maken uit de klemmen die de module aan de achterkant bevestigen.

    • Open de iPhone door het scherm open te slaan vanaf de linkerkant, alsof je de achterkant van een boek openslaat.

    • Probeer het scherm nog niet volledig los te krijgen van de telefoon, aangezien deze nog steeds met het logic board van de iPhone verbonden is door middel van een aantal kwetsbare lintkabels.

    • Verwijder de vier tri-point Y000 schroeven die het plaatje op de onderste batterijaansluiting bevestigen, met de volgende lengtes:

    • Drie 1.2 mm schroeven

    • Eén 2.4 mm schroef

    • Zorg dat je, tijdens deze reparatie, bijhoudt welke schroef waarvandaan komt, zodat je deze op de juiste plek weer terug kan schroeven en zo kan voorkomen dat je je telefoon beschadigt.

  13. Verwijder het plaatje op de onderste batterijaansluiting.
    • Verwijder het plaatje op de onderste batterijaansluiting.

  14. Gebruik de punt van een spudger om de batterijaansluiting uit het contact op het logic board omhoog te duwen. Buig de kabel lichtjes omhoog om te voorkomen dat deze tijdens de reparatie per ongeluk contact maakt met het contact en de telefoon inschakelt. Buig de kabel lichtjes omhoog om te voorkomen dat deze tijdens de reparatie per ongeluk contact maakt met het contact en de telefoon inschakelt.
    • Gebruik de punt van een spudger om de batterijaansluiting uit het contact op het logic board omhoog te duwen.

    • Buig de kabel lichtjes omhoog om te voorkomen dat deze tijdens de reparatie per ongeluk contact maakt met het contact en de telefoon inschakelt.

  15. Zorg dat de batterij is losgekoppeled voordat je de kabels in deze stap los- of vastkoppelt. Gebruik een spudger of je nagel om de twee onderste schermaansluitingen los te koppelen door deze in een rechte beweging uit het contact op het logic board omhoog te duwen. Om drukaansluitingen zoals deze weer aan te sluiten, positioneer je deze totdat op z'n plek lijkt te zitten en duw je één kant van de aansluiting omlaag tot deze vastklikt, om vervolgens hetzelfde te doen aan de andere kant. Druk niet op het midden, want als de aansluiting verkeerd zit, zul je de pinnen buigen en zo schade veroorzaken.
    • Zorg dat de batterij is losgekoppeled voordat je de kabels in deze stap los- of vastkoppelt.

    • Gebruik een spudger of je nagel om de twee onderste schermaansluitingen los te koppelen door deze in een rechte beweging uit het contact op het logic board omhoog te duwen.

    • Als je witte lijnen op het scherm of een volledig wit scherm ziet, of de touchscreen-functie werkt gedeeltelijk of helemaal niet na het in elkaar zetten van je telefoon, kun je proberen deze kabels weer los te koppelen en opnieuw aan te sluiten. Zorg ervoor dat ze goed en stevig aangesloten zijn.

  16. Verwijder de twee 1.3 mm Phillips schroeven die het plaatje bovenop de aansluiting van de sensormodule in het voorste paneel bevestigen. Verwijder het plaatje. Verwijder het plaatje.
    • Verwijder de twee 1.3 mm Phillips schroeven die het plaatje bovenop de aansluiting van de sensormodule in het voorste paneel bevestigen.

    • Verwijder het plaatje.

  17. Koppel de aansluiting van de sensormodule in het voorste paneel los van het contact op het logic board. Zorg dat je, bij het opnieuw aansluiten van deze drukaansluiting, één kant per keer vastklikt om het risico te vermijden dat je de aansluiting verbuigt.
    • Koppel de aansluiting van de sensormodule in het voorste paneel los van het contact op het logic board.

    • Zorg dat je, bij het opnieuw aansluiten van deze drukaansluiting, één kant per keer vastklikt om het risico te vermijden dat je de aansluiting verbuigt.

  18. Verwijder de schermmodule.
  19. Verwijder de twee 1.9 mm Phillips schroeven die de barometrische ventilatieopening aan het achterste behuizing bevestigen.
    • Verwijder de twee 1.9 mm Phillips schroeven die de barometrische ventilatieopening aan het achterste behuizing bevestigen.

  20. Verwijder de barometrische ventilatieopening. Verwijder de barometrische ventilatieopening.
    • Verwijder de barometrische ventilatieopening.

  21. Gebruik het platte einde van een spudger om de trilmotoraansluiting los te koppelen van het contact op het logic board. Gebruik het platte einde van een spudger om de trilmotoraansluiting los te koppelen van het contact op het logic board.
    • Gebruik het platte einde van een spudger om de trilmotoraansluiting los te koppelen van het contact op het logic board.

  22. Verwijder de drie 1.6 mm Phillips schroeven die de trilmotor aan de achterste behuizing bevestigen.
    • Verwijder de drie 1.6 mm Phillips schroeven die de trilmotor aan de achterste behuizing bevestigen.

  23. Verwijder de trilmotor. Verwijder de trilmotor.
    • Verwijder de trilmotor.

  24. Gebruik een pincet met botte eindes om een van de kleefstrips aan de onderkant van de batterij los te trekken. Gebruik een pincet met botte eindes om een van de kleefstrips aan de onderkant van de batterij los te trekken. Gebruik een pincet met botte eindes om een van de kleefstrips aan de onderkant van de batterij los te trekken.
    • Gebruik een pincet met botte eindes om een van de kleefstrips aan de onderkant van de batterij los te trekken.

