Ga door naar hoofdinhoud

Inleiding

Is je batterij snel leeg of kapot? Vervang hem eenvoudig zelf met een paar basisgereedschappen. Het is niet zo moeilijk als het lijkt!

  1. Als het scherm van je telefoon is gebroken, gebruik dan tape om de scherven aan elkaar te plakken. Zo voorkom je extra beschadigingen en letsel. Gebruik lagen helder plakband om het scherm weer tot één geheel te maken. Dit maakt van je gebroken scherm weer een compleet geheel, dat makkelijker uit elkaar te halen is.
    • Als het scherm van je telefoon is gebroken, gebruik dan tape om de scherven aan elkaar te plakken. Zo voorkom je extra beschadigingen en letsel.

    • Gebruik lagen helder plakband om het scherm weer tot één geheel te maken.

    • Dit maakt van je gebroken scherm weer een compleet geheel, dat makkelijker uit elkaar te halen is.

    • Draag een beschermende bril om je ogen te beschermen tegen scherfjes rondvliegend glas.

  2. Zet je iPhone volledig uit voordat je hem uit elkaar gaat halen.
    • Zet je iPhone volledig uit voordat je hem uit elkaar gaat halen.

    • Verwijder de twee pentalobe-schroefjes naast de Lightning-aansluiting.

  3. De volgende twee stappen zijn voor het openen van de iPhone met behulp van een iSlack. Het is een geweldig gereedschap dat we iedereen die vaker dan eens een telefoon opent, van harte aanbevelen. Gebruik je de iSlack niet, ga dan verder bij stap 5. Sluit de handgrepen van de iSlack, waardoor de zuignappen uit elkaar komen. Plaats je telefoon in de iSlack met de onderkant tegen de onderkant.
    • De volgende twee stappen zijn voor het openen van de iPhone met behulp van een iSlack. Het is een geweldig gereedschap dat we iedereen die vaker dan eens een telefoon opent, van harte aanbevelen. Gebruik je de iSlack niet, ga dan verder bij stap 5.

    • Sluit de handgrepen van de iSlack, waardoor de zuignappen uit elkaar komen.

    • Plaats je telefoon in de iSlack met de onderkant tegen de onderkant.

    • De bovenste zuignap zit dan net boven de homeknop.

    • Open de handgrepen en druk de zuignappen stevig in het midden van de voor- en achterkant van je telefoon. Druk aan.

  4. Houd je telefoon stevig vast en druk op de handgrepen, zodat de zuignappen van elkaar bewegen en het scherm losmaken van de behuizing. De iSlack is zó ontworpen dat het scherm loskomt zonder van binnen onderdelen kapot te maken.
    • Houd je telefoon stevig vast en druk op de handgrepen, zodat de zuignappen van elkaar bewegen en het scherm losmaken van de behuizing.

    • De iSlack is zó ontworpen dat het scherm loskomt zonder van binnen onderdelen kapot te maken.

    • Verwijder de zuignappen van de iSlack van je telefoon.

    • Sla de volgende drie stappen over en ga verder bij stap 8.

  5. Als je geen iSlack hebt kun je een gewone zuignap gebruiken om het scherm uit de behuizing los te krijgen.
    • Als je geen iSlack hebt kun je een gewone zuignap gebruiken om het scherm uit de behuizing los te krijgen.

    • Plaats de zuignap net boven de homeknop.

    • Zorg ervoor dat de zuignap volledig op het scherm zit om een luchtdichte aansluiting te krijgen.

  6. Het scherm zit vast met clips en er lopen verschillende platte kabels die verbinding maken met de rest van de telefoon. Je doel is om het scherm net ver genoeg los te krijgen om de kabels los te kunnen maken. Werk rustig en voorkom schade.
    • Het scherm zit vast met clips en er lopen verschillende platte kabels die verbinding maken met de rest van de telefoon. Je doel is om het scherm net ver genoeg los te krijgen om de kabels los te kunnen maken. Werk rustig en voorkom schade.

    • Controleer nog een keer dat de zuignap stevig vastzit, net boven de homeknop.

    • Terwijl je de behuizing naar beneden drukt, trek je aan de zuignap om het scherm los te trekken uit de behuizing.

    • Gebruik een plastic openingsgereedschap om de behuizing langs de rand naar beneden los te drukken terwijl je blijft trekken aan de zuignap.

