Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Winkel

Inleiding

Gebruik deze handleiding om je iPhone 7 nieuw leven in te blazen met een nieuwe batterij. Neem, als je batterij gezwollen is, de juiste voorzorgsmaatregelen.

Deze handleiding toont je hoe je de volledige schermmodule verwijdert; dit is bedoeld om schade aan de schermkabels te voorkomen. Als je je comfortabel genoeg voelt om de batterij te verwijderen zonder de schermkabels daarbij te veel te belasten, kun je de stappen voor het verwijderen van de schermmodule overslaan.

Kalibreer, voor een optimale performance, je nieuw geplaatste batterij: laad deze op tot 100% en blijf deze opladen voor minstens twee uur langer. Gebruik je telefoon vervolgens totdat de batterij volledig leeg is en je telefoon daarom uitvalt. Laad je telefoon, tot slot, weer helemaal op naar 100%.

Video overzicht

  3. Druk een zuignap op de onderste helft van het scherm, net boven de thuisknop. Zorg dat de zuignap niet overlapt met de thuisknop, aangezien dit ervoor zal zorgen dat de zuignap zich niet vast kan zuigen aan het scherm.
    • Druk een zuignap op de onderste helft van het scherm, net boven de thuisknop.

  4. Trek de zuignap omhoog met een constante kracht om zo een kleine opening tussen de schermmodule en de achterste behuizing te creëren. Steek het platte einde van een spudger in de zojuist gecreëerde opening. De waterdichte lijm die het scherm op z'n plek houdt is erg sterk; het creëren van de opening kan dus heel wat kracht vereisen. Als je moeite hebt met het openen van de telefoon, dien dan meer warmte toe en wiebel het scherm op en neer om de lijm te verzachten totdat de opening groot genoeg is voor je tool.
    • Trek de zuignap omhoog met een constante kracht om zo een kleine opening tussen de schermmodule en de achterste behuizing te creëren.

    • Steek het platte einde van een spudger in de zojuist gecreëerde opening.

  5. Schuif de spudger naar links langs de linker onderhoek van de iPhone. Draai de spudger lichtjes omhoog om de opening tussen het scherm en de achterste behuizing iets te vergroten. Draai de spudger lichtjes omhoog om de opening tussen het scherm en de achterste behuizing iets te vergroten.
    • Schuif de spudger naar links langs de linker onderhoek van de iPhone.

    • Draai de spudger lichtjes omhoog om de opening tussen het scherm en de achterste behuizing iets te vergroten.

  6. Schuif de spudger langs de linkerkant van de iPhone, beginnend bij de linker onderhoek en in de richting van de volumeknoppen en de luid-/stilschakelaar. Wrik niet langs de bovenkant van de telefoon, omdat je dan riskeert de plastic klemmen die het scherm vasthouden te beschadigen. Wrik niet langs de bovenkant van de telefoon, omdat je dan riskeert de plastic klemmen die het scherm vasthouden te beschadigen.
    • Schuif de spudger langs de linkerkant van de iPhone, beginnend bij de linker onderhoek en in de richting van de volumeknoppen en de luid-/stilschakelaar.

    • Wrik niet langs de bovenkant van de telefoon, omdat je dan riskeert de plastic klemmen die het scherm vasthouden te beschadigen.

  7. Steek het platte eind van een spudger in de rechter onderhoek van het toestel. Kantel je spudger lichtjes om de opening tussen het scherm en de achterste behuizing iets te vergroten. Schuif het platte einde van de spudger langs de rechterkant van de telefoon omhoog om zo de lijm, die het scherm vasthoudt, door te snijden.
    • Steek het platte eind van een spudger in de rechter onderhoek van het toestel.

    • Kantel je spudger lichtjes om de opening tussen het scherm en de achterste behuizing iets te vergroten.

    • Schuif het platte einde van de spudger langs de rechterkant van de telefoon omhoog om zo de lijm, die het scherm vasthoudt, door te snijden.

    • Steek de spudger niet verder dan de lijm om te voorkomen dat je de kwetsbare lintkabels langs de rechterkant van de telefoon beschadigt.

  8. Trek de zuignap en zo het scherm omhoog en open de iPhone. Til het scherm niet meer dan 10º omhoog, aangezien er lintkabels langs de rechterkant van het toestel zitten die het scherm aan het logic board verbinden.
    • Trek de zuignap en zo het scherm omhoog en open de iPhone.

    • Til het scherm niet meer dan 10º omhoog, aangezien er lintkabels langs de rechterkant van het toestel zitten die het scherm aan het logic board verbinden.

  9. Trek aan het kleine lipje op de zuignap om deze los te krijgen en van het voorste paneel te verwijderen.
    • Trek aan het kleine lipje op de zuignap om deze los te krijgen en van het voorste paneel te verwijderen.

