Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Winkel

Inleiding

Gebruik deze handleiding om een kapotte of niet werkende LCD en digitizer in je Huawei Honor 8 te verwijderen.

Vanwege het design van de telefoon zul je de lithium-ion batterij moeten verwijderen om toegang te krijgen tot de schermkabels. Hergebruik de batterij niet nadat deze is verwijder, aangezien dit een potentieel gevaar kan opleveren.

Ontlaad de telefoon, voordat je begint met het uit elkaar halen van je telefoon, tot onder de 25%. Dit vermindert het risico op het in brand vliegen of exploderen van de batterij als deze per ongeluk wordt doorboord of beschadigd.

Note: deze handleiding helpt toont alleen hoe je het scherm vervangt terwijl je het originele frame en het moederbord op hun plek laat zitten. Sommige vervangende schermen worden echter in een vooraf geïnstalleerd frame geleverd (a.k.a. chassis) en hebben dus een andere procedure nodig. Zorg dat je het juiste onderdeel hebt, voordat je met deze handleiding begint.

Om bepaalde onderdelen bij het in elkaar zetten van je telefoon weer te bevestigen, zul je vervangende lijm nodig hebben.

  1. Schakel, voordat je begint, je telefoon uit.
    • Schakel, voordat je begint, je telefoon uit.

    • Leg een verwarmde iOpener, gedurende minimaal twee minuten, op de achterkant van de telefoon om zo de lijm onder de glazen achterkant te verzachten.

  2. Als het glas van de telefoon is gebarsten, kan het zijn dat je zuignap niet blijft plakken. Probeer het glas in dat geval omhoog te tillen met sterke tape of lijm de zuignap vast met secondelijm en geef deze de tijd om in te trekken voordat je verdergaat. Bevestig een zuignap met handvat aan de onderkant van de glazen achterkant, zo dicht mogelijk bij de rand. Til de glazen achterkant omhoog met de zuignap om zo een kleine opening tussen het glas en het frame te creëren.
    • Als het glas van de telefoon is gebarsten, kan het zijn dat je zuignap niet blijft plakken. Probeer het glas in dat geval omhoog te tillen met sterke tape of lijm de zuignap vast met secondelijm en geef deze de tijd om in te trekken voordat je verdergaat.

    • Bevestig een zuignap met handvat aan de onderkant van de glazen achterkant, zo dicht mogelijk bij de rand.

    • Til de glazen achterkant omhoog met de zuignap om zo een kleine opening tussen het glas en het frame te creëren.

    • Steek een openingsplectrum in de zojuist gecreëerde opening.

    • Als je moeite hebt met deze stap, kun je nog een keer proberen de telefoon te verwarmen om de lijm nog meer te verzachten. Volg de instructies van de iOpener om oververhitting van je telefoon te voorkomen.

    • Schuif je openinsplectrum naar de rechter onderhoek van de telefoon.

  3. Steek een tweede openingsplectrum in de telefoon, schuif deze naar de linker onderhoek en snijd onderweg alle lijm door. Laat de openingsplectrums in de telefoon zitten om zo te voorkomen dat de lijm zich opnieuw aan de telefoon zal hechten.
    • Steek een tweede openingsplectrum in de telefoon, schuif deze naar de linker onderhoek en snijd onderweg alle lijm door.

    • Laat de openingsplectrums in de telefoon zitten om zo te voorkomen dat de lijm zich opnieuw aan de telefoon zal hechten.

  4. De kabel van de vingerafdruksensor ligt net boven de aan-/uitknop en de volumeknoppen aan deze kant van de telefoon. Gebruik in dit gebied alleen het puntje van je openingsplectrum om schade te voorkomen. Steek een derde openingsplectrum in de linker onderhoek van de telefoon. Schuif het puntje van je openingsplectrum van de linker onderhoek langs de gehele linkerzijde naar boven om de lijm door te snijden.
    • De kabel van de vingerafdruksensor ligt net boven de aan-/uitknop en de volumeknoppen aan deze kant van de telefoon. Gebruik in dit gebied alleen het puntje van je openingsplectrum om schade te voorkomen.

    • Steek een derde openingsplectrum in de linker onderhoek van de telefoon.

    • Schuif het puntje van je openingsplectrum van de linker onderhoek langs de gehele linkerzijde naar boven om de lijm door te snijden.

    • Laat je openingsplectrum in de linker bovenhoek van de telefoon zitten om te voorkomen dat de lijm zich opnieuw gaat hechten.