    • Neem je tijd en oefen een constante en flinke kracht uit. Het scherm van de 5s zit veel vaster dan op veel andere apparaten.

  7. Probeer het scherm nog niet los te trekken van de behuizing, want er zitten nog verschillende kabels vast aan de bovenkant van de iPhone. Trek aan het kleine nopje om de zuignap los te maken van het scherm.
    • Probeer het scherm nog niet los te trekken van de behuizing, want er zitten nog verschillende kabels vast aan de bovenkant van de iPhone.

    • Trek aan het kleine nopje om de zuignap los te maken van het scherm.

    • Verwijder de zuignap voorzichtig van het scherm.

  8. Open de telefoon nét genoeg om toegang te krijgen tot het metalen beugeltje dat de homeknop-kabel verbergt. Open niet te ver, want dan kun je de fragiele kabel of de aansluiting kapot trekken. Houd de kabel losjes. Als hij strak staat, ben je al te ver. Alleen de originele homeknop kan gebruik maken van TouchID. Als je de kabel kapot trekt en een nieuwe homeknop moet installeren, heb je alleen een 'gewone' homeknop.
    • Open de telefoon nét genoeg om toegang te krijgen tot het metalen beugeltje dat de homeknop-kabel verbergt.

    • Open niet te ver, want dan kun je de fragiele kabel of de aansluiting kapot trekken. Houd de kabel losjes. Als hij strak staat, ben je al te ver.

    • Alleen de originele homeknop kan gebruik maken van TouchID. Als je de kabel kapot trekt en een nieuwe homeknop moet installeren, heb je alleen een 'gewone' homeknop.

    • Gebruik de punt van een plastic priem om het beugeltje los te werken en verwijder voorzichtig met een pincet.

    • Let goed op tijdens het opnieuw in elkaar zetten dat je het beugeltje zo oriënteert zodat de zijde met één tand naar de onderkant van de telefoon gericht is, en zodat de kant met twee openingen naar de batterij gericht is.

  9. Gebruik de punt van een plastic priem om de homeknop-kabel los te maken van de connector. Let op dat je de connector losmaakt van de socket, en niet de hele socket losmaakt. De socket zit op een vastgelijmde kabel die je mee kunt trekken als je niet voorzichtig bent.
    • Gebruik de punt van een plastic priem om de homeknop-kabel los te maken van de connector.

    • Let op dat je de connector losmaakt van de socket, en niet de hele socket losmaakt. De socket zit op een vastgelijmde kabel die je mee kunt trekken als je niet voorzichtig bent.

  10. Als je de connector los hebt gemaakt, klap het scherm dan voorzichtig omhoog, waarbij je de bovenkant van de telefoon als een scharnier gebruikt. Zorg ervoor dat het scherm in een hoek van 90 graden blijft staan terwijl je de volgende stappen uitvoert.
    • Als je de connector los hebt gemaakt, klap het scherm dan voorzichtig omhoog, waarbij je de bovenkant van de telefoon als een scharnier gebruikt.

    • Zorg ervoor dat het scherm in een hoek van 90 graden blijft staan terwijl je de volgende stappen uitvoert.

  11. Verwijder de volgende schroeven om de beschermingsplaat los te maken van de behuizing:
    • Verwijder de volgende schroeven om de beschermingsplaat los te maken van de behuizing:

    • Eén 1,7 mm kruiskopschroef

    • Eén 1,2 mm kruiskopschoef

    • Eén 1,3 mm kruiskopschroef

    • Nog één 1.7 mm kruiskopschroef

    • Deze 1,7 mm schroef wordt niet aangetrokken door een magnetische schroevendraaier. Let op dat je hem niet verliest.

    • Het is erg belangrijk om in deze stap de schroeven goed apart te houden. Als je per ongeluk een 1,7 of 1,3 mm. schroef in het gaatje rechtsonder gebruikt, kan dat zorgen voor ernstige schade aan je moederbord. Daardoor kan je iPhone misschien niet meer opstarten.

    • Wees voorzichtig dat je de schroeven niet te hard vastzet. Als ze niet makkelijk passen terwijl je ze vastzet, zou het kunnen dat ze de verkeerde maat hebben, forceer ze niet.

  12. Verwijder het metalen deel uit de behuizing.
    • Verwijder het metalen deel uit de behuizing.

  13. Gebruik de platte kant van een plastic priem om de aansluiting van de camera en sensors los te maken van het moederbord. Gebruik de platte kant van een plastic priem om de aansluiting van de camera en sensors los te maken van het moederbord.
    • Gebruik de platte kant van een plastic priem om de aansluiting van de camera en sensors los te maken van het moederbord.

