Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Onderdelen & Gereedschap

Inleiding

Deze handleiding toont je hoe je de batterij van een Samsung Galaxy S10+ verwijdert en vervangt.

De batterij wordt op z'n plek gehouden met sterke lijm. Hooggeconcentreerde (>90%) isopropyl alcohol zal het verwijderproces van de batterij een stuk gemakkelijker maken.

Neem de juiste voorzorgsmaatregelen als je batterij opgezwollen is en verwarm je telefoon zeker niet.

Ontlaad, voor je eigen veiligheid, de batterij van je telefoon tot onder de 25% voordat je begint met dit proces. Dit vermindert het risico op brand of explosie in het geval dat je je batterij per ongeluk doorboort of beschadigt.

  1. Zet je telefoon uit voordat je aan deze reparatie begint. Verwarm een iOpener en leg deze op de rechterzijde van de achterkant gedurende twee minuten. Je kunt ook een föhn, warmtepistool of een kookplaat gebruiken, maar hierbij moet je voorzichtig zijn dat je de telefoon niet oververhit - het scherm en de interne batterij zijn zeer vatbaar voor warmteschade.
    • Zet je telefoon uit voordat je aan deze reparatie begint.

    • Verwarm een iOpener en leg deze op de rechterzijde van de achterkant gedurende twee minuten.

    • Je kunt ook een föhn, warmtepistool of een kookplaat gebruiken, maar hierbij moet je voorzichtig zijn dat je de telefoon niet oververhit - het scherm en de interne batterij zijn zeer vatbaar voor warmteschade.

    • Kijk, terwijl je wacht, alvast op de foto die de open achterkant toont om te zien waar de lijm vastgemaakt is.

  2. Leg de verwarmde rechterzijde van de telefoon op een voorwerp dat ongeveer 13 mm (0.5 inch) hoog is. Zo komt de telefoon in de juiste hoek te liggen voor de openingstool. Houd de linkerzijde van de telefoon tegen met je vingers zodat de telefoon niet wegschuift. Trek vervolgens met de rest van je vingers de zuignap omhoog. Steek de openingstool in de opening die is gecreëerd tussen het frame en de achterkant.
    • Leg de verwarmde rechterzijde van de telefoon op een voorwerp dat ongeveer 13 mm (0.5 inch) hoog is. Zo komt de telefoon in de juiste hoek te liggen voor de openingstool.

    • Houd de linkerzijde van de telefoon tegen met je vingers zodat de telefoon niet wegschuift. Trek vervolgens met de rest van je vingers de zuignap omhoog.

    • Steek de openingstool in de opening die is gecreëerd tussen het frame en de achterkant.

    • Schuif de openingstool een aantal keer van voor naar achteren door de opening.

  3. Verwarm een iOpener en leg deze op dezelfde kant van de telefoon gedurende twee minuten. Zet vervolgens een zuignap op de achterkant van de telefoon, zo dicht mogelijk bij het midden van de rechterzijde (waar de lijm het dunst is). Trek met een stevige en gelijkmatige kracht aan de zuignap om een opening te creëren tussen het frame en de achterkant.
    • Verwarm een iOpener en leg deze op dezelfde kant van de telefoon gedurende twee minuten.

    • Zet vervolgens een zuignap op de achterkant van de telefoon, zo dicht mogelijk bij het midden van de rechterzijde (waar de lijm het dunst is).

    • Trek met een stevige en gelijkmatige kracht aan de zuignap om een opening te creëren tussen het frame en de achterkant.

    • Steek de punt van een openingsplectrum in de zojuist gecreëerde opening.

    • Door de stevigheid van het frame, kan het zijn dat dit een aantal pogingen kost.

    • Als het je veel moeite kost om een opening te creëren, is de beste optie om de zijkant van de telefoon nog meer te verwarmen en de vorige stap te herhalen.

    • Je kunt ook proberen een aantal druppels hoog geconcentreerde (>90%) isopropyl alcohol in de opening te gebruiken, zodat de lijm wat verzacht wordt.

    • Gebruik geen excessieve kracht met je plectrum aangezien dit een barst in de glazen achterkant zou kunnen veroorzaken.

  4. Schuif je openingsplectrum om de hoek van de telefoon en snijd de lijm door. Probeer niet de lijm door te snijden zonder deze vooraf te verwarmen. Als je dit wel probeert, kun je de glazen achterkant breken. Laat een plectrum zitten om te voorkomen dat de lijm zich opnieuw aan de telefoon hecht.
    • Schuif je openingsplectrum om de hoek van de telefoon en snijd de lijm door.

