Ga door naar hoofdinhoud

Inleiding

Gebruik deze handleiding om een gebarsten of kapot scherm van je Samsung Galaxy A40 te vervangen.

Als het frame vervormd is, is het belangrijk dat je deze ook vervangt. Als je het niet vervangt, bestaat er een kans dat het nieuwe scherm te veel onder druk komt te staan, waardoor het opnieuw kapot zal gaan.

Zorg dat je, voordat je je telefoon demonteert, je batterij tot onder de 25% ontlaadt. De batterij kan in brand vliegen en/of exploderen als deze per ongeluk wordt doorboord. Het risico hierop is echter veel kleiner als je batterij ontladen is.

Let op: deze handleiding laat je zien hoe je enkel het scherm vervangt, terwijl je het originele scherm en het moederbord op hun plek laat zitten. Echter, sommige schermen voor deze telefoon worden in een vooraf geïnstalleerd frame geleverd (a.k.a. chassis), wat een heel andere procedure vereist. Zorg dat je het juiste vervangende onderdeel hebt voordat je met deze handleiding begint.

  1. Steek een SIM-uitwerptool, een SIM-uitwerpbitje of een rechtgebogen paperclip in het kleine gat in de SIM-kaarhouder, aan de linkerkant van de telefoon. Druk je SIM-uitwerptool stevig in het kleine gat om de SIM-kaarthouder uit het toestel te drukken. Verwijder de SIM-kaarthouder.
    • Steek een SIM-uitwerptool, een SIM-uitwerpbitje of een rechtgebogen paperclip in het kleine gat in de SIM-kaarhouder, aan de linkerkant van de telefoon.

    • Druk je SIM-uitwerptool stevig in het kleine gat om de SIM-kaarthouder uit het toestel te drukken.

    • Verwijder de SIM-kaarthouder.

    • Zorg dat je de kaarten, als je ze weer terugplaatst, op de juiste manier in de kaarthouder plaatst.

  2. Leg een verwarmde iOpener gedurende minstens twee minuten op de achterste behuizing om de lijm eronder te verzwakken.
    • Leg een verwarmde iOpener gedurende minstens twee minuten op de achterste behuizing om de lijm eronder te verzwakken.

  3. Druk een zuignap op de rechterkant van de achterste behuizing, zo dicht mogelijk bij de zijkant. Als de achterste behuizing van je telefoon beschadigd of gebarsten is, kan het voorkomen dat de zuignap zich niet vast kan zuigen. Probeer de behuizing in dat geval met sterke tape omhoog te trekken of lijm je zuignap vast met secondelijm en probeer het vervolgens nog eens.
    • Druk een zuignap op de rechterkant van de achterste behuizing, zo dicht mogelijk bij de zijkant.

    • Als de achterste behuizing van je telefoon beschadigd of gebarsten is, kan het voorkomen dat de zuignap zich niet vast kan zuigen. Probeer de behuizing in dat geval met sterke tape omhoog te trekken of lijm je zuignap vast met secondelijm en probeer het vervolgens nog eens.

    • Til de achterste behuizing omhoog met je zuignap om zo een kleine openings tussen de achterste behuizing en het frame van de telefoon te creëren.

    • Steek een openingsplectrum in de zojuist door jou gecreëerde opening.

    • Als je moeite hebt met het creëren van een opening dien je wat meer warmte toe om de lijm nog verder te verzwakken. Volg de instructies van de iOpener goed om oververhitting te voorkomen.

  4. Schuif je openingsplectrum naar de rechter onderhoek van je telefoon en laat deze zitten om te voorkomen dat de lijm zich opnieuw gaat hechten. Schuif je openingsplectrum naar de rechter onderhoek van je telefoon en laat deze zitten om te voorkomen dat de lijm zich opnieuw gaat hechten.
    • Schuif je openingsplectrum naar de rechter onderhoek van je telefoon en laat deze zitten om te voorkomen dat de lijm zich opnieuw gaat hechten.

  5. Steek een tweede openingsplectrum in de rechter onderhoek van je toestel. Schuif je plectrum vervolgens langs de rechterzijde omhoog en snijd alle lijm door die je tegenkomt.
    • Steek een tweede openingsplectrum in de rechter onderhoek van je toestel.

