Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Winkel

Inleiding

Detecteert je telefoon geen oplaadkabel? Of voelt je oplaadpoort alsof 'ie los zit? Dat kan het weleens de hoogste tijd zijn om je Lightning-connectormodule te vervangen. Gebruik deze handleiding om de Lightning-connectormodule, welke de onderste microfoons, de antennekabel en de Lightning-connector bevat, te vervangen.

Let wel dat deze reparatie aardig wat demontagewerk plus tijd en voorzichtigheid vereist.

  3. Druk een zuignap op de onderste helft van het scherm, net boven de thuisknop. Zorg dat de zuignap niet overlapt met de thuisknop, aangezien dit ervoor zal zorgen dat de zuignap zich niet vast kan zuigen aan het scherm.
    • Druk een zuignap op de onderste helft van het scherm, net boven de thuisknop.

  4. Trek de zuignap omhoog met een constante kracht om zo een kleine opening tussen de schermmodule en de achterste behuizing te creëren. Steek het platte einde van een spudger in de zojuist gecreëerde opening. De waterdichte lijm die het scherm op z'n plek houdt is erg sterk; het creëren van de opening kan dus heel wat kracht vereisen. Als je moeite hebt met het openen van de telefoon, dien dan meer warmte toe en wiebel het scherm op en neer om de lijm te verzachten totdat de opening groot genoeg is voor je tool.
    • Trek de zuignap omhoog met een constante kracht om zo een kleine opening tussen de schermmodule en de achterste behuizing te creëren.

    • Steek het platte einde van een spudger in de zojuist gecreëerde opening.

  5. Schuif de spudger naar links langs de linker onderhoek van de iPhone. Draai de spudger lichtjes omhoog om de opening tussen het scherm en de achterste behuizing iets te vergroten. Draai de spudger lichtjes omhoog om de opening tussen het scherm en de achterste behuizing iets te vergroten.
    • Schuif de spudger naar links langs de linker onderhoek van de iPhone.

    • Draai de spudger lichtjes omhoog om de opening tussen het scherm en de achterste behuizing iets te vergroten.

  6. Schuif de spudger langs de linkerkant van de iPhone, beginnend bij de linker onderhoek en in de richting van de volumeknoppen en de luid-/stilschakelaar. Wrik niet langs de bovenkant van de telefoon, omdat je dan riskeert de plastic klemmen die het scherm vasthouden te beschadigen. Wrik niet langs de bovenkant van de telefoon, omdat je dan riskeert de plastic klemmen die het scherm vasthouden te beschadigen.
    • Schuif de spudger langs de linkerkant van de iPhone, beginnend bij de linker onderhoek en in de richting van de volumeknoppen en de luid-/stilschakelaar.

    • Wrik niet langs de bovenkant van de telefoon, omdat je dan riskeert de plastic klemmen die het scherm vasthouden te beschadigen.

  7. Steek het platte eind van een spudger in de rechter onderhoek van het toestel. Kantel je spudger lichtjes om de opening tussen het scherm en de achterste behuizing iets te vergroten. Schuif het platte einde van de spudger langs de rechterkant van de telefoon omhoog om zo de lijm, die het scherm vasthoudt, door te snijden.
    • Steek het platte eind van een spudger in de rechter onderhoek van het toestel.

    • Kantel je spudger lichtjes om de opening tussen het scherm en de achterste behuizing iets te vergroten.

    • Schuif het platte einde van de spudger langs de rechterkant van de telefoon omhoog om zo de lijm, die het scherm vasthoudt, door te snijden.

    • Steek de spudger niet verder dan de lijm om te voorkomen dat je de kwetsbare lintkabels langs de rechterkant van de telefoon beschadigt.

  8. Trek de zuignap en zo het scherm omhoog en open de iPhone. Til het scherm niet meer dan 10º omhoog, aangezien er lintkabels langs de rechterkant van het toestel zitten die het scherm aan het logic board verbinden.
    • Trek de zuignap en zo het scherm omhoog en open de iPhone.