  5. Als de lijm te hard aanvoelt om door te snijden, is deze waarschijnlijk afgekoeld. Gebruik je iOpener om de lijm opnieuw op te warmen. Steek een vierde openingsplectrum onder de linker bovenhoek van de glazen achterkant.
    • Als de lijm te hard aanvoelt om door te snijden, is deze waarschijnlijk afgekoeld. Gebruik je iOpener om de lijm opnieuw op te warmen.

    • Steek een vierde openingsplectrum onder de linker bovenhoek van de glazen achterkant.

    • Schuif je plectrum langs de bovenkant van de telefoon om daar de lijm door te snijden.

    • Laat de openingsplectrum in de rechter bovenhoek zitten om te voorkomen dat de lijm zich opnieuw gaat hechten.

  6. Steek een vijfde openingsplectrum in de rechter bovenhoek van de telefoon. Schuif de plectrum langs de gehele rechterzijde van de telefoon om de resterende lijm door te snijden.
    • Steek een vijfde openingsplectrum in de rechter bovenhoek van de telefoon.

    • Schuif de plectrum langs de gehele rechterzijde van de telefoon om de resterende lijm door te snijden.

    • De kabel van de vingerafdruksensor is nog steeds met het moederbord verbonden. Probeer daarom nog niet de gehele glazen achterkant te verwijderen.

  7. Til de glazen achterkant voorzichtig op en vouw deze naar de linkerkant van de Honor 8. Til de glazen achterkant voorzichtig op en vouw deze naar de linkerkant van de Honor 8.
    • Til de glazen achterkant voorzichtig op en vouw deze naar de linkerkant van de Honor 8.

  8. Verwijder de Phillips #00 schroeven (2.8 mm lengte) die het metalen paneeltje bovenop de flexaansluiting van de vingerafdruksensor bevestigen.
    • Verwijder de Phillips #00 schroeven (2.8 mm lengte) die het metalen paneeltje bovenop de flexaansluiting van de vingerafdruksensor bevestigen.

  9. Gebruik een pincet om het metalen plaatje bovenop de flexaansluitingen van de vingerafdruksensor en het scherm te verwijderen. Gebruik een pincet om het metalen plaatje bovenop de flexaansluitingen van de vingerafdruksensor en het scherm te verwijderen.
    • Gebruik een pincet om het metalen plaatje bovenop de flexaansluitingen van de vingerafdruksensor en het scherm te verwijderen.

  10. Gebruik een spudger om de flexaansluiting van de vinderafdruksensor omhoog te duwen en los te koppelen. Gebruik een spudger om de flexaansluiting van de vinderafdruksensor omhoog te duwen en los te koppelen.
    • Gebruik een spudger om de flexaansluiting van de vinderafdruksensor omhoog te duwen en los te koppelen.

  11. Verwijder deze Phillips #00 schroeven die het midframepaneel bevestigen:
    • Verwijder deze Phillips #00 schroeven die het midframepaneel bevestigen:

    • Acht schroeven van 3.5 mm lang

    • Acht schroeven van 2.9 mm lang

    • Een aantal schroeven kan verstopt zitten onder een verzegeling.

  12. OPEN ALLE TABBLADEN

    RAM-upgradekits voor Mac

    Koop kits

    Genoeg RAM
    voor al je tabbladen

    Koop kits
  13. Steek een openingsplectrum onder de rechter bovenhoek van het midframepaneel. Gebruik je openingsplectrum om het midframepaneel omhoog te duwen. Steek je openingsplectrum onder de linker onderhoek van het midframepaneel en duw deze kant ook omhoog.
    • Steek een openingsplectrum onder de rechter bovenhoek van het midframepaneel.

    • Gebruik je openingsplectrum om het midframepaneel omhoog te duwen.

    • Steek je openingsplectrum onder de linker onderhoek van het midframepaneel en duw deze kant ook omhoog.

  14. Steek de lange zijde van je openingsplectrum in de opening tussen het midframe en het paneel aan de linkerkant van de telefoon. Schuif je openingsplectrum langs de linkerzijde van de telefoon om de lijm onder het midframepaneel door te snijden.
    • Steek de lange zijde van je openingsplectrum in de opening tussen het midframe en het paneel aan de linkerkant van de telefoon.

    • Schuif je openingsplectrum langs de linkerzijde van de telefoon om de lijm onder het midframepaneel door te snijden.

  15. Herhaal deze procedure aan de rechterkant an de telefoon om ook daar de lijm onder het midframepaneel door te snijden. Herhaal deze procedure aan de rechterkant an de telefoon om ook daar de lijm onder het midframepaneel door te snijden.
    • Herhaal deze procedure aan de rechterkant an de telefoon om ook daar de lijm onder het midframepaneel door te snijden.

