Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Winkel

Inleiding

Vooraf vereiste handleiding om een iPhone 11 te openen voor toegang tot de binnenkant voor onderhoud of reparatie.

  1. Ontlaad de batterij van je iPhone, voordat je begint, tot onder de 25%. Een opgeladen lithium-ion batterij kan in brand vliegen of exploderen als deze per ongeluk wordt doorboord. Zet je iPhone uit voordat je begint met het demonteren van de telefoon.
    • Ontlaad de batterij van je iPhone, voordat je begint, tot onder de 25%. Een opgeladen lithium-ion batterij kan in brand vliegen of exploderen als deze per ongeluk wordt doorboord.

    • Zet je iPhone uit voordat je begint met het demonteren van de telefoon.

    • Het openen van het scherm van de iPhone zal de waterdichte sluitingen aantasten. Zorg dat je vervangende sluitingen hebt voordat je verder gaat, of zorg ervoor dat je ieder contact met vloeistoffen vermijdt als je je iPhone in elkaar zet zonder vervangende waterdichte sluitingen.

  2. Wanneer je iPhone-scherm gebarsten is, kun je verdere schade beperken en lichamelijke schade voorkomen door je scherm af te plakken voorafgaand aan de reparatie. Plak je iPhone-scherm af met overlappende lagen tape totdat het volledige oppervlak is afgedekt. De tape houdt de losse scherven bij elkaar en biedt een betrouwbare structuur bij het wrikken en omhoogtillen van het scherm.
    • Wanneer je iPhone-scherm gebarsten is, kun je verdere schade beperken en lichamelijke schade voorkomen door je scherm af te plakken voorafgaand aan de reparatie.

    • Plak je iPhone-scherm af met overlappende lagen tape totdat het volledige oppervlak is afgedekt.

    • De tape houdt de losse scherven bij elkaar en biedt een betrouwbare structuur bij het wrikken en omhoogtillen van het scherm.

    • Draag tijdens de reparatie een veiligheidsbril om je ogen te beschermen tegen mogelijk loskomende glasscherven.

    • Als het gebroken glas het plaatsen van een zuignap bemoeilijkt, kun je proberen een steviger stuk tape (zoals ducttape) in een van de zuignappen te vouwen om zo het scherm omhoog te tillen.

  3. Het verwarmen van de onderkant van de iPhone helpt de lijm, die het scherm vasthoudt, te verzachten waardoor het makkelijker wordt om deze te openen.
    • Het verwarmen van de onderkant van de iPhone helpt de lijm, die het scherm vasthoudt, te verzachten waardoor het makkelijker wordt om deze te openen.

    • Gebruik een föhn of warmtepistool of prepareer een iOpener en leg deze op de onderkant van de iPhone gedurende een minuut.

  4. De volgende twee stappen introduceren de iSclack, een handige tool die we aanraden aan eenieder die regelmatig reparaties uitvoert. Als je de iSclack niet gebruikt, sla dan de volgende twee stappen over voor een alternatieve methode. Als de plasticen dieptemeter nog in het midden aan de iSclack verbonden is, kun je het nu verwijderen — deze is niet nodig voor grotere iPhone's zoals de iPhone 11.
    • De volgende twee stappen introduceren de iSclack, een handige tool die we aanraden aan eenieder die regelmatig reparaties uitvoert. Als je de iSclack niet gebruikt, sla dan de volgende twee stappen over voor een alternatieve methode.

    • Als de plasticen dieptemeter nog in het midden aan de iSclack verbonden is, kun je het nu verwijderen — deze is niet nodig voor grotere iPhone's zoals de iPhone 11.

    • Plaats de zuignappen dichtbij de onderkant van de telefoon — één op de voorkant en één aan de achterkant.

    • Druk beide zuignappen stevig op hun plaats.

    • Als je scherm of glazen achterkant gebarsten is, kun je het beplakken met doorzichtige tape zodat de zuignappen zich wel vast kunnen zuigen. De iSclack bevat ook twee stukken tape voor precies dit doeleinde.