    • Til het scherm niet meer dan 10º omhoog, aangezien er lintkabels langs de rechterkant van het toestel zitten die het scherm aan het logic board verbinden.

  9. Trek aan het kleine lipje op de zuignap om deze los te krijgen en van het voorste paneel te verwijderen.
    • Trek aan het kleine lipje op de zuignap om deze los te krijgen en van het voorste paneel te verwijderen.

  10. Schuif een openingsplectrum langs de bovenkant van de iPhone, tussen de achterste behuizing en het voorste paneel, om zo de overige lijm die het scherm vasthoudt, door te snijden. Zorg ervoor dat je de plastic klemmen aan de bovenkant van de telefoon niet beschadigt.
    • Schuif een openingsplectrum langs de bovenkant van de iPhone, tussen de achterste behuizing en het voorste paneel, om zo de overige lijm die het scherm vasthoudt, door te snijden.

    • Zorg ervoor dat je de plastic klemmen aan de bovenkant van de telefoon niet beschadigt.

  11. Trek de schermmodule lichtjes weg van de bovenkant van de telefoon om deze los te maken uit de klemmen die de module aan de achterkant bevestigen. Open de iPhone door het scherm open te slaan vanaf de linkerkant, alsof je de achterkant van een boek openslaat. Probeer het scherm nog niet volledig los te krijgen van de telefoon, aangezien deze nog steeds met het logic board van de iPhone verbonden is door middel van een aantal kwetsbare lintkabels.
    • Trek de schermmodule lichtjes weg van de bovenkant van de telefoon om deze los te maken uit de klemmen die de module aan de achterkant bevestigen.

    • Open de iPhone door het scherm open te slaan vanaf de linkerkant, alsof je de achterkant van een boek openslaat.

    • Probeer het scherm nog niet volledig los te krijgen van de telefoon, aangezien deze nog steeds met het logic board van de iPhone verbonden is door middel van een aantal kwetsbare lintkabels.

    • Verwijder de vier tri-point Y000 schroeven die het plaatje op de onderste batterijaansluiting bevestigen, met de volgende lengtes:

    • Drie 1.2 mm schroeven

    • Eén 2.4 mm schroef

    • Zorg dat je, tijdens deze reparatie, bijhoudt welke schroef waarvandaan komt, zodat je deze op de juiste plek weer terug kan schroeven en zo kan voorkomen dat je je telefoon beschadigt.

  12. Verwijder het plaatje op de onderste batterijaansluiting.
    • Verwijder het plaatje op de onderste batterijaansluiting.

  13. Gebruik de punt van een spudger om de batterijaansluiting uit het contact op het logic board omhoog te duwen. Buig de kabel lichtjes omhoog om te voorkomen dat deze tijdens de reparatie per ongeluk contact maakt met het contact en de telefoon inschakelt. Buig de kabel lichtjes omhoog om te voorkomen dat deze tijdens de reparatie per ongeluk contact maakt met het contact en de telefoon inschakelt.
    • Gebruik de punt van een spudger om de batterijaansluiting uit het contact op het logic board omhoog te duwen.

    • Buig de kabel lichtjes omhoog om te voorkomen dat deze tijdens de reparatie per ongeluk contact maakt met het contact en de telefoon inschakelt.

  14. Zorg dat de batterij is losgekoppeled voordat je de kabels in deze stap los- of vastkoppelt. Gebruik een spudger of je nagel om de twee onderste schermaansluitingen los te koppelen door deze in een rechte beweging uit het contact op het logic board omhoog te duwen. Om drukaansluitingen zoals deze weer aan te sluiten, positioneer je deze totdat op z'n plek lijkt te zitten en duw je één kant van de aansluiting omlaag tot deze vastklikt, om vervolgens hetzelfde te doen aan de andere kant. Druk niet op het midden, want als de aansluiting verkeerd zit, zul je de pinnen buigen en zo schade veroorzaken.
    • Zorg dat de batterij is losgekoppeled voordat je de kabels in deze stap los- of vastkoppelt.

