Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Onderdelen & Gereedschap

Inleiding

Als het scherm van je iPhone 11 Pro Max is gebarsten, niet reageert op aanraking of geen beeld geeft terwijl je telefoon aanstaat, kun je deze handleiding gebruiken om je telefoon weer werkend te krijgen met een nieuw scherm, a.k.a. schermmodule.

De gecombineerde oorstukspeaker + sensormodule die aan de achterkant van het scherm zijn bevestigd zijn in de fabriek specifiek gelinkt aan jouw individuele iPhone. Deze module zul je dus moeten overzetten naar je nieuwe scherm. Deze module bevat de infraroodschijnwerper, welke onderdeel is van de biometrische Face ID veiligheidsfeature. Als deze wordt beschadigd of vervangen, zal de Face ID-functie ophouden met functioneren. Wees daarom extra voorzichtig dat je geen van deze onderdelen beschadigt tijdens deze procedure. Als je ze wel beschadigt, kan alleen Apple de Face ID-functie herstellen.

Note: True Tone functies worden uitgeschakeld na een schermvervanging, zelfs wanneer je een origineel Apple scherm gebruikt. Daarbij kan het zijn dat je iPhone een tijdelijke waarschuwing toont over de echtheid van het scherm.

  1. Ontlaad je iPhone-batterij, voordat je begint, tot onder de 25%. Een geladen lithium-ion batterij kan in brand vliegen en/of exploderen als deze per ongeluk wordt doorboord. Schakel je iPhone uit voordat je begint met het uit elkaar halen ervan.
    • Ontlaad je iPhone-batterij, voordat je begint, tot onder de 25%. Een geladen lithium-ion batterij kan in brand vliegen en/of exploderen als deze per ongeluk wordt doorboord.

    • Schakel je iPhone uit voordat je begint met het uit elkaar halen ervan.

    • Het openen van het scherm van de iPhone zal de waterdichtheid van de telefoon aantasten. Zorg er daarom voor dat je vervangende pakkingen hebt voordat je verdergaat of wees extra voorzichtig met de blootstelling aan water als je ervoor kiest de waterdichte pakkingen niet te vervangen.

  2. Wanneer je iPhone-scherm gebarsten is, kun je verdere schade beperken en lichamelijke schade voorkomen door je scherm af te plakken voorafgaand aan de reparatie. Plak je iPhone-scherm af met overlappende lagen tape totdat het volledige oppervlak is afgedekt. De tape houdt de losse scherven bij elkaar en biedt een betrouwbare structuur bij het wrikken en omhoogtillen van het scherm.
    • Wanneer je iPhone-scherm gebarsten is, kun je verdere schade beperken en lichamelijke schade voorkomen door je scherm af te plakken voorafgaand aan de reparatie.

    • Plak je iPhone-scherm af met overlappende lagen tape totdat het volledige oppervlak is afgedekt.

    • De tape houdt de losse scherven bij elkaar en biedt een betrouwbare structuur bij het wrikken en omhoogtillen van het scherm.

    • Draag tijdens de reparatie een veiligheidsbril om je ogen te beschermen tegen mogelijk loskomende glasscherven.

    • Als het gebroken glas het plaatsen van een zuignap bemoeilijkt, kun je proberen een steviger stuk tape (zoals ducttape) in een van de zuignappen te vouwen om zo het scherm omhoog te tillen.

  4. De volgende twee stappen demonstreren het gebruik van de iSclack, een handige tool die we aan iedereen aanraden die vaker reparaties uitvoert. Als je de iSclack niet gbruikt, sla je twee stappen over voor een alternatieve methode. Als de plastic dieptemeter nog aan de iSclack bevestigd is, verwijder deze dan nu—deze is niet nodig voor grotere telefoons als de iPhone 11 Pro Max.
    • De volgende twee stappen demonstreren het gebruik van de iSclack, een handige tool die we aan iedereen aanraden die vaker reparaties uitvoert. Als je de iSclack niet gbruikt, sla je twee stappen over voor een alternatieve methode.

    • Als de plastic dieptemeter nog aan de iSclack bevestigd is, verwijder deze dan nu—deze is niet nodig voor grotere telefoons als de iPhone 11 Pro Max.

    • Plaats de zuignap dichtbij de onderkant van de iPhone—één aan de voorkant en één aan de achterkant.

