Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Winkel

Inleiding

Gebruik deze handleiding om een niet-functionerende stroom- en volumecontrolekabel—deze bevat de volumeknoppen, de luid-/stilteknop en de aan-/uitknop alsook de microfoon en de dubbele-LED flits. Volg deze handleiding als je de buitenste aan-/uitknop wilt vervangen en deze handleiding als je de buitenste volumeknoppen wilt vervangen.

  3. Druk een zuignap op de onderste helft van het scherm, net boven de thuisknop. Zorg dat de zuignap niet overlapt met de thuisknop, aangezien dit ervoor zal zorgen dat de zuignap zich niet vast kan zuigen aan het scherm.
    • Druk een zuignap op de onderste helft van het scherm, net boven de thuisknop.

  4. Trek de zuignap omhoog met een constante kracht om zo een kleine opening tussen de schermmodule en de achterste behuizing te creëren. Steek het platte einde van een spudger in de zojuist gecreëerde opening. De waterdichte lijm die het scherm op z'n plek houdt is erg sterk; het creëren van de opening kan dus heel wat kracht vereisen. Als je moeite hebt met het openen van de telefoon, dien dan meer warmte toe en wiebel het scherm op en neer om de lijm te verzachten totdat de opening groot genoeg is voor je tool.
    • Trek de zuignap omhoog met een constante kracht om zo een kleine opening tussen de schermmodule en de achterste behuizing te creëren.

    • Steek het platte einde van een spudger in de zojuist gecreëerde opening.

  5. Schuif de spudger naar links langs de linker onderhoek van de iPhone. Draai de spudger lichtjes omhoog om de opening tussen het scherm en de achterste behuizing iets te vergroten. Draai de spudger lichtjes omhoog om de opening tussen het scherm en de achterste behuizing iets te vergroten.
    • Schuif de spudger naar links langs de linker onderhoek van de iPhone.

    • Draai de spudger lichtjes omhoog om de opening tussen het scherm en de achterste behuizing iets te vergroten.

  6. Schuif de spudger langs de linkerkant van de iPhone, beginnend bij de linker onderhoek en in de richting van de volumeknoppen en de luid-/stilschakelaar. Wrik niet langs de bovenkant van de telefoon, omdat je dan riskeert de plastic klemmen die het scherm vasthouden te beschadigen. Wrik niet langs de bovenkant van de telefoon, omdat je dan riskeert de plastic klemmen die het scherm vasthouden te beschadigen.
    • Schuif de spudger langs de linkerkant van de iPhone, beginnend bij de linker onderhoek en in de richting van de volumeknoppen en de luid-/stilschakelaar.

    • Wrik niet langs de bovenkant van de telefoon, omdat je dan riskeert de plastic klemmen die het scherm vasthouden te beschadigen.

  7. Steek het platte eind van een spudger in de rechter onderhoek van het toestel. Kantel je spudger lichtjes om de opening tussen het scherm en de achterste behuizing iets te vergroten. Schuif het platte einde van de spudger langs de rechterkant van de telefoon omhoog om zo de lijm, die het scherm vasthoudt, door te snijden.
    • Steek het platte eind van een spudger in de rechter onderhoek van het toestel.

    • Kantel je spudger lichtjes om de opening tussen het scherm en de achterste behuizing iets te vergroten.

    • Schuif het platte einde van de spudger langs de rechterkant van de telefoon omhoog om zo de lijm, die het scherm vasthoudt, door te snijden.

    • Steek de spudger niet verder dan de lijm om te voorkomen dat je de kwetsbare lintkabels langs de rechterkant van de telefoon beschadigt.

  8. Trek de zuignap en zo het scherm omhoog en open de iPhone. Til het scherm niet meer dan 10º omhoog, aangezien er lintkabels langs de rechterkant van het toestel zitten die het scherm aan het logic board verbinden.
    • Trek de zuignap en zo het scherm omhoog en open de iPhone.

    • Til het scherm niet meer dan 10º omhoog, aangezien er lintkabels langs de rechterkant van het toestel zitten die het scherm aan het logic board verbinden.

  9. Trek aan het kleine lipje op de zuignap om deze los te krijgen en van het voorste paneel te verwijderen.
    • Trek aan het kleine lipje op de zuignap om deze los te krijgen en van het voorste paneel te verwijderen.