    • Gebruik een spudger of je nagel om de twee onderste schermaansluitingen los te koppelen door deze in een rechte beweging uit het contact op het logic board omhoog te duwen.

    • Als je witte lijnen op het scherm of een volledig wit scherm ziet, of de touchscreen-functie werkt gedeeltelijk of helemaal niet na het in elkaar zetten van je telefoon, kun je proberen deze kabels weer los te koppelen en opnieuw aan te sluiten. Zorg ervoor dat ze goed en stevig aangesloten zijn.

  15. Verwijder de twee 1.3 mm Phillips schroeven die het plaatje bovenop de aansluiting van de sensormodule in het voorste paneel bevestigen. Verwijder het plaatje. Verwijder het plaatje.
    • Verwijder de twee 1.3 mm Phillips schroeven die het plaatje bovenop de aansluiting van de sensormodule in het voorste paneel bevestigen.

    • Verwijder het plaatje.

  16. Koppel de aansluiting van de sensormodule in het voorste paneel los van het contact op het logic board. Zorg dat je, bij het opnieuw aansluiten van deze drukaansluiting, één kant per keer vastklikt om het risico te vermijden dat je de aansluiting verbuigt.
    • Koppel de aansluiting van de sensormodule in het voorste paneel los van het contact op het logic board.

    • Zorg dat je, bij het opnieuw aansluiten van deze drukaansluiting, één kant per keer vastklikt om het risico te vermijden dat je de aansluiting verbuigt.

  17. Verwijder de schermmodule.
  18. Verwijder de twee 1.9 mm Phillips schroeven die de barometrische ventilatieopening aan het achterste behuizing bevestigen.
    • Verwijder de twee 1.9 mm Phillips schroeven die de barometrische ventilatieopening aan het achterste behuizing bevestigen.

  19. Verwijder de barometrische ventilatieopening. Verwijder de barometrische ventilatieopening.
    • Verwijder de barometrische ventilatieopening.

  20. Gebruik het platte einde van een spudger om de trilmotoraansluiting los te koppelen van het contact op het logic board. Gebruik het platte einde van een spudger om de trilmotoraansluiting los te koppelen van het contact op het logic board.
    • Gebruik het platte einde van een spudger om de trilmotoraansluiting los te koppelen van het contact op het logic board.

  21. Verwijder de drie 1.6 mm Phillips schroeven die de trilmotor aan de achterste behuizing bevestigen.
    • Verwijder de drie 1.6 mm Phillips schroeven die de trilmotor aan de achterste behuizing bevestigen.

  22. Verwijder de trilmotor. Verwijder de trilmotor.
    • Verwijder de trilmotor.

  23. Verwijder de Phillips-schroef die de Wi-Fi diversiteitsantenne aan de achterste behuizing bevestigt:
    • Verwijder de Phillips-schroef die de Wi-Fi diversiteitsantenne aan de achterste behuizing bevestigt:

    • Eén 3.2 mm schroef

  24. Verwijder de volgende drie Phillips-schroeven die de speaker aan de achterste behuizing bevestigen:
    • Verwijder de volgende drie Phillips-schroeven die de speaker aan de achterste behuizing bevestigen:

    • Twee 1.3 mm schroeven

    • Eén 2.0 mm schroef

  25. Gebruik de punt van een spudger om de twee antennekabelaansluitingen uit hun contacten op het logic board omhoog te duwen. Gebruik de punt van een spudger om de twee antennekabelaansluitingen uit hun contacten op het logic board omhoog te duwen. Gebruik de punt van een spudger om de twee antennekabelaansluitingen uit hun contacten op het logic board omhoog te duwen.
    • Gebruik de punt van een spudger om de twee antennekabelaansluitingen uit hun contacten op het logic board omhoog te duwen.

  26. Gebruik een pincet om de antennekabels los te klikken uit de contacten op het logic board. Gebruik een pincet om de antennekabels los te klikken uit de contacten op het logic board.
    • Gebruik een pincet om de antennekabels los te klikken uit de contacten op het logic board.

