Ga door naar hoofdinhoud

Inleiding

Als de batterij van je Galaxy Note9 snel ontlaadt, niet meer oplaadt of zelfs niet meer aan gaat, is het tijd om deze te vervangen. Gebruik deze handleiding om een nieuwe batterij te installeren.

Ontlaad de batterij van je telefoon, voor je eigen veiligheid, tot onder de 25%. Dit verkleint het risico op een ongeluk als de batterij per ongeluk wordt doorboord. Neem, als je batterij gezwollen is, de juiste voorzorgsmaatregelen.

Kalibreer je nieuwe batterij voor een optimale performance: laad deze op tot 100% en blijf deze opladen voor minstens twee uur langer. Gebruik je telefoon vervolgens totdat de batterij volledig leeg is en je telefoon daarom uitvalt. Laad je telefoon, tot slot, weer helemaal op naar 100%

  1. Schakel je telefoon uit voordat je begint met het demonteren.
    • Schakel je telefoon uit voordat je begint met het demonteren.

    • Gebruik een föhn, warmtepistool of prepareer een iOpener en leg deze direct op de rechterzijde van de achterkant van de telefoon gedurende een minuut. Hierdoor wordt de lijm eronder verzacht.

  2. Druk een zuignap op de achterste behuizing. Til de zuignap op om zo een opening te creëren tussen de achterste behuizing en het frame van de telefoon. Steek een openingsplectrum in de opening.
    • Druk een zuignap op de achterste behuizing.

    • Til de zuignap op om zo een opening te creëren tussen de achterste behuizing en het frame van de telefoon.

    • Steek een openingsplectrum in de opening.

    • Als het glas gebarsten is, kun je het beplakken met tape om een oppervlakte te maken waar de zuignap zich wel op vast kan zuigen.

    • Als de lijm niet los wil komen, gebruik je meer warmte in plaats van meer kracht. Als je excessieve kracht gebruikt, kun je het glas breken.

  3. Let erop dat er zich meer lijm aan de bovenkant van de telefoon en rondom de camerarand bevindt dan in de rest van de telefoon.
    • Let erop dat er zich meer lijm aan de bovenkant van de telefoon en rondom de camerarand bevindt dan in de rest van de telefoon.

    • Wees bij het doorsnijden van de lijm aan de linkerkant van de telefoon extra voorzichtig en zorg dat je de lintkabel van de vingerafdruksensor niet beschadigt.

  4. Snijd de lijm door door je openingsplectrum, beginnend in het midden, aan de rechterkant van de telefoon naar boven en naar beneden te schuiven. Steek je plectrum niet verder dan halverwege in de telefoon bij het doorsnijden van de lijm in de buurt van de vingerafdruksensor en de camera's. Anders riskeer je andere onderdelen te beschadigen. Steek je plectrum niet verder dan halverwege in de telefoon bij het doorsnijden van de lijm in de buurt van de vingerafdruksensor en de camera's. Anders riskeer je andere onderdelen te beschadigen.
    • Snijd de lijm door door je openingsplectrum, beginnend in het midden, aan de rechterkant van de telefoon naar boven en naar beneden te schuiven.

    • Steek je plectrum niet verder dan halverwege in de telefoon bij het doorsnijden van de lijm in de buurt van de vingerafdruksensor en de camera's. Anders riskeer je andere onderdelen te beschadigen.

  5. Laat een plectrum in de rechter bovenhoek zitten. Gebruik een andere openingsplectrum om de lijm rondom de rechter onderhoek door te snijden. Laat ook deze plectrum zitten.
    • Laat een plectrum in de rechter bovenhoek zitten.

    • Gebruik een andere openingsplectrum om de lijm rondom de rechter onderhoek door te snijden.

    • Laat ook deze plectrum zitten.

    • Gebruik een iOpener, föhn of warmtepistool om je toestel, indien nodig, meer te verwarmen zodat de lijm makkelijker door te snijden is.

  6. Gebruik een föhn of een warmtepistool of leg een verwarmde iOpener aan de linkerkant van de achterste behuizing gedurende een minuut om de lijm eronder te verzachten.
    • Gebruik een föhn of een warmtepistool of leg een verwarmde iOpener aan de linkerkant van de achterste behuizing gedurende een minuut om de lijm eronder te verzachten.