  10. Schuif een openingsplectrum langs de bovenkant van de iPhone, tussen de achterste behuizing en het voorste paneel, om zo de overige lijm die het scherm vasthoudt, door te snijden. Zorg ervoor dat je de plastic klemmen aan de bovenkant van de telefoon niet beschadigt.
    • Schuif een openingsplectrum langs de bovenkant van de iPhone, tussen de achterste behuizing en het voorste paneel, om zo de overige lijm die het scherm vasthoudt, door te snijden.

    • Zorg ervoor dat je de plastic klemmen aan de bovenkant van de telefoon niet beschadigt.

  11. Trek de schermmodule lichtjes weg van de bovenkant van de telefoon om deze los te maken uit de klemmen die de module aan de achterkant bevestigen. Open de iPhone door het scherm open te slaan vanaf de linkerkant, alsof je de achterkant van een boek openslaat. Probeer het scherm nog niet volledig los te krijgen van de telefoon, aangezien deze nog steeds met het logic board van de iPhone verbonden is door middel van een aantal kwetsbare lintkabels.
    • Trek de schermmodule lichtjes weg van de bovenkant van de telefoon om deze los te maken uit de klemmen die de module aan de achterkant bevestigen.

    • Open de iPhone door het scherm open te slaan vanaf de linkerkant, alsof je de achterkant van een boek openslaat.

    • Probeer het scherm nog niet volledig los te krijgen van de telefoon, aangezien deze nog steeds met het logic board van de iPhone verbonden is door middel van een aantal kwetsbare lintkabels.

    • Verwijder de vier tri-point Y000 schroeven die het plaatje op de onderste batterijaansluiting bevestigen, met de volgende lengtes:

    • Drie 1.2 mm schroeven

    • Eén 2.4 mm schroef

    • Zorg dat je, tijdens deze reparatie, bijhoudt welke schroef waarvandaan komt, zodat je deze op de juiste plek weer terug kan schroeven en zo kan voorkomen dat je je telefoon beschadigt.

  12. Verwijder het plaatje op de onderste batterijaansluiting.
    • Verwijder het plaatje op de onderste batterijaansluiting.

  13. Gebruik de punt van een spudger om de batterijaansluiting uit het contact op het logic board omhoog te duwen. Buig de kabel lichtjes omhoog om te voorkomen dat deze tijdens de reparatie per ongeluk contact maakt met het contact en de telefoon inschakelt. Buig de kabel lichtjes omhoog om te voorkomen dat deze tijdens de reparatie per ongeluk contact maakt met het contact en de telefoon inschakelt.
    • Gebruik de punt van een spudger om de batterijaansluiting uit het contact op het logic board omhoog te duwen.

    • Buig de kabel lichtjes omhoog om te voorkomen dat deze tijdens de reparatie per ongeluk contact maakt met het contact en de telefoon inschakelt.

  14. Zorg dat de batterij is losgekoppeled voordat je de kabels in deze stap los- of vastkoppelt. Gebruik een spudger of je nagel om de twee onderste schermaansluitingen los te koppelen door deze in een rechte beweging uit het contact op het logic board omhoog te duwen. Om drukaansluitingen zoals deze weer aan te sluiten, positioneer je deze totdat op z'n plek lijkt te zitten en duw je één kant van de aansluiting omlaag tot deze vastklikt, om vervolgens hetzelfde te doen aan de andere kant. Druk niet op het midden, want als de aansluiting verkeerd zit, zul je de pinnen buigen en zo schade veroorzaken.
    • Zorg dat de batterij is losgekoppeled voordat je de kabels in deze stap los- of vastkoppelt.

    • Gebruik een spudger of je nagel om de twee onderste schermaansluitingen los te koppelen door deze in een rechte beweging uit het contact op het logic board omhoog te duwen.

    • Als je witte lijnen op het scherm of een volledig wit scherm ziet, of de touchscreen-functie werkt gedeeltelijk of helemaal niet na het in elkaar zetten van je telefoon, kun je proberen deze kabels weer los te koppelen en opnieuw aan te sluiten. Zorg ervoor dat ze goed en stevig aangesloten zijn.

  15. Verwijder de twee 1.3 mm Phillips schroeven die het plaatje bovenop de aansluiting van de sensormodule in het voorste paneel bevestigen. Verwijder het plaatje. Verwijder het plaatje.
    • Verwijder de twee 1.3 mm Phillips schroeven die het plaatje bovenop de aansluiting van de sensormodule in het voorste paneel bevestigen.

