Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Onderdelen & Gereedschap

Inleiding

Upgrade je harde schijf voor meer opslagruimte.

  1. Verwijder de volgende tien schroeven die de onderste behuizing aan de bovenste behuizing bevestigen:

    • Zeven 3 mm lange Phillips schroeven.

    • Drie 13.5 mm lange Phillips schroeven.

  2. Til de onderste behuizing, met behulp van beide handen, omhoog vanaf de plek dichtbij de ventilatieopening om deze zo los te maken van de twee klemmen die het aan de bovenste behuizing bevestigen. Verwijder de onderste behuizing en leg deze aan de kant.
    • Til de onderste behuizing, met behulp van beide handen, omhoog vanaf de plek dichtbij de ventilatieopening om deze zo los te maken van de twee klemmen die het aan de bovenste behuizing bevestigen.

    • Verwijder de onderste behuizing en leg deze aan de kant.

    • Verwijder de twee 5-punts Pentalobe schroeven langs de bovenkant van de batterij.

    • Je hoeft niet per se stappen 3-6 te volgen om de batterij te verwijderen ten behoeve van het vervangen van de harde schijf. Het wordt echter wel aangeraden om alle stroombronnen uit het toestel te verwijderen voordat je met een reparatie begint.

  3. Gebruik de punt van een spudger om de vinger van de "Warning: Do not remove the battery"-sticker terug te buigen, zodat je de derde vijfpunts Pentalobe schroeven eronder kunt verwijderen.
    • Gebruik de punt van een spudger om de vinger van de "Warning: Do not remove the battery"-sticker terug te buigen, zodat je de derde vijfpunts Pentalobe schroeven eronder kunt verwijderen.

  4. Nintendo Switch-kits

    Een snelle oplossing die je weer mee laat doen

    Koop Switchkits

    Nintendo Switch-kits

    Koop Switchkits
  5. Til de batterij op aan de plastic treklip en schuif de batterij weg van de lange zijde van de bovenste behuizing. Probeer de batterij nog niet volledig te verwijderen.
    • Til de batterij op aan de plastic treklip en schuif de batterij weg van de lange zijde van de bovenste behuizing.

    • Probeer de batterij nog niet volledig te verwijderen.

  6. Kantel de batterij net ver genoeg om toegang te krijgen tot de kabelaansluiting van de batterij.
    • Kantel de batterij net ver genoeg om toegang te krijgen tot de kabelaansluiting van de batterij.

    • Trek de kabelaansluiting van de batterij weg van het contact op het logic board en verwijder de batterij uit de bovenste behuizing.

    • Kalibreer je batterij ook nadat je deze hebt geïnstalleerd.

  7. Verwijder de twee Phillips schroeven die de beugel van de harde schijf aan de bovenste behuizing bevestigen. Deze schroeven zitten vast en horen bij de beugel van de harde schijf.
    • Verwijder de twee Phillips schroeven die de beugel van de harde schijf aan de bovenste behuizing bevestigen.

    • Deze schroeven zitten vast en horen bij de beugel van de harde schijf.

    • Til de bevestigingsbeugel uit de bovenste behuizing.

  8. Til de harde schijf op door deze vast te pakken bij de treklip en uit het chassis te trekken. Let hierbij wel op dat je de kabel die de harde schijf nog aan de laptop verbindt niet beschadigt.
    • Til de harde schijf op door deze vast te pakken bij de treklip en uit het chassis te trekken. Let hierbij wel op dat je de kabel die de harde schijf nog aan de laptop verbindt niet beschadigt.

  9. Verwijder de kabel van de harde schijf door de harde schijf in een rechte beweging weg te trekken van de connector. Houd de aansluiting hierbij in bedwang. Als je de harde schijf via de connecotr lostrekt, kan het zijn dat je te ver trekt en de kabel van de harde schijf kapot scheurt. Verwijder de kabel van de harde schijf door de harde schijf in een rechte beweging weg te trekken van de connector. Houd de aansluiting hierbij in bedwang. Als je de harde schijf via de connecotr lostrekt, kan het zijn dat je te ver trekt en de kabel van de harde schijf kapot scheurt.
    • Verwijder de kabel van de harde schijf door de harde schijf in een rechte beweging weg te trekken van de connector. Houd de aansluiting hierbij in bedwang. Als je de harde schijf via de connecotr lostrekt, kan het zijn dat je te ver trekt en de kabel van de harde schijf kapot scheurt.

  10. Verwijder twee T6 Torx-schroeven aan beide kanten van de harde schijf (vier schroeven in totaal). Je zult deze schroeven mee moeten overzetten naar de nieuwe harde schijf als je deze vervangt.
    • Verwijder twee T6 Torx-schroeven aan beide kanten van de harde schijf (vier schroeven in totaal).

    • Je zult deze schroeven mee moeten overzetten naar de nieuwe harde schijf als je deze vervangt.

    • Voor het installeren van een nieuwe harde schijf hebben we een speciale OS X installatiehandleiding om het je iets gemakkelijker te maken.

Conclusie

100%

Begin met vertalen ›

Piece of cake! Didn't have the 5-point, so I left the battery alone. Finder says I have 550G of free space!

bgranquist - Antwoord

Very Easy. Don't need to remove the battery.

Evy Raelison - Antwoord

seriously the easiest repair I have done on one of my computers. My biggest worry was getting OS X reinstalled, but iFixIt made that easy as well. Can't believe a local shop wanted $300+ to do this. I spend just over $100 and got my computer back up and running myself.

sopaw22 - Antwoord

Hi. Does myy macBook Pro (15" Mid 2009) support Solid State Drive? I upgraded the memory with 8 gigabites, but it´s still a bit slow. I hope someone can answer soon.

Fernando Beltran - Antwoord

Yes you can. Look up crucial.com

kris -

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 7

Afgelopen 7 dagen: 61

Afgelopen 30 dagen: 237

Altijd: 186,541