Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Winkel

Inleiding

Gebruik deze handleiding om je iPhone 6 Plus nieuw leven in te blazen met een nieuwe batterij. Neem, als je batterij gezwollen is, de juiste voorzorgsmaatregelen.

Deze handleiding toont je hoe je de volledige schermmodule verwijdert; dit is bedoeld om schade aan de schermkabels te voorkomen. Als je je comfortabel genoeg voelt om de batterij te verwijderen zonder de schermkabels daarbij te veel te belasten, kun je de stappen voor het verwijderen van de schermmodule overslaan.

Kalibreer, voor een optimale performance, je nieuw geplaatste batterij: laad deze op tot 100% en blijf deze opladen voor minstens twee uur langer. Gebruik je telefoon vervolgens totdat de batterij volledig leeg is en je telefoon daarom uitvalt. Laad je telefoon, tot slot, weer helemaal op naar 100%.

Je kunt deze handleiding ook gebruiken om het Plaatje over de batterijaansluiting te vervangen.

Video overzicht

  1. Ontlaad, voordat je je iPhone uit elkaar begint te halen, je batterij tot onder de 25%. Een geladen lithium-ion batterij kan in brand vliegen en/of ontploffen als deze per ongeluk wordt doorboord.
    • Ontlaad, voordat je je iPhone uit elkaar begint te halen, je batterij tot onder de 25%. Een geladen lithium-ion batterij kan in brand vliegen en/of ontploffen als deze per ongeluk wordt doorboord.

    • Schakel je iPhone uit voordat je deze uit elkaar gaat halen.

    • Verwijder de twee 3.6 mm lange Pentalobe schroeven aan beide kanten van de Lightning-connector.

    • De volgende twee stappen demonstreren het gebruik van de iSclack, een mega handige tool die je helpt bij het veilig openen van de iPhone 6 Plus en die we aanraden aan iedereen die vaker reparaties uitvoert. Als je de iSclack niet gebruikt, sla je twee stappen over voor een alternatieve methode.

    • Als de plastic dieptemeter nog vastzit aan het midden van de iSclack, verwijder deze dan nu—deze is namelijk niet nodig voor grotere telefoons zoals de iPhone 6 Plus.

    • Sluit de handvatten van de iSclack en open daarbij de kaken van de zuignap.

    • Plaats de onderkant van je iPhone tussen de zuignappen.

    • Positioneer de bovenste zuignap van de iSclack op het scherm, net boven (maar niet over) de thuisknop.

    • Open de handvatten om de kaken van de iSclack weer te sluiten. Zorg dat de zuignappen goed gepositioneerd zijn en druk ze vervolgens stevig vast aan zowel de boven- als de onderkant van de iPhone.

    • Als je scherm of glazen achterkant gebarsten is, kun je het beplakken met een laag doorzichtige tape, zodat de zuignap zich alsnog vast kan zuigen. De iSclack bevat ook precies hiervoor twee stukken tape.

  2. Houd je iPhone stevig vast en sluit de handvatten van de iSclack weer om de zuignappen uit elkaar te trekken, zodat het voorste paneel los komt van de achterste behuizing. De iSclack is gemaakt om je iPhone ver genoeg te openen, zonder daarbij de telefoon zo ver te openen dat de schermkabels beschadigd worden.
    • Houd je iPhone stevig vast en sluit de handvatten van de iSclack weer om de zuignappen uit elkaar te trekken, zodat het voorste paneel los komt van de achterste behuizing.

    • De iSclack is gemaakt om je iPhone ver genoeg te openen, zonder daarbij de telefoon zo ver te openen dat de schermkabels beschadigd worden.

    • Maak de twee zuignappen los van je iPhone.

    • Sla de volgende drie stappen over en ga verder met stap 7.

  3. Als je geen iSclack hebt, kunt je een enkele zuignap gebruiken om het voorste paneel uit de telefoon te tillen:
    • Als je geen iSclack hebt, kunt je een enkele zuignap gebruiken om het voorste paneel uit de telefoon te tillen:

    • Druk een zuignap op het scherm, net boven de thuisknop.

    • Zorg dat de zuignap goed op het scherm gedrukt is om een sterke trekkracht te creëren.

    • Als je scherm gebarsten is, kun je het beplakken met een laag doorzichtige tape, waardoor de zuignap zich weer vast kan zuigen. Als alternatief kun je sterke tape gebruiken in plaats van de zuignap. Als niets daarvan lukt, kun je de zuignap aan je kapotte scherm vastlijmen met secondelijm.

  4. Trek, terwijl je de iPhone met een hand stevig vasthoudt, aan de zuignap om de voorste paneelmodule een stukje van de achterste behuizing te scheiden.
    • Trek, terwijl je de iPhone met een hand stevig vasthoudt, aan de zuignap om de voorste paneelmodule een stukje van de achterste behuizing te scheiden.