  27. Gebruik een pincet om de antennekabels uit de klem op de speaker te verwijderen. Zorg dat je de kabel zo dicht mogelijk bij de aansluiting vastpakt, om schaden aan de kabel te voorkomen.
    • Gebruik een pincet om de antennekabels uit de klem op de speaker te verwijderen.

    • Zorg dat je de kabel zo dicht mogelijk bij de aansluiting vastpakt, om schaden aan de kabel te voorkomen.

  28. Gebruik de punt van een spudger om de speakermodule in de richting van het logic board en van de achterste behuizing weg te schuiven. Gebruik de punt van een spudger om de speakermodule in de richting van het logic board en van de achterste behuizing weg te schuiven.
    • Gebruik de punt van een spudger om de speakermodule in de richting van het logic board en van de achterste behuizing weg te schuiven.

  29. Verwijder de speaker.
    • Verwijder de speaker.

  30. Steek een uitwerpingstool voor de SIM-kaart of een paperclip in het kleine gaatje in de SIM-kaarthouder. Duw deze naar binnen om de kaarthouder naar buiten te duwen. Dit kan wat kracht vereisen.
    • Steek een uitwerpingstool voor de SIM-kaart of een paperclip in het kleine gaatje in de SIM-kaarthouder.

    • Duw deze naar binnen om de kaarthouder naar buiten te duwen.

    • Dit kan wat kracht vereisen.

    • Verwijder de SIM-kaarthoudermodule uit de iPhone.

    • Zorg dat de SIM-kaart, wanneer je deze terugplaatst, correct is geplaatst ten opzichte van de SIM-kaarthouder.

  31. Gebruik het platte einde van een spudger om de naar achteren gerichte camera-aansluiting los te koppelen. Gebruik het platte einde van een spudger om de naar achteren gerichte camera-aansluiting los te koppelen.
    • Gebruik het platte einde van een spudger om de naar achteren gerichte camera-aansluiting los te koppelen.

  32. Verwijder de volgende Phillips schroeven die het plaatje over de naar achteren gerichte camera aan de achterste behuizing bevestigen: Eén 1.3 mm lange schroef
    • Verwijder de volgende Phillips schroeven die het plaatje over de naar achteren gerichte camera aan de achterste behuizing bevestigen:

    • Eén 1.3 mm lange schroef

    • Eén 2.5 mm lange schroef

  33. Verwijder het plaatje.
    • Verwijder het plaatje.

  34. Gebruik de punt van een spudger om de antennebusaansluiting, welke zich links naast de achterste cameramodule bevindt, omhoog te duwen en los te koppelen. Gebruik de punt van een spudger om de antennebusaansluiting, welke zich links naast de achterste cameramodule bevindt, omhoog te duwen en los te koppelen.
    • Gebruik de punt van een spudger om de antennebusaansluiting, welke zich links naast de achterste cameramodule bevindt, omhoog te duwen en los te koppelen.

  35. Verwijder de twee 1.2 mm lange tri-point schroeven die het plaatje over de bovenste kabel bevestigen.
    • Verwijder de twee 1.2 mm lange tri-point schroeven die het plaatje over de bovenste kabel bevestigen.

  36. Verwijder het plaatje over de bovenste kabel. Verwijder het plaatje over de bovenste kabel.
    • Verwijder het plaatje over de bovenste kabel.

  37. Gebruik het platte einde van een spudger om de bovenste kabelaansluiting los te koppelen. Gebruik het platte einde van een spudger om de bovenste kabelaansluiting los te koppelen.
    • Gebruik het platte einde van een spudger om de bovenste kabelaansluiting los te koppelen.

  38. Verwijder de Phillips schroeven die de Wi-Fi-antenne bevestigen: Drie 1.2 mm lange schroeven
    • Verwijder de Phillips schroeven die de Wi-Fi-antenne bevestigen:

    • Drie 1.2 mm lange schroeven

    • Eén 1.7 mm lange schroef

  39. Verwijder de antenne die linksboven geplaatst is. Verwijder de antenne die linksboven geplaatst is.
    • Verwijder de antenne die linksboven geplaatst is.