    • Verwijder het plaatje.

  16. Koppel de aansluiting van de sensormodule in het voorste paneel los van het contact op het logic board. Zorg dat je, bij het opnieuw aansluiten van deze drukaansluiting, één kant per keer vastklikt om het risico te vermijden dat je de aansluiting verbuigt.
    • Koppel de aansluiting van de sensormodule in het voorste paneel los van het contact op het logic board.

    • Zorg dat je, bij het opnieuw aansluiten van deze drukaansluiting, één kant per keer vastklikt om het risico te vermijden dat je de aansluiting verbuigt.

  17. Verwijder de schermmodule.
  18. Steek een uitwerpingstool voor de SIM-kaart of een paperclip in het kleine gaatje in de SIM-kaarthouder. Duw deze naar binnen om de kaarthouder naar buiten te duwen. Dit kan wat kracht vereisen.
    • Steek een uitwerpingstool voor de SIM-kaart of een paperclip in het kleine gaatje in de SIM-kaarthouder.

    • Duw deze naar binnen om de kaarthouder naar buiten te duwen.

    • Dit kan wat kracht vereisen.

    • Verwijder de SIM-kaarthoudermodule uit de iPhone.

    • Zorg dat de SIM-kaart, wanneer je deze terugplaatst, correct is geplaatst ten opzichte van de SIM-kaarthouder.

  19. Gebruik het platte einde van een spudger om de naar achteren gerichte camera-aansluiting los te koppelen. Gebruik het platte einde van een spudger om de naar achteren gerichte camera-aansluiting los te koppelen.
    • Gebruik het platte einde van een spudger om de naar achteren gerichte camera-aansluiting los te koppelen.

  20. Verwijder de volgende Phillips schroeven die het plaatje over de naar achteren gerichte camera aan de achterste behuizing bevestigen: Eén 1.3 mm lange schroef
    • Verwijder de volgende Phillips schroeven die het plaatje over de naar achteren gerichte camera aan de achterste behuizing bevestigen:

    • Eén 1.3 mm lange schroef

    • Eén 2.5 mm lange schroef

  21. Verwijder het plaatje.
    • Verwijder het plaatje.

  22. OPEN ALLE TABBLADEN

    RAM-upgradekits voor Mac

    Koop kits

    Genoeg RAM
    voor al je tabbladen

    Koop kits
  23. Gebruik de punt van een spudger om de antennebusaansluiting, welke zich links naast de achterste cameramodule bevindt, omhoog te duwen en los te koppelen. Gebruik de punt van een spudger om de antennebusaansluiting, welke zich links naast de achterste cameramodule bevindt, omhoog te duwen en los te koppelen.
    • Gebruik de punt van een spudger om de antennebusaansluiting, welke zich links naast de achterste cameramodule bevindt, omhoog te duwen en los te koppelen.

  24. Verwijder de twee 1.2 mm lange tri-point schroeven die het plaatje over de bovenste kabel bevestigen.
    • Verwijder de twee 1.2 mm lange tri-point schroeven die het plaatje over de bovenste kabel bevestigen.

  25. Verwijder het plaatje over de bovenste kabel. Verwijder het plaatje over de bovenste kabel.
    • Verwijder het plaatje over de bovenste kabel.

  26. Gebruik het platte einde van een spudger om de bovenste kabelaansluiting los te koppelen. Gebruik het platte einde van een spudger om de bovenste kabelaansluiting los te koppelen.
    • Gebruik het platte einde van een spudger om de bovenste kabelaansluiting los te koppelen.

  27. Verwijder de Phillips schroeven die de Wi-Fi-antenne bevestigen: Drie 1.2 mm lange schroeven
    • Verwijder de Phillips schroeven die de Wi-Fi-antenne bevestigen:

    • Drie 1.2 mm lange schroeven

    • Eén 1.7 mm lange schroef

  28. Verwijder de antenne die linksboven geplaatst is. Verwijder de antenne die linksboven geplaatst is.
    • Verwijder de antenne die linksboven geplaatst is.