    • Neem je tijd en gebruik een stevige, constante kracht. De schermmodule zit steviger vast dan in de meeste toestellen.

    • Maak gebruik van een plasticen openingstool om de achterste behuizing naar beneden te duwen, weg van de schermmodule, terwijl je aan de zuignap blijft trekken.

    • Er is een aantal klemmen dat de schermmodule aan de achterste behuizing bevestigt. Het kan dus zijn dat je een combinatie van de zuignap en de plastic openingstool nodig hebt om de schermmodule los te krijgen.

  5. Trek aan het kleine lipje op de zuignap om de vacuüm op te heffen. Verwijder de zuignap van de schermmodule.
    • Trek aan het kleine lipje op de zuignap om de vacuüm op te heffen.

    • Verwijder de zuignap van de schermmodule.

  6. Trek de voorste paneelmodule, aan de kant van de thuisknop, weg van de achterste behuizing en maak daarbij gebruik van de bovenkant van de telefoon als scharnier. Open het scherm in een hoek van ongeveer 90º en laat deze tegen iets leunen waardoor het rechtop blijft staan terwijl jij aan de telefoon werkt. Gebruik indien nodig ook een elastiek om het scherm vast te maken aan het object waar het tegenaan leunt. Dit voorkomt ook dat er teveel druk op de schermkabels komt te staan.
    • Trek de voorste paneelmodule, aan de kant van de thuisknop, weg van de achterste behuizing en maak daarbij gebruik van de bovenkant van de telefoon als scharnier.

    • Open het scherm in een hoek van ongeveer 90º en laat deze tegen iets leunen waardoor het rechtop blijft staan terwijl jij aan de telefoon werkt.

    • Gebruik indien nodig ook een elastiek om het scherm vast te maken aan het object waar het tegenaan leunt. Dit voorkomt ook dat er teveel druk op de schermkabels komt te staan.

    • Je kunt zelfs gebruik maken van een ongeopend blikje drinken om de telefoon tegenaan te laten leunen.

  7. Een aantal klemmen aan de bovenkant van de telefoon functioneert gedeeltelijk als scharnier, waardoor je de schermmodule kunt openslaan als een boek. Positioneer de klemmen, tijdens het weer in elkaar zetten van je telefoon, net onder de bovenkant van de achterste behuizing. Schuif het voorste paneel vervolgens naar boven tot de bovenkant van dit paneel op een lijn is gebracht met de achterste behuizing.
    • Een aantal klemmen aan de bovenkant van de telefoon functioneert gedeeltelijk als scharnier, waardoor je de schermmodule kunt openslaan als een boek.

    • Positioneer de klemmen, tijdens het weer in elkaar zetten van je telefoon, net onder de bovenkant van de achterste behuizing. Schuif het voorste paneel vervolgens naar boven tot de bovenkant van dit paneel op een lijn is gebracht met de achterste behuizing.

  8. Verwijder de volgende Phillips schroeven uit het plaatje over de batterijaansluiting:
    • Verwijder de volgende Phillips schroeven uit het plaatje over de batterijaansluiting:

    • Eén 2.3 mm lange schroef

    • Eén 3.1 mm lange schroef

  9. Verwijder het metalen plaatje over de batterijaansluiting uit de iPhone.
    • Verwijder het metalen plaatje over de batterijaansluiting uit de iPhone.

  10. Gebruik je nagel of de zijkant van een openingstool om de batterijaansluiting op subtiele wijze uit het contact op het logic board omhoog te duwen.
    • Gebruik je nagel of de zijkant van een openingstool om de batterijaansluiting op subtiele wijze uit het contact op het logic board omhoog te duwen.

    • Zorg ervoor dat je enkel de batterijaansluiting en niet het contact op het logic board omhoog duwt. Als je het contact op het logic board omhoog probeert te duwen, loop je het risico de volledige aansluiting te beschadigen.

  11. Verwijder de volgende Phillips schroeven die het plaatje over de kabel van de schermmodule bevestigen:
    • Verwijder de volgende Phillips schroeven die het plaatje over de kabel van de schermmodule bevestigen:

    • Drie 1.2 mm lange schroeven

    • Eén 1.5 mm lange schroef

    • Eén 2.9 mm lange schroef

    • Probeer geen langere schroeven in de met rood gemarkeerde schroefgaten te draaien. Doe je dit wel, dan kan dit permanente schade aan het logic board veroorzaken.

  12. Verwijder het plaatje over de kabel van de voorste paneelmodule op het logic board.
    • Verwijder het plaatje over de kabel van de voorste paneelmodule op het logic board.