    • Schuif je plectrum vervolgens langs de rechterzijde omhoog en snijd alle lijm door die je tegenkomt.

    • Laat je openingsplectrum in de rechter bovenhoek zitten.

    • Op dit punt in de reparatie kun je je zuignap verwijderen. Je kunt er echter ook voor kiezen om deze te laten zitten, zodat je meer grip hebt bij het werken aan de telefoon.

  6. Steek een derde openingsplectrum in je toestel, deze keer in de rechter bovenhoek van je telefoon. Schuif je openingsplectrum langs de bovenkant van je telefoon om de lijm aldaar door te snijden.
    • Steek een derde openingsplectrum in je toestel, deze keer in de rechter bovenhoek van je telefoon.

    • Schuif je openingsplectrum langs de bovenkant van je telefoon om de lijm aldaar door te snijden.

    • Laat je openingsplectrum in de linker bovenhoek van de telefoon zitten om te voorkomen dat de lijm zich opnieuw gaat hechten.

    • Als de lijm te hard is geworden om door te snijden, is het waarschijnlijk weer afgekoeld. Gebruik je iOpener nog een keer op de lijm opnieuw te verwarmen.

  7. Steek een vierde openingsplectrum in de linker bovenhoek van je telefoon, tussen het frame en de achterste behuizing. Schuif je openingsplectrum langs de linkerzijde van je telefoon omlaag en snijd onderweg alle lijm door die je tegenkomt.
    • Steek een vierde openingsplectrum in de linker bovenhoek van je telefoon, tussen het frame en de achterste behuizing.

    • Schuif je openingsplectrum langs de linkerzijde van je telefoon omlaag en snijd onderweg alle lijm door die je tegenkomt.

    • Laat je openingsplectrum in de linker onderhoek van de telefoon zitten.

  8. Steek een vijfde openingsplectrum in je toestel om de resterende lijm aan de onderkant van de telefoon door te snijden. Om alle lijm aan de onderkant van het toestel door te snijden, zul je de openingsplectrum ongeveer 1 cm (0.4 inch) in je toestel moeten steken.
    • Steek een vijfde openingsplectrum in je toestel om de resterende lijm aan de onderkant van de telefoon door te snijden.

    • Om alle lijm aan de onderkant van het toestel door te snijden, zul je de openingsplectrum ongeveer 1 cm (0.4 inch) in je toestel moeten steken.

  9. Verwijder de achterste behuizing. Verwijder de achterste behuizing.
    • Verwijder de achterste behuizing.

  10. Verwijder de dertien 3.4 mm lange Phillips #00 schroeven.
    • Verwijder de dertien 3.4 mm lange Phillips #00 schroeven.

  11. Steek een openingsplectrum tussen de linkerkant van de telefoonmodule en het midframe. Schuif je openingsplectrum langs de linkerzijde van de telefoon om de plastic klemmen die het midframe bevestigen los te maken.
    • Steek een openingsplectrum tussen de linkerkant van de telefoonmodule en het midframe.

    • Schuif je openingsplectrum langs de linkerzijde van de telefoon om de plastic klemmen die het midframe bevestigen los te maken.

  12. Schuif je openingsplectrum langs de rechter onderhoek en zorg dat de plastic klemmen aan de onderkant van de telefoon ook loskomen. Schuif je openingsplectrum langs de rechter onderhoek en zorg dat de plastic klemmen aan de onderkant van de telefoon ook loskomen.
    • Schuif je openingsplectrum langs de rechter onderhoek en zorg dat de plastic klemmen aan de onderkant van de telefoon ook loskomen.

  13. Schuif je openingsplectrum langs de rechterkant van de telefoonmodule omhoog om de resterende plastic klemmen die het midframe op z'n plek houden los te krijgen. Schuif je openingsplectrum langs de rechterkant van de telefoonmodule omhoog om de resterende plastic klemmen die het midframe op z'n plek houden los te krijgen.
    • Schuif je openingsplectrum langs de rechterkant van de telefoonmodule omhoog om de resterende plastic klemmen die het midframe op z'n plek houden los te krijgen.

  14. Verwijder het midframe.
    • Verwijder het midframe.

  15. Gebruik het platte einde van je spudger om de kabel van de batterij omhoog te duwen en los te koppelen. Gebruik het platte einde van je spudger om de kabel van de batterij omhoog te duwen en los te koppelen.
    • Gebruik het platte einde van je spudger om de kabel van de batterij omhoog te duwen en los te koppelen.