    • Druk beide zuignappen stevig op hun plek.

    • Als je scherm of glazen achterkant gebarsten is, kun je het beplakken met lagen stevige tape zodat het één geheel blijft en de zuignap kan blijven plakken. De iSclack bevat ook twee stukken tape precies voor dit doeleinde.

  5. Houd je iPhone stevig vast en druk de handvatten van de iSclack naar elkaar toe om het scherm zo van de achterste behuizing van de telefoon te scheiden. Probeer het scherm nog niet volledig los te krijgen; een kleine opening langs de onderkant is meer dan genoeg. Steek een openingsplectrum in de opening onder het scherm aan de onderkant van de iPhone.
    • Houd je iPhone stevig vast en druk de handvatten van de iSclack naar elkaar toe om het scherm zo van de achterste behuizing van de telefoon te scheiden.

    • Probeer het scherm nog niet volledig los te krijgen; een kleine opening langs de onderkant is meer dan genoeg.

    • Steek een openingsplectrum in de opening onder het scherm aan de onderkant van de iPhone.

    • Sla de volgende twee stappen over.

  6. Als je een enkele zuignap met handvat gebruikt, druk deze dan vast aan de onderkant van de telefoon, maar vermijd het bolle deel van het glas. Als je scherm gebarsten is, kun je het beplakken met een laag doorzichtige tape, waarop de zuignap wel kan blijven plakken. Als alternatief kun je de sterke tape ook gebruiken in plaats van de zuignap. Als alles mislukt, kun je de zuignap ook aan het gebarsten scherm vastlijmen met secondelijm.
    • Als je een enkele zuignap met handvat gebruikt, druk deze dan vast aan de onderkant van de telefoon, maar vermijd het bolle deel van het glas.

    • Als je scherm gebarsten is, kun je het beplakken met een laag doorzichtige tape, waarop de zuignap wel kan blijven plakken. Als alternatief kun je de sterke tape ook gebruiken in plaats van de zuignap. Als alles mislukt, kun je de zuignap ook aan het gebarsten scherm vastlijmen met secondelijm.

  7. Trek de zuignap omhoog met een stevige, constante kracht om zo een kleine opening tussen het voorste paneel en de achterste behuizing te creëren. Steek een openingsplectrum in de opening. De waterdichte lijm die het scherm op z'n plek houdt is erg sterk; het creëren van de opening kan dus heel wat kracht vereisen. Als je moeite hebt met het openen van de telefoon, dien dan meer warmte toe en wiebel het scherm op en neer om de lijm te verzachten totdat de opening groot genoeg is voor je tool.

    • Steek een openingsplectrum in de opening.

  8. Schuif je openingsplectrum langs de linker onderhoek en via de linkerzijde van de iPhone naar boven. Snijd daarbij alle lijm door die het scherm aan het frame bevestigt. Schuif je openingsplectrum niet te ver in de iPhone, aangezien je hiermee interne onderdelen kunt beschadigen. Schuif je openingsplectrum niet te ver in de iPhone, aangezien je hiermee interne onderdelen kunt beschadigen.
    • Schuif je openingsplectrum langs de linker onderhoek en via de linkerzijde van de iPhone naar boven. Snijd daarbij alle lijm door die het scherm aan het frame bevestigt.

    • Schuif je openingsplectrum niet te ver in de iPhone, aangezien je hiermee interne onderdelen kunt beschadigen.

  9. Steek je openingsplectrum opnieuw in de onderkant van de telefoon en schuif deze nu langs de rechter onderhoek en via de rechterzijkant omhoog. Snijd ook hier alle lijm door die je onderweg tegenkomt. Schuif de plectrum niet te ver in de telefoon, aangezien je hiermee de schermkabels, die aan deze kant van de telefoon liggen, kunt beschadigen. Steek je plectrum slechts een aantal millimeters in de telefoon, ongeveer zo ver als het schermframe breed is. Schuif de plectrum niet te ver in de telefoon, aangezien je hiermee de schermkabels, die aan deze kant van de telefoon liggen, kunt beschadigen. Steek je plectrum slechts een aantal millimeters in de telefoon, ongeveer zo ver als het schermframe breed is.
    • Steek je openingsplectrum opnieuw in de onderkant van de telefoon en schuif deze nu langs de rechter onderhoek en via de rechterzijkant omhoog. Snijd ook hier alle lijm door die je onderweg tegenkomt.