  5. Zorg dat je iPhone niet valt en druk de hendels van de iSclack dicht om het scherm voorzichtig en niet te veel te scheiden van de achterste behuizing van de telefoon. Probeer niet het gehele scherm open te krijgen en uit de telefoon te halen; een kleine opening aan de onderkant is meer dan genoeg. Schuif een openingsplectrum in de zojuist gecreëerde opening onder het scherm aan de onderkant van de iPhone.
    • Zorg dat je iPhone niet valt en druk de hendels van de iSclack dicht om het scherm voorzichtig en niet te veel te scheiden van de achterste behuizing van de telefoon.

    • Probeer niet het gehele scherm open te krijgen en uit de telefoon te halen; een kleine opening aan de onderkant is meer dan genoeg.

    • Schuif een openingsplectrum in de zojuist gecreëerde opening onder het scherm aan de onderkant van de iPhone.

    • Sla de volgende twee stappen over.

  6. SLA DE UPGRADE OVER

    Bespaar door het te repareren met een alles-in-één kit.

    Shop iPhone Fix Kits

    SLA DE UPGRADE OVER

    Shop iPhone Fix Kits
  7. Als je een enkele zuignap gebruikt, druk deze dan op de onderkant van de telefoon en zorg dat je de gebogen hoeken van de telefoon vermijdt. Als je scherm gebarsten is, kun je deze beplakken met een laag doorzichtige tape zodat de zuignap kan blijven plakken. Als alternatief zou je ook zeer plakkerige tape kunnen gebruiken in plaats van de zuignap. Als niets van dit alles lukt, kun je de zuignap ook aan je scherm vastmaken met secondelijm.
    • Als je een enkele zuignap gebruikt, druk deze dan op de onderkant van de telefoon en zorg dat je de gebogen hoeken van de telefoon vermijdt.

    • Als je scherm gebarsten is, kun je deze beplakken met een laag doorzichtige tape zodat de zuignap kan blijven plakken. Als alternatief zou je ook zeer plakkerige tape kunnen gebruiken in plaats van de zuignap. Als niets van dit alles lukt, kun je de zuignap ook aan je scherm vastmaken met secondelijm.

  8. Trek met een stevige en constante kracht aan de zuignap om zo een kleine opening te creëren tussen het schermpaneel en de achterste behuizing. Steek een openingsplectrum in de zojuist gecreëerde opening. De waterdichte lijm die het scherm op z'n plek houdt is erg sterk: het vereist dan ook veel kracht om deze te openen. Als je moeite hebt met het openen, dien dan meer warmte toe en wiebel het scherm omhoog en omlaag om zo de lijm te verzwakken totdat je opening groot genoeg is om je tool in te brengen.
    • Trek met een stevige en constante kracht aan de zuignap om zo een kleine opening te creëren tussen het schermpaneel en de achterste behuizing.

    • Steek een openingsplectrum in de zojuist gecreëerde opening.

    • De waterdichte lijm die het scherm op z'n plek houdt is erg sterk: het vereist dan ook veel kracht om deze te openen. Als je moeite hebt met het openen, dien dan meer warmte toe en wiebel het scherm omhoog en omlaag om zo de lijm te verzwakken totdat je opening groot genoeg is om je tool in te brengen.

  9. Schuif je openingsplectrum om de linker onderhoek heen en langs de linkerzijde van de iPhone omhoog en snijd daarmee de lijm door die het scherm vasthoudt. Schuif je openingsplectrum niet te ver in de iPhone, aangezien je op die manier de interne onderdelen zou kunnen beschadigen. Schuif je openingsplectrum niet te ver in de iPhone, aangezien je op die manier de interne onderdelen zou kunnen beschadigen.
    • Schuif je openingsplectrum om de linker onderhoek heen en langs de linkerzijde van de iPhone omhoog en snijd daarmee de lijm door die het scherm vasthoudt.

    • Schuif je openingsplectrum niet te ver in de iPhone, aangezien je op die manier de interne onderdelen zou kunnen beschadigen.

