Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Winkel

Inleiding

Als je tijdens het bellen alleen geluid hoort via de luidsprekerfunctie, kan het zijn dat je je oorstukspeaker moet vervangen. Volg de stappen in deze handleiding om de oorstukspeaker van een iPhone 6s te vervangen.

  1. Ontlaad je batterij, voordat je je iPhone uit elkaar haalt, tot onder de 25%. Een geladen lithium-ion batterij kan in brand vliegen en/of ontploffen als deze per ongeluk wordt doorboord.
    • Ontlaad je batterij, voordat je je iPhone uit elkaar haalt, tot onder de 25%. Een geladen lithium-ion batterij kan in brand vliegen en/of ontploffen als deze per ongeluk wordt doorboord.

    • Verwijder de twee 3.4 mm lange P2 Pentalobe schroeven aan de onderkant van de iPhone, naast de Lightning-connector.

  2. Het is een optie om de onderkant van de iPhone gedurende een minuut te verwarmen met het gebruik van een iOpener of een föhn.
    • Het is een optie om de onderkant van de iPhone gedurende een minuut te verwarmen met het gebruik van een iOpener of een föhn.

    • Warmte helpt de lijm die het scherm bevestigt te verzachten, waardoor het openen van de telefoon makkelijker zal zijn.

  3. Het openen van het scherm van de 6s zal ervoor zorgen dat er een strip aan lijm rondom de rand van de telefoon los zal komen. Zorg dat je, als je de lijm wilt vervangen, vervangende lijm klaar hebt liggen voordat je verdergaat. Het is mogelijk om de reparatie te voltooien zonder de lijm te vervangen en je zult hierbij geen functies inleveren.
    • Het openen van het scherm van de 6s zal ervoor zorgen dat er een strip aan lijm rondom de rand van de telefoon los zal komen. Zorg dat je, als je de lijm wilt vervangen, vervangende lijm klaar hebt liggen voordat je verdergaat. Het is mogelijk om de reparatie te voltooien zonder de lijm te vervangen en je zult hierbij geen functies inleveren.

    • Druk een zuignap op de linker onderhoek van de schermmodule.

    • Zorg dat je de zuignap niet over de thuisknop heen plaatst.

  4. Trek de zuignap omhoog met een stevige, constante kracht om zo een kleine opening tussen het voorste paneel en de achterste behuizing te creëren. Neem je tijd en zorg dat je een stevige, maar constante druk uitoefent. De schermmodule zit strakker vast dan de meeste toestellen en wordt ook nog eens vastgehouden door een laag lijm.

    • Neem je tijd en zorg dat je een stevige, maar constante druk uitoefent. De schermmodule zit strakker vast dan de meeste toestellen en wordt ook nog eens vastgehouden door een laag lijm.

    • Je loopt het risico de schermmodule te beschadigen als je te hard trekt. Oefen net genoeg druk uit om een kleine opening tussen de schermmodule en de achterste behuizing te creëren.

    • Als je moeite hebt met het openen van het scherm, verwarm dan de voorkant van de iPhone met een iOpener, föhn of warmtepistool totdat deze net iets te heet is om comfortabel aan te raken. Dit helpt de lijm, die de hoeken van het scherm bevestigt, te verzachten.

  5. Er bevindt zich een kleine inkeping aan de onderkant van het scherm, net boven de hoofdtelefoonjack. Dit is de veiligste plek om te beginnen met het openwrikken van de telefoon. Plaats het platte einde van een spudger in de opening tussen het scherm en de achterste behuizing, direct boven de hoofdtelefoonjack.
    • Er bevindt zich een kleine inkeping aan de onderkant van het scherm, net boven de hoofdtelefoonjack. Dit is de veiligste plek om te beginnen met het openwrikken van de telefoon.

    • Plaats het platte einde van een spudger in de opening tussen het scherm en de achterste behuizing, direct boven de hoofdtelefoonjack.

  6. Kantel je spudger lichtjes terwijl deze in de opening zit om zo de opening tussen de schermmodule en de rest van de telefoon te vergroten. Kantel je spudger lichtjes terwijl deze in de opening zit om zo de opening tussen de schermmodule en de rest van de telefoon te vergroten.
    • Kantel je spudger lichtjes terwijl deze in de opening zit om zo de opening tussen de schermmodule en de rest van de telefoon te vergroten.

  7. Steek het platte einde van je spudger aan de linkerkant in de telefoon, tussen de schermmodule en de achterste behuizing. Schuif de spudger langs de zijkant van de telefoon omhoog om zo de lijm door te snijden en het scherm uit de klemmen los te maken.
    • Steek het platte einde van je spudger aan de linkerkant in de telefoon, tussen de schermmodule en de achterste behuizing.

    • Schuif de spudger langs de zijkant van de telefoon omhoog om zo de lijm door te snijden en het scherm uit de klemmen los te maken.

