Ga door naar hoofdinhoud

Inleiding

Volg deze handleiding om de micro SD kaarthouder in een Nintendo Switch gameconsole te vervangen.

WAARSCHUWING: De batterij kan tijdens deze reparatie niet worden losgekoppeld, dus zorg ervoor dat je enkel en alleen werkt met ESO-veilige ("Elektrostatische Ontlading") tools en dat je extra voorzichtig bent als je werkt met metalen tools. Doe je dit niet, dan loop je het risico om kortsluiting te veroorzaken en je console permanent te beschadigen.

  1. Zorg dat console en de controllers volledig zijn uitgeschakeld voordat je met deze reparatie begint. Druk de kleine ronde knop aan de achterkant van de Joy Con-controller in en houd deze ingedrukt. Schuif je controller, terwijl je de knop nog steeds ingedrukt houdt, omhoog.
    • Zorg dat console en de controllers volledig zijn uitgeschakeld voordat je met deze reparatie begint.

    • Druk de kleine ronde knop aan de achterkant van de Joy Con-controller in en houd deze ingedrukt.

    • Schuif je controller, terwijl je de knop nog steeds ingedrukt houdt, omhoog.

  2. Blijf de controller omhoog schuiven totdat deze volledig van de console verwijderd is. Herhaal ditzelfde proces bij de andere controller. Herhaal ditzelfde proces bij de andere controller.
    • Blijf de controller omhoog schuiven totdat deze volledig van de console verwijderd is.

    • Herhaal ditzelfde proces bij de andere controller.

  3. Gebruik een Y00-schroevendraaier om de vier 6.3 mm lange schroeven die het achterste paneel bevestigen los te schroeven.
    • Gebruik een Y00-schroevendraaier om de vier 6.3 mm lange schroeven die het achterste paneel bevestigen los te schroeven.

    • Zorg dat je, tijdens deze reparatie, bijhoudt welke schroeven waar vandaan komen, zodat je zeker weet dat ze op de juiste plek terug geplaatst worden.

  4. Gebruik een JIS 000-schroevendraaier om de volgende schroeven uit het achterste paneel te verwijderen: Eén 2.5 mm lange schroef aan de bovenkant van het toestel.
    • Gebruik een JIS 000-schroevendraaier om de volgende schroeven uit het achterste paneel te verwijderen:

    • Eén 2.5 mm lange schroef aan de bovenkant van het toestel.

    • Twee 2.5 mm lange schroeven aan de onderkant van het toestel.

  5. Gebruik een JIS 000-schroevendraaier om de twee 3.8 mm lange middelste schroeven aan de zijkanten van het toestel (een aan beide zijden) te verwijderen. Gebruik een JIS 000-schroevendraaier om de twee 3.8 mm lange middelste schroeven aan de zijkanten van het toestel (een aan beide zijden) te verwijderen.
    • Gebruik een JIS 000-schroevendraaier om de twee 3.8 mm lange middelste schroeven aan de zijkanten van het toestel (een aan beide zijden) te verwijderen.

  6. Gebruik je vinger om de kickstand aan de achterkant van het toestel omhoog te klappen. Zorg dat je, als er een microSD-kaart in de microSD-kaarthouder zit, deze nu verwijdert voordat je verdergaat met de volgende stap.
    • Gebruik je vinger om de kickstand aan de achterkant van het toestel omhoog te klappen.

    • Zorg dat je, als er een microSD-kaart in de microSD-kaarthouder zit, deze nu verwijdert voordat je verdergaat met de volgende stap.

  7. Gebruik een JIS 000-schroevendraaier om de 1.6 mm lange schroef in de ruimte onder de kickstand te verwijderen.
    • Gebruik een JIS 000-schroevendraaier om de 1.6 mm lange schroef in de ruimte onder de kickstand te verwijderen.

  8. Til het achterste paneel op vanaf de onderkant van het toestel en verwijder deze. Til het achterste paneel op vanaf de onderkant van het toestel en verwijder deze. Til het achterste paneel op vanaf de onderkant van het toestel en verwijder deze.
    • Til het achterste paneel op vanaf de onderkant van het toestel en verwijder deze.

  9. Gebruik een JIS 000-schroevendraaier om de 3.1 mm lange schroef, die de microSD-kaartlezer aan het toestel bevestigt, te verwijderen.
    • Gebruik een JIS 000-schroevendraaier om de 3.1 mm lange schroef, die de microSD-kaartlezer aan het toestel bevestigt, te verwijderen.

  10. Gebruik je vingers of een pincet om de microSD-kaartlezer in een rechte beweging uit het toestel omhoog te tillen, deze los te koppelen en tot slot te verwijderen. Zorg dat je, tijdens het weer in elkaar zetten van je toestel, de drukaansluiting onder het schuimkussen stevig met het moederbord hebt verbonden.
    • Gebruik je vingers of een pincet om de microSD-kaartlezer in een rechte beweging uit het toestel omhoog te tillen, deze los te koppelen en tot slot te verwijderen.

    • Zorg dat je, tijdens het weer in elkaar zetten van je toestel, de drukaansluiting onder het schuimkussen stevig met het moederbord hebt verbonden.

Conclusie

Vergelijk je nieuwe onderdeel met het originele onderdeel om te zien of je onderdelen over moet zetten of om te zien of je beschermlagen moet verwijderen voordat je je nieuwe onderdeel kunt installeren.

Ging je reparatie niet zoals gepland? Bezoek dan onze pagina over probleemoplossing of stel je vraag op ons Nintendo Switch antwoordenforum voor hulp bij het oplossen van je probleem.

en nl

75%

Begin met vertalen ›

Craig Lloyd

Lid sinds: 10-02-16

19.644 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

136 Leden

30 Opmerkingen

My SD reader never worked.

Used this guide to find that it was never seated correctly. Reseated and now works perfectly. THANK YOU!

Finx O'Mally - Antwoord

My console won’t boot if I have an SD card inserted after reseating it. What should I do?

Ewan MacInnis - Antwoord

it will fixed for microSD not read issue?

doctor_g7 - Antwoord

can you english

Yazmin Linares -

Easy guide, fixed my problem. Changed the SD card reader cause I was abusing of it by putting SD in and out constantly.

Nicola Bonardi - Antwoord

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 63

Afgelopen 7 dagen: 407

Afgelopen 30 dagen: 1,930

Altijd: 78,280