  10. Schuif een openingsplectrum langs de bovenkant van de iPhone, tussen de achterste behuizing en het voorste paneel, om zo de overige lijm die het scherm vasthoudt, door te snijden. Zorg ervoor dat je de plastic klemmen aan de bovenkant van de telefoon niet beschadigt.
    • Schuif een openingsplectrum langs de bovenkant van de iPhone, tussen de achterste behuizing en het voorste paneel, om zo de overige lijm die het scherm vasthoudt, door te snijden.

    • Zorg ervoor dat je de plastic klemmen aan de bovenkant van de telefoon niet beschadigt.

  11. Trek de schermmodule lichtjes weg van de bovenkant van de telefoon om deze los te maken uit de klemmen die de module aan de achterkant bevestigen. Open de iPhone door het scherm open te slaan vanaf de linkerkant, alsof je de achterkant van een boek openslaat. Probeer het scherm nog niet volledig los te krijgen van de telefoon, aangezien deze nog steeds met het logic board van de iPhone verbonden is door middel van een aantal kwetsbare lintkabels.
    • Trek de schermmodule lichtjes weg van de bovenkant van de telefoon om deze los te maken uit de klemmen die de module aan de achterkant bevestigen.

    • Open de iPhone door het scherm open te slaan vanaf de linkerkant, alsof je de achterkant van een boek openslaat.

    • Probeer het scherm nog niet volledig los te krijgen van de telefoon, aangezien deze nog steeds met het logic board van de iPhone verbonden is door middel van een aantal kwetsbare lintkabels.

    • Verwijder de vier tri-point Y000 schroeven die het plaatje op de onderste batterijaansluiting bevestigen, met de volgende lengtes:

    • Drie 1.2 mm schroeven

    • Eén 2.4 mm schroef

    • Zorg dat je, tijdens deze reparatie, bijhoudt welke schroef waarvandaan komt, zodat je deze op de juiste plek weer terug kan schroeven en zo kan voorkomen dat je je telefoon beschadigt.

  12. Verwijder het plaatje op de onderste batterijaansluiting.
    • Verwijder het plaatje op de onderste batterijaansluiting.

  13. Gebruik de punt van een spudger om de batterijaansluiting uit het contact op het logic board omhoog te duwen. Buig de kabel lichtjes omhoog om te voorkomen dat deze tijdens de reparatie per ongeluk contact maakt met het contact en de telefoon inschakelt. Buig de kabel lichtjes omhoog om te voorkomen dat deze tijdens de reparatie per ongeluk contact maakt met het contact en de telefoon inschakelt.
    • Gebruik de punt van een spudger om de batterijaansluiting uit het contact op het logic board omhoog te duwen.

    • Buig de kabel lichtjes omhoog om te voorkomen dat deze tijdens de reparatie per ongeluk contact maakt met het contact en de telefoon inschakelt.

  14. Zorg dat de batterij is losgekoppeled voordat je de kabels in deze stap los- of vastkoppelt. Gebruik een spudger of je nagel om de twee onderste schermaansluitingen los te koppelen door deze in een rechte beweging uit het contact op het logic board omhoog te duwen. Om drukaansluitingen zoals deze weer aan te sluiten, positioneer je deze totdat op z'n plek lijkt te zitten en duw je één kant van de aansluiting omlaag tot deze vastklikt, om vervolgens hetzelfde te doen aan de andere kant. Druk niet op het midden, want als de aansluiting verkeerd zit, zul je de pinnen buigen en zo schade veroorzaken.
    • Zorg dat de batterij is losgekoppeled voordat je de kabels in deze stap los- of vastkoppelt.

    • Gebruik een spudger of je nagel om de twee onderste schermaansluitingen los te koppelen door deze in een rechte beweging uit het contact op het logic board omhoog te duwen.

    • Als je witte lijnen op het scherm of een volledig wit scherm ziet, of de touchscreen-functie werkt gedeeltelijk of helemaal niet na het in elkaar zetten van je telefoon, kun je proberen deze kabels weer los te koppelen en opnieuw aan te sluiten. Zorg ervoor dat ze goed en stevig aangesloten zijn.

  15. Verwijder de twee 1.3 mm Phillips #000 schroeven die het plaatje bovenop de aansluiting van de sensormodule in het voorste paneel bevestigen. Het kan voorkomen dat sommige van deze modellen Y000-schroeven bevatten. Apple heeft op een gegeven moment gekozen deze specifieke schroeven in plaats van de Phillips-schroeven te gaan gebruiken. Het kan voorkomen dat sommige van deze modellen Y000-schroeven bevatten. Apple heeft op een gegeven moment gekozen deze specifieke schroeven in plaats van de Phillips-schroeven te gaan gebruiken.
    • Verwijder de twee 1.3 mm Phillips #000 schroeven die het plaatje bovenop de aansluiting van de sensormodule in het voorste paneel bevestigen.