  8. Verwijder de spudger en breng deze opnieuw in de onderkant van de telefoon, waar je begonnen bent met het openen van de telefoon. Schuif de spudger naar de rechterkant, langs de onderkant van de telefoon.
    • Verwijder de spudger en breng deze opnieuw in de onderkant van de telefoon, waar je begonnen bent met het openen van de telefoon.

    • Schuif de spudger naar de rechterkant, langs de onderkant van de telefoon.

  9. Schuif je spudger langs de rechterkant van de telefoon omhoog en snijd daarbij de lijm door en duw het scherm los uit de klemmen in de achterste behuizing. Schuif je spudger langs de rechterkant van de telefoon omhoog en snijd daarbij de lijm door en duw het scherm los uit de klemmen in de achterste behuizing.
    • Schuif je spudger langs de rechterkant van de telefoon omhoog en snijd daarbij de lijm door en duw het scherm los uit de klemmen in de achterste behuizing.

  10. SLA DE UPGRADE OVER

    Bespaar door het te repareren met een alles-in-één kit.

    Shop iPhone Fix Kits

    SLA DE UPGRADE OVER

    Shop iPhone Fix Kits
  11. Gebruik de zuignap om het scherm open te maken en breek daarbij de laatste stukjes lijm. Open het scherm niet meer dan 90º, aangezien het nog steeds is verbonden aan de bovenkant door middel van drie kabels die kunnen breken als je er druk op zet.
    • Gebruik de zuignap om het scherm open te maken en breek daarbij de laatste stukjes lijm.

    • Open het scherm niet meer dan 90º, aangezien het nog steeds is verbonden aan de bovenkant door middel van drie kabels die kunnen breken als je er druk op zet.

  12. Trek aan het kleine lipje op de zuignap om deze van het scherm te verwijderen. Trek aan het kleine lipje op de zuignap om deze van het scherm te verwijderen.
    • Trek aan het kleine lipje op de zuignap om deze van het scherm te verwijderen.

  13. Pak de schermmodule voorzichtig vast en til deze op om de telefoon te openen. Gebruik de klemmen aan de bovenkant van het scherm als een scharnier om de telefoon te openen. Open het scherm totdat deze ongeveer een hoek van 90º beschrijft en laat het scherm vervolgens leunen op een voorwerp, zodat je aan de telefoon kunt werken. Je kunt bijvoorbeeld een elastiek gebruiken om de schermmodule te verbinden aan een voorwerp, waardoor deze rechtop blijft staan. Dit voorkomt ook dat je de kabels onbedoeld en te veel belast.
    • Pak de schermmodule voorzichtig vast en til deze op om de telefoon te openen. Gebruik de klemmen aan de bovenkant van het scherm als een scharnier om de telefoon te openen.

    • Open het scherm totdat deze ongeveer een hoek van 90º beschrijft en laat het scherm vervolgens leunen op een voorwerp, zodat je aan de telefoon kunt werken.

    • Je kunt bijvoorbeeld een elastiek gebruiken om de schermmodule te verbinden aan een voorwerp, waardoor deze rechtop blijft staan. Dit voorkomt ook dat je de kabels onbedoeld en te veel belast.

    • Je kunt creatief zijn, je kunt ook een blikje drinken gebruiken om het scherm open te houden.

    • Verwijder de twee Phillips schroeven die het plaatje op de batterijaansluiting bevestigen, met de volgende lengtes:

    • Eén 2.9 mm lange schroef

    • Eén 2.2 mm lange schroef

  14. Verwijder het plaatje boven de batterijaansluiting uit de iPhone. Verwijder het plaatje boven de batterijaansluiting uit de iPhone.
    • Verwijder het plaatje boven de batterijaansluiting uit de iPhone.

  15. Gebruik de punt van een spudger om de batterijaansluiting los te koppelen door deze in een rechte beweging omhoog te duwen van het logic board. Gebruik de punt van een spudger om de batterijaansluiting los te koppelen door deze in een rechte beweging omhoog te duwen van het logic board. Gebruik de punt van een spudger om de batterijaansluiting los te koppelen door deze in een rechte beweging omhoog te duwen van het logic board.
    • Gebruik de punt van een spudger om de batterijaansluiting los te koppelen door deze in een rechte beweging omhoog te duwen van het logic board.

  16. Duw de batterijaansluiting weg van het contact op het logic board om zo te voorkomen dat deze tijdens de reparatie per ongeluk contact maakt en de telefoon mogelijk inschakelt. Duw de batterijaansluiting weg van het contact op het logic board om zo te voorkomen dat deze tijdens de reparatie per ongeluk contact maakt en de telefoon mogelijk inschakelt.
    • Duw de batterijaansluiting weg van het contact op het logic board om zo te voorkomen dat deze tijdens de reparatie per ongeluk contact maakt en de telefoon mogelijk inschakelt.

  17. Verwijder de volgende vier Phillips schroeven die het plaatje boven op de schermkabel bevestigen:
    • Verwijder de volgende vier Phillips schroeven die het plaatje boven op de schermkabel bevestigen:

    • Drie 1.2 mm lange schroeven

    • Eén 2.8 mm lange schroef

  18. Verwijder het plaatje bovenop de schermkabel. Verwijder het plaatje bovenop de schermkabel.
    • Verwijder het plaatje bovenop de schermkabel.