  10. De bovenkant van het scherm is bevestigd met zowel lijm als klemmen. Trek de rechterkant van het scherm voorzichtig een stukje omlaag (in de richting van de Lightning-poort). Steek je plectrum in de rechter bovenhoek van de telefoon.
    • De bovenkant van het scherm is bevestigd met zowel lijm als klemmen.

    • Trek de rechterkant van het scherm voorzichtig een stukje omlaag (in de richting van de Lightning-poort).

    • Steek je plectrum in de rechter bovenhoek van de telefoon.

  11. LCD iPhone-scherm fixkits

    De goedkope optie, ondersteund door onze levenslange garantie.

    Koop kits

    LCD iPhone-scherm fixkits

    Bespaar op reparatiekosten, niet op kwaliteit.

    Koop kits
  12. Blijf het scherm omlaag trekken (in de richting van de Lightning-poort) totdat je opening groot genoeg is om een plectrum in te steken. Schuif je plectrum naar de linker bovenhoek en snijd alle resterende lijm die aan het scherm is bevestigd door.
    • Blijf het scherm omlaag trekken (in de richting van de Lightning-poort) totdat je opening groot genoeg is om een plectrum in te steken.

    • Schuif je plectrum naar de linker bovenhoek en snijd alle resterende lijm die aan het scherm is bevestigd door.

    • Nogmaals, steek je plectrum niet verder dan een paar millimeter in de telefoon—ongeveer zo breed als het schermframe—of je riskeert het beschadigen van de sensormodule in het voorste paneel.

  13. Trek aan het kleine uiteinde van de zuignap om deze van het scherm te verwijderen.
    • Trek aan het kleine uiteinde van de zuignap om deze van het scherm te verwijderen.

    • Als je een iSclack hebt gebruikt en deze nog steeds aan de telefoon zit, kun je deze er nu afhalen.

  14. Open de iPhone door het scherm van links naar rechts open te klappen, alsof je de achterkant van een boek opent. Probeer het scherm nog niet volledig los te krijgen, aangezien deze nog steeds aan het logic board van de iPhone verbonden is met een aantal kwetsbare lintkabels. Laat het scherm op een object leunen, zodat je niet te veel spanning op de kabels zet en je nog steeds aan de telefoon kunt werken.
    • Open de iPhone door het scherm van links naar rechts open te klappen, alsof je de achterkant van een boek opent.

    • Probeer het scherm nog niet volledig los te krijgen, aangezien deze nog steeds aan het logic board van de iPhone verbonden is met een aantal kwetsbare lintkabels.

    • Laat het scherm op een object leunen, zodat je niet te veel spanning op de kabels zet en je nog steeds aan de telefoon kunt werken.

    • Tijdens de hermontage breng je het scherm in positie, op één lijn met de klemmen aan de bovenkant, en druk je de bovenkant van het scherm voorzichtig in de klemmen voordat je de rest van het scherm vastklikt. Als het scherm niet goed vastklikt, controleer je de klemmen om zeker te weten dat ze niet gebogen zijn.

    • Verwijder de twee 1.3 mm lange Y000 schroeven die het beschermpaneel naast de batterij bevestigen.

    • Tijdens de remontage is dit een goed moment om je iPhone aan te zetten en alle functies te testen, voordat je het scherm weer sluit. Zorg dat je je iPhone weer uitschakelt voordat je verdergaat met de procedure.

  15. Verwijder het paneel.
    • Verwijder het paneel.

  16. Gebruik een spudger of een schone vingernagel om de batterijaansluiting uit het contact op het logic board omhoog te duwen. Zorg dat je de zwarte, siliconen afdichtingen rondom deze en andere aansluitingen niet beschadigt. Deze afdichtingen zorgen voor extra bescherming tegen water en stof.
    • Gebruik een spudger of een schone vingernagel om de batterijaansluiting uit het contact op het logic board omhoog te duwen.

    • Zorg dat je de zwarte, siliconen afdichtingen rondom deze en andere aansluitingen niet beschadigt. Deze afdichtingen zorgen voor extra bescherming tegen water en stof.

    • Zorg dat je de aansluiting wegbuigt van het logic board om zo te voorkomen dat deze tijdens de reparatie per ongeluk contact maakt met het contact en zo de telefoon mogelijk aanzet.

