Ga door naar hoofdinhoud

Inleiding

Let op: Als je macOS High Sierra wilt installeren op een Apple-computer uit 2009 of later, gebruik je de handleiding die je laat zien hoe je MacOS via de internetherstelmodus installeert.

Als je de harde schijf van je MacBook of iMac recentelijk hebt vervangen of hebt geüpgrade, zul je macOS opnieuw moeten installeren. Deze handleiding toont je hoe je macOS High Sierra op een lege harde schijf installeert door gebruik te maken van een opstartbare USB-stick.

Voordat je begint, is het belangrijk dat je een opstartbare USB stick maakt. Om zo'n USB-stick te maken, is het noodzakelijk dat je gebruik kunt maken van een Mac met High Sierra, zodat je het High Sierra-bestand uit de App Store kunt downloaden. Dit is een bestand van 7.7 GB. De USB-stick moet een capaciteit hebben van 5.4 GB.

Volg deze handleiding om een opstartbare USB-stick met macOS High Sierra te creëren voordat je met deze handleiding begint.

Gereedschap

Onderdelen

Geen onderdelen opgegeven.

  1. Als het apparaat is uitgeschakeld, koppel je alle externe harde schijven en USB-sticks los. Sluit je opstart USB-stick met macOS High Sierra aan.
    • Als het apparaat is uitgeschakeld, koppel je alle externe harde schijven en USB-sticks los.

    • Sluit je opstart USB-stick met macOS High Sierra aan.

    • Houd de toets [option]- of [alt]/(⌥)- toets op het toetsenbord ingedrukt en schakel het apparaat in.

    • Wanneer u het opstartselectiescherm ziet zoals weergegeven, laat je de [option]-toets los.

    • Gebruik de pijltjestoetsen van het toetsenbord of de muis om "Installeer MacOS High Sierra" te selecteren. Druk op [enter] of dubbelklik met de muis op je selectie.

  2. Je Mac zal beginnen met het van de flash-opslag kopiëren van de installatiebestanden. Dit kan ongeveer 30 minuten duren. Afhankelijk van de snelheid van je flash-opslag kan het lijken alsof de voortgang stil komt te liggen. Als het goed is, gaat het echter gewoon langzaam verder.
    • Je Mac zal beginnen met het van de flash-opslag kopiëren van de installatiebestanden. Dit kan ongeveer 30 minuten duren.

    • Afhankelijk van de snelheid van je flash-opslag kan het lijken alsof de voortgang stil komt te liggen. Als het goed is, gaat het echter gewoon langzaam verder.

    • Wanneer het kopiëren voltooid is, selecteer je de taal die je voorkeur heeft en druk je op de [enter]-toets of klik je op het pijltje.

  3. Als je je harde schijf niet hoeft te pre-configureren, kun je verdergaan met stap 5. Als je dit niet zeker weet of als je harde schijf gebruikt is, is het een goed idee om je harde schijf te configureren. Selecteer "Schijfhulpprogramma" in het menu en druk op de [enter]-toets of klik op de knop rechtonderin het menu-scherm.
    • Als je je harde schijf niet hoeft te pre-configureren, kun je verdergaan met stap 5. Als je dit niet zeker weet of als je harde schijf gebruikt is, is het een goed idee om je harde schijf te configureren.

    • Selecteer "Schijfhulpprogramma" in het menu en druk op de [enter]-toets of klik op de knop rechtonderin het menu-scherm.

  4. Selecteer je harde schijf in de linkerkolom van het schijfhulpprogramma. Het is waarschijnlijk de nog niet geïnitialiseerde schijf. Zorg ervoor, als je meerdere harde schijven hebt, dat je de juiste schijf selecteert. De schijf wordt namelijk in de volgende stap volledig schoongemaakt en alle bestanden zullen worden gewist.
    • Selecteer je harde schijf in de linkerkolom van het schijfhulpprogramma.

    • Het is waarschijnlijk de nog niet geïnitialiseerde schijf.

    • Zorg ervoor, als je meerdere harde schijven hebt, dat je de juiste schijf selecteert. De schijf wordt namelijk in de volgende stap volledig schoongemaakt en alle bestanden zullen worden gewist.

    • Klik op de "Verwijder"-knop in het bovenste menu.

    • Kies een naam voor je schijf (je kunt deze later nog aanpassen). Zorg dat de scheme ingesteld blijft als GUID Partition Map.

    • Als je een SSD installeert, kies je het APFS-formaat. Als je een mechanische schijf installeert of als je toestel officieel geen nieuwer OS-besturingssysteem ondersteunt, laat je het formaat op Mac OS Extended (journaled) staan.

    • Klik op "Verwijder." Als het proces voltooid is, klik je op "Done."

    • Sluit het schijfhulpprogramma af door op de rode X-knop linksbovenin het scherm te klikken.

  5. Selecteer "Herinstalleer macOS" in het menu en druk op de [enter]-toets of klik op "Continue." Selecteer "Herinstalleer macOS" in het menu en druk op de [enter]-toets of klik op "Continue."
    • Selecteer "Herinstalleer macOS" in het menu en druk op de [enter]-toets of klik op "Continue."

  6. Lees de licentieovereenkomst door. Klik op "Akkoord" ("Agree") om de licentieovereenkomst te accepteren. Je Mac zal nu macOS High Sierra installeren. Wees geduldig en wacht tot het proces voltooid is.
    • Lees de licentieovereenkomst door.

    • Klik op "Akkoord" ("Agree") om de licentieovereenkomst te accepteren.

    • Je Mac zal nu macOS High Sierra installeren. Wees geduldig en wacht tot het proces voltooid is.

    • Als de installatie eenmaal voltooid is, zal het toestel zichzelf opnieuw opstarten.

Conclusie

Als het goed is heb je nu High Sierra weten te installeren! Veel plezier ermee!

en nl

100%

Begin met vertalen ›

Arthur Shi

Lid sinds: 03-01-18

165.493 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

138 Leden

I replace Toshiba MK1231Gal dard disk based on instruction on yutube http://www.youtube.com/watch?feature=pla...!

the problem is that when I try to install osx, I cant format the disk

I got notice input, output error, when try to make a partition or try anything with disk utility

I own MacBook air 1237

Iztok - Antwoord

I own MacBook air 1237

Iztok - Antwoord

yes, me too...did you get it fix? please share how.

jay zee -

Use disk utilities from the Mac OS installer to format the new drive in a Mac format. Then install the Mac OS. New drive won’t show up in the installer until it’s Mac format.

littleduckltd -

A small pointer for any who have the same issue. I put in an entirely new 2TB WD sata drive and then preformed a fresh install of snow leopard onto it. When I got to the section to choose which drive to install to there was no drive image.

I clicked at the top on disk utility, then picked the drive, clicked erase and erased the drive. THis actually formats it into a mac format. after this I closed disk utility and voila the drive was now visible and installation could commence.

Good luck

Sam - Antwoord

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 227

Afgelopen 7 dagen: 1,909

Afgelopen 30 dagen: 8,201

Altijd: 1,495,056