  19. Gebruik een spudger of een schone nagel om de flexkabel van de voorste camera los te koppelen door deze in een rechte beweging uit het contact op het logic board omhoog te duwen. Gebruik een spudger of een schone nagel om de flexkabel van de voorste camera los te koppelen door deze in een rechte beweging uit het contact op het logic board omhoog te duwen.
    • Gebruik een spudger of een schone nagel om de flexkabel van de voorste camera los te koppelen door deze in een rechte beweging uit het contact op het logic board omhoog te duwen.

  20. Ontkoppel de digitizerkabel door ook deze in een rechte beweging uit het contact op het logic board omhoog te duwen. Druk, bij het weer aansluiten van de digitizerkabel, niet op het middel van de aansluiting. Druk de aansluiting aan een kant aan en druk dan de andere kant aan. Als je de aansluiting in het midden vastdrukt, loop je het risico een pin in de aansluiting te buigen en de digitizer permanent te beschadigen.
    • Ontkoppel de digitizerkabel door ook deze in een rechte beweging uit het contact op het logic board omhoog te duwen.

    • Druk, bij het weer aansluiten van de digitizerkabel, niet op het middel van de aansluiting. Druk de aansluiting aan een kant aan en druk dan de andere kant aan. Als je de aansluiting in het midden vastdrukt, loop je het risico een pin in de aansluiting te buigen en de digitizer permanent te beschadigen.

  21. Zorg dat de batterij is losgekoppeld voordat je de kabel in deze stap loskoppelt of weer aansluit. Ontkoppel de schermkabel door deze in een rechte beweging uit het contact op het logic board omhoog te duwen.
    • Zorg dat de batterij is losgekoppeld voordat je de kabel in deze stap loskoppelt of weer aansluit.

    • Ontkoppel de schermkabel door deze in een rechte beweging uit het contact op het logic board omhoog te duwen.

  22. Verwijder de schermmodule.
  23. Verwijder de volgende drie Phillips schroeven die het plaatje over de oorstukspeaker bevestigen:
    • Verwijder de volgende drie Phillips schroeven die het plaatje over de oorstukspeaker bevestigen:

    • Twee 2.3 mm lange schroeven

    • Eén 1.3 mm lange schroef

  24. Til het plaatje over de oorstukspeaker omhoog en verwijder deze. Neem daarbij ook de pakking van het plaatje mee. Wees voorzichtig bij het lospeuteren van de pakking, aangezien deze dun is en dus makkelijk kan scheuren. Wees voorzichtig bij het lospeuteren van de pakking, aangezien deze dun is en dus makkelijk kan scheuren.
    • Til het plaatje over de oorstukspeaker omhoog en verwijder deze. Neem daarbij ook de pakking van het plaatje mee.

    • Wees voorzichtig bij het lospeuteren van de pakking, aangezien deze dun is en dus makkelijk kan scheuren.

  25. Gebruik het platte einde van een spudger om de naar voren gerichte camera uit de behuizing te duwen. Gebruik het platte einde van een spudger om de naar voren gerichte camera uit de behuizing te duwen.
    • Gebruik het platte einde van een spudger om de naar voren gerichte camera uit de behuizing te duwen.

  26. Trek de naar voren gerichte camera naar achteren om jezelf zo toegang te verschaffen tot de oorstukspeaker. Verwijder de oorstukspeaker.
    • Trek de naar voren gerichte camera naar achteren om jezelf zo toegang te verschaffen tot de oorstukspeaker.

    • Verwijder de oorstukspeaker.

    • Wees voorzichtig en zorg ervoor dat je de gouden contacten bij het verwijderen en vervangen van de speaker niet aanraakt. De olie van je huid kan op de contacten komen en zo de connectie blokkeren. Als je ze toch per ongeluk aanraakt, veeg ze dan schoon met wat isopropyl alcohol ("rubbing alcohol") voordat je alles terugzet.

Conclusie

100%

Begin met vertalen ›

Evan Noronha

Lid sinds: 05-02-15

196.283 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

128 Leden

Very rarely do you have to replace these guys. If your earphone piece ever seems to go quiet on you then most likely it is just dirt that is clogging the grill between the ear piece and your ear. To fix this you need to remove the ear piece and clean out the grill from the ear piece side with a toothbrush and alcohol. Dont attempt this while the screen is on because you can either destroy the ear piece or also just clog it.

Gadget Tech - PDX - Antwoord

i broke the bracket gasket when trying to wrap it back around when putting it back together, is it necessary for the overall function of the phone?

Michelle Kuhn - Antwoord

I did the same thing last night and I am also wondering if it is vital to keep intact?

takethesplit -

Nice work. Thank you very much.

sarklinmusthaq - Antwoord

Worked like a charm! Thanks!!!!

J Sharp - Antwoord

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 36

Afgelopen 7 dagen: 259

Afgelopen 30 dagen: 1,215

Altijd: 79,836