  16. Pak het midframepaneel voorzichtig vast aan de onderste hoeken en til deze langzaam omhoog. Verwijder het midframepaneel.
    • Pak het midframepaneel voorzichtig vast aan de onderste hoeken en til deze langzaam omhoog.

    • Verwijder het midframepaneel.

  17. Gebruik een spudger om de flexkabel van de batterij omhoog te duwen en los te koppelen. Gebruik een spudger om de flexkabel van de batterij omhoog te duwen en los te koppelen.
    • Gebruik een spudger om de flexkabel van de batterij omhoog te duwen en los te koppelen.

  18. Gebruik een pincet om het zwarte treklipje in de rechter bovenhoek van de batterij los te trekken. Gebruik een pincet om de kleefstrip los te trekken. Zorg dat je de kleefstrip in een langzame en constante beweging en op een niet te scherpe hoek lostrekt. Om te voorkomen dat de kleefstrip scheurt, kan het handig zijn om de strip om de pincet heen te rollen.
    • Gebruik een pincet om het zwarte treklipje in de rechter bovenhoek van de batterij los te trekken.

    • Gebruik een pincet om de kleefstrip los te trekken.

    • Zorg dat je de kleefstrip in een langzame en constante beweging en op een niet te scherpe hoek lostrekt. Om te voorkomen dat de kleefstrip scheurt, kan het handig zijn om de strip om de pincet heen te rollen.

    • Als de kleefstrip scheurt, moet je de volgende drie stappen volgen.

  19. Leg een verwarmde iOpener op het scherm gedurende minstens twee minuten om de lijm onder de batterij te verzachten. De lijm onder de batterij is erg sterk. Het kan zijn dat je dit proces een aantal keer moet herhalen. Als het verwarmen niet voldoende helpt, kun je wat isopropyl alcohol (>90%) toedienen in de hoeken van de batterij en deze gedurende een aantal minuten laten intrekken voordat je verdergaat.
    • Leg een verwarmde iOpener op het scherm gedurende minstens twee minuten om de lijm onder de batterij te verzachten.

    • De lijm onder de batterij is erg sterk. Het kan zijn dat je dit proces een aantal keer moet herhalen. Als het verwarmen niet voldoende helpt, kun je wat isopropyl alcohol (>90%) toedienen in de hoeken van de batterij en deze gedurende een aantal minuten laten intrekken voordat je verdergaat.

    • De flexkabels onder de batterij liggen zoals op de foto aangegeven. Zorg dat je niet te veel met gereedschap in de buurt komt van deze kabels om te voorkomen dat je ze beschadigt.

    • Schermflexkabel

    • Interconnectflexkabel

  20. Probeer de batterij zo min mogelijk te vervormen tijdens het proces. Soft-shell lithium-ion batterijen kunnen gevaarlijke chemicaliën lekker, in brand vliegen of zelfs exploderen als deze worden beschadigd. Gebruik geen excessieve kracht en houd metalen gereedschappen uit de buurt. Steek een openingsplectrum of een plastic kaart onder de batterij, op de plaats waar de kleefstrip zat.
    • Probeer de batterij zo min mogelijk te vervormen tijdens het proces. Soft-shell lithium-ion batterijen kunnen gevaarlijke chemicaliën lekker, in brand vliegen of zelfs exploderen als deze worden beschadigd. Gebruik geen excessieve kracht en houd metalen gereedschappen uit de buurt.

    • Steek een openingsplectrum of een plastic kaart onder de batterij, op de plaats waar de kleefstrip zat.

    • Schuif langs de rechterzijde van de batterij om de overgebleven lijm door te snijden.

    • Duw de rechterkant van de batterij voorzichtig omhoog om deze los te maken van de lijm.

  21. De interconnect- en schermflexkabel lopen onder de batterij door. Wees, bij het doorsnijden van de lijm, voorzichtig dat je deze kabels niet beschadigt. Schuif een plastic kaart onder de batterij en snijd de resterende lijm tussen de flexkabels en onder de linkerkant van de batterij ook door.
    • De interconnect- en schermflexkabel lopen onder de batterij door. Wees, bij het doorsnijden van de lijm, voorzichtig dat je deze kabels niet beschadigt.

    • Schuif een plastic kaart onder de batterij en snijd de resterende lijm tussen de flexkabels en onder de linkerkant van de batterij ook door.

  22. Verwijder de batterij. Hergebruik de batterij niet nadat deze is verwijderd, aangezien dit een potentieel gevaar kan opleveren. Vervang het altijd met een nieuwe batterij.
    • Verwijder de batterij.

