Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Onderdelen & Gereedschap

Inleiding

Volg de stappen in deze handleiding om de FaceTime-camera en de flexkabel van de sensormodule van een iPhone 6s Plus te vervangen.

  1. Ontlaad, voordat je begint de telefoon uit elkaar te halen, je batterij tot onder de 25%. Een geladen lithium-ion batterij kan in brand vliegen en/of exploderen als deze per ongeluk wordt doorboord.
    • Ontlaad, voordat je begint de telefoon uit elkaar te halen, je batterij tot onder de 25%. Een geladen lithium-ion batterij kan in brand vliegen en/of exploderen als deze per ongeluk wordt doorboord.

    • Verwijder de twee 3.4 mm lange Pentalobe schroeven aan beide kanten van de Lightning-poort.

  2. Het is een optie om de onderkant van de iPhone gedurende een minuut te verwarmen met het gebruik van een iOpener of een föhn.
    • Het is een optie om de onderkant van de iPhone gedurende een minuut te verwarmen met het gebruik van een iOpener of een föhn.

    • Warmte helpt de lijm die het scherm bevestigt te verzachten, waardoor het openen van de telefoon makkelijker zal zijn.

  3. Het openen van het scherm van de 6s Plus zal ervoor zorgen dat er een strip aan lijm rondom de rand van de telefoon los zal komen. Zorg dat je, als je de lijm wilt vervangen, vervangende lijm klaar hebt liggen voordat je verdergaat. Het is mogelijk om de reparatie te voltooien zonder de lijm te vervangen en je zult hierbij geen functies inleveren.
    • Het openen van het scherm van de 6s Plus zal ervoor zorgen dat er een strip aan lijm rondom de rand van de telefoon los zal komen. Zorg dat je, als je de lijm wilt vervangen, vervangende lijm klaar hebt liggen voordat je verdergaat. Het is mogelijk om de reparatie te voltooien zonder de lijm te vervangen en je zult hierbij geen functies inleveren.

    • Druk een zuignap op de linker onderhoek van de schermmodule.

  4. Trek de zuignap omhoog met een stevige, constante kracht om zo een kleine opening tussen het voorste paneel en de achterste behuizing te creëren. Je loopt het risico de schermmodule te beschadigen als je te hard trekt. Oefen net genoeg druk uit om een kleine opening tussen de schermmodule en de achterste behuizing te creëren.

    • Je loopt het risico de schermmodule te beschadigen als je te hard trekt. Oefen net genoeg druk uit om een kleine opening tussen de schermmodule en de achterste behuizing te creëren.

  5. De beste en meest veilige plek om te wrikken is de inkeping in het voorste paneel, net boven de hoofdtelefoonjack. Steek het platte einde van een spudger, terwijl je druk op de zuignap houdt, in de gecreëerde opening, direct boven de hoofdtelefoonjack. Steek het platte einde van een spudger, terwijl je druk op de zuignap houdt, in de gecreëerde opening, direct boven de hoofdtelefoonjack.
    • De beste en meest veilige plek om te wrikken is de inkeping in het voorste paneel, net boven de hoofdtelefoonjack.

    • Steek het platte einde van een spudger, terwijl je druk op de zuignap houdt, in de gecreëerde opening, direct boven de hoofdtelefoonjack.

  6. Kantel je spudger lichtjes terwijl deze in de opening zit om zo de opening tussen de schermmodule en de rest van de telefoon te vergroten. Kantel je spudger lichtjes terwijl deze in de opening zit om zo de opening tussen de schermmodule en de rest van de telefoon te vergroten.
    • Kantel je spudger lichtjes terwijl deze in de opening zit om zo de opening tussen de schermmodule en de rest van de telefoon te vergroten.