  29. Verwijder de volgende Phillips schroeven:
    • Verwijder de volgende Phillips schroeven:

    • Eén 1.3 mm lange schroef

    • Eén 2.2 mm lange schroef

  30. Verwijder het plaatje. Verwijder het plaatje.
    • Verwijder het plaatje.

    • Verwijder de 2.2 mm lange standoff schroef van de aardingsbeugel.

    • Standoff schroeven kun je het beste verwijderen met behulp van een iPhone Standoff schroevendraaier bit en een schroevendraaierhandvat.

    • Het moet ook lukken met een kleine platkopschroevendraaier—maar wees in dat geval wel extra voorzichtig en zorg ervoor dat de schroevendraaier niet wegschiet en omringende onderdelen beschadigt.

  31. Gebruik een pincet om de aardingsbeugel van het logic board op voorzichtige wijze uit de weg te buigen. Gebruik een pincet om de aardingsbeugel van het logic board op voorzichtige wijze uit de weg te buigen.
    • Gebruik een pincet om de aardingsbeugel van het logic board op voorzichtige wijze uit de weg te buigen.

  32. Gebruik de punt van een spudger om de twee antennekabelaansluitingen uit hun contacten op het logic board te tillen. Gebruik de punt van een spudger om de twee antennekabelaansluitingen uit hun contacten op het logic board te tillen. Gebruik de punt van een spudger om de twee antennekabelaansluitingen uit hun contacten op het logic board te tillen.
    • Gebruik de punt van een spudger om de twee antennekabelaansluitingen uit hun contacten op het logic board te tillen.

  33. Gebruik een pincet om de antennekabels voorzichtig los te koppelen van het metalen contact op het logic board en deze aan de kant te duwen. Gebruik een pincet om de antennekabels voorzichtig los te koppelen van het metalen contact op het logic board en deze aan de kant te duwen. Gebruik een pincet om de antennekabels voorzichtig los te koppelen van het metalen contact op het logic board en deze aan de kant te duwen.
    • Gebruik een pincet om de antennekabels voorzichtig los te koppelen van het metalen contact op het logic board en deze aan de kant te duwen.

  34. Gebruik de punt van een spudger om de onderste kabelaansluiting los te koppelen. Gebruik de punt van een spudger om de onderste kabelaansluiting los te koppelen.
    • Gebruik de punt van een spudger om de onderste kabelaansluiting los te koppelen.

    • Verwijder de volgende schroeven:

    • Eén 1.4 mm lange Phillips schroef

    • Drie 2.2 mm lange standoff schroeven

    • Standoff schroeven kun je het beste verwijderen met een iPhone Standoff-schroevendraaierbitje en een bijbehorende schroevendraaier.

    • In het ergste geval zou het ook met een platkopschroevendraaier moeten lukken—maar wees in dat geval extra voorzichtig en zorg ervoor dat je niet uitschiet en daarbij omringende onderdelen beschadigt.

  35. Gebruik de punt van een spudger om het uitwerpmechanisme van de SIM-kaart uit de weg te halen van het logic board. Gebruik de punt van een spudger om het uitwerpmechanisme van de SIM-kaart uit de weg te halen van het logic board.
    • Gebruik de punt van een spudger om het uitwerpmechanisme van de SIM-kaart uit de weg te halen van het logic board.

  36. Gebruik het platte eind van een spudger om het logic board, aan de kant van de batterijaansluiting, op voorzichtige wijze omhoog te tillen. Zorg dat je het logic board niet per ongeluk tegen een kabel aantrekt. Als je enige vorm van weerstand voelt, check dan of alle kabels, aansluitingen en onderdelen uit de weg van het logic board zijn gehaald.
    • Gebruik het platte eind van een spudger om het logic board, aan de kant van de batterijaansluiting, op voorzichtige wijze omhoog te tillen.

    • Zorg dat je het logic board niet per ongeluk tegen een kabel aantrekt. Als je enige vorm van weerstand voelt, check dan of alle kabels, aansluitingen en onderdelen uit de weg van het logic board zijn gehaald.

  37. Til het logic board, aan de kant van de batterijaansluiting, omhoog en trek deze vervolgens weg uit de achterste behuizing. Wees voorzichtig dat je geen kabels meeneemt bij deze stap, dit kan zowel de kabels als het logic board beschadigen. Wees voorzichtig dat je geen kabels meeneemt bij deze stap, dit kan zowel de kabels als het logic board beschadigen.
    • Til het logic board, aan de kant van de batterijaansluiting, omhoog en trek deze vervolgens weg uit de achterste behuizing.