    • Probeer niet de lijm door te snijden zonder deze vooraf te verwarmen. Als je dit wel probeert, kun je de glazen achterkant breken.

    • Laat een plectrum zitten om te voorkomen dat de lijm zich opnieuw aan de telefoon hecht.

  5. Leg een verwarmde iOpener over de onderkant van de telefoon gedurende twee minuten. Steek een openingsplectrum in de rechterkant van de telefoon, vlakbij de onderste hoek. Schuif je plectrum voorzichtig om de hoek. Blijf schuiven en snijd de lijm door aan de onderkant en om de linker onderhoek van de telefoon.
    • Leg een verwarmde iOpener over de onderkant van de telefoon gedurende twee minuten.

    • Steek een openingsplectrum in de rechterkant van de telefoon, vlakbij de onderste hoek.

    • Schuif je plectrum voorzichtig om de hoek. Blijf schuiven en snijd de lijm door aan de onderkant en om de linker onderhoek van de telefoon.

    • Als het voelt alsof het snijden niet lukt, gebruik dan opnieuw de warmte van de iOpener op de hoek voordat je verdergaat.

    • Laat opnieuw een plectrum in de naad zitten om te voorkomen dat de lijm zich opnieuw aan de telefoon hecht.

  6. Ga verder met het verwarmen van de telefoon en het doorsnijden van de lijm op de plekken waar je nog niet bent geweest. Zorg ervoor dat je, voordat je de lijm bij de hoeken doorsnijdt, de hoeken voldoende hebt verwarmd. Zorg ervoor dat je, voordat je de lijm bij de hoeken doorsnijdt, de hoeken voldoende hebt verwarmd.
    • Ga verder met het verwarmen van de telefoon en het doorsnijden van de lijm op de plekken waar je nog niet bent geweest.

    • Zorg ervoor dat je, voordat je de lijm bij de hoeken doorsnijdt, de hoeken voldoende hebt verwarmd.

  7. Nintendo Switch-kits

    A quick fix to get back in the game

    Shop Switch Kits

    Nintendo Switch-kits

    A quick fix to get back in the game

    Shop Switch Kits
  8. Als je eenmaal alle lijm hebt doorgesneden, draai of kantel je een plectrum aan een van de zijkanten om de achterste behuizing van het frame los te krijgen. Til langzaam de achterkant op. Gebruik openingsplectrum om vastzittende lijmresten door te snijden. Verwijder de achterkant.
    • Als je eenmaal alle lijm hebt doorgesneden, draai of kantel je een plectrum aan een van de zijkanten om de achterste behuizing van het frame los te krijgen.

    • Til langzaam de achterkant op. Gebruik openingsplectrum om vastzittende lijmresten door te snijden.

    • Verwijder de achterkant.

    • Zorg dat je, voordat je de achterste behuizing weer terugzet, alle lijmresten van het frame hebt verwijderd.

    • Gebruik een pincet om overgebleven stukjes tape te verwijderen, een openingstool om stukjes lijm mee weg te schrapen en hooggeconcentreerde (>90%) isopropyl alcohol om alles schoon te maken.

    • Als je de achterkant gaat hergebruiken, zorg er dan voor dat alle overgebleven lijmresten zijn verwijderd.

    • Bij het weer in elkaar zetten van je toestel is dit een goed moment om je telefoon aan te zetten en alle functies te testen voordat je de achterkant weer vastzet en de telefoon sluit. Vergeet echter niet je telefoon weer uit te zetten voordat je verder gaat.

  9. Verwijder de negen 4 mm Phillips schroeven die het bovenste midframe aan de telefoon bevestigen.
    • Verwijder de negen 4 mm Phillips schroeven die het bovenste midframe aan de telefoon bevestigen.

  10. Het midframe wordt nog steeds vastgehouden door een aantal plasticen klemmen aan de zijkanten. Steek de punt van een spudger in de uitsparing aan de rechterkant van het midframe, dichtbij de Bixbyknop.
    • Het midframe wordt nog steeds vastgehouden door een aantal plasticen klemmen aan de zijkanten.

    • Steek de punt van een spudger in de uitsparing aan de rechterkant van het midframe, dichtbij de Bixbyknop.

    • Hef de spudger lichtjes omhoog om het midframe los te maken van de telefoon.

  11. Steek de punt van een spudger in de uitsparing aan de linkerzijde van de telefoon, dichtbij de aan-/uitknop. Hef je spudger omhoog om ook hier het midframe los te maken van de telefoon.
    • Steek de punt van een spudger in de uitsparing aan de linkerzijde van de telefoon, dichtbij de aan-/uitknop.