  10. Steek je plectrum opnieuw in de onderkant van de iPhone en schuif deze om de rechter onderhoek heen en langs de rechterzijde omhoog om ook daar de lijm door te snijden. Steek je plectrum ook hier niet te ver aangezien je hier de schermkabels, die aan de zijkant van de iPhone zitten, kunt beschadigen. Steek het slechts een aantal millimeters naar binnen, ongeveer zo ver als de dikte van het schermframe. Steek je plectrum ook hier niet te ver aangezien je hier de schermkabels, die aan de zijkant van de iPhone zitten, kunt beschadigen. Steek het slechts een aantal millimeters naar binnen, ongeveer zo ver als de dikte van het schermframe.
    • Steek je plectrum opnieuw in de onderkant van de iPhone en schuif deze om de rechter onderhoek heen en langs de rechterzijde omhoog om ook daar de lijm door te snijden.

    • Steek je plectrum ook hier niet te ver aangezien je hier de schermkabels, die aan de zijkant van de iPhone zitten, kunt beschadigen. Steek het slechts een aantal millimeters naar binnen, ongeveer zo ver als de dikte van het schermframe.

  11. De bovenkant van het scherm is vastgemaakt met zowel lijm als klemmen. Trek de rechterhoek van het scherm voorzichtig een klein stukje naar beneden (in de richting van de Lightning-poort). Steek je plectrum in de rechter bovenhoek van de telefoon.
    • De bovenkant van het scherm is vastgemaakt met zowel lijm als klemmen.

    • Trek de rechterhoek van het scherm voorzichtig een klein stukje naar beneden (in de richting van de Lightning-poort).

    • Steek je plectrum in de rechter bovenhoek van de telefoon.

  12. Trek het scherm vervolgens nog iets verder naar beneden (in de richting van de Lightning-poort) om zo een opening te creëren waar je plectrum in past. Schuif je plectrum naar de linker bovenhoek en snijd de overgebleven lijm die het scherm nog vasthoudt ook door.
    • Trek het scherm vervolgens nog iets verder naar beneden (in de richting van de Lightning-poort) om zo een opening te creëren waar je plectrum in past.

    • Schuif je plectrum naar de linker bovenhoek en snijd de overgebleven lijm die het scherm nog vasthoudt ook door.

    • Nogmaals, steek je plectrum niet te ver in de telefoon — zover als de breedte van het schermframe is genoeg — of je loopt het risico om de Face-ID sensormodule te beschadigen.

  13. Trek aan de kleine uitstulping op de zuignap om deze los te maken van het scherm.
    • Trek aan de kleine uitstulping op de zuignap om deze los te maken van het scherm.

    • Als je een iSclack hebt gebruikt en deze zit nog steeds aan de iPhone bevestigd, dan is dit het moment om deze los te maken.

  14. Open de iPhone door het scherm open te klappen vanaf de linkerzijde, zoals je de achterkant van een boek zou openklappen. Probeer het scherm er niet volledig af te halen, aangezien het scherm nog steeds met een aantal kwetsbare lintkabels aan het moederbord vastzit. Laat het scherm tegen iets stevigs aanleunen.
    • Open de iPhone door het scherm open te klappen vanaf de linkerzijde, zoals je de achterkant van een boek zou openklappen.

    • Probeer het scherm er niet volledig af te halen, aangezien het scherm nog steeds met een aantal kwetsbare lintkabels aan het moederbord vastzit.

    • Laat het scherm tegen iets stevigs aanleunen.

    • Tijdens het hermonteren van de telefoon leg je het scherm in de juiste positie, positioneer je de klemmen aan de bovenkant en druk je de bovenkant voorzichtig vast voordat je de rest van het scherm vastklikt. Als het niet klikt, controleer je de klemmen langs de buitenkant van de telefoon en het scherm om te kijken of deze niet zijn gebogen.

Conclusie

90%

Begin met vertalen ›

Jeff Suovanen

Lid sinds: 06-08-13

311.834 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

128 Leden

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 0

Afgelopen 7 dagen: 0

Afgelopen 30 dagen: 1

Altijd: 54