    • Wees voorzichtig dat je geen kabels meeneemt bij deze stap, dit kan zowel de kabels als het logic board beschadigen.

  38. Verwijder de twee 1.9 mm Phillips schroeven die de barometrische ventilatieopening aan het achterste behuizing bevestigen.
    • Verwijder de twee 1.9 mm Phillips schroeven die de barometrische ventilatieopening aan het achterste behuizing bevestigen.

  39. Verwijder de barometrische ventilatieopening. Verwijder de barometrische ventilatieopening.
    • Verwijder de barometrische ventilatieopening.

  40. Gebruik het platte einde van een spudger om de trilmotoraansluiting uit het contact op het logic board omhoog te duwen en zo los te koppelen. Gebruik het platte einde van een spudger om de trilmotoraansluiting uit het contact op het logic board omhoog te duwen en zo los te koppelen.
    • Gebruik het platte einde van een spudger om de trilmotoraansluiting uit het contact op het logic board omhoog te duwen en zo los te koppelen.

  41. Verwijder de drie 1.6 mm lange Phillips schroeven die de trilmotor aan de achterste behuizing bevestigen.
    • Verwijder de drie 1.6 mm lange Phillips schroeven die de trilmotor aan de achterste behuizing bevestigen.

  42. Verwijder de trilmotor. Verwijder de trilmotor.
    • Verwijder de trilmotor.

  43. Gebruik een pincet met botte eindes om een van de kleefstrips aan de onderkant van de batterij los te peuteren. Gebruik een pincet met botte eindes om een van de kleefstrips aan de onderkant van de batterij los te peuteren. Gebruik een pincet met botte eindes om een van de kleefstrips aan de onderkant van de batterij los te peuteren.
    • Gebruik een pincet met botte eindes om een van de kleefstrips aan de onderkant van de batterij los te peuteren.

  44. Gebruik een pincet met botte eindes om de andere kleefstrip aan de onderkant van de batterij los te peuteren. Gebruik een pincet met botte eindes om de andere kleefstrip aan de onderkant van de batterij los te peuteren.
    • Gebruik een pincet met botte eindes om de andere kleefstrip aan de onderkant van de batterij los te peuteren.

  45. Probeer de kleefstrips recht en vlak te houden tijdens deze procedure; gedraaide of gebogen strips zullen, in plaats van makkelijk loskomen, vast blijven plakken en breken. Trek een van de kleefstrips langzaam weg van de batterij, in de richting van de onderkant van de iPhone. Trek met een gelijkmatige kracht en houd constante druk op de kleefstrip totdat deze losschiet tussen de batterij en de achterste behuizing. Trek de kleefstrip, voor de beste resultaten, in een hoek van 60º of minder.
    • Probeer de kleefstrips recht en vlak te houden tijdens deze procedure; gedraaide of gebogen strips zullen, in plaats van makkelijk loskomen, vast blijven plakken en breken.

    • Trek een van de kleefstrips langzaam weg van de batterij, in de richting van de onderkant van de iPhone.

    • Trek met een gelijkmatige kracht en houd constante druk op de kleefstrip totdat deze losschiet tussen de batterij en de achterste behuizing. Trek de kleefstrip, voor de beste resultaten, in een hoek van 60º of minder.

    • De kleefstrip zal een aantal keer haar eigen lengte lang worden. Blijf doortrekken en pak de strip telkens dichter bij de batterij opnieuw vast indien nodig.

  46. Herhaal de vorige stap voor de tweede kleefstrip.
    • Herhaal de vorige stap voor de tweede kleefstrip.

    • Zorg dat je de batterij enigszins vasthoudt bij het verwijderen van de tweede strip. Anders kan het zijn dat je de batterij onverwachts uit de iPhone lanceert.

    • Als je beide kleefstrips met succes hebt weten te verwijderen, kun je de volgende stap overslaan.

    • Anders, als een van de kleefstrips is afgebroken onder de batterij en niet opnieuw kan worden vastgepakt, ga je verder met de volgende stap.