    • Het kan voorkomen dat sommige van deze modellen Y000-schroeven bevatten. Apple heeft op een gegeven moment gekozen deze specifieke schroeven in plaats van de Phillips-schroeven te gaan gebruiken.

  16. Koppel de aansluiting van de sensormodule in het voorste paneel los van het contact op het logic board. Zorg dat je, bij het opnieuw aansluiten van deze drukaansluiting, één kant per keer vastklikt om het risico te vermijden dat je de aansluiting verbuigt.
    • Koppel de aansluiting van de sensormodule in het voorste paneel los van het contact op het logic board.

    • Zorg dat je, bij het opnieuw aansluiten van deze drukaansluiting, één kant per keer vastklikt om het risico te vermijden dat je de aansluiting verbuigt.

  17. Verwijder de schermmodule.
  18. Verwijder de twee 1.9 mm Phillips schroeven die de barometrische ventilatieopening aan het achterste behuizing bevestigen.
    • Verwijder de twee 1.9 mm Phillips schroeven die de barometrische ventilatieopening aan het achterste behuizing bevestigen.

  19. Verwijder de barometrische ventilatieopening. Verwijder de barometrische ventilatieopening.
    • Verwijder de barometrische ventilatieopening.

  20. Gebruik het platte einde van een spudger om de trilmotoraansluiting los te koppelen van het contact op het logic board. Gebruik het platte einde van een spudger om de trilmotoraansluiting los te koppelen van het contact op het logic board.
    • Gebruik het platte einde van een spudger om de trilmotoraansluiting los te koppelen van het contact op het logic board.

  21. Verwijder de drie 1.6 mm Phillips schroeven die de trilmotor aan de achterste behuizing bevestigen.
    • Verwijder de drie 1.6 mm Phillips schroeven die de trilmotor aan de achterste behuizing bevestigen.

  22. Verwijder de trilmotor. Verwijder de trilmotor.
    • Verwijder de trilmotor.

  23. Gebruik een pincet met botte eindes om een van de kleefstrips aan de onderkant van de batterij los te trekken. Gebruik een pincet met botte eindes om een van de kleefstrips aan de onderkant van de batterij los te trekken. Gebruik een pincet met botte eindes om een van de kleefstrips aan de onderkant van de batterij los te trekken.
    • Gebruik een pincet met botte eindes om een van de kleefstrips aan de onderkant van de batterij los te trekken.

  24. Gebruik een pincet met botte eindes om ook de andere kleefstrip aan de onderkant van de batterij los te trekken. Gebruik een pincet met botte eindes om ook de andere kleefstrip aan de onderkant van de batterij los te trekken.
    • Gebruik een pincet met botte eindes om ook de andere kleefstrip aan de onderkant van de batterij los te trekken.

  25. Als dit de eerste keer is dat je de kleefstrips van een iPhone verwijdert, bekijk dan, voordat je begint, de video in de volgende stap. Probeer de kleefstrips recht en vlak te houden tijdens deze procedure; gedraaide of gebogen strips zullen, in plaats van makkelijk loskomen, vast blijven plakken en breken. Trek een van de kleefstrips langzaam weg van de batterij, in de richting van de onderkant van de iPhone.
    • Als dit de eerste keer is dat je de kleefstrips van een iPhone verwijdert, bekijk dan, voordat je begint, de video in de volgende stap.

    • Probeer de kleefstrips recht en vlak te houden tijdens deze procedure; gedraaide of gebogen strips zullen, in plaats van makkelijk loskomen, vast blijven plakken en breken.

    • Trek een van de kleefstrips langzaam weg van de batterij, in de richting van de onderkant van de iPhone.

    • Trek met een gelijkmatige kracht en houd constante druk op de kleefstrip totdat deze losschiet tussen de batterij en de achterste behuizing. Trek de kleefstrip, voor de beste resultaten, in een hoek van 60º of minder.

    • De kleefstrip zal een aantal keer haar eigen lengte lang worden. Blijf doortrekken en pak de strip telkens dichter bij de batterij opnieuw vast indien nodig.

    • Herhaal de vorige stap voor de tweede kleefstrip.

    • Zorg dat je de batterij enigszins vasthoudt bij het verwijderen van de tweede strip. Anders kan het zijn dat je de batterij onverwachts uit de iPhone lanceert.

    • Als je beide kleefstrips met succes hebt weten te verwijderen, kun je de volgende stap overslaan.