  7. Schuif de zijkant van de spudger, terwijl je stevig aan de zuignap trekt, onder de linker onderhoek van het scherm. Schuif de zijkant van de spudger, terwijl je stevig aan de zuignap trekt, onder de linker onderhoek van het scherm. Schuif de zijkant van de spudger, terwijl je stevig aan de zuignap trekt, onder de linker onderhoek van het scherm.
    • Schuif de zijkant van de spudger, terwijl je stevig aan de zuignap trekt, onder de linker onderhoek van het scherm.

  8. Schuif de punt van je spudger langs de linkerkant van de telefoon omhoog, tussen de schermmodule en de achterste behuizing. Schuif de punt van je spudger langs de linkerkant van de telefoon omhoog, tussen de schermmodule en de achterste behuizing.
    • Schuif de punt van je spudger langs de linkerkant van de telefoon omhoog, tussen de schermmodule en de achterste behuizing.

  9. Steek het platte einde van je spudger onder de rechterkant van het scherm. Schuif de spudger langs de rechterzijde omhoog.
    • Steek het platte einde van je spudger onder de rechterkant van het scherm.

    • Schuif de spudger langs de rechterzijde omhoog.

  10. Gebruik een plasticen openingstool om de achterste behuizing vast te houden terwijl je de zuignap naar boven trekt om de telefoon te openen. Verwijder het scherm nog niet volledig, aangezien deze aan de bovenkant van de iPhone nog vastzit door middel van datakabels die je zo kunt beschadigen.
    • Gebruik een plasticen openingstool om de achterste behuizing vast te houden terwijl je de zuignap naar boven trekt om de telefoon te openen.

    • Verwijder het scherm nog niet volledig, aangezien deze aan de bovenkant van de iPhone nog vastzit door middel van datakabels die je zo kunt beschadigen.

  11. Manta schroevendraaierset

    112 bitjes voor elke reparatie.

    Upgrade Your Toolbox

    Manta schroevendraaierset

    Upgrade Your Toolbox
  12. Trek aan het kleine lipje op de zuignap om deze van het scherm te verwijderen. Trek aan het kleine lipje op de zuignap om deze van het scherm te verwijderen.
    • Trek aan het kleine lipje op de zuignap om deze van het scherm te verwijderen.

  13. Pak de schermmodule voorzichtig vast en til deze op om de telefoon te openen. Gebruik de klemmen aan de bovenkant van het scherm als een scharnier om de telefoon te openen. Open het scherm totdat deze ongeveer een hoek van 90º beschrijft en laat het scherm vervolgens leunen op een voorwerp, zodat je aan de telefoon kunt werken. Open het scherm niet meer dan 90º—deze is namelijk nog steeds verbonden aan de bovenkant van de telefoon door middel van de scherm-, digitizer-, en voorste camerakabels, welke makkelijk kunnen scheuren.
    • Pak de schermmodule voorzichtig vast en til deze op om de telefoon te openen. Gebruik de klemmen aan de bovenkant van het scherm als een scharnier om de telefoon te openen.

    • Open het scherm totdat deze ongeveer een hoek van 90º beschrijft en laat het scherm vervolgens leunen op een voorwerp, zodat je aan de telefoon kunt werken.

    • Open het scherm niet meer dan 90º—deze is namelijk nog steeds verbonden aan de bovenkant van de telefoon door middel van de scherm-, digitizer-, en voorste camerakabels, welke makkelijk kunnen scheuren.

    • Je kunt bijvoorbeeld een elastiek gebruiken om de schermmodule te verbinden aan een voorwerp, waardoor deze rechtop blijft staan. Dit voorkomt ook dat je de kabels onbedoeld en te veel belast.

    • Je kunt creatief zijn, je kunt ook een blikje drinken gebruiken om het scherm open te houden.

    • Verwijder de twee Phillips schroeven die het plaatje op de batterijaansluiting aan het logic board bevestigen, met de volgende lengtes:

    • Eén 2.9 mm lange schroef

    • Eén 2.3 mm lange schroef

  14. Verwijder het plaatje bovenop de batterijaansluiting. Verwijder het plaatje bovenop de batterijaansluiting.
    • Verwijder het plaatje bovenop de batterijaansluiting.