    • Hergebruik de batterij niet nadat deze is verwijderd, aangezien dit een potentieel gevaar kan opleveren. Vervang het altijd met een nieuwe batterij.

    • Verwijder, voordat je een nieuwe batterij installeert, alle lijmresten van de telefoon en maak de voorheen gelijmde gebieden schoon met wat isopropyl alcohol en stofvrij doek.

  23. Gebruik een spudger om de flexkabel van het scherm uit het contact op het moederbord omhoog te duwen en los te koppelen. Gebruik een spudger om de flexkabel van het scherm uit het contact op het moederbord omhoog te duwen en los te koppelen.
    • Gebruik een spudger om de flexkabel van het scherm uit het contact op het moederbord omhoog te duwen en los te koppelen.

  24. Gebruik een pincet om de flexkabel van het scherm voorzichtig van het midframe af te trekken. Gebruik een pincet om de flexkabel van het scherm voorzichtig van het midframe af te trekken.
    • Gebruik een pincet om de flexkabel van het scherm voorzichtig van het midframe af te trekken.

  25. Gebruik een spudger om de flexkabel van de luidspreker omhoog te duwen en los te koppelen. Gebruik een spudger om de flexkabel van de luidspreker omhoog te duwen en los te koppelen.
    • Gebruik een spudger om de flexkabel van de luidspreker omhoog te duwen en los te koppelen.

  26. Steek het platte einde van een spudger onder de rechterkant van de luidspreker en duw deze voorzichtig omhoog uit de inkeping. Verwijder de luidspreker.
    • Steek het platte einde van een spudger onder de rechterkant van de luidspreker en duw deze voorzichtig omhoog uit de inkeping.

    • Verwijder de luidspreker.

  27. Gebruik een pincet om de aardingskabel van het midframe af te trekken. Gebruik een pincet om de aardingskabel van het midframe af te trekken.
    • Gebruik een pincet om de aardingskabel van het midframe af te trekken.

  28. Leg een verwarmde iOpener op het scherm gedurende twee minuten om de lijm eronder te verzachten.
    • Leg een verwarmde iOpener op het scherm gedurende twee minuten om de lijm eronder te verzachten.

    • Het kan zijn dat je de iOpener meerdere keren moet verwarmen en op het scherm moet leggen tijdens de verwijderprocedure om zo de lijm warm en zacht genoeg te krijgen om door te snijden.

    • Zorg dat je je openingsplectrum in de volgende stappen in de opening tussen het schermpaneel en het scherm steekt en niet tussen het midframe en het paneel.

  29. Als het scherm eenmaal warm aanvoelt, kun je een zuignap aan de bovenkant van de telefoon plaatsen, net onder de oorstukluidspreker. Als het scherm van de telefoon gebarsten is, blijft de zuignap niet plakken. Probeer het scherm dan omhoog te tillen met sterke tape of lijm de zuignap vast met secondelijm en geef het de tijd om in te trekken, voordat je verdergaat. Trek de zuignap omhoog om zo een opening te creëren tussen het scherm en het schermpaneel.
    • Als het scherm eenmaal warm aanvoelt, kun je een zuignap aan de bovenkant van de telefoon plaatsen, net onder de oorstukluidspreker.

    • Als het scherm van de telefoon gebarsten is, blijft de zuignap niet plakken. Probeer het scherm dan omhoog te tillen met sterke tape of lijm de zuignap vast met secondelijm en geef het de tijd om in te trekken, voordat je verdergaat.

    • Trek de zuignap omhoog om zo een opening te creëren tussen het scherm en het schermpaneel.

    • Steek de punt van een openingsplectrum in de zojuist gecreëerde opening en schuif deze naar de rechter bovenhoek van de telefoon. Laat je plectrum daar zitten om te voorkomen dat de lijm zich weer aan de telefoon gaat hechten.

  30. Steek een tweede openingsplectrum in de zojuist gecreëerde opening en schuif deze naar de linker bovenhoek. Laat ook deze daar zitten om te voorkomen dat de lijm zich opnieuw hecht. Steek een tweede openingsplectrum in de zojuist gecreëerde opening en schuif deze naar de linker bovenhoek. Laat ook deze daar zitten om te voorkomen dat de lijm zich opnieuw hecht.
    • Steek een tweede openingsplectrum in de zojuist gecreëerde opening en schuif deze naar de linker bovenhoek. Laat ook deze daar zitten om te voorkomen dat de lijm zich opnieuw hecht.