  14. Maak de kabel van het touchscreen los terwijl je het voorpaneel blijft ondersteunen. Bij het in elkaar zetten kan de LCD-kabel losschieten van de connector. Dat kan zorgen voor witte lijnen of een zwart scherm. In dat geval maak je de kabel opnieuw goed vast en doe je een 'powercycle'. De beste manier om dat te doen is door de batterij los te maken en weer aan te sluiten.
    • Maak de kabel van het touchscreen los terwijl je het voorpaneel blijft ondersteunen.

    • Bij het in elkaar zetten kan de LCD-kabel losschieten van de connector. Dat kan zorgen voor witte lijnen of een zwart scherm. In dat geval maak je de kabel opnieuw goed vast en doe je een 'powercycle'. De beste manier om dat te doen is door de batterij los te maken en weer aan te sluiten.

  15. Verwijder tot slot de aansluiting van het LCD. Verwijder tot slot de aansluiting van het LCD.
    • Verwijder tot slot de aansluiting van het LCD.

  16. Verwijder het scherm van de behuizing van je telefoon.
    • Verwijder het scherm van de behuizing van je telefoon.

  17. Verwijder de twee 1,6 mm. schroeven die de batterijbeugel op zijn plaats houden.
    • Verwijder de twee 1,6 mm. schroeven die de batterijbeugel op zijn plaats houden.

  18. Verwijder het beugeltje uit de behuizing.
    • Verwijder het beugeltje uit de behuizing.

  19. Gebruik de platte kant van een plastic priem om de batterijconnector los te maken van het moederbord. Let op dat je de connector losmaakt en niet de hele aansluiting waar hij in zit. Dat kan zorgen voor grote schade aan je moederbord.
    • Gebruik de platte kant van een plastic priem om de batterijconnector los te maken van het moederbord.

    • Let op dat je de connector losmaakt en niet de hele aansluiting waar hij in zit. Dat kan zorgen voor grote schade aan je moederbord.

  20. Ga met de punt van een plastic priem tussen de batterij en hoofdtelefoonaansluiting om de plakstrip te ontvouwen. Ga met de punt van een plastic priem tussen de batterij en hoofdtelefoonaansluiting om de plakstrip te ontvouwen. Ga met de punt van een plastic priem tussen de batterij en hoofdtelefoonaansluiting om de plakstrip te ontvouwen.
    • Ga met de punt van een plastic priem tussen de batterij en hoofdtelefoonaansluiting om de plakstrip te ontvouwen.

  21. Trek met een pincet de plakstrip van de batterij omhoog, tot je ziet waar hij in twee delen splitst. Knip de zwarte sticker door met een schaar tot aan de witte lipjes, zodat ze splitsen. Knip de zwarte sticker door met een schaar tot aan de witte lipjes, zodat ze splitsen.
    • Trek met een pincet de plakstrip van de batterij omhoog, tot je ziet waar hij in twee delen splitst.

    • Knip de zwarte sticker door met een schaar tot aan de witte lipjes, zodat ze splitsen.

  22. Trek het lipje in het midden recht en gelijkmatig omhoog. Probeer het lipje niet te draaien, maar houd de plakstrip zo plat en breed mogelijk. Hij scheurt makkelijk als je hem draait. Trek de plakstrip niet langs de onderdelen van de telefoon. Een kleine beschadiging kan ervoor zorgen dat de strip scheurt.
    • Trek het lipje in het midden recht en gelijkmatig omhoog.

    • Probeer het lipje niet te draaien, maar houd de plakstrip zo plat en breed mogelijk. Hij scheurt makkelijk als je hem draait.

    • Trek de plakstrip niet langs de onderdelen van de telefoon. Een kleine beschadiging kan ervoor zorgen dat de strip scheurt.

    • Trek de batterij-treklip in een hoek van ongeveer 45 graden tot de strip volledig uit de telefoon komt.

