Ga door naar hoofdinhoud
Engels
Nederlands

iPhone XS Vervanging van de batterij

Handleidingsinformatie

= Klaar = Onvolledig

      Maak een titel aan.

      Stappen

      Stap 1

      De batterij is vastgemaakt aan de achterste behuizing door middel van vier stukken kleefstrips met treklipjes—één onder het bovenste gedeelte van de batterij en drie onder het onderste gedeelte.

      Stap 2

      Scheid de eerste kleefstrip onder de batterij van de onderkant van de batterij.

      Stap 3

      Herhaal de stap hiervoor om de resterende twee kleefstrips aan de onderkant van de batterij los te maken.

      Stap 4

      In de volgende stappen zul je aan ieder lipje trekken om zo de kleefstrips onder de batterij uit te rekken. De kleefstrips laten door het uitrekken uiteindelijk los en zorgen ervoor dat de batterij makkelijker uit de telefoon te verwijderen is.

      Stap 5

      Pak één van de buitenste kleefstrips onder de batterij vast en trek deze langzaam weg van de batterij, in de richting van de onderkant van je iPhone.

      Stap 6

      Herhaal de vorige stap om de kleefstrip aan de overkant los te maken en laat de middelste van de drie onderste kleefstrips zitten om als laatste los te trekken.

      Stap 7

      Verwijder de middelste kleefstrip. Wees voorzichtig dat je deze niet breekt op de flexkabel van de speaker.

      Stap 8

      De laatste kleefstrip ligt erg dicht bij de hardware van de Face ID. Als deze beschadigd raakt, kan dit enkel worden gerepareerd door Apple, dus wees extra voorzichtig.

      Stap 9

      Trek en verwijder de laatste kleefstrip.

      Stap 10 — Het verwijderen van een vastzittende batterij

      Als een van de kleefstrips onder batterij is afgescheurd en niet meer vast kan worden gepakt, kun je de batterij proberen te verwijderen met behulp van isopropyl alcohol (>90%). Dien wat druppels onder de batterij toe, in de buurt van de afgebroken kleefstrip(s).

      Stap 11 — Alternatieve methode om de batterij uit de behuizing te verwijderen

      Als één van de kleefstrips is afgebroken en de batterij nog steeds aan de achterkant van het frame vastgeplakt zit, prepareer je een iOpener of gebruik je een föhn om de achterkant, direct achter de batterij, te verwarmen.

      Stap 12

      Pak de batterij aan de onderkant vast en verwijder deze uit je iPhone.