  31. Zorg ervoor dat je zeker bent dat je openingsplectrum, tijdens het snijden, onder het schermpaneel zit en niet tussen het scherm en de glazen voorkant. Steek de punt van een derde openingsplectrum in de rechter bovenhoek van de telefoon en schuif deze langs de rechterzijde om daar de lijm door te snijden. Laat ook deze in de rechter onderhoek zitten om te voorkomen dat de lijm zich opnieuw gaat hechten. Steek de punt van een derde openingsplectrum in de rechter bovenhoek van de telefoon en schuif deze langs de rechterzijde om daar de lijm door te snijden. Laat ook deze in de rechter onderhoek zitten om te voorkomen dat de lijm zich opnieuw gaat hechten.
    • Zorg ervoor dat je zeker bent dat je openingsplectrum, tijdens het snijden, onder het schermpaneel zit en niet tussen het scherm en de glazen voorkant.

    • Steek de punt van een derde openingsplectrum in de rechter bovenhoek van de telefoon en schuif deze langs de rechterzijde om daar de lijm door te snijden. Laat ook deze in de rechter onderhoek zitten om te voorkomen dat de lijm zich opnieuw gaat hechten.

  32. Als je lijm te hard wordt om door te snijden, maak dan gebruik van meer warmte. Steek een vierde openingsplectrum in de onderkant van de telefoon en schuif deze naar de linker onderhoek. Laat deze zitten om te voorkomen dat de lijm zich opnieuw gaat hechten.
    • Als je lijm te hard wordt om door te snijden, maak dan gebruik van meer warmte.

    • Steek een vierde openingsplectrum in de onderkant van de telefoon en schuif deze naar de linker onderhoek. Laat deze zitten om te voorkomen dat de lijm zich opnieuw gaat hechten.

  33. Steek een vijfde openingsplectrum in de linker onderhoek van de telefoon en schuif deze langs de gehele linkerzijde om de resterende lijm door te snijden. Laat het scherm nog even zitten en probeer deze niet helemaal los te maken en te verwijderen. De flexkabel van het scherm en de aardingskabel zitten nog steeds, door het midframe heen, aan het moederbord vast.
    • Steek een vijfde openingsplectrum in de linker onderhoek van de telefoon en schuif deze langs de gehele linkerzijde om de resterende lijm door te snijden.

    • Laat het scherm nog even zitten en probeer deze niet helemaal los te maken en te verwijderen. De flexkabel van het scherm en de aardingskabel zitten nog steeds, door het midframe heen, aan het moederbord vast.

  34. Scheid het scherm tot slot langzaam van het frame. Zorg ervoor dat de flexkabels niet langer aan het frame vastzitten en begeleid ze voorzichtig door het gat in het midframe. Verwijder het scherm. Verwijder alle resterende lijm van het midframe en het schermpaneel en maak de voorheen gelijmde stukken schoon met wat isopropyl alcohol en een stofvrij doek.
    • Scheid het scherm tot slot langzaam van het frame. Zorg ervoor dat de flexkabels niet langer aan het frame vastzitten en begeleid ze voorzichtig door het gat in het midframe.

    • Verwijder het scherm.

    • Verwijder alle resterende lijm van het midframe en het schermpaneel en maak de voorheen gelijmde stukken schoon met wat isopropyl alcohol en een stofvrij doek.

Conclusie

De beste manier om je nieuwe scherm te bevestigen, is met een laag van op maat gesneden dubbelzijdige tape. Plak de tape op de achterkant van het scherm en begeleid dan voorzichtig de schermkabel door het frame. Positioneer het scherm en duw deze op z'n plek.

Indien mogelijk kun je je telefoon en de functies testen voordat je de nieuwe lijm aanbrengt en je je telefoon weer sluit.

Één andere persoon heeft deze handleiding voltooid.

94%

Begin met vertalen ›

Dominik Schnabelrauch

Lid sinds: 23-11-16

69.040 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

129 Leden

WARNING !!!

Stop following the tutorial from step 27! There is a front midframe bezel similar to the one on the back, this tutorial removes the screen with the bezel still attached to it.

The fact is that Honor 8 screens are not sold with the bezel ! So don’t remove the bezel and just go for the sreen the same way you removed the back glass. This also makes the process easier since there will not be any bumps blocking the way. (step 28)

Mike Li - Antwoord

Dear Mike Le,

this is completely correct and we adjusted the guide to only remove the screen without the screen bezel and to go with the replacement part. Thank you!

Dominik Schnabelrauch -

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 8

Afgelopen 7 dagen: 67

Afgelopen 30 dagen: 335

Altijd: 4,268