Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Onderdelen & Gereedschap

Inleiding

Gebruik deze handleiding om de ventilator van je Nintendo Switch gameconsole te vervangen.

Zorg dat je bij het herinstalleren van de ventilator het juiste ankerpunt in de rubberen kabeldoorvoer haakt, voordat je de nieuwe ventilator op z'n plaats brengt.

  1. Verwijder de vier 6.3 mm Tri-point Y00 schroeven van het achterste paneel.
    • Verwijder de vier 6.3 mm Tri-point Y00 schroeven van het achterste paneel.

  2. Verwijder de enkele 6.1 mm Phillips #000 schroef onder de kickstand.
    • Verwijder de enkele 6.1 mm Phillips #000 schroef onder de kickstand.

  3. Verwijder de twee 2.7 mm Phillips #000 schroeven aan de onderkant van het toestel.
    • Verwijder de twee 2.7 mm Phillips #000 schroeven aan de onderkant van het toestel.

  4. Verwijder de enkele 2.7 mm Phillips #000 schroef aan de bovenkant van het toestel.
    • Verwijder de enkele 2.7 mm Phillips #000 schroef aan de bovenkant van het toestel.

  5. Verwijder de enkele 3.8 mm Phillips #000 schroef van de rechter Joy-Con rail. Verwijder de enkele 3.8 mm Phillips #000 schroef van de linker Joy-Con rail.
    • Verwijder de enkele 3.8 mm Phillips #000 schroef van de rechter Joy-Con rail.

    • Verwijder de enkele 3.8 mm Phillips #000 schroef van de linker Joy-Con rail.

  6. Til het achterste paneel omhoog en los van het toestel. Til het achterste paneel omhoog en los van het toestel. Til het achterste paneel omhoog en los van het toestel.
    • Til het achterste paneel omhoog en los van het toestel.

  7. Nintendo Switch-kits

    Een snelle oplossing die je weer mee laat doen

    Koop Switchkits

    Nintendo Switch-kits

    Koop Switchkits
  8. Verwijder de enkele 3.1 mm Phillips schroef op de micro SD kaarthouder.
    • Verwijder de enkele 3.1 mm Phillips schroef op de micro SD kaarthouder.

  9. Til de micro SD kaarthouder op voorzichtige wijze recht omhoog, weg van de Switch, om deze zo los te koppelen en te verwijderen. Tijdens het weer in elkaar zetten van de Switch, positioneer je de micro SD kaarthouder op de juiste plek en druk je deze zachtjes in het schuim eronder totdat je de drukaansluiting vast hoort klikken en deze dus weer is aangesloten.
    • Til de micro SD kaarthouder op voorzichtige wijze recht omhoog, weg van de Switch, om deze zo los te koppelen en te verwijderen.

    • Tijdens het weer in elkaar zetten van de Switch, positioneer je de micro SD kaarthouder op de juiste plek en druk je deze zachtjes in het schuim eronder totdat je de drukaansluiting vast hoort klikken en deze dus weer is aangesloten.

  10. Verwijder de zes 3.1 mm Phillips #000 schroeven van het warmteschild.
    • Verwijder de zes 3.1 mm Phillips #000 schroeven van het warmteschild.

  11. Verwijder het warmteschild van het toestel. Een dikke, roze substantie verbindt het warmteschild en het koperen koellichaam eronder. Voor het beste resultaat, gebruik je onze handleiding betreffende temperatuurbestendige substanties om de roze substantie te verwijderen en deze, tijdens de herinstallatie, te vervangen met een geschikt, dik mengsel zoals K5 Pro. Een dikke, roze substantie verbindt het warmteschild en het koperen koellichaam eronder. Voor het beste resultaat, gebruik je onze handleiding betreffende temperatuurbestendige substanties om de roze substantie te verwijderen en deze, tijdens de herinstallatie, te vervangen met een geschikt, dik mengsel zoals K5 Pro.
    • Verwijder het warmteschild van het toestel.

    • Een dikke, roze substantie verbindt het warmteschild en het koperen koellichaam eronder. Voor het beste resultaat, gebruik je onze handleiding betreffende temperatuurbestendige substanties om de roze substantie te verwijderen en deze, tijdens de herinstallatie, te vervangen met een geschikt, dik mengsel zoals K5 Pro.