  17. Gebruik een Y000 schroevendraaier om de zes 1.3 mm schroeven die het plaatje op het logic board bevestigen, te verwijderen. Gebruik een Y000 schroevendraaier om de zes 1.3 mm schroeven die het plaatje op het logic board bevestigen, te verwijderen.
    • Gebruik een Y000 schroevendraaier om de zes 1.3 mm schroeven die het plaatje op het logic board bevestigen, te verwijderen.

  18. Verwijder het plaatje.
    • Verwijder het plaatje.

  19. Gebruik een spudger of een nagel om de OLED-schermkabelaansluiting los te koppelen. Om drukaansluitingen zoals deze weer aan te sluiten, positioneer je deze totdat op z'n plek lijkt te zitten en duw je één kant van de aansluiting omlaag tot deze vastklikt, om vervolgens hetzelfde te doen aan de andere kant. Druk niet op het midden, want als de aansluiting verkeerd zit, zul je de pinnen buigen en zo schade veroorzaken.
    • Gebruik een spudger of een nagel om de OLED-schermkabelaansluiting los te koppelen.

  20. Gebruik een spudger of een nagel om de kabelaansluiting van de voorste sensormodule los te koppelen. Gebruik een spudger of een nagel om de kabelaansluiting van de digitizer los te koppelen. Als er een deel van je scherm niet op aanraking reageert na de reparatie, ontkoppel je de batterij en sluit je deze aansluiting opnieuw aan. Zorg hierbij dat deze volledig op z'n plaats klikt en dat er geen stof of andere dingen in het contact zitten.
    • Gebruik een spudger of een nagel om de kabelaansluiting van de voorste sensormodule los te koppelen.

    • Gebruik een spudger of een nagel om de kabelaansluiting van de digitizer los te koppelen.

    • Als er een deel van je scherm niet op aanraking reageert na de reparatie, ontkoppel je de batterij en sluit je deze aansluiting opnieuw aan. Zorg hierbij dat deze volledig op z'n plaats klikt en dat er geen stof of andere dingen in het contact zitten.

  21. Verwijder de schermmodule.
  22. Verwijder de drie schroeven die de speaker/sensormodule aan de achterkant van het scherm bevestigen: Twee 1.6 mm Phillips schroeven
    • Verwijder de drie schroeven die de speaker/sensormodule aan de achterkant van het scherm bevestigen:

    • Twee 1.6 mm Phillips schroeven

    • Eén 1.4 mm Y000 schroef

  23. De oorstukspeaker zit lichtjes vast op z'n plek. Gebruik de punt van een spudger om de bovenkant van de speaker voorzichtig omhoog te duwen. Draai de speakermodule om—naar beneden en weg van de bovenkant van het scherm.
    • De oorstukspeaker zit lichtjes vast op z'n plek.

    • Gebruik de punt van een spudger om de bovenkant van de speaker voorzichtig omhoog te duwen.

    • Draai de speakermodule om—naar beneden en weg van de bovenkant van het scherm.

    • De speaker blijft verbonden met een zeer dunne lintkabel. Wees voorzichtig dat je de kabel niet afklemt of beschadigt.

  24. Gebruik een föhn of een warmtepistool of prepareer een iOpener en leg deze op de voorste bovenkant van het scherm gedurende 1-2 minuten om zo de lijm die de sensoren bevestigt te verzachten.
    • Gebruik een föhn of een warmtepistool of prepareer een iOpener en leg deze op de voorste bovenkant van het scherm gedurende 1-2 minuten om zo de lijm die de sensoren bevestigt te verzachten.

  25. Gebruik de punt van een spudger om de microfoon omhoog te duwen en deze uit de inkeping in het voorste paneel te tillen. Gebruik de punt van een spudger om de microfoon omhoog te duwen en deze uit de inkeping in het voorste paneel te tillen. Gebruik de punt van een spudger om de microfoon omhoog te duwen en deze uit de inkeping in het voorste paneel te tillen.
    • Gebruik de punt van een spudger om de microfoon omhoog te duwen en deze uit de inkeping in het voorste paneel te tillen.

  26. Gebruik een pincet om de omgevingslichtsensor los te wiebelen en deze uit de inkeping in het scherm op te tillen. Als de sensor niet vrijkomt nadat je deze hebt proberen los te wiebelen, kun je meer warmte toedienen en het nog eens proberen.
    • Gebruik een pincet om de omgevingslichtsensor los te wiebelen en deze uit de inkeping in het scherm op te tillen.