    • Anders, als een van de kleefstrips is afgebroken onder de batterij en niet opnieuw kan worden vastgepakt, ga je verder met de volgende stap.

  26. Als een van de kleefstrips onder de batterij is afgebroken en de batterij nog steeds vastzit, kun je wat isopropyl alcohol (>90%) onder de batterij, in de buurt van de kleefstrips, toedienen om de lijm te verzwakken. Til de batterij, nadat de alcohol ongeveer een minuutje in heeft kunnen trekken, op voorzichtige wijze omhoog. Steek je spudger niet in het gebied tussen de 'minder volume-knop' (-) en de bovenkant van de batterij, aangezien je daarmee de kabel van de volumeregeling eronder kunt beschadigen.
    • Als een van de kleefstrips onder de batterij is afgebroken en de batterij nog steeds vastzit, kun je wat isopropyl alcohol (>90%) onder de batterij, in de buurt van de kleefstrips, toedienen om de lijm te verzwakken.

    • Til de batterij, nadat de alcohol ongeveer een minuutje in heeft kunnen trekken, op voorzichtige wijze omhoog.

    • Steek je spudger niet in het gebied tussen de 'minder volume-knop' (-) en de bovenkant van de batterij, aangezien je daarmee de kabel van de volumeregeling eronder kunt beschadigen.

    • Wrik niet onder het logic board, aangezien je daarmee de telefoon serieus kunt beschadigen.

    • Probeer de batterij er niet geforceerd uit te wrikken. Indien nodig kun je ervoor kiezen om wat meer druppels isopropyl alcohol toe te dienen om de lijm te verzwakken. Zorg er te allen tijde voor dat je je batterij niet vervormt of doorboort met je wriktool.

    • Als je batterij aan de achterste behuizing blijft plakken en je weet deze niet los te krijgen, kun je een iOpener verwarmen of een föhn gebruiken om de achterste behuizing, direct achter de batterij, op te warmen. De behuizing moet zo warm zijn dat het net niet meer comfortabel is om aan te raken.

    • Het oververhitten van je toestel kan ertoe leiden dat je batterij in brand vliegt. Wees dus extra voorzichtig bij het verwarmen van je telefoon en volg de instructies van de iOpener nauwgezet.

    • Als alternatief kun je ook flosdraad gebruiken om de batterij van de achterste behuizing te scheiden. Een ander alternatief is een gitaarsnaar, zoals een 0.009 E-snaar van een 12-snarenset. Rijg de flosdraad of snaar achter de bovenste hoeken van de batterij, breng de eindes bij elkaar, wikkel deze om een stuk doek en trek onder de batterij door.

  27. Verwijder de batterij uit de achterste behuizing.
    • Verwijder de batterij uit de achterste behuizing.

    • Als je nieuwe batterij in een plastic jasje is geleverd, verwijder je het jasje voordat je je batterij bevestigt. Dit doe je door het jasje van de lintkabel weg te trekken.

    • Veeg alle alcoholresten op voorzichtige wijze uit je telefoon of laat de alcohol opdrogen voordat je je nieuwe batterij installeert.

    • Zorg dat je, voordat je je nieuwe batterij bevestigt, de batterijaansluiting tijdelijk op het contact op het logic board aansluit. Dit helpt bij het op de juiste positie plaatsen van de batterij.

    • Bevestig je nieuwe batterij, koppel deze weer los en ga verder met het weer in elkaar zetten van je toestel.

    • Als je nieuwe batterij nog geen vervangende kleefstrips bevat, kun je deze handleiding gebruiken om deze alsnog aan te brengen.

    • Voer een geforceerde herstart uit na het weer in elkaar zetten van je telefoon. Dit kan een aantal problemen voorkomen en probleemoplossing vergemakkelijken.

Conclusie

en nl

100%

Begin met vertalen ›

Paige Reisman

Lid sinds: 07-04-14

21.390 Reputatie

Does this effectively negate the waterproof feature of the new iPhones?

Tubby - Antwoord

yes , unless it is sealed back with new waterproof tape, which almost no one has yet

Atronx -

No you can buy the replacement. See the above guide for a link on how to do that and iFixIt sells them. Recommend buying more than one because installation is tricky - must get it aligned perfectly though the spluger and pointy tweezers can help reposition minor slipups.

lovemymac -

iPhone 6 take battery off put new one now not changing at all but saying yes but no going up new battery saying all time 6@.all time

ant2101 - Antwoord

Is there any way to put back the waterproof sealing after changing the battery for iPhone 7? Thanks

Steven Tanda Putra - Antwoord

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 481

Afgelopen 7 dagen: 3,301

Afgelopen 30 dagen: 16,586

Altijd: 741,381