Ga door naar hoofdinhoud

Inleiding

Gebruik deze handleiding om de linker joystick in je Nintendo Switch Lite te vervangen. Het vervangen van dit onderdeel zal het beruchte "Joy-Con drift" probleem oplossen.

Let op: Deze procedure vereist dat je de batterij loskoppelt. Om dit te kunnen doen, zul je de beschermplaat moeten verwijderen. De beschermplaat is aan het koellichaam bevestigd door middel van thermische lijm, welke dus verwijderd moet worden en moet worden schoongemaakt voordat je de beschermplaat weer installeert.

  1. Zorg dat je toestel, voordat je met deze procedure begint, volledig is uitgeschakeld.
    • Zorg dat je toestel, voordat je met deze procedure begint, volledig is uitgeschakeld.

    • Gebruik een Y00-schroevendraaier om de vier 6.3 mm lange schroeven die het achterste paneel bevestigen los te schroeven.

    • Zorg dat je, tijdens deze reparatie, bijhoudt welke schroef waar vandaan komt zodat je zorgt dat alle schroeven op de juiste plek worden terug geplaatst.

  2. Gebruik een Phillips-schroevendraaier om de volgende schroeven die het achterste paneel bevestigen te verwijderen: Twee 3.6 mm lange schroeven aan de bovenkant van het toestel.
    • Gebruik een Phillips-schroevendraaier om de volgende schroeven die het achterste paneel bevestigen te verwijderen:

    • Twee 3.6 mm lange schroeven aan de bovenkant van het toestel.

    • Twee 3.6 mm lange schroeven aan de onderkant van het toestel.

  3. Steek een openingstool in de linker speakergrill, aan de onderkant van het toestel. Kantel je openingstool om de klemmen die het achterste paneel bevestigen los te maken.
    • Steek een openingstool in de linker speakergrill, aan de onderkant van het toestel.

    • Kantel je openingstool om de klemmen die het achterste paneel bevestigen los te maken.

    • Probeer je openingstool niet verder dan nodig in het toestel te steken om te voorkomen dat je de speakermodule beschadigt.

  4. Schuif je openingstool langs de linker onderhoek om de klemmen aan de linkerkant van het toestel los te klikken. Schuif je openingstool langs de linker onderhoek om de klemmen aan de linkerkant van het toestel los te klikken.
    • Schuif je openingstool langs de linker onderhoek om de klemmen aan de linkerkant van het toestel los te klikken.

  5. Steek een openingstool in de rechter speakergrill die zich aan de onderkant van het toestel bevindt. Kantel je openingstool om de klemmen los te klikken.
    • Steek een openingstool in de rechter speakergrill die zich aan de onderkant van het toestel bevindt.

    • Kantel je openingstool om de klemmen los te klikken.

    • Voorkom dat je je openingstool te diep in het toestel steekt, aangezien je daarmee riskeert de speakermodule te beschadigen.

  6. Schuif je openingstool richting en om de rechter onderhoek en duw ondertussen de behuizing van het toestel open. Als het goed is komen de klemmen aan de rechterkant van het toestel los. Schuif je openingstool richting en om de rechter onderhoek en duw ondertussen de behuizing van het toestel open. Als het goed is komen de klemmen aan de rechterkant van het toestel los.
    • Schuif je openingstool richting en om de rechter onderhoek en duw ondertussen de behuizing van het toestel open. Als het goed is komen de klemmen aan de rechterkant van het toestel los.

  7. Schuif je openingstool langs de opening aan de bovenkant van het toestel en wrik de behuizing onderwijl open om de klemmen ook hier los te maken. Schuif je openingstool langs de opening aan de bovenkant van het toestel en wrik de behuizing onderwijl open om de klemmen ook hier los te maken.
    • Schuif je openingstool langs de opening aan de bovenkant van het toestel en wrik de behuizing onderwijl open om de klemmen ook hier los te maken.

  8. Til de onderkant van het achterste paneel omhoog, waardoor het toestel zich opent als een boek. Verwijder het achterste paneel. Verwijder het achterste paneel.
    • Til de onderkant van het achterste paneel omhoog, waardoor het toestel zich opent als een boek.

    • Verwijder het achterste paneel.

  9. Gebruik een Phillips-schroevendraaier om de volgende vier schroeven te verwijderen:
    • Gebruik een Phillips-schroevendraaier om de volgende vier schroeven te verwijderen:

    • Drie 3.1 mm lange schroeven

    • Eén 4.5 mm lange schroef

  10. Gebruik een spudger of je vingers om de beschermplaat uit het toestel omhoog te tillen en te verwijderen. Je kunt wat weerstand voelen in deze stap. Dit is normaal, aangezien de beschermplaat lichtjes aan het koellichaam is bevestigd met behulp van thermische lijm. Verwijder de beschermplaat.
    • Gebruik een spudger of je vingers om de beschermplaat uit het toestel omhoog te tillen en te verwijderen.