  40. Verwijder de volgende Phillips schroeven:
    • Verwijder de volgende Phillips schroeven:

    • Eén 1.3 mm lange schroef

    • Eén 2.2 mm lange schroef

  41. Verwijder het plaatje. Verwijder het plaatje.
    • Verwijder het plaatje.

    • Verwijder de 2.2 mm lange standoff schroef van de aardingsbeugel.

    • Standoff schroeven kun je het beste verwijderen met behulp van een iPhone Standoff schroevendraaier bit en een schroevendraaierhandvat.

    • Het moet ook lukken met een kleine platkopschroevendraaier—maar wees in dat geval wel extra voorzichtig en zorg ervoor dat de schroevendraaier niet wegschiet en omringende onderdelen beschadigt.

  42. Gebruik een pincet om de aardingsbeugel van het logic board op voorzichtige wijze uit de weg te buigen. Gebruik een pincet om de aardingsbeugel van het logic board op voorzichtige wijze uit de weg te buigen.
    • Gebruik een pincet om de aardingsbeugel van het logic board op voorzichtige wijze uit de weg te buigen.

  43. Gebruik de punt van een spudger om de onderste kabelaansluiting los te koppelen. Gebruik de punt van een spudger om de onderste kabelaansluiting los te koppelen.
    • Gebruik de punt van een spudger om de onderste kabelaansluiting los te koppelen.

    • Verwijder de volgende schroeven:

    • Eén 1.4 mm lange Phillips schroef

    • Drie 2.2 mm lange standoff schroeven

    • Standoff schroeven kun je het beste verwijderen met behulp van een iPhone Standoff schroevendraaierbit en bijbehorende schroevendraaier.

    • Met een platkopschroevendraaier moet het ook te doen zijn—wees in dat geval wel extra voorzichtig en zorg ervoor dat je niet uitschiet en zo de omringende onderdelen beschadigt.

  44. Gebruik de punt van een spudger om het uitwerpingsmechanisme van de SIM-kaart weg te duwen van het logic board. Gebruik de punt van een spudger om het uitwerpingsmechanisme van de SIM-kaart weg te duwen van het logic board.
    • Gebruik de punt van een spudger om het uitwerpingsmechanisme van de SIM-kaart weg te duwen van het logic board.

  45. Gebruik het platte einde van een spudger om het logic board, vanaf de kant van de batterijaansluiting en op voorzichtige wijze, omhoog te duwen. Zorg dat je in deze beweging geen kabels meeneemt en deze los of kapot trekt. Als je enige weerstand voelt, check dan of alle kabels, aansluitingen en onderdelen niet in de weg zitten.
    • Gebruik het platte einde van een spudger om het logic board, vanaf de kant van de batterijaansluiting en op voorzichtige wijze, omhoog te duwen.

    • Zorg dat je in deze beweging geen kabels meeneemt en deze los of kapot trekt. Als je enige weerstand voelt, check dan of alle kabels, aansluitingen en onderdelen niet in de weg zitten.

  46. Til het logic board aan de kant van de batterijaansluiting omhoog en uit de achterste behuizing. Zorg dat het logic board niet breekt door in de weg zittende kabels. Zorg dat het logic board niet breekt door in de weg zittende kabels.
    • Til het logic board aan de kant van de batterijaansluiting omhoog en uit de achterste behuizing.

    • Zorg dat het logic board niet breekt door in de weg zittende kabels.

  47. Verwijder de 2.9 mm lange Phillips schroef van de Lightning-connector.
    • Verwijder de 2.9 mm lange Phillips schroef van de Lightning-connector.

  48. Verwijder het veercontact van de Lightning-connector. Verwijder het veercontact van de Lightning-connector.
    • Verwijder het veercontact van de Lightning-connector.

  49. Verwijder de twee 1.6 mm lange Phillips schroeven die de Lightning-connectorkabel op z'n plek houden.
    • Verwijder de twee 1.6 mm lange Phillips schroeven die de Lightning-connectorkabel op z'n plek houden.