    • Als de sensor niet vrijkomt nadat je deze hebt proberen los te wiebelen, kun je meer warmte toedienen en het nog eens proberen.

    • De sensor blijft verbonden met de rest van de sensormodule door middel van een zeer dunne flexkabel. Zorg dat je deze niet afklemt of beschadigt.

  27. Als het je gelukt is de gehele omgevingslichtsensor te verwijderen, zoals op de foto getoond wordt, ga je verder met de volgende stappen. Als de witte verdeelstrip is losgekomen, maar nog wel in het scherm zit, zoals je kunt zien op de tweede foto, zul je deze er voorzichtig uit moeten heffen langs de bovenkant van de telefoon met behulp van een dun mesje of een wriktool. Het opnieuw gebruiken van warmte kan deze stap vergemakkelijken. Installeer, tijdens de remontage, eerst de verdeler in het scherm, daarbij zorgend dat deze in de juiste richting wijst (de voorkant zie je op de eerste foto, en de achterkant zie je op de derde foto).
    • Als het je gelukt is de gehele omgevingslichtsensor te verwijderen, zoals op de foto getoond wordt, ga je verder met de volgende stappen.

    • Als de witte verdeelstrip is losgekomen, maar nog wel in het scherm zit, zoals je kunt zien op de tweede foto, zul je deze er voorzichtig uit moeten heffen langs de bovenkant van de telefoon met behulp van een dun mesje of een wriktool. Het opnieuw gebruiken van warmte kan deze stap vergemakkelijken.

    • Installeer, tijdens de remontage, eerst de verdeler in het scherm, daarbij zorgend dat deze in de juiste richting wijst (de voorkant zie je op de eerste foto, en de achterkant zie je op de derde foto).

    • Dan zet je de omgevingslichtsensor op de verdeler. Je zult de sensor op z'n plek moeten houden tijdens het vastdraaien van de schroeven die de oorstuk- en sensormodule bevestigen. Als de schroeven eenmaal vastzitten, zal de sensor blijven zitten en functioneren.

  28. Schuif je openingsplectrum van links naar rechts onder de flexkabel en de nabijheidssensor- en infraroodschijnwerpermodules door. Wiebel rustig met je plectrum en til deze lichtjes op om de module op deze wijze uit de inkeping in het voorste paneel te tillen. Het is erg handig om de speaker uit de inkeping te tillen en deze weg te duwen, om zo een betere toegang te hebben tot de rest van de telefoon. Wees voorzichtig dat je hier niet te hard aan de dunne flexkabel trekt.
    • Schuif je openingsplectrum van links naar rechts onder de flexkabel en de nabijheidssensor- en infraroodschijnwerpermodules door.

    • Wiebel rustig met je plectrum en til deze lichtjes op om de module op deze wijze uit de inkeping in het voorste paneel te tillen.

    • Het is erg handig om de speaker uit de inkeping te tillen en deze weg te duwen, om zo een betere toegang te hebben tot de rest van de telefoon. Wees voorzichtig dat je hier niet te hard aan de dunne flexkabel trekt.

  29. Verwijder de oorstukspeaker en voorste sensormodule. Tijdens de remontage, check je de positie van de zwarte plasticen module die de volgende onderdelen bevat: Nabijheidssensor
    • Verwijder de oorstukspeaker en voorste sensormodule.

    • Tijdens de remontage, check je de positie van de zwarte plasticen module die de volgende onderdelen bevat:

    • Nabijheidssensor

    • Infraroodschijnwerper

    • De module moet zo zijn gepositioneerd dat deze onderdelen niet worden geblokkeerd door stukken lijm.

Conclusie

Ging je reparatie niet zoals gepland? Check dan onze

iPhone 11 Pro Max antwoordencommunity voor hulp bij het oplossen van je probleem.

100%

Begin met vertalen ›

Jeff Suovanen

Lid sinds: 06-08-13

277.865 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

111 Leden

Één commentaar

There is no programmer yet for the 11 Pro as far as I can see, the YT clip is about older models. Anyone have a solution?

Fixandinstall - Antwoord

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 43

Afgelopen 7 dagen: 350

Afgelopen 30 dagen: 1,402

Altijd: 5,605