  16. Gebruik een spudger om de flexkabel van het scherm, rechtsonderin je telefoon, los te koppelen. Gebruik een spudger om de flexkabel van het scherm, rechtsonderin je telefoon, los te koppelen.
    • Gebruik een spudger om de flexkabel van het scherm, rechtsonderin je telefoon, los te koppelen.

  17. Leg een verwarmde iOpener gedurende minimaal twee minuten op het scherm om de lijm eronder te verzwakken.
    • Leg een verwarmde iOpener gedurende minimaal twee minuten op het scherm om de lijm eronder te verzwakken.

  18. Als het scherm eenmaal te warm is om comfortabel aan te raken, druk je een zuignap op de onderste deel van het scherm. Als het scherm van je telefoon gebarsten is, kan het zijn dat de zuignap zich niet kan vastzuigen. Probeer het in dat geval op te tillen met een stuk sterke tape of lijm je zuignap op het scherm vast met behulp van secondelijm en probeer het dan nog eens. Til het scherm op met je zuignap om zo een kleine opening te creëren tussen het scherm en het frame.
    • Als het scherm eenmaal te warm is om comfortabel aan te raken, druk je een zuignap op de onderste deel van het scherm.

    • Als het scherm van je telefoon gebarsten is, kan het zijn dat de zuignap zich niet kan vastzuigen. Probeer het in dat geval op te tillen met een stuk sterke tape of lijm je zuignap op het scherm vast met behulp van secondelijm en probeer het dan nog eens.

    • Til het scherm op met je zuignap om zo een kleine opening te creëren tussen het scherm en het frame.

    • Steek de punt van een openingsplectrum in de opening tussen het midframe en het scherm.

    • Schuif je openingsplectrum naar de hoek rechtsonderin de telefoon om de lijm daar door te snijden. Laat je plectrum op z'n plek zitten om te voorkomen dat de lijm zich opnieuw gaat hechten.

  19. Steek een tweede openingsplectrum in het toestel en schuif deze naar de hoek rechtsonderin de telefoon om de lijm daar door te snijden. Laat je plectrums op hun plek zitten om te voorkomen dat de lijm zich opnieuw gaat hechten.
    • Steek een tweede openingsplectrum in het toestel en schuif deze naar de hoek rechtsonderin de telefoon om de lijm daar door te snijden.

    • Laat je plectrums op hun plek zitten om te voorkomen dat de lijm zich opnieuw gaat hechten.

  20. Als de lijm te hard is geworden om door te snijden, is het waarschijnlijk te ver afgekoeld. Gebruik je iOpener nog eens om de lijm weer te verwarmen. Steek een derde openingsplectrum in de hoek linksonderin de telefoon, tussen het scherm en het frame.
    • Als de lijm te hard is geworden om door te snijden, is het waarschijnlijk te ver afgekoeld. Gebruik je iOpener nog eens om de lijm weer te verwarmen.

    • Steek een derde openingsplectrum in de hoek linksonderin de telefoon, tussen het scherm en het frame.

    • Schuif je openingsplectrum langs de hoek linksonderin om de lijm door te snijden. Laat deze daar zitten om te voorkomen dat de lijm zich opnieuw gaat hechten.

  21. Steek een vierde openingsplectrum in de hoek linksbovenin de telefoon. Schuif je plectrum langs de bovenkant van de telefoon om aldaar de lijm door te snijden. Laat je plectrum in de hoek rechtsbovenin de telefoon zitten om te voorkomen dat de lijm zich opnieuw gaat hechten.
    • Steek een vierde openingsplectrum in de hoek linksbovenin de telefoon.

    • Schuif je plectrum langs de bovenkant van de telefoon om aldaar de lijm door te snijden. Laat je plectrum in de hoek rechtsbovenin de telefoon zitten om te voorkomen dat de lijm zich opnieuw gaat hechten.

    • Zorg dat je, als je in de buurt van de naar voren gerichte camera snijdt, je plectrum slechts met de punt in het toestel steekt om te voorkomen dat je de camera beschadigt.