  50. Verwijder de twee stickers die over de schroeven, welke de Lightning-connector aan de onderkant van de achterste behuizing bevestigen, heen geplakt zijn. Verwijder de twee stickers die over de schroeven, welke de Lightning-connector aan de onderkant van de achterste behuizing bevestigen, heen geplakt zijn. Verwijder de twee stickers die over de schroeven, welke de Lightning-connector aan de onderkant van de achterste behuizing bevestigen, heen geplakt zijn.
    • Verwijder de twee stickers die over de schroeven, welke de Lightning-connector aan de onderkant van de achterste behuizing bevestigen, heen geplakt zijn.

  51. Verwijder de twee 1.3 mm lange Phillips schroeven van de achterste behuizing.
    • Verwijder de twee 1.3 mm lange Phillips schroeven van de achterste behuizing.

  52. Gebruik de punt van je spudger om de twee microfoons van de onderkant van de achterste behuizing los te halen. Gebruik de punt van je spudger om de twee microfoons van de onderkant van de achterste behuizing los te halen.
    • Gebruik de punt van je spudger om de twee microfoons van de onderkant van de achterste behuizing los te halen.

  53. Het verwarmen van de onderkant van de iPhone helpt bij het verzachten van de lijm die de Lightning-connectorkabel vasthoudt, waardoor het makkelijker wordt deze te verwijderen.
    • Het verwarmen van de onderkant van de iPhone helpt bij het verzachten van de lijm die de Lightning-connectorkabel vasthoudt, waardoor het makkelijker wordt deze te verwijderen.

    • Gebruik een föhn of verwarm je iOpener opnieuw om de onderkant van de telefoon te verwarmen.

    • Wacht ongeveer een minuutje en geef de lijm de tijd op te warmen, voordat je verdergaat met de volgende stap.

  54. Schuif een openingsplectrum, beginnend in het midden van de telefoon, onder de Lightning-connector om deze van de achterste behuizing te scheiden. Schuif een openingsplectrum, beginnend in het midden van de telefoon, onder de Lightning-connector om deze van de achterste behuizing te scheiden. Schuif een openingsplectrum, beginnend in het midden van de telefoon, onder de Lightning-connector om deze van de achterste behuizing te scheiden.
    • Schuif een openingsplectrum, beginnend in het midden van de telefoon, onder de Lightning-connector om deze van de achterste behuizing te scheiden.

  55. Schuif je plectrum verder in de richting van de Lightning-connector om de module van de achterste behuizing te scheiden. Schuif je plectrum verder in de richting van de Lightning-connector om de module van de achterste behuizing te scheiden. Schuif je plectrum verder in de richting van de Lightning-connector om de module van de achterste behuizing te scheiden.
    • Schuif je plectrum verder in de richting van de Lightning-connector om de module van de achterste behuizing te scheiden.

  56. Schuif je plectrum nog verder onder de Lightning-connectormodule. Schuif niet verder zodra je plectrum de batterij is gepasseerd.
    • Schuif je plectrum nog verder onder de Lightning-connectormodule.

    • Schuif niet verder zodra je plectrum de batterij is gepasseerd.

  57. Beginnend in de hoek van de telefoon, schuif je nu je plectrum onder de module en in de richting van de Lightning-connector. Stop met verder schuiven zodra je plectrum de Lightning-connector heeft bereikt. Stop met verder schuiven zodra je plectrum de Lightning-connector heeft bereikt.
    • Beginnend in de hoek van de telefoon, schuif je nu je plectrum onder de module en in de richting van de Lightning-connector.

    • Stop met verder schuiven zodra je plectrum de Lightning-connector heeft bereikt.

  58. Trek de Lightning-connector op voorzichtige wijze uit het gat in de achterste behuizing. Trek de Lightning-connector op voorzichtige wijze uit het gat in de achterste behuizing.
    • Trek de Lightning-connector op voorzichtige wijze uit het gat in de achterste behuizing.