    • Je kunt wat weerstand voelen in deze stap. Dit is normaal, aangezien de beschermplaat lichtjes aan het koellichaam is bevestigd met behulp van thermische lijm.

    • Verwijder de beschermplaat.

    • Verwijder de oude thermische lijm van de beschermplaat en het koellichaam met behulp van wat isopropyl alcohol en een stuk stofvrij doek. Breng nieuwe thermische lijm aan op het koellichaam voordat je je telefoon weer volledig in elkaar zet en sluit.

  11. Gebruik een openingstool of je nagel om de kleine, gescharnierde bevestigingsklem op de ZIF-aansluiting van de interconnectkabel van het moederbord open te klappen. Gebruik een openingstool of je nagel om de kleine, gescharnierde bevestigingsklem op de ZIF-aansluiting van de interconnectkabel van het moederbord open te klappen.
    • Gebruik een openingstool of je nagel om de kleine, gescharnierde bevestigingsklem op de ZIF-aansluiting van de interconnectkabel van het moederbord open te klappen.

  12. Gebruik een pincet om de interconnectkabel uit het contact op het moederbord te schuiven. Gebruik een pincet om de interconnectkabel uit het contact op het moederbord te schuiven.
    • Gebruik een pincet om de interconnectkabel uit het contact op het moederbord te schuiven.

  13. Gebruik de punt van een spudger om de batterijaansluiting in een rechte beweging uit het contact op het moederbord te duwen. Gebruik de punt van een spudger om de batterijaansluiting in een rechte beweging uit het contact op het moederbord te duwen.
    • Gebruik de punt van een spudger om de batterijaansluiting in een rechte beweging uit het contact op het moederbord te duwen.

  14. Gebruik een pincet of je vingers om de linker speakerkabel in een rechte beweging uit het contact op het dochterbord te verwijderen. Trek niet aan de kabel zelf, aangezien je daarmee riskeert het draad van de aansluiting af te scheuren.
    • Gebruik een pincet of je vingers om de linker speakerkabel in een rechte beweging uit het contact op het dochterbord te verwijderen.

    • Trek niet aan de kabel zelf, aangezien je daarmee riskeert het draad van de aansluiting af te scheuren.

  15. Gebruik een Phillips-schroevendraaier om de 4.5 mm lange schroeven die de linker speakermodule bevestigen te verwijderen.
    • Gebruik een Phillips-schroevendraaier om de 4.5 mm lange schroeven die de linker speakermodule bevestigen te verwijderen.

  16. Gebruik je vingers om de speakermodule omhoog en uit de inkeping te tillen. Een deel van de speakermodule bevindt zich onder een fragiele lintkabel. Zorg dat je de kabel niet beschadigt bij het verwijderen van de speakermodule. Een deel van de speakermodule bevindt zich onder een fragiele lintkabel. Zorg dat je de kabel niet beschadigt bij het verwijderen van de speakermodule.
    • Gebruik je vingers om de speakermodule omhoog en uit de inkeping te tillen.

    • Een deel van de speakermodule bevindt zich onder een fragiele lintkabel. Zorg dat je de kabel niet beschadigt bij het verwijderen van de speakermodule.

  17. Gebruik een openingstool of je nagels om de kleine, gescharnierde bevestigingsklem op de ZIF-aansluiting van de interconnectkabel op het moederbord omhoog te klappen. Gebruik een openingstool of je nagels om de kleine, gescharnierde bevestigingsklem op de ZIF-aansluiting van de interconnectkabel op het moederbord omhoog te klappen.
    • Gebruik een openingstool of je nagels om de kleine, gescharnierde bevestigingsklem op de ZIF-aansluiting van de interconnectkabel op het moederbord omhoog te klappen.

  18. Gebruik een pincet om de interconnectkabel van het moederbord uit het contact op het dochterbord te schuiven. Gebruik een pincet om de interconnectkabel van het moederbord uit het contact op het dochterbord te schuiven.
    • Gebruik een pincet om de interconnectkabel van het moederbord uit het contact op het dochterbord te schuiven.

  19. Gebruik een openingstool of je nagels om de kleine, gescharnierde bevestigingsklemmen op de twee ZIF-aansluitingen van de lintkabels omhoog te klappen. Gebruik een openingstool of je nagels om de kleine, gescharnierde bevestigingsklemmen op de twee ZIF-aansluitingen van de lintkabels omhoog te klappen.
    • Gebruik een openingstool of je nagels om de kleine, gescharnierde bevestigingsklemmen op de twee ZIF-aansluitingen van de lintkabels omhoog te klappen.