  47. Als het je gelukt is om beide kleefstrips met succes te verwijderen, kun je verdergaan met de volgende stap. Anders zul je de batterij van de achterste behuizing los moeten wrikken. Prepareer een iOpener en leg deze op de achterkant van de achterste behuizing, direct op de plek waar de batterij zit. Als alternatief kun je ook warmte toedienen met behulp van een warmtepistool of een föhn.
    • Als het je gelukt is om beide kleefstrips met succes te verwijderen, kun je verdergaan met de volgende stap. Anders zul je de batterij van de achterste behuizing los moeten wrikken.

    • Prepareer een iOpener en leg deze op de achterkant van de achterste behuizing, direct op de plek waar de batterij zit. Als alternatief kun je ook warmte toedienen met behulp van een warmtepistool of een föhn.

    • Na ongeveer één minuut verwijder je de iOpener, draai je de telefoon om en gebruik je een plastic kaart om de lijm achter de batterij door te snijden.

    • Voorkom het buigen van de batterij. Schade aan de batterij kan leiden tot het vrijkomen van gevaarlijke chemicaliën en kan potentieel tot brand leiden.

    • Wrik ook niet onder de bovenste 33% van de batterij, aangezien je daar het risico loopt de lintkabel van de volumeknoppen te beschadigen.

  48. Verwijder de batterij.
    • Verwijder de batterij.

    • Bij het installeren van de batterij, kun je deze handleiding gebruiken om de kleefstrips van je batterij te vervangen.

  49. Verwijder de volgende Phillips schroeven: Twee 1.9 mm lange schroeven die de aan-/uitknop bevestigen.

    • Twee 1.9 mm lange schroeven die de aan-/uitknop bevestigen.

    • Drie 2.3 mm lange schroeven die de volumeknoppen bevestigen.

  50. Verwijder de volgende 1.3 mm lange Phillips schroeven: Eén schroef naast de naar achteren gerichte camera
    • Verwijder de volgende 1.3 mm lange Phillips schroeven:

    • Eén schroef naast de naar achteren gerichte camera

    • Eén schroef in de achterste behuizing

  51. Duw, vanaf de buitenkant, de luid-/stilteknop naar binnen met de punt van een spudger. Dit zal de schakelaar en bijbehorende pakking losmaken van de achterste behuizing.
    • Duw, vanaf de buitenkant, de luid-/stilteknop naar binnen met de punt van een spudger.

    • Dit zal de schakelaar en bijbehorende pakking losmaken van de achterste behuizing.

  52. Gebruik een pincet om de naar achteren gerichte camera te verwijderen. Gebruik een pincet om de naar achteren gerichte camera te verwijderen.
    • Gebruik een pincet om de naar achteren gerichte camera te verwijderen.

  53. Gebruik een openingsplectrum om, beginnend vanaf de kant van de aan-/uitknop, de lijm die de flexkabel van de antenne aan de achterste behuizing bevestigt los te maken. Gebruik een openingsplectrum om, beginnend vanaf de kant van de aan-/uitknop, de lijm die de flexkabel van de antenne aan de achterste behuizing bevestigt los te maken.
    • Gebruik een openingsplectrum om, beginnend vanaf de kant van de aan-/uitknop, de lijm die de flexkabel van de antenne aan de achterste behuizing bevestigt los te maken.

  54. Steek de punt van je openingsplectrum onder de flexkabel van de antenne, schuif deze richting de bovenkant van de telefoon en snijd daarbij de lijm ertussen door. Steek de punt van je openingsplectrum onder de flexkabel van de antenne, schuif deze richting de bovenkant van de telefoon en snijd daarbij de lijm ertussen door.
    • Steek de punt van je openingsplectrum onder de flexkabel van de antenne, schuif deze richting de bovenkant van de telefoon en snijd daarbij de lijm ertussen door.

  55. Gebruik een pincet om de flexkabel van de antenne weg te te duwen van de zijkant van de telefoon, daarbij ruimte makend voor de schroefbeugel van de achterste behuizing. Verwijder de flexkabel van de antenne.
    • Gebruik een pincet om de flexkabel van de antenne weg te te duwen van de zijkant van de telefoon, daarbij ruimte makend voor de schroefbeugel van de achterste behuizing.

    • Verwijder de flexkabel van de antenne.

    • Verwijder de 2.3 mm lange standoff schroef die de beugel van de flits aan de achterste behuizing bevestigt.

    • Standoff schroeven kun je het beste verwijderen met behulp van een iPhone Standoff schroevendraaierbitje en een bijbehorende schroevendraaier.