  13. Zorg dat je, in de volgende vier stappen, enkel en alleen de kabelaansluitingen en niet de contacten op het logic board omhoog duwt. Gebruik, terwijl je het voorste paneel ondersteunt, een nagel of de zijkant van een openingstool om de kabelaansluiting van de naar voren gerichte camera en de oorstukspeaker los te koppelen.
    • Zorg dat je, in de volgende vier stappen, enkel en alleen de kabelaansluitingen en niet de contacten op het logic board omhoog duwt.

    • Gebruik, terwijl je het voorste paneel ondersteunt, een nagel of de zijkant van een openingstool om de kabelaansluiting van de naar voren gerichte camera en de oorstukspeaker los te koppelen.

  14. Koppel de kabelaansluiting van de thuisknop los. Koppel de kabelaansluiting van de thuisknop los.
    • Koppel de kabelaansluiting van de thuisknop los.

  15. Zorg dat de batterij los is gekoppeld voordat je begint met het loskoppelen of weer aansluiten van de kabel in deze stap. Gebruik een plastic openingstool om de aansluiting van de schermdatakabel los te koppelen.
    • Zorg dat de batterij los is gekoppeld voordat je begint met het loskoppelen of weer aansluiten van de kabel in deze stap.

    • Gebruik een plastic openingstool om de aansluiting van de schermdatakabel los te koppelen.

    • Bij het hermonteren van je telefoon kan het zijn dat de schermdatakabel loskomt van de aansluiting. Dit kan leiden tot witte lijnen of een zwart scherm bij het inschakelen van je iPhone. In dat geval moet je de kabel weer aansluiten en je iPhone "power cyclen", wat je kunt doen door de batterijaansluiting los te koppelen en weer aan te sluiten.

  16. Koppel ten slotte de kabelaansluiting van de digitizer los. Druk, bij het weer aansluiten van de digitizerkabel, niet op het midden van de aansluiting. Druk in plaats daarvan eerst op een kant van de aansluiting en druk dan op de andere kant. Druk in het midden van de aansluiting kan ervoor zorgen dat de pinnetjes buigen en er permanente schade wordt veroorzaakt.
    • Koppel ten slotte de kabelaansluiting van de digitizer los.

    • Druk, bij het weer aansluiten van de digitizerkabel, niet op het midden van de aansluiting. Druk in plaats daarvan eerst op een kant van de aansluiting en druk dan op de andere kant. Druk in het midden van de aansluiting kan ervoor zorgen dat de pinnetjes buigen en er permanente schade wordt veroorzaakt.

  17. Verwijder de voorste paneelmodule van de achterste behuizing.
    • Verwijder de voorste paneelmodule van de achterste behuizing.

  18. Peuter de eerste kleefstrip aan de rechter onderkant van de batterij los.
    • Peuter de eerste kleefstrip aan de rechter onderkant van de batterij los.

    • Gebruik hiervoor je vingers of een bot pincet en wees extra voorzichtig bij het werken in de buurt van de batterij—het beschadigen of doorboren van een lithium-ion batterij kan gevaarlijke chemicaliën vrijmaken en brand veroorzaken.

  19. Probeer de kleefstrips vlak en ongerimpeld te houden tijdens deze procedure; gerimpelde strips zullen aan zichzelf vast gaan plakken en breken en voorkomen dat je ze er in een geheel uit kunt trekken. Trek de kleefstrips langzaam weg van de batterij, in de richting van de onderkant van de iPhone.
    • Probeer de kleefstrips vlak en ongerimpeld te houden tijdens deze procedure; gerimpelde strips zullen aan zichzelf vast gaan plakken en breken en voorkomen dat je ze er in een geheel uit kunt trekken.

    • Trek de kleefstrips langzaam weg van de batterij, in de richting van de onderkant van de iPhone.

    • Laat de kleefstrip uitrekken voordat je verder gaat met trekken. Als je voelt dat de strip niet meegeeft, trek je wat minder hard, anders zal de strip breken.

    • Trek aan de strip in een zo laag mogelijke hoek, zonder dat je de strip daarbij op een ander onderdeel langs de onderkant van de telefoon scheurt.

    • Druk niet op de batterij als je aan de kleefstrip trekt.

    • De strips zullen een vele malen hun lengte langer worden dan de originele lengte. Ga verder met trekken en zorg dat je de strips telkens dicht bij de batterij herpakt.

    • Als een van de kleefstrips breekt, probeer deze dan opnieuw vast te pakken met je pincet (zonder daarbij je batterij te beschadigen) en blijf doortrekken.

    • Als een van de strips onder de batterij afbreekt en niet meer kan worden vastgepakt, probeer je de rest van de kleefstrips los te maken en vervolgens verder te gaan met de stappen hierna.

  20. Peuter ook de tweede kleefstrip los, aan de andere kant van de batterij. Trek opnieuw totdat de strip zich uitrekt en doe dit tot de strip loskomt uit de ruimte tussen de batterij en de achterste behuizing.
    • Peuter ook de tweede kleefstrip los, aan de andere kant van de batterij.