  20. Gebruik een pincet om de schermkabel op het dochterbord uit het contact op het moederbord te schuiven. Herhaal deze procedure bij de volumeknopkabel. Herhaal deze procedure bij de volumeknopkabel.
    • Gebruik een pincet om de schermkabel op het dochterbord uit het contact op het moederbord te schuiven.

    • Herhaal deze procedure bij de volumeknopkabel.

  21. Gebruik een pincet of je vingers om de volumeknoppen te verwijderen. Gebruik een pincet of je vingers om de volumeknoppen te verwijderen.
    • Gebruik een pincet of je vingers om de volumeknoppen te verwijderen.

  22. Gebruik een openingstool of je nagel om de kleine, gescharnierde bevestigingsklem op de ZIF-aansluiting van de linker joystickkabel omhoog te klappen. Gebruik een openingstool of je nagel om de kleine, gescharnierde bevestigingsklem op de ZIF-aansluiting van de linker joystickkabel omhoog te klappen.
    • Gebruik een openingstool of je nagel om de kleine, gescharnierde bevestigingsklem op de ZIF-aansluiting van de linker joystickkabel omhoog te klappen.

  23. Gebruik een pincet om de linker joystickkabel uit het contact op het dochterbord te schuiven. Gebruik een pincet om de linker joystickkabel uit het contact op het dochterbord te schuiven.
    • Gebruik een pincet om de linker joystickkabel uit het contact op het dochterbord te schuiven.

  24. Gebruik een Phillips-schroevendraaier om de twee 4.5 mm lange schroeven die de linker triggerknopmodule bevestigen te verwijderen.
    • Gebruik een Phillips-schroevendraaier om de twee 4.5 mm lange schroeven die de linker triggerknopmodule bevestigen te verwijderen.

  25. Verwijder de linker triggerknopmodule. Verwijder de linker triggerknopmodule.
    • Verwijder de linker triggerknopmodule.

    • Twee 4.5 mm lange schroeven

    • Twee 6 mm lange schroeven

  27. Gebruik je vingers om het dochterbord omhoog en uit de inkeping te tillen om deze vervolgens te kunnen verwijderen. Gebruik je vingers om het dochterbord omhoog en uit de inkeping te tillen om deze vervolgens te kunnen verwijderen.
    • Gebruik je vingers om het dochterbord omhoog en uit de inkeping te tillen om deze vervolgens te kunnen verwijderen.

  28. Gebruik een Phillips-schroevendraaier om de twee 3.5 mm lange schroeven die de linker joystick bevestigen te verwijderen.
    • Gebruik een Phillips-schroevendraaier om de twee 3.5 mm lange schroeven die de linker joystick bevestigen te verwijderen.

  29. Gebruik het platte einde van een spudger om de joystick omhoog en uit de inkeping te tillen. Gebruik je vingers om de joystick te verwijderen. Er bevindt zich een dunne, zwarte pakking rondom het gat waar de joystick door het frame heen komt. Zorg dat je deze pakking zo veel mogelijk met rust laat bij het verwijderen van de joystick.
    • Gebruik het platte einde van een spudger om de joystick omhoog en uit de inkeping te tillen.

    • Gebruik je vingers om de joystick te verwijderen.

    • Er bevindt zich een dunne, zwarte pakking rondom het gat waar de joystick door het frame heen komt. Zorg dat je deze pakking zo veel mogelijk met rust laat bij het verwijderen van de joystick.

Conclusie

Ging je reparatie niet zoals gepland? Bezoek dan onze pagina over probleemoplossing of stel je vraag op ons http://www.ifixit.com/Answers/Device/Nin...)|Nintendo Switch Lite antwoordenforum] voor hulp bij het oplossen van je probleem.

en nl

96%

Begin met vertalen ›

Craig Lloyd

Lid sinds: 10-02-16

20.787 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

138 Leden

6 Opmerkingen

Really appreciate the detailed pictures.

ALLEN COLLINS - Antwoord

Great guide! Circling the screws really helped as went backwards for the reassembly. Not a bad repair just very delicate components. Best of all no adhesive removal required!

lee - Antwoord

This was great, I love how every step was so simply broken down and had pictures. Thank you, my son is very happy to have his switch back in action.

Louise Perkins - Antwoord

I followed this guide, bought the tools and replacement part, after successfully doing the replacement, my switch light now won’t power on at all, how can I fix this? any help please…

lczleal - Antwoord

Hi Iczleal I had the same issue when I first did it and then I went back step by step. Turns out I didn’t plug the battery back in correctly, I recommend just repeating the steps and checking to see if everything is connected properly. Hope this helps :)

Moon Poppy -

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 105

Afgelopen 7 dagen: 625

Afgelopen 30 dagen: 3,474

Altijd: 32,255