  23. Trek de buitenste plakstrook van de batterij recht omhoog tot de strook over zijn volledige lengte uit de telefoon komt Trek de buitenste plakstrook van de batterij recht omhoog tot de strook over zijn volledige lengte uit de telefoon komt
    • Trek de buitenste plakstrook van de batterij recht omhoog tot de strook over zijn volledige lengte uit de telefoon komt

  24. Als één of meerdere plakstrips breken en de batterij blijft tegen de achterste behuizing geplakt, gebruik dan een iOpener of een haardroger om de achterste behuizing net achter de batterij te verhitten.
    • Als één of meerdere plakstrips breken en de batterij blijft tegen de achterste behuizing geplakt, gebruik dan een iOpener of een haardroger om de achterste behuizing net achter de batterij te verhitten.

  25. Draai de iPhone weer om en stop een plastic kaart tussen de batterij (aan de buitenzijde van de telefoon) en de achterste behuizing.
    • Draai de iPhone weer om en stop een plastic kaart tussen de batterij (aan de buitenzijde van de telefoon) en de achterste behuizing.

    • Wrik niet tegen de printplaat aan, anders riskeer je de telefoon te beschadigen.

    • Hou de kaart zo plat mogelijk om te vermijden dat je de batterij verbuigt (wat kan leiden tot beschadigingen en het vrijkomen van gevaarlijke chemicaliën).

    • Duw de plastic kaart verder door om het plaksel achter de batterij te doorbreken.

    • Je kan eventueel een stukje flosdraad (tanden) gebruiken om tussen de batterij en het plaksel in te werken. Als flosdraad te zwak is kan je een gitaarsnaar overwegen, zoals een 0.009 E snaar uit een 12-snaren set. Werk je draad onder de bovenste batterijhoeken, breng de eindjes samen, wikkel de eindjes om een gevouwen doek, en trek gelijkmatig.

  26. Trek de batterij uit de achterste behuizing. Trek de batterij uit de achterste behuizing. Trek de batterij uit de achterste behuizing.
    • Trek de batterij uit de achterste behuizing.

Conclusie

Om je telefoon weer in elkaar te zetten, volg je de stappen in omgekeerde volgorde. Als je geen sticker hebt om de batterij vast te plakken, dan plaats je de batterij zonder sticker.

33%

Begin met vertalen ›

Sam Goldheart

Lid sinds: 18-10-12

374.020 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

98 Leden

If the adhesive breaks without releasing, and you need to use a spudger or similiar to remove the battery, be VERY careful not to damage the Upper Component Cable.

https://d3nevzfk7ii3be.cloudfront.net/ig...

Dave - Antwoord

This should've been included in the repair guide, as the adhesive tabs seemed designed to break. My phone is now in worse shape than it was and I'm facing what seems to be an extremely difficult repair, which I will probably not undertake.

winternick -

A couple of additional pointers might be helpful...

1: I did not get all of the adhesive out from under the battery. As a result, I bent the heck out of the battery & ordered a new one, not trusting a bent one. A mention of whether it would be safe would be nice.

2: I found it impossible to get the clip from step 7 back on. I left it off. If there's a trick to this, it would be nice to have that extra instruction with the reassembly instructions, rather than "reverse order."

3: While this is always a good idea, in the process of trying to get something done, it's easy to forget that you need to remember which screws go back where, especially the 3 different-sized screws from step 10. What an evil thing Apple did there! I laid the bracket upside-down on a piece of tape, and oriented the screws around it so I'd know where they go back upon reassembly a week later. A suggestion of doing something like this might be helpful.

4: I love my iFixit toolkits! But including a pair of tweezers in it would be helpful.

datamaestro - Antwoord

2. I found this piece "snapped" into place reasonably easily, but I was careful to get the orientation correct & make sure the edge against the battery pull was "in under" (for lack of a better term) and not trying to squash the battery pull down.

Hope this helps.

Dave -

1. With regards to the bent battery, you were right to replace it. LiOn Batteries are very dangerous when the cells inside are compromised. Even though the good ones have circuit breakers built in to prevent fire, they can fail. A LiOn battery - even a small one in an iPhone - can go "high order" and cause a fire that is next to impossible to extinguish. A brief search on YouTube for Lithium Ion Battery fires will quickly convince even the skeptical.

2. The way I keep track of screws... Get a complete set of all colors of Sharpie pens. When disassembling, I touch the screw head with the same color pen as the circle in the iFixit Guide. Then when reassembling I know where the green, orange, red, & blue screws go!

Pete H -

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 Uren: 367

Afgelopen 7 Dagen: 2,262

Afgelopen 30 Dagen: 10,905

Altijd: 1,129,836