    • Met een platkopschroevendraaier zou het ook moeten lukken—maar wees in dat geval extra voorzichtig en zorg ervoor dat je niet wegschiet en daarmee omringende onderdelen beschadigt.

  56. Verwijder de beugel van de flits. Verwijder de beugel van de flits.
    • Verwijder de beugel van de flits.

  57. Gebruik de punt van een spudger om de flitsmodule op voorzichtige wijze los te krijgen. Gebruik de punt van een spudger om de flitsmodule op voorzichtige wijze los te krijgen.
    • Gebruik de punt van een spudger om de flitsmodule op voorzichtige wijze los te krijgen.

  58. Gebruik het mesje van de Halberd-spudger om de lijm die de microfoon aan de achterste behuizing bevestigt, los te snijden. Gebruik het mesje van de Halberd-spudger om de lijm die de microfoon aan de achterste behuizing bevestigt, los te snijden.
    • Gebruik het mesje van de Halberd-spudger om de lijm die de microfoon aan de achterste behuizing bevestigt, los te snijden.

  59. Vouw de aan-/uitknopmodule weg van de zijkant van de achterste behuizing. Vouw de aan-/uitknopmodule weg van de zijkant van de achterste behuizing.
    • Vouw de aan-/uitknopmodule weg van de zijkant van de achterste behuizing.

  60. Steek het mesje van een Halberd-spudger onder de kabel van de aan-/uitknop, aan de kant van de aan-/uitknop, om ook hier de lijm van de achterste behuizing te scheiden. Verwijder ook verdere lijm door het mesje richting de bovenkant van de telefoon te schuiven. Verwijder ook verdere lijm door het mesje richting de bovenkant van de telefoon te schuiven.
    • Steek het mesje van een Halberd-spudger onder de kabel van de aan-/uitknop, aan de kant van de aan-/uitknop, om ook hier de lijm van de achterste behuizing te scheiden.

    • Verwijder ook verdere lijm door het mesje richting de bovenkant van de telefoon te schuiven.

  61. Schuif de halberd-spudger onder de kabel van de aan-/uitknop en volumeknoppen. Schuif je spudger wel langzaam om ervoor te zorgen dat je de kabel tijdens het proces niet beschadigt. Schuif je spudger wel langzaam om ervoor te zorgen dat je de kabel tijdens het proces niet beschadigt.
    • Schuif de halberd-spudger onder de kabel van de aan-/uitknop en volumeknoppen.

    • Schuif je spudger wel langzaam om ervoor te zorgen dat je de kabel tijdens het proces niet beschadigt.

  62. Schuif de halberd-spudger onder het deel van de kabel dat de volumeknoppen aanstuurt. Schuif het mesje voorzicht onder de kabel in de richting van de onderkant van de telefoon en scheid daarbij de lijm die nog rest. Schuif het mesje voorzicht onder de kabel in de richting van de onderkant van de telefoon en scheid daarbij de lijm die nog rest.
    • Schuif de halberd-spudger onder het deel van de kabel dat de volumeknoppen aanstuurt.

    • Schuif het mesje voorzicht onder de kabel in de richting van de onderkant van de telefoon en scheid daarbij de lijm die nog rest.

  63. Verwijder de kabel van de aan-/uitknop en de volumeknoppen.
    • Verwijder de kabel van de aan-/uitknop en de volumeknoppen.

Conclusie

100%

Begin met vertalen ›

Scott Havard

Lid sinds: 27-06-16

41.327 Reputatie

Hello,

how can I disassemble and assemble the mute button from the flex cable. because most spare part cables are without mute button…

thanks

Martin - Antwoord

the mute button can slide out. there is space on the side that is not marked red. it looks like three clips hold it in but simply grab hold of the button nob thing with tweezers and slide or wedge it out from underneath that bar that goes around the side with the red line and then once it’s out you can slip that button into the new flex

reymito sanchez -

Well theres 2 hours of my life I’m not getting back, worked a treat though…

Trig0r - Antwoord

hahaha aqint that the truth LOL

Mr. Anil Sethi Jr -

After reinstalling the volume and power buttons and brackets & clips, my power button won’t turn phone off/on; my volume control seems possessed and does what it wants, lol. Help!

Martha Brewer - Antwoord

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 16

Afgelopen 7 dagen: 136

Afgelopen 30 dagen: 627

Altijd: 26,813