  7. Steek een openingsplectrum in de linker onderhoek van het achterste paneel. Snijd de lijm langs de linkerzijde van het achterste paneel door met een andere plectrum. Steek je plectrum aan de linkerkant niet verder dan de helft in de telefoon, anders riskeer je het beschadigen van de lintkabel van de vingerafdruksensor.
    • Steek een openingsplectrum in de linker onderhoek van het achterste paneel.

    • Snijd de lijm langs de linkerzijde van het achterste paneel door met een andere plectrum.

    • Steek je plectrum aan de linkerkant niet verder dan de helft in de telefoon, anders riskeer je het beschadigen van de lintkabel van de vingerafdruksensor.

    • Het is prima als er langzaam maar zeker plectrums uit de opening vallen bij het losmaken van de achterste behuizing.

  8. Snijd de lijm langs de linker bovenhoek van het achterste paneel door met behulp van een openingsplectrum. Snijd tot slot de laatste stukjes lijm langs de bovenkant van de telefoon ook door. Gebruik een iOpener, een föhn of een warmtepistool om, indien nodig, meer warmte toe te dienen bij het doorsnijden van de lijm.
    • Snijd de lijm langs de linker bovenhoek van het achterste paneel door met behulp van een openingsplectrum.

    • Snijd tot slot de laatste stukjes lijm langs de bovenkant van de telefoon ook door.

    • Gebruik een iOpener, een föhn of een warmtepistool om, indien nodig, meer warmte toe te dienen bij het doorsnijden van de lijm.

  9. Haal de rechterzijde van de achterste behuizing als eerste los. Kantel de behuizing vanaf de rechterzijde omhoog (en gebruik de linkerzijde als scharnier) om de lintkabel van de vingerafdruksensor bloot te leggen.
    • Haal de rechterzijde van de achterste behuizing als eerste los.

    • Kantel de behuizing vanaf de rechterzijde omhoog (en gebruik de linkerzijde als scharnier) om de lintkabel van de vingerafdruksensor bloot te leggen.

    • Koppel de lintkabel van de vingerafdruksensor nog niet los.

  10. Gebruik de punt van een spudger om de lintkabel van de vingerafdruksensor omhoog en uit het contact te duwen. Gebruik de punt van een spudger om de lintkabel van de vingerafdruksensor omhoog en uit het contact te duwen.
    • Gebruik de punt van een spudger om de lintkabel van de vingerafdruksensor omhoog en uit het contact te duwen.

  11. Verwijder de achterste behuizing.
    • Verwijder de achterste behuizing.

    • Om een (nieuwe) achterste behuizing te installeren:

    • Gebruik je een pincet om alle lijmresten uit het chassis van de telefoon te halen. Vervolgens maak je deze gebieden schoon met hooggeconcentreerde isopropyl alcohol (minimaal 90%) en een stuk stofvrij doek om het oppervlakte klaar te maken voor nieuwe lijm.

    • Breng de nieuwe lijm voorzichtig in de achterste behuizing aan. Breng vervolgens een kant van het glas langs de zijkant van het chassis van de telefoon aan en druk het glas stevig in de telefoon.

    • Als alternatief kun je de achterste behuizing ook zonder vervangende kleefstrips installeren. Verwijder de grote stukken lijm die kunnen voorkomen dat de behuizing goed past. Na het installeren verwarm je de achterste behuizing en druk je deze vast om te bevestigen. Het zal niet waterdicht zijn, maar de lijm is vaak genoeg om alles vast te houden.

    • Zorg dat je je telefoon inschakelt en je je reparaties test voordat je de nieuwe kleefstrips installeert en je je telefoon definitief sluit.

  12. Gebruik een Phillips-schroevendraaier om de negen 4 mm lange schroeven, die het bovenste midframe bevestigen, te verwijderen. Gebruik een Phillips-schroevendraaier om de negen 4 mm lange schroeven, die het bovenste midframe bevestigen, te verwijderen.
    • Gebruik een Phillips-schroevendraaier om de negen 4 mm lange schroeven, die het bovenste midframe bevestigen, te verwijderen.

  13. Steek de punt van een spudger in de linker bovenhoek van het bovenste midframe. Duw het bovenste midframe uit de telefoon.
    • Steek de punt van een spudger in de linker bovenhoek van het bovenste midframe.

    • Duw het bovenste midframe uit de telefoon.

    • Het bovenste midframe klikt als het goed is los en vast.

  14. Trek de draadloze oplaadspoel van de batterij, beginnend aan de linkerkant. De lijm is niet heel erg sterk, maar je kunt als je dat wilt een openingsplectrum gebruiken om de spoel omhoog te duwen. Begin, bij het weer in elkaar zetten van je toestel, met het terugklikken van het bovenste midframe voordat je de draadloze oplaadspoel weer installeert.
    • Trek de draadloze oplaadspoel van de batterij, beginnend aan de linkerkant.

    • De lijm is niet heel erg sterk, maar je kunt als je dat wilt een openingsplectrum gebruiken om de spoel omhoog te duwen.

    • Begin, bij het weer in elkaar zetten van je toestel, met het terugklikken van het bovenste midframe voordat je de draadloze oplaadspoel weer installeert.

  15. Gebruik de punt van een spudger om de oranje lintkabel, die de batterij aan het moederbord verbindt, los te koppelen. Gebruik de punt van een spudger om de oranje lintkabel, die de batterij aan het moederbord verbindt, los te koppelen.
    • Gebruik de punt van een spudger om de oranje lintkabel, die de batterij aan het moederbord verbindt, los te koppelen.

  16. Dien een aantal druppels isopropyl alcohol (>90%) toe in de openingen aan de onderkant en in de linker bovenhoek van de batterij. Wacht een aantal minuten om de alcohol in te laten trekken en zo de lijm onder de batterij te verzachten. Kantel de telefoon in verschillende hoeken om ervoor te zorgen dat de alcohol onder de batterij stroomt.
    • Dien een aantal druppels isopropyl alcohol (>90%) toe in de openingen aan de onderkant en in de linker bovenhoek van de batterij.

    • Wacht een aantal minuten om de alcohol in te laten trekken en zo de lijm onder de batterij te verzachten.

    • Kantel de telefoon in verschillende hoeken om ervoor te zorgen dat de alcohol onder de batterij stroomt.

  17. Druk een zuignap op de batterij. Het kan een aantal pogingen kosten voordat de zuignap zich goed vastzuigt. Duw deze zo dicht mogelijk bij het midden van de batterij en vermijd de witte sticker onderaan de batterij. Til de batterij in een rechte beweging omhoog totdat er een opening ontstaat die groot genoeg is om een openingsplectrum in te steken.
    • Druk een zuignap op de batterij.

    • Het kan een aantal pogingen kosten voordat de zuignap zich goed vastzuigt. Duw deze zo dicht mogelijk bij het midden van de batterij en vermijd de witte sticker onderaan de batterij.

    • Til de batterij in een rechte beweging omhoog totdat er een opening ontstaat die groot genoeg is om een openingsplectrum in te steken.

    • Steek een openingsplectrum onder de onderkant van de batterij en draai deze om om de batterij van de lijm los te duwen.

    • Als de batterij er niet gemakkelijk uit komt, dien je wat meer alcohol toe en herhaal je de laatste stap om de lijm verder te verzwakken.

    • Verwijder de batterij.

    • Buig en hergebruik de batterij niet.

Conclusie

en nl

75%

Begin met vertalen ›

Sam Omiotek

Lid sinds: 25-02-19

30.634 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

140 Leden

4 Opmerkingen

Great guide, much thanks!

Pierre Albi - Antwoord

شكرا لك اليوم. لقد استبدلت البطارية بسهولة باتباع الخطوات الأولى في المرحلة الأولى. شكرا

اياد العطواني - Antwoord

Thanks very much for posting this - it helped a lot. My Note 9 lives on!

Robert Oswald 4/29/21

Robert Oswald - Antwoord

Great to hear Robert, and good job!

Sam Omiotek -

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 29

Afgelopen 7 dagen: 277

Afgelopen 30 dagen: 1,145

Altijd: 12,890