Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Onderdelen & Gereedschap

Inleiding

Gebruik deze handleiding om je Apple Watch Series 4 te openen voor reparaties.

Tijdens de openingsprocedure van de Apple Watch is het waarschijnlijk dat je de Force Touch-pakking beschadigt. Als je de lagen van de pakking van elkaar scheidt of je beschadigt de kabel, dan zul je de complete Force Touch-pakking moeten vervangen.

Je zult vervangende lijm nodig hebben om de onderdelen te herbevestigen bij het weer in elkaar zetten van je toestel.

  1. Haal je horloge, voordat je begint met enige reparatie, van de oplader af en laad deze ontladen. Als je touchscreen kapot is en het niet mogelijk maakt om je horloge uit te schakelen, kun je deze alternatieve methode gebruiken om de horloge uit te schakelen.
    • Omdat de opening tussen het scherm en de body van de horloge zo dun is, heb je een scherp mesje nodig om de twee van elkaar te scheiden. Lees de volgende waarschuwingen grondig door voordat je verdergaat.

    • Bescherm je vingers door deze weg te houden van het mes. Als je twijfelt, bescherm dan je vrije hand met een zware handschoen zoals een lederen handschoen of een handschoen voor tuinwerkzaamheden.

    • Wees voorzichtig en let erop dat je niet te veel druk zet aangezien dit ervoor kan zorgen dat het mes wegschiet en in je huid of hand snijdt of de horloge beschadigt.

    • Draag oogbescherming. Het mes of het glas kan breken en ervoor zorgen dat er scherpe deeltjes in het rond vliegen.

    • Bedenk of je de band van de horloge wilt laten zitten of verwijderen om het jezelf zo makkelijk mogelijk te maken om reparaties uit te voeren.

  2. Maak een iOpener klaar (of gebruik een föhn of een warmtepistool) en verwarm het oppervlak van de horloge om het kleefmiddel rondom het scherm te verzachten.
    • Maak een iOpener klaar (of gebruik een föhn of een warmtepistool) en verwarm het oppervlak van de horloge om het kleefmiddel rondom het scherm te verzachten.

    • Laat je iOpener minimaal twee minuten op de horloge liggen om het scherm volledig te verwarmen en de lijm die het scherm aan de behuizing bevestigt te verzachten.

    • Het kan zijn dat je de iOpener opnieuw moet verwarmen en dit proces een aantal keer moet herhalen voordat het kleefmiddel rondom het scherm zacht en zwak genoeg is geworden.

  3. Nintendo Switch-kits

    Een snelle oplossing die je weer mee laat doen

    Koop Switchkits

    Nintendo Switch-kits

    Koop Switchkits
  4. Plaats de zijkant van een gebogen mes in de dunne opening tussen het scherm en de buitenste behuizing. Begin aan de korte kant van het scherm, het dichtst bij de digitale kroon. Druk het mes recht naar beneden in de opening. Als je mes er eenmaal in zit, kantel je voorzichtig je mes om het scherm lichtjes omhoog te duwen.
    • Plaats de zijkant van een gebogen mes in de dunne opening tussen het scherm en de buitenste behuizing. Begin aan de korte kant van het scherm, het dichtst bij de digitale kroon.

    • Druk het mes recht naar beneden in de opening.

    • Als je mes er eenmaal in zit, kantel je voorzichtig je mes om het scherm lichtjes omhoog te duwen.

    • Steek het mes niet verder dan ongeveer 2 mm in de opening om te voorkomen dat je de Force Touch-sensor beschadigt.

  5. Als je eenmaal een kleine opening hebt gecreëerd met je gebogen mes, verwijder je het mes uit de opening en steek je de dunne kant van een openingstool in de opening. Duw de openingstool in de opening, waarbij je je duim gebruikt als een hefboom waarop je het scherm iets verder opent.
    • Als je eenmaal een kleine opening hebt gecreëerd met je gebogen mes, verwijder je het mes uit de opening en steek je de dunne kant van een openingstool in de opening.

    • Duw de openingstool in de opening, waarbij je je duim gebruikt als een hefboom waarop je het scherm iets verder opent.

    • Probeer het scherm nog niet volledig te openen of los te maken.

  6. Er bestaat een kans dat de Force Touch-sensor aan het schermframe blijft plakken in plaats van aan de body van de horloge. Als dit het geval is, kun je een openingsplectrum onder het scherm steken en de Force Touch-pakking voorzichtig van het scherm scheiden. Om de Force Touch-pakking te behouden voor hergebruik, duw je voorzichtig onder de zijkant van het scherm. Als de Force Touch-pakking splijt tijdens het optillen van het scherm, of als je de verschillende lagen van de pakking scheidt, zul je de Force Touch-pakking in z'n geheel moeten vervangen. Schuif je plectrum rondom het scherm om de lijm tussen de Force Touch-pakking en het scherm door te snijden.
    • Er bestaat een kans dat de Force Touch-sensor aan het schermframe blijft plakken in plaats van aan de body van de horloge. Als dit het geval is, kun je een openingsplectrum onder het scherm steken en de Force Touch-pakking voorzichtig van het scherm scheiden.

    • Om de Force Touch-pakking te behouden voor hergebruik, duw je voorzichtig onder de zijkant van het scherm. Als de Force Touch-pakking splijt tijdens het optillen van het scherm, of als je de verschillende lagen van de pakking scheidt, zul je de Force Touch-pakking in z'n geheel moeten vervangen.

    • Schuif je plectrum rondom het scherm om de lijm tussen de Force Touch-pakking en het scherm door te snijden.

    • Steek je openingsplectrum niet verder dan ongeveer 2 mm in de opening om zo te voorkomen dat je andere onderdelen beschadigt.

  7. Open het scherm nog niet helemaal om te voorkomen dat je de schermkabels scheurt of laat breken. Open het scherm totdat deze maximaal een hoek van 45° beschrijft en gebruik vervolgens een pincet om de kleefstrip tussen het scherm en de Force Touch-pakking eraf te trekken. Begeleid de kleefstrips rondom en achter de schermkabels langs om deze van de horloge te verwijderen. Aangezien de kleefstrips toch moet worden vervangen, kun je deze ook doorsnijden als dat het verwijderen ervan significant veel makkelijker maakt.
    • Open het scherm nog niet helemaal om te voorkomen dat je de schermkabels scheurt of laat breken.

    • Open het scherm totdat deze maximaal een hoek van 45° beschrijft en gebruik vervolgens een pincet om de kleefstrip tussen het scherm en de Force Touch-pakking eraf te trekken.

    • Begeleid de kleefstrips rondom en achter de schermkabels langs om deze van de horloge te verwijderen. Aangezien de kleefstrips toch moet worden vervangen, kun je deze ook doorsnijden als dat het verwijderen ervan significant veel makkelijker maakt.

    • Zorg dat je bij dit punt terugkomt als je de horloge weer in elkaar zet en ga dan pas verder met de hersluitprocedure.

Conclusie

100%

Begin met vertalen ›

Dominik Schnabelrauch

Lid sinds: 23-11-16

64.550 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

126 Leden

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 11

Afgelopen 7 dagen: 35

Afgelopen 30 dagen: 153

Altijd: 413