    • Hef je spudger omhoog om ook hier het midframe los te maken van de telefoon.

  12. Til het midframe vanuit de bovenste hoeken uit de telefoon omhoog en verwijder deze in zijn geheel.
  13. Steek het platte einde van een spudger onder de batterijaansluiting welke net onder de naar achter wijzende camera aan het moederbord vast zit. Duw de aansluiting omhoog om deze uit het contact los te maken. Wees, bij het ontkoppelen van dit soort aansluitingen, voorzichtig dat je niet ook de componenten om het contact heen eruit duwt.
    • Steek het platte einde van een spudger onder de batterijaansluiting welke net onder de naar achter wijzende camera aan het moederbord vast zit.

    • Duw de aansluiting omhoog om deze uit het contact los te maken.

    • Wees, bij het ontkoppelen van dit soort aansluitingen, voorzichtig dat je niet ook de componenten om het contact heen eruit duwt.

    • Duw vervolgens rustig de flexkabel van de batterij weg van het contact op het moederbord om te voorkomen dat deze per ongeluk contact gaat maken tijdens je reparatie.

  14. De batterij zit stevig vastgelijmd. De lijm zit op de volgende plekken: Op het frame, waar de batterij met sterke lijm vast zit
    • De batterij zit stevig vastgelijmd. De lijm zit op de volgende plekken:

    • Op het frame, waar de batterij met sterke lijm vast zit

    • Op een uitsnede in het frame, tegen de kwetsbare schermmodule aan. Wees voorzichtig bij het verwijderen van de lijm hier aangezien je hier het scherm kan beschadigen.

  15. Het toedienen van isopropyl alcohol (>90%) onder de batterij zal het verwijderproces van de batterij vergemakkelijken. Til de onderkant van de telefoon op en houd de telefoon gekanteld. Druppel wat isopropyl alcohol in de opening tussen de batterij en het onderste midframe van de telefoon.
    • Het toedienen van isopropyl alcohol (>90%) onder de batterij zal het verwijderproces van de batterij vergemakkelijken.

    • Til de onderkant van de telefoon op en houd de telefoon gekanteld.

    • Druppel wat isopropyl alcohol in de opening tussen de batterij en het onderste midframe van de telefoon.

    • Houd de telefoon gedurende één minuut gekanteld om de isopropyl alcohol in de lijm te laten trekken.

    • Als alternatief kun je een iOpener gebruiken om de rechterzijde van de voorkant van de telefoon gedurende twee minuten te verwarmen.

  16. Steek een hoek van een openingskaart in de opening tussen de batterij en het onderste midframe. Wrik de batterij uit de uitsparing. Als de batterij niet los wil komen, betekent dat waarschijnlijk dat de lijm nog niet genoeg verzacht is.
    • Steek een hoek van een openingskaart in de opening tussen de batterij en het onderste midframe.

    • Wrik de batterij uit de uitsparing.

    • Als de batterij niet los wil komen, betekent dat waarschijnlijk dat de lijm nog niet genoeg verzacht is.

    • Gebruik een openingsplectrum, een openingstool of een spudger om de batterij eruit te wrikken. Gebruik geen metalen gereedschappen.

    • Dien opnieuw wat isopropyl alcohol toe en probeer het opnieuw.

    • Dien wat meer warmte toe met een iOpener.

  17. Verwijder de batterij. Hergebruik de batterij niet nadat je deze verwijderd hebt aangezien dit potentieel erg gevaarlijk is. Zorg dat je alle lijmresten van het frame verwijdert voordat je de vervangende batterij installeert.
    • Verwijder de batterij.

    • Hergebruik de batterij niet nadat je deze verwijderd hebt aangezien dit potentieel erg gevaarlijk is.

    • Zorg dat je alle lijmresten van het frame verwijdert voordat je de vervangende batterij installeert.

    • Sluit de batterij tijdelijk opnieuw aan het moederbord aan voordat je de batterij op z'n plek installeert. Dit zorgt ervoor dat de batterij op de juiste plek komt te liggen.

    • Plak een voorgesneden stuk kleefstrip of dubbelzijdige tape op het frame voordat je de batterij op het frame drukt.

    • Gebruik geen lijm of kleefstrip op de achterkant van het blootliggende scherm.

Conclusie

Kalibreer na het voltooien van deze handleiding je zojuist geïnstalleerde batterij.

100%

Begin met vertalen ›

Arthur Shi

Lid sinds: 03-01-18

88.065 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

107 Leden

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 22

Afgelopen 7 dagen: 199

Afgelopen 30 dagen: 886

Altijd: 10,253