    • Trek opnieuw totdat de strip zich uitrekt en doe dit tot de strip loskomt uit de ruimte tussen de batterij en de achterste behuizing.

    • Blijf trekken tot het volledig vrijkomt onder de batterij. Als het breekt, probeer je de rest van de strip nogmaals vast te pakken en trek je door, of ga verder zoals hieronder wordt aangegeven.

  21. Trek ook de laatste kleefstrip, aan de onderkant van de batterij, los. Trek de kleefstrip voorzichtig naar boven en weg van de batterij, zodat deze los kan komen uit de ruimte tussen de batterij en de achterste behuizing. Plaats een hand op de batterij bij het losmaken van de laatste kleefstrip, aangezien de batterij er anders uit kan vliegen.
    • Trek ook de laatste kleefstrip, aan de onderkant van de batterij, los.

    • Trek de kleefstrip voorzichtig naar boven en weg van de batterij, zodat deze los kan komen uit de ruimte tussen de batterij en de achterste behuizing.

    • Plaats een hand op de batterij bij het losmaken van de laatste kleefstrip, aangezien de batterij er anders uit kan vliegen.

    • Blijf trekken tot de laatste kleefstrip loskomt uit de iPhone.

    • Als je alle drie de kleefstrips met succes hebt weten te verwijderen, kun je de volgende twee stappen overslaan.

    • Als een van de kleefstrips onder de batterij is afgebroken en niet meer kon worden vastgepakt, ga je verder met de volgende stap.

  22. Als een van de kleefstrips is afgebroken en de batterij nog steeds vast zit aan de achterste behuizing, prepareer je een iOpener of gebruik je een föhn om de achterste behuizing, direct achter de batterij, te verwarmen. Het zou net iets te warm moeten worden om comfortabel aan te raken.
    • Als een van de kleefstrips is afgebroken en de batterij nog steeds vast zit aan de achterste behuizing, prepareer je een iOpener of gebruik je een föhn om de achterste behuizing, direct achter de batterij, te verwarmen. Het zou net iets te warm moeten worden om comfortabel aan te raken.

  23. Draai de iPhone om en steek een plastic kaart tussen de linkerkant van de batterij en de achterste behuizing.
    • Draai de iPhone om en steek een plastic kaart tussen de linkerkant van de batterij en de achterste behuizing.

    • Steek niets onder het bovenste gedeelte van de batterij, dichtbij de volumeknoppen en de mute-schakelaar, aangezien je daarmee de audiocontrolekabel kan beschadigen, welke net onder de batterij aan de achterste behuizing is vastgemaakt.

    • Duw niet tegen of onder het logic board, aangezien je daarmee de telefoon serieus kunt beschadigen.

    • Houd de kaart zo vlak mogelijk om te voorkomen dat je de batterij buigt. Dit kan er namelijk toe leiden dat de batterij beschadigd raakt en gevaarlijke chemicaliën gaat lekken of in brand vliegt.

    • Duw de kaart verder onder de batterij om ook daar de lijm door te snijden.

    • Als alsternatief kun je een stuk flosdraad gebruiken om de lijm onder de batterij door te snijden. Een sterker alternatief is een ongebruikte gitaarsnaar, zoals een 0.0009 E-snaar van een 12-snarige set.

    • Rijg het flosdraad of de snaar onder een kant van de batterij en trek deze in een zagende beweging naar beneden om de lijm door te snijden.

  24. Verwijder de batterij uit de iPhone.
    • Verwijder de batterij uit de iPhone.

    • Als je vervangende batterij werd geleverd in een plastic hoes, verwijder je de hoes voordat je de batterij installeert door deze weg te trekken van de lintkabel.

    • Als je nieuwe batterij nog geen vervangende kleefstrips bevat, kun je deze handleiding gebruiken om deze alsnog aan te brengen.

    • Voer een geforceerde herstart uit na het weer in elkaar zetten van je telefoon. Dit kan een aantal problemen voorkomen en probleemoplossing vergemakkelijken.

Conclusie

100%

Begin met vertalen ›

109 Opmerkingen

good instructions, i did the battery replacement successfully with a battery from Flashtechllc.

William - Antwoord

very good instructions, i did the battery replacement!

kmsit - Antwoord

Excellent instructions, finally i did it myself, THANK YOU VERY MUCH

exganza - Antwoord

As always your guides are great. Replaced battery using iFixit tools and had a very painless experience.

jdlake - Antwoord

Battery replacement was successful. Messed up with screen connection. Now I'll have to bring it to Apple for adjusting the screen thing...

guodonghu - Antwoord

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 117

Afgelopen 7 dagen: 761

Afgelopen 30 dagen: 3,223

Altijd: 499,056