  15. Gebruik de punt van een spudger om de batterijaansluiting los te koppelen door deze in een rechte beweging omhoog te duwen van het logic board. Gebruik de punt van een spudger om de batterijaansluiting los te koppelen door deze in een rechte beweging omhoog te duwen van het logic board. Gebruik de punt van een spudger om de batterijaansluiting los te koppelen door deze in een rechte beweging omhoog te duwen van het logic board.
    • Gebruik de punt van een spudger om de batterijaansluiting los te koppelen door deze in een rechte beweging omhoog te duwen van het logic board.

  16. Duw de batterijaansluiting weg van het contact om zo te voorkomen dat deze tijdens de reparatie per ongeluk contact maakt en de telefoon mogelijk inschakelt. Duw de batterijaansluiting weg van het contact om zo te voorkomen dat deze tijdens de reparatie per ongeluk contact maakt en de telefoon mogelijk inschakelt. Duw de batterijaansluiting weg van het contact om zo te voorkomen dat deze tijdens de reparatie per ongeluk contact maakt en de telefoon mogelijk inschakelt.
    • Duw de batterijaansluiting weg van het contact om zo te voorkomen dat deze tijdens de reparatie per ongeluk contact maakt en de telefoon mogelijk inschakelt.

  17. Verwijder de volgende Phillips schroeven:
    • Verwijder de volgende Phillips schroeven:

    • Drie 1.3 mm lange schroeven

    • Eén 1.6 mm lange schroef

    • Eén 3.0 mm lange schroef

    • Het is tijdens het weer in elkaar zetten van je telefoon essentieel om deze 3.0 mm lange schroef in rechter bovenhoek van het plaatje te plaatsen, aangezien deze schroef op iedere andere plaats het logic board zou kunnen beschadigen.

  18. Verwijder het plaatje bovenop de schermkabel. Verwijder het plaatje bovenop de schermkabel.
    • Verwijder het plaatje bovenop de schermkabel.

  19. Zorg ervoor dat je enkel de aansluiting zelf en niet het contact op het logic board omhoog duwt. Gebruik een plasticen openingstool om de naar voren gerichte camera en de sensorkabelaansluiting los te koppelen.
    • Zorg ervoor dat je enkel de aansluiting zelf en niet het contact op het logic board omhoog duwt.

    • Gebruik een plasticen openingstool om de naar voren gerichte camera en de sensorkabelaansluiting los te koppelen.

  20. Gebruik een plasticen openingstool om de digitizerkabel los te koppelen door ook deze in een rechte beweging uit het contact op het logic board omhoog te duwen. Druk, bij het weer aansluiten van de digitizerkabel, niet op het middel van de aansluiting. Druk de aansluiting aan een kant aan en druk dan de andere kant aan. Als je de aansluiting in het midden vastdrukt, loop je het risico een pin in de aansluiting te buigen en de digitizer permanent te beschadigen.
    • Gebruik een plasticen openingstool om de digitizerkabel los te koppelen door ook deze in een rechte beweging uit het contact op het logic board omhoog te duwen.

    • Druk, bij het weer aansluiten van de digitizerkabel, niet op het middel van de aansluiting. Druk de aansluiting aan een kant aan en druk dan de andere kant aan. Als je de aansluiting in het midden vastdrukt, loop je het risico een pin in de aansluiting te buigen en de digitizer permanent te beschadigen.

  21. Zorg dat de batterij is losgekoppeld voordat je de kabel in deze stap loskoppelt of weer aansluit. Koppel de thuisknop/vingerafdruksensorkabel los door deze in een rechte beweging uit het contact op het logic board omhoog te duwen.
    • Zorg dat de batterij is losgekoppeld voordat je de kabel in deze stap loskoppelt of weer aansluit.