  25. Gebruik een pincet met botte eindes om ook de andere kleefstrip aan de onderkant van de batterij los te trekken. Gebruik een pincet met botte eindes om ook de andere kleefstrip aan de onderkant van de batterij los te trekken.
    • Gebruik een pincet met botte eindes om ook de andere kleefstrip aan de onderkant van de batterij los te trekken.

  26. Als dit de eerste keer is dat je de kleefstrips van een iPhone verwijdert, bekijk dan, voordat je beignt, de video in de volgende stap. Probeer de kleefstrips recht en vlak te houden tijdens deze procedure; gedraaide of gebogen strips zullen, in plaats van makkelijk loskomen, vast blijven plakken en breken. Trek een van de kleefstrips langzaam weg van de batterij, in de richting van de onderkant van de iPhone.
    • Als dit de eerste keer is dat je de kleefstrips van een iPhone verwijdert, bekijk dan, voordat je beignt, de video in de volgende stap.

    • Probeer de kleefstrips recht en vlak te houden tijdens deze procedure; gedraaide of gebogen strips zullen, in plaats van makkelijk loskomen, vast blijven plakken en breken.

    • Trek een van de kleefstrips langzaam weg van de batterij, in de richting van de onderkant van de iPhone.

    • Trek met een gelijkmatige kracht en houd constante druk op de kleefstrip totdat deze losschiet tussen de batterij en de achterste behuizing. Trek de kleefstrip, voor de beste resultaten, in een hoek van 60º of minder.

    • De kleefstrip zal een aantal keer haar eigen lengte lang worden. Blijf doortrekken en pak de strip telkens dichter bij de batterij opnieuw vast indien nodig.

    • Herhaal de vorige stap voor de tweede kleefstrip.

    • Zorg dat je de batterij enigszins vasthoudt bij het verwijderen van de tweede strip. Anders kan het zijn dat je de batterij onverwachts uit de iPhone lanceert.

    • Als je beide kleefstrips met succes hebt weten te verwijderen, kun je de volgende stap overslaan.

    • Anders, als een van de kleefstrips is afgebroken onder de batterij en niet opnieuw kan worden vastgepakt, ga je verder met de volgende stap.

  27. Als een van de kleefstrips onder de batterij is afgebroken en de batterij nog steeds vastzit, prepareer je een iOpener of gebruik je een föhn om de achterste behuizing, direct achter de batterij, te verwarmen. De telefoon moet net iets te warm zijn om comfortabel aan te raken. Het oververhitten van de iPhone kan leiden tot het in brand vliegen van de batterij.
    • Als een van de kleefstrips onder de batterij is afgebroken en de batterij nog steeds vastzit, prepareer je een iOpener of gebruik je een föhn om de achterste behuizing, direct achter de batterij, te verwarmen. De telefoon moet net iets te warm zijn om comfortabel aan te raken.

    • Het oververhitten van de iPhone kan leiden tot het in brand vliegen van de batterij.

    • Draai de telefoon om en gebruik een plasticen kaart om achtergebleven lijmresten achter de batterij door te snijden.

    • Steek de kaart niet in het gebied tussen de 'minder volume-knop' (-) en de bovenkant van de batterij, aangezien je daarmee de kabel van de volumeregeling eronder kunt beschadigen.

    • Wrik niet tegen of onder het logic board, aangezien je daarmee de telefoon serieus kunt beschadigen.

    • Houd de kaart zo vlak mogelijk om te voorkomen dat je de batterij buigt. Dit kan er namelijk toe leiden dat de batterij beschadigd raakt en gevaarlijke chemicaliën gaat lekken of in brand vliegt. Gebruik daarom ook geen scherpe tools om de batterij los te krijgen.

    • Als alternatief kun je ook een stuk flosdraad gebruiken om de batterij van de achterste behuizing los te krijgen. Een nog sterker alternatief is een gitaarsnaar, zoals een 0.009 E-snaar van een 12-snarenset.

    • Rijg de flosdraad of snaar achter de bovenste hoeken van de batterij, breng de eindes bij elkaar, wikkel deze om een stuk stof of doek en trek het vervolgens met gelijke kracht onder de batterij door.

  28. Verwijder de batterij van de achterste behuizing.
    • Verwijder de batterij van de achterste behuizing.

    • Als je vervangende batterij is geleverd in een plastic huls, verwijder dan, voordat je aan de reparatie begint, de huls door deze van de lintkabel weg te trekken.

    • Als je nieuwe batterij nog geen vervangende kleefstrips bevat, kun je deze handleiding gebruiken om deze alsnog aan te brengen.

    • Voer een geforceerde herstart uit na het weer in elkaar zetten van je telefoon. Dit kan een aantal problemen voorkomen en probleemoplossing vergemakkelijken.

Conclusie

100%

Begin met vertalen ›

Paige Reisman

Lid sinds: 07-04-14

19.525 Reputatie

Does this effectively negate the waterproof feature of the new iPhones?

Tubby - Antwoord

yes , unless it is sealed back with new waterproof tape, which almost no one has yet

Atronx -

iPhone 6 take battery off put new one now not changing at all but saying yes but no going up new battery saying all time 6@.all time

ant2101 - Antwoord

Is there any way to put back the waterproof sealing after changing the battery for iPhone 7? Thanks

Steven Tanda Putra - Antwoord

I too would like to know this! It's a shame they don't elaborate as such. There is this part here - Display Adhesive iPhone 7 Display Assembly Adhesive which I assume needs to be put on after the screen is taken off but this guide says it's not needed? But for a screen repair it is? Does it get placed on the phone housing or screen? Thanks

blitzn -

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 627

Afgelopen 7 dagen: 4,748

Afgelopen 30 dagen: 23,333

Altijd: 498,073