  59. Schuif je openingsplectrum onder de Lightning-connector om de bijbehorende module verder van de achterste behuizing te scheiden. Schuif je plectrum verder tot de gehele module van de achterste behuizing gescheiden is.
    • Schuif je openingsplectrum onder de Lightning-connector om de bijbehorende module verder van de achterste behuizing te scheiden.

    • Schuif je plectrum verder tot de gehele module van de achterste behuizing gescheiden is.

  60. Verwijder de Lightning-connectormodule. Voordat je de Lightning-connectormodule opnieuw installeert of vervangt: Gebruik een plastic tool om de lijmresten die nog op de achterste behuizing zitten, te verwijderen.
    • Verwijder de Lightning-connectormodule.

    • Voordat je de Lightning-connectormodule opnieuw installeert of vervangt:

    • Gebruik een plastic tool om de lijmresten die nog op de achterste behuizing zitten, te verwijderen.

    • Zorg dat de Lightning-connectormodule correct is gepositioneerd, zodat de twee witte punten op de achterste behuizing van de iPhone precies te zien zijn door de twee cirkelvormige uitsnedes in de flexkabel van de Lightning-connector. Als dit niet het geval is, zal de kabel misplaatst en onmogelijk opnieuw aan het logic board aan te sluiten zijn.

  61. Een rubberen pakking aan de onderkant van de Lightning-connector beschermt je iPhone tegen water- en stofschade. Je zult deze pakking, als je een nieuwe Lightning-connectormodule installeert, voorzichtig moeten verwijderen en over moeten zetten naar het nieuwe onderdeel. De kleine gelijmde patch aan de onderkant van beide microfoons beschermt je iPhone ook tegen water- en stofschade. Voor de beste resultaten, kun je de twee gelijmde patches het beste vervangen voordat je je nieuwe Lightning-connectormodule installeert. De kleine gelijmde patch aan de onderkant van beide microfoons beschermt je iPhone ook tegen water- en stofschade. Voor de beste resultaten, kun je de twee gelijmde patches het beste vervangen voordat je je nieuwe Lightning-connectormodule installeert.
    • Een rubberen pakking aan de onderkant van de Lightning-connector beschermt je iPhone tegen water- en stofschade. Je zult deze pakking, als je een nieuwe Lightning-connectormodule installeert, voorzichtig moeten verwijderen en over moeten zetten naar het nieuwe onderdeel.

    • De kleine gelijmde patch aan de onderkant van beide microfoons beschermt je iPhone ook tegen water- en stofschade. Voor de beste resultaten, kun je de twee gelijmde patches het beste vervangen voordat je je nieuwe Lightning-connectormodule installeert.

Conclusie

Om je toestel weer in elkaar te zetten, vervang je de lijm om het scherm en volg je deze instructies in omgekeerde volgorde.

Breng je e-afval naar een R2 of door e-Stewards gecertificeerde recycler.

Ging je reparatie niet zoals gepland? Probeer dan met behulp van deze pagina je probleem op te lossen of vraag de iPhone 7 antwoordencommunity om hulp.

92%

Begin met vertalen ›

Scott Havard

Lid sinds: 27-06-16

41.357 Reputatie

The old ones were so easy! Why did Apple have to put the thing under the board!!!???

Christopher Crawford - Antwoord

Prob to discourage people from replacing it themselves instead of sending to apple

Elwen Omara -

I dunno. It was a pain, but surprisingly I got mine fixed. When I took it to the apple store they flat out told me that they wouldn’t fix it at all. I couldn’t even send it in to them. Something about no communication with the logic board and they refused to touch it. Thankfully the guides are detailed enough for goofs like me to be successful.

Ray Bieze -

Ho un problema dopo aver installato il nuovo connettore. Quando l’iphone e scarico, inserendo il cavo, appare sul display il simbolo batteria. Una volta acceso il cavo non viene più segnalato e la ricarica non continua. Cosa può essere?

Fabio - Antwoord

Salve ho lo stesso problema,qual è il problema?

lorenzo Serra -

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 187

Afgelopen 7 dagen: 1,496

Afgelopen 30 dagen: 6,742

Altijd: 227,238