    • Koppel de thuisknop/vingerafdruksensorkabel los door deze in een rechte beweging uit het contact op het logic board omhoog te duwen.

  22. Verwijder de schermmodule. Tijdens het weer in elkaar zetten van je toestel kun je hier pauzeren als je de lijm rondom de hoeken van het scherm wil vervangen.
  23. Verwijder de volgende drie Phillips schroeven:
    • Verwijder de volgende drie Phillips schroeven:

    • Twee 2.7 mm lange schroeven

    • Eén 1.4 mm lange schroef

  24. Verwijder het plaatje op de oorstukspeaker. Verwijder het plaatje op de oorstukspeaker.
    • Verwijder het plaatje op de oorstukspeaker.

  25. Gebruik het platte einde van een spudger om de FaceTime-camera uit de behuizing te tillen. Gebruik het platte einde van een spudger om de FaceTime-camera uit de behuizing te tillen.
    • Gebruik het platte einde van een spudger om de FaceTime-camera uit de behuizing te tillen.

  26. Trek de FaceTime-camera naar achteren en verwijder de oorstukspeaker. Trek de FaceTime-camera naar achteren en verwijder de oorstukspeaker.
    • Trek de FaceTime-camera naar achteren en verwijder de oorstukspeaker.

  27. Gebruik de punt van een spudger om de omgevingslichtsensor uit haar behuizing in het voorste paneel te tillen. Gebruik de punt van een spudger om de omgevingslichtsensor uit haar behuizing in het voorste paneel te tillen.
    • Gebruik de punt van een spudger om de omgevingslichtsensor uit haar behuizing in het voorste paneel te tillen.

  28. Steek de punt van je spudger tussen de flexkabel van de microfoon en het voorste paneel om de lijm die zich daar bevindt door te snijden. Steek de punt van je spudger tussen de flexkabel van de microfoon en het voorste paneel om de lijm die zich daar bevindt door te snijden.
    • Steek de punt van je spudger tussen de flexkabel van de microfoon en het voorste paneel om de lijm die zich daar bevindt door te snijden.

  29. Gebruik het platte einde van een spudger om de microfoon en de pakking van het oorstuk omhoog te tillen. Gebruik het platte einde van een spudger om de microfoon en de pakking van het oorstuk omhoog te tillen. Gebruik het platte einde van een spudger om de microfoon en de pakking van het oorstuk omhoog te tillen.
    • Gebruik het platte einde van een spudger om de microfoon en de pakking van het oorstuk omhoog te tillen.

  30. Verwijder de FaceTime-camera en de sensormodule. Verwijder de FaceTime-camera en de sensormodule.
    • Verwijder de FaceTime-camera en de sensormodule.

Conclusie

100%

Begin met vertalen ›

Evan Noronha

Lid sinds: 05-02-15

189.530 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

115 Leden

front camera not working but the problem not from the camera i checked, i do not know the reason, please help

Asmaa Adel - Antwoord

Hello together

I changed this Kabel now the 6. Time. But the auto-brightness didn't work. When I install the old cable it works (microphone damaged). I try some descriptions of calibration, but it didn't work. Can somebody help me. Thanks.

Best regards from Germany.

Hogen.

Hogen - Antwoord

It sounds like your ambient light sensor (step 26) is damaged or incorrectly placed. Reinstall the flex cable to ensure the sensor is sitting correctly in its housing. If that does not work, get in touch with your parts supplier and request a replacement.

Evan Noronha -

Hm but I have now the 6th cable! That is not realistic that all cable are broken or?

Also when I only connect the cable (without installing in to the display) it didn't work (for all 6 cable). The original work. It's crazy.

Hogen -

No, it's super unlikely that 6 cables in a row are all broken, but if the original flex cable works while the other 6 do not, the problem is almost certainly in the cable. Maybe order a part from a different distributor and see if you have better luck?

Evan Noronha -

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 0

Afgelopen 7 dagen: 73

Afgelopen 30 dagen: 448

Altijd: 29,551