  12. Steek de punt van een spudger onder de witte aansluiting en duw deze recht omhoog om de batterij van het moederbord los te koppelen. Steek de punt van een spudger onder de witte aansluiting en duw deze recht omhoog om de batterij van het moederbord los te koppelen.
    • Steek de punt van een spudger onder de witte aansluiting en duw deze recht omhoog om de batterij van het moederbord los te koppelen.

  13. Verwijder de drie 3.1 mm Phillips #000 schroeven van het koellichaam.
    • Verwijder de drie 3.1 mm Phillips #000 schroeven van het koellichaam.

  14. Trek het koellichaam ongeveer 45 graden omhoog en draai deze naar rechts om te kunnen verwijderen. Volg, voordat je de gameconsole weer in elkaar zet, de handleiding betreffende warmtewerende lijm. Maak, met behulp van (>90%) isopropyl alcohol of Artic Silver ArctiClean, de onderkant van het koellichaam schoon door alle warmtewerende lijm te verwijderen.
    • Trek het koellichaam ongeveer 45 graden omhoog en draai deze naar rechts om te kunnen verwijderen.

    • Volg, voordat je de gameconsole weer in elkaar zet, de handleiding betreffende warmtewerende lijm.

    • Maak, met behulp van (>90%) isopropyl alcohol of Artic Silver ArctiClean, de onderkant van het koellichaam schoon door alle warmtewerende lijm te verwijderen.

    • Verwijder en vervang de warmtewerende lijm op de cover van de processor.

  15. Verwijder de twee 4.8 mm JIS #000 schroeven uit de ventilator.
    • Verwijder de twee 4.8 mm JIS #000 schroeven uit de ventilator.

  16. Gebruik een spudger om de kleine, grijze sluitklem op de ZIF-aansluiting van de ventilator open te klappen. Gebruik een spudger om de kleine, grijze sluitklem op de ZIF-aansluiting van de ventilator open te klappen.
    • Gebruik een spudger om de kleine, grijze sluitklem op de ZIF-aansluiting van de ventilator open te klappen.

  17. Til de linkerzijde van de ventilator uit de inkeping omhoog en draai deze ongeveer 15 graden naar je toe. Trek de ventilator uit de inkeping en weg van jezelf om deze los te krijgen uit de rubberen kabeldoorvoer. Trek de ventilator uit de inkeping en weg van jezelf om deze los te krijgen uit de rubberen kabeldoorvoer.
    • Til de linkerzijde van de ventilator uit de inkeping omhoog en draai deze ongeveer 15 graden naar je toe.

    • Trek de ventilator uit de inkeping en weg van jezelf om deze los te krijgen uit de rubberen kabeldoorvoer.

Conclusie

100%

Begin met vertalen ›

Blake Klein

Lid sinds: 29-01-17

53.301 Reputatie

If your joycons are not charging, it could be the fans fault as they seem to share a 1.8v and or 5v rail, I had both joycons refusing to charge, and the fan was not working, so by replacing the fan, it had them charging properly again.

Corbin - Antwoord

oh? i was wondering why my joycons died and never turned on. i though the hot switch short circuited them. the same thing happened to mine. The fan died as well as my joycons. very useful mate. thanks for the info!

Robby Ninte -

I changed the fan and it still don’t charge my Joycon. What should I do?

baron154 -

There are a few steps left out, that really should be included.

First and most importantly, at Step 7 the MicroSD card slot needs to be removed before the shield plate can be removed. There is an additional screw to remove, and a cable to disconnect before the piece can be taken off. The shield plate won't come off until that has been done.

Secondly, it's easier to remove the fan and insert the new one if you fold back the board covering the grommet. To do so, remove two screws holding the black plastic piece in place (at the bottom-right of the fan. Then remove the single additional screw holding that board, disconnect the ribbon cable that covers the grommet, and fold the board gently to the side. That will expire the grommet and make it much easier to move the fan out and replace it.

Third, realistically before you can insert the new fan you need to remove a screw holding the rubber grommet in place and transfer the grommet to the new fan. None of this can be done until the step above had been done.

Adam Snell - Antwoord

You’re right about the Micro SD Card removal missing. I’ve gone ahead and added that step in. In regards to the the fan removal, removing the game card read/headphone jack board isn’t necessary for the fan removal.

Blake Klein -

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 101

Afgelopen 7 dagen: 794

Afgelopen 30 dagen: 3,617

Altijd: 47,966