    • De bovenste speakergrill, die boven de naar voren gerichte camera is geplaatst, valt er makkelijk uit. Wees daarom voorzichtig en zorg dat je deze niet verliest of kwijtraakt.

  22. Steek een vijfde openingsplectrum in je toestel en schuif deze langs de rechterzijde van de telefoon omlaag om onderweg alle lijm door te snijden. Probeer het scherm nog niet volledig te verwijderen, aangezien deze nog steeds met het midframe is verbonden door middel van lijm.
    • Steek een vijfde openingsplectrum in je toestel en schuif deze langs de rechterzijde van de telefoon omlaag om onderweg alle lijm door te snijden.

    • Probeer het scherm nog niet volledig te verwijderen, aangezien deze nog steeds met het midframe is verbonden door middel van lijm.

    • Laat je openingsplectrums op hun plek zitten om te voorkomen dat de lijm zich opnieuw gaat hechten.

  23. Leg een verwarmde iOpener gedurende minimaal twee minuten op het scherm om de lijm onder het midden van het scherm te verzwakken.
    • Leg een verwarmde iOpener gedurende minimaal twee minuten op het scherm om de lijm onder het midden van het scherm te verzwakken.

  24. Schuif een plastic kaart onder de rechter onderhoek van het scherm. Gebruik je plastic kaart om de lijm onder het midden van het scherm door te snijden door je kaart naar de rechter bovenhoek van de telefoon te schuiven.
    • Schuif een plastic kaart onder de rechter onderhoek van het scherm.

    • Gebruik je plastic kaart om de lijm onder het midden van het scherm door te snijden door je kaart naar de rechter bovenhoek van de telefoon te schuiven.

    • Probeer het scherm nog steeds niet volledig te verwijderen, aangezien de schermkabel nog steeds door het midframe heen loopt en mogelijk aan de binnenkant van het midframe vast is gemaakt.

  25. Begeleid de schermflexkabel door het gat in het midframe en verwijder het scherm. Vergelijk je nieuwe onderdeel met het originele onderdeel om te zien of het nodig is om meerdere onderdelen mee over te zetten of omdat het nodig is om beschermfolie te verwijderen voordat je je nieuwe onderdeel kunt bevestigen. Vergelijk je nieuwe onderdeel met het originele onderdeel om te zien of het nodig is om meerdere onderdelen mee over te zetten of omdat het nodig is om beschermfolie te verwijderen voordat je je nieuwe onderdeel kunt bevestigen.
    • Begeleid de schermflexkabel door het gat in het midframe en verwijder het scherm.

    • Vergelijk je nieuwe onderdeel met het originele onderdeel om te zien of het nodig is om meerdere onderdelen mee over te zetten of omdat het nodig is om beschermfolie te verwijderen voordat je je nieuwe onderdeel kunt bevestigen.

Conclusie

Zet, indien mogelijk, je telefoon aan en test je reparaties voordat je de nieuwe kleefstrips installeert en je je toestel definitief sluit.

Vergelijk je nieuwe onderdeel met het originele onderdeel om te zien of je andere onderdelen mee over moet zetten of om te zien of je de beschermfolie moet verwijderen voordat je sommige onderdelen kunt bevestigen.

Om je toestel weer in elkaar te zetten, volg je deze instructies in omgekeerde volgorde. Breng nieuwe kleefstrips aan waar nodig nadat je de voorheen gelijmde gebieden schoon hebt weten te maken met wat isopropyl alcohol (>90%).

De beste manier om je nieuwe scherm te bevestigen is door middel van een vooraf op maat gesneden stukken dubbelzijdige tape die je aan de achterkant van het scherm bevestigt.

Ging je reparatie niet zoals gepland? Bezoek dan onze pagina over probleemoplossing of stel je vraag op ons antwoordenforum voor hulp bij het oplossen van je probleem.

en nl

90%

Begin met vertalen ›

Dominik Schnabelrauch

Lid sinds: 23-11-16

126.290 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

142 Leden

Één commentaar

ach du gute Güte, ich repariere gerade ein Samsung A40 (Displaytausch).. ohne Worte - jetzt weiß ich, wieso Apple iPhones etwas teurer sind!!!!

HJ Meister - Antwoord

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 11

Afgelopen 7 dagen: 94

Afgelopen 30 